abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 21:04:42 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61385170
quote:
Kerstgratificatie van 50 euro voor minima

DEN HAAG - Arme gezinnen krijgen eind dit jaar van gemeenten een extraatje van 50 euro voor Kerstmis. De kerstgratificatie is bedoeld om de laagste inkomens te compenseren voor stijgende energiekosten en voedselprijzen.

PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) is nog in overleg met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) over hoe dit plan kan worden uitgevoerd.

Dat heeft wethouder Hans Spigt van Dordrecht, die tevens voorzitter is van de VNG-commissie Werk en Inkomen, donderdag gezegd.

Voorjaarsnota

De kerstgratificatie wordt gefinancierd uit de 50 miljoen euro die het kabinet bij de behandeling van de Voorjaarsnota eerder dit jaar op voorstel van de PvdA apart heeft gezet voor armoedebestrijding.

Het plan is om het extraatje begin december uit te keren aan alle huishoudens met een inkomen tot 120 procent van het sociaal minimum. Dat betekent dat ook mensen met iets meer dan het bijstandsniveau (bijna 900 euro voor een alleenstaande) in aanmerking komen voor de kerstgratificatie.

Maatwerk

Maar volgens Spigt luistert de uitvoering nauw. Gemeenten mogen sinds 2004 het verbod op categorale bijstand geldt, geen inkomensondersteuning meer bieden aan hele groepen mensen, maar alleen maatwerk leveren aan personen.

Daarom moet het Rijk de groep die in aanmerking komt voor de kerstgratificatie, aanschrijven dat ze het extraatje kunnen ophalen bij de gemeente.
Bron

En welke belasting gaan ze hiervoor nu weer verhogen?

Net of de andere groepen geen last hebben van de gestegen energie / brandstof en voedselkosten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61385452
Draag er graag een steentje aan bij aan mensen die het echt ongewild zwaar hebben
pi_61385611
nu kunnen ze tenminste meer cigaretten kopen... goed idee!
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 4 september 2008 @ 21:22:23 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61385702
Of zouden er binnenkort verkiezingen zijn en willen ze zo stemmen kopen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61385873
Ik vind het positief nieuws. . Je zal maar rond moeten komen van zo weinig geld.
Denk dat iedereen zonder rijke pipa dit wel eens heeft meegemaakt. Ik in ieder geval wel.

Ik zie het trouwens niet als compensatie voor de hogere lasten maar voor mensen die het hard kunnen gebruiken is het mooi meegenomen in toch al zo'n dure maand.

Verder heb ik de indruk gekregen dat er een voorbereiding aan de gang is m.b.t. tot een enorme stijging in de energieprijs.
pi_61386176
Het erge is, we hebben die 50 euro extra hard nodig
Ik ben er in elk geval heel blij mee, zeker ook omdat ze het in die maand doen. Dat is toch het verschil tussen een lekker stukje vlees met kerst of gewoon weer brinta. (ja ik weet het, ik had die sneakers van 160 euro niet moeten kopen)
  donderdag 4 september 2008 @ 21:43:26 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61386251
Waarom niet met het Suikerfeest?
Past ook beter bij de doelgroepen .

on-topic:
Zoveelste onzinnige herverdeelactie van die idioten in Den Haag met de dikke strijkstok.
Iedere uitkeringseuro kost 2 euro.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61387027
Kunnen die arme sloebers tenminste weer wat prepaid beltegoed kopen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  donderdag 4 september 2008 @ 22:12:34 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_61387211
als we nou die 26.000 afgewezen asielzoekers niet hadden toegelaten en het bedrag van deze operatie al heeft gekost en nog gaat kosten (zie enorme aantal met een uitkering), dan hadden we het daaruit kunnen financieren.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_61390008
quote:
113 Teletekst do 04 sep
Minima krijgen extraatje voor kerst

` Arme gezinnen krijgen dit jaar van
hun gemeente 50 euro voor Kerstmis.Dat
heeft de Vereniging van Nederlandse
Gemeenten bekendgemaakt.Het extraatje
is bedoeld als compensatie voor de
stijgende energie- en voedselkosten.

De bonus is voor huishoudens met een
inkomen tot 120 procent van het sociaal
minimum.Mensen met een inkomen net
boven bijstandsniveau krijgen het geld
ook.Het voornemen is om het geld begin
december uit te keren.

Het extraatje komt uit de 50 miljoen
euro die het kabinet bij de behandeling
van de Voorjaarsnota op voorstel van de
PvdA apart zette.
jippie, maar je kan natuurlijk ook zuiniger met energie omgaan of de btw op voedsel (6%) verlagen. Maar liever teveel beleid dan geen beleid zeggen we maar. Want de echte bofkonten in deze wereld zijn de ambtenaren die parasiteren op de arbeid van de gewone nederlander
  donderdag 4 september 2008 @ 23:59:16 #11
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61390050
Lief
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 4 september 2008 @ 23:59:23 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_61390057
Ik zou zeggen, veel plezier er weer mee. Ik werk mezelf elke dag wel de kanker voor jullie hoor.
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:01:31 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_61390103
Da's de echte kerstgedachte.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:02:30 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_61390135
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:01 schreef Adelante het volgende:
Da's de echte kerstgedachte.

Heerlijk dat idee, zo'n asielzoeker die m'n 50 euro opsnuift.
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:03:42 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_61390160
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:02 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Heerlijk dat idee, zo'n asielzoeker die m'n 50 euro opsnuift.
Nou ja, er kan ook goedkoop textiel worden gescoord voor de volgende vakantie naar Noord-Afrika of misschien wel een extra stukje vlees voor op het gourmet voor de bijstandsmoeder met 4 kinderen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:03:50 #16
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_61390164
Beter, kan ik weer wat te snuiven halen met de kerst!
Bernie en ik zijn tof.
pi_61390210
Heel Fok blij met dit bericht
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_61390340
Gelukkig krijgt Maxima ook wat extra's voor de Kerst.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:15:40 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_61390381
Feli!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 00:16:08 #20
163650 Greys
pi_61390390
Zou mooi zijn als ze dat alleen deden bij mensen die buiten hun schuld om een minimum te besteden hebben.
Die mensen gun ik het van harte, zo'n extraatje. Fanatiek werkzoekenden, bejaarden, enz.
Maar da's teveel uitzoekerij natuurlijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61390423
stoppen met roken wil ook nog wel eens helpen
pi_61390474
Maar studenten worden weer overgeslagen.
*Vlaams
pi_61391027
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:19 schreef Glasya-Labolas het volgende:
Maar studenten worden weer overgeslagen.
Die gaan maar bij de familie eten.
*****Kraak........
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:54:58 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61391079
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:50 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Die gaan maar bij de familie eten.
Kunnen ze met die OV-kaart iig makkelijk naartoe
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61391122
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waskosten hebben ze ook niet, ook dat doet de familie
pi_61391389
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op feestdagen niet (week)
*Vlaams
  vrijdag 5 september 2008 @ 01:35:08 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_61391472
Wat een onzin. Laat ze er maar iets voor doen. 'Vrijwilligers'werk ofzo.
pi_61391660
Nou ja, daar kunnen de paffers die de hele dag thuis zitten een slof sigaretten voor kopen.
pi_61391698
de minima kan ook van mij met kerst iets exta's krijgen als ZE lekker zijn
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_61391720
Krijgen de alleenstaande minima's ook wat? Of mot je eerst met je kutbaantje of uitkering 5 koters bijmekaar neuken?

edit...sterker nog waarom zou je dat arme spul een beloning geven? Vanwege de gigantische positieve impact op van deze losers op de economie en het land in het algemeen??? ( De daadwerkelijk bedoelde doelgroep van dit vangnet/mazzeltje daargelaten, ik heb het over werkschuw volk)
Beter zegt de regering "he we heben wat centjes over dus kunnen we die man die 50+% belasting betaald wat teruggeven, en ook die mensen die echt pech gehad hebben( sociaal/psychisch/lichaamelijk niet sterk genoeg om te werken) En sterf doorfokkende undermensch...iemand ooit de film Idiocracy gezien?

Edit 2....ik heb blijkbaar een mening over dit onderwerp....wist ik niet.

[ Bericht 36% gewijzigd door Fronsertje op 05-09-2008 02:23:43 ]
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  vrijdag 5 september 2008 @ 02:25:48 #31
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61391829
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:55 schreef schatje het volgende:
Nou ja, daar kunnen de paffers die de hele dag thuis zitten een slof sigaretten voor kopen.
Nou zeg!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_61391840
ik ken een minimaatje met 3 kids, en die zou ik best nog een keertje een kerst bonus willen geven
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_61393357
Geldt dit ook voor moslims die geen kerst vieren ? Ik voel al weer PVV kamervragen opkomen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61393390
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geldt dit ook voor moslims die geen kerst vieren ? Ik voel al weer PVV kamervragen opkomen
Suikerfeest gaat een keer samenvallen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, etc.
Hoe gaan we dat dan regelen?
*****Kraak........
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 september 2008 @ 09:01:02 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61393527
Ze zouden ook natuurlijk hier iets aan kunnen doen, dan heeft iedereen in NL. er voordeel van...
quote:
Energiebedrijven rekenen teveel voor transport
Arnhem - Huishoudens en zakelijke afnemers van energie betalen meer dan één miljard euro te veel voor het transport van elektriciteit en gas. Dat is per huishouden honderd euro extra, bovenop de toch al gestegen energierekening. Ontoelaatbaar, vindt onder meer Aedes. Dat geld moet terug naar de klant.

Samen met de Woonbond, Vereniging Eigen Huis, Consumentenbond, FME-CWM, MKB Nederland en VEMW vraagt Aedes de Tweede Kamer om een onderzoek van de Algemene Rekenkamer naar de effectiviteit van de huidige tariefregulering door de NMa.

De Nederlandse Mededingsautoriteit (NMa) maakt volgens deze organisaties te weinig gebruik van de wettelijke bevoegdheden die het heeft om de tarieven te verlagen. Pas in 2010 gaan de afnemers volgens de NMa redelijke tarieven betalen. De afnemersorganisaties willen dat het geld eerder terugkomt door een verlaging van de tarieven.

De NMa heeft in 2007 geconcludeerd dat regionale beheerders van gas- en elektriciteitsnetten superwinsten incasseren, bovenop het redelijk geachte rendement. Zo werd alleen al in 2004 en 2005 ruim 400 miljoen euro te veel bij afnemers in rekening gebracht. Ook in 2006 en 2007 blijken er bovenredelijke winsten te worden behaald.

Deze bedragen worden doorberekend omdat de boekhoudkundige waardering van de netten te hoog is. De NMa zou daarop de methode voor deze waardering herzien. Tot op heden is daar nog niets van gemerkt, zodat de netbeheerders superwinsten ten koste van de energieconsument kunnen behalen.
Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61393559
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:52 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Suikerfeest gaat een keer samenvallen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, etc.
Hoe gaan we dat dan regelen?
Nou, Suikerfeest samenvallen met Kerst gaan jij en ik niet meer meemaken. Suikerfeest valt ieder jaar 11 dagen (?) eerder, dus dat duurt nog even voordat het samengaat vallen met Kerst.
pi_61393603
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, Suikerfeest samenvallen met Kerst gaan jij en ik niet meer meemaken. Suikerfeest valt ieder jaar 11 dagen (?) eerder, dus dat duurt nog even voordat het samengaat vallen met Kerst.
Een jaartje of 26-27 gaat dat duren dus.

Niet zo pessimistisch, dat haal je best!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61394662
Goh, dus de overheid verplicht ons feitelijk om de minima een extraatje te geven voor de kerst van ons geld. Robin Hood politiek
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_61394680
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een jaartje of 26-27 gaat dat duren dus.

Niet zo pessimistisch, dat haal je best!
Met een paar jaar wordt het ook nog wat. Valt Ramadan hartje zomer. Zit je dus met heeeeele lange dagen. Vraag me trouwens af hoe een moslim dat gaan oplossen in Scandinavie
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:20:32 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_61396779
Zolang het geld goed terecht komt, en niet bij uitvreters, vind ik het best.
Maar dat zal wel niet.
pi_61396909
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Geen. Want die 50 miljoen was al gereserveerd voor armoedebestrijding.
quote:
Net of de andere groepen geen last hebben van de gestegen energie / brandstof en voedselkosten
En jij denkt dat de minima daar niet meer last van hebben?

Die ¤ 50,- is maar een doekje voor het bloeden. Had best meer gemogen.
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 11:42:32 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61397430
Misschien moeten die minima er gewoon iets aan doen zodat ze wat meer verdienen.
Carpe Libertatem
pi_61397578
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Misschien moeten die minima er gewoon iets aan doen zodat ze wat meer verdienen.
Succes is immers een keuze.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:48:40 #44
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61397601
Armoedeval?
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:51:27 #45
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61397669
Zomaar geld geven aan mensen is natuurlijk de slechtste vorm van armoedebestrijding. Investeer het bedrag in onderwijs, of geef het terug aan de belastingbetaler.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheļst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 11:51:56 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61397677
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Succes is immers een keuze.
Blijven zit op je reet je handje ophouden wel in ieder geval.
Carpe Libertatem
pi_61397909
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:51 schreef Scaurus het volgende:
Zomaar geld geven aan mensen is natuurlijk de slechtste vorm van armoedebestrijding. Investeer het bedrag in onderwijs, of geef het terug aan de belastingbetaler.
Waarom
Waarom is dat de slechtse vorm van armoedebestrijding?
Is het niet al schandalig genoeg dat dit armoedebestrijding is? Dat je met 50 euro daadwerkelijk een groot verschil kunt maken voor die mensen? Ik stel voor dat we wat meer van de sterke schouders nemen, die voelen 50 euro niet maar voor iemand in de bijstand is het 8% extra inkomen. Of we bestellen 1 jsf minder. Het gaat hier om peanuts mensen. Nog nieteens 1 keer de kantoorinrichting van de voorzitter van de raad van bestuur van 'insert willekeurig departement hier'.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:01:51 #48
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61397949
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:00 schreef santax het volgende:

[..]

Waarom
Is het niet al schandalig genoeg dat dit armoedebestrijding is? Dat je met 50 euro daadwerkelijk een groot verschil kunt maken voor die mensen? Ik stel voor dat we wat meer van de sterke schouders nemen, die voelen 50 euro net maar voor iemand in de bijstand is het 8% extra inkomen.
Maar stel, ik verdien 900 euro. Met die bonus verdien ik 950. Maar straks krijg ik opslag, verdien ik 25 euro meer. Maar eigenlijk ga ik er 25 euro op achteruit, want die bonus, heb ik geen recht meer op.

Armoedeval.
pi_61398057
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:01 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Maar stel, ik verdien 900 euro. Met die bonus verdien ik 950. Maar straks krijg ik opslag, verdien ik 25 euro meer. Maar eigenlijk ga ik er 25 euro op achteruit, want die bonus, heb ik geen recht meer op.

Armoedeval.
Dat begrijp ik wel. Maar daar vallen dez 50 euro niet onder he. Ik vind het in elk geval goed dat de groep mensen een karig extraatje krijgt. Hopelijk hoeven er geen achterstallige rekeningen van te betalen.
Dat ze nu over de inkomensgrens komen betwijfel ik
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:09:35 #50
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61398147
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:00 schreef santax het volgende:
Waarom
Omdat het voor veel mensen als een druppel op de gloeiende plaat is. Ze kunnen misschien wat schulden aflossen of een fles wijn kopen voor kerst, maar meer niet. In januari is de wijn op en zitten ze weer in de armoede. Investeer het in onderwijs, in jeugdzorg, in cursussen waarin mensen hun financiėn leren regelen. Dat draagt veel meer bij aan armoedebestrijding dan het rondstrooien van geld.
quote:
Ik stel voor dat we wat meer van de sterke schouders nemen, die voelen 50 euro niet maar voor iemand in de bijstand is het 8% extra inkomen. Of we bestellen 1 jsf minder. Het gaat hier om peanuts mensen. Nog nieteens 1 keer de kantoorinrichting van de voorzitter van de raad van bestuur van 'insert willekeurig departement hier'.
Gelukkig doen we dat nu niet. Gelukkig hoeft een ondernemer die zestig uur per week werkt en daardoor goed winst maakt niet 60% van zijn winst af te staan aan de overheid zodat Vadertje Staat voor Sinterklaas kan spelen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheļst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61398164
quote:

[..]

Armoedeval.
Ik vind dit een beetje neuzelen he?
Die 25 euro verdien je dan per iedere maand meer, dat is niet eenmalig en die bonus is dat wel. Dus ja, je mist in december dan 25 euro extra maar op jaarbasis ben je er wel op vooruit gegaan.
pi_61398215
Dat is goed voor de economie.
*****Kraak........
pi_61398495
Leuk gebaar en ook goed voor de economie. Ik kan er niet wakker van liggen.
pi_61400770
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:12 schreef kraakvandaal het volgende:
Dat is goed voor de economie.
Grapje zeker?
pi_61401272
Krijgen studenten dat ook? .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61401323
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:00 schreef Mikkie het volgende:
Krijgen studenten dat ook? .
Natuurlijk niet, die moeten juist afgehard worden om met zo min mogelijk poen de dikke opleiding te volgen.
*****Kraak........
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:18:06 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61401768
50 euro kan moeilijk armoedebestrijding genoemd worden. En laten we nu reėel zijn over het totaalbedrag, het zal de staat nog geen 100 miljoen euro kosten. Een absoluut schijntje dus.

Hoeveel mensen met een eindejaarsbonus van meer dan 10 ruggen lopen nu te zeuren dat de minima óók 50 euro krijgen? Schaam je jezelf dan niet? Gun die mensen toch ook iets.

Verder moet werken wel lonen en is de armoedeval een schande. Laat ik dat even voorop stellen.
The End Times are wild
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:07:01 #58
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61403165
50 euro maakt zeker wel uit. Daar kun je 10 dagen boodschappen voor doen...
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:11:16 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61403320
Ik denk dathet de bedoeling is dat voor die 50 euro eens iets leuks met de feestdagen gekocht wordt. En dan is 50 euro, of 100 voor een gezin, echt niet zo'n vetpot hoor! Er kan, zoals al gezegd, een fatsoenlijk stukje vlees op tafel en een wijntje erbij. Nou en?

En ja, natuurlijk zijn er meer dan genoeg uitkeringstrekkers die er bijklussen en die voor deze 50 euro ff snel een slof peuken halen. Klopt. Er zal vast genoeg andere zaken misgaan. Maar dat is geen reden om het voor degenen die er wel voor zijn meteen te af te schaffen.
The End Times are wild
pi_61409034
Wat ben je toch een jaloerse zakkenwasser Martijn.
pi_61409048
Krijgt Rene Froger het ook?
pi_61409151
quote:

[..]

Armoedeval.
Die bonus is eenmalig, ik neem aan dat die 25 euro extra per maand is.
12x25=300. Dus ga je er 250 op vooruit.
-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 19:07:08 #63
163650 Greys
pi_61409791
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:39 schreef SCH het volgende:

Maar die zitten voor Kerst al lang weer in hun riante villa hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61418478
quote:
Wat ben je toch een jaloerse zakkenwasser Martijn.
Mwa, jaloers zou ik het niet willen noemen. Maar ik zou graag ZELF willen kunnen bepalen of en wanneer ik mijn geld aan de minder bedeelden onder ons uitgeef, in plaats van dat de overheid mooi weer gaat zitten spelen met onze belastingcenten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_61418799
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:04 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mwa, jaloers zou ik het niet willen noemen. Maar ik zou graag ZELF willen kunnen bepalen of en wanneer ik mijn geld aan de minder bedeelden onder ons uitgeef, in plaats van dat de overheid mooi weer gaat zitten spelen met onze belastingcenten.
Dus het gaat niet om de goede bedoeling maar je wilt graag erkenning?
pi_61420825
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:42 schreef Boze_Appel het volgende:
moeten de laagstbetaalden niet meer de laagstbetaalden willen zijn
  zaterdag 6 september 2008 @ 09:45:46 #67
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_61421472
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Net als de bedenkers van dit onzalige kutplan. Gelijk de "eenmalige" Zalmsnip zullen de uitvoeringskosten hiervan minstens net zo hoog zijn als de 50 euro. Gelukkig hebben dan wel weer wat extra ambtenaren nodig.

Je zou natuurlijk iedereen kunnen matsen door de accijns op energie of de algemene belasting te verlagen. Kost je veel minder uitvoeringskosten maar klinkt niet zo sociaal.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_61423286
quote:
pi_61424332
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Feli!
pi_61424423
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Het gaat me erom dat de overheid popi jopie uit loopt te hangen met het geld van werkende burgers.
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:55:49 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61424665
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:45 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Het gaat me erom dat de overheid popi jopie uit loopt te hangen met het geld van werkende burgers.
Dat doet de overheid per definitie.

Als ik moet kiezen tussen ¤ 50,= van mijn belastinggeld naar een bijstandsmoeder die daardoor ook een paar cadeautjes voor haar kinderen onder de kerstboom kan leggen, of ¤ 50,= onder het mom van ontwikkelingswerk naar een of ander vaag regime in midden-Afrika dat daar weer een paar kogels voor aanschaft, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat die kinderen in dat bijstandsgezin in NL ook een keer wat leuks hebben...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_61426088
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik moet kiezen tussen ¤ 50,= van mijn belastinggeld naar een bijstandsmoeder die daardoor ook een paar cadeautjes voor haar kinderen onder de kerstboom kan leggen, of ¤ 50,= onder het mom van ontwikkelingswerk naar een of ander vaag regime in midden-Afrika dat daar weer een paar kogels voor aanschaft, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat die kinderen in dat bijstandsgezin in NL ook een keer wat leuks hebben...

pi_61427139
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen in Afrika hebben het toch ook echt nodig en alhoewel het inderdaad moeilijker te controleren is wat er met dat geld gebeurt vind ik het toch niet juist om te doen alsof het daar niet nodig zou zijn.
pi_61427195
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen in Afrika hebben het toch ook echt nodig en alhoewel het inderdaad moeilijker te controleren is wat er met dat geld gebeurt vind ik het toch niet juist om te doen alsof het daar niet nodig zou zijn.
Eigen volk eerst.
pi_61427298
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:21 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Eigen volk eerst.
pi_61427314
quote:

[..]

"Mensen in Afrika hebben het nodig". Anders generaliseer je even een eind weg.

Je leeft nog in de linkse jaren 70-80 fantasiewereld dat je mensen in arme landen lekker moet overladen met je cadeautjes, daar worden ze vrolijk van.

De enige ontwikkelingshulp die werkt is het controleren van de randfactoren die het leven in die landen ondraaglijk maken:
- oorlog
- ziektes
- wanbeleid

De rest moet toch echt uit die mensen zelf komen. En het blijkt dat dat niet gebeurt, of heel langzaam. Het zit ook gewoon niet in de cultuur van veel van die landen. In tegenstelling tot de negers (die het vaak ook wel best vinden om onder een boom te liggen slapen, en waarom ook niet?) kunnen de spleetogen wel een maatschappij uit de grond stampen, om u tegen te zeggen zelfs. Beter dan wij blanken dat kunnen misschien wel (vraag is of het prettig leven daar is, maar goed).

Dat eeuwige linkse paternalisme over arme zielige zwartjes hangt SCH nog gewoon aan. Raciest.

zaterdag 6 september 2008 @ 15:30:48 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61427347
quote:
[..]
Ik stel ook niet dat het niet nodig is, maar als je dan toch voor Sinterklaas speelt, zorg dan wel dat je in natura voor Sinterklaas speelt, zeker als het moeilijk te controleren is waar het aan besteed wordt.

Nou is het ook moeilijk om te controleren waar de gemiddelde bijstandsmoeder die ¤ 50,= aan besteedt, maar afgezien van het feit dat ze ook al belasting betaald heeft over haar bijstandsuitkering (en dus zelf meebetaalt aan die kerstbonus) kun je er in de meeste gevallen van uitgaan dat ze het geld in NL besteedt en dus zal er ook weer 19% van terugvloeien in de staatskas, of slechts 6% als ze er niet eens cadeaus van kan kopen maar het aan voedsel moet besteden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2008 @ 15:32:54 #78
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61427386
quote:
Geld geven maakt mensen lui. Jij en je socialistische vriendjes (vooral in de EU) moeten eens ophouden met eigen mensen beschermen en naar binnen gericht zijn. Dus alle handelsbarrieres, embargo's en accijnsen van de export en import af en die Afrikanen kunnen zichzelf prima redden.
Carpe Libertatem
pi_61427815
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geld geven maakt mensen lui. Jij en je socialistische vriendjes (vooral in de EU) moeten eens ophouden met eigen mensen beschermen en naar binnen gericht zijn. Dus alle handelsbarrieres, embargo's en accijnsen van de export en import af en die Afrikanen kunnen zichzelf prima redden.
Wat een hypocriet gelul. Het is juist rechts die dat tegenhoudt
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:01:58 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61427903
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier geen onderscheid kan maken tussen links en rechts. Vakbonden en werkgevers vinden het wel best zo. Beiden maken ook al sinds 1945 de dienst uit. Je hoeft niet links of rechts te zijn om een paar negertjes te laten verrekken; alleen als je rechts bent boeit het je niet, en als je links bent denk je dat ontwikkelingshulp helpt.
pi_61428122
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier geen onderscheid kan maken tussen links en rechts. Vakbonden en werkgevers vinden het wel best zo. Beiden maken ook al sinds 1945 de dienst uit. Je hoeft niet links of rechts te zijn om een paar negertjes te laten verrekken; alleen als je rechts bent boeit het je niet, en als je links bent denk je dat ontwikkelingshulp helpt.
Als het gaat om handelsbarrieres, voedselprijzen en dergelijke dan zijn dat toch echt de rechtse krachten die daar conservatief in zijn.
pi_61428644
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het gaat om handelsbarrieres, voedselprijzen en dergelijke dan zijn dat toch echt de rechtse krachten die daar conservatief in zijn.

Het is vooral Frankrijk dat daarin conservatief is
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:37:38 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61428726
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Geld geven maakt mensen lui.
Idd, dat zie je ook aan de onderkant van de samenleving
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:52:47 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61429081
quote:

[..]

Vakbonden zijn de conservatiefste krachten in de huidige maatschappij. Dan heb je niets meer aan onderscheid maken tussen links en rechts.
  zondag 7 september 2008 @ 10:02:56 #85
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_61443127
quote:

[..]

Kan je dat toelichten? En dan met name de voedselprijzen in relatie met de EU-subisdie praktijk en hoe dat de schuld van rechts zou zijn in plaats van socialistisch Frankrijk en de Christen democratische boeren en de toegelaten middeleeuwse landbouw uit Oost-Europa..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_61443205
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee het is gegroeid in het verleden dat alle kleine EU landjes zelf hun boeren moesten beschermen , nu zijn we een EU en wordt die waanzin eindelijk afgebouwd.

uitdaging is om de importheffingen van Afrikaanse producten op te heffen,, dat is een groot schandaal, eerst heffen en dan royaal geven als ontwikkelingshulp aan de lokale dictators die er een Hummer en machinegeweren van kopen

En suiker van suikerriet is veel goedkoper te produceren en ook VEEL gezonder, dan de suiker van de Nederlandse suikerbiet.
http://www.elsevier.nl/we(...)-Europese-suiker.htm
quote:
Prijzen en inkomenscompensatie

* Verlaging van de suikerprijs in 4 jaar tijd met 36%. Na 4 jaar blijft de suikerprijs tot 30-9-2015 op een niveau van ¤ 404,40 per ton.
* Verlaging van de minimum bietenprijs in 4 jaar met 39,7%. De minimum bietenprijs was tot 30-6-2006 ¤ 43,63 per ton bieten en zal dan stapsgewijs worden verlaagd tot een niveau van ¤ 26,30 per ton bieten vanaf 1-10-2009.
* De bietentelers krijgen 64,2% inkomenscompensatie over het prijsverschil tussen de huidige minimum bietenprijs en de nieuwe minimum bietenprijs. In de eerste 2 jaar zal deze compensatie 60% van het prijsverschil zijn.
* De inkomenscompensatie voor de bietentelers bestaat uit een inkomenstoeslag die van de productie is ontkoppeld.
* De vaste minimum suikerprijs ofwel interventieprijs wordt vervangen door een referentieprijs. De Europese Commissie in Brussel zal de Europese marktprijzen voor suiker volgen. Als deze marktprijzen structureel onder het referentieniveau uitkomen, zal de Commissie maatregelen treffen om het prijsniveau in de markt te bevorderen c.q. te verhogen.
Om de EU marktprijs te bevorderen kan Brussel bijvoorbeeld besluiten om financiėle steun beschikbaar te stellen voor particuliere opslag van suiker of zal ze quotumsuiker aan de markt onttrekken. In het laatste geval krijgen alle lidstaten krijgen een percentage opgelegd waarmee de suikerquota voor dat jaar worden gekort.

[ Bericht 11% gewijzigd door henkway op 07-09-2008 11:38:00 ]
pi_61466262
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Als ze 0.01% bij de belasting doen van de topinkomens in Nederland kunnen ze elk jaar zo'n cadeautje geven.
Maar ja ze hebben geloof ik vorige kabinetsperiode de belasting juist verlaagd voor die groep, en verhoogd voor de minima.
Ik schat dus dat ze deze 'bonus' op een of andere verkapte manier gewoon van de minima halen, bijvoorbeeld door bij de werknemersbonden een loonmatiging af te dwingen (jamaar wij hebben jullie een keer 50 euro gegeven nu moeten jullie niet zeuren over 2% loonsverhoging, of iets in die trant)
pi_61466270
Die bijstand paupers moeten maar eens een keer wat verzinnen om aan de slag te gaan in plaats van al die zachte eitjes voordelen.
Het terras schoonspuiten van de wat meer succesvolle mensen met villa bijvoorbeeld.
*****Kraak........
pi_61466285
Bijstandstrekkers moeten gewoon helemaal niks krijgen. Eerst werken.
Maar als ze dan werken, moeten ze wel een fatsoenlijk loon hebben en elk jaar 20% loonsverhoging net zoals de topbestuurders in Nederland.
En de bijstand moet gewoon afgeschaft worden.
pi_61466287
quote:
Op maandag 8 september 2008 05:52 schreef Noin het volgende:
Bijstandstrekkers moeten gewoon helemaal niks krijgen. Eerst werken.
Maar als ze dan werken, moeten ze wel een fatsoenlijk loon hebben en elk jaar 20% loonsverhoging net zoals de topbestuurders in Nederland.
En de bijstand moet gewoon afgeschaft worden.
Inderdaad, fatsoenlijk loon ook voor de pauperbaantjes en bijstand is niet nodig, hosselen kan iedereen, zie Marktplaats.
*****Kraak........
pi_61469144
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
Zolang het geld goed terecht komt, en niet bij uitvreters, vind ik het best.
Maar dat zal wel niet.
Dat is ook het grootste probleem de uitvreters die in de bijstand zitten. Mensen die buiten hun schuld of tijdelijk door onvoorziene omstandigheden in de bijstand raken. Gun ik het van harte. Die zouden ze best wat meer moeten geven. Het is echt geen pretje gedwongen van een bijstandsuitkering te moeten leven. Ik gun die mensen best wel een extraaatje met de kerstdagen. December is sowieso al een dure maand.

Het echte probleem zijn de mensen die onterecht bijstand krijgen. Daar moeten ze als eerste wat aan doen, die verpesten het voor de rest. En zorgen ervoor dat de rest van Nederland met een scheef oog naar "uitkeringtrekkers" kijkt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61470706
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:21 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Eigen volk eerst.
Had je vast ook geroepen als je zelf de pech had gehad in Afrika geboren te worden

Wat maakt jou zo veel beter dan die mensen daar, behalve dan dat je door stom toeval in een rijk westers land geboren bent? Wat geeft jou zo veel meer recht op welvaart dan die mensen daar? Ik durf te wedden dat je het antwoord zelf niet weet, of het moet zijn dat je een verwaande egoist bent.
  maandag 8 september 2008 @ 12:59:08 #93
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_61471629
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat is ook het grootste probleem de uitvreters die in de bijstand zitten. Mensen die buiten hun schuld of tijdelijk door onvoorziene omstandigheden in de bijstand raken. Gun ik het van harte. Die zouden ze best wat meer moeten geven. Het is echt geen pretje gedwongen van een bijstandsuitkering te moeten leven. Ik gun die mensen best wel een extraaatje met de kerstdagen. December is sowieso al een dure maand.
Gun je ze het ook als je het geheel uit je eigen portemonnee moet financieren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')