Als je het kind dan niet de persoonlijke aandacht kan geven die het nodig heeft moet je ook niet aan kinderen beginnenquote:Op maandag 8 september 2008 22:39 schreef Fha het volgende:
Niet iedereen kan stoppen met werken als er kinderen komen
quote:
Ik ben niets te kort gekomen hoor en mijn ma heeft ook altijd gewerkt.quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Als je het kind dan niet de persoonlijke aandacht kan geven die het nodig heeft moet je ook niet aan kinderen beginnen
Die redt zichzelf wel, dat is namelijk een Baas.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Als je het kind dan niet de persoonlijke aandacht kan geven die het nodig heeft moet je ook niet aan kinderen beginnen
zwijgt lieverquote:Op maandag 8 september 2008 22:47 schreef Fha het volgende:
[..]
Ik ben niets te kort gekomen hoor en mijn ma heeft ook altijd gewerkt.
quote:
Dat wist je alquote:
Alsof een kind 24/7 jouw persoonlijjke aandacht nodig heeft.quote:Op maandag 8 september 2008 22:42 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Heeft helaas niet echt veel positief effect gehad, die persoonlijke 'opvoeding'...quote:Op maandag 8 september 2008 22:35 schreef RickoKun het volgende:
Mijn moeder stopte met haar werk toen ze mij (een echte baas) en mijn broer kreeg, zo toen ik ongeveer weer 7 was begon ze weer met werken en redde ik mij wel voor de rest.
Ik vind dat beide ouders hun kind(eren) veel langer dan tot de basisschool moeten opvoeden. Dat je daarnaast ook een aantal dagen oppas hebt voor het kind om te kunnen werken, doet daar niets aan af. Zoals al eerder gezegd, vind ik ook 5 dagen in de week van 8-18 uur te veel van het goede, maar een kind wordt absoluut niet slechter van een dag of 3 KDV in de week, integendeel vaak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:27 schreef Ladylike het volgende:
Mijn man is thuis, ik ben gewoon gaan werken.
Tot je kind naar school gaat vind ik dat je het verplicht bent een goede opvoeding te gunnen en dus niet bij anderen mag en kunt dumpen.
Je mag je imo geen goede ouder noemen als je alleen 's avonds en in het weekend je baby/peuter opvangt.
mijn mening en niemand kan me op andere gedachten daarover brengen.
Als het naar school gaat heb je natuurlijk weer meer tijd en hoe je die tijd indeelt is ieder zn eigen keuze, maar ik vind dat er ten minste één ouder het kind tot de basisschool moet opvoeden.
mijn kind speelt met kindjes uit de straat (zelfde leeftijd en iets ouder tot 12 jaar) en deelt alles met kindjesquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat beide ouders hun kind(eren) veel langer dan tot de basisschool moeten opvoeden. Dat je daarnaast ook een aantal dagen oppas hebt voor het kind om te kunnen werken, doet daar niets aan af. Zoals al eerder gezegd, vind ik ook 5 dagen in de week van 8-18 uur te veel van het goede, maar een kind wordt absoluut niet slechter van een dag of 3 KDV in de week, integendeel vaak.
Ik ben een paar keer van de trap gevallen en op mijn hoofd terechtgekomen....quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heeft helaas niet echt veel positief effect gehad, die persoonlijke 'opvoeding'...
was een heel groepje trouwens, was (belgisch) KDV die een tripje maaktequote:Op dinsdag 9 september 2008 11:43 schreef Sjeen het volgende:
Want 1 voorbeeld is natuurlijk representatief voor alle kinderen die naar KDV gaan... Ga toch weg, wie zegt dat die kinderen die jij gezien hebt niet gewoon zo in elkaar zitten, ongeaacht KDV of thuismoeder? Dat jij je situatie zo ingericht hebt, fijn voor je, als jij je daar prettig bij voelt moet je dat zo doen. Maar zeggen dat iemand niet klaar is voor kinderen als het naar een KDV gebracht wordt, dat is wel heel kort door de bocht...
zoals mijn vent dus nu doetquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb al afgesproken met mijn toekomstige echtgenoot dat ik part-time gaat werken en zij fulltime als we kids krijgen. Ze zal nl. meer dan mij gaan verdienen en heeft een hoger IQMijn IQ is 120, dus we krijgen vast slimme kinderen.
Kan ik lekker de hele dag fokken en op de koters passen. Goed bekeken
subklact: mensen die patsen met IQquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb al afgesproken met mijn toekomstige echtgenoot dat ik part-time gaat werken en zij fulltime als we kids krijgen. Ze zal nl. meer dan mij gaan verdienen en heeft een hoger IQMijn IQ is 120, dus we krijgen vast slimme kinderen.
patsen met 120quote:
Ik vind het nogal wat om te stellen dat als je kind een paar dagen naar het kdv gaat, je als ouder je kind niet opvoedtquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
was een heel groepje trouwens, was (belgisch) KDV die een tripje maakte
tja misschien is het kort door de bocht, toch blijft het mijn mening
mensen die geen tijd hebben om kinderen zelf op te voeden hadden er niet aan moeten beginnen. Sorrie als ik met die mening jou tegen het hoofd stoot, maar zo denk ik al voordat ik zelf kinderen heb gekregen en dat verandert niet.
alleenstaande moeders is natuurlijk wel een ander verhaal als vrouw met partner he
maar goed, voor die mensen kan ik niet spreken omdat ik zelf nooit in die situatie heb gezeten.
0,120 bedoel je dan neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zeg niet dat je het dan niet opvoedt, imo is de opvoeding dan onvoldoendequote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om te stellen dat als je kind een paar dagen naar het kdv gaat, je als ouder je kind niet opvoedtAlsof die opvoeding in die laten we zeggen 24 uur per week gebeurt en je er dan zelf geen omkijken naar hebt
Ik ben HBO. Dus ik gok dat ik 120 heb. Weet niet precies wat de standaard daarvoor is.quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben HBO. Dus ik gok dat ik 120 heb. Weet niet precies wat de standaard daarvoor is.
Mijn meisje is fokking slim en lekker
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben HBO. Dus ik gok dat ik 120 heb.
Je zou een stuk volwassener lijken als je accepteert en respecteert dat iemand een andere mening heeft als je dan geen woorden met negatieve lading gebruikt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het dan niet opvoedt, imo is de opvoeding dan onvoldoende
sorrie blijft mijn mening, net zoals de jouwe is dat het niet erg is om je kind ergens anders te dumpen
Oe, word dit een Catfight?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou een stuk volwassener lijken als je accepteert en respecteert dat iemand een andere mening heeft als je dan geen woorden met negatieve lading gebruikt.
Misschien is het maar goed da tjij je kind niet zelf opvoedtNee, dan verlaag ik me tot jouw niveau, dus laat ik dat maar doorstrepen.
Waarom 'dumpen'? Ik zeg toch ook niet dat jij jouw kind opscheept met iemand die misschien helemaal niet geschikt is om een kind op te voeden?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
sorrie blijft mijn mening, net zoals de jouwe is dat het niet erg is om je kind ergens anders te dumpen
Je verlaagt je nog verder want je wordt blijkbaar boos en gaat persoonlijk wordenquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou een stuk volwassener lijken als je accepteert en respecteert dat iemand een andere mening heeft als je dan geen woorden met negatieve lading gebruikt.
Misschien is het maar goed da tjij je kind niet zelf opvoedtNee, dan verlaag ik me tot jouw niveau, dus laat ik dat maar doorstrepen.
blijkbaar vinden jullie het woord dumpen zo erg..quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom 'dumpen'? Ik zeg toch ook niet dat jij jouw kind opscheept met iemand die misschien helemaal niet geschikt is om een kind op te voeden?
Dat jij het 'geluk' hebt dat je iemand in huis hebt die zich er blijkbaar prettig bij voelt om huisvader te zijn, dat maakt nog niet dat het de beste manier is om een kind groot te brengen...
zo.. aangepastquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
sorrie blijft mijn mening, net zoals de jouwe is dat het niet erg is om je kind ergens anders heen te brengen
Eens. Maar kinderen moet je tegenwoordig nemen, anders ben je raar. Of denk je niet aan de toekomstquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
tja misschien is het kort door de bocht, toch blijft het mijn mening
mensen die geen tijd hebben om kinderen zelf op te voeden hadden er niet aan moeten beginnen. Sorrie als ik met die mening jou tegen het hoofd stoot, maar zo denk ik al voordat ik zelf kinderen heb gekregen en dat verandert niet.
Heel juist gezegd!quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef Dalamar het volgende:
Je moet al een partner met een behoorlijk inkomen hebben wil je de mogelijkheid hebben om als vrouw te kunnen stoppen met werken om je volledig te kunnen storten op het opvoeden van je kind. Vergelijkingen maken met vroeger zijn onzin, het leven is aanzienlijk duurder geworden, veel gezinnen hebben gewoon 2 inkomens nodig om rond te kunnen komen.
Dit dus. Ouders van nu willen en kinderen, en werken, en twee auto's enzovoorts. Daardoor word het kind vaak bijzaak. Door zo'n opvoeding ontsporen sommige later totaal. KDV's zijn onzin. Als je een kind hebt, moet je er zelf maar voor zorgen, of iig zelf voor de Kinderopvang betalen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.
Dán wordt het inderdaad lastig als een van beiden (deels) stopt met werken een aantal jaren.
Maar waarom zou de maatschappij jouw lifestyle moeten subsidiëren?
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt hequote:Op dinsdag 9 september 2008 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.
Dán wordt het inderdaad lastig als een van beiden (deels) stopt met werken een aantal jaren.
Maar waarom zou de maatschappij jouw lifestyle moeten subsidiëren?
Kinderbijslagquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:48 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien zijn het de Tokkies (allochtoon en autochtoon) die de meeste kinderen uitpoepen, dus misschien moeten we de kinderbijslag maar 's héél fors gaan beperken. Want je denkt toch niet serieus dat we die straatratjes straks écht nodig hebben om onze billen te wassen en onze straten te vegen?
Onderzoek wijst uit dat kinderen die (met mate) op een KDV gebracht worden zich sociaal beter ontwikkelen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
sorrie blijft mijn mening, net zoals de jouwe is dat het niet erg is om je kind ergens anders heen te brengen
Laat mij dat onderzoek eens lezen dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat kinderen die (met mate) op een KDV gebracht worden zich sociaal beter ontwikkelen.
En nu?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:43 schreef Sjeen het volgende:
Want 1 voorbeeld is natuurlijk representatief...
Voorbeeld 1quote:
Voorbeeld 2:quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een huurhuis, 1 auto en ga niet met het hele gezin op een vliegvakantie. Mijn vrouw gaat wel (weer) 2 dagen werken.
En nu?
Och er is ontzetten veel over te vinden, kan natuurlijk diverse linkjes en quotes gaan plaatsenquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:56 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Laat mij dat onderzoek eens lezen dan.
Maar er is voldoende over te vinden. Uiteraard zijn er ook risico's. Als kinderen meer dan 30 uur op een KDV zitten zijn er meer gedragsproblemen te verwachten zoals als agressief en tegendraads gedrag. Maar 30 uur is al meer dan 3 dagen opvang.quote:“Goede kinderopvang is een verrijking voor het kind”, zegt ontwikkelingspsycholoog en pedagoog dr. Elly Singer, die al 25 jaar onderzoek doet naar kinderopvang aan de Universiteit van Amsterdam en Utrecht. Kinderopvang draagt positief bij aan de ontwikkeling van kinderen, op sociaal-emotioneel, motorisch, creatief en cognitief niveau.
bron
Absoluut dat laatste. Kom maar op.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is handiger... als maatschappij wildvreemden betalen om voor de kinderen te zorgen, of de ouders het financieel mogelijk te maken voor hun eigen kinderen te zorgen?
Hier wil ik wel even op inhaken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een huurhuis, 1 auto en ga niet met het hele gezin op een vliegvakantie. Mijn vrouw gaat wel (weer) 2 dagen werken.
En nu?
Die wildvreemden maken deel uit van diezelfde maatschappij....quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is handiger... als maatschappij wildvreemden betalen om voor de kinderen te zorgen, of de ouders het financieel mogelijk te maken voor hun eigen kinderen te zorgen?
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op inhaken.
Ik weet niet precies wat jij en je vrouw voor opleiding gedaan hebben, en dat boeit me ook niet eigenlijk. Maar heb jij niet zoiets van: Ik wil dingen voor mezelf.
Je snapt het concept 'huwelijk' verder wel? Ow en als jij een eengezinswoning met 3 verdiepingen met 60m2 tuin kan krijgen voor lagere maandlasten dan &euro 375,- hoor ik het graag.quote:Zoals bijvoorbeeld een huis (en dan bedoel ik niet huur, dat is geld door de plee trekken), een eigen auto (je kan nooit eens apart van je vrouw weg) en eens lekker ergens ver weg op vakantie.
Waarom zoek je uberhaupt een vrouw dan.quote:Sorry. Maar ik zou zo niet kunnen leven. Ik heb niet voor niks een opleiding gedaan en ik verwacht van mijn toekomstige vrouw ook dat ze centen binnenharkt. Het liefst zou ik part-time gaan werken en zij full-time. En dan ieder een auto, eigen huis etc.
Sinds wanneer wordt dat dan volledig door andere mensen gefinancierd? Daar moet die vrouw toch juist voor gaan werken? Vervolgens is daar kinderopvang voor nodig die gedeeltelijk betaalt wordt door de overheid. het grootste gedeelte wordt echter betaald door werkgever en werknemer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als mensen met inkomen op bijstandsniveau vele kinderen kunnen uitpoepen, dan is het écht niet noodzakelijk om twee inkomens te hebben om kinderen te kunnen 'nemen'.
Wel als je een bepaalde levensstandaard wil houden ja. Maar waarom zou dat volledig door andere mensen moeten worden gefinancierd?
Nogmaals: waar gebeurt dit?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:
Maar waarom zou dat volledig door andere mensen moeten worden gefinancierd?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe ik dat bedoel: Dat je een eigen huis koopt en niet huurt van een of andere makelaar. En ik bedoel niet dat jij en je vrouw apart de wc-rollen inkopen enzo.
quote:Ow en als jij een eengezinswoning met 3 verdiepingen met 60m2 tuin kan krijgen voor lagere maandlasten dan ¤ 375,- hoor ik het graag.
Waarom zou je een tokkie zijn met 1 auto? Waarom zou dat je afhankelijk maken van de ander? Er staat een auto voor de deur en wie hem nodig heeft pakt hem. Mocht dat heel veel problemen opleveren omdat hij heel vaak dubbel geboekt zou zijn kan er altijd nog een tweede auto kunnen komen.quote:Ja ik snap het concept huwelijk wel. Maar wil dat zeggen dat ik moet leven als een tokkie ? Het is toch lekker dat je vrouw en jij eigen auto hebben, en niet altijd afhankelijk van elkaar zijn.
En bij punt C bedoelde ik natuurlijk niet dat we ieder een apart huis kochten
overheid = belastingbetaler = maatschappijquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Vervolgens is daar kinderopvang voor nodig die gedeeltelijk betaalt wordt door de overheid. het grootste gedeelte wordt echter betaald door werkgever en werknemer.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Dus de overheid betaalt het niet, maar dan NOG betaal jij hetquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
overheid = belastingbetaler = maatschappij
werkgever -> prijs producten omhoog -> consument = maatschappij
Dus uiteindelijk is 't gewoon Jan met de Pet die de kinderopvang voor het grootste deel financiert, niet de overheid of de werkgever.
En maar zeiken over de files, het parkeerprobleem, etc, etc...quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
Ja ik snap het concept huwelijk wel. Maar wil dat zeggen dat ik moet leven als een tokkie ? Het is toch lekker dat je vrouw en jij eigen auto hebben, en niet altijd afhankelijk van elkaar zijn.
Erm....oppas --> werkloos --> uitkering --> maatschappijquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
overheid = belastingbetaler = maatschappij
werkgever -> prijs producten omhoog -> consument = maatschappij
Dus uiteindelijk is 't gewoon Jan met de Pet die de kinderopvang voor het grootste deel financiert, niet de overheid of de werkgever.
Aha gaan we op die tour. En ik wou me nog wel inhouden dat ik je een bekrompen boer vind, maar goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Die opleiding van jou is niet echt hoogdravend heb ik het idee
Ja tuurlijk, ligt aan de overheid. Wanneer er een auto bij komt krijgen ze er ook weer een belastingbetaler extra bij. Ze vergeten gewoon genoeg parkeergelegenheid en wegen aan te leggen. Of wacht ik moet het anders zeggen: Er zitten teveel linkse groenen in het kabinet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
En maar zeiken over de files, het parkeerprobleem, etc, etc...
Inderdaad, een hoog IQ hebben en veel willen verdienen met zo weinig mogelijk doen. Maar ondertussen mod zijn op KLBquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aha gaan we op die tour. En ik wou me nog wel inhouden dat ik je een bekrompen boer vind, maar goed.
1: Ik vind je geen tokkie met 1 auto; Dat zeg ik ook nergens
2: Ik vind jouw manier van leven alleen vreemd omdat ik dat anders zou doen. Vandaar het vragen naar hoe en waarom. Dat was mijn punt eigenlijk.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aha gaan we op die tour. En ik wou me nog wel inhouden dat ik je een bekrompen boer vind, maar goed.
eh...quote:1: Ik vind je geen tokkie met 1 auto; Dat zeg ik ook nergens
In welke context moet ik tokkie hier DAN lezen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
Maar wil dat zeggen dat ik moet leven als een tokkie ? Het is toch lekker dat je vrouw en jij eigen auto hebben, en niet altijd afhankelijk van elkaar zijn.
Een gezin met 1 auto voor de deur is vreemd? Volgens mij ben je wereldvreemd.quote:2: Ik vind jouw manier van leven alleen vreemd omdat ik dat anders zou doen. Vandaar het vragen naar hoe en waarom. Dat was mijn punt eigenlijk.
Vergeten parkeerplaatsen te maken....Dus jij wilt 3 (2 auto's + mogelijke visite) parkeerplaatsen voor elk huis hebben? Zullen we Belgie dan ook maar meteen inlijven, die ruimte hebben we wel nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ligt aan de overheid. Wanneer er een auto bij komt krijgen ze er ook weer een belastingbetaler extra bij. Ze vergeten gewoon genoeg parkeergelegenheid en wegen aan te leggen. Of wacht ik moet het anders zeggen: Er zitten teveel linkse groenen in het kabinet.
Je moet inspelen op vraag-aanbod en dat doen ze te weinig. Terwijl ze wel elk jaar de schatkist vullen met miljarden aan absurde taxes.
Aanleggen? Ik woon in een wijk die in de jaren '50 is neergelegd, hoe wou je die ooit geschikt maken voor 2 auto's (of meer...) per gezin?? Niet heel Nederland is een Vinex wijk hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:32 schreef de_boswachter het volgende:
Ze vergeten gewoon genoeg parkeergelegenheid en wegen aan te leggen.
Dit soort gasten staan juist symbool voor alles wat er mis is in Nederland: omhooggevallen studenten die denken met hun paar jaar universiteitswijsheid 'recht' te hebben op een 3+ ton koophuis, 2 auto's en het níet betalen van belastingen. Verder is iedereen een klootzak en hebben zíj alleen recht van leven en spreken. Hebben hebben hebben want IK HEB ER RECHT OP!!11111quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[Een gezin met 1 auto voor de deur is vreemd? Volgens mij ben je wereldvreemd.
Volgens mij kun je dán juist leven als God in Frankrijk, maar goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
Althans daar ga ik vanuit als je huurt, maar wel met 2 man geld binnenharkt.
Lijkt me ook.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dán juist leven als God in Frankrijk, maar goed..
Bekrompen leven? Omdat ik maar 1 auto heb?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
Tokkie in de zin van:
Tweeverdiener zijn, dan 3 kinderen nemen en dan zo bekrompen mogelijk gaan leven. Dan heb ik zoiets van: Denk eerst eens na voordat je kids pakt.
Rustig opbouwen? Ik ben 38. Hoe rustig wil je het hebben? En er is momenteel dus maar 1 inkomen. Mbt dat huren heb ik je al 3 keer gevraagd of je iets goedkopers wist. Een vergelijkbare koopwoning kost me MINIMAAL 2 maal zoveel aan maandlasten. Voordat ik op het breakeven point kom waarin ik daadwerkelijk tov beide situaties 'geld weggooi' ligt dus dusdanig ver in de toekomst dat ik feitelijk wel erg dom zou zijn als ik nu uit deze woning zou gaan. Dat heeft niets met bekrompenheid te maken, maar gewoon met maandelijks 400 tot 600 euro uitsparen.quote:Eerst alles rustig opbouwen en daarna komen die kinderen wel. Hoefde je nu ook niet zo met de hand op de knip te leven. Althans daar ga ik vanuit als je huurt, maar wel met 2 man geld binnenharkt.
IK laat me uit mijn tent lokkenquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:36 schreef de_boswachter het volgende:
Nee ok,
Dat was mijn vraag ook eigenlijk. Ik vroeg me gewoon af waarom jij hiervoor had gekozen. Dat jij je dan uit de tent laat lokken door de woorden tokkie en bekrompen..
quote:Aha gaan we op die tour. En ik wou me nog wel inhouden dat ik je een bekrompen boer vind, maar goed.
Ik kan morgen een 2e auto gaan kopen. Ik zie alleen het nut niet. En je kan nu harken wat je wil, tot je tegen een scheiding aan loop ofzo... Daaag spaar centjes. En verder. Wat is de toegevoegde waarde van koop als het je simpelweg veel meer kost, ook op lange termijn.quote:Maar snap je punt ook wel. Alleen ik hoop op mijn 38ste toch al koop te zitten en als voorbeeld (niet dat ik daar dan ook maar enige vorm van status uit ontleen) 2 wagens voor de deur te hebben. Vandaar dat ik nu al lekker spaar en voor mezelf al geld bij elkaar aan het harken ben.
Leven is wat je overkomt als je leven plannedquote:@Jarno. Punt 1 ik heb geen Uni gedaan en ben al helemaal geen omhooggevallen student. Ik heb altijd hard voor mijn centen gewerkt en dus wil ik ook zelf kunnen bepalen wat ermee gebeurd. Vandaar dat ik een toekomstbeeld gecreeerd heb wat ik wil gaan bereiken. Doelen stellen is goed jeweetz.
Nou, als je bv 15 jaar geleden een koophuis zou hebben gekocht a 150000 gulden tegen 6% rente is 750 gulden bruto per maand en dat is +/- 450 a 500 gulden nette per maand. Plus de overwaarde van de woning, die is nu minimaal 150000 euro waard.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan morgen een 2e auto gaan kopen. Ik zie alleen het nut niet. En je kan nu harken wat je wil, tot je tegen een scheiding aan loop ofzo... Daaag spaar centjes. En verder. Wat is de toegevoegde waarde van koop als het je simpelweg veel meer kost, ook op lange termijn.
Waar maak ik me druk omquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:05 schreef de_boswachter het volgende:
Daarom moet je ook trouwen onder de juiste voorwaarden en niet dat wanneer je gaat scheiden je ega de helft krijgt terwijl jij daar het zweet uit je naad voor hebt lopen werken. Schijnbaar heb je toch iets fout gedaan wat dat betreft, want je maakt je er druk om.
Succes daarmee. Welk punt je wil maken is me onduidelijk eigenlijk.quote:Ik plan mijn leven financieel. Dat wil dus niet zeggen dat ik elke dag volgens een tijdrooster afwerk.
Je gaf een paar post terug aan dat je graag zelf parttime zou willen werken en je vrouw fulltime. In dat geval kan jij het beste trouwen in gemeenschap van goederen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:05 schreef de_boswachter het volgende:
Daarom moet je ook trouwen onder de juiste voorwaarden en niet dat wanneer je gaat scheiden je ega de helft krijgt terwijl jij daar het zweet uit je naad voor hebt lopen werken. Schijnbaar heb je toch iets fout gedaan wat dat betreft, want je maakt je er druk om.
Ik plan mijn leven financieel. Dat wil dus niet zeggen dat ik elke dag volgens een tijdrooster afwerk.
eh ja, en hoe is dat van toepassing op mijn huidige situatie? Naast het feit dat ik in die periode NOG goedkoper woonde dan nu en in de randstad een gelijkwaardige woning 15 jaar geleden ook al meer kostte dan 150K. En je vergeet ondertussen ook gemakshalve onderhoud en bv eigenaars gedeelte van OZB, etc etc.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:07 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nou, als je bv 15 jaar geleden een koophuis zou hebben gekocht a 150000 gulden tegen 6% rente is 750 gulden bruto per maand en dat is +/- 450 a 500 gulden nette per maand. Plus de overwaarde van de woning, die is nu minimaal 150000 euro waard.
Idd. Wij zijn dus pas verhuist van een huurhuis uit jouw prijsklasse naar een koophuis (zo net boven de 2 ton) en ik schrik gewoon elke keer weer van alles wat er bij komt kijken. Thank god for de HRAquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
En je vergeet ondertussen ook gemakshalve onderhoud en bv eigenaars gedeelte van OZB, etc etc.
Nee. Want ik werk nu al en mijn vriendin nog niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je gaf een paar post terug aan dat je graag zelf parttime zou willen werken en je vrouw fulltime. In dat geval kan jij het beste trouwen in gemeenschap van goederen.
Ze vind het wel fijn zeker dat je zo berekenend met een toekomstige scheiding bezig bent?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee. Want ik werk nu al en mijn vriendin nog niet.
Ik een vreemde manier van discussieren? Jij vind vooral alles wat je zelf doet optimaal en hebt oogkleppen op. Ik vraag je om iets en geef daar uiteindelijk een reactie op. Dat dat niet overeenkomt met wat jij denkt oke, maar dan hoef je niet zo denigrerend te doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar maak ik me druk omVreemde manier van discussieren heb jij hoor. Ik geef je alleen voorbeelden waarom sommige dingen niet meer opgaan. Eerlijk gezegd denk ik dat jij vooral erg naief ben.
[..]
Succes daarmee. Welk punt je wil maken is me onduidelijk eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |