quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:24 schreef Fokski het volgende:
[..]
Wie zegt dat je niet van beide lid kan zijn?
http://tpmmuckraker.talki(...)_registered_memb.phpquote:Todd Palin Was Registered Member of Alaska Independence Party Until 2002
The McCain camp today disputed rumors that presumptive vice presidential nominee Sarah Palin was ever registered with the secessionist Alaska Independence Party by releasing years of voter registration history . . . but it looks like that doesn't apply to her husband.
This afternoon, the director of Division of Elections in Alaska, Gail Fenumiai, told TPMmuckraker that Todd Palin registered in October 1995 to the Alaska Independence Party, a radical group that advocates for Alaskan secession from the United States.
Besides a short period of a few months in 2000 when he changed his registration to undeclared, Todd Palin remained a registered member of AIP until July 2002 when he registered again as an undeclared voter.
Dat die dochter zwanger is, das minder, maar heeft niet echt veel met politiek te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://tpmmuckraker.talki(...)_registered_memb.php
Het maakt niet zoveel uit, het blijft een goed verhaal.
Ik denk niet dat we hem daar zullen zien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Gaat Bush nu wel spreken op de conventie? zo ja, wanneer?
De beste man gun ik wel een waardig afscheid van zijn partij. Hij laat dan wel een chaos achter. Na 8 jaar president te zijn geweest verdien je wel een afscheidsspeech.
en wij verdienen dat ook wel natuurlijk. Nog 1 keer george 'wat was mijn tekst ook alweer' bush.
De GOP conventie is volledig mislukt, de stoelen waren nog niet voor 30% bezet en de meest celebs wilden niet komen, zelfs Britney Spears wilde niet meerquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:54 schreef pberends het volgende:
Waarom kan ik trouwens nergens filmpjes van de Republikeinse conventie vinden op youtube enzo?
Op McCain's youtube-channel staan er alleen maar zwartmakerij-filmpjes tegen Obama.
Je merkt aan alles dat niet iedereen in de GOP mccain 100% steunt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:56 schreef henkway het volgende:
[..]
De GOP conventie is volledig mislukt, de stoelen waren nog niet voor 30% bezet en de meest celebs wilden niet komen, zelfs Britney Spears wilde niet meer
Die is natuurlijk vandaag pas voor het echt begonnen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:54 schreef pberends het volgende:
Waarom kan ik trouwens nergens filmpjes van de Republikeinse conventie vinden op youtube enzo?
Op McCain's youtube-channel staan er alleen maar zwartmakerij-filmpjes tegen Obama.
Ik had op een Belgische nieuwssite wel een gedeelte van de Cindy McCain / Laura Bush-speech gezien, echt beschamend gewoon.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:57 schreef Toad het volgende:
[..]
Die is natuurlijk vandaag pas voor het echt begonnen.
Vraag me af wat Thompson gaat zeggen. Ik vind hem meer een Democraat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:00 schreef Caesu het volgende:
die conventie is nog niet echt van start gegaan vanwege Gustav.
het begint pas echt om 19:00 ET.
om 21:30 ET spreekt Bush vanuit Washington de conventie toe. (8 minuten durende toespraak).
verder vandaag:
* Rudy Giuliani, keynote speaker and former mayor of New York City
* Jon Huntsman, Governor of Utah
* Tom Ridge, former governor of Pennsylvania and United States Secretary of Homeland Security
* Mike Huckabee, former Governor of Arkansas
* Fred Thompson, former United States Senator from Tennessee
* Joe Lieberman, Democratic United States Senator from Connecticut
morgen Sarah Palin (of pas donderdag).
dan donderdag McCain die dan de nominatie accepteert.
Britney wil natuurlijk niet met Bristol Palin geassocieerd worden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:56 schreef henkway het volgende:
[..]
De GOP conventie is volledig mislukt, de stoelen waren nog niet voor 30% bezet en de meest celebs wilden niet komen, zelfs Britney Spears wilde niet meer
gaat erin als zoete koek bij de conservatieven.quote:"Pray for our military men and women who are striving to do what is right. Also, for this country, that our leaders, our national leaders, are sending [U.S. soldiers] out on a task that is from God," she exhorted the congregants. "That's what we have to make sure that we're praying for, that there is a plan and that that plan is God's plan."
Religion, however, was not strictly a thread in Palin's foreign policy. It was part of her energy proposals as well. Just prior to discussing Iraq, Alaska's governor asked the audience to pray for another matter -- a $30 billion national gas pipeline project that she wanted built in the state. "I think God's will has to be done in unifying people and companies to get that gas line built, so pray for that," she said.
Dit is wel een succes!quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:56 schreef henkway het volgende:
[..]
De Amerikaanse kiescommissiequote:Op dinsdag 2 september 2008 22:24 schreef Fokski het volgende:
Wie zegt dat je niet van beide lid kan zijn?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Weet je wat, fuck it, ik gooi mijn steun achter Obama!
Maar staat registered ook gelijk aan lidmaatschap? Is zo'n partij ook niet een vereniging die zijn ledenbestand prive houdt en waar een geregistreerde republikein op die manier stiekem lid van kan zijn?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:12 schreef maartena het volgende:
[..]
De Amerikaanse kiescommissie
In dit land moet je geregistreerd zijn bij een bepaalde partij, OF geregistreerd staan als "decline to state a party affiliation" (ofwel: undeclared voter) als je jezelf registreert als kiezer. Je kunt kiezen voor een lokale partij, zoals de AIP, maar je kunt dan niet op landelijk niveau ook nog eens als Republikein geregistreerd staan. (Overigens zijn er heel weinig lokale partijen, AIP is duidelijk een uitzondering).
Als je dus twee keer een registratieformulier invult, dan gaat er ergens een belletje rinkelen, en wordt de laatst ontvangen registratie gebruikt. Of ze worden beiden ongeldig verklaard en je krijgt dan een nieuw formulier opgestuurd of zo....
Maar je moet dus kiezen
Je moet om lid te worden van een partij eerst officieel geregistreerd zijn als kiezer met die partij als affiliatie. Overigens gebeurd de kiesregistratie per staat, en zijn de aantallen "public knowledge" - zoals hier voor de staat California: http://www.sos.ca.gov/ele(...)irprim_08/county.pdfquote:Op woensdag 3 september 2008 00:23 schreef Hexagon het volgende:
Maar staat registered ook gelijk aan lidmaatschap? Is zo'n partij ook niet een vereniging die zijn ledenbestand prive houdt en waar een geregistreerde republikein op die manier stiekem lid van kan zijn?
Hij had ook geen andere keus. Zijn halve partijprogramma was gebaseerd (hij werd in 2006 verkozen, 1 jaar na Katrina) op het feit dat HIJ wel eventjes zou laten zien hoe het moet, en dat de Katrina ramp onder hem nooit meer zo zou worden afgehandeld.quote:Op woensdag 3 september 2008 01:14 schreef Toad het volgende:
Die Bobby Jindal (http://www.gov.state.la.us/) lijkt me idd. een goede gouverneur. Communicatief goed en lijkt de Gustavcrisis goed te kunnen beheersen.
http://voices.washingtonp(...)ubbing_car_wash.htmlquote:Palin Scrubbing Turns Up an Undeclared Car Wash
Updated 7:28 p.m.
By Matthew Mosk
ST. PAUL -- In addition to being a mayor and raising four children, Sarah Palin found time for another venture in her Wasilla years -- she was part-owner of an Anchorage car wash.
Palin and husband Todd each held a 20 percent stake in Anchorage Car Wash LLC, according to state corporation records filed in 2004.
A review of Palin's gubernatorial disclosure filings indicates that she failed to report her stake in the company on the form that requires candidates for governor to disclose any interest in a nonpublicly traded company.
The car wash venture was not entirely smooth sailing. State records show the business ran into trouble with Alaska's division of corporations business and professional licensing after Palin became governor of the state in 2006.
A Feb. 11, 2007 letter to the governor's business partner advises that the car wash had "not filed its biennial report and/or paid its biennial fees," which were more than a year overdue.
The warning letter was written on state letterhead, which carried Palin's name at the top, next to the state seal.
On April 3, 2007, the state went further and issued a "certificate of involuntary dissolution" because of the car wash's failure to file its report and pay state licensing fees.
Palin's gubernatorial disclosure filings also reveal her involvement in another failed startup -- a marketing business which was to go by the name Rouge Cou, which evidently is a literal French translation of "red neck." On the 2005 form, Palin describes the firm as one for which she secured a license but did not conduct any business.
Wellicht niet echt lid maar ze kan net zo goed wel symphatie hebben met de partij zeker gezien het feit dat ze hen behoorlijk vriendelijk welkom heeft geheten:quote:Op woensdag 3 september 2008 00:12 schreef maartena het volgende:
[..]
De Amerikaanse kiescommissie
In dit land moet je geregistreerd zijn bij een bepaalde partij, OF geregistreerd staan als "decline to state a party affiliation" (ofwel: undeclared voter) als je jezelf registreert als kiezer. Je kunt kiezen voor een lokale partij, zoals de AIP, maar je kunt dan niet op landelijk niveau ook nog eens als Republikein geregistreerd staan. (Overigens zijn er heel weinig lokale partijen, AIP is duidelijk een uitzondering).
Als je dus twee keer een registratieformulier invult, dan gaat er ergens een belletje rinkelen, en wordt de laatst ontvangen registratie gebruikt. Of ze worden beiden ongeldig verklaard en je krijgt dan een nieuw formulier opgestuurd of zo....
Maar je moet dus kiezen
Ik vind dat 'hij stemde voor 90% mee met Bush' zo'n onzin! Ja natuurlijk, het was zijn partijgenoot... Obama stemde geloof ik ook voor 85% mee met standpunten van de democraten ofzo geloof ik, las ik ergens. Prima om iemand aan te vallen op punten, maar dit vind ik persoonlijk de zwakste.quote:Op woensdag 3 september 2008 02:16 schreef Toad het volgende:
Sterke campagnespot van Obama:
http://edition.cnn.com/vi(...).ad.same.as.bush.cnn
Vandaag uitgebracht.
Het grote verschil is dat zijn campagne zo loopt te pronken dat hij een "maverick" is en doet alsof hij geen partijman was. Hij probeert zich los te koppelen van Bush ondanks zijn 90% steun. Je kan niet Bush nu los koppelen terwijl hij de primaries alleen maar won door zijn standpunten grotendeels te omarmen en om daar kracht bij te zetten kwam hij zelfs naar voren met de 90% verklaring over Bush's presidentsperiode. Omarm Bush en probeer zijn standpunten te verdedigen of accepteer dat je het fout had.quote:Op woensdag 3 september 2008 02:40 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ik vind dat 'hij stemde voor 90% mee met Bush' zo'n onzin! Ja natuurlijk, het was zijn partijgenoot... Obama stemde geloof ik ook voor 85% mee met standpunten van de democraten ofzo geloof ik, las ik ergens. Prima om iemand aan te vallen op punten, maar dit vind ik persoonlijk de zwakste.
Er zijn echter ook genoeg republikeinen - met name de laatste 3 jaar - die tegen Bush hebben gestemd. De reden van deze aanval is ook vrij simpel: McCain zelf heeft aangegeven dat HIJ, niet Obama de "candidate of change" is, en dat hij alles anders zou doen... en dan is het niet oneerlijk om aan te geven dat hij de afgelopen 8 jaar voor 90% het eens was met Bush, en dat het dus nog behoorlijk discutabel is dat hij daadwerkelijk verandering brengt in Washington.quote:Op woensdag 3 september 2008 02:40 schreef Daverz het volgende:
Ik vind dat 'hij stemde voor 90% mee met Bush' zo'n onzin! Ja natuurlijk, het was zijn partijgenoot... Obama stemde geloof ik ook voor 85% mee met standpunten van de democraten ofzo geloof ik, las ik ergens. Prima om iemand aan te vallen op punten, maar dit vind ik persoonlijk de zwakste.
Maar ook dat president zijn meer is dan alleen een mooie tekst voor te lezen van een telepromter die door een ander in elkaar is gezetquote:Op woensdag 3 september 2008 04:31 schreef uwbftp het volgende:
Bah, die Republikeinen zijn echt slinks. Nu zeggen ze dat Obama Palin sexistisch behandeld door te zeggen dat ze niet genoeg ervaring heeft. Sjonge, sjonge.
Doe niet zo raar, Lieberman heeft hem vanaf het begin af aan gesteund (toen Clinton en Romney nog vol op meededen). Hij en McCain zijn (zowat) beste vrienden. Natuurlijk, als McCain onverhoopt toch wint gaan er cadeaus uitgedeeld worden, maar dat is niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 3 september 2008 05:17 schreef maartena het volgende:
Lieberman![]()
![]()
Die gast denkt alleen maar aan zijn eigen hachje.
Het Obama-kamp deed net alsof de Clintons racistisch waren door een uitspraak van Bubba te verdraaien. Zo wordt het spel gespeeld. Aan beide kanten.quote:Op woensdag 3 september 2008 04:31 schreef uwbftp het volgende:
Bah, die Republikeinen zijn echt slinks. Nu zeggen ze dat Obama Palin sexistisch behandeld door te zeggen dat ze niet genoeg ervaring heeft. Sjonge, sjonge.
Hillary is eigenlijk alleen "populair" onder (vooral) oude(re) vrouwen (D), homo's en Joden. Natuurlijk, vooraf was ze de favoriet (door haar man), maar Obama is enorm door de media geholpen o.a. door hem als De Messias te verklaren en Bill Clinton af te schilderen als een racist. Pas toen Hillary in een kansloze positie lag werd het hem echt moeilijk gemaakt. Ook heeft The One veel te danken aan MoveOn.org.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:15 schreef Montov het volgende:
Dat Obama maandenlang een enorme organisatie weet te leiden onder het oog van elke camera, miljoenen stemmen weet te trekken en een bekende en populaire Hillary Clinton weet te verslaan, ja, dat is wel wat betere executive experience dan gouverneur van een kleine staat voor 18 maanden.
http://edition.cnn.com/video/savp/evp/?loc=int&vid=/video/politics/2008/09/03/sots.rnc.laura.bush.entire.cnnquote:Op woensdag 3 september 2008 02:16 schreef Toad het volgende:
Sterke campagnespot van Obama:
http://edition.cnn.com/vi(...).ad.same.as.bush.cnn
Vandaag uitgebracht.
Volgens mij heeft die Lieberman gewoon 20 miljoen van lobbyisten gehad om Obama zwart te maken. Totaal ongeloofwaardig deze vent.quote:
Welke standpunten van Obama mag je dan niet?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Weet je wat, fuck it, ik gooi mijn steun achter Obama!
Als ik Amerikaan was zou ik zelfs op hem gaan stemmen denk ik. Misschien heb ik dan politiek niet zo heel veel gemeen met hem, maar een president maakt niet in zijn eentje het beleid. Zijn ticket is beter dan dat van de Republikeinen momenteel, hij zou een betere president zijn dan McCain, en zijn VP is ook een betere keus.
De Republikeinen hebben het verknald voor deze verkiezingen met hun nominaties wat mij betreft, jammer.
Disclaimer: ik blijf nog wel standpunten van McCain en zijn partij verdedigen wanneer ik dat nodig vind omdat ik me in veel daarvan kan vinden, maar ook wanneer het geluid hier te eenzijdig wordt ofzo. En het is ook niet dat ik McCain niet mag, het is gewoon niet echt de meest geschikte kandidaat om nu president van de VS te worden.
http://www.washingtonpost(...)62.html?hpid=topnewsquote:Alaska Gov. Sarah Palin was not subjected to a lengthy in-person background interview with the head of Sen. John McCain's vice presidential vetting team until last Wednesday in Arizona, the day before McCain asked her to be his running mate, and she did not disclose the fact that her 17-year-old daughter was pregnant until that meeting, two knowledgeable McCain officials acknowledged Tuesday.
Op de eerste plaats die met betrekking tot wapenbezit, en dat is bijna een make-or-break issue voor mij. Ook economisch en sociaal vind ik de Democraten en zeker Obama / Biden wat te betuttelend, en ik ben geen fan van abortus. Op veel punten vind ik dat de GOP het gewoon net wat beter geformuleerd heeft, meer in lijn met mijn voorkeuren. Maarja, dan moeten ze ook wel een geschikte leider kiezen, en die een fatsoenlijke deputy geven.quote:Op woensdag 3 september 2008 08:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Welke standpunten van Obama mag je dan niet?
Obama niet?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:45 schreef henkway het volgende:
Mc Cain is zeer impulsief en kan de US binnen een half uur in een oorlog storten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |