is een sampler [Akai X7000]quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:34 schreef Braddie het volgende:
Gaaf, Wat is dat voor Synthesizer?, Naast je mixer?.
daar gebruik ik mn computer wel voor , dit ding is iets ruwerquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:08 schreef Braddie het volgende:
Is dat een beetje goede sampler of niet?, Kan dat ding goede lange samples bewaren van 44.100khz met 16 bit rate?.
akoestisch is het erg slecht , ben wel van plan om daar iets aan te doen , zolder is nu helemaal open , geluid gaat alle kanten op dus zou eigenlijk dichtgemaakt moeten worden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:32 schreef CasB het volgende:
Ziet er tof uit, maar ik zie dat je weinig aan de akoestiek hebt gedaan, en de positie van je monitoren is ook niet echt ideaal.
Kijkaan!quote:Op zondag 21 december 2008 12:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens een lijstje met mijn recording gear;
- Zoom MRS-1044 (Digitale multitrack recorder met drumcomputer en effecten)
- Digitech RP3 (Multieffectpendaal voor gitaar met speakersimulatie)
- JB Systems JB 16 microfoon
- Beyerdynamic en Sennheiser hoofdtelefoons
- Sony Minidisk recorder
- PC plus extra opslag 2 terra
- Target Midikeyboard
- Cubase
- Hughes & Kettner Attax 100 half stack
- Marshall lead 12 mini-stack
- Zelfbouw speakerkast met 10 inch celestion en 6 inch electrovoice speakers (Klink raar maar is zeer nuttig gebleken voor midhoog gitaargeluid)
- Een aantal gitaareffectpendalen
- Gitaren en een Basgitaar
- een oude 4x4 taperecorder ( deze is defect maar doordat deze defect is kan je er zeer gave geluiden mee maken !! )
Ik wil nog hebben;
- Goede microfoon's
- Buizencompressor
- Microfoonvesterker (buizen)
- Speakerkasthok geluidsdicht (om mee op te kunnen nemen zonder dat de buren boos worden)
- KRK of Yamaha active monitoren
- Een gebruikersvriendelijke drumcomputer ( wie heeft de gouden tip??? )
- Synt
- Goede standaarden voor mic's bladmuziek etc.
Een tip voor een goede, gebruiksvriendelijke maar ook weer niet te beperkte drumcomputer wil ik ook wel hebben! Ik gebruik nu EZDrummer als plugin, dat gaat best heel goed, maar het gebruikt behoorlijk wat resources.quote:Op zondag 21 december 2008 12:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens een lijstje met mijn recording gear;
- Zoom MRS-1044 (Digitale multitrack recorder met drumcomputer en effecten)
- Digitech RP3 (Multieffectpendaal voor gitaar met speakersimulatie)
- JB Systems JB 16 microfoon
- Beyerdynamic en Sennheiser hoofdtelefoons
- Sony Minidisk recorder
- PC plus extra opslag 2 terra
- Target Midikeyboard
- Cubase
- Hughes & Kettner Attax 100 half stack
- Marshall lead 12 mini-stack
- Zelfbouw speakerkast met 10 inch celestion en 6 inch electrovoice speakers (Klink raar maar is zeer nuttig gebleken voor midhoog gitaargeluid)
- Een aantal gitaareffectpendalen
- Gitaren en een Basgitaar
- een oude 4x4 taperecorder ( deze is defect maar doordat deze defect is kan je er zeer gave geluiden mee maken !! )
Ik wil nog hebben;
- Goede microfoon's
- Buizencompressor
- Microfoonvesterker (buizen)
- Speakerkasthok geluidsdicht (om mee op te kunnen nemen zonder dat de buren boos worden)
- KRK of Yamaha active monitoren
- Een gebruikersvriendelijke drumcomputer ( wie heeft de gouden tip??? )
- Synt
- Goede standaarden voor mic's bladmuziek etc.
KRK's zijn op zich ( de grotere broertjes) goed, maar voor een paar honderd euro meer heb je een stuk meer kwaliteit in huis. Ik was zelf ooit gecharmeerd van de Dynaudio BM6a's, maar heb mijn hart toch aan ADAM's verpand.quote:Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Kijkaan!
Ik zou als ik jou was als eerste sparen voor een goede monitorset, aangezien dat je belangrijkste link naar de werkelijkheid is. Zelf ben ik niet zo'n fan van KRK en Yamaha (vind bij beide merken het midden wat teveel eruitspringen), je zou ook eens naar Dynaudio of Mackie kunnen kijken.
Klopt, alleen ik vind 3500 euro wel wat veel voor een homestudio..... (de sa-3's dan he, die klinken wel erg goed!)quote:Op maandag 22 december 2008 10:23 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
KRK's zijn op zich ( de grotere broertjes) goed, maar voor een paar honderd euro meer heb je een stuk meer kwaliteit in huis. Ik was zelf ooit gecharmeerd van de Dynaudio BM6a's, maar heb mijn hart toch aan ADAM's verpand.
ADAM's zeker ook luisteren.
Ik heb zelf de p11a's. Deze zijn prima voor de homestudio. De s3a's zijn een maatje te groot en te duur voor een bescheiden studio.quote:Op maandag 22 december 2008 10:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klopt, alleen ik vind 3500 euro wel wat veel voor een homestudio..... (de sa-3's dan he, die klinken wel erg goed!)
Dat sublaag en hoog heeft denkik niet veel met de studiosets zelf te maken maar met productiekeuzes. De "main monitors" (die grote bakbeesten) die in moderne studios hangen worden praktisch alleen bij clientmeetings gebruikt om de client te imponeren. De meeste pro's mixen op bescheiden nearfields en soms zelfs op auratones. Laatst nog een interview met Bruce Swedien gezien die zei zelfs de studio uit te gaan als de client over de main monitors luistert.quote:Op maandag 22 december 2008 12:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb m'n Logitech en Yamaha toegevoegd aan mijn lijst.
Over studio monitor-speakers/versterkers.
Mijn budget is helaas niet onbeperkt dus moeten er keuze's gemaakt worden.
Yamaha's en KRK's hebben idd redelijk veel midden maar dat weet je en dus hou je daar rekening mee.
Wat ik eerder een gemis vind in de huidige muziek (Bijna alle stromingen) is dat het lijkt alsof er alleen maar
Sublaag en snerp hoog in de mix gezet wordt dat is imho toch een gemis.
Dit ligt ook aan veel audio aparatuur men maakt gewoon sets met ongelovelijk veel basgeluid en wat tophoog erbij en vervolgens is het af denkt men...
Maar goed geluid is smaak en daarover valt te twisten maar je bereikt er meestal niet veel mee
quote:Op maandag 22 december 2008 12:56 schreef Braddie het volgende:
Ik heb mijn studio set up ook wat uitgebreid.
er staan nu:
Intel celeron 2,66ghz/1,5gb ram.
Samson R-21 microfoon met Stand.
Yamaha PSR-8000.
De beroemde 'smile-EQ' met vaak nog een limiter eroverheen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
Daarentegen als je in clubs en kroegen komt, daar hebben ze gewoon een overload aan sets staan die alleen maar laag en hoog kunnen, maar dat wil niet zeggen dat de mix zo gemaakt is. Sterker nog, de meeste kroegen in NL hebben vaak na hun crossovers bass-enhancers en andere psychacoetische hulpmiddelen aangesloten.
Wat betreft jouw keuze....wat is je budget als ik vragen mag?
Idd.......en het dan gek vinden dat je oren suizen na een half uurtje in de kroeg.....quote:Op maandag 22 december 2008 13:18 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De beroemde 'smile-EQ' met vaak nog een limiter eroverheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |