Welke mic-amp is dat?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:37 schreef tomaad het volgende:
nog nooit dit topic gezien, zal mijn studiootje ook even posten![]()
[ afbeelding ]
En dan nog een teringzooi aan vst
Klopt als een busquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:21 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Welke mic-amp is dat?
Ik heb 'm al gevonden Universal Audio Solo 610 ja toch?
[ afbeelding ]
Klopt, zeker een fijn ding als je een bepaalde partij door de mix heen wilt snijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:41 schreef tomaad het volgende:
[..]
Klopt als een busFantastisch apparaat, laat zelfs mijn sm57 mic'je enorm goed klinken, hij kan zeker niet worden vergeleken met neumann, maar door zo'n preamp is het een erg degelijk geluid
Pacifica is mij totaal niet bekendquote:Op zondag 15 maart 2009 10:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klopt, zeker een fijn ding als je een bepaalde partij door de mix heen wilt snijdenheel vet op vox en gitaar! Trouwens zelf lang getwijfeld tussen deze en de a-designs pacifica. Gelukkig was mijn studiowinkel i4-muzique zo aardig om me met een hele bende preamps naar huis te sturen zodat ik ze allemaal kon uitproberen
Uiteindelijk was het heel moeilijk kiezen tussen de 610 en de pacifica, ben ben op het laatst gezwikt voor de pacifica.
Fotootje van de sessie:
[ afbeelding ]
De A-designs pacifica is een re-make van de oude quad-eight consoles die samen met API en Neve tot de grote 3 consolemakers van de jaren 70 behoorden. Je hoort dus als je een mic door die pre gooit echt die vintage pinkfloyd vibe. Druk je dan de PAD knop in, dan verandert de pre drastich en krijg je echt een Neve-ballen ac/dc-sound. Zoals een reviewer van MIX zei: " the balls of a neve, the punch of an api and the top of a GML" en ik geef hem daar helemaal gelijk in. Hij stackt ook (trouwens net als de avalon) echt als een gek: 20 vocals over elkaar klinken nog steeds zonder EQ ontzettend gedefinieerd, en dat is dan ook de ware kracht van het ding en waar een echt goede preamp zich van de rest onderscheidt.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:52 schreef tomaad het volgende:
[..]
Pacifica is mij totaal niet bekendMaar nette opstelling zeg, avalon
Toen ik mijn spullen kocht wist ik geen zak van apparatuur, en de meneer van de winkel vertelde mij dat ik bij mijn neumann microfoon ook even een preamp moest kopen, en 610 zou de goedkopere van de topklasse moeten zijn.
Hoor je nou echt duidelijk verschil met die avalon als je het vergelijkt met goedkopere merken? Ik neem niet aan dat je gelijk met avalon begonnen bentIk heb laatst een behoorlijk dure preamp mogen horen (3000euro) en ik kon het verschil nauwelijks horen. Ook nog een voordeel van de 610, 2 kanaals. Die duurdere zijn vaak meer kanaals, waar je ook voor moet betalen, en die ik dus niet gebruik. Ik neem alleen gitaar + vocals op.
Dat weet ik maar niet iedereen heeft genoeg ruimte dus moet je soms wel...quote:Op zondag 29 maart 2009 14:01 schreef CasB het volgende:
Je moet je speakers ook niet op je bureau zetten.
Ik heb mo pads, ook erg fijn.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:55 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik ben aan het knutselen geweest om vervelende resonantie van mijn buroblad te reduceren en het is aardig gelukt :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor 30 euro en 15 minuten werk een verbetering van het geluid uit mijn nearfield monitoren![]()
En ik heb nog 4 platen van 100 * 50 over waarmee ik kan dempen misschien een Portable Vocal Booth maken oid
[ afbeelding ]
Volgens mij kan het nooit genoeg fantoomvoeding geven om een fatsoenlijke condenser te laten werken. maargoed, voor fieldrecording met een laptop zou het vast wel z'n werk doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:01 schreef The_Dean het volgende:
Waarom staat dit niet meer in MUZ? Heb me kapotgezocht man
Maargoed, wat denken jullie hiervan? XLR->USB... lijkt me een toffe oplossing!
Haalt het natuurlijk nooit bij een set goede mics, geluidskaart en mengtafel... maar lijkt me voor de wat minder bedeelde wel redelijk vet
http://pro-audio.musician(...)l-Adapter?sku=580350
Maar voor bijvoorbeeld een sm57 of 58... ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Volgens mij kan het nooit genoeg fantoomvoeding geven om een fatsoenlijke condenser te laten werken. maargoed, voor fieldrecording met een laptop zou het vast wel z'n werk doen.
[ ik ben geen protoolskenner]quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Vraag aan Pro Tools specialisten,
Wat doe ik fout?
Als ik een mix maak en de volumes imho goed op elkaar heb afgestemd. En vervolgens deze mix naar disc bounce dan lijkt het alsof de volumes niet meer op dezelfde verhouding zijn?
Hoe kan dit? wat doe ik fout?
Hoi,quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[ ik ben geen protoolskenner]
- exporteer je hem misschien naar surround of naar M/S?
- gebeurt dit ook als je de disk op hetzelfde systeem afdraait als waar je hem gemixt hebt?
Wil wil je gaan doen? Als je toch distortion op het eindresultaat wil, kun je het het beste gewoon met distortion opnemen, dat klinkt het meest natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Ik een aantal vragen over het opnemen van gitaargeluid.
En dit omdat ik bij het afmixen maximale controle wil hebben over het geluid.
Wat is dan het beste,
- Het gitaargeluid zo clean mogelijk via een DI opnemen.
- Opnemen met speakersimulatie (Hier zit een probleem omdat je dit achteraf beperkt kan veranderen).
- Met microfoon opnemen met het geluid zo goed als af dus inclusief effecten en vervorming.
- Met mic opnemen zonder (modulatie) effecten maar met oversturing Dit is lastig omdat ik dan een ruimte moet huren ivm geluidsoverlast).
- Andere optie's welkom !
*Eigenlijk heb ik de voorkeur om clean op te nemen via DI omdat je dan nog je versterker en speakers kan aanpassen.
Maar geef aub argumenten om dit wel/niet te doen ;-)
bvd,
allsystemshalt
Check het eerst even met de disk op andere speakers. Wat ook kan is dat bij het branden een limiter aanstaat en je mix misschien te 'heet'was toen ie gebounced werd. De limiter van het brandprogramma chopt dan alle pieken eraf zonder gain erbij te geven waardoor het minder hard kan klinken....quote:Op maandag 6 juli 2009 23:23 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Ik bounce het naar Disc.
Misschien komt het door de andere luidsprekers al lijkt me dat vreemd.
Pro Tools zal toch niet een default fader op 0 feature hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |