Precies. Ik hoop weer op regen dat heb ik volgens mij nog nooit gezien in Monzaquote:Op woensdag 10 september 2008 12:06 schreef GateWayX het volgende:
Ik heb er alweer zin inAl verwacht ik wel een wat saaie race. Monza is in mijn optiek niet het meest spannende circuit.
quote:Door Rick Winkelman, donderdag 11 september om 15 20
Vandaag is het dertig jaar geleden dat Ronnie Peterson overleed aan de gevolgen van een crash op Monza. Dat is lang geleden maar het doet mij terugdenken aan een verhaal dat ik maakte voor RaceReport, samen met de Zweedse journalist Fredrik Af Petersens, beter bekend als Freddie.
HIj was een persoonlijke vriend van Peterson maar ook van Gunnar Nilsson. Het verhaal kreeg als kop 'Zweedse tranen'.
Niet voor niets.
Zweden zou een succesvolle Formule 1-natie worden. Ronnie Peterson reed bij Lotus in een absoluut topteam en Gunnar Nilsson was het aanstormende talent, dat al een Grand Prix gewonnen had. Maar het ging vreselijk mis. In een paar weken tijd, nu 25 jaar geleden, verloor Zweden zijn beide Formule 1-helden.
Eind 1975 krijgt Gunnar Nilsson een Formule 2-contract aangeboden bij March én een toerwagencontract bij BMW. Voordat hij echter nog maar één meter heeft gereden wordt de Zweed in 1976 Lotus Formule 1-coureur. Dat stoeltje was bedoeld voor Nilssons meer ervaren landgenoot Ronnie Peterson, maar die wil na de openingsrace van het jaar in Brazilië weg bij Lotus omdat hij geen vertrouwen heeft in de auto. Lotus-baas Colin Chapman vindt dat niet eens zo erg. Zijn team zit krap bij kas en Peterson ontvangt een fors salaris. Peterson wil naar March, dat zowel actief is in de Formule 2 als in de Formule 1. De teambaas van March, de huidige FIA-president Max Mosley, bemiddelt tussen Chapman en Peterson. Hij regelt dat Peterson naar March komt. Zo kan de beoogd Formule 2-coureur Nilsson de plek van Peterson in het Lotus Formule 1-team overnemen en zijn Formule 1-debuut maken.
Gunnar Nilsson blaakt van het talent, maar of hij goed genoeg was om wereldkampioen te worden, zullen we nooit weten. Nilsson overlijdt nadat hij slechts 31 Grands Prix heeft gereden. De meest opvallende van die races is de Grand Prix van België in het Belgische Zolder. Zeer precies rijdend is hij in de stromende regen oppermachtig. Nilsson wint zijn eerste Grand Prix op indrukwekkende wijze. Het zou zijn doorbraak moeten zijn, maar dat wordt het niet. Na België gaat hij steeds slechter presteren. Gunnar weet dan nog niet dat hij ernstig ziek is.
Het hele seizoen 1977 klaagt Nilsson over hoofdpijn en rugpijn, die volgens hem veroorzaakt worden door zijn te kleine helm en de slechte stoel in de Lotus. Omdat de problemen aanhouden gaat Nilsson aan het eind van het seizoen naar de Engelse dokter Frank Faulkner, een goede vriend van Ken Tyrrell. Om tien uur ’s ochtends wordt Nilsson onderzocht, een uur later ligt hij in het ziekenhuis, de dag daarna heeft hij zijn eerste operatie. Gunnar heeft zaadbalkanker. De ziekte is al uitgezaaid. Om aan de aandacht van de media te ontkomen ruilt Nilsson zijn flat in Londen met die van Faulkner. Nilsson doet wat hij kan, maar vecht een oneerlijke strijd. Hij overlijdt op 20 oktober 1978. Colin Chapman vervoert de kist met het lichaam van Nilsson in diens privé-vliegtuig van Londen naar het Zweedse Helsingborg. Vrijwel alle Formule 1-coureurs en teammanagers komen naar de begrafenis.
Geld voor kankerpatiëntjes
“Ik heb een fantastisch leven gehad”, heeft Nilsson in zijn laatste dagen verteld. “Ik ben autocoureur geworden, heb in de Formule 1 geracet en een Grand Prix gewonnen. Als ik in het ziekenhuis om mij heen kijk, zie ik zieke kinderen. Die hebben nooit de kans gehad op zo een mooi leven als ik heb gehad. Dat maakt me verdrietig.” Nilsson besluit een fonds op te richten om kinderen met kanker te helpen. De Gunnar Nilsson Cancer Treatment Campaign wordt voor Nilsson ook een soort therapie. Hij vecht met alles wat hij in zich heeft om het fonds van de grond te krijgen. Hij wordt geholpen door verschillende mensen uit het Formule 1-circus, zoals ook journalist Ian Phillips, tegenwoordig commercieel topman bij Jordan. Phillips organiseert de ene na de andere actie om geld in te zamelen. Van een item op de BBC-televisie tot een dartstoernooi in Schotland, alle kansen worden aangegrepen om geld in te zamelen. Zo kan een nieuwe vleugel voor het Charing Cross-ziekenhuis in Londen worden gefinancierd, de Gunnar Nilsson-vleugel, en wordt er apparatuur aangeschaft. In 1979 wordt op het circuit van Donington de Gunnar Nilsson Throphy verreden. Met deze niet voor het wereldkampioenschap meetellende Formule 1-race wordt ook geld opgehaald voor het door Nilsson opgezette kankeronderzoek. Nilssons moeder, die behoorlijk welvarend is maar Gunnar nooit een cent heeft gegeven om te racen, stort na zijn dood al het geld van haar zoon in het fonds. Later doet ze hetzelfde met al haar eigen vermogen. Het fonds bestaat nog steeds en is een belangrijke financier van kankeronderzoek in Groot-Brittannië.
Verschillende Vikingen
De enige Grand Prix die Gunnar Nilsson na de openbaring van zijn ziekte nog bezoekt is die in Brands Hatch in 1978. Ronnie Peterson vertrekt van pole, maar valt uit. In tegenstelling tot de altijd vriendelijke en praatgrage Nilsson is Ronnie Peterson meer gesloten. Hij opent zich pas als hij iemand kent en vertrouwt. Maar als dat eenmaal het geval is, heb je aan Peterson een echte vriend zoals Nilsson heeft ondervonden. Ook al zijn ze landgenoten, onderlinge rivaliteit kennen ze niet. Peterson begint door de invloed van Nilsson zelfs wat openhartiger te worden en gaat steeds makkelijker met anderen praten. Ook omdat hij beseft dat spraakwaterval Nilsson van de Zweedse pers veel meer aandacht krijgt dan hijzelf, terwijl hij degene is die al jarenlang in de top rijdt en al veel races heeft gewonnen.
Vergeleken met de soms wat egoïstische Nilsson is juist de stille Peterson een socialer mens. Nilsson krijgt in het begin van zijn Formule 1-carrière veel advies van Peterson, ook al rijdt hij voor een ander team. Binnen zijn eigen team is Peterson ook geliefd. Als hij tijdens de kwalificatie in 1978 in Brands Hatch veel sneller is dan Lotus-teamgenoot Mario Andretti, krijgen de monteurs van Peterson van Colin Chapman de opdracht om de benzinetank in de auto van de Zweed volledig te vullen. Uit loyaliteit aan Peterson houden ze in plaats van een volle jerrycan echter een lege jerrycan boven de tank. Er komt geen druppel benzine bij en Peterson blijft, tot verbazing van de onwetende Chapman, supersnelle ronden rijden. Een truc die uiteraard alleen kon omdat er in die tijd alleen nog maar stopwatches waren om de snelheid va een auto te meten. Aan de andere kant houden de monteurs Peterson ook wel eens onwetend. Als Ronnie de pits binnen blijft komen met de mededeling dat hij onderstuur heeft, vertellen de monteurs op een bepaald moment dat ze iets hebben veranderd waardoor het onderstuur nu echt verdwenen moet zijn. Peterson gaat de baan op en meldt later dat de auto nu inderdaad goed in balans is. De waarheid is echter dat de monteurs niets hebben veranderd.
Mario Andretti, in 1978 bij Lotus teamgenoot van Peterson, heeft eveneens ondervonden hoe trouw Peterson is. Na de Grand Prix in Zandvoort vraagt iedereen zich af waarom Peterson zijn Lotus-collega Andretti niet voorbij is gegaan. De Zweed is beduidend sneller en rijdt ronde na ronde achter de Amerikaan, maar Andretti wint de race. Het grote publiek krijgt van Peterson te horen dat hij problemen had met zijn remmen (“Het leek alsof ik naar hem toe kon rijden, maar de waarheid was dat ik steeds bijna tegen hem op gleed omdat mijn auto niet goed vertraagde”), de realiteit is dat Peterson een contract heeft waarin staat dat hij Andretti niet mag inhalen. Dat verhaal vertelt Peterson alleen aan een bevriend journalist. In zijn contract is een bepaling opgenomen dat hij Andretti niet mag passeren. Daarmee is hij akkoord gegaan omdat het zijn enige mogelijkheid is om voor Lotus te rijden. Het is de voorwaarde die Andretti, de onbetwiste kopman, heeft gesteld aan de komst van Peterson, die door de Amerikaan als de enige coureur wordt gezien die hem kan verslaan. Op zijn beurt berekent Peterson dat Andretti toch niet alle races gaat finishen en er ook voor hem genoeg kansen komen om met de fabelachtige Lotussen 78 en 79, de eerste auto’s met ground effect en daardoor een fenomenale wegligging, races te kunnen winnen. Peterson heeft nog een reden om absoluut de overstap naar Lotus te willen maken. Na twee beroerde jaren bij March en Tyrrell (in de zeswieler) is het hoog tijd om zijn imago op te poetsen. De ironie wil dat hij bij Lotus de opvolger is van Gunnar Nilsson, die een contract heeft ondertekend bij het net opgerichte Arrows. Vanwege zijn ziekte zal hij echter nooit voor dat team rijden.
Gered uit het vuur
Het op schrift vastgelegde niet-aanvalsverdrag lijkt een potentiële voedingsbodem voor een fikse ruzie, maar het tegendeel gebeurt. Gedurende het seizoen ontwikkelt zich tussen Andretti en Peterson een zeer hechte vriendschap. Ze hebben geen geheimen voor elkaar. Niet op de baan, niet naast de baan. Andretti: “Hij is de enige man die ik ken die mij nooit heeft belazerd en mij altijd de waarheid heeft verteld. Dat kom je in de autosport nergens anders tegen.” Peterson is de tweede Zweed met wie Andretti zeer goed bevriend raakt. Ook met Gunnar Nilsson heeft hij een prima contact.
Na de kwalificatie van de Grand Prix van Monza in 1978 vertelt Andretti (met nog drie races te gaan ruimschoots koploper in het WK) aan Peterson dat hij niet wil worden herinnerd als de man die kampioen wordt omdat zijn teamgenoot hem niet mag inhalen. Andretti vertelt Peterson dat het hem niet uitmaakt wat Chapman er van denkt. “Deze laatste drie wedstrijden van het seizoen gaan we echt racen, ook al betekent het dat Colin ons ontslaat.” Helaas kan Peterson niet meer dan tweehonderd meter profiteren van de afspraak met Andretti. Direct na de start van de Italiaanse Grand Prix is hij het belangrijkste slachtoffer van een enorme crash, die volgens velen wordt veroorzaakt door Riccardo Patrese. Cynisch genoeg in de Arrows die oorspronkelijk is bedoeld voor Gunnar Nilsson. De voorkant van de Lotus van Peterson breekt in stukken, de benzinetank scheurt en de wagen vliegt in brand. Peterson krijgt zelf zijn gordel los en kan zich half oprichten, maar het lukt hem niet om uit de auto te komen. James Hunt, Clay Regazzoni en Patrick Depailler slepen Peterson uit het vuur. Hunt, in het jaarboek van de Oostenrijkse journalist Heinz Prüller: “Het was niet gemakkelijk om Ronnie er uit te krijgen. Je kunt bij de Lotus het stuur niet snel demonteren, zoals bij mijn McLaren. Ik had Ronnie er al half uitgetrokken, maar zijn voet zat nog klem tussen het stuur en de cockpitwand.” Pas als Depailler het stuurtje kapot trapt, krijgen ze Peterson uit de vlammen. Ronnie heeft zijn benen ernstig gebroken (acht breuken), maar dat is in die Formule 1-jaren niets bijzonders. De brandwonden stellen weinig voor. Toch gaat het mis.
Meer aandacht voor tv-ploeg
Een Italiaanse journalist meldt later dat er tijdens de operatie aan de benen van Peterson paparazzi-fotografen en een televisieploeg de operatiezaal van het Milanese ziekenhuis zijn binnengedrongen. Ze vragen de doktoren hun gezichtskapjes naar beneden te doen en plaats te nemen rond Peterson voor een fotosessie. De artsen werken daar graag aan mee, maar verliezen hun patiënt uit het oog. Er komt beenmerg in Petersons bloed, waardoor een bloedprop ontstaat waaraan de 34-jarige coureur overlijdt. En dat terwijl iedereen is verteld dat Ronnie zijn benen weliswaar zwaar heeft gebroken, maar dat hij zonder twijfel weer terugkeert op de circuits. Van levensgevaar zou geen sprake zijn. De artsen hebben op een afgrijselijke wijze gefaald. Petersons vrouw Barbro, die vanwege gezondheidsproblemen al in de put zit, raakt in een depressie waar ze nooit meer echt uit komt, ondanks de goede zorgen en de liefde van John Watson. Watson neemt in 1979 niet alleen plaats in de voor Peterson bestemde McLaren - het contract tussen de Zweed en het rood-witte team is al getekend -, maar probeert ook privé de gapende leegte op te vullen die Peterson heeft achtergelaten. Tevergeefs, uiteindelijk. Barbro pleegt op 19 december 1987 zelfmoord.
Mario Andretti arriveert de maandagmorgen na de dramatische race op Monza in het ziekenhuis. Hij is inmiddels wereldkampioen, maar heeft dat nauwelijks gevierd. Dat vindt hij niet gepast, omdat zijn teamgenoot en vriend zijn benen heeft gebroken. De reden dat Andretti zich nu al kampioen mag noemen, is omdat Peterson dit seizoen niet meer in actie komt. Als hij bij aankomst bij het ziekenhuis hoort van Petersons noodlot hoort, raakt hij volledig van slag. De ervaren Andretti, die in de autosport al zoveel vrienden heeft verloren, zal na Monza nooit meer helemaal de oude worden. Oogt hij kort na de dood van Peterson vermoeid, ook later is hij minder enthousiast en opgewekt dan tevoren. Andretti verschijnt niet bij de begrafenis van Peterson. Hij kan dat geestelijk niet aan. Gunnar Nilsson lukt dat wel. Het is de laatste keer dat hij in het openbaar wordt gezien.
Laat maarquote:Inhoud uit dit kanaal verwijderd op verzoek van de copyrighthouder. This channel will be accessible again in 10 hours.
Dat is an sich niet eens zo erg, maar er is ook bijna niemand op de baan.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:45 schreef Giem het volgende:
Mmm ja ga maar rechtdoorbaan word nu echt nat, we gaan dus weinig serieuze tijden zien
Nu dat de teams weten dat het de hele sessie nat blijft zal dat wel snel veranderen, denk ik.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is an sich niet eens zo erg, maar er is ook bijna niemand op de baan.
Dat is wel raar, ja. Misschien dat ze willen weten hoe die banden zich houden onder natte omstandigheden. Iets anders kan ik me ook niet zo 1-2-3 voorstellen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nu dat de teams weten dat het de hele sessie nat blijft zal dat wel snel veranderen, denk ik.
Wat me opvalt is dat de teams ervoor kiezen op op softs te blijven rijden i.p.v. nat weer banden.
Ik denk dat ze -gezien Heidfeld's aktie in Spa- willen weten hoeveel precies het verschil is tussen softs en intermediates (en full wets) om zo een passende strategie te bedenken voor een natter wordende baanquote:Op vrijdag 12 september 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is wel raar, ja. Misschien dat ze willen weten hoe die banden zich houden onder natte omstandigheden. Iets anders kan ik me ook niet zo 1-2-3 voorstellen.
Volgens mij om het verschil tussen Wet en Full Wet aan te geven. Intermediates bestaan eigenlijk niet meer.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
Sinds wanneer hebben de intermediates ook een witte streep?
PS.: Ik zie het al ... de stewards gaan het druk krijgen op Monza als het weer zo blijft wat het waarschijnlijk ook doet
quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij om het verschil tussen Wet en Full Wet aan te geven. Intermediates bestaan eigenlijk niet meer.
Eigenlijk gewoon wel omdat de band tussen de andere twee soorten in ligt ^^ de definitie van het woord dus.quote:Main Entry: 1in·ter·me·di·ate Listen to the pronunciation of 1intermediate
Pronunciation: \ˌin-tər-ˈmē-dē-ət\
Function: adjective
Etymology: Middle English, from Medieval Latin intermediatus, from Latin intermedius, from inter- + medius mid, middle — more at mid
Date: 15th century
1 : being or occurring at the middle place, stage, or degree or between extremes
quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
Sinds wanneer hebben de intermediates ook een witte streep?
PS.: Ik zie het al ... de stewards gaan het druk krijgen op Monza als het weer zo blijft wat het waarschijnlijk ook doet
quote:Door Dennis (dennistd) op zondag 9 maart 2008 11:45
Bron: GPUpdate
Ik vind het ook nog steeds intermediates, maar ze worden in de F1 tegenwoordig Wets genoemd.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk gewoon wel omdat de band tussen de andere twee soorten in ligt ^^ de definitie van het woord dus.
Er rijdt nu toch niemand, dus een goeie timing wat dat betreft.quote:edit : M'n stream ... wat doe je?!
EEnnnn..... STUK..quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed, de ITV-stream werkt: here we go!
rofl @ overlopende afvoerquote:Very heavy rain means there is unlikely to be much, if any, action for the remainder of this session.
quote:
Ech nie, dan wordt de race afgelastquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
Hahaha! De kerb Camera helemaal onder water
* Googol duimt dat het zo blijft tot aan zondag-avond
quote:[..]![]()
PS.: This is God's way of saying he disagrees with the stewards
pics picsquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
Hahaha! De kerb Camera helemaal onder water
quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:29 schreef ElmarO het volgende:
En de uitslag van deze vrije training vol waterpret:
[ afbeelding ]
Dacht het wel. Geldt voor de gehele top 3 zo ongeveer.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:30 schreef Sally het volgende:
[..]Sutil?!
Die reed zeker nog op een droge baan?
buienradar.nl for Mobile?quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:35 schreef 19_William_78 het volgende:
Wat voor app is dat op die iPhone??
Weet iemand dat?
Natuurlijk! hahaquote:
Je vergeet de bestequote:Op vrijdag 12 september 2008 11:37 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die had ik inderdaad net gemistquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je vergeet de beste![]()
[ afbeelding ]
Valt je dat NU pas op??quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:41 schreef sanger het volgende:
Overigens valt mij op dat Massa geen regenrijder blijkt te zijn
Bronquote:Red Bull change Webber's engine
Red Bull Racing have elected to change Mark Webber's Renault engine for this weekend's Italian Grand Prix, the team confirmed on Friday.
A team spokesman said the move was purely precautionary because of the high demands placed on engines over the back-to-back Spa-Francorchamps and Monza weekends.
It will also mean that Webber goes onto a more suitable race cycle for the final races of the season, as well as ensuring a new engine for the finale in Brazil.
Webber will not suffer a penalty because of the engine change, as teams are allowed to make one 'joker' substitution over the course of the season. Any other engine change results in a 10-place grid penalty.
Waar is hier, in Zwolle schijnt de zonquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:56 schreef Sally het volgende:
En hier giet het nu ook zo ontzettend...
In Tilburg regent het al de hele dag ontzettend hard.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:02 schreef Giem het volgende:
[..]
Waar is hier, in Zwolle schijnt de zon![]()
In Arnhemquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:02 schreef Giem het volgende:
[..]
Waar is hier, in Zwolle schijnt de zon![]()
Voorspeld is regen met een hoofdletter Kquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
In Tilburg regent het al de hele dag ontzettend hard.
Hoe wordt het weer dit weekend voor de GP?
Nee, want de training is nog niet begonnen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:19 schreef Googolplexian het volgende:
stream doet het niet bij mijmis ik iets?
DOH!quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nee, want de training is nog niet begonnen.
En een kruisjequote:Op vrijdag 12 september 2008 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
edit (zinloze post)
[ afbeelding ]
De VT2 mss?quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:19 schreef Googolplexian het volgende:
stream doet het niet bij mijmis ik iets?
En met een Ferrari-motor!quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:30 schreef Sally het volgende:
[..]Sutil?!
Die reed zeker nog op een droge baan?
quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:05 schreef Googolplexian het volgende:
HEIKKI SNIJDT DE CHICANE AF!!!
$100.000.000 boete voor McLaren =_=
Waar kijk jij? Speed trap is nu al over de 344 km/hquote:Op vrijdag 12 september 2008 14:41 schreef Giem het volgende:
Vettel, 0,3 km/h meer en je hebt de 330
Intermediate 2, was gewoon grappig dat hij het net niet haalde, nu heeft hij er 330,4 ofzoquote:Op vrijdag 12 september 2008 14:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waar kijk jij? Speed trap is nu al over de 344 km/h
motor*quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:53 schreef Swindler het volgende:
Zo even een berichtje uit het Mclaren moterhome , het is nu ongeveer 25 graden met bewolking maar toch 10x beter dan vanmorgen.
Na de 2e vrije training ben ik in het moterhome van mclaren gaan zittenen wat op internet zitten surfen,
Is het een leuk idee zijn om je verhaal op FOK!sport (en dan op de F1-subsite) te zetten? Dan wil ik het wel voor je plaatsenquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:53 schreef Swindler het volgende:
Zo even een berichtje uit het Mclaren moterhome , het is nu ongeveer 25 graden met bewolking maar toch 10x beter dan vanmorgen.
mijn verslag van vandaag:
toen ik om half 9 op het circuit aankwam was het al wat aan het regenen, even wat rondgelopen en er hing toch een aparte sfeer , of dat nou door vorige week kwam of door het weer of de spanning in het kampioenschap maargoed het regende dus ,nog even Sutil bedankt voor de mooie donuts in Rotterdam![]()
Toen de vrije training in zicht kwam was het relatief droog. Alleen Giancarlo ging naar buiten en spinde meteenLewis en Heikki deden 1 installatierondje puur om alles even te checken want een programma afwerken zat er zeker niet in de eerste vrije training
voor de rest was er niks interresants eigenlijk.
tussen de vrije trainingen in ben ik een beetje door het paddock gewandeld en wat mensen met fia jasjes raar aangekekentoen kwam er opeens weer een hoosbui en een fia meneertje wilde bij een man met een mclaren paraplu even schuilen nou dat ging dus niet gebeuren
hij draaide weg en liep mij kant op en vroeg me in gebrekkig engels of ik onder zijn paraplu wilde schuilen
je had het gezicht van die man van de fia moeten zien onbeschrijfelijk.
![]()
.
2e vrije training was niet veel bijzonders vond ik.
Na de 2e vrije training ben ik in het moterhome van mclaren gaan zittenen wat op internet zitten surfen, tot opeens Heikki binnenkwam mij zag zitten (macbook met redelijk aparte cover ) en liep gelijk op me af om te vragen waar ik die cover vandaan hadik wist niet wat ik meemaakte
njaa wat gepraat en het is echt een hele sympathieke jongen doodnormaal.
ben bang dat daar wel verandering in gaat komen maarja. Nu zit ik hier dus nog steeds en zojuist komt Lewis naar binnen met een of andere journalist.
Lewis maakt op mij toch een ietwat gespannen indruk , maar ik zou ook gek worden van al die vragen over Spa.
ik heb geen foto's gemaaktquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het een leuk idee zijn om je verhaal op FOK!sport (en dan op de F1-subsite) te zetten? Dan wil ik het wel voor je plaatsen
Inclusief eventuele foto's dus
Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt (vooral voor jezelf, natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:12 schreef Swindler het volgende:
[..]
ik heb geen foto's gemaakt, zo spannend is me verhaal toch niet
ik wil hem eventueel wel wat uitbreiden en naar je toe sturen
Je mag 'm naar mijn PM sturen, of als dat makkelijker is, naar sport@fok.nl mailenquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:12 schreef Swindler het volgende:
[..]
ik heb geen foto's gemaakt, zo spannend is me verhaal toch niet
ik wil hem eventueel wel wat uitbreiden en naar je toe sturen
PM gestuurd,quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Je mag 'm naar mijn PM sturen, of als dat makkelijker is, naar sport@fok.nl mailen![]()
Het was naar aanleiding vanquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
[..]
Ik was eerder.
Wel een nette tijd van Sutil.
Oftewel, allemaal Hummer gaan rijden!quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:05 schreef JortK het volgende:
Regen op Monza, dat is volgens mij nog niet al te vaak voor gekomen
quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:04 schreef RowanF1 het volgende:
Streampje!
http://nl.justin.tv/impreq
Weer een verdomt raar taaltje, maarja. Het gaat er uiteinde!lijk om dat we auto's zien vliegen.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:23 schreef NED het volgende:
OI! PLEK TERUGGEVEN EN NIET AANVALLEN VOOR DE VOLGENDE BOCHT!!!
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op zaterdag 13 september 2008 11:29 schreef Googolplexian het volgende:
Wie is Loewies Ghamielton?
Euh met dit weer?quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:48 schreef Trystar het volgende:
Hamilton buiten op droogweer banden
Dat zijn gewoon wetsquote:Op zaterdag 13 september 2008 11:48 schreef Trystar het volgende:
Hamilton buiten op droogweer banden
Wets maatquote:Op zaterdag 13 september 2008 11:48 schreef Trystar het volgende:
Hamilton buiten op droogweer banden
Ja weet ik, vond het al vreemd. Maar die stream is zo onscherp. My badquote:Op zaterdag 13 september 2008 11:51 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Ga jij morgen maar eventjes de voorbeschouwing kijken op RTL7. Vertellen ze wat een band met een streep in deze omstandigheden voor compound heeft.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:48 schreef Trystar het volgende:
Hamilton buiten op droogweer banden
quote:12:01 toskysvc: THE KING OF MONZA, THE KING OF FORMULA ONE AND THE FORMULA ONE GREATEST. ALL HAIL KING HAMILTON
quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Gare uitspraken op die stream chat
[..]![]()
Ik denk niet dat die voluit is gegaanquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:06 schreef NED het volgende:
Ik dacht dat Hamilton geniaal was in deze omstandigheden?
http://weather.yahoo.com/forecast/ITXX0049.htmlquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:32 schreef NED het volgende:
Regent het daar straks? Wat zijn de laatste voorspellingen?
behoorlijk ^^quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:45 schreef NED het volgende:
Met een beetje geluk dus een kletsnat Monza
Gedurfde uitspraak indeed ... maar Ferrari heeft wel al openlijk toegegeven dat ze problemen hebben in de regen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:45 schreef RowanF1 het volgende:
Net was Olav op Veronica Radio Racereport, hij verwacht een Bourdais en een Sutil in de top 10 en geen enkele Ferrari in de top 5..
Gedurfde uitspraak?
Ik vond de uitspraak over Sutil en Bourdais meer gedurfd eigenlijkquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gedurfde uitspraak indeed ... maar Ferrari heeft wel al openlijk toegegeven dat ze problemen hebben in de regen.
Als het zo blijft regenen dan denk ik dat Sutil best ver naar voren komt ... Bourdais heeft denk ik niet genoeg ervaring nog maar aan de snelheid van de auto zal het niet liggen... die STR's doen het de laatste tijd steeds beter.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:49 schreef NED het volgende:
[..]
Ik vond de uitspraak over Sutil en Bourdais meer gedurfd eigenlijk
Ik zet mijn geld op Sutil, die jongen kan het, wil het en gaat het gewoon doen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:12 schreef Trystar het volgende:
Hopelijk komt er een verrassende pole vandaag, Vettel of Glock/Trulli
Wat moet je dan? Opgeven?quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:42 schreef SuzukiSwift het volgende:
zo grappig.... denken die mafkezen bij McLaren dat ie even 5 seconden sneller kan rijden dan zijn vorige ronde?
Wel als je weet dat het totaal zinloos is.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Opgeven?
Ook de banden niet?quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
Massa. Maar dit kan nu ook slecht zijn, want hij mag z'n auto niet meer veranderen voor morgen
.
Daarom ben jij geen F1-coureurquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:44 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Wel als je weet dat het totaal zinloos is.
Dat nog wel hoop ikquote:
Dan kunnen Force 1ndia en Honda net zo goed niet starten op droge banen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:44 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Wel als je weet dat het totaal zinloos is.
hehe, ik ben het met je eens dat je in principe niet moet opgeven, maar dit was toch gewoon lachwekkend?quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:45 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Daarom ben jij geen F1-coureur
Tussen q2 en q3 nog wel.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
Massa. Maar dit kan nu ook slecht zijn, want hij mag z'n auto niet meer veranderen voor morgen
.
Inderdaad ... de grote fout van Lewis was om in het begin van Q2 naar binnen te gaanquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:45 schreef Atreidez het volgende:
Wat een stomme fout van Lewis en team, en nog wel in een Q2Wordt wel genieten morgen
Zit ik ook aan te denken ja.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Tussen q2 en q3 nog wel.Volgooien die Ferrari en genoegen nemen met p5 ofzo.
Zelfde geldt voor Raikkonen en Kubica ... je MOET gewoon doorzetten in de hoop dat je misschien wel ineens een drogere lijn pakt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:46 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
hehe, ik ben het met je eens dat je in principe niet moet opgeven, maar dit was toch gewoon lachwekkend?
Idd. In Q1 was 'ie snel zat, door later naar buiten te gaan (en dan op intermediates) bracht 'ie zichzelf in de problemen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:45 schreef Atreidez het volgende:
Wat een stomme fout van Lewis en team, en nog wel in een Q2Wordt wel genieten morgen
Mol kreeg een beetje een brok in zijn keel geloof ikquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:02 schreef -Hans- het volgende:
WOW............... ! die reactie van Vettel en van het team. Machtig.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:03 schreef JortK het volgende:
[..]
Mol kreeg een beetje een brok in zijn keel geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |