Wat je het beste kunt doen is clean opnemen met een DI en dan een uitgang van de DI naar je interface en de andere uitgang doorsturen naar de versterker (of een pod die naar je amp gaat). Dit om 2 redenen:quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik een aantal vragen over het opnemen van gitaargeluid.
En dit omdat ik bij het afmixen maximale controle wil hebben over het geluid.
Wat is dan het beste,
- Het gitaargeluid zo clean mogelijk via een DI opnemen.
- Opnemen met speakersimulatie (Hier zit een probleem omdat je dit achteraf beperkt kan veranderen).
- Met microfoon opnemen met het geluid zo goed als af dus inclusief effecten en vervorming.
- Met mic opnemen zonder (modulatie) effecten maar met oversturing Dit is lastig omdat ik dan een ruimte moet huren ivm geluidsoverlast).
- Andere optie's welkom !
*Eigenlijk heb ik de voorkeur om clean op te nemen via DI omdat je dan nog je versterker en speakers kan aanpassen.
Maar geef aub argumenten om dit wel/niet te doen ;-)
bvd,
allsystemshalt
Ik heb er een keer mee gewerkt, maar dat was maar heel kort dus kan er niet goed een echt oordeel over geven. Wat me wel opviel is dat de sound wel meer bass heeft dus dat moet je zeker cutten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:46 schreef allsystemshalt het volgende:
Thanks voor het meedenken![]()
Maar ik heb weer een nieuwe vraag, Heeft iemand wel eens met zo'n mic/speakerisolatiekist gewerkt?
http://www.demeteramps.com/products/cabinets/ssc1.html
Nog wat vragen daarover;
- Is het echt goed geluidsdempend?
- Heb je alsnog een powersoak nodig om een bepaalde vervormingsgraad te behalen?
- Is de kamer niet te klein om een goed geluid te kunnen krijgen?
- Zijn er geen vervelende bijgeluiden? (In de kast zelf b.v. te veel bas).
- Heeft iemand wel eens zo'kist zelf gemaakt?
- Zijn er minder dure merken die dit aanbieden en aan welk bedrag moet je dan denken?
Hoi,quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Trouwens die demeter cab is wel behoorlijk goedkoop. De meeste van dit soort jongen liggen tussen de 350 en de 600 euro.
o ja sorry, had de option gezien als zijnde het hele cabinet!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:45 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
De Demeter's zijn te koop vanaf $679.00 (zonder speaker) ik denk dat je verkeerd gekeken hebt.
Maar ik ga eerst eens proberen hoever ik kom met speakersimulatie als het echt te slecht is kan ik alsnog kijken of het de investering waard is.
Groet,
allsystemshalt
Ik heb naar de Korg EMX-1 gekeken en daar kan je op de audio in effectenquote:Op maandag 19 januari 2009 16:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Je zou de effectenbakken van bijv. TC-electronic kunnen gebruiken. Hiermee kun je via midi je instellingen verandere op de bak en de bak zelf dan als tussenschakel kunnen gebruiken, zelfs met spdif (als je nord dat ook heeft). Echter welke effectenbak je ook gebruikt, het zal altijd enige delay geven in je sound. Wat ik zou aanraden is om een hardwarebak als insert op je spoor te gebruiken en zo aan de slag te gaan...
Als het goed is zou een condensator juist veel meer hoog op moeten nemen dan een dynamische. Maar misschien zijn het de lage frequenties die vanuit je speaker er uit komen die overweldigend zijn en daarom het hoog wat verdrukken. Sowieso zou ik de Nova (nouja iedere condensator met misschien als uitzondering een u67) niet als eerste keus gebruiken voor een gitaaramp. Dit is een leuke mic om 'erbij'te pluggen voor wat hoge definitie maar als main mic werkt een dynamische of ribbon microfoon een stuk beter, omdat deze wat meer 'punch' in de sound brengen. De sm57 is ook de industry standard en dat is een hele goede mic. Ik heb alleen de afgelopen weken een aantal (live) opnames gemaakt met een shure beta 56 (dies ietsjes duurder maar ook kleiner en wellicht handiger te plaatsen in je box) en sta echt verteld van deze microfoon hoe goed hij op gitaarversterkers klinkt (imo beter dan een sm57), een aanrader!!! Iets in me zegt ook dat deze heel goed matcht met een condensatormic.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben aan het opnemen (Test van nieuwe gear).
Ik gebruik een M-Audio Nova Condensator mic.
Deze heb ik in een kist gezet met daarin een kleine speaker en een boel kussens en fleace truien om geluid te denpen en reflextie tegen te gaan.
Toch kan je duidelijk een slapback achtige echo horen iemand een iedee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Nog een vraag,
Klopt het dat Condensator mic's minder hoog opnemen?
Zo ja dan moet ik denk ik een 57 erbij kopen.
Die slaback echo kan goed de latency van je geleuidskaart zijn.... heb je een kaart met asio drivers? Zowieso zou ik als je last van latency hebt je bron die je opneemt niet direct monitoren, maar alleen de background soundt. Vaak hoor je je bron die je opneemt goed genoeg dus dat lijkt me geen probleem. Het enige instrument wat ik wel 100% van de tijd direct monitor zijn de vocals.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik denk dat ik het probleem van de slapback echo gevonden heb.
Als ik aan het inspelen ben hoor ik een echo maar als ik de opname daarna afluister is de echo er niet meer bij.
Kan het zijn dat het converten voor de vertraging zorgd?
En is dat een bekend verschijnsel en zo ja kan je dat oplossen?
Of moet je op een andere manier monitoren?
Signaal spliten voordat het de converter ingaat en dan versterken.
Dat is een Fame W-201 meubel hè?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ooit beloofd en belofte maakt schuld
[ afbeelding ]
Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:06 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dat is een Fame W-201 meubel hè?
Is dat een beetje stabiel en wat voor een gewicht kan dat maximaal hebben?
Grappig is wel dat ie in Nederland ¤328 kost en in Duitsland ¤199...
Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.
Er staat bij mij heel wat op. Zolang je alles goed in elkaar zet, kan hij aardig wat hebben. Maar het ligt eraan wat je er allemaal op wil zetten. Mijn midikeyboard is al flink zwaar.
De handel shaked niet als je het goed stevig monteert. Het is echter wel kersenhout en geen massief bureau, dus je moet er wel voorzichtig mee zijn qua krassen enzo. Aan de andere kant sta ik best 'expressief' te pianoseren hier en niets wiebelt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.
Maar loopt die handel niet heen en weer te shaken als je een beetje enthousiast bezig bent?
quote:En is die plank voor 't computertoetsenbord in en uit te schuiven?
De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:20 schreef Takkesteeg het volgende:
Dank voor de antwoorden!
Misschien dat de W-200 beter geschikt is voor mij, meer ruimte op de bovenste plank + dat ik verder van mijn monitors af kan zitten want volgens mij zit je er bij de W-201 te dicht op als je ze op die kaarsenstandaards zet.
Wat is de afstand naar je monitors toe als jij achter je keyboard zit?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |