abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61423185
Lol, heerlijk hoe TDS McCain vergelijkt met John kerry (richie rich war vet) en die toespraak van mccain die precies dezelfde was als bush

zaterdag 6 september 2008 @ 11:39:20 #152
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61423210
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Palin brengt enthousiamse voor McCain, maar in vergelijking met Biden brengt ze niet perse meer, zoals een ABC Poll liet zien:
[..]

Dit als toevoeging op eerdere cijfers van Suikervuist.
Sterker nog, ik zou juist zeggen dat Palin een keuze is die goed ligt bij de eigen achterban, maar waarvan valt te betwijfelen of ze ook werkelijk bijdraagt aan het over de streep trekken van kiezers in het centrum. Een Lieberman zou omstreden liggen binnen de partij, maar een ticket McCain-Lieberman zou wel erg aantrekkelijk zijn voor centristische kiezers.

Maar goed, Palin heeft de benodigde publiciteit gegenereerd, en wellicht weet ze wat vrouwelijke kiezers over de streep te trekken. Meer hoef je dan ook weer niet te verwachten van een running mate.
pi_61423376
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Oprecht?
Hij heeft in de veiligheidsraad toch keihard gelogen over de WMD's van Irak?
maar hij heeft wel de ballen dat relatief snel toe te geven. En het was geen geheim dat hij vaak tegen Bush in ging. Wat mooi te lezen valt in het boek van Woodward over Bush en de aanloop naar de oorlog in afghanistan. Ik zeg niet dat hij volmaakt is, maar voor een politicus vind ik hem niet beroerd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61423817
Objectief gezien is het het beste dat McCain president wordt, want dan zal er echt iets veranderen in Amerika.

Met Obama zal er niks veranderen, want hij heeft nog nooit met zijn poten in de modder gestaan en hij heeft altijd keurig braaf met de partij mee gestemd.

Tevens is Amerika in oorlog en moet er binnen een paar jaar een oorlog met Iran gestart worden en dan is het ook het beste dat McCain president is, want die weet uit eigen ervaring wat oorlog is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:27:06 #155
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61424038
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:13 schreef JohnDope het volgende:
Objectief gezien is het het beste dat McCain president wordt, want dan zal er echt iets veranderen in Amerika.

Met Obama zal er niks veranderen, want hij heeft nog nooit met zijn poten in de modder gestaan en hij heeft altijd keurig braaf met de partij mee gestemd.

Tevens is Amerika in oorlog en moet er binnen een paar jaar een oorlog met Iran gestart worden en dan is het ook het beste dat McCain president is, want die weet uit eigen ervaring wat oorlog is.
Je overschat het presidentschap denk ik, maar ik verwacht dat Obama meer gedaan kan krijgen omdat het congres democratisch is. McCain heeft het zeker in zich, maar ik ben een beetje sceptisch of hij nog de individuele, eigenzinnige 'maverick' is van vroeger, plus zal het moeilijk voor hem worden om zaken te introduceren in een vijandig congres. Binnenlands beleid is ook niet echt de voornaamste taak van de president, maar het helpt wel als de man in het Witte Huis redelijk op een lijn zit met het Capitool.

Qua oorlog ben ik het met je eens dat McCain de betere papieren heeft, maar het lijkt me totaal niet verstandig om Iran aan te vallen. Mocht het nodig zijn, zijn een paar precisie-bombardementen waarschijnlijk voldoende, en dat vertrouw ik ze beide wel toe. Momenteel heeft Amerika een terughoudende commander-in-chief nodig, om te voorkomen dat Bush z'n buitenlands beleid in stand blijft. En met McCain en zijn legendarische korte lontje, ik weet het niet hoor.

En Palin als reserve van de oude man, dat beslist het voor mij gewoon; een heel groot risico.
pi_61424081
quote:

Wat gaat McCain veranderen?

Obama gaat de belastingen verhogen, de troepen uit Amerika terugtrekken, hij gaat een aantal vrijhandelsverdragen opzeggen etc.

Ik zou zo niet kunnen benoemen wat McCain anders gaat doen ten opzichte van het beleid van Bush.
lollig
pi_61424096
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Qua oorlog ben ik het met je eens dat McCain de betere papieren heeft
Hallo, ben ik weer.

Waarom? Welke papieren?
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:35:40 #158
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61424198
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hallo, ben ik weer.

Waarom? Welke papieren?
Militaire familie, kennis van de krijgsmacht, contacten daarin, hands on ervaring.
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:39:38 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61424295
quote:

McCain heeft voor 90% Bush gesteund, dus hoe zou hij verandering kunnen brengen? Qua buitenlands, economisch en fiscaal beleid wil McCain de huidige koers voortzetten. Op gebied van gezondheidszorg hoef je ook geen verandering te verwachten. Dus welke verandering denk jij dat er gaan komen?

Obama heeft inderdaad vaak met de Democraten meegestemd. Dat is juist een argument dat hij veranderng kan brengen.

Ik vond het wel vaag te lezen op factcheck.org over de claim dat McCain Bush 90% heeft gesteund, maar dat er wel vermeld moest worden dat Obama ook bijna altijd de Democraten heeft gesteund. Alsof dat negatief is. Het is negatief als je het criminele amateuristische incompetente regime hebt gesteund, en het steunen van progressieve liberalen is totaal onvergelijkbaar.
quote:
McCain zou moeten weten hoe het is om foute oorlogen te vechten en te starten. McCain zou moeten weten hoe die oorlogen de veiligheid van de westerse wereld heeft verzwakt. Maar op de een of andere manier trekt hij die lessen niet en het niet teogeven van fouten zorgt ervoor dat hij die fouten opnieuw gaat maken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_61424300
Team Obama's reactie nadat bekend werd dat Palin als VP aan McCain werd toegevoegd:

pi_61424805
quote:

Een echte verandering ja, zoals Bush dat beloofde?

pi_61424826
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:39 schreef Apache4U het volgende:
Team Obama's reactie nadat bekend werd dat Palin als VP aan McCain werd toegevoegd:

[ afbeelding ]
Mwa, denk dat men Palin nu niet meer onderschat.
pi_61424943
quote:
After all, I have had a different experience than John. John has never been — he has never run city, never run a state, never run a government. He has never been responsible as a mayor for the safety and security of millions of people, and he has never run a law enforcement agency, which I have done.
http://abcnews.go.com/Politics/Vote2008/Story?id=3851631&page=3
quote:
A few years later, he ran for the U.S. Senate. He won and has spent most of his time as a "celebrity senator." No leadership or major legislation to speak of. His rise is remarkable in its own right - it's the kind of thing that could happen only in America. But he's never run a city, never run a state, never run a business.
http://portal.gopconvention2008.com/speech/details.aspx?id=43

Conservatisme 2008.
pi_61424958
Als McCain president wordt heeft de US binnen een jaar miet iedereen oorlog, die uitspraak van Ma Cain, Georgia is our Georgia is kenmerkend en een waarschuwing, en dat terwijl sjaak zelf ossetie begon uit te moorden
pi_61425192
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zou juist zeggen dat Palin een keuze is die goed ligt bij de eigen achterban, maar waarvan valt te betwijfelen of ze ook werkelijk bijdraagt aan het over de streep trekken van kiezers in het centrum. Een Lieberman zou omstreden liggen binnen de partij, maar een ticket McCain-Lieberman zou wel erg aantrekkelijk zijn voor centristische kiezers.

Maar goed, Palin heeft de benodigde publiciteit gegenereerd, en wellicht weet ze wat vrouwelijke kiezers over de streep te trekken. Meer hoef je dan ook weer niet te verwachten van een running mate.
Precies, kan Palin wel nieuwe kiezers aanboren, of is ze er alleen om kiezers die hoogstwaarschijnlijk toch wel voor McCain gingen stemmen over te halen om zeker voor McCain te stemmen?

Palin zal vast wel goed bij conservatieve vrouwen liggen, maar die stemden waarschijnlijk toch al McCain.
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:24:53 #166
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61425205
Obama: ‘I’m Not Going to Take Your Guns Away’ (Wallstreet Journal)
quote:
Christopher Cooper reports from Duryea, Pa., on the presidential race.

The Obama campaign talks a lot about new ideas and expanding the political map, but in the swing state of Pennsylvania, which the campaign has focused on almost exclusively since the Democratic convention, old-school issues still rise to the fore.

The latest example came Friday during a small political event at SCHOTT North America Inc., a glass factory in Duryea, Pa., where even a hand-picked crowd threw Barack Obama a curve ball.

A woman in the crowd told Obama she had “heard a rumor” that he might be planning some sort of gun ban upon being elected president. Obama trotted out his standard policy stance, that he had a deep respect for the “traditions of gun ownership” but favored measures in big cities to keep guns out of the hands of “gang bangers and drug dealers’’ in big cities “who already have them and are shooting people.”

“If you’ve got a gun in your house, I’m not taking it,’’ Obama said. But the Illinois senator could still see skeptics in the crowd, particularly on the faces of several men at the back of the room.

So he tried again. “Even if I want to take them away, I don’t have the votes in Congress,’’ he said. “This can’t be the reason not to vote for me. Can everyone hear me in the back? I see a couple of sportsmen back there. I’m not going to take away your guns.’’
Ben benieuwd of hij zich aan zijn woord zal houden...
pi_61425374
Nieuwe column van De Fascist.
quote:
Wauw!
5-09-08

Politicoloog Hans Anker en journalist Bart-Jan Spruyt schrijven afwisselend om de twee weken voor deze site columns over de Amerikaanse verkiezingen.

In al mijn bijdragen aan deze mooie website heb ik tot nog toe vooral uitgelegd waarom het mij niet zo’n goed idee lijkt wanneer Barack Obama de volgende president van de Verenigde Staten wordt en dat ik evenmin erg enthousiast over John McCain ben. Maar sinds deze week hoop ik van harte op een Republikeinse overwinning. En dat heeft natuurlijk alles te maken met de politieke revelatie van deze week: Sarah Palin, de running mate van John McCain.

Voordat ik daar verder op inga, wil ik nog even terugkomen op mijn column van vorige week, waarin ik zeer kritisch was over de vijf uitzendingen die de NPS vorige week aan de Democratische conventie heeft gewijd. Ik hekelde zowel Jörgen Raymann als, vooral, Prem Radhakishun vanwege de schaamteloze wijze waarop zij hun partijdigheid en vooroordelen lieten blijken. Inmiddels blijkt dat anderen mijn kritiek op de NPS delen, zoals Hans Laroes, hoofdredacteur van het NOS-Journaal, en NOS-correspondent Eelco Bosch van Rosenthal. Laroes schreef geërgerd dat dat niet kon: vijf uitzendingen maken over Obama en niet over McCain: ‘Als je Barack zegt moet je ook John zeggen’. Eelco Bosch van Rosenthal herinnerde eraan dat NPS ook de afkorting van Narcistische Persoonlijkheidsstoornis is.

Ik heb Prem Radhakishun inmiddels in de studio van Het Gesprek ontmoet, en daar werd duidelijk dat Prem bij voorbaat immuun is voor kritiek op zijn journalistieke wanprestaties omdat die kritiek, volgens Prem, slechts afkomstig is van ‘een paar gekken’ uit de marge van de Nederlandse samenleving en omdat er geen wet is die van de NPS vraagt om onpartijdig verslag te doen van politieke gebeurtenissen. Bovendien was Obama’08 slechts infotainment geweest. Het is lang geleden dat ik iemand er zo in heb zien slagen om binnen een half uur alle vooroordelen over de linkse kerk te bevestigen.

Maar nu Palin. Wauw, wat een dame! Ik had nog nooit van haar gehoord, maar haar profiel en standpunten spraken mij direct aan. Dat het progressieve journaille (op de Nederlandse TV steevast aangeduid als: onderzoeksjournalisten) zich op haar verleden zou werpen, was te verwachten, en dat ze niets van belang hebben gevonden, is geruststellend.

Die canard over het gerucht dat Sarah Palin niet de moeder maar de grootmoeder van Trig zou zijn, was schandalig. Omdat het bericht niet klopte, niet omdat het erg geweest zou zijn wanneer het bericht wel had geklopt. Dan had Sarah Palin namelijk gewoon gedaan wat je in zo’n situatie van een conservatieve moeder kunt verwachten. Dat haar 17-jarige dochter, nog ongehuwd, in verwachting is, is al evenmin een probleem voor conservatieve Amerikanen. Het bewijst weliswaar dat ze seks heeft gehad vóór het huwelijk, maar het bewijst vooral dat ze geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.

Dat Sarah Palin heel misschien (ook dit verhaal verkruimelde al snel) lid is geweest van een partij die naar de onafhankelijkheid van Alaska streeft, is ook geen probleem. Conservatieve Amerikanen hebben liever iemand die aan de soevereiniteit van afzonderlijke staten hecht dan aan mensen die denken dat Washington het politieke centrum van het land is.

Kleine stad
En dat Palin niets van Washington moet hebben, maar een Amerikaanse van de kleine stad is, heeft ze overvloedig duidelijk gemaakt. ‘Ik heb de afgelopen dagen snel geleerd dat als je niet in aanzien staat bij de Washingtonse elite, dat sommigen in de media een kandidaat alleen al om die reden niet gekwalificeerd vinden’, zei ze in de geweldige speech waarmee ze haar kandidatuur voor het vice-presidentschap aanvaardde. ‘Maar hier is een citaat voor al die verslaggevers en commentatoren: Ik ga niet naar Washington om hun mening te vragen - ik ga naar Washington om de mensen van dit land te dienen.’

Zoals ze ook zei dat ze was opgegroeid met 'small town people': ‘Zij zijn degenen die het zwaarste werk doen in Amerika, die ons voedsel kweken, onze fabrieken draaiende houden en onze oorlogen uitvechten. Ze houden van hun land, in goede en in slechte tijden, en ze zijn altijd trots op Amerika.’

En ze blijkt allerminst onder de indruk van Obama’s lege retoriek: "Er zijn mensen die 'verandering' gebruiken omdat dat goed is voor hun carrière. Er zijn ook mensen, zoals John McCain, die hun carrière gebruiken om verandering te bereiken."

Haar levensloop, haar politieke profiel (tegen abortus, voor wapenbezit), haar keuzes en opvattingen maken haar tot de ideale running mate van McCain. Haar vrouw-zijn maakt haar aantrekkelijk voor de Democratische kiezers die teleurgesteld zijn afgehaakt door de (volgens hen) vernederende manier waarop de Democraten Hillary Clinton hebben behandeld.

Bovendien heeft Palin de eigenschappen en kwaliteiten die McCain voor veel Republikeinse keizers in onvoldoende mate bezit: ze is een onversneden conservatief en iemand van buiten Washington.

Hoop en élan
Het is te begrijpen dat sinds deze week de hoop en het élan in het Republikeinse kamp zijn teruggekeerd. Zeker ook na de speech van McCain die retorisch en qua performance natuurlijk veel minder was dan de speech van Obama, maar waarin McCain wel precies de dingen zei die hij nu als leider van de Republikeinen moet zeggen: hij uitte zich zeer kritisch over zijn eigen partij (‘Wij waren gekozen om Washington te veranderen, maar we lieten Washington ons veranderen, we verloren het vertrouwen van het Amerikaanse volk toen we macht belangrijker vonden dan onze principes’), sprak zich uit voor goede samenwerking met de Democraten (McCain wil een einde maken aan alle ‘partisan rancor’), beloofde transparantie en verantwoording en wil de regeringsuitgaven verlagen. Kortom, hij wil breken met het beleid van de afgelopen acht jaar.

En zijn relativerende humor bewees hij in zijn spot met Obama: ‘Ik ben geen kandidaat voor het presidentschap omdat ik denk [zoals Obama] dat ik gezegend ben met zulke persoonlijke grootsheid dat de geschiedenis mij heeft aangewezen om mijn land op een moeilijk moment te redden. Mijn land heeft mij gered en ik kan het niet vergeten. En ik zal voor dat land vechten zolang ik ademhaal.’

Laten McCain en Palin Amerika in ieder geval behoeden voor een Democratische regering onder leiding van Barack Obama, die zei dat hij zijn per ongeluk zwangere dochter nooit zou willen ‘straffen’ met een kind.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61425477
quote:
Dat het progressieve journaille (op de Nederlandse TV steevast aangeduid als: onderzoeksjournalisten) zich op haar verleden zou werpen, was te verwachten, en dat ze niets van belang hebben gevonden, is geruststellend.
Uhhu... .

Ik vind het zonde... echt... wanneer ontstaat er eens fatsoenlijk conservatisme? Want vooralsnog is dat er niet, er is geen fatsoenlijk, serieus conservatisme, slechts meelijwekkende charlatans als Bart-Jan.
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:42:00 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61425499

McCain van maverick reformer naar reformed maverick.
Géén kloon van tvlxd!
pi_61425597
Wat is dit voor 2e fase havo column?

Dat hij voor de republikeinen is, dat hoeft niet elke column te worden bevestigd. Ik ben voor Obama maar denk dat McCain wint. interesseert ook niemand.
Niks van belang gevonden bij Palin? Met McCain zou ik wel kunnen leven als president, maar die Palin. Iemand die het hele gezin inzet bij de verkiezingen en dan kritiek op mensen uit haar gezin afdoet als prive. Geen seks voor het huwelijk is ineens prive terwijl ze het andere wil opleggen. zo zijn er nog veel meer dingen als extreme standpunten en wisselende standpunten ten opzichte van het privéleven of de samenleving.
quote:
Dat haar 17-jarige dochter, nog ongehuwd, in verwachting is, is al evenmin een probleem voor conservatieve Amerikanen. Het bewijst weliswaar dat ze seks heeft gehad vóór het huwelijk, maar het bewijst vooral dat ze geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.
Hier is weinig uitleg bij nodig.

goed, zo staan er nog wel meer kromme dingen in die worden rechtgepraat, maar lijkt me zo wel voldoende.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61426500
Op Fox hebben ze de bril gekocht die Sarah Palin heeft. Een presentatrice doet 'm nu op en wil de Sarah Palin look nadoen. "We love the Sarah Palin look."
pi_61426591
Na de Obama hype is er nu de Palin hype.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61426623
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:40 schreef Toad het volgende:
Op Fox hebben ze de bril gekocht die Sarah Palin heeft. Een presentatrice doet 'm nu op en wil de Sarah Palin look nadoen. "We love the Sarah Palin look."
Dat bedoel ik zo zouden ze bij msnbc niet praten over een vrouwelijke vice-president van de democraten.
lollig
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:20:35 #175
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61427189
Oprah maakt rechts Amerika boos door moeilijk te doen over Palin als gast in haar show, maarja het is haar programma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')