Ja die is ook stoer natuurlijk, maar daar zeggen mensen niet zo snel over dat ie saai isquote:
Nou echt wel, piemel in linkerhand en typen met de rechter..duurde wel wat langer dan normaalquote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
Banaan topic.
Volgens mij voelde je je heel superieur toen je je muzieklijstje ging posten.
Dat dus.quote:
Ik luister niet alleen singer-songwriter achtige muziek, is alleen het genre wat door mijn omgeving het minst "begrepen" wordtquote:Op maandag 8 september 2008 22:53 schreef MASD het volgende:
Superieure muzieksmaak valt dus níet binnen 1 genre he.
Big girl, you are beatifulquote:Op maandag 8 september 2008 22:52 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat vinden alle dikke wijven ook.
preciesquote:Op maandag 8 september 2008 22:57 schreef Kopbal het volgende:
Mensen die zich verheven voelen boven anderen door hun muzieksmaak. Kop een trein ofzo.
jepquote:Op maandag 8 september 2008 23:01 schreef afcajos het volgende:
Dit topic slaat echt nergens op, nu gaat iedereen vertellen wat voor muziek smaak die heeft
quote:Op maandag 8 september 2008 23:13 schreef Nikmans het volgende:
Kom we gaan het hele topic volspammen met namen van groepen waar we van houden en dan komt mckillem opeens 200 keer achter mekaar posten en dan is het saai en volgende week doen we het weer opnieuw![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 8 september 2008 23:42 schreef Klautje het volgende:
[ afbeelding ]
TARKAN DA BEST NIEMAND FOKT MET TURKIYE!![]()
![]()
![]()
FOK DE HATERS TURKIYE BOVEN!!!
Dus je hebt het standaard rijtje 'kwaliteits' artiesten ontdekt en denkt nu dat je smaak hebt? Lief!quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
Echt IEDEREEN die ik tegenkom & waarmee ik over muziek praat zegt over Jeff Buckley, Nick Drake, Elliott Smith, Sufjan Stevens, Iron&Wine, Damien Rice, Sigur Rós, John Frusciante, Anna Ternheim, José Gonzalez e.a. dat het saaie stoffige muziek is en vraagt vervolgens of ik er niet zwaar depressief van wordtIdioot, ga eens een muzieksmaak ontwikkelen ofzo, met je Mika en Amy Winehouse
![]()
Klacht: Goeie muziek afkraken en vervolgens naar Tokio Hotel en Kempi gaan luisteren
Tuurlijk joh! Turkenquote:Op maandag 8 september 2008 23:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Nepturk.
En er is 800x betere Turkse muziek dan Tarkan.
Wie???quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
Jeff Buckley, Nick Drake, Elliott Smith, Sufjan Stevens, Iron&Wine, Damien Rice, Sigur Rós, John Frusciante, Anna Ternheim, José Gonzalez
Hear, hear.quote:Op maandag 8 september 2008 22:53 schreef MASD het volgende:
bwahahahaquote:Op maandag 8 september 2008 23:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Nepturk.
wel:: Metal !quote:Op maandag 8 september 2008 22:53 schreef MASD het volgende:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:34 schreef BaronPils het volgende:
Kempi![]()
Chicks vinden ons leuk, ze willen ons eten.
Op de doorgestreepte artiesten na hebben ze gelijk. Overigens is het ook mogelijk zowel Kempi als Nick Drake goed te vinden.quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
Echt IEDEREEN die ik tegenkom & waarmee ik over muziek praat zegt over Jeff Buckley, Nick Drake, Elliott Smith, Sufjan Stevens, Iron&Wine, Damien Rice, Sigur Rós, John Frusciante, Anna Ternheim, José Gonzalez e.a. dat het saaie stoffige muziek is en vraagt vervolgens of ik er niet zwaar depressief van wordtIdioot, ga eens een muzieksmaak ontwikkelen ofzo, met je Mika en Amy Winehouse
![]()
Klacht: Goeie muziek afkraken en vervolgens naar Tokio Hotel en Kempi gaan luisteren
quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Op de doorgestreepte artiesten na hebben ze gelijk.
Best wel.quote:
Hahahahah godver ik tufte m'n koffie uitquote:Op maandag 8 september 2008 23:13 schreef Nikmans het volgende:
Kom we gaan het hele topic volspammen met namen van groepen waar we van houden en dan komt mckillem opeens 200 keer achter mekaar posten en dan is het saai en volgende week doen we het weer opnieuw![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Word je nou niet zwaar depressief van die muziek?quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:44 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Verkapt kijk-mij-eens-een-toffe-wannabe-diepzinnige-maar-eigenlijk-standaard-alternatieve-muzieksmaak-hebbentopic
bwhehequote:Op dinsdag 9 september 2008 01:22 schreef Maurari het volgende:
Florian_ zou dus nooit een mattie van me kunnen zijn met z'n saaie en stoffige kutmuziek. Ik hoef geen zuurpruimen in m'n vriendenkring
mensen die denken dat hun muzieksmaak beter isquote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
![]()
quote:Op maandag 8 september 2008 23:25 schreef Nosh het volgende:
iedereen die vanaf nu nog één of meerdere bandnamen post is echt een belachelijke verspilling van zuurstof.
animeavatar, x3-gebruik, waardeloos superioriteitsgevoel.quote:
Ook mijn eerste gedachte.quote:Op maandag 8 september 2008 23:59 schreef Hephaistos. het volgende:
het standaard rijtje 'kwaliteits' artiesten
cultuurbarbaar!quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:40 schreef Karina het volgende:
Ik zal wel een hele slechte smaak hebben, want ik ken echt geen van de artiesten die je daar noemt.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
cultuurbarbaar!
* MarMar zegt: terechte klacht!
niet eens, ik kan zelf wel bepalen wat ik leuk vindquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:19 schreef Nosh het volgende:
[..].
Mevrouw heeft ook eens een Oor opengeslagen.
John Frusciante (gitarist van de Red Hot Chili Peppers) ken je vast ook welquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:58 schreef RickoKun het volgende:
Sígur ros is de enige die ik herken in je OP, dat is wel goede muziek inderdaad.
Is het erg als ik 9 van de 10 namen uit je lijstje niet ken?quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
![]()
quote:Op maandag 8 september 2008 23:42 schreef Klautje het volgende:
[ afbeelding ]
TARKAN DA BEST NIEMAND FOKT MET TURKIYE!![]()
![]()
![]()
FOK DE HATERS TURKIYE BOVEN!!!
quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:22 schreef Maurari het volgende:
Florian_ zou dus nooit een mattie van me kunnen zijn met z'n saaie en stoffige kutmuziek. Ik hoef geen zuurpruimen in m'n vriendenkring
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:23 schreef Paramnesia het volgende:
Ejow, loop je nou Kempi te dissen. Kempi is baas man.
Jeweetzelluf.
Al 38 jaar dood en nog steeds rete populair. Ook bij mij trouwens, net zoals de rest van de wat oudere rock (en de artiesten uit de club27). op en of andere manier blijft dat toch gewoon geweldig.quote:
Ja dat spreekwoord klopt niet. Dat het duidelijk moge zijn.quote:
Ik bewijs je daarmee een gunst, krijg je tenminste geen oorkankerquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef osmo het volgende:
Ik vind het wel tof dat TS de verantwoordelijk op zich neemt om voor ons te beslissen wat goede muziek is![]()
Handig is het zeker.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef osmo het volgende:
Ik vind het wel tof dat TS de verantwoordelijk op zich neemt om voor ons te beslissen wat goede muziek is![]()
mwach, misschien eddie vedder, of meneertje kravitzquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Al 38 jaar dood en nog steeds rete populair. Ook bij mij trouwens, net zoals de rest van de wat oudere rock (en de artiesten uit de club27). op en of andere manier blijft dat toch gewoon geweldig.
Ik denk dat geen enkele hedendaagse artiest dat zal zeggen over pak weg 40 jaar.
top 50 volgens Last.fmquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:41 schreef Zuen het volgende:
TS goeie muzieksmaak. Maar ik zou niet alleen naar die muziek kunnen luisteren, ik luister nog van alles daarnaast.
Hey tof, muziek.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:57 schreef Florian_ het volgende:
[..]
top 50 volgens Last.fm
Zero 7, Nick Drake, José González, Trentemøller, John Frusciante, Pink Floyd, Elliott Smith, Jack Johnson, Incubus, Massive Attack, Aphex Twin, Radiohead, Amon Tobin, Electric Six, Iron & Wine, Yann Tiersen, Air, Pixies, Booka Shade, Jeff Buckley, Echospace, Bonobo, Infected Mushroom, Anna Ternheim, The Doors, 13th Floor Elevators, Spinvis, Sufjan Stevens, Portishead, Jefferson Airplane, µ-Ziq, Thievery Corporation, Morcheeba, Boards of Canada, Ane Brun, CunninLynguists, Cream, Eels, Enigma, The Knife, The Beatles, Télépopmusik, Xavier Rudd, The Jimi Hendrix Experience, The Cure, Justice, Goldfrapp, Mr. Oizo, Venetian Snares, Pendulum
en dat alleen maar met drie miljoen andere mensen op aarde! hoera!quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Heathen. het volgende:
"Music you have in common includes The Smiths, Pixies, Spinvis, The Cure and Pink Floyd. "
Welk punt probeer je hier mee te maken?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:06 schreef Nosh het volgende:
[..]
en dat alleen maar met drie miljoen andere mensen op aarde! hoera!
OMG OMG OMG OMG!!!!! Mééééén, als ik dit lijstje zie dan moet ik wel respect voor je hebben!quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:57 schreef Florian_ het volgende:
[..]
top 50 volgens Last.fm
Zero 7, Nick Drake, José González, Trentemøller, John Frusciante, Pink Floyd, Elliott Smith, Jack Johnson, Incubus, Massive Attack, Aphex Twin, Radiohead, Amon Tobin, Electric Six, Iron & Wine, Yann Tiersen, Air, Pixies, Booka Shade, Jeff Buckley, Echospace, Bonobo, Infected Mushroom, Anna Ternheim, The Doors, 13th Floor Elevators, Spinvis, Sufjan Stevens, Portishead, Jefferson Airplane, µ-Ziq, Thievery Corporation, Morcheeba, Boards of Canada, Ane Brun, CunninLynguists, Cream, Eels, Enigma, The Knife, The Beatles, Télépopmusik, Xavier Rudd, The Jimi Hendrix Experience, The Cure, Justice, Goldfrapp, Mr. Oizo, Venetian Snares, Pendulum
André Hazes.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:26 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat geen enkele hedendaagse artiest dat zal zeggen over pak weg 40 jaar.
Dat het geen ene reet zegt, omdat iedere dwaas met een muziektijdschrift/weblog en een internetverbinding tot dat lijstje kan komen. Hetzelfde voor wat de TS allemaal aan muziek post, hetzelfde als al die barre metalheads die met een stalen smoel 'Nightwish (maar dan wel de ouwe!!!!!)' uit hun toetsenbord weten te krijgen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:08 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Welk punt probeer je hier mee te maken?
big fucking whoop.quote:Music you have in common includes CunninLynguists, Aphex Twin, Sufjan Stevens, Iron & Wine and Venetian Snares.
Oh hey. Een lijstje met dé standaardartiesten uit wat genres. Ik ben trots op je.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:57 schreef Florian_ het volgende:
[..]
top 50 volgens Last.fm
Waar zeg ik dat ik "anders" wil zijn dan de rest en dat ik een unieke muzieksmaak heb flapdrolquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:17 schreef MASD het volgende:
[..]
Oh hey. Een lijstje met dé standaardartiesten uit wat genres. Ik ben trots op je.
Tsjah ik vind het wel iets over mij zeggen. Het zegt iets over mijn kijk op de wereld en hoe ik de dingen ervaar. Dat miljoenen anderen dat ook hebben kan mij weinig verrotten. Ik wil helemaal geen statement maken over dat uniek ben, maar wel waar ik naar luister. En het liefst dus gewoon kwaliteitsmuziek. En muzieksmaak kan je ontwikkelen en dat kan je onder andere uit blaadjes halen maar zelf ga ik ook altijd op pad naar iets leuks. Ik download gemiddeld twaalf albums per week en helaas gebied het mij te zeggen dat er meestal 1 in de twee weken een aardig album voor bij komt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat het geen ene reet zegt, omdat iedere dwaas met een muziektijdschrift/weblog en een internetverbinding tot dat lijstje kan komen. Hetzelfde voor wat de TS allemaal aan muziek post, hetzelfde als al die barre metalheads die met een stalen smoel 'Nightwish (maar dan wel de ouwe!!!!!)' uit hun toetsenbord weten te krijgen.
Het zegt werkelijk waar helemaal níets over je, en toch lopen hier te veel mensen rond die het als allesbepalend ding van hun identiteit zien. "Dit ben ik, want ik luister naar mannen met baarden die over hun banjo heen fluisteren", hou toch op.
Als het niet veel meer is dan een stel namen bij elkaar, zegt het helemaal níets over jouw kijk op de wereld. Dan zegt het alleen dat je blijkbaar een paar artiesten leuk genoeg vindt om regelmatig op te zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:29 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het zegt iets over mijn kijk op de wereld en hoe ik de dingen ervaar.
Ik vind het wel iets over mensen zeggen, maar niet in de zin van beter of slechter.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Het zegt werkelijk waar helemaal níets over je, en toch lopen hier te veel mensen rond die het als allesbepalend ding van hun identiteit zien. "Dit ben ik, want ik luister naar mannen met baarden die over hun banjo heen fluisteren", hou toch op.
Op zo'n beetje Amon Tobin na luister je ook naar saaie stoffige muziek.quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
![]()
Och. Misschien ben ik wel een antisociale piemel, maar 90% van de mensen die 'mijn' muziek luistert vind ik onuitstaanbaar. Juist omdat ze buiten die 'klik' niet echt veel te vertellen hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vind het wel iets over mensen zeggen, maar niet in de zin van beter of slechter.
Ik weet wel dat mensen die een beetje dezelfde muzieksmaak hebben als ik in zekere zin ook een zelfde "taal" spreken. Derhalve zal ik met die mensen sneller een klik hebben dan met mensen die op een andere golflengte zitten.
VBL is die kant op MTV-kneus.quote:
Power Metal en The Rasmus. Ben jij een 14 jarig panda meisje?quote:Op maandag 8 september 2008 23:04 schreef Acinonyx het volgende:![]()
![]()
![]()
Nightwish ! (ouwe)
Sonata Arctica !
Janne Da Arc !
The Rasmus !
The GazettE !
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:29 schreef Heathen. het volgende:
Het zegt iets over mijn kijk op de wereld en hoe ik de dingen ervaar.
Het verschil is dat de meeste mensen het denken, ik WEET het gewoon.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:49 schreef marvdeparv het volgende:
[..]
mensen die denken dat hun muzieksmaak beter is
je noemt ook echt het rijtje artiesten op die iedereen met een 'goede' smaak luistert, je vind jezelf vast veeeeel verder kijken dan mensen die naar popmuziek luisteren
zijn vette artiesten, ben ik het met je eens, maar ik kan net zogoed genieten van sommige nummers van Tokio Hotel en dat soort bands, bovendien vind ik het net zo'n grote kunst, zo niet een grotere kunst, om een nummer te schrijven die zo'n groot publiek kan aanspreken
Gelul. Het enige wat jij wil zeggen is dat mensen die jouw muzieksmaak 'saai en stoffig' vinden (waar ze ook gelijk in hebben), geen muzieksmaak hebben. Anders had je wel een andere TT genomen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:23 schreef Florian_ het volgende:
Ik wil alleen zeggen dat mensen geen oordelen moeten vellen over artiesten die ze nauwelijks kennen
Tsja, als men net als jij 150 verschillende muziekgenres als zijn favoriete genres noemt, dan is de kans groot dat jij een 'betere' muzieksmaak hebt ja....aangezien alle genres jouw favoriete genre zo'n beetje is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Het verschil is dat de meeste mensen het denken, ik WEET het gewoon.
Slechte smaak bestaat, sommige stinkzooi die wordt uitgebracht is nooit bedoeld voor smaak, maar voor geld en dat is geen smaak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:10 schreef RSie het volgende:
Er is niet zoiets als een slechte smaak, het kan alleen zo zijn dat het niet jouw smaak is.
laat iedereen lekker luisteren wat ie wil luisteren en ga zelf ff lekker naar je stoffige muziek luisteren.
Ik heb geen favoriet genre. Nu heb ik zin in Neo-Folk, over een uur misschien Bluegrass en daarna misschien.. wait for it..quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Tsja, als men net als jij 150 verschillende muziekgenres als zijn favoriete genres noemt, dan is de kans groot dat jij een 'betere' muzieksmaak hebt ja....aangezien alle genres jouw favoriete genre zo'n beetje is.
Pff, heb je weer zo'n droeftoeter.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Slechte smaak bestaat, sommige stinkzooi die wordt uitgebracht is nooit bedoeld voor smaak, maar voor geld en dat is geen smaak.
Ook dat is smaak. Strikt genomen vind ik de nummers van de Backstreet Boys beter dan een gemiddeld nummertje van At The Gates of Children of Bodom ofzo, ondanks dat ik redelijk vaak metal / punk / hardcore luister.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef OFfSprngr het volgende:
Slechte smaak bestaat, sommige stinkzooi die wordt uitgebracht is nooit bedoeld voor smaak, maar voor geld en dat is geen smaak.
Komt misschien omdat ik wel erg hou van muziekjes met tekstjes die je doen denken waaraan dan weer een bepaalde manier van denken hangt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:45 schreef Nosh het volgende:
[..]
Och. Misschien ben ik wel een antisociale piemel, maar 90% van de mensen die 'mijn' muziek luistert vind ik onuitstaanbaar. Juist omdat ze buiten die 'klik' niet echt veel te vertellen hebben.
Jij probeert direct de link te leggen met wat iemand luistert en daar een eigenschap aan toe te voegen en dat te ontkrachten. Maar daar gaat het niet om. Het juist vaak om dat je je zelf wil verenigen met wat de muziek uitdraagt. Het gaat dus eerder om de gedachtenwisseling dan om gedeelde eigenschappen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:38 schreef Nosh het volgende:
Voorbeeld: TS post hier wat sombere singer/songwriters, en meteen wordt hij geassocieerd met de aandoenlijk depressieve muzikanten zelf. Misschien is hij wel een hyperactief stukje zonneschijn, weet jij veel, maar dat komen we nooit te weten, want wat doet hij? Hij post meer namen, maakt het nog nietszeggender, en heeft dus totaal geen recht van spreken als mensen verkeerde conclusies trekken.
DAAROM DUS.
Muziek wordt gemaakt om de muziek, sommige muziek kan je geld mee verdienen, andere muziek bestaat puur voor het nut van geld verdienen en niet van de muziek, wel zelf-respecterend muziekant wilt nou in een band als bv Di-rect spelen, voor de muziek is het niet, puur geld kwestie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:05 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Pff, heb je weer zo'n droeftoeter.
Muziek wordt gemaakt om geld aan te verdienen. Ook die emo-zooi waar jij naar luistert, deal with it!
Oeh, knock out door jezelf, sorry, jij mag niet meer posten in dit topic.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ook dat is smaak. Strikt genomen vind ik de nummers van de Backstreet Boys beter dan een gemiddeld nummertje van At The Gates of Children of Bodom ofzo, ondanks dat ik redelijk vaak metal / punk / hardcore luister.
Ik heb het idee dat dit meer met jouw persoonlijke smaak te maken heeft dan iets anders.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:11 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Muziek wordt gemaakt om de muziek, sommige muziek kan je geld mee verdienen, andere muziek bestaat puur voor het nut van geld verdienen en niet van de muziek, wel zelf-respecterend muziekant wilt nou in een band als bv Di-rect spelen, voor de muziek is het niet, puur geld kwestie.
Als je nou Kane had genoemd, had ik het geloofwaardig geacht. Maar Di-Rect doet het volgens mij echt niet voor het geld....quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:11 schreef OFfSprngr het volgende:
wel zelf-respecterend muziekant wilt nou in een band als bv Di-rect spelen, voor de muziek is het niet, puur geld kwestie.
Hippies en hippie muziek.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Komt misschien omdat ik wel erg hou van muziekjes met tekstjes die je doen denken waaraan dan weer een bepaalde manier van denken hangt?
of omdat ik mensen over het algemeen wel lief vind en een dikke hippie ben die dito muziek luistert.. maar dat klinkt dan weer minder verheven
Even met een juist voorbeeld.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:11 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Jij probeert direct de link te leggen met wat iemand luistert en daar een eigenschap aan toe te voegen en dat te ontkrachten. Maar daar gaat het niet om. Het juist vaak om dat je je zelf wil verenigen met wat de muziek uitdraagt. Het gaat dus eerder om de gedachtenwisseling dan om gedeelde eigenschappen.
Oh wow.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar Di-Rect doet het volgens mij echt niet voor het geld....
Dude, als je bandcoaching van Kane krijgt.. sorry maar dan doe je het voor het geld.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je nou Kane had genoemd, had ik het geloofwaardig geacht. Maar Di-Rect doet het volgens mij echt niet voor het geld....
maar dat krijgen zoveel bands...coaching van een professional...quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Dude, als je bandcoaching van Kane krijgt.. sorry maar dan doe je het voor het geld.
Maar goed, terug naar TS zn suffe jan muziek.
Zeg dat dan meteen. Dat was mijn punt, dus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Even met een juist voorbeeld.
Ik houd erg veel van 'The Smiths' . Waarom? Omdat het een sfeer oproept muzikaal gezien die ik zelf heb meegemaakt zonder de muziek er bij nog voordat ik ze ooit kende, dus niet vanwege nostaligische waarde. Wat dat betreft roepen ze een sfeer op die niemand kan en zal evenaren, en dat is kunst. En met dat soort kunst voel ik mij in ieder geval verbonden.
De TS vindt het nodig om zijn muzieksmaak te verdedigen, en dan heb je sowieso iets niet begrepen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
maar dat krijgen zoveel bands...coaching van een professional...
Maar goed, we waren het in ieder geval eens dat TS suffe jan muziek draait. Vreemd genoeg is TS'er de enige die daar problemen mee heeft.
Dit gold 20 jaar geleden nog als een valide post.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:26 schreef Lastpost het volgende:
Muziek luisteren die een enkeling (relatief gezien) kent betekend natuurlijk niet dat je een beter ontwikkelde muzieksmaak hebt, muziek die de mainstream oppikt kan net zo goed kwalitatief goed zijn.
Over smaak valt wel te twisten, godverdomme. Mensen die zeggen dat dat niet zo beschikken zelf over slechte muziek en willen natuurlijk niet discussieren omdat je moeilijk een wansmaak kan verdedigen.quote:Als ik zie dat iemand Kempi luisterd heb ik ook al snel de neiging om te zeggen dat diegene absoluut geen smaak heeft en geen 'echte' muziek kan waarderen, maar wie ben ik om daar over te oordelen, ieder z'n ding en geniet gewoon lekker van de muziek die je zelf goed vind en geef niet af op andere omdat zij een andere mening hebben omtrend goede muziek.
Onterechte klacht dus.
Dat vind ik niet hoor, bands als U2, Greenday en Linkin Park zie ik voorbij komen in de hitlijsten en vind ik zeker muziek die ik (!) kan waarderen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:31 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dit gold 20 jaar geleden nog als een valide post.
[..]
Over smaak valt wel te twisten, godverdomme. Mensen die zeggen dat dat niet zo beschikken zelf over slechte muziek en willen natuurlijk niet discussieren omdat je moeilijk een wansmaak kan verdedigen.
Muziek is één van mijn grootste hobbies, en ik erger me er soms gewoon aan dat in mijn sociale kring mensen zo oppervlakkig tegen verschillende soorten muziek aankijken. Ze beweren dat bijvoorbeeld de Pussycat Dolls fan-tas-tische muziek maken, en dat er niks beters bestaatquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:21 schreef Nosh het volgende:
[..]
De TS vindt het nodig om zijn muzieksmaak te verdedigen, en dan heb je sowieso iets niet begrepen.
Muziek is goed als de luisteraar het fijn vindt om ernaar te luisteren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:40 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Muziek is één van mijn grootste hobbies, en ik erger me er soms gewoon aan dat in mijn sociale kring mensen zo oppervlakkig tegen verschillende soorten muziek aankijken. Ze beweren dat bijvoorbeeld de Pussycat Dolls fan-tas-tische muziek maken, en dat er niks beters bestaatKom ik aanzetten met Pink Floyd en Jimi Hendrix, wordt het voorstel gelijk weggewimpeld omdat het "kutmuziek" is. Over smaak valt wellicht te twisten, en ik zal best een zeikerd zijn, maar je kunt me niet wijsmaken dat de gemiddelde top 40 meuk beter is dan hetgene wat ik in de OP gepost heb.
Het zit jou kennelijk ook diep, want je zit nu al 3 pagina's lang op me te kankeren dat ik "het niet begrepen heb" Ik heb een klacht, en als je het niet interesseert dan ben je vrij om het topic niet meer aan te klikken
Dang, daar heb je me even flink bij de neus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:40 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het zit jou kennelijk ook diep, want je zit nu al 3 pagina's lang op me te kankeren dat ik "het niet begrepen heb" Ik heb een klacht, en als je het niet interesseert dan ben je vrij om het topic niet meer aan te klikken
Duidelijk dat jij kiest voor kwantiteit ipv kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:38 schreef Lastpost het volgende:
Maar dan nog, smaken verschillen nou eenmaal en dat is maar goed ook, en een discussie of mijn muzieksmaak 'slecht' is lijkt me hier niet geheel relevant en met een collectie van zo'n 80k nummers ook niet al te makkelijk.
Dus jij vindt bijvoorbeeld Jumpstyle (ik zeg maar wat) goed omdat de mensen die het luisteren het ook goed vinden? Dat zou betekenen dat een mening helemaal geen waarde meer heeft, en je dus eigenlijk alle muziek goed vindt. Daar gaat het dus niet om, het gaat erom dat ik niet begrijp dat sommige mensen zo'n onrealistische kijk op muziek hebbenquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:42 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Muziek is goed als de luisteraar het fijn vindt om ernaar te luisteren.
Omdat mijn collectie aan muziek groter is dan het aantal kwaliteitsnummers dat jij kunt opnoemen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:43 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Duidelijk dat jij kiest voor kwantiteit ipv kwaliteit.
Dude, face it, sommige mensen hebben een slechtere muzieksmaak dan jij en jij hebt een slechtere muzieksmaak dan ik, daar kom je niet onderuit. Met dat soort mensen moet je gewoonweg niet met muziek over hebben. Grote kans is omdat ze gewoon te dom zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:40 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Muziek is één van mijn grootste hobbies, en ik erger me er soms gewoon aan dat in mijn sociale kring mensen zo oppervlakkig tegen verschillende soorten muziek aankijken. Ze beweren dat bijvoorbeeld de Pussycat Dolls fan-tas-tische muziek maken, en dat er niks beters bestaatKom ik aanzetten met Pink Floyd en Jimi Hendrix, wordt het voorstel gelijk weggewimpeld omdat het "kutmuziek" is. Over smaak valt wellicht te twisten, en ik zal best een zeikerd zijn, maar je kunt me niet wijsmaken dat de gemiddelde top 40 meuk beter is dan hetgene wat ik in de OP gepost heb.
Nee, omdat jij loopt te pochen met je 80k krijg ik direct al het idee dat het jou meer gaat om de hoeveelheid dan om de inhoud. Ik heb 120k.. ja..dat zegt ook geen flikker over mijn muzieksmaakquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Omdat mijn collectie aan muziek groter is dan het aantal kwaliteitsnummers dat jij kunt opnoemen?
Ik vind het niet goed, maar het is wel goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:44 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dus jij vindt bijvoorbeeld Jumpstyle (ik zeg maar wat) goed omdat de mensen die het luisteren het ook goed vinden? Dat zou betekenen dat een mening helemaal geen waarde meer heeft, en je dus eigenlijk alle muziek goed vindt. Daar gaat het dus niet om, het gaat erom dat ik niet begrijp dat sommige mensen zo'n onrealistische kijk op muziek hebben
wat je noemt vind ik ook goed, maar jezelf verheven voelen boven anderen wegens je smaak is zieligquote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Florian_ het volgende:
![]()
Nee dat zegt hij niet, mogelijk vind hij Jumpstyle niets maar is het daarom nog geen slechte muziek in het algemeen aangezien er genoeg aanhangers zijn van het genre en de desbetreffende artiesten binnen dat genre.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:44 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dus jij vindt bijvoorbeeld Jumpstyle (ik zeg maar wat) goed omdat de mensen die het luisteren het ook goed vinden? Dat zou betekenen dat een mening helemaal geen waarde meer heeft, en je dus eigenlijk alle muziek goed vindt. Daar gaat het dus niet om, het gaat erom dat ik niet begrijp dat sommige mensen zo'n onrealistische kijk op muziek hebben
Was meer om aan te geven (te versterken) dat een discussie over mijn mogelijke 'wansmaak' nogal lastig is gezien de grote hoeveelheid én diversiteit aan muziek die ik luister.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:47 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee, omdat jij loopt te pochen met je 80k krijg ik direct al het idee dat het jou meer gaat om de hoeveelheid dan om de inhoud. Ik heb 120k.. ja..dat zegt ook geen flikker over mijn muzieksmaak
Dat is juist, ik verbaas me er alleen af en toe overquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:49 schreef Lastpost het volgende:
Jouw eigen kader is nou eenmaal niet gelijk aan datgeen van een ander en dat moet je ook niet willen en of jij het dan slecht vind wat zij luisteren is totaal niet relevant.
Dat heb ik hoor, als ik m'n vriendin's mobiel af hoor gaan met een ringtone van de Partysquad gaan me nekharen overeind staan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:56 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat is juist, ik verbaas me er alleen af en toe over
Jumpstyle is gewoon bagger samen met zn Nederlandse voorganger van Rotterdamse kanker troep gabber.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet, mogelijk vind hij Jumpstyle niets maar is het daarom nog geen slechte muziek in het algemeen aangezien er genoeg aanhangers zijn van het genre en de desbetreffende artiesten binnen dat genre.
Daarom kun je het zelf nog wel slechte muziek vinden natuurlijk en met argumenten aankomen om je mening te ondersteunen.![]()
Jouw eigen kader is nou eenmaal niet gelijk aan datgeen van een ander en dat moet je ook niet willen en of jij het dan slecht vind wat zij luisteren is totaal niet relevant.
Sorry, maar zo breed vind ik totdusver ik kan oordelen niet, je zit puur in een hoek, wellicht dat je veel in die hoek hebt, maar 1 hoek maakt het nog niet breed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:55 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Was meer om aan te geven (te versterken) dat een discussie over mijn mogelijke 'wansmaak' nogal lastig is gezien de grote hoeveelheid én diversiteit aan muziek die ik luister.
Als het mij zou gaan om de hoeveelheid zou ik wel 24/7 die harde schijven volgooien met de muziek uit de verschillende nieuwsgroepen.![]()
Ik ben gewoon groot muziekliefhebber en pin me niet zo vast aan genres en download gewoon bergen aan muziek en het goede wordt uitgebreid en het mindere gaat er weer vanaf.
Een U2, Van Halen, Simple Minds, Guns and Roses, Golden Earing of Oasis kent iedereen wel, maar ik waardeer muziek van de mindere goden net zo goed als ik het lekkere muziek vind om naar te luisteren.
wtf en dat laat je toe??quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:58 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat heb ik hoor, als ik m'n vriendin's mobiel af hoor gaan met een ringtone van de Partysquad gaan me nekharen overeind staan.![]()
Overigens vind ik wel dat je muzieksmaak hebt hoor, dat terzijde.
Je kunt dan ook niet oordelen op basis van enkele artiesten die ik júist noem omdat iedereen deze wel kent en dan kom je al snel op artiesten uit die in die goede oude tijd van MTV voorbij kwamen en in de schappen lagen bij de lokale platenboer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Sorry, maar zo breed vind ik totdusver ik kan oordelen niet, je zit puur in een hoek, wellicht dat je veel in die hoek hebt, maar 1 hoek maakt het nog niet breed.
Daar ben ik het zeker mee eens, al onderschat ik hiermee vermoedelijk wel het proces dat leidt tot nummers binnen de digitale muziekstromingen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:07 schreef Florian_ het volgende:
Zo vind ik ook dat je onmogelijk klassieke muziek slecht kunt vinden. Het is niet mijn favoriete genre, maar het is wel muziek wat gewoon erg goed in elkaar zit. Componeren, het samenspel, het vele repeteren wat ervoor nodig is, het is een heel proces, en dat hoor je er ook in terug. Daar heb ik meer respect voor dan een met de computer gemaakt riedeltje waarin Jannes z'n moeder de hemel in prijst. Uiteraard kun je klassieke muziek niet echt "jouw ding" vinden, maar je kunt moeilijk beweren dat het slecht is, toch? Dat is meer een feit dan een mening, vind ik dan
Ja.quote:
Dat is een andere definitie van 'goed'. Als dat jouw definitie van 'goed' is, dan kun jij jouw favoriete singer / songwriters afschrijven als 'slecht'.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:07 schreef Florian_ het volgende:
Zo vind ik ook dat je onmogelijk klassieke muziek slecht kunt vinden. Het is niet mijn favoriete genre, maar het is wel muziek wat gewoon erg goed in elkaar zit. Componeren, het samenspel, het vele repeteren wat ervoor nodig is, het is een heel proces, en dat hoor je er ook in terug. Daar heb ik meer respect voor dan een met de computer gemaakt riedeltje waarin Jannes z'n moeder de hemel in prijst. Uiteraard kun je klassieke muziek niet echt "jouw ding" vinden, maar je kunt moeilijk beweren dat het slecht is, toch? Dat is meer een feit dan een mening, vind ik dan
slappeling.quote:
je kunt virtuoos een instrument bespelen zonder er zelf muziek voor te schrijven. tis maar waar je interesses liggenquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Artiesten die hun eigen muziek niet schrijven/produceren en zelfs de teksten van anderen krijgen vind ik toch een beetje minder.
Waarom kiezen die er op een zeker moment niet voor om zich echt te ontwikkelen tot all round artiest? Me dunkt dat ze de mogelijkheden hebben.
Ik krijg toch het idee dat het neerkomt op een gebrek aan talent. Ze kennen 1 truukje en daarmee houdt het blijkbaar op.
Een artiest creeert. Uitvoer werk hebben we gastarbeiders voor.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je kunt virtuoos een instrument bespelen zonder er zelf muziek voor te schrijven. tis maar waar je interesses liggen
Ik ben ook geen kenner, maar ook binnen de klassieke muziek zal ongetwijfeld een gigantische hoeveelheid bagger geproduceerd zijn. Kwaliteit van muziek kan je wellicht nog beargumenteren binnen een specifiek genre, tussen verschillende genres lijkt het me onmogelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:07 schreef Florian_ het volgende:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een artiest creeert. Uitvoer werk hebben we gastarbeiders voor.
Even flink gechargeerd.
Zie laatste regel.quote:
Dan heb ik het uiteraard over goed uitgevoerde producties..In elk muziekgenre dat bestaat wordt er bagger gemaakt, dat zal in zijn geheel zo'n 95% zijn van alle muziek die uitgegeven wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben ook geen kenner, maar ook binnen de klassieke muziek zal ongetwijfeld een gigantische hoeveelheid bagger geproduceerd zijn. Kwaliteit van muziek kan je wellicht nog beargumenteren binnen een specifiek genre, tussen verschillende genres lijkt het me onmogelijk.
ja zelf dingen maken lijkt me ook het leukst.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zie laatste regel.
Als je een artiest bent, wil je zelf toch dingen maken? Ik vind het doodzonde.
Definieer 'echt naar muziek luisteren'.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:40 schreef Batsnek het volgende:
Muziek kun je alleen maar betwisten met mensen die weten waar je het over hebt. Je kan een discussie hebben over oorspronkelijke muziek; muziek gemaakt op gevoel en puur voor de muziek zelf; iets van je persoonlijkheid aan een ander laten zien door hem mee te nemen in de muziek waardoor je als muzikant zelf door getroffen wordt.
Dan kun je met namen als system of a down, marco borsato of blink 182 aan komen zetten, en dan weet je gewoon dat diegene niet weet waar je het over hebt. Is er ook geen discussie mogelijk.
Met heel veel mensen is het zo dat ze niet echt naar muziek kunnen luisteren, omdat ze gewoon niks gewend zijn; en er niet voor openstaan.
Fuck them.
Dat maakt niet uit, maar dan ben jij gewoon sneller tevreden met muziek die niets voorstelt en gebrekkig aan emotie is. Ik vind dat goede muziek vanuit een bepaalde noodzaak gemaakt wordt; de drang om iets van jezelf te laten zien door middel van muziek.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Definieer 'echt naar muziek luisteren'.
Als ik me er prettig bij voel om bijv. naar blink182 te luisteren, dan heeft die muziek toch precies zijnd oel bereikt? Een ander doel dan de luisteraar een bepaald gevoel te geven, moet muziek toch niet hebben?
Of definieer jij 'echt naar muziek luisteren' als zijnde een zware, goede en ingewikkelde gitaarriff kunnen herkennen en waarderen?
Ik oordeel niet over andermans beleving. Ik geef er geen zak om. Maar muziek kan je zeker wel objectief beoordelen op kwaliteit tot op een bepaalde hoogte. Dat kan de één beter dan de ander. Net zoals dat er culinaire experts zijn, die bepaalde elementen in een smaakpallet beter herkennen als de gemiddelde consument.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:48 schreef cultheld het volgende:
Wie is de ene mens om het muzikale genot van de ander te betwisten? Het boeit niet uit welke muziek jij je genot haalt; jij bent degene die het beleeft. Ik zal niet oordelen over andermans beleving, tenzij ik hier ongewild deel van uit moet maken omdat er één of andere malloot in een Volkswagen Golf zijn muziek op volume 50 uit de autoportieren laat schallen.
welke criteria wordt dit dan aan getoetst?quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:57 schreef Fakkan het volgende:
Sam Cooke is een betere zanger dan Jim Bakkum: feit. Enrique Iglesias maakt bagger muziek: feit.
En dit is uiteraard je reinste bullshit. Dat jij het niet waardeert, betekent nog niet 'dat ik nog maar weinig gehoord' heb.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:55 schreef Batsnek het volgende:
Sowieso als je een band als blink 182 als goeie muziek bestempeld heb je nog maar weinig gehoord
Alleen in een dictatuur valt smaak onder feiten. Als 1 of andere culinaire expert me wijs probeert te maken dat iets wat ik niet lekker vind toch lekker is, kap ik abrupt het gesprek af. Jij zou je waarschijnlijk schamen voor je "wansmaak" en in andermans waarheden gaan geloven. Hou toch op zeg; over smaak valt niet te twisten; juist omdat het heel persoonlijk is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:57 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Ik oordeel niet over andermans beleving. Ik geef er geen zak om. Maar muziek kan je zeker wel objectief beoordelen op kwaliteit tot op een bepaalde hoogte. Dat kan de één beter dan de ander. Net zoals dat er culinaire experts zijn, die bepaalde elementen in een smaakpallet beter herkennen als de gemiddelde consument.
Sam Cooke is een betere zanger dan Jim Bakkum: feit. Enrique Iglesias maakt bagger muziek: feit.
Voor mij is dat: compositie, originaliteit, emotie en nog een aantal factoren diequote:Op dinsdag 9 september 2008 14:58 schreef Yorrit het volgende:
[..]
welke criteria wordt dit dan aan getoetst?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:13 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Voor mij is dat: compositie, originaliteit, emotie en nog een aantal factoren die
( onbewust) meespelen.
Dat is nou het grappige. Zoiets als zang kan je op meerdere manieren beoordelen. Smaak telt natuurlijk ook mee. Vooral het stemgeluid kan je niet helemaal objectief beoordelen. De één vindt het stemgeluid van Jim Bakkum aangenamer dan de ander. Daarentegen zijn er elementen in de zang die wel objectief beoordeeld kunnen worden, zoals uithoudingsvermogen, techniek ( gebruik van vibrato e.d.) en het overbrengen van emotie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen in een dictatuur valt smaak onder feiten. Als 1 of andere culinaire expert me wijs probeert te maken dat iets wat ik niet lekker vind toch lekker is, kap ik abrupt het gesprek af. Jij zou je waarschijnlijk schamen voor je "wansmaak" en in andermans waarheden gaan geloven. Hou toch op zeg; over smaak valt niet te twisten; juist omdat het heel persoonlijk is.
Moet ik gaan vertellen dat Sam Cooke een betere zangtechniek en groter bereik dan Jim heeft? Nou, bij deze dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:14 schreef Yorrit het volgende:
[..]
voor jou
dan zijn het toch al geen feiten meer?
als je nu had gezegd dat sam cooke zoveel noten kan zingen en jim zoveel.. dan had je nog een objectieve maat gehad..
Hoe kun je het overbrengen van emotie meten?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:22 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Dat is nou het grappige. Zoiets als zang kan je op meerdere manieren beoordelen. Smaak telt natuurlijk ook mee. Vooral het stemgeluid kan je niet helemaal objectief beoordelen. De één vindt het stemgeluid van Jim Bakkum aangenamer dan de ander. Daarentegen zijn er elementen in de zang die wel objectief beoordeeld kunnen worden, zoals uithoudingsvermogen, techniek ( gebruik van vibrato e.d.) en het overbrengen van emotie.
Een culinaire expert zal nooit zeggen dat jij iets lekker hoort te vinden. Hij kan je wel uitleggen hoe geniaal de compositie en de originaliteit van het gerecht is, hoe hoog de kwaliteit van de ingrediënten zijn en of je waar voor je geld krijgt. Wat je ermee doet, moet je zelf weten.
Dat is niet zo moeilijk als jij denkt. Jij hebt ook een idee van wat een goede acteur is, niet waar? Acteurs brengen emotie over d.m.v. lichaamstaal, intonatie etc. Dat kan de ene acteur beter dan de ander. Zo ook met zangers.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe kun je het overbrengen van emotie meten?
Rot toch op man met je takken herrie, kut gothicquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Jullie smaak is allemaal kut.
Nine Inch Nails
Iron Maiden
Zeus
System of a Down
Stone Sour
Kyuss
Rage Against the Machine
Slayer
Metallica
Pantera
Green Lizard
Foo Fighters
Hypocrisy
Children of Bodom
12 Stones
Red Hot Chili Peppers
Sworn Enemy
Helloween
Kopiklaani
Finntroll
Heideroosjes
Da's pas goed!
Zo, nou ga ik weer
Hij heeft wel een aardig bereik (die uithalen met z'n stem) ja, maar het doet me helemaal niks. Dus wat hij ook probeert over te brengen; bij mij komt het niet aanquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk als jij denkt. Jij hebt ook een idee van wat een goede acteur is, niet waar? Acteurs brengen emotie over d.m.v. lichaamstaal, intonatie etc. Dat kan de ene acteur beter dan de ander. Zo ook met zangers.
EDIT:
Luister eens naar dit:
Begrijp je nu wat ik bedoel?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe kun je het overbrengen van emotie meten?
Maar je kunt toch wel objectief beoordelen of iets goede muziek is ja of nee?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij heeft wel een aardig bereik (die uithalen met z'n stem) ja, maar het doet me helemaal niks. Dus wat hij ook probeert over te brengen; bij mij komt het niet aan.
Het zou wat zijn als hij bij iedereen zijn emoties over kon brengen. Ik bedoel, Tom Hanks staat bekend als één van de betere acteurs en hij kan ook niet iedereen bereiken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij heeft wel een aardig bereik (die uithalen met z'n stem) ja, maar het doet me helemaal niks. Dus wat hij ook probeert over te brengen; bij mij komt het niet aan.
Nee, want de waarden om te bepalen wat wel en niet goed is zijn voor iedereen verschillend. Hooguit kun je meten hoe groot het stembereik van een bepaalde zanger is, het aantal akkoorden etc. Maar wat zegt dat over de kwaliteit van de muziek?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:54 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Maar je kunt toch wel objectief beoordelen of iets goede muziek is ja of nee?
Nu begrijp ik je even niet. Je kan dingen zeggen over de zangtechniek, bereik etc. Maar dat heeft verder geen invloed op de kwaliteit van de zang?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, want de waarden om te bepalen wat wel en niet goed is zijn voor iedereen verschillend. Hooguit kun je meten hoe groot het stembereik van een bepaalde zanger is, het aantal akkoorden etc. Maar wat zegt dat over de kwaliteit van de muziek?
Ik vind Frans Bauer een verschrikkelijke zanger, maar er zijn serieus massa's mensen die ontroerd raken door sommige nummers van hem. In de jaren '50 werd rock&roll door de meeste "kenners" als herrie omschreven; tegenwoordig is het zo ongeveer een kunstvorm dankzij de vele babyboomers die er mee opgroeiden, vervolgens gingen studeren en besloten dat het bij hun ontwikkeling hoorde en daarom intellectueel fähig is.
Johnny Hartman, Frank Sinatra, Tom Waits, Jerry Vale, Johnny Cash, bepaalde nummers van Andre Hazes.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:56 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als hij bij iedereen zijn emoties over kon brengen. Ik bedoel, Tom Hanks staat bekend als één van de betere acteurs en hij kan ook niet iedereen bereiken.
Maar goed, uit pure nieuwsgierigheid, welke zanger/zangeres wist jou te raken?
Iemand kan "technisch" uitmuntend zijn en toch geen indruk op me maken. Muziek heeft voor mij geen vaste formule voordat ik het goed vind; het doet me iets of niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:03 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Nu begrijp ik je even niet. Je kan dingen zeggen over de zangtechniek, bereik etc. Maar dat heeft verder geen invloed op de kwaliteit van de zang?
Is het toeval dat dit de betere musici zijn, denk je?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Johnny Hartman, Frank Sinatra, Tom Waits, Jerry Vale, Johnny Cash, bepaalde nummers van Andre Hazes.
Ik weet niet of dat zo is (voor mij persoonlijk wel natuurlijk). Zie mijn Frans Bauer voorbeeld: ik zie niet in wat daar mooi aan is. En tóch zijn er massa's mensen die het wel zo ervaren. Daar gaat je objectieve graadmeter.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:07 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Is het toeval dat dit de betere musici zijn, denk je?
Must.. resist.. gaaaaahrrrr..quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Nine Inch Nails
Iron Maiden
Zeus
System of a Down
Stone Sour
Kyuss
Rage Against the Machine
Slayer
Metallica
Pantera
Green Lizard
Foo Fighters
Hypocrisy
Children of Bodom
12 Stones
Red Hot Chili Peppers
Sworn Enemy
Helloween
Kopiklaani
Finntroll
Heideroosjes
Da's pas goed!
Zo, nou ga ik weer
Bepaalde zangers/zangeressen maken ook qua emotie geen indruk op mij, Aretha Franklin bijvoorbeeld. Haar stemgeluid is niet mijn ding. Desondanks vind ik haar een uitstekende zangeres technisch gezien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iemand kan "technisch" uitmuntend zijn en toch geen indruk op me maken. Muziek heeft voor mij geen vaste formule voordat ik het goed vind; het doet me iets of niet.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
Rot toch op man met je takken herrie, kut gothic![]()
![]()
al die gitaristen (behalve kirk ) kunnen niet eens normaal gitaar spelen.
subklacht: mensen die denken dat ze nog hippies zijn tegenwoordig.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Komt misschien omdat ik wel erg hou van muziekjes met tekstjes die je doen denken waaraan dan weer een bepaalde manier van denken hangt?
of omdat ik mensen over het algemeen wel lief vind en een dikke hippie ben die dito muziek luistert.. maar dat klinkt dan weer minder verheven
Hm, dat is waar. Wel grappig trouwens: Er is al een paar keer tegen mij gezegd in dit topic dat ik een bekrompte muzieksmaak heb, en dat ik me verheven voel over anderen omdat ik van een bepaald soort muziek houd. Volgens mijn zijn juist het "soort" mensen dat naar Frans Bauer luistert precies op die manier bezig. Ze houden alleen van nederpop, en staan voor niets anders open. En maar roepen dat Fransje en André zo top zijn, maar ze hebben nog nooit buiten dat hokje gekeken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is (voor mij persoonlijk wel natuurlijk). Zie mijn Frans Bauer voorbeeld: ik zie niet in wat daar mooi aan is. En tóch zijn er massa's mensen die het wel zo ervaren. Daar gaat je objectieve graadmeter.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:41 schreef Florian_ het volgende:
Hm, dat is waar. Wel grappig trouwens: Er is al een paar keer tegen mij gezegd in dit topic dat ik een bekrompte muzieksmaak heb, en dat ik me verheven voel over anderen omdat ik van een bepaald soort muziek houd. de smaak van andere mensen afzeik.
'Toon me je cd-kast en ik zeg je wie je bent'quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
Als het niet veel meer is dan een stel namen bij elkaar, zegt het helemaal níets over jouw kijk op de wereld. Dan zegt het alleen dat je blijkbaar een paar artiesten leuk genoeg vindt om regelmatig op te zetten.
Met uitleg erbij, okay, point taken, maar door het bij oppervlakkige lijstjes te houden associeer jij je met die drie miljoen anderen die het ook luisteren. Die drie miljoen anderen hebben verder helemaal niets met elkaar gemeen, en dús zeg jij helemaal niets over jezelf, als je het enkel en alleen bij wat namedropping houdt.
Voorbeeld: TS post hier wat sombere singer/songwriters, en meteen wordt hij geassocieerd met de aandoenlijk depressieve muzikanten zelf. Misschien is hij wel een hyperactief stukje zonneschijn, weet jij veel, maar dat komen we nooit te weten, want wat doet hij? Hij post meer namen, maakt het nog nietszeggender, en heeft dus totaal geen recht van spreken als mensen verkeerde conclusies trekken.
DAAROM DUS.
Ken ze ook allemaal dan?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor, hoeft niet.quote:
Epic fail post van het jaar.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
![]()
Flogging Molly is ook wel leuk anders.quote:
je loopt zeker in een zwarte te wijde broek met kettingen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Nine Inch Nails
Iron Maiden
Zeus
System of a Down
Stone Sour
Kyuss
Rage Against the Machine
Slayer
Metallica
Pantera
Green Lizard
Foo Fighters
Hypocrisy
Children of Bodom
12 Stones
Red Hot Chili Peppers
Sworn Enemy
Helloween
Kopiklaani
Finntroll
Heideroosjes
Da's pas goed!
Zo, nou ga ik weer
Nee, dwaas. Ik ben geen alto, ik heb smaak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
je loopt zeker in een zwarte te wijde broek met kettingen?
Flikker op je bent een levend stereotypequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:39 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Nee, dwaas. Ik ben geen alto, ik heb smaak.
Ik heb net al gezegd dat ik geen zwarte broeken met kettingen draag, had jij nog meer stereotyeringen die ik moet gaan ontkrachten? Ik ben geen alto/metalhead, ik luister alleen naar dezelfde muziek als die mensen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:41 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Flikker op je bent een levend stereotype
Zo zijn er ook mensen die muziek waarderen om de wiskundige slimmigheidjes die er in zitten, en die spugen op muziek die niet extreem complex gecomponeerd is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:40 schreef Batsnek het volgende:
Muziek kun je alleen maar betwisten met mensen die weten waar je het over hebt. Je kan een discussie hebben over oorspronkelijke muziek; muziek gemaakt op gevoel en puur voor de muziek zelf; iets van je persoonlijkheid aan een ander laten zien door hem mee te nemen in de muziek waardoor je als muzikant zelf door getroffen wordt.
Dan kun je met namen als system of a down, marco borsato of blink 182 aan komen zetten, en dan weet je gewoon dat diegene niet weet waar je het over hebt. Is er ook geen discussie mogelijk.
Met heel veel mensen is het zo dat ze niet echt naar muziek kunnen luisteren, omdat ze gewoon niks gewend zijn; en er niet voor openstaan.
Fuck them.
Het meest intelligente dat ik je ooit heb zien posten en je hebt nog gelijk ookquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:55 schreef Maikuuul het volgende:
Anderen je eigen muzieksmaak proberen op te duwen is niet triest wil je zeggen ?
Het was een mededeling, geen poging tot bekering.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:55 schreef Maikuuul het volgende:
Anderen je eigen muzieksmaak proberen op te duwen is niet triest wil je zeggen ?
Wel, want als je niet naar een van die zangers luisterd hebje: geen muzieksmaak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:59 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Het was een mededeling, geen poging tot bekering.
Als jij nou eens hendig sjiek door het gehele topic heen leest ipv een mening te baseren op enkel de TTquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Wel, want als je niet naar een van die zangers luisterd hebje: geen muzieksmaak.
Dat staat immers in de TT.
De TT is het totale topic samengevat.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:24 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Als jij nou eens hendig sjiek door het gehele topic heen leest ipv een mening te baseren op enkel de TT
Ik heb de TT niet getypt he. Mijn woorden dus niet. En jij reageert op een post van mij, blijkbaar maak jij je hier drukker om dan ik. Ik post gewoon een paar bands.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Wel, want als je niet naar een van die zangers luisterd hebje: geen muzieksmaak.
Dat staat immers in de TT.
Achja, als je je om zoiets druk maakt kan je net zogoed de #care police bellen, kom je even ver mee![]()
Morgen shoppen in roermond outlet centrew00t w00t
Je wil het wel even mededelenquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Ik heb net al gezegd dat ik geen zwarte broeken met kettingen draag, had jij nog meer stereotyeringen die ik moet gaan ontkrachten? Ik ben geen alto/metalhead, ik luister alleen naar dezelfde muziek als die mensen.
Vervelend he, mensen die niet naar gehypte, inhoudsloze, ongeinspireerde kutmuziek luisteren omdat dat nou eenmaal mode is. St*rf
He jij begon met mij een stereotype te noemen terwijl je dat nergens op baseert. Misschien ben ik wel heel gewoon en standaard casual gekleed, en optimistisch to the bone. Weet jij nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:07 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Je wil het wel even mededelenVerder is het ook nogal stereotype om alle muziek die je niet leuk vindt meteen als gehyped inhoudsloos en ongeïnspireerd te betitelen
![]()
Ik ben geen kerel dus doe ik het op de wijvenmanier, gewoon verkapte doodsverwensingen sturen. Meende het niet echt trouwensquote:Verder censureert het FOK! forum het woord sterf niet dus als je met doodsbedreigingen () wil komen dan doe je dat maar als een echte kerel
Stereotypje
Nou vind ik je liefquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:29 schreef Nikmans het volgende:
Ik zit ook maar wat te klieren
Maar omdat je er ondanks alles zo vriendelijk op reageert zal ik ermee ophouden
Daar zit muziek in ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:48 schreef RickoKun het volgende:
Voor mij is goede muziek een paar geile amateurwijven die gillend klaarkomen
quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:34 schreef Maurari het volgende:fluitbekzeenaald is een stereotype eerste klas en ik haat haar
en ik haat de TS ook
Achosiequote:Op dinsdag 9 september 2008 20:34 schreef Maurari het volgende:
en ik haat de TS ook
Zo..nu hebben jullie elkaar in een hokje gestopt. Goed hoorquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:03 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]Conformistische mainstreammeeloper
maNga is maar één hoorquote:Op maandag 8 september 2008 23:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Nepturk.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Al die discussies"Mijn muzieksmaak is beter, nee mijne, nee de mijn
"
Natuurlijk weet iedereen wat het beste nummer ooit is
7.36
Zeker een van de beste trancenummers ooit, maar het beste nummer ooit vind ik wel erg veel eerquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Al die discussies"Mijn muzieksmaak is beter, nee mijne, nee de mijn
"
Natuurlijk weet iedereen wat het beste nummer ooit is
7.36
Tsja is mijn mening héquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zeker een van de beste trancenummers ooit, maar het beste nummer ooit vind ik wel erg veel eer
tong op aardbei en neus in citroen?quote:
qftquote:
* noteert OFfSprngr op typnazi-executielijst.quote:
Geweest? Ik niet. (lang niet gezien hier..)quote:
Jep; beste optreden dat ik gezien heb daar; echt fantastisch. Veel goeie onbekende bands trouwens.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Geweest? Ik niet. (lang niet gezien hier..)
Ik heb ze gezien in paradiso, erg tof. Er hangt daar altijd een persoonlijke sfeer wat me erg aanspreekt.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:06 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Jep; beste optreden dat ik gezien heb daar; echt fantastisch. Veel goeie onbekende bands trouwens.
Laatste tijd beetje druk met opzetten van mn praktijk, ben net afgestudeerd.
Zozo goed bezig. Ik ben niet geweest. Had net de 3 weken daarvoor verplicht vrij gehad (bouwvak) en kon geen vrij krijgen. En ik had ook geen zin om pas om vrijdagavond daar aan te komen en zondagavond weer weg te gaan om vervolgens op maandagochtend zo brak als een 10tje weer aan het werk te moetenquote:Op woensdag 10 september 2008 11:06 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Jep; beste optreden dat ik gezien heb daar; echt fantastisch. Veel goeie onbekende bands trouwens.
Laatste tijd beetje druk met opzetten van mn praktijk, ben net afgestudeerd.
Wat voor werk doe je nu dan? Ik dacht dat jij een ICT-opleiding gedaan had?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Zozo goed bezig. Ik ben niet geweest. Had net de 3 weken daarvoor verplicht vrij gehad (bouwvak) en kon geen vrij krijgen. En ik had ook geen zin om pas om vrijdagavond daar aan te komen en zondagavond weer weg te gaan om vervolgens op maandagochtend zo brak als een 10tje weer aan het werk te moeten. Volgend jaar beter.
Haha ja inderdaad een ict-opleiding. Zit nu in de baggerquote:Op woensdag 10 september 2008 11:35 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je nu dan? Ik dacht dat jij een ICT-opleiding gedaan had?
Heb er overigens niet echt veel gezopen; bier was waterig en reteduur. We hadden wel bier meegenomen, maar dat was donderdagavond alweer op
Bier op festivals is inderdaad schandalig duur. Net zoals een flesje water (5 euro standaard tegenwoordig). Maarja aan het einde van de dag heb ik toch wel weer minimaal 100 euro (excl kaartje, vervoer etc) er tegenaan gegooid op een festival. Zuipen uit de kraantjes bij de plee's voel ik me toch iets te goed voor.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:35 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je nu dan? Ik dacht dat jij een ICT-opleiding gedaan had?
Heb er overigens niet echt veel gezopen; bier was waterig en reteduur. We hadden wel bier meegenomen, maar dat was donderdagavond alweer op
"gehypte, inhoudsloze, ongeinspireerde kutmuziek" hoe noem je jouw muzieksmaak danquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Ik heb net al gezegd dat ik geen zwarte broeken met kettingen draag, had jij nog meer stereotyeringen die ik moet gaan ontkrachten? Ik ben geen alto/metalhead, ik luister alleen naar dezelfde muziek als die mensen.
Vervelend he, mensen die niet naar gehypte, inhoudsloze, ongeinspireerde kutmuziek luisteren omdat dat nou eenmaal mode is. St*rf
Dat lijstje gehyped?! hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
"gehypte, inhoudsloze, ongeinspireerde kutmuziek" hoe noem je jouw muzieksmaak dan
Whehehe, ik kan me altijd best goed in je posts vindenquote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
Banaan topic.
Volgens mij voelde je je heel superieur toen je je muzieklijstje ging posten.
Misschien hetzelfde, maar ik luister het niet omdat het mode is. Dit is trouwens een voorbije discussie.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
"gehypte, inhoudsloze, ongeinspireerde kutmuziek" hoe noem je jouw muzieksmaak dan
De reacties! Die aandacht van wildvreemden!quote:Op woensdag 10 september 2008 15:12 schreef TC03 het volgende:
Sowieso, mensen die muzieklijstjes plaatsen. Wat is daar in godsnaam het nut van?
En iedereen, of ze het nou toegeven of niet, vindt het leuk om positieve reacties op iets (in dit geval muzieklijstjes) te krijgenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:02 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
De reacties! Die aandacht van wildvreemden!
Maar eigenlijk verveel ik me gewoon heel vaak, en opsomtopics werken daar wel aardig tegen. En die reacties doen het hem ook wel
En voor veel mensen is muziek het middel om zich af te scheiden van de massa, en dat laten ze graag zien. Ben daar zelf ook een van denk ik.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef Florian_ het volgende:
[..]
En iedereen, of ze het nou toegeven of niet, vindt het leuk om positieve reacties op iets (in dit geval muzieklijstjes) te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |