abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61384452
Is er ook ergens te vinden welke partijen voor en tegen hebben gestemd?
pi_61384586
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ten alle tijde de mogelijkheid om reclame weg te zappen of de TV uit te zetten. Dat komt omdat je eigen verantwoordelijkheid hebt. Om mensen als makke schepsels te gaan zien die beschermd moeten worden tegen reclame, is precies het tegengaan van het nemen van eigen verantwoordelijkheden.

Wederom.
dus.... als je toch wegzapt maakt het niks uit of de reclame ethisch door de beugel kan...
het argument van betutteling gaat dan niet op.....
bovendien is er niks verkeerds aan om reclamemakers op te roepen vrouwonderdrukkende elementen niet toe te passen... ook niet verkeerd is wettelijke regels daarvoor te hebben, die er al zijn....
pi_61384662
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk dat maar zeer weinig mensen tot zelfstandig denken in staat zouden zijn. Dat is regelrechte elitaire bullshit. Hij wil zich blijkbaar beter voelen dan de rest van Nederland. Triest.
Dan denk ik dat ik ook elitaire bullshit praat...
pi_61384714
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Die geforceerde, doorgeslagen 'emancipatie'.
Mogen er ook geen reclames van make up voor vrouwen op TV komen, of bierreclames met mannen?

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Het is onzin om krampachtig te doen alsof dit wel zo is.
pi_61384757
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dus.... als je toch wegzapt maakt het niks uit of de reclame ethisch door de beugel kan...
het argument van betutteling gaat dan niet op.....
bovendien is er niks verkeerds aan om reclamemakers op te roepen vrouwonderdrukkende elementen niet toe te passen... ook niet verkeerd is wettelijke regels daarvoor te hebben, die er al zijn....
Wat versta je onder vrouwonderdrukkende elementen in reclame? Een vrouw die de was doet, strijkt, boodschappen doet?
pi_61384758
Sorry, dubbel.
  donderdag 4 september 2008 @ 23:11:55 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61388919
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:25 schreef sigme het volgende:
Het kan wel niet wetgevend zijn, maar dat er zoveel EP'ers een dergelijk initiatief steunen is niet nietszeggend. Dat het niet wetgevend is zal wel zijn omdat hun de bevoegdheid ontbreekt.
Mijn dikke platte herenkont met je verkapte meerderheidsargument. Iemand die durft te zeggen dat
quote:
Het doel van mijn verslag is om het onmogelijk te maken om in reclame gebruik te maken van genderstereotypen
verdient een héél harde trap tegen haar ongetwijfeld welgevormde damesachterwerk.

Eerst de reclames. Dan de theaters. Dan de boeken. Hè? Want we zijn toch tégen genderstereotypen.

Godverdomme, dat wijf is krankzinnig. Alle humor is één grote stereotypering. Gaat de EU zich dáár ook al mee bemoeien?

De hoogste boom voor die sloerie, wat ik je brom.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61389118
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, dat wijf is krankzinnig. Alle humor is één grote stereotypering.
Gevoel voor humor zal ze niet hebben, ze blijft tenslotte een vrouw.
  donderdag 4 september 2008 @ 23:25:40 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61389265
Aaahh, dit is 'r hoor, de amazone van het Europese Parlement, Eva Britt-Svensson:

Geboren in 1946, dus waarschijnlijk nog altijd nahijgend van haar dolleminaperikelen. Groot geworden in een tijd dat het mode was voor vrouwen om hun borsthaar boven de tuinbroek te laten uitgroeien. Kan me haar frustraties dus wel enigszins voorstelllen. Lelijkheid is al jaren niet meer de norm.

Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU". We kunnen dus zien hoe mevrouw van haar fouten heeft geleerd. Brussel Boven Alles! Het doel heiligt de middelen!
pi_61389621
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:25 schreef Ringo het volgende:
Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU".
Hypocrieter kan bijna niet

Leuke ketting ook
pi_61392276
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mijn dikke platte herenkont met je verkapte meerderheidsargument. Iemand die durft te zeggen dat
*Ieks*

Je dacht toch niet dat ik meerderheid een argument vond .
Of voorstander ben van figuurlijke ontmanning .

Letterlijke ontmanning is een andere zaak. Preventieve castratie voor de wereldvrede nu!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 september 2008 @ 07:13:14 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61392433
quote:
Aaahh, dit is 'r hoor, de amazone van het Europese Parlement, Eva Britt-Svensson:

[ afbeelding ]

Geboren in 1946, dus waarschijnlijk nog altijd nahijgend van haar dolleminaperikelen. Groot geworden in een tijd dat het mode was voor vrouwen om hun borsthaar boven de tuinbroek te laten uitgroeien. Kan me haar frustraties dus wel enigszins voorstelllen. Lelijkheid is al jaren niet meer de norm.

Trouwens: ze is ook nog eens negen jaar voorzitter geweest van de "Zweedse Volksbeweging Nee Tegen De EU". We kunnen dus zien hoe mevrouw van haar fouten heeft geleerd. Brussel Boven Alles! Het doel heiligt de middelen!
Wedden dat een mannelijke man (laten we voor de beeldvorming even een ongeschoren Russel Crowe nemen), met een "man" teken om zijn nek die zich op zou werpen tot promotie van het Mannelycke Dasein kon rekenen op hoongelach, spotprenten en doodsbedreigingen?

Tjesis, dat mens is één wandelend stereotype. Alleen ben ik er nog niet uit wat precies. Vrouwelijk is ze zeker niet, mannelijk bijna wel. Is dit de toekomst? Een man/vrouw hybride? Of wacht, nee, we krijgen straks natuurlijk politiek correcte mensen: Een man/vrouw crossover met een negerneus, joodse naam, islamitische baard en en gele huid die heel koosjer zijn halal geoogste wortels eet en zelf kleding maakt. Maar uiteraard niet op zondag.

Mannen en vrouwen zijn _NIET_ gelijk, en minderheden zijn gewoon kleinere groepen mensen dan de dominante "soort". Niet meer of minder speciaal.

Kijkt ze ook naar de doorgeslagen kant van het feminisme, het beeld wat vrouwen neerzet als De Nieuwe Ubermensch die alles kunnen en mogen maken omdat ze vroegah zo achtergesteld zijn? Waarvoor vreemdgaan en je man belazeren juist gestimuleerd wordt teneinde je "persoonlijk, mentaal en fysiek" te ontwikkelen? Aggressief en meteen grote smoel overal vooraan te willen staan en alles voor jezelf opeisen alleen maar omdat je een KUT hebt?

Wat een gezeik.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61392738
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk dat maar zeer weinig mensen tot zelfstandig denken in staat zouden zijn. Dat is regelrechte elitaire bullshit. Hij wil zich blijkbaar beter voelen dan de rest van Nederland. Triest.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Een generiek eigen mening vormen is een ware academische prestatie waartoe vrij weinig mensen in staat zijn.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:55:37 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61393438
quote:

[ afbeelding ]

Als ik dat zie dan snap ik ook waarom "mevrouw" graag korte metten maakt met gender-stereotyperingen. Het liefst verplicht ze de tuinbroek + stekeltjeskapsel voor iedere vrouw. Kan ze zelf ook normaal over straat. Alleen geperverteerden met een eigen geslachtscrisis kunnen zo iets onzaligs voortbrengen.

Verder is de maatschappij -vooralsnog- geen afspiegeling van reclameboodschappen, maar spiegelt reclame zich aan de maatschappij. Om dit nu met veel geld en dwang om te draaien opdat er een ideale, sexloze, egalitaire, politiek-correcte Eurotopie ontstaat is ook een vorm van fascisme. Laat de mens toch mens zijn in plaats van een uit de krochten van de Europesche bureaucratieën ontstaan wangedrocht, een soort Brusselse Frankenstein.
The End Times are wild
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:01:48 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61393544

Jeden Unterschied zwischen Mann und Frau soll ausradiert werden!!!11!1!1 ! ROLF!EINS
The End Times are wild
pi_61393637
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 07:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Een generiek eigen mening vormen is een ware academische prestatie waartoe vrij weinig mensen in staat zijn.
Wat een onzin. Ik ken genoeg academici die gewoon lekker achter andermans mening aanhobbelen en genoeg niet-academici (van bakker tot tiepmiep) die prima overweg kunnen met het vormen van een eigen mening.

Je zou natuurlijk ook nog kunnen tegenwerpen dat elke mening gestuurd is door externe factoren als ouders, omgeving, media en school/studie.

Maar als jij je lekker voelt in dat elitaire glazen stolpje, je gaat je gang maar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61394003
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:55 schreef LXIV het volgende:
Verder is de maatschappij -vooralsnog- geen afspiegeling van reclameboodschappen, maar spiegelt reclame zich aan de maatschappij.
quote:
Man domineert op televisie als watje 22-08-2008

Het wemelt van de aaibare metromannen en aandoenlijke doetjes op de buis. In de reclame rukt de sukkel op. Tv-programma's zijn _ op sport en een enkele actiefilm na _ afgestemd op vrouwen. Waar is de 'echte' man gebleven?

Hockeysters Fatima Moreira de Melo en Wieke Dijkstra wimpelen op de Olympische Spelen een paar knapen uit Australië af in een reclame voor de Rabobank. De boodschap: met suffe avances maak je geen indruk op sterke vrouwen.
Op familiezender RTL 4 wordt binnenkort 'Help, mijn man heeft een hobby' uitgezonden. Er is voor vrouwen heel wat aan te merken op de man, menen ze klaarblijkelijk bij de zender, want 'Help, mijn man is klusser' en 'Mijn man kan niet dansen' hebben het scherm ook al gehaald.
Bij verzekeraar Centraal Beheer zijn ze dol op het lulletje rozenwater. Na de reclame met de suffe ambulancebroeders zien we sinds kort hoe een Nederlandse gevangenbewaarder zich in de VS ontpopt als een meeloper eerste klas. Omdat zijn begeleider gevangenen pest, doet hij dat ook maar, waarna hij natuurlijk Apeldoorn kan bellen.
De man als watje is ook ontdekt door shampoomerk Andrelon, want wie zich wast met de volumeshampoo van zijn vriendin verdient het gepest te worden door zijn vrienden. En energiebedrijf Eneco dwingt een of andere jongeling zelfs 'sorry zon' te zeggen, omdat hij 'klote-zon' zegt in een wijk met zonnepanelen.
Trendwatcher Adjiedj Bakas herkent het fenomeen onmiddellijk. ,,Mannen worden tegenwoordig een beetje als sukkels afgeschilderd, hè, en de vrouwen wat sterker. Je ziet nog wel stoere mannen in een bierreclame, maar vaker zie je hem als een sukkeltje, om te kunnen lachen.''
,,Machogedrag is verdacht geworden'', zegt ook cultuursocioloog Peter Vasterman. ,,Zo mogen vrouwen wel 'lekker ding' zeggen, maar mannen niet, zeker niet op tv.
Of: Het beeld van mannen in de nieuwe media
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61394526
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Jeden Unterschied zwischen Mann und Frau soll ausradiert werden!!!11!1!1 ! ROLF!EINS
wat goedkoop die truc met dat Duitse accent...
je kent die vrouw helemaal niet je weet geen sodemieter van haar.. . blijkbaar heeft ze een andere mening die je niet aanstaat en dan ga je haar wegzetten als "in de buurt van nazisme" ..
pi_61394691
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat nu een man of een vrouw
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:32:36 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61407299
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat goedkoop die truc met dat Duitse accent...
je kent die vrouw helemaal niet je weet geen sodemieter van haar.. . blijkbaar heeft ze een andere mening die je niet aanstaat en dan ga je haar wegzetten als "in de buurt van nazisme" ..
Kom op zeg, een beetje humor moet toch kunnen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:58:47 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61407951
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

Kom op zeg, een beetje humor moet toch kunnen
Voor fanatieke linksmannen als Bluesdude is humor niet meer dan een verdraaiing van de werkelijkheid.
pi_61408041
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:
De overheid is inderdaad erg betuttelend... Straks krijgen we spotjes van hardwerkende ambtenaren!

Ik erger me ook altijd aan die folders waar tig buitenlanders op staan, om maar te laten zien hoe multicultureel politiek correct de bevolking overheid is!
! Och God ik ben niet de enige die zich altijd rot ergert aan die standaard, breed glimlachende P.C.N. in allerlei commercials..

Politiek Correcte Negert
pi_61408848
In NL worden mannen in reclames juist voorgesteld als, dom, onhandig en niet in staat simpele dingen te doen?
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:34:49 #50
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61408917
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor fanatieke linksmannen als Bluesdude is humor niet meer dan een verdraaiing van de werkelijkheid.
Ah, humor is dus Entartet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')