abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:28:13 #101
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65760704
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,

Ik een aantal vragen over het opnemen van gitaargeluid.

En dit omdat ik bij het afmixen maximale controle wil hebben over het geluid.

Wat is dan het beste,

- Het gitaargeluid zo clean mogelijk via een DI opnemen.
- Opnemen met speakersimulatie (Hier zit een probleem omdat je dit achteraf beperkt kan veranderen).
- Met microfoon opnemen met het geluid zo goed als af dus inclusief effecten en vervorming.
- Met mic opnemen zonder (modulatie) effecten maar met oversturing Dit is lastig omdat ik dan een ruimte moet huren ivm geluidsoverlast).
- Andere optie's welkom !

*Eigenlijk heb ik de voorkeur om clean op te nemen via DI omdat je dan nog je versterker en speakers kan aanpassen.
Maar geef aub argumenten om dit wel/niet te doen ;-)

bvd,

allsystemshalt
Wat je het beste kunt doen is clean opnemen met een DI en dan een uitgang van de DI naar je interface en de andere uitgang doorsturen naar de versterker (of een pod die naar je amp gaat). Dit om 2 redenen:

1. Als je inspeelt zonder geluid door je versterker mis je vaak nuances met spelen en krijg je vaak niet de goede 'feel' tijdens het inspelen
2. je kunt meteen het versterkergeluid wat je inspeelt opnemen.

Ook is het voordeel van een DI dat je verschillende takes kan doen van bijv een moeilijke solo en deze dan kan opknippen en plakken en dan naar de amp kan sturen zodat je een vette solo krijgt die je anders misschien technisch niet kan spelen. Dit kan niet als je de track hebt opgenomen via de amp ivm sustain en distortionverschillen.

Wel moet je opletten op evt faseverschillen als je meerdere partijen onder elkaar hebt staan. Vaak is je DI/spoor eerder ´binnen´ waardoor de amp later binnenkomt en dus kan er faseverschil optreden. Dit kun je in je sequencer compenseren door de track enkele milliseconden te verplaatsen zodat ze echt recht onder elkaar staan.

Zie trouwens ook de vorige pagina: ik heb daar een heel stuk staan over gitaar opnemen en daar zitten voor je vast een paar hele nuttige tips bij!

succes!!
pi_65782157
Thanks voor het meedenken

Maar ik heb weer een nieuwe vraag, Heeft iemand wel eens met zo'n mic/speakerisolatiekist gewerkt?

http://www.demeteramps.com/products/cabinets/ssc1.html

Nog wat vragen daarover;

- Is het echt goed geluidsdempend?
- Heb je alsnog een powersoak nodig om een bepaalde vervormingsgraad te behalen?
- Is de kamer niet te klein om een goed geluid te kunnen krijgen?
- Zijn er geen vervelende bijgeluiden? (In de kast zelf b.v. te veel bas).
- Heeft iemand wel eens zo'kist zelf gemaakt?
- Zijn er minder dure merken die dit aanbieden en aan welk bedrag moet je dan denken?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 08:22:48 #103
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65789480
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:46 schreef allsystemshalt het volgende:
Thanks voor het meedenken

Maar ik heb weer een nieuwe vraag, Heeft iemand wel eens met zo'n mic/speakerisolatiekist gewerkt?

http://www.demeteramps.com/products/cabinets/ssc1.html

Nog wat vragen daarover;

- Is het echt goed geluidsdempend?
- Heb je alsnog een powersoak nodig om een bepaalde vervormingsgraad te behalen?
- Is de kamer niet te klein om een goed geluid te kunnen krijgen?
- Zijn er geen vervelende bijgeluiden? (In de kast zelf b.v. te veel bas).
- Heeft iemand wel eens zo'kist zelf gemaakt?
- Zijn er minder dure merken die dit aanbieden en aan welk bedrag moet je dan denken?
Ik heb er een keer mee gewerkt, maar dat was maar heel kort dus kan er niet goed een echt oordeel over geven. Wat me wel opviel is dat de sound wel meer bass heeft dus dat moet je zeker cutten.
Echter, het klinkt stukken beter dan een cabinetsimulator en sommige zijn wel degelijk geluiddempend! Je kunt alleen denkik het beste er een zelf bouwen. Je koopt een celestion V30 met mdf en rockwool en rubber voor de sealing zo voor 150 euro tezamen schat ik dus dat kan wel een optie zijn als je zelf een beetje handig bent. Maak ook de box niet te klein en zorg ervoor dat je regelmatig pauzes neemt en de kast open zet omdat er wel hitte vanaf komt en dit gegarandeerd de lifespan van je speaker verkort.

Ik zou er ook voor zorgen dat je 2 (verschillende) mics in de kast kan plaatsen ipv 1. als ze goed zijn uitgefaseert tov de speaker en elkaar, klinkt dat een stuk voller en beter!

Trouwens die demeter cab is wel behoorlijk goedkoop. De meeste van dit soort jongen liggen tussen de 350 en de 600 euro.
pi_65828662
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:22 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Trouwens die demeter cab is wel behoorlijk goedkoop. De meeste van dit soort jongen liggen tussen de 350 en de 600 euro.
Hoi,

De Demeter's zijn te koop vanaf $679.00 (zonder speaker) ik denk dat je verkeerd gekeken hebt.

Maar ik ga eerst eens proberen hoever ik kom met speakersimulatie als het echt te slecht is kan ik alsnog kijken of het de investering waard is.

Groet,

allsystemshalt
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:19:22 #105
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65829235
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:45 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Hoi,

De Demeter's zijn te koop vanaf $679.00 (zonder speaker) ik denk dat je verkeerd gekeken hebt.

Maar ik ga eerst eens proberen hoever ik kom met speakersimulatie als het echt te slecht is kan ik alsnog kijken of het de investering waard is.

Groet,

allsystemshalt
o ja sorry, had de option gezien als zijnde het hele cabinet!

succes! Wel de resultaten posten he
pi_65830044
Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren...

Eerst ga ik een clean install maken op m'n pc want ik wil voorkomen dat overige software in conflict komt met de nieuwe audiosoftware die ik net binnen heb en er staat ook een hoop op wat ik niet meer gebruik dus weg met die meuk.
pi_65845034
Sodeju wat moet je veel keer registreren zeg ...
En dan nog 10 gig nieuwere software downloaden in installeren.

En dat is alleen nog maar pro tools
De add ons moet ik ook nog doen.

Eind volgende week eens zien of ik eindelijk kan gaan beginnen
  maandag 9 februari 2009 @ 14:52:03 #108
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_65881260
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Je zou de effectenbakken van bijv. TC-electronic kunnen gebruiken. Hiermee kun je via midi je instellingen verandere op de bak en de bak zelf dan als tussenschakel kunnen gebruiken, zelfs met spdif (als je nord dat ook heeft). Echter welke effectenbak je ook gebruikt, het zal altijd enige delay geven in je sound. Wat ik zou aanraden is om een hardwarebak als insert op je spoor te gebruiken en zo aan de slag te gaan...
Ik heb naar de Korg EMX-1 gekeken en daar kan je op de audio in effecten
plaatsen... Dus zo zou ik via de EMX-1 direct effecten op mn Nord kunnen
hebben...

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een EMX-1? Kan ik als ik externe audio
manipuleer met de effecten ook nog tegelijkertijd deze groovebox gebruiken
om percussie mee af te spelen of is dit een verschillende mode?
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_66051739
Ik ben aan het opnemen (Test van nieuwe gear).

Ik gebruik een M-Audio Nova Condensator mic.

Deze heb ik in een kist gezet met daarin een kleine speaker en een boel kussens en fleace truien om geluid te denpen en reflextie tegen te gaan.

Toch kan je duidelijk een slapback achtige echo horen iemand een iedee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Nog een vraag,

Klopt het dat Condensator mic's minder hoog opnemen?
Zo ja dan moet ik denk ik een 57 erbij kopen.
pi_66051984
Ik denk dat ik het probleem van de slapback echo gevonden heb.

Als ik aan het inspelen ben hoor ik een echo maar als ik de opname daarna afluister is de echo er niet meer bij.
Kan het zijn dat het converten voor de vertraging zorgd?
En is dat een bekend verschijnsel en zo ja kan je dat oplossen?
Of moet je op een andere manier monitoren?
Signaal spliten voordat het de converter ingaat en dan versterken.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:28:32 #112
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66085759
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben aan het opnemen (Test van nieuwe gear).

Ik gebruik een M-Audio Nova Condensator mic.

Deze heb ik in een kist gezet met daarin een kleine speaker en een boel kussens en fleace truien om geluid te denpen en reflextie tegen te gaan.

Toch kan je duidelijk een slapback achtige echo horen iemand een iedee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Nog een vraag,

Klopt het dat Condensator mic's minder hoog opnemen?
Zo ja dan moet ik denk ik een 57 erbij kopen.
Als het goed is zou een condensator juist veel meer hoog op moeten nemen dan een dynamische. Maar misschien zijn het de lage frequenties die vanuit je speaker er uit komen die overweldigend zijn en daarom het hoog wat verdrukken. Sowieso zou ik de Nova (nouja iedere condensator met misschien als uitzondering een u67) niet als eerste keus gebruiken voor een gitaaramp. Dit is een leuke mic om 'erbij'te pluggen voor wat hoge definitie maar als main mic werkt een dynamische of ribbon microfoon een stuk beter, omdat deze wat meer 'punch' in de sound brengen. De sm57 is ook de industry standard en dat is een hele goede mic. Ik heb alleen de afgelopen weken een aantal (live) opnames gemaakt met een shure beta 56 (dies ietsjes duurder maar ook kleiner en wellicht handiger te plaatsen in je box) en sta echt verteld van deze microfoon hoe goed hij op gitaarversterkers klinkt (imo beter dan een sm57), een aanrader!!! Iets in me zegt ook dat deze heel goed matcht met een condensatormic.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:30:18 #113
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66085810
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik denk dat ik het probleem van de slapback echo gevonden heb.

Als ik aan het inspelen ben hoor ik een echo maar als ik de opname daarna afluister is de echo er niet meer bij.
Kan het zijn dat het converten voor de vertraging zorgd?
En is dat een bekend verschijnsel en zo ja kan je dat oplossen?
Of moet je op een andere manier monitoren?
Signaal spliten voordat het de converter ingaat en dan versterken.
Die slaback echo kan goed de latency van je geleuidskaart zijn.... heb je een kaart met asio drivers? Zowieso zou ik als je last van latency hebt je bron die je opneemt niet direct monitoren, maar alleen de background soundt. Vaak hoor je je bron die je opneemt goed genoeg dus dat lijkt me geen probleem. Het enige instrument wat ik wel 100% van de tijd direct monitor zijn de vocals.
pi_66338500
En weer een vraag,

Ik gebruik Hydrogen om drums te maken. Je hebt de optie om dmv " *Humanize" * Net zoiets als Quantizise in CuBase.
Het tempo en de aanslag te beinvloeden.

Op zich is het vreemd om iets wat strak is minder strak te maken maar het geeft wel meer een live gevoel aan de song, wie gebruikt deze optie wel eens en wat zijn de ervaringen ermee?

bvd,
allsystemshalt
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:11:53 #115
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_66457540
hierbij even een tvp..ik zie her en der wat informatie over midi>usb en dat ga ik nog even goed doorlezen
pi_66465867
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ooit beloofd en belofte maakt schuld

[ afbeelding ]

Dat is een Fame W-201 meubel hè?
Is dat een beetje stabiel en wat voor een gewicht kan dat maximaal hebben?

Grappig is wel dat ie in Nederland ¤328 kost en in Duitsland ¤199...
pi_66470223
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:06 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Dat is een Fame W-201 meubel hè?
Is dat een beetje stabiel en wat voor een gewicht kan dat maximaal hebben?

Grappig is wel dat ie in Nederland ¤328 kost en in Duitsland ¤199...
Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.

Er staat bij mij heel wat op. Zolang je alles goed in elkaar zet, kan hij aardig wat hebben. Maar het ligt eraan wat je er allemaal op wil zetten. Mijn midikeyboard is al flink zwaar.
Verbaal terrorist
pi_66470762
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik heb hem uit duitsland. Eigenlijk had ik de W200 besteld, maar kreeg deze geleverd. Geen gekke deal.

Er staat bij mij heel wat op. Zolang je alles goed in elkaar zet, kan hij aardig wat hebben. Maar het ligt eraan wat je er allemaal op wil zetten. Mijn midikeyboard is al flink zwaar.
Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.
Maar loopt die handel niet heen en weer te shaken als je een beetje enthousiast bezig bent?
En is die plank voor 't computertoetsenbord in en uit te schuiven?
pi_66471384
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Op de onderste plank in ieder geval een piano van zo'n 25 kg plus een ander keyboard op de bovenste plank.
Maar loopt die handel niet heen en weer te shaken als je een beetje enthousiast bezig bent?
De handel shaked niet als je het goed stevig monteert. Het is echter wel kersenhout en geen massief bureau, dus je moet er wel voorzichtig mee zijn qua krassen enzo. Aan de andere kant sta ik best 'expressief' te pianoseren hier en niets wiebelt.
quote:
En is die plank voor 't computertoetsenbord in en uit te schuiven?
Verbaal terrorist
pi_66472200
Dank voor de antwoorden!
Misschien dat de W-200 beter geschikt is voor mij, meer ruimte op de bovenste plank + dat ik verder van mijn monitors af kan zitten want volgens mij zit je er bij de W-201 te dicht op als je ze op die kaarsenstandaards zet.
pi_66472414
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:20 schreef Takkesteeg het volgende:
Dank voor de antwoorden!
Misschien dat de W-200 beter geschikt is voor mij, meer ruimte op de bovenste plank + dat ik verder van mijn monitors af kan zitten want volgens mij zit je er bij de W-201 te dicht op als je ze op die kaarsenstandaards zet.
De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.
Verbaal terrorist
pi_66473050
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

De standaards zitten even ver weg als de hoogste plank, dus dat is het probleem niet.
Wat is de afstand naar je monitors toe als jij achter je keyboard zit?
Zit even in die folder van Musicstore te kijken en zie bij de W-201 diepte 130cm en bij de W-200 diepte 196 cm staan.
Op het plaatje wat erbij staat lijkt het alsof die monitorstandaards verder naar achteren lijken te staan dan de bovenste plank, of is dat gezichtsbedrog?
pi_66473245
Al dat gezeik over latency, ik doe het gewoon zo

pi_66473264

pi_66473760
Lekker duidelijk zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')