abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61492311
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:19 schreef Karina het volgende:
Hoe komt het toch dat er voor het rookverbod geen rookvrije kroegen waren (ik ken ze niet in ieder geval)? Als er schijnbaar zoveel mensen zijn die graag rookvrij uitgaan?

Was zeker toch geen interesse voor dan.
ik kan me heugen dat eens iemand dat had geprobeerd, moest stoppen vanwege gebrek aan klandizie.
En het EU parlement? Was daar niet zo'n gekke Ier die voorstelde zelfs roken op straat te verbieden, en een staande ovatie kreeg?
En het raar vinden dat de EU grondwet daar in Ierland in een referendum weg werd gestemd.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:53:41 #77
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_61492452
Grappig. Een aantal andere zaken die ik ken, laten het ook toe. Behalve als je aan de bar zit. .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:03:56 #78
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_61492644
Ach de laatste stuiptrekkingen van wat huillies. In veel andere landen is het ook goed gekomen, dus ook hier zal het wel los lopen.

Heerlijk zo die rookvrije kroegen. Geen domme mongolen die hun peuk tegen je aan drukken of die ranzige walm je richting in blazen. Heerlijk niet die stinkende kleren de dag erna. Helemaal top zo!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_61492673
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:03 schreef Mr.J het volgende:
Ach de laatste stuiptrekkingen van wat huillies. In veel andere landen is het ook goed gekomen, dus ook hier zal het wel los lopen.

Heerlijk zo die rookvrije kroegen. Geen domme mongolen die hun peuk tegen je aan drukken of die ranzige walm je richting in blazen. Heerlijk niet die stinkende kleren de dag erna. Helemaal top zo!
Hadden ze het in Duitsland ook niet op sommige plekken terug moeten draaien?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61492721
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel: verhoog de boetes naar 25.000 euro
Of gewoon levenslang geven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 10:10:05 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61492752
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:19 schreef Karina het volgende:
Hoe komt het toch dat er voor het rookverbod geen rookvrije kroegen waren (ik ken ze niet in ieder geval)? Als er schijnbaar zoveel mensen zijn die graag rookvrij uitgaan?

Was zeker toch geen interesse voor dan.
Er waren een aantal rookvrije kroegen en restaurants, maar die zijn, op een paar uitzonderingen na, allemaal failliet gegaan.

http://www.ed.nl/regio/ei(...)co-rookvrij-cafe.ece

Maar ook de faillisementen door het rookverbod druppelen al binnen. Ipv. dat eigenaren zelf kunnen kiezen hebben we straks gezellig geen buurtkroegjes meer waar we niet kunnen roken.

Ik hoop dat alle anti-rook-fascisten trots zijn op al die faillisementen die ze veroorzaken. Gezellig bedrijven kapot laten gaan waar ze toch nooit komen. Fijn.
Carpe Libertatem
pi_61492785
Ongeacht het onderwerp, vind ik het een slechte zaak dat mensen in Nederland er zowat trots mee te koop lopen dat ze de wet aan hun laars lappen. Ik pleit dan ook voor een keiharde aanpak. Als boetes niet helpen, moeten ze hun horecavergunning maar kwijtraken. Voor iedereen geldt dezelfde regel. Als andere horeca-ondernemers zich aan het rookverbod houden, moeten deze ondernemers dat ook. Je bent het ook aan de correcte ondernemers verplicht om hierop toe te zien, zodat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat. Keihard aanpakken dus, deze wetsovertreders.
pi_61492830
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ongeacht het onderwerp, vind ik het een slechte zaak dat mensen in Nederland er zowat trots mee te koop lopen dat ze de wet aan hun laars lappen. Ik pleit dan ook voor een keiharde aanpak. Als boetes niet helpen, moeten ze hun horecavergunning maar kwijtraken. Voor iedereen geldt dezelfde regel. Als andere horeca-ondernemers zich aan het rookverbod houden, moeten deze ondernemers dat ook. Je bent het ook aan de correcte ondernemers verplicht om hierop toe te zien, zodat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat. Keihard aanpakken dus, deze wetsovertreders.
Toch is dat typisch Nederlands, Niet protesteren, maar gewoon schijt hebben aan onzinnige regels. Waarom wordt er hier anders zoveel gedoogd?
pi_61492882
quote:
Onzinnige regels (kan ook wat anders zijn als het rookverbod) hoor je aan je laars te lappen.

Hoe je erbij komt om steeds die onzin te blijven herhalen is mij een raadsel, in het andere topic stel je aan je laars lappen al gelijk met agresief afreageren door regels wat natuurlijk helemaal onzinnig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2008 10:21:28 ]
pi_61492894
quote:
Ongeacht het onderwerp, vind ik het een slechte zaak dat mensen in Nederland er zowat trots mee te koop lopen dat ze de wet aan hun laars lappen.
Dat komt omdat de Burger er achter is gekomen dat de regeltjes alleen voor het plebs gelden en niet voor de politici en ambtenaren en daardoor neemt de Burger daar terecht een voorbeeld aan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:19:46 #86
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61492947
Morele superioriteit kent z'n prijs.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_61492998
quote:
Psst, dat heet burgerlijke ongehoorzaamheid.
pi_61493063
Gewoon hard aanpakken dan gaan ze vanzelf wel luisteren.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:30:57 #89
19479 Mr.J
pi_61493169
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:05 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Hadden ze het in Duitsland ook niet op sommige plekken terug moeten draaien?
"Op sommige plekken"? Dat is per kroeg, dorp, gemeente of provincie besloten?
pi_61493307
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:13 schreef Casos het volgende:
Toch is dat typisch Nederlands, Niet protesteren, maar gewoon schijt hebben aan onzinnige regels. Waarom wordt er hier anders zoveel gedoogd?
Het rookverbod moet worden nageleefd. Ik ben tegen gedoogbeleid, op welk terrein dan ook. Zo ook voor softdrugs. Ik ben niet tegen het gebruik van softdrugs, wel tegen het gedogen. Iets mag wel, of iets mag niet. Duidelijke, heldere grenzen stellen. Zouden we in Nederland vaker moeten doen.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:15 schreef Chewie het volgende:
Onzinnige regels (kan ook wat anders zijn als het rookverbod) hoor je aan je laars te lappen. Hoe je erbij komt om steeds die onzin te blijven herhalen is mij een raadsel, in het andere topic stel je aan je laars lappen al gelijk met agresief afreageren door regels wat natuurlijk helemaal onzinnig is.
Een regel die in jouw ogen onzinnig is, IS natuurlijk niet per definitie onzinnig. Als iedereen voor zichzelf gaat bepalen welke regels hij of zij zinnig vindt, kunnen we onze rechtsstaat wel opheffen. Morgen vind ik het een onzinnige regel dat ik iemand anders niet mag verkrachten, de volgende dag pleegt mijn buurman met hetzelfde argument een moord. Het statement dat je regels aan je laars hoort te lappen, vind ik verwerpelijk. Je hebt je gewoon aan de wet houden. Je laatste opmerking begrijp ik niet; die mag je toelichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2008 10:37:49 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:37:39 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61493322
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laten we het gezond maken en gewoon niet roken
Leeft iedereen langer
Fout!

Laten mensen die niet van ongezonde dingen houden zich op een andere manier verpozen i.p.v. mensen die al plezier hebben te dwingen tot iets waar ze geen zin in hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:37:54 #92
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61493329
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef Mr.J het volgende:

[..]

"Op sommige plekken"? Dat is per kroeg, dorp, gemeente of provincie besloten?
je zegt dat het allemaal wel is rechtgetrokken, maar achteraf blijken dat een aantal van die onderzoeken niet eens kloppen. in GB bijvoorbeeld gaan er dagelijks nog steeds kroegen en clubs over de kop, waarbij de oorzaak naar blijkt voor een groot deel nog uitvloeit van het rookverbod.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:46:19 #93
pi_61493552
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een regel die in jouw ogen onzinnig is, IS natuurlijk niet per definitie onzinnig.
Dat zeiden ze tijdens de holocaust ook. Er zijn laden waar je word afgeslacht vanwege je geloof of seksuele geaardheid. Dat zijn natuurlijk hele zinnige regels die onverkort moeten worden uitgevoerd. Befehl ist Befehl!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61493563
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:37 schreef Elfletterig het volgende:

Een regel die in jouw ogen onzinnig is, IS natuurlijk niet per definitie onzinnig. Als iedereen voor zichzelf gaat bepalen welke regels hij of zij zinnig vindt, kunnen we onze rechtsstaat wel opheffen. Morgen vind ik het een onzinnige regel dat ik iemand anders niet mag verkrachten, de volgende dag pleegt mijn buurman met hetzelfde argument een moord. Het statement dat je regels aan je laars hoort te lappen, vind ik verwerpelijk. Je hebt je gewoon aan de wet houden. Je laatste opmerking begrijp ik niet; die mag je toelichten.
Waarom begrijp jij zo verdomd weinig van ideologie? Kom je weer aanzetten met je oerdomme vergelijking "moord". Een regel die iemand onzinnig vind hoeft inderdaad niet onzinnig te zijn maar geeft hem wel de vrijheid om die regel aan zijn laars te lappen en als meer mensen die regel aan zijn laars lappen geeft dat wel een indicatie over de onzinnigheid van die regel zoals in dit geval.

In het rookverbod nieuwtjes topic stel je regels aan je laars lappen gelijk met je agresief gedragen door een regel.
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het niet-naleven van regels/wetten of agressief worden als gevolg van regels valt nooit goed te praten.
Een zeer naieve en gevaarlijke uitspraak en mensen met dezelfde denkwijze als die van jou zou ik niet graag tegenkomen in tijde van oorlog of bezetting, jij geeft namelijk keer op keer aan klakkeloos achter welk regime dan ook aan te lopen ongeacht de wetgeving die ingevoerd wordt immers regels zijn regels.

Of zou het toch zo zijn wat ik al eerder schreef dat jij deze stelling "regels zijn regels" alleen van belang vind als je zelf baat hebt bij bepaalde regelgeving. In dat geval ben je gewoon hypocriet.
pi_61493580
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:16 schreef JohnDope het volgende:
Dat komt omdat de Burger er achter is gekomen dat de regeltjes alleen voor het plebs gelden en niet voor de politici en ambtenaren en daardoor neemt de Burger daar terecht een voorbeeld aan.
Een politicus heeft zich in de kroeg ook aan het rookverbod te houden. Wat jij 'terecht' noemt, vind ik een zorgwekkende trend. Het lijkt haast wel mode om je af te zetten tegen de wet, om je agressief of respectloos op te stellen. Ook wordt alles tegenwoordig onder de noemer 'betutteling' gegooid, als een soort smoes om je dan maar niet aan de wet te houden.
pi_61493634
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat zeiden ze tijdens de holocaust ook. Er zijn laden waar je word afgeslacht vanwege je geloof of seksuele geaardheid. Dat zijn natuurlijk hele zinnige regels die onverkort moeten worden uitgevoerd. Befehl ist Befehl!
Beetje jammer, dit soort vergelijkingen. We hebben deze discussie al eerder gehad en ik ga 'm niet overdoen. Ben met jou sowieso wel klaar, omdat je herhaaldelijk hebt aangetoond in de rook-topics dat je niet normaal kunt discussiëren. Deze bespottelijke vergelijking tussen een rookverbod in de kroeg en het afslachten van mensen heb je al eerder gemaakt. Flauw, voorspelbaar en vooral zielig.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:50:39 #97
19479 Mr.J
pi_61493666
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

je zegt dat het allemaal wel is rechtgetrokken, maar achteraf blijken dat een aantal van die onderzoeken niet eens kloppen. in GB bijvoorbeeld gaan er dagelijks nog steeds kroegen en clubs over de kop, waarbij de oorzaak naar blijkt voor een groot deel nog uitvloeit van het rookverbod.
Is dat zo?

Apart dan dat een minderheid zoveel invloed heeft? Gaan al die verstoke rokers dan balend thuisblijven ofzo?
pi_61493689
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Beetje jammer, dit soort vergelijkingen. We hebben deze discussie al eerder gehad en ik ga 'm niet overdoen. Ben met jou sowieso wel klaar, omdat je herhaaldelijk hebt aangetoond in de rook-topics dat je niet normaal kunt discussiëren. Deze bespottelijke vergelijking tussen een rookverbod in de kroeg en het afslachten van mensen heb je al eerder gemaakt. Flauw, voorspelbaar en vooral zielig.
Jij doet anders precies hetzelfde door de moord vergelijking er steeds bij te halen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:52:50 #99
pi_61493705
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je je ten alle tijden aan de wet moet houden, ook al lijkt die wet belachelijk. En nu verstop je je voor de consequenties. Lekker hypocriet, die anti-rokers.
pi_61493751
Sjees, gelijk worden de jaren 40-45 er weer bijgehaald door de rookverslaafden
Hoe ver zijn ze wel niet afgegleden
Jullie moeten eens zo hard optreden tegen accijnzen op benzine en tegen files
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')