Open een eigen topicquote:Op zaterdag 27 september 2008 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind ze maar een rare trien. Ik hoop werkelijk niet dat de Republikeinen dit winnen.
Voor de duidelijkheid: geen fan dus.
Niet meer beschikbaar...quote:Op zondag 28 september 2008 15:49 schreef popolon het volgende:
quote:Op zondag 28 september 2008 23:58 schreef Jane het volgende:
Ik heb de SNL-parodie op het interview met Palin wel gezien en ik moet zeggen dat er voor de comedians eigenlijk weinig eer te behalen lijkt. Het origineel is gewoon al té absurd. Ze kunnen misschien beter een parodie bedenken waarbij Palin ineens vreselijk intelligent is en begrijpt waar de vragen over gaan.
quote:Here, finally, was a performer who—being maternal, wounded, righteous and sexy—could stride past the frontal cortex of every American and plant a three-inch heel directly on that limbic circuit that ceaselessly intones "God and country." If anyone could make Christian theocracy smell like apple pie, Sarah Palin could.
Then came Palin's first television interview with Charles Gibson. I was relieved to discover, as many were, that Palin's luster can be much diminished by the absence of a teleprompter. Still, the problem she poses to our political process is now much bigger than she is. Her fans seem inclined to forgive her any indiscretion short of cannibalism.
[…]
What is so unnerving about the candidacy of Sarah Palin is the degree to which she represents—and her supporters celebrate—the joyful marriage of confidence and ignorance. Watching her deny to Gibson that she had ever harbored the slightest doubt about her readiness to take command of the world's only superpower, one got the feeling that Palin would gladly assume any responsibility on earth:
"Governor Palin, are you ready at this moment to perform surgery on this child's brain?"
"Of course, Charlie. I have several boys of my own, and I'm an avid hunter."
"But governor, this is neurosurgery, and you have no training as a surgeon of any kind."
"That's just the point, Charlie. The American people want change in how we make medical decisions in this country. And when faced with a challenge, you cannot blink."
The prospects of a Palin administration are far more frightening, in fact, than those of a Palin Institute for Pediatric Neurosurgery. Ask yourself: how has "elitism" become a bad word in American politics? There is simply no other walk of life in which extraordinary talent and rigorous training are denigrated. We want elite pilots to fly our planes, elite troops to undertake our most critical missions, elite athletes to represent us in competition and elite scientists to devote the most productive years of their lives to curing our diseases. And yet, when it comes time to vest people with even greater responsibilities, we consider it a virtue to shun any and all standards of excellence. When it comes to choosing the people whose thoughts and actions will decide the fates of millions, then we suddenly want someone just like us, someone fit to have a beer with, someone down-to-earth—in fact, almost anyone, provided that he or she doesn't seem too intelligent or well educated.
Ik ookquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:15 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik blijf fan
Volgens mij heb je een belangrijk aspect uit z'n betoog weggelaten.quote:
quote:I care even more about the many things Palin thinks she knows but doesn't: like her conviction that the Biblical God consciously directs world events. Needless to say, she shares this belief with mil-lions of Americans—but we shouldn't be eager to give these people our nuclear codes, either. There is no question that if President McCain chokes on a spare rib and Palin becomes the first woman president, she and her supporters will believe that God, in all his majesty and wisdom, has brought it to pass. Why would God give Sarah Palin a job she isn't ready for? He wouldn't. Everything happens for a reason. Palin seems perfectly willing to stake the welfare of our country—even the welfare of our species—as collateral in her own personal journey of faith.
[..]
You can learn something about a person by the company she keeps. In the churches where Palin has worshiped for decades, parishioners enjoy "baptism in the Holy Spirit," "miraculous healings" and "the gift of tongues." Invariably, they offer astonishingly irrational accounts of this behavior and of its significance for the entire cosmos. Palin's spiritual colleagues describe themselves as part of "the final generation," engaged in "spiritual warfare" to purge the earth of "demonic strongholds." Palin has spent her entire adult life immersed in this apocalyptic hysteria. Ask yourself: Is it a good idea to place the most powerful military on earth at her disposal? Do we actually want our leaders thinking about the fulfillment of Biblical prophecy when it comes time to say to the Iranians, or to the North Koreans, or to the Pakistanis, or to the Russians or to the Chinese: "All options remain on the table"?
Sarah Palin is weer een stapje hoger op de ladder (vergeleken met G.W. Bush) in het rijtje van mensen die simpelweg intellectueel onvoldoende capabel zijn. Ik wil niet alles ophangen aan onderwijs, maar wat heeft ze? Een bachelor in journalistiek? Hoe komt men er dan in hemelsnaam bij dat het gapende en vooral enorme gat tussen een bachelor in journalistiek en geschiktheid voor het ambt van vicepresident van de VS wordt opgevuld met een paar jaartjes scepter zwaaien over een stadje dat qua inwoneraantal naar Nederlandse maatstaven nog piepklein is te noemen (talk about community organizers) en een paar maanden gouverneuren over Alaska?quote:The prospects of a Palin administration are far more frightening, in fact, than those of a Palin Institute for Pediatric Neurosurgery. Ask yourself: how has "elitism" become a bad word in American politics? There is simply no other walk of life in which extraordinary talent and rigorous training are denigrated. We want elite pilots to fly our planes, elite troops to undertake our most critical missions, elite athletes to represent us in competition and elite scientists to devote the most productive years of their lives to curing our diseases. And yet, when it comes time to vest people with even greater responsibilities, we consider it a virtue to shun any and all standards of excellence. When it comes to choosing the people whose thoughts and actions will decide the fates of millions, then we suddenly want someone just like us, someone fit to have a beer with, someone down-to-earth—in fact, almost anyone, provided that he or she doesn't seem too intelligent or well educated.
Opmerkelijk hoe Nederlanders het altijd beter weten.quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:39 schreef Argento het volgende:
En dit is natuurlijk een uiterst valide vraag. Eigenlijk eentje die acute beantwoording behoeft.
[..]
Ik vind het een frustrerend maar tegelijkertijd fascinerend fenomeen dat iemand als Sarah Palin uberhaupt enige geloofwaardigheid geniet in de presidentiele campagne.
Ben jij zo'n typische nicht die automatisch fan is van alle 'sterke' vrouwen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe Nederlanders het altijd beter weten.
Maakt niet uit wat voor onderwerp, maakt niet uit welk land.
Ook hier weer.
Oh ja dit is een fantopic, voor zover je dat nog niet wist
Wat heeft mijn nationaliteit er nou weer mee te maken. Waarom ga je er uberhaupt vanuit dat ik de Nederlandse nationaliteit zou hebben?quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe Nederlanders het altijd beter weten.
Maakt niet uit wat voor onderwerp, maakt niet uit welk land.
Ook hier weer.
Oh ja dit is een fantopic, voor zover je dat nog niet wist
Ik deel dat gevoel. Deze discussie over Palin voer ik ook op een ander forum met republikeinse Amerikanen, hun antwoord is steevast; "Maar Obama is net zo min gekwalificeerd als Palin". Tsja..quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:39 schreef Argento het volgende:
Ik vind het een frustrerend maar tegelijkertijd fascinerend fenomeen dat iemand als Sarah Palin uberhaupt enige geloofwaardigheid geniet in de presidentiele campagne.
Maar dat is dus precies het punt. Wat is dat mechanisme dat onze standaard ten aanzien van de machthebbers in een land zo laag doet zijn? Niet alleen maakt het ons niet uit als de kandidaat zich nauwelijks intellectueel kan laten gelden, het spreekt juist in zn voordeel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:00 schreef Caesu het volgende:
een grote groep voelt zich tot domheid aangetrokken.
die groep walgt van Obama die alles beter weet met z'n feiten.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat heeft mijn nationaliteit er nou weer mee te maken. Waarom ga je er uberhaupt vanuit dat ik de Nederlandse nationaliteit zou hebben?
Als buitenstaander heb ik met de mij daartoe ter beschikking staande middelen Sarah Palin gevolgd en beoordeeld en ik concludeer niet alleen dat zij niet geschikt is voor de functie van VP, maar dat zij eenvoudigweg de (intellectuele) capaciteiten mist om uberhaupt een rol van betekenis te spelen in de mondiale politiek. Dat staat mij vrij en bovendien is die conclusie ook niet helemaal uit de lucht te grepen, nu er zat Amerikaanse bronnen zijn (en die mogelijk kennelijk wel oordelen, en nogmaals ik snap niet wat nationaliteit daarmee te maken heeft) die tot eenzelfde slotsom komen.
Maar goed, ik zal happen, vertel me ns, op welke wijze heeft Sarah Palin jou ervan overtuigd dat ze de geschikte persoon is voor de functie van VP? Welke eigenschappen vind jij daarvoor belangrijk en hoe zie je die terug in Sarah Palin?
Ter ondersteuning van mijn stelling dat ze te licht is, verwijs ik naar haar matig opleidingscurriculum en naar haar zwak optreden bij Charlie Gibson en historisch dramatisch optreden bij Katie Couric.
Obama heeft een B.Sc. in politicologie aan Columbia en een J.D. in rechten aan Harvard. Beide behoren tot de beste universiteiten ter wereld. Anders dan Bush excelleerde Obama academisch. Hij doceerde jarenlang constitutional law. Gezien het grote belang van de constitutie in de Verenigde Staten een grote pre. In de Senaat heeft Obama maar vier jaar ervaring, maar dat is nog altijd het dubbele van de tijd die Palin heeft doorgebracht in het afgelegen en dunbevolkte Alaska.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:05 schreef waht het volgende:
Ik deel dat gevoel. Deze discussie over Palin voer ik ook op een ander forum met republikeinse Amerikanen, hun antwoord is steevast; "Maar Obama is net zo min gekwalificeerd als Palin". Tsja..
als zou dat al zo zijn, dan zou je dat alleen maar kunnen zeggen in het kader van de relevante werkervaring. Maar er zijn wel meer (goede) presidenten te noemen die die ervaring niet hadden voordat ze aantraden. Werkervaring is slechts één aspect van geschiktheid.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ik deel dat gevoel. Deze discussie over Palin voer ik ook op een ander forum met republikeinse Amerikanen, hun antwoord is steevast; "Maar Obama is net zo min gekwalificeerd als Palin". Tsja..
Omdat je op de universiteit, als je je best doet, kritisch en analytisch leert denken. Je leert over hoe de wereld in elkaar zit. Deze theoretische kennis is een gezond fundament voor latere praktijkervaring. Verder is een diploma van bijv. Harvard of Princeton natuurlijk een bewijs dat je niet op je achterhoofd bent gevallen. Vooral als daar magna cum laude of summa cum laude achter staat.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:09 schreef qonmann het volgende:
Waarom zou ze een academische opleiding moeten hebben ?
Ja je mag het bashen noemen, maar ik kan er echt niks anders van maken. Het is voor mij nauwelijks te bevatten hoe ongeschikt Palin eigenlijk is en het is voor mij al helemaal niet te bevatten dat er wel degelijk hele volksstammen zijn die haar maar wat graag op die VP-stoel zouden zien zitten. Maar die mensen zien toch ook wel dat zij hopeloos tekortschiet?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat zij de beste is.
Maar wat jij deed in je vorige post deed is puur bashen.
En waarom noem je Bush dom ?
Ik vind dat geen onredelijke eis voor het op een na hoogste politieke ambt van een wereldmacht. Ik vind dat we zelfs nog eisen mogen stellen aan de cijferlijst. Het is in ieder geval een bewijs van intellectuele capaciteiten en dat moet, lijkt mij, toch het eerste functievereiste zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:09 schreef qonmann het volgende:
Wie zijn wij ?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik vind dat geen onredelijke eis voor het op een na hoogste politieke ambt van een wereldmacht. Ik vind dat we zelfs nog eisen mogen stellen aan de cijferlijst. Het is in ieder geval een bewijs van intellectuele capaciteiten en dat moet, lijkt mij, toch het eerste functievereiste zijn.
Wat zal Geert Wilders dan balen met zijn deelcertificaat van de Open Universiteit als hij ooit premier wil worden...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik vind dat geen onredelijke eis voor het op een na hoogste politieke ambt van een wereldmacht. Ik vind dat we zelfs nog eisen mogen stellen aan de cijferlijst. Het is in ieder geval een bewijs van intellectuele capaciteiten en dat moet, lijkt mij, toch het eerste functievereiste zijn.
Geen idee, jij schreef het, ik nietquote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:20 schreef Scaurus het volgende:
Wij als vrachtwagenchauffeurs. Wat denk je zelf, man?
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:12 schreef Scaurus het volgende:
Omdat je op de universiteit, als je je best doet, kritisch en analytisch leert denken. Je leert over hoe de wereld in elkaar zit. Deze theoretische kennis is een gezond fundament voor latere praktijkervaring. Verder is een diploma van bijv. Harvard of Princeton natuurlijk een bewijs dat je niet op je achterhoofd bent gevallen. Vooral als daar magna cum laude of summa cum laude achter staat.
George W. Bush, toespraak op Yale, 2001.quote:To those of you who received honors, awards and distinctions, I say well done. And to the C students, I say: You, too, can be president of the United States.
Opleidingsniveau is niet per se relevant, maar denkniveau wel. Die twee hangen over het algemeen samen. Palin is echter het type dat ondanks een "HBO opleiding" nog steeds het denkniveau van een chimpanzee niet ontstijgt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat zij de beste is.
Maar wat jij deed in je vorige post deed is puur bashen.
Wat die eerste opmerking betreft: nee dat klopt, kijk maar naar G.W. Bush.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat zal Geert Wilders dan balen met zijn deelcertificaat van de Open Universiteit als hij ooit premier wil worden...
Even serieus, een universitair diploma is geen garantie voor enige intellectuele capiciteit. Omgekeerd zijn er ook veel mensen bijzonder intelligent terwijl ze geen wetenschappelijke opleiding hebben genoten.
Ik zou gewoon kijken naar wat de persoon kan en wat zijn ervaring is. Opleiding moet in die afweging worden meegenomen, maar iemand bij voorbaat afwijzen omdat hij niet cum laude is afgestudeerd is onzinnig.
Het topic gaat over Palin. McCain vertrouw ik in dat opzicht nog wel dat hij in ieder geval in staat is capabele mensen aan te nemen die hem adviseren en hun advies ter harte te nemen. Bij Palin ben ik bang dat ze maar één adviseur nodig acht die ze al heeft, een onzichtbare.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben geen McCain-fan, maar het feit dat hij gaan verstand heeft van economische zaken hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het is juist de kunst om daar goede adviseurs voor aan te stellen.
Waarom? Hij heeft toch Palin gekozen?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:42 schreef Monolith het volgende:
McCain vertrouw ik in dat opzicht nog wel dat hij in ieder geval in staat is capabele mensen aan te nemen die hem adviseren en hun advies ter harte te nemen.
Dat leek mij meer een strategische zet om Hillarykiezers binnen te halen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft toch Palin gekozen?
Mij ook. Maar puur uit dergelijk opportunisme (tactische zet, zou ik eerder zeggen) kiest hij blind iemand die duidelijk niet thuishoort op zo'n ticket, en het is een verschrikkelijke fout geweest. Wie zegt dat hij als president wel opeens goede mensen zou kiezen? Het blijkt dat hij geen verstand heeft van buitenlands beleid, waarom zou hij een goed persoon kiezen? Het blijkt dat hij geen verstand heeft van economie, waarom zou hij kunnen zien dat iemand daar op de goede plek zit? Ik ben er helemaal niet van overtuigd, hoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat leek mij meer een strategische zet om Hillarykiezers binnen te halen.
Er valt pas te concluderen dat het een fout geweest wanneer Obama president is,lijkt me.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mij ook. Maar puur uit dergelijk opportunisme (tactische zet, zou ik eerder zeggen) kiest hij blind iemand die duidelijk niet thuishoort op zo'n ticket, en het is een verschrikkelijke fout geweest.
Dat valt natuurlijk niet te garanderen, maar de insteek is in ieder geval anders dan bij de keuze voor een VP. Afwezigheid van inhoudelijke kennis over een bepaald onderwerp hoeft niet per sé een belemmering te zijn bij het aanstellen van capabele mensen. Een CV is bijvoorbeeld een aardige indicatie. Bij een sollicatie hoeft de eindverantwoordelijke ook niet direct kennis van zaken te hebben wat betreft het werkgebied van de potentiële werknemer.quote:Wie zegt dat hij als president wel opeens goede mensen zou kiezen? Het blijkt dat hij geen verstand heeft van buitenlands beleid, waarom zou hij een goed persoon kiezen? Het blijkt dat hij geen verstand heeft van economie, waarom zou hij kunnen zien dat iemand daar op de goede plek zit? Ik ben er helemaal niet van overtuigd, hoor.
Nee. Het kan geweldig zijn geweest met Obama als president en het kan een fout zijn geweest met McCain als president. Toegegeven, mocht er iets gebeuren, uiteindelijk, dat Palin helpt, dan is dat gewoon zo, geen probleem, maar vooralsnog helpt het media-beeld niet, helpen haar cijfers niet, helpen haar interviews niet. Het heeft misschien geholpen bij de christenfundamentalistische harde kern, maar er zijn meer Amerikanen. Als, en ik weet echt niet hoe, het geen vergissing blijkt, dan is dat zo, maar vooralsnog heeft John McCain een geweldige fout gemaakt. Een fout te wijten aan zijn persoonlijkheid.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:38 schreef Monolith het volgende:
Er valt pas te concluderen dat het een fout geweest wanneer Obama president is,lijkt me.
Ik snap je punt niet helemaal. Als we uitgaan van het afrekenen van de keuze op het effect dat deze heeft op de uitslag van de verkiezingen, dan zullen we eerst die uitslag moeten afwachten. Vervolgens moet dan ook nog gekeken worden of de winst of het verlies ondanks of dankzij Palin is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Het kan geweldig zijn geweest met Obama als president en het kan een fout zijn geweest met McCain als president. Toegegeven, mocht er iets gebeuren, uiteindelijk, dat Palin helpt, dan is dat gewoon zo, geen probleem, maar vooralsnog helpt het media-beeld niet, helpen haar cijfers niet, helpen haar interviews niet. Het heeft misschien geholpen bij de christenfundamentalistische harde kern, maar er zijn meer Amerikanen. Als, en ik weet echt niet hoe, het geen vergissing blijkt, dan is dat zo, maar vooralsnog heeft John McCain een geweldige fout gemaakt. Een fout te wijten aan zijn persoonlijkheid.
Mijn punt is heel simpel. Ten eerste, dat de keuze van Palin een fout kan zijn geweest als zélfs John McCain president wordt. Duidelijk geen fatale vergissing, uiteraard. We hoeven dus niet te wachten tot Obama president wordt. Ten tweede: we kunnen nu al zien dat het een vergissing is. Haar populariteitscijfers zijn... slecht, ze maakt haarzelf en John McCain belachelijk in de media (dit is uiteraard subjectief, maar daarnaast ook vrij duidelijk), en bijvoorbeeld Florida heeft niets met zo'n Palin die geassocieerd wordt met een antisemitisch christendom. Ten derde, ,ocht er de komende vijf weken iets heel raars gebeuren, iets onverwachts, en Palin doet het bijzonder goed en dit blijkt een meesterzet geweest te zijn, dan is Palin overduidelijk geen vergissing geweest. Maar én dat is nu dus nog niet het geval én het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er zo'n dergelijke verandering te verwachten valt. Nu, elke keuze van McCain zou iets negatiefs meebrengen, 'tuurlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal. Als we uitgaan van het afrekenen van de keuze op het effect dat deze heeft op de uitslag van de verkiezingen, dan zullen we eerst die uitslag moeten afwachten. Vervolgens moet dan ook nog gekeken worden of de winst of het verlies ondanks of dankzij Palin is.
quote:
dat komt doordat we zwak zijn geworden, de natuur heeft veel minder invloed op ons dan op andere dieren een gehandicapt mens blijft leven en kan zich zelfs voortplanten dat is in de dierenwereld zeer uitzonderlijkquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:13 schreef RM-rf het volgende:
Palin is natuurlijk het allerbeste bewijs dat evolutie in de zin van 'survival of the fittest' nooit de daadwerkelijke gang van zaken _kàn_ zijn, het is domweg onmogelijk dat zij het in een situatie waarin een diersoort puur enkel en alleen op zn capciteiten en vermogens kan verderkomen zulk een end afgelegd heeft...
sterker nog, ik denk dat palin hét bewijs is dat God (de christelijke) alomtegenwoordig is en ook in de politiek een dikke vinger in de pap heeft en specifiek zijn protegées sterk bevoordeelt.
Ik zou dr nu al samen met Ahmaninedjad willen voorstellen voor het ontvangen van de Nobelrpijs voor de vrede, domweg omdat het een mooi beeld zou vormen in het lijstje van voormalige winnaarsPalin FTW
Indien zo, dan is het tragische natuurlijk dat Sarah wel weer raad met hem zou weten...quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ben jij zo'n typische nicht die automatisch fan is van alle 'sterke' vrouwen?
Jezus, ik heb een sterk gevoel om Palin in bescherming te nemen. Bescherming tegen haarzelf dan.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:58 schreef pberends het volgende:
Sarah Palin Can't Name a Newspaper She Reads
OMFG... deze is nog tragischer dan de Bailout-video met Palin. Ontzettend![]()
.
Ik begin een patroon te ontdekken: als ze het antwoord op een (directe) vraag niet weet, gaat ze onsamenhangend brabbelen over een totaal ander onderwerp (vraag: "goh, welke kranten en opinietijdschriften leest u zoal?" Antwoord (uiteindelijk): "Alaska is geen buitenland, wij hebben heus wel toegang tot de media..."quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:58 schreef pberends het volgende:
.
Deze vind ik juist niet erger. Natuurlijk gaat ze geen namen van publicaties noemen omdat ze dan daar weer gezeik over krijgt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:58 schreef pberends het volgende:
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |