Duidelijk. Broodverschaffing.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:38 schreef Picchia het volgende:
Op basis van deze gegevens heerst er een sterk vermoeden dat de ambulanceverpleegkundige de dader was.
Ik geloof geen ruk van al die opgeblazen verhalen over bedreigingen van ambulance personeel. Ik moet er even een aluhoedje voor op doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een gearsaneerd verhaal is steeds om over een tijdje weer eens wat vrijheden af te pakken.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:33 schreef Picchia het volgende:
"Familieleden wilde van het slachtoffer horen wie de dader was. Ambulancepersoneel werd met de dood bedreigt." - RTL Nieuws
Waar concludeer je dat uit, en welke vrijheden zouden in het geding zijn?quote:Op donderdag 4 september 2008 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik geloof geen ruk van al die opgeblazen verhalen over bedreigingen van ambulance personeel. Ik moet er even een aluhoedje voor op doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een gearsaneerd verhaal is steeds om over een tijdje weer eens wat vrijheden af te pakken.
Ik concludeer dat uit vergelijkbare verhalen waar ik of vrienden van mij dan toevallig bijwaren en dat er dergelijke verhalen van mishandeling en bedreiging de volgende dag in de krant stonden.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:55 schreef Reya het volgende:
Waar concludeer je dat uit, en welke vrijheden zouden in het geding zijn?
Het zou best kunnen dat incidenten wat overdreven worden, zeker als ze in de media komen. Ik acht het echter onwaarschijnlijk dat daar een bewuste strategie achter zit; dat zou tenslotte ook moeten inhouden dat een partij daar baat bij zou moeten hebben, en dat kan ik er niet echt uit distilleren.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik concludeer dat uit vergelijkbare verhalen waar ik of vrienden van mij dan toevallig bijwaren en dat er dergelijke verhalen van mishandeling en bedreiging de volgende dag in de krant stonden.
Nou vrijheden beperken is niet misschien helemaal het juiste woord, maar meer macht naar bv. politie om het abulancepersoneel dan maar te beschermen oid. Maar daarom moest mijn aluhoedje ook even op, want ik ben er nog niet helemaal uit.
Wat is dat precies, arsaneren?quote:Op donderdag 4 september 2008 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik geloof geen ruk van al die opgeblazen verhalen over bedreigingen van ambulance personeel. Ik moet er even een aluhoedje voor op doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een gearsaneerd verhaal is steeds om over een tijdje weer eens wat vrijheden af te pakken.
Metallicaquote:Op donderdag 4 september 2008 21:27 schreef Monolith het volgende:
Het nieuwe album van Metallica is niet eens zo heel beroerd eigenlijk.
7:30-17:30 en dan nog 180km rijden.quote:
Was in de jaren tachtig best een leuk bandje.quote:
And justice for all!quote:Op donderdag 4 september 2008 21:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Was in de jaren tachtig best een leuk bandje.
Nog meer ouwe sloten.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sigme, waar ben je, je hebt een pm. Belangrijk!!
Weet je haar te bereiken, ze moet even snel reageren.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nog meer ouwe sloten.
Nee.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Weet je haar te bereiken, ze moet even snel reageren.
Nu nog een Martijn_77-algoritme erop.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Een koele feature waar ik vandaag pas achter gekomen ben: ik kan topics deleten!
IF (TS==Martijn_77)quote:Op donderdag 4 september 2008 22:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu nog een Martijn_77-algoritme erop.
Jij doet iets verkeerd!quote:Op donderdag 4 september 2008 21:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
7:30-17:30 en dan nog 180km rijden.
Het is niet dagelijks hoor.quote:
Wrijf het er maar in.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hij er slecht voor beloond wordt wel.
Maar jij hebt Kim.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wrijf het er maar in.
Niet eens zo dom, het komt eerder voort uit wantrouwen.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hoe dom moet je zijn om ziekenbroeders te hinderen die je vriend/familie proberen te redden?![]()
![]()
Het slachtoffer was gisterenavond niet de bedreiger, maar de omstanders, notabene familie.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:57 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Niet eens zo dom, het komt eerder voort uit wantrouwen.
Ik reed eens mee op een ambulance; we moesten midden in de nacht een jongen ophalen die een acute maagbloeding had gekregen. De bijrijder bleef maar opmerken: 'Ach, die jongen heeft vast te veel gedronken. Dat zie je toch zo'. Zijn opmerkingen werden dan steeds onderbroken door het geluid van een emmer die volgestort wordt met bloed, als die jongen weer eens bloed opgaf. Nu kun je je met een geperforeerde maag nauwelijks verroeren, dus van enige fysieke dreiging was geen sprake, maar ik kon me zijn ongenoegen goed voorstellen.
quote:Op donderdag 4 september 2008 20:56 schreef Reya het volgende:
http://www.nu.nl/news/173(...)_hiv-huwelijken.html
Gedeelde vreugd is dubbele vreugd.
Nou vooruit dan maarquote:Op donderdag 4 september 2008 22:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is niet dagelijks hoor.
Volgens mij zien ze een klein detail over het hoofd.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[ afbeelding ]. Men is aan de export begonnen.
Vrijdagavond 10 uur - dan slaap ikquote:Op donderdag 4 september 2008 21:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sigme, waar ben je, je hebt een pm. Belangrijk!!
quote:Op vrijdag 5 september 2008 05:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
VrijdagDonderdagavond 10 uur - dan slaap ik![]()
Je had er potverdorie nog wel een PM achteraan mogen doen, dat de brand geblust was. Nou heb ik allemaal mensen uit hun bed gebeld![]()
quote:Maar toch bedankt.
Hmpf. Onthou maar eens welke dag het is als je alle dagen vrij hebt.. En bovendien, vrijdagavond lig ik ook zo vroeg op bed.quote:Op vrijdag 5 september 2008 06:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ben gaan slapen en in bed dacht ik dat nog wel....
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik walg er ook van.quote:Op vrijdag 5 september 2008 07:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is dit voor klef gedoe tussen Aaah en Sigme?
Vraag maar achter de schermenquote:Op vrijdag 5 september 2008 07:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is dit voor klef gedoe tussen Aaah en Sigme?
quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:57 schreef Montov het volgende:
Danny heeft het voor de schermen al verklapt.
Je had nadat je de notes opvroeg van KD het ww moeten veranderen van KD, want via fokshop had 'men' op deze manier inzage in jouw NAW-gegevens + bankrekeningnummer?quote:Op vrijdag 5 september 2008 05:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Vrijdagavond 10 uur - dan slaap ik![]()
Je had er potverdorie nog wel een PM achteraan mogen doen, dat de brand geblust was. Nou heb ik allemaal mensen uit hun bed gebeld![]()
Maar toch bedankt.
quote:Kamer misleid over JSF orders
De Nederlandse deelname aan het JSF-project van Lockheed Martin levert minder orders op dan door de regering aan de Tweede Kamer is voorgespiegeld. Dat meldt het KRO-programma Reporter zondag op basis van interne documenten van het ministerie van Economische Zaken. Uit de stukken blijkt dat het parlement bewust is misleid.
Begin 2002 meldden de ministers Jorritsma (Economische Zaken), De Grave (Defensie) en Zalm (Financiën) aan de Tweede Kamer dat de Nederlandse luchtvaartindustrie alleen al in de ontwikkelingsfase (SDD-fase) van de JSF kon rekenen op Amerikaanse orders ter waarde van 800 miljoen dollar. Dat bedrag komt overeen met de instappremie die Nederland betaalde aan de Verenigde Staten om te mogen deelnemen aan het JSF-project.
Maar al in 2002 was binnen het ministerie van Economische Zaken bekend dat de omvang van de tegenorders voor de Nederlandse luchtvaartindustrie extreem werd overdreven.
“Nederland wist vanaf het begin dat 800 miljoen dollar aan puur SDD-werk onhaalbaar is. Er wordt gerekend met ongeveer 350 miljoen,” schrijven ambtenaren van Economische Zaken op 30 oktober 2003 in een nota aan hun staatssecretaris Van Gennip. Dat is dus minder dan de helft van wat de Kamer een jaar eerder in het vooruitzicht werd gesteld. In dezelfde nota wordt de beloofde 800 miljoen dollar “niet realistisch” genoemd.
In de aanloop naar de besluitvorming in de Tweede Kamer over de Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van een nieuw Amerikaans gevechtsvliegtuig, de beoogde opvolger van de F16, heeft de Nederlandse regering altijd sterk de nadruk gelegd op het “innovatieve” karakter van SDD-orders. De vroegtijdige betrokkenheid van Nederlandse bedrijven bij de ontwikkeling van de JSF was van groot belang voor de nationale “kenniseconomie”.
Bovendien zouden bedrijven die aan de wieg van het nieuwe toestel staan de beste kansen hebben op vervolgorders bij de bouw van de JSF. De potentiële waarde van die productieorders werd in 2002 door de regering geschat op 8 miljard dollar.
Uit andere vertrouwelijke documenten die de redactie van Reporter met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur boven tafel kreeg, wordt duidelijk dat er vanuit Den Haag zware druk is uitgeoefend op Lockheed Martin om meer ontwikkelingsopdrachten aan Nederlandse bedrijven te gunnen. “Hoewel ook wij weten dat we waarschijnlijk geen 800 miljoen dollar aan puur ontwikkelingswerk meer zullen binnenhalen,” schrijven ambtenaren van Economische Zaken.
De staatssecretarissen Van Gennip (Economische Zaken) en Van der Knaap (Defensie) spraken in 2003 en 2004 verschillende keren met vertegenwoordigers van Lockheed Martin en de Amerikaanse regering om hun “onaanvaardbaar” uit te spreken over de “teleurstellende” omvang van de SDD-opdrachten voor de luchtvaartindustrie. “Op dit punt was geen toenadering,” noteren de ambtenaren van Van Gennip in april 2004.
Op dit moment staat de teller voor het Nederlandse bedrijfsleven, zes jaar nadat Den Haag besloot om in het JSF-project te stappen, volgens het ministerie van Economische Zaken op 698 miljoen dollar. Ruim de helft van dat bedrag heeft betrekking op productiewerk. Aan SDD-orders is tot nu toe slechts 332 miljoen dollar binnengehaald.
Hoewel Economische Zaken het JSF-project naar buiten toe nog steeds als een groot succes presenteert, weten de betrokken ambtenaren op het departement dat het aantal SDD-orders niet of nauwelijks meer zal groeien. Al in de zomer van 2004 “hintte Lockheed Martin op de mogelijkheid dat we verder niet al te veel moeten verwachten voor wat betreft echt SDD-werk. Het airframe is immers zo goed als af.”
quote:Op donderdag 4 september 2008 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)aak-overdreven.dhtmlquote:AMSTERDAM - Er was geen sprake van echte bedreiging van ambulancepersoneel, woensdag in Geuzenveld. Dat zeggen Marokkaanse jongens die getuige waren van de gebeurtenissen. Voor de pizzeria aan de Aalbersestraat, om de hoek van het huis van de vijftienjarige neergestoken Marokkaanse Salah, staat donderdagavond tegen tienen een groep jongens te praten. Onderwerp van gesprek is vooral de vijftienjarige Salah, die dinsdagavond na een ruzie werd neergestoken, en de bedreigingen daarna van ambulancepersoneel.
De jongens vinden allemaal dat het ambulancepersoneel zwaar overdrijft als ze zeggen dat de broers en vrienden van Salah zo agressief hebben gereageerd toen ze woensdagavond Salah in de Vredeman de Vriesstraat in Geuzenveld wilde helpen. ''Ik was er zelf bij. Zo is het echt niet gegaan,'' vertelt één van de jongens, die niet met zijn naam in de krant wil.
Abdullah, de twintigjarige broer van Salah, raakte volgens hem in paniek toen hij zijn broer, helemaal onder het bloed, op de grond zag liggen. ''Abdullah wilde naar zijn broer toe maar hij werd door een van de mannen van de ambulance tegengehouden. Hij reageerde heel emotioneel. Hij dacht dat zijn broertje het niet zou halen. Hij schreeuwde: 'Laat hem met rust'. Ze zeiden dat ze wilden helpen omdat hij anders dood zou gaan. Toen zei hij: 'Als hij doodgaat, dan gaan jullie ook dood'.''
Meer is er volgens hem niet gebeurd. ''Ik heb Abdullah gekalmeerd. Ik zei dat ze zijn broer alleen maar wilden helpen. Hij heeft toen verder helemaal niets meer gedaan. Waarom zouden we het ambulancepersoneel hinderen? Ze zijn er toch om te helpen?''
Zelf vindt de jongen het niet verwonderlijk dat Abdullah in paniek was. ''Toen ze Salah op de brancard legde, gutste het bloed uit zijn borst. Het was afschuwelijk om te zien.''
Khalid, de achttienjarige broer van Salah, is door de politie meegenomen naar het bureau. Hij zou nog steeds vastzitten. ''De politie is later naar Abdullah gegaan. Hij moest een verklaring tekenen dat hij zo agressief had gereageerd. Maar Abdullah heeft geweigerd. Hij wilde helemaal niets ondertekenen.''
Met Salah gaat het redelijk goed. ''Mijn moeder heeft hem bezocht in het ziekenhuis,'' zegt een ander.
http://www.parool.nl/paro(...)oor-toon-Cohen.dhtmlquote:Zijn felste criticus, PVV-Kamerlid Hero Brinkman, is opgetogen over de woorden van Cohen. ''Het lijkt wel hij of hij het licht heeft gezien. Hij blijft natuurlijk de slechtste burgemeester van Nederland, maar ook zijn optreden bij Feyenoord-PSV vond ik een strakke actie''.
Maarja...quote:Dat zeggen Marokkaanse jongens die getuige waren van de gebeurtenissen.
quote:"Het is niks beledigends. Sissen is gewoon een cultuur gebonden manier om de aandacht van een meisje te trekken"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7596532.stmquote:The spread of the Roman Empire through Europe could help explain why those living in its former colonies are more vulnerable to HIV.
The claim, by French researchers, is that people once ruled by Rome are less likely to have a gene variant which protects against HIV.
Het is allemaal nogal speculatief. Het gaat om CCR5-delta32. Dat is een mutatie die mensen iets resistenter maakt tegen AIDS, maar daarnaast ook tegen bijvoorbeeld pokken. Het heeft weer een negatief effect op de resistentie tegen het West-Nijl virus. Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de Romeinen dit virus hebben verspreid naar Europa, maar dat lijkt me sterk aangezien dat virus zich verspreid d.m.v. muggen die niet in het Noord-Europese klimaat kunnen overleven. Vooralsnog lijkt mij het effect van b.v. de pestepidemie in Noord-Europa een waarschijnlijkere verklarende factor.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7596532.stm
PWND.
Uiteraard, ik ben de Gelukkigheid zelve.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Gaat wel aardig eigenlijk. Ben sinds 2 maanden weer aan het werk. Met jou ook alles goed?
Logica. Als je Balk 1 bestempelt, dan is Balk 4 het tegenovergestelde want, omdat, vanwege, daarom.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:42 schreef Chewie het volgende:
En door Balk I te bestempelen als extreem-recht zeg je eigenlijk ook dat Balk IV extreem-links is.
Dat is vast een retorische vraag, hm?quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je had nadat je de notes opvroeg van KD het ww moeten veranderen van KD, want via fokshop had 'men' op deze manier inzage in jouw NAW-gegevens + bankrekeningnummer?
nog 2,5uur.quote:
Ja. Maar toch bedankt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:15 schreef Monolith het volgende:
Ben je er overigens van op de hoogte dat [youtube] tags niet werken in signatures?
Slecht voor je nieren.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:16 schreef Monidique het volgende:
En dat cup-a-soup gewoon smerig is.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja. Maar toch bedankt.
http://www.elsevier.nl/we(...)ef-aan-te-vallen.htmquote:Verdedigen
De logische conclusie, zoals die hierboven door gezaghebbende staatsmannen van Iran wordt getrokken, luidt: dat volk zal als vijand worden uitgeroeid.
De internationaalrechtelijke traditie biedt daarom de Israëliërs de mogelijkheid om zich, zelfs preventief, tegen een reële genocidale aanval te verdedigen.
Wie een andere oplossing heeft moet het zeggen.
ja natuurlijk is het echt bedreigend... ondanks dat verzorgend personeel in psychiatrische richtingen wel erger mee maken....quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef Monidique het volgende:
Ik heb het niet gevolgd, het interesseert me weinig wat die Randstedelingen allemaal uitvoeren. Maar ik las het vandaag wel in de krant. Een groepje Marokkanen dat erbij stond en zei of schreeuwde dat de ambulancebroeders eraan zouden gaan als die jongen het niet redt. Ik vond het toch aardig bedreigend klinken.
De democraten zijn gewoon weer eens aan de beurt, niks meer, niks minder.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Obama is sympathieker. De republikeinen hebben altijd een wat krankzinnige blik in de ogen.
1e les bij hulpverlening: zorg dat je zelf veilig bent. Ze hadden die knakker dus kunnen laten liggen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja natuurlijk is het echt bedreigend... ondanks dat verzorgend personeel in psychiatrische richtingen wel erger mee maken....
maar houd er rekening mee dat een van die broers emotioneel werd toen hij zijn broertje zag??
maar al die landelijke aandacht die er nu is..... alsof het hooligans zijn die uit waren op rellen ...
kom nou.... twee geschrokken broers... een had een hele grote bek...misschien 2 vrienden die wat ernaast staan ....? En dat lijkt al op een bedreigende crowd
Cohen had niet zo politiekcorrect moeten reageren en deze zaak op een hoop gooien met gekloot van Marokkaanse hangjongeren....
HAHAHAquote:
Mag je dat zomaar zeggen van de baas? Zie het als een uitdaging, denk aan de synergetische voordelen samen met een groeipad naar het nieuwe werken toe!quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De server ligt er sinds 20 minuten uit. Mijn weekend is dus ook 20 minuten geleden begonnen.
Wat een kutpakket is Business Objects XI....
Wat ben ik blij dat mijn baas een technische achtergrond heeft.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mag je dat zomaar zeggen van de baas? Zie het als een uitdaging, denk aan de synergetische voordelen samen met een groeipad naar het nieuwe werken toe!![]()
![]()
Ik heb geen idee wat de baas daarvan vindt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mag je dat zomaar zeggen van de baas? Zie het als een uitdaging, denk aan de synergetische voordelen samen met een groeipad naar het nieuwe werken toe!![]()
![]()
pc uit, jas aan, vinger uit de secretaresse en rijden maar achteraansluiten in de file.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de baas daarvan vindt.
Ik zie wel voordelen. Mijn weekend begint mooi vroeg.
weer 180km polonaise naar huis?quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de baas daarvan vindt.
Ik zie wel voordelen. Mijn weekend begint mooi vroeg.
Hij praat tegen zijn plant?quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat mijn baas een technische achtergrond heeft.
Nee hij is ongeveer net zo communicatief als een plant, maar daarentegen komt ie niet met van dat managersgeneuzel aan zetten.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij praat tegen zijn plant?
Het was dan ook grappig bedoeld aan Rocky, ik moet er niet aan denken dat iemand met dat gezwets mij komt vervelen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hij is ongeveer net zo communicatief als een plant, maar daarentegen komt ie niet met van dat managersgeneuzel aan zetten.
Nee, 4,5 km rijden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
weer 180km polonaise naar huis?
Dan heb je de vrouw van Al Gore nog niet gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Obama is sympathieker. De republikeinen hebben altijd een wat krankzinnige blik in de ogen.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:13 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Dan heb je de vrouw van Al Gore nog niet gezien.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:45 schreef Nautilus het volgende:
Het staat hem wel, dat corpulente lijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |