abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 20:11:37 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61356578
quote:
Europa ergert zich aan seksistische clichés in reclame
De huisvrouw die de keuken schoonmaakt, de man die een krachtige auto bestuurt: dit soort stereotypes over mannen en vrouwen moet volgens het Europese Parlement gebannen worden uit televisiereclame.

Clichés
Meer dan 500 Europarlementsleden schaarden zich vandaag achter een initiatiefrapport over de invloed van marketing en reclame op de gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Want ondanks het bestaan van tal van Europese programma's om seksuele gelijkheid te bevorderen, maakt de reclamewereld volgens initatiefneemster Eva-Britt Svensson nog steeds gebruik van clichés die de traditionele kijk van de publieke opinie bestendigen.
http://hln.be/hln/nl/960/(...)hes-in-reclame.dhtml

Kortom: reclamemakers (en wie straks nog meer?) wordt de vrijheid ontnomen om hun spotjes zo op te nemen als hun goeddunkt. Ook reclame moet straks gebruikt worden om het pro-Europese/multikulturele/antiseksistische-gedachtengoed te promoten.

Wat denken deze corrupte, volgevreten in eigen land uitgekotste politici in hemelsnaam te zeggen te hebben over hoe een onafhankelijke reclamemaker zijn door onafhankelijke fabrikanten betaalde reclamespotjes te maken? HIer is al lang mee ge-experimenteerd, en verrassing, verrassing: wanneer in een reclamespotje een vrouw een auto bestuurde, wilde geen man hem meer kopen. En van wasmiddelen aangeprezen door een man, vertrouwde 80% van de vrouwen de werking.

Als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks en komt er een wet over. Net alsof we al niet genoeg bestookt worden in allerlei overheidsfolders met zorgende mannen, negroïde artsen en flinke homoseksuelen. Haal voor de grap eens een foldertje bij het consultatiebureau of het gemeentehuis en je zult weten wat ik bedoel: tussen alle vrouwen, Moslims, negers en joden zal de enige zichtbare blanke man vast wel een homofiel voorstellen.
The End Times are wild
  woensdag 3 september 2008 @ 20:15:11 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61356678
The End Times are wild
pi_61357239
De overheid is inderdaad erg betuttelend... Straks krijgen we spotjes van hardwerkende ambtenaren!

Ik erger me ook altijd aan die folders waar tig buitenlanders op staan, om maar te laten zien hoe multicultureel politiek correct de bevolking overheid is!
censuur :O
  woensdag 3 september 2008 @ 20:37:40 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61357416
Vergis je niet in het effect van zulke campagne's. Maar zeer weinig mensen zijn tot zelfstandig denken in staat. Een permanent bombardement van politiek-correcte reclame's, theatervoorstellingen, comedy's, films etc zal mensen doen geloven dat een dergelijk beeld het enige normale is.
The End Times are wild
pi_61357664
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:15 schreef LXIV het volgende:
Zie ook: Who controls the past
Dat topic bleek (er kan ondertussen ook wel wat veranderd zijn, ik weet het niet) niet te kloppen, en ook in dit geval klopt de OP niet. Zoals je kunt lezen, niemands vrijheid wordt ontnomen. Ja, het is, ik zou zeggen, bevoogdend en me dunkt een verschrikkelijke verspilling van geld en tijd, maar de OP klopt niet: Er is geen wet die onafhankelijke reclamemakers de vrijheid ontneemt hun spotjes zo op te nemen als hun goeddunkt.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:47:37 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61357773
Daarom staat er in de TT ook 'initiatiefvoorstel' in plaats van 'wet aangenomen'

En jij kunt het allemaal wel vinden meevallen, het zijn wél allemaal stapjes in een bepaalde richting. Verder is dat van het manipuleren van foto's in musea van rokers gewoon waar, is overal terug te lezen.
The End Times are wild
pi_61381369
Als het de werkelijkheid wordt, wat geeft het dan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61381699
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:47 schreef LXIV het volgende:
Daarom staat er in de TT ook 'initiatiefvoorstel' in plaats van 'wet aangenomen'

En jij kunt het allemaal wel vinden meevallen, het zijn wél allemaal stapjes in een bepaalde richting. Verder is dat van het manipuleren van foto's in musea van rokers gewoon waar, is overal terug te lezen.
je beweert dat er een initiatievoorstel ligt/aangenomen is in het Europees parlement...
Maar uit de quote in de OP blijkt dat het ging om een initiatiefrapport...
Waar gaat het nou om en wat staat er precies in?
Is dit net zo'n broodje aap als het topic 'who control the past?
  donderdag 4 september 2008 @ 19:09:35 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61382094
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:
De overheid is inderdaad erg betuttelend... Straks krijgen we spotjes van hardwerkende ambtenaren!

Ik erger me ook altijd aan die folders waar tig buitenlanders op staan, om maar te laten zien hoe multicultureel politiek correct de bevolking overheid is!
Het lijkt er wel op als of de betutteling van dit kabinet Europa nu ook al bereikt heeft. Een heel zorgelijke ontwikkeling
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61382147
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op als of de betutteling van dit kabinet Europa nu ook al bereikt heeft. Een heel zorgelijke ontwikkeling
Dit kabinet Balkenende is de motor achter dit initiatiefRAPPORT ? (wat is dat eigenlijk)
Leuke variant van het conspiracycomplot van je
pi_61382333
quote:
De huisvrouw die de keuken schoonmaakt, de man die een krachtige auto bestuurt: dit soort stereotypes over mannen en vrouwen moet volgens het Europese Parlement gebannen worden uit televisiereclame.

Clichés
Meer dan 500 Europarlementsleden schaarden zich vandaag achter een initiatiefrapport over de invloed van marketing en reclame op de gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Want ondanks het bestaan van tal van Europese programma's om seksuele gelijkheid te bevorderen, maakt de reclamewereld volgens initatiefneemster Eva-Britt Svensson nog steeds gebruik van clichés die de traditionele kijk van de publieke opinie bestendigen.


Sensibilisering
Het halfrond roept de Europese instellingen op strenger toe te zien op de naleving van de Europese wetgeving over discriminatie en aansporingen tot haat op grond van geslacht. Ook verzoeken de Europarlementsleden de instellingen en de lidstaten om sensibiliseringscampagnes op te starten tegen seksistische beledigingen en denigrerende beelden van vrouwen en mannen in reclame en marketing.
(belga/bdr)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61382384
quote:
Vrouwen maken de keuken schoon en mannen rijden in krachtige auto's - kan reclame discriminerend werken en de gelijkheid tussen mannen en vrouwen ondermijnen? Om mentaliteiten te veranderen en stereotypen te veroordelen, stelt een verslag van de commissie Rechten van de vrouw en gendergelijkheid voor om instanties voor mediatoezicht op te richten en een gedragscode voor reclame in te stellen.

Lees ons interview met rapporteur Eva-Britt Svensson.
Volgens het niet-wetgevende verslag, opgesteld door het Zweedse parlementslid Eva-Britt Svensson (GUE/NGL), worden "vrouwen, mannen, meisjes en jongens door genderstereotypen in reclame in een keurslijf geperst doordat zij een vooraf opgelegde en kunstmatige rol krijgen aangemeten, die vaak voor beide seksen neerbuigend en vernederend is en waarin ze dommer worden afgeschilderd dan ze zijn".

Hoe sterk is de invloed van reclame en marketing op de gelijkheid tussen mannen en vrouwen?

"Genderstereotypering in reclame is één van de verschillende factoren die een grote invloed hebben op de inspanningen om de maatschappij meer gendergelijk te maken. Deze invloed is vrij groot omdat veel mensen zich niet bewust zijn van hoe wij allen door de beelden, waar wij constant door worden omringd, worden beïnvloed. Tegenwoordig komen wij overal reclame tegen: thuis, in openbare ruimten, in kranten , in tijdschriften, op de televisie, enzovoort. Wanneer vrouwen en mannen op een stereotype manier worden afgebeeld, kan het gevolg zijn dat het in andere contexten moeilijk wordt om de capaciteiten van vrouwen en van mannen op gebieden buiten die van de traditionele genderrollen te zien. Op dezelfde manier worden jonge meisjes en jongens beïnvloed in hun keuzen voor onderwijs en carrière.

Wat kunnen de lidstaten en de EU doen om de situatie te verbeteren?

Zij kunnen zich bewust zijn van genderstereotypering en er rekening mee houden. Zij kunnen er ook voor zorgen dat er een orgaan bestaat waar het publiek zijn klachten over geslachtsstereotypen in marketing en reclame kan indienen. Er kan ook onderzoek worden gedaan door het toekomstige Europees Instituut voor Gendergelijkheid.

Bewustzijn onder consumenten en het publiek over de invloed van reclame is van groot belang. Er kan tegenwoordig bijvoorbeeld geen reclame worden gebruikt die bijdraagt tot vervuiling. Reclame moet een verantwoordelijkheid voor het milieu tonen en klimaatverandering voorkomen. Het doel van mijn verslag is om het onmogelijk te maken om van genderstereotypen gebruiken te maken in reclame.

Volg dinsdagavond het debat rechtstreeks via EP Live. Op woensdag wordt er over het verslag gestemd.
http://www.europarl.europ(...)-2008/default_nl.htm
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61382440
quote:
European lawmakers are calling on advertisers to stop reinforcing gender stereotypes by constantly portraying women cleaning the kitchen and men polishing their cars. A non-legally binding report to this effect was adopted in the European Parliament on Wednesday with 504 votes in favour, 110 against and 22 abstentions.
()

While welcoming the report, MEPs rejected similar calls for advertisers to stop using extremely thin women as role models and to use a "more realistic range of body images" instead.
http://www.earthtimes.org(...)-housewives-ads.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61382497
quote:
De indiener is de Zweedse Europarlementariër Eva-Britt Svensson. In haar resolutie verzoekt ze de 27 lidstaten ‘instanties voor mediatoezicht op te richten met een specifieke dienst voor gendergelijkheid en expertise ter zake, waar de mensen terechtkunnen met klachten’. Over haar bedoelingen met de resolutie en het onderzoek dat daaraan voorafging is ze duidelijk: ‘Het doel van mijn verslag is om het onmogelijk te maken om in reclame gebruik te maken van genderstereotypen.’

Niet te handhaven
Klare taal, maar lastig uit te voeren. De aangenomen resolutie verplicht de regeringen van de EU-landen tot niks, maar is slechts een verzoek. Willemien Ruygrok, beleidsmedewerker bij E-Quality (het kenniscentrum voor emancipatie, gezin en diversiteit) verwacht er dan ook weinig van. ‘Deze wetgeving is bijna niet te handhaven. Als een bedrijf echt over de schreef gaat, kan in Nederland een klacht worden ingediend bij de Reclame Code Commissie. Vaak zie je dan dat een producent zelf de reclame stopzet.’
http://www.dag.nl/1097783(...)ben-en-schrobben.htm
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61382534
Het kan wel niet wetgevend zijn, maar dat er zoveel EP'ers een dergelijk initiatief steunen is niet nietszeggend. Dat het niet wetgevend is zal wel zijn omdat hun de bevoegdheid ontbreekt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61383256
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:37 schreef LXIV het volgende:
Vergis je niet in het effect van zulke campagne's. Maar zeer weinig mensen zijn tot zelfstandig denken in staat. Een permanent bombardement van politiek-correcte reclame's, theatervoorstellingen, comedy's, films etc zal mensen doen geloven dat een dergelijk beeld het enige normale is.
Wat een elitair gelul. Mensen zijn juist zeer wel in staat zelfstandig te denken. En dat bevorder je door ze ook daadwerkelijk zelfstandig te laten denken. Niet door ze -nog meer- te betuttelen en ze voor te kauwen hoe ze moeten leven...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61383396
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:55 schreef El_Matador het volgende:
Niet door ze -nog meer- te betuttelen en ze voor te kauwen hoe ze moeten leven...
Dat is toch de bedoeling van de reclame-industrie?
Gebruik dit en dan wordt je gelukkiger ?
pi_61383446
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is toch de bedoeling van de reclame-industrie?
Gebruik dit en dan wordt je gelukkiger ?
Ja, maar je hebt ten alle tijde de mogelijkheid om reclame weg te zappen of de TV uit te zetten. Dat komt omdat je eigen verantwoordelijkheid hebt. Om mensen als makke schepsels te gaan zien die beschermd moeten worden tegen reclame, is precies het tegengaan van het nemen van eigen verantwoordelijkheden.

Wederom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61383540
Grappig (en triest) trouwens om te lezen dat de EU het bestaan van de eeuwenoude rolverdeling tussen mannen en vrouwen nu opeens op TV-reclame schuift...
censuur :O
pi_61383561
Lalala, wat wil je, het zijn ambtenaren. Ze verzinnen altijd wel wat gaars dat geld gaat kosten. En dan kunnen we beter eerst in NL de boel omdraaien, we zijn aftapland nummer 1.
pi_61384109
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een elitair gelul. Mensen zijn juist zeer wel in staat zelfstandig te denken. En dat bevorder je door ze ook daadwerkelijk zelfstandig te laten denken. Niet door ze -nog meer- te betuttelen en ze voor te kauwen hoe ze moeten leven...
Hij heeft met die opmerking niks gezegd of ie voor of tegen is hoor...
pi_61384212
quote:
Meer dan 500 Europarlementsleden schaarden zich vandaag achter een initiatiefrapport over de invloed van marketing en reclame op de gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Want ondanks het bestaan van tal van Europese programma's om seksuele gelijkheid te bevorderen...
Is het nou zo ontzettend moeilijk om te begrijpen: mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Waarom zou dat bevorderd moeten worden?
pi_61384303
Die geforceerde, doorgeslagen 'emancipatie'.
Mogen er ook geen reclames van make up voor vrouwen op TV komen, of bierreclames met mannen?

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Het is onzin om krampachtig te doen alsof dit wel zo is.
pi_61384346
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:28 schreef Ponco het volgende:

[..]

Hij heeft met die opmerking niks gezegd of ie voor of tegen is hoor...
Hij zegt letterlijk dat maar zeer weinig mensen tot zelfstandig denken in staat zouden zijn. Dat is regelrechte elitaire bullshit. Hij wil zich blijkbaar beter voelen dan de rest van Nederland. Triest.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61384452
Is er ook ergens te vinden welke partijen voor en tegen hebben gestemd?
pi_61384586
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ten alle tijde de mogelijkheid om reclame weg te zappen of de TV uit te zetten. Dat komt omdat je eigen verantwoordelijkheid hebt. Om mensen als makke schepsels te gaan zien die beschermd moeten worden tegen reclame, is precies het tegengaan van het nemen van eigen verantwoordelijkheden.

Wederom.
dus.... als je toch wegzapt maakt het niks uit of de reclame ethisch door de beugel kan...
het argument van betutteling gaat dan niet op.....
bovendien is er niks verkeerds aan om reclamemakers op te roepen vrouwonderdrukkende elementen niet toe te passen... ook niet verkeerd is wettelijke regels daarvoor te hebben, die er al zijn....
pi_61384662
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk dat maar zeer weinig mensen tot zelfstandig denken in staat zouden zijn. Dat is regelrechte elitaire bullshit. Hij wil zich blijkbaar beter voelen dan de rest van Nederland. Triest.
Dan denk ik dat ik ook elitaire bullshit praat...
pi_61384714
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Die geforceerde, doorgeslagen 'emancipatie'.
Mogen er ook geen reclames van make up voor vrouwen op TV komen, of bierreclames met mannen?

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Het is onzin om krampachtig te doen alsof dit wel zo is.
pi_61384757
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dus.... als je toch wegzapt maakt het niks uit of de reclame ethisch door de beugel kan...
het argument van betutteling gaat dan niet op.....
bovendien is er niks verkeerds aan om reclamemakers op te roepen vrouwonderdrukkende elementen niet toe te passen... ook niet verkeerd is wettelijke regels daarvoor te hebben, die er al zijn....
Wat versta je onder vrouwonderdrukkende elementen in reclame? Een vrouw die de was doet, strijkt, boodschappen doet?
pi_61384758
Sorry, dubbel.
  donderdag 4 september 2008 @ 23:11:55 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61388919
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:25 schreef sigme het volgende:
Het kan wel niet wetgevend zijn, maar dat er zoveel EP'ers een dergelijk initiatief steunen is niet nietszeggend. Dat het niet wetgevend is zal wel zijn omdat hun de bevoegdheid ontbreekt.
Mijn dikke platte herenkont met je verkapte meerderheidsargument. Iemand die durft te zeggen dat
quote:
Het doel van mijn verslag is om het onmogelijk te maken om in reclame gebruik te maken van genderstereotypen
verdient een héél harde trap tegen haar ongetwijfeld welgevormde damesachterwerk.

Eerst de reclames. Dan de theaters. Dan de boeken. Hè? Want we zijn toch tégen genderstereotypen.

Godverdomme, dat wijf is krankzinnig. Alle humor is één grote stereotypering. Gaat de EU zich dáár ook al mee bemoeien?

De hoogste boom voor die sloerie, wat ik je brom.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61389118
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, dat wijf is krankzinnig. Alle humor is één grote stereotypering.
Gevoel voor humor zal ze niet hebben, ze blijft tenslotte een vrouw.
  donderdag 4 september 2008 @ 23:25:40 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61389265
Aaahh, dit is 'r hoor, de amazone van het Europese Parlement, Eva Britt-Svensson:



Geboren in 1946, dus waarschijnlijk nog altijd nahijgend van haar dolleminaperikelen. Groot geworden in een tijd dat het mode was voor vrouwen om hun borsthaar boven de tuinbroek te laten uitgroeien. Kan me haar frustraties dus wel enigszins voorstelllen. Lelijkheid is al jaren niet meer de norm.

Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU". We kunnen dus zien hoe mevrouw van haar fouten heeft geleerd. Brussel Boven Alles! Het doel heiligt de middelen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61389621
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:25 schreef Ringo het volgende:
Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU".
Hypocrieter kan bijna niet

Leuke ketting ook
pi_61392276
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mijn dikke platte herenkont met je verkapte meerderheidsargument. Iemand die durft te zeggen dat
*Ieks*

Je dacht toch niet dat ik meerderheid een argument vond .
Of voorstander ben van figuurlijke ontmanning .

Letterlijke ontmanning is een andere zaak. Preventieve castratie voor de wereldvrede nu!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 september 2008 @ 07:13:14 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61392433
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:25 schreef Ringo het volgende:
Aaahh, dit is 'r hoor, de amazone van het Europese Parlement, Eva Britt-Svensson:

[ afbeelding ]

Geboren in 1946, dus waarschijnlijk nog altijd nahijgend van haar dolleminaperikelen. Groot geworden in een tijd dat het mode was voor vrouwen om hun borsthaar boven de tuinbroek te laten uitgroeien. Kan me haar frustraties dus wel enigszins voorstelllen. Lelijkheid is al jaren niet meer de norm.

Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU". We kunnen dus zien hoe mevrouw van haar fouten heeft geleerd. Brussel Boven Alles! Het doel heiligt de middelen!
Wedden dat een mannelijke man (laten we voor de beeldvorming even een ongeschoren Russel Crowe nemen), met een "man" teken om zijn nek die zich op zou werpen tot promotie van het Mannelycke Dasein kon rekenen op hoongelach, spotprenten en doodsbedreigingen?

Tjesis, dat mens is één wandelend stereotype. Alleen ben ik er nog niet uit wat precies. Vrouwelijk is ze zeker niet, mannelijk bijna wel. Is dit de toekomst? Een man/vrouw hybride? Of wacht, nee, we krijgen straks natuurlijk politiek correcte mensen: Een man/vrouw crossover met een negerneus, joodse naam, islamitische baard en en gele huid die heel koosjer zijn halal geoogste wortels eet en zelf kleding maakt. Maar uiteraard niet op zondag.

Mannen en vrouwen zijn _NIET_ gelijk, en minderheden zijn gewoon kleinere groepen mensen dan de dominante "soort". Niet meer of minder speciaal.

Kijkt ze ook naar de doorgeslagen kant van het feminisme, het beeld wat vrouwen neerzet als De Nieuwe Ubermensch die alles kunnen en mogen maken omdat ze vroegah zo achtergesteld zijn? Waarvoor vreemdgaan en je man belazeren juist gestimuleerd wordt teneinde je "persoonlijk, mentaal en fysiek" te ontwikkelen? Aggressief en meteen grote smoel overal vooraan te willen staan en alles voor jezelf opeisen alleen maar omdat je een KUT hebt?

Wat een gezeik.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61392738
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk dat maar zeer weinig mensen tot zelfstandig denken in staat zouden zijn. Dat is regelrechte elitaire bullshit. Hij wil zich blijkbaar beter voelen dan de rest van Nederland. Triest.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Een generiek eigen mening vormen is een ware academische prestatie waartoe vrij weinig mensen in staat zijn.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:55:37 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61393438
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:25 schreef Ringo het volgende:
Aaahh, dit is 'r hoor, de amazone van het Europese Parlement, Eva Britt-Svensson:

[ afbeelding ]

Geboren in 1946, dus waarschijnlijk nog altijd nahijgend van haar dolleminaperikelen. Groot geworden in een tijd dat het mode was voor vrouwen om hun borsthaar boven de tuinbroek te laten uitgroeien. Kan me haar frustraties dus wel enigszins voorstelllen. Lelijkheid is al jaren niet meer de norm.

Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU". We kunnen dus zien hoe mevrouw van haar fouten heeft geleerd. Brussel Boven Alles! Het doel heiligt de middelen!
Als ik dat zie dan snap ik ook waarom "mevrouw" graag korte metten maakt met gender-stereotyperingen. Het liefst verplicht ze de tuinbroek + stekeltjeskapsel voor iedere vrouw. Kan ze zelf ook normaal over straat. Alleen geperverteerden met een eigen geslachtscrisis kunnen zo iets onzaligs voortbrengen.

Verder is de maatschappij -vooralsnog- geen afspiegeling van reclameboodschappen, maar spiegelt reclame zich aan de maatschappij. Om dit nu met veel geld en dwang om te draaien opdat er een ideale, sexloze, egalitaire, politiek-correcte Eurotopie ontstaat is ook een vorm van fascisme. Laat de mens toch mens zijn in plaats van een uit de krochten van de Europesche bureaucratieën ontstaan wangedrocht, een soort Brusselse Frankenstein.
The End Times are wild
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:01:48 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61393544

Jeden Unterschied zwischen Mann und Frau soll ausradiert werden!!!11!1!1 ! ROLF!EINS
The End Times are wild
pi_61393637
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 07:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Een generiek eigen mening vormen is een ware academische prestatie waartoe vrij weinig mensen in staat zijn.
Wat een onzin. Ik ken genoeg academici die gewoon lekker achter andermans mening aanhobbelen en genoeg niet-academici (van bakker tot tiepmiep) die prima overweg kunnen met het vormen van een eigen mening.

Je zou natuurlijk ook nog kunnen tegenwerpen dat elke mening gestuurd is door externe factoren als ouders, omgeving, media en school/studie.

Maar als jij je lekker voelt in dat elitaire glazen stolpje, je gaat je gang maar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61394003
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:55 schreef LXIV het volgende:
Verder is de maatschappij -vooralsnog- geen afspiegeling van reclameboodschappen, maar spiegelt reclame zich aan de maatschappij.
quote:
Man domineert op televisie als watje 22-08-2008

Het wemelt van de aaibare metromannen en aandoenlijke doetjes op de buis. In de reclame rukt de sukkel op. Tv-programma's zijn _ op sport en een enkele actiefilm na _ afgestemd op vrouwen. Waar is de 'echte' man gebleven?

Hockeysters Fatima Moreira de Melo en Wieke Dijkstra wimpelen op de Olympische Spelen een paar knapen uit Australië af in een reclame voor de Rabobank. De boodschap: met suffe avances maak je geen indruk op sterke vrouwen.
Op familiezender RTL 4 wordt binnenkort 'Help, mijn man heeft een hobby' uitgezonden. Er is voor vrouwen heel wat aan te merken op de man, menen ze klaarblijkelijk bij de zender, want 'Help, mijn man is klusser' en 'Mijn man kan niet dansen' hebben het scherm ook al gehaald.
Bij verzekeraar Centraal Beheer zijn ze dol op het lulletje rozenwater. Na de reclame met de suffe ambulancebroeders zien we sinds kort hoe een Nederlandse gevangenbewaarder zich in de VS ontpopt als een meeloper eerste klas. Omdat zijn begeleider gevangenen pest, doet hij dat ook maar, waarna hij natuurlijk Apeldoorn kan bellen.
De man als watje is ook ontdekt door shampoomerk Andrelon, want wie zich wast met de volumeshampoo van zijn vriendin verdient het gepest te worden door zijn vrienden. En energiebedrijf Eneco dwingt een of andere jongeling zelfs 'sorry zon' te zeggen, omdat hij 'klote-zon' zegt in een wijk met zonnepanelen.
Trendwatcher Adjiedj Bakas herkent het fenomeen onmiddellijk. ,,Mannen worden tegenwoordig een beetje als sukkels afgeschilderd, hè, en de vrouwen wat sterker. Je ziet nog wel stoere mannen in een bierreclame, maar vaker zie je hem als een sukkeltje, om te kunnen lachen.''
,,Machogedrag is verdacht geworden'', zegt ook cultuursocioloog Peter Vasterman. ,,Zo mogen vrouwen wel 'lekker ding' zeggen, maar mannen niet, zeker niet op tv.
Of: Het beeld van mannen in de nieuwe media
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61394526
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Jeden Unterschied zwischen Mann und Frau soll ausradiert werden!!!11!1!1 ! ROLF!EINS
wat goedkoop die truc met dat Duitse accent...
je kent die vrouw helemaal niet je weet geen sodemieter van haar.. . blijkbaar heeft ze een andere mening die je niet aanstaat en dan ga je haar wegzetten als "in de buurt van nazisme" ..
pi_61394691
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Jeden Unterschied zwischen Mann und Frau soll ausradiert werden!!!11!1!1 ! ROLF!EINS
Is dat nu een man of een vrouw
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:32:36 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61407299
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat goedkoop die truc met dat Duitse accent...
je kent die vrouw helemaal niet je weet geen sodemieter van haar.. . blijkbaar heeft ze een andere mening die je niet aanstaat en dan ga je haar wegzetten als "in de buurt van nazisme" ..
Kom op zeg, een beetje humor moet toch kunnen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:58:47 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61407951
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

Kom op zeg, een beetje humor moet toch kunnen
Voor fanatieke linksmannen als Bluesdude is humor niet meer dan een verdraaiing van de werkelijkheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61408041
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:
De overheid is inderdaad erg betuttelend... Straks krijgen we spotjes van hardwerkende ambtenaren!

Ik erger me ook altijd aan die folders waar tig buitenlanders op staan, om maar te laten zien hoe multicultureel politiek correct de bevolking overheid is!
! Och God ik ben niet de enige die zich altijd rot ergert aan die standaard, breed glimlachende P.C.N. in allerlei commercials..

Politiek Correcte Negert
pi_61408848
In NL worden mannen in reclames juist voorgesteld als, dom, onhandig en niet in staat simpele dingen te doen?
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:34:49 #50
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61408917
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor fanatieke linksmannen als Bluesdude is humor niet meer dan een verdraaiing van de werkelijkheid.
Ah, humor is dus Entartet?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61410321
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor fanatieke linksmannen als Bluesdude is humor niet meer dan een verdraaiing van de werkelijkheid.
het is wel meer
maar nog steeds een verdraaiing van de werkelijkheid..

als je de werkelijkheid zo veel mogelijk zou omschrijven zoals het is ... dan presenteer je geen humor....
ik ben niet fanatiek hoor... ik kan stevig uit de hoek komen .. wat dit betreft doe jij dat nog steviger en ben je nog fanatieker.. volgens je denkwijze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')