Het probleem is dat jij vind dat horeca-medewerkers dit risico ook maar gewoon moeten nemen, of anders maar een andere baan moeten gaan zoeken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar op zo'n manier kan je de hele van-rook-ga-je-dood-argumentatie van tafel vegen.
Niet dat ik dat überhaupt een argument vind in deze, ik neem dat risico gewoon en niet rokers moeten vooral niet in mijn kroeg komen. En op Qlimax ook niet.
Kom jij maar eens terug met je zielige commentaar als je een familielid hebt verloren.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Kun je niet op een normale manier discussieren?
[..]
In tegenstelling tot jou heb ik maartena echter een heleboel onafhankelijke onderzoeken zien posten waaruit een correlatie blijkt tussen meeroken en het verhoogd voorkomen van verschillende ziektebeelden.
Ik heb het persoonlijk niet gezien maar zou er niet raar van opkijken als huidkanker een van die ziektebeelden is. Weet je hoeveel verbrandde chemicalien er op je huid neerslaan als je in de rook van een ander staat?
Ik vind dat horeca medewerkers (die heel vaak zelf roken en dat dolgraag zouden willen (blijven) doen onder hun werk) dat zelf mogen beslissen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij vind dat horeca-medewerkers dit risico ook maar gewoon moeten nemen, of anders maar een andere baan moeten gaan zoeken.
Ik heb er al zat verloren. Wat heeft dat in godsnaam met de discussie te maken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom jij maar eens terug met je zielige commentaar als je een familielid hebt verloren.
Dan heb je recht van spreken.
En niet met dat trieste gelul over onderzoekje dit en rapportje dat.
En de horecamedewerker die niet rookt en ook graag niet blootgesteld wil worden aan rook, hoe moet hij/zij dat doen als een of meerdere collega's wel rookt?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat horeca medewerkers (die heel vaak zelf roken en dat dolgraag zouden willen (blijven) doen onder hun werk) dat zelf mogen beslissen.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb er al zat verloren. Wat heeft dat in godsnaam met de discussie te maken.
Ik ben ook klaar met jou heethoofd. Ik heb alleen de stelling van maartena die jij verkeerd uitlegde proberen uit te leggen. En dan blijf je me maar sukkel en weet ik wat noemen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En daar geloof ik dus niks van, anders had je wel anders gereageerd sukkel.
Maar ik ben klaar met in jouw ogen discussie...het ga je goed.
Waarom zou een niet-roker in een rook-kroeg willen werken?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:45 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En de horecamedewerker die niet rookt en ook graag niet blootgesteld wil worden aan rook, hoe moet hij/zij dat doen als een of meerdere collega's wel rookt?
Er is niet zoiets als een rookkroeg, tenzij je een coffeeshop bedoeld of een sigarenbar. En in de oude situatie werd in 95% van alle kroegen gerookt, dus dan moet die werknemer zich maar aanpassen toch?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zou een niet-roker in een rook-kroeg willen werken?
Als je iets uit probeert te leggen, moet je in het vervolg iets duidelijker zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:51 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik ben ook klaar met jou heethoofd. Ik heb alleen de stelling van maartena die jij verkeerd uitlegde proberen uit te leggen. En dan blijf je me maar sukkel en weet ik wat noemen.
Flikker toch een eind op.
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:56 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als je iets uit probeert te leggen, moet je in het vervolg iets duidelijker zijn.
En je blijf in mijn ogen een sukkel.
Ben je altijd zo gefrustreerd, of kun je ook op een normale manier discussiëren?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:11 schreef Bommenlegger het volgende:
Lees eens beter sukkel.
Dan kan je lezen wat ik bedoel.
Huidkanker kan wel degelijk veroorzaakt worden door roken. Wellicht niet door meeroken, en ik heb er ook geen moeite mee om dat te rectificeren, bij deze. Maar om nou op zo'n betuttelende "laat me niet lachen" manier te reageren laat bar weinig zien van je volwassenheid.quote:Waar slaat het op wat die maartena of wat dan ook verkondigd.
Huidkanker ed door meeroken.
Laat me niet lachen.
Ik heb familieleden verloren die niet rookten, nooit rookten, wel rookten, en meerookten. In de laatste categorie was mijn opa eigenaar van een kroeg maar hij rookte zelf niet. Hij overleed aan een hartaanval, en dat was het einde van de kroeg.quote:En kom maar weer eens terug met dit soort opmerkingen als je iemand in je nabijheid hebt verloren die niet rookte EN ook niet meerookte.
Je gaat toch niet op een plek werken waar gerookt word als je daar problemen mee hebt? Er word nu plotseling gedaan alsof de horeca stampvol niet-rokers zit die smachten naar een rook-vrije werkplek. Maar als dat zo was dan hadden die mensen daar helemaal niet gewerkt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een rookkroeg, tenzij je een coffeeshop bedoeld of een sigarenbar. En in de oude situatie werd in 95% van alle kroegen gerookt, dus dan moet die werknemer zich maar aanpassen toch?
Dit kon je vóór 2004 ook zeggen voor de rest van de werkgelegenheid. Moest een niet-roker voor die tijd maar werkloos blijven of op zoek naar de baan waar niemand rookte?quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gaat toch niet op een plek werken waar gerookt word als je daar problemen mee hebt?
Roken heeft net zo min met horeca te maken als dat het met de bank- of bouwsector te maken heeft.quote:Er word nu plotseling gedaan alsof de horeca stampvol niet-rokers zit die smachten naar een rook-vrije werkplek. Maar als dat zo was dan hadden die mensen daar helemaal niet gewerkt.
In de horeca word gerookt en gezopen en als je daar problemen mee hebt heb je daar niets te zoeken, net als ik in een kerk of bejaardensoos niets te zoeken hebt. De sfeer en de muziek zijn er kut en daar word ik ziek van.
Het rookverbod in de horeca is onzin. De uitbater mag bepalen of er in zijn zaak gerookt word.
Met 70% niet-rokers lijkt me dat geen probleem. Segregatiequote:Op vrijdag 5 september 2008 01:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dit kon je vóór 2004 ook zeggen voor de rest van de werkgelegenheid. Moest een niet-roker voor die tijd maar werkloos blijven of op zoek naar de baan waar niemand rookte?
Jij komt zeker weinig buitenquote:
[..]
Roken heeft net zo min met horeca te maken als dat het met de bank- of bouwsector te maken heeft.
Nee.quote:
Imho worden coffeeshops en sigarenbars trouwens gewoon als uitzondering aangemerkt aangezien die wel drijven op roken en rookwaar.
Zodra de eerste boetes binnen zijnquote:Op vrijdag 5 september 2008 01:44 schreef Lkw het volgende:
Weet iemand eigenlijk of men in Nederland net als in Duitsland ook aan het procederen is?
Het mooie was dat het toen voor het ovegrote merendeel goed ging. Zonder de fascistoïde immenging van de overheid waren meer mensen tevreden dan nu.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:33 schreef DionysuZ het volgende:
Dit kon je vóór 2004 ook zeggen voor de rest van de werkgelegenheid. Moest een niet-roker voor die tijd maar werkloos blijven of op zoek naar de baan waar niemand rookte?
Die waren een paar weken geleden toch al uitgedeeld? Ook aan een eenmanszaak, als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra de eerste boetes binnen zijn
Dan zullen de eerste rechtszaken snel komen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Die waren een paar weken geleden toch al uitgedeeld? Ook aan een eenmanszaak, als ik me goed herinner.
Hopelijk, de eerste boetes waren al een maand geleden:quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zullen de eerste rechtszaken snel komen.
Dan zou de overheid het openen van rookvrije horeca moeten stimuleren tot de verhouding een betere weergave is van de maatschappij (of niet rokers zouden dit zelf moeten stimuleren door alleen nog naar niet rokers horeca te gaan). Een verbod schiet veel te ver door. Het recht op een rookvrije werkplek hoeft helemaal geen verplichting te zijn als de medewerker daar niet zelf voor kiest.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een rookkroeg, tenzij je een coffeeshop bedoeld of een sigarenbar. En in de oude situatie werd in 95% van alle kroegen gerookt, dus dan moet die werknemer zich maar aanpassen toch?
Er is een website: http://www.kleinehoreca.info - waar ze nu om tientjesleden vragen, want van de 600 cafe's die zogenaamd "aangesloten" zijn kunnen ze maar weinig geld lospeuteren voor rechtszaken..... ik zou zeggen, wordt lid en help mee.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:44 schreef Lkw het volgende:
Weet iemand eigenlijk of men in Nederland net als in Duitsland ook aan het procederen is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |