Heel juist gezegd!quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou een stuk volwassener lijken als je accepteert en respecteert dat iemand een andere mening heeft als je dan geen woorden met negatieve lading gebruikt.
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef Dalamar het volgende:
Je moet al een partner met een behoorlijk inkomen hebben wil je de mogelijkheid hebben om als vrouw te kunnen stoppen met werken om je volledig te kunnen storten op het opvoeden van je kind. Vergelijkingen maken met vroeger zijn onzin, het leven is aanzienlijk duurder geworden, veel gezinnen hebben gewoon 2 inkomens nodig om rond te kunnen komen.
Dit dus. Ouders van nu willen en kinderen, en werken, en twee auto's enzovoorts. Daardoor word het kind vaak bijzaak. Door zo'n opvoeding ontsporen sommige later totaal. KDV's zijn onzin. Als je een kind hebt, moet je er zelf maar voor zorgen, of iig zelf voor de Kinderopvang betalen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.
Dán wordt het inderdaad lastig als een van beiden (deels) stopt met werken een aantal jaren.
Maar waarom zou de maatschappij jouw lifestyle moeten subsidiëren?
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt hequote:Op dinsdag 9 september 2008 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, als mensen in dat huis willen wonen met tophypotheek, 2x per jaar met het hele gezin een vliegvakantie, liefst allebei een auto, flatscreen, geen spaargeld etc.
Dán wordt het inderdaad lastig als een van beiden (deels) stopt met werken een aantal jaren.
Maar waarom zou de maatschappij jouw lifestyle moeten subsidiëren?
Kinderbijslagquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:48 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien zijn het de Tokkies (allochtoon en autochtoon) die de meeste kinderen uitpoepen, dus misschien moeten we de kinderbijslag maar 's héél fors gaan beperken. Want je denkt toch niet serieus dat we die straatratjes straks écht nodig hebben om onze billen te wassen en onze straten te vegen?
Onderzoek wijst uit dat kinderen die (met mate) op een KDV gebracht worden zich sociaal beter ontwikkelen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het dan niet opvoedt, imo is de opvoeding dan onvoldoende
sorrie blijft mijn mening, net zoals de jouwe is dat het niet erg is om je kind ergens anders heen te brengen
Laat mij dat onderzoek eens lezen dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat kinderen die (met mate) op een KDV gebracht worden zich sociaal beter ontwikkelen.
En nu?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:43 schreef Sjeen het volgende:
Want 1 voorbeeld is natuurlijk representatief...
Voorbeeld 1quote:
Voorbeeld 2:quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een huurhuis, 1 auto en ga niet met het hele gezin op een vliegvakantie. Mijn vrouw gaat wel (weer) 2 dagen werken.
En nu?
Och er is ontzetten veel over te vinden, kan natuurlijk diverse linkjes en quotes gaan plaatsenquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:56 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Laat mij dat onderzoek eens lezen dan.
Maar er is voldoende over te vinden. Uiteraard zijn er ook risico's. Als kinderen meer dan 30 uur op een KDV zitten zijn er meer gedragsproblemen te verwachten zoals als agressief en tegendraads gedrag. Maar 30 uur is al meer dan 3 dagen opvang.quote:“Goede kinderopvang is een verrijking voor het kind”, zegt ontwikkelingspsycholoog en pedagoog dr. Elly Singer, die al 25 jaar onderzoek doet naar kinderopvang aan de Universiteit van Amsterdam en Utrecht. Kinderopvang draagt positief bij aan de ontwikkeling van kinderen, op sociaal-emotioneel, motorisch, creatief en cognitief niveau.
bron
Absoluut dat laatste. Kom maar op.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is handiger... als maatschappij wildvreemden betalen om voor de kinderen te zorgen, of de ouders het financieel mogelijk te maken voor hun eigen kinderen te zorgen?
Hier wil ik wel even op inhaken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een huurhuis, 1 auto en ga niet met het hele gezin op een vliegvakantie. Mijn vrouw gaat wel (weer) 2 dagen werken.
En nu?
Die wildvreemden maken deel uit van diezelfde maatschappij....quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is handiger... als maatschappij wildvreemden betalen om voor de kinderen te zorgen, of de ouders het financieel mogelijk te maken voor hun eigen kinderen te zorgen?
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op inhaken.
Ik weet niet precies wat jij en je vrouw voor opleiding gedaan hebben, en dat boeit me ook niet eigenlijk. Maar heb jij niet zoiets van: Ik wil dingen voor mezelf.
Je snapt het concept 'huwelijk' verder wel? Ow en als jij een eengezinswoning met 3 verdiepingen met 60m2 tuin kan krijgen voor lagere maandlasten dan &euro 375,- hoor ik het graag.quote:Zoals bijvoorbeeld een huis (en dan bedoel ik niet huur, dat is geld door de plee trekken), een eigen auto (je kan nooit eens apart van je vrouw weg) en eens lekker ergens ver weg op vakantie.
Waarom zoek je uberhaupt een vrouw dan.quote:Sorry. Maar ik zou zo niet kunnen leven. Ik heb niet voor niks een opleiding gedaan en ik verwacht van mijn toekomstige vrouw ook dat ze centen binnenharkt. Het liefst zou ik part-time gaan werken en zij full-time. En dan ieder een auto, eigen huis etc.
Sinds wanneer wordt dat dan volledig door andere mensen gefinancierd? Daar moet die vrouw toch juist voor gaan werken? Vervolgens is daar kinderopvang voor nodig die gedeeltelijk betaalt wordt door de overheid. het grootste gedeelte wordt echter betaald door werkgever en werknemer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als mensen met inkomen op bijstandsniveau vele kinderen kunnen uitpoepen, dan is het écht niet noodzakelijk om twee inkomens te hebben om kinderen te kunnen 'nemen'.
Wel als je een bepaalde levensstandaard wil houden ja. Maar waarom zou dat volledig door andere mensen moeten worden gefinancierd?
Nogmaals: waar gebeurt dit?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:
Maar waarom zou dat volledig door andere mensen moeten worden gefinancierd?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe ik dat bedoel: Dat je een eigen huis koopt en niet huurt van een of andere makelaar. En ik bedoel niet dat jij en je vrouw apart de wc-rollen inkopen enzo.
quote:Ow en als jij een eengezinswoning met 3 verdiepingen met 60m2 tuin kan krijgen voor lagere maandlasten dan ¤ 375,- hoor ik het graag.
Waarom zou je een tokkie zijn met 1 auto? Waarom zou dat je afhankelijk maken van de ander? Er staat een auto voor de deur en wie hem nodig heeft pakt hem. Mocht dat heel veel problemen opleveren omdat hij heel vaak dubbel geboekt zou zijn kan er altijd nog een tweede auto kunnen komen.quote:Ja ik snap het concept huwelijk wel. Maar wil dat zeggen dat ik moet leven als een tokkie ? Het is toch lekker dat je vrouw en jij eigen auto hebben, en niet altijd afhankelijk van elkaar zijn.
En bij punt C bedoelde ik natuurlijk niet dat we ieder een apart huis kochten
overheid = belastingbetaler = maatschappijquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Vervolgens is daar kinderopvang voor nodig die gedeeltelijk betaalt wordt door de overheid. het grootste gedeelte wordt echter betaald door werkgever en werknemer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |