abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 21:07:36 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303272
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren. Dat gaat alleen niet lukken.
Wie heeft de dochter van Palin zwanger gemaakt? Obama of Biden? Of was het Ralph Nader de linksert.
  maandag 1 september 2008 @ 21:07:43 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61303277
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij zien graag dat falende schoolsystemen doodbloeden. Dat is de enige manier om ze weer gezond te krijgen.

Popolon, popolon. Je weet toch dat subsidie's allemaal naar de War in Iraq gaan.
In Alaska gaat dat geld naar aerial hunting. tsk tsk lyrebird.

Als 10th grade het gemiddelde niveau is in Alaska en iedereen er vrede mee heeft zou je eigenlijk wel moeten weten hoe laat 't is.

Bij rednecks denkt iedereen aan de zuidelijke staten maar de ergste zitten Alaska. Ik dacht eerst een briljante keus vanMcCain (cheap shot om de boze Hilly kiezers te krijgen maar goed) maar hoe meer ik lees over deze enge dame, hoe duidelijker het wordt dat zij absoluut niet een land als de VS kan leiden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61303314
Als je de keuze voor de vice-president zou vertalen naar buitenlands beleid, dan zou het lijken op, zeg, een land binnenvallen, geen flauw idee hebben wat te doen, allemaal nieuwe dingen leren over het land en de bevolking en de etniciteiten, liegen over massavernietigingswapens en voor de rest algehele incompetentie. (Niet ik.)

Godzijdank is het Bush-regime bijna voorbij.
pi_61303348
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie heeft de dochter van Palin zwanger gemaakt?
Het gaat toch allemaal nergens over
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61303350
de spin van de wingnuts is: "obama had het kind meteen laten aborteren".
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 1 september 2008 @ 21:10:33 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61303403
Tsja, tienerzwangerschappen, seks voor het huwelijk, het zijn wellicht punten die voor zwaar conservatieve kiezers tegenstaan, maar dat de McCain campagne dacht dit uit de media te kunnen houden is wel heel erg wereldvreemd.

En net als de lesbische dochter van Cheney is dit ook weer een mooi voorbeeld hoe onrealistisch hun anti-homo of onthoudingsbeleid is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 1 september 2008 @ 21:10:40 #207
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303407
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:00 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Als je de link volgt, lees je een artikel waarin wordt gepleit dat Sarah Palin zelf voor haar huwelijk zwanger was. Maar zoals ik al zei, ik vind dat in principe non-issue's. Van mij mogen mensen zwanger worden wanneer ze willen.
Ok, overheen gelezen, maar dat is wel opvallend gezien haar huidige standpunten ja. Echter hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Net zo truttig en vermoeiend als het huidige gezeur in de Nederlandse politiek...
quote:
Ik gun haar dochter alle steun die ze nodig heeft, want makkelijk lijkt me het niet om op je 17e zwanger te zijn, helemaal niet als je moeder net kandidaat-VP is, waardoor dit soort dingen breed worden uitgemeten in de media. Het arme meisje zal er wel onder lijden.

Dat gezegd hebbende zal Palin dit wel moeten goedpraten, en dat kan lastig zijn als neocon met een ferm standpunt tegen sex voor het huwelijk en even ferme familiewaarden. Maar als het jezelf overkomt, is het altijd net even iets minder erg. Zie Cheney, met zijn lesbische dochter ...
Ik heb medelijden met de dochter, dat zeker, maar ik vind toch dat ze zichzelf hiervoor moet bedanken. Eigen stomme schuld op de eerste plaats. En hoewel het niet mijn zaak is, denk ik dat ze het goede hebben gedaan door te besluiten geen abortus te plegen en alsnog verantwoordelijkheid te nemen.

Wanneer er echter druk komt op Palin om dit af te keuren, wordt er voor Obama ook een nieuw blik wormen open getrokken. Dan moet hij waarschijnlijk ook weer het gedrag van zijn vader, halfbroers en andere mensen uit zijn verleden gaan veroordelen, en dat lijkt me niet prettig.

Ik vind de reactie die hij heeft gegeven dan ook verstandig en bewonderenswaardig.
  maandag 1 september 2008 @ 21:11:24 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303434
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het gaat toch allemaal nergens over
Heb je helemaal gelijk in heur

Maar leg dat de gemiddelde Amerikaanse christenconservatief maar eens uit.
  maandag 1 september 2008 @ 21:11:42 #209
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303446
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:08 schreef Monidique het volgende:
Als je de keuze voor de vice-president zou vertalen naar buitenlands beleid, dan zou het lijken op, zeg, een land binnenvallen, geen flauw idee hebben wat te doen, allemaal nieuwe dingen leren over het land en de bevolking en de etniciteiten, liegen over massavernietigingswapens en voor de rest algehele incompetentie. (Niet ik.)

Godzijdank is het Bush-regime bijna voorbij.
Of niet ... de verkiezingen zijn nog niet geweest
451 °F
pi_61303452
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in heur

Maar leg dat de gemiddelde Amerikaanse christenconservatief maar eens uit.
Als dit het grootste schandaal is dat de democraten kunnen opgraven, dan gaat McCain zeker weten de verkiezingen winnen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 1 september 2008 @ 21:12:50 #211
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303490
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Het getuigd niet van hypocrisie, wel geeft het een duidelijk voorbeeld dat een van de Republikeinse standpunten, in dit geval dat seksuele voorlichting beperkt MOET blijven tot het aanleren van geheelonthouding van sex voor het huwelijk, geen effect heeft.

Ik ben veel meer voorstander van het Democratische standpunt in deze: Fatsoenlijke seksuele voorlichting, inclusief goed onderwijs in de gevaren van ziekten als AIDS etc, wat momenteel ook veelal niet goed gebeurd.
Ik vind het op zich prima om onthouding als beste manier om risico's te vermijden te onderwijzen, en als ze daar in het bijzonder onderwijs een morele draai aan willen geven is dat ook prima. Echter vind ik ook dat het nooit de ENIGE vorm van sexuele voorlichting mag zijn, want hoe hard je er ook op hamert, onthouding zal zelden gebeuren.
pi_61303511
Palin hoeft dit ook niet af te keuren. Obama hoeft ook niets te doen. Het is een non-issue, het is een persoonlijke zaak. Maar het maakt natuurlijk wel duidelijk hoe onrealistisch de conservatieve standpunten zijn. Het blijft toch... ironisch, ergens.
  maandag 1 september 2008 @ 21:13:37 #213
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61303523
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:00 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als je de link volgt, lees je een artikel waarin wordt gepleit dat Sarah Palin zelf voor haar huwelijk zwanger was. Maar zoals ik al zei, ik vind dat in principe non-issue's. Van mij mogen mensen zwanger worden wanneer ze willen.
Voor mij is dat ook een non-issue, net als voor de meeste Democraten trouwens. Maar abstinence staat nu eenmaal op het Republikeinse partijprogramma, en met de keus voor Palin die naast zelf voor het huwelijk sexueel actief was, nu ook al een 17-jarige dochter blijkt te hebben die zwanger is? Het komt allemaal niet echt overeen met de normen en waarden die het Republikeinse partijprogramma pretendeert te promoten.
quote:
Ik gun haar dochter alle steun die ze nodig heeft, want makkelijk lijkt me het niet om op je 17e zwanger te zijn, helemaal niet als je moeder net kandidaat-VP is, waardoor dit soort dingen breed worden uitgemeten in de media. Het arme meisje zal er wel onder lijden.
En we hoeven ook niet de aandacht op het arme kind te vestigen natuurlijk..... het wordt wel weer een ander verhaal als zou blijken dat de vader in deze kwestie meerderjarig zou zijn, wat legaal/technisch gezien eigenlijk een misdaad is.
quote:
Dat gezegd hebbende zal Palin dit wel moeten goedpraten, en dat kan lastig zijn als neocon met een ferm standpunt tegen sex voor het huwelijk en even ferme familiewaarden. Maar als het jezelf overkomt, is het altijd net even iets minder erg. Zie Cheney, met zijn lesbische dochter ...
Maar de dochter van Cheney heeft het ook goed geheim weten te houden..... ze had het allang aan haar ouders verteld, en ook een lesbische relatie al VOOR dat de verkiezingen van 2000 begonnen, maar pas ten tijde van de 2004 re-election campaign kwam het pas echt goed naar buiten. En Cheney zat toen al op de stoel van VP, en hield wijselijk zijn mond over dit soort zaken, en liet Bush het beleid dicteren.

Maar in dit geval kiest McCain toch voor iemand met conservatieve normen en waarden, waar dat met de keuze voor Cheney van Bush niet het geval was, maar vooral Cheney's Washington ervaring van belang was.

Ik blijf van mening: Als McCain deze race wil winnen, dan is Palin geen verstandige keus. Hij had beter voor Romney kunnen gaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 september 2008 @ 21:13:49 #214
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303532
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:10 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik vind de reactie die hij heeft gegeven dan ook verstandig en bewonderenswaardig.
Idem. Het is de enige juiste reactie, menselijk gezien (back off, de media heeft er niets mee te maken), en tevens uit strategisch oogpunt.
451 °F
pi_61303659
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:

Dat hebben (slacht)dieren in de bioindustrie toch ook niet Dan lijkt het me een beter bestaan voor die dieren om hun hele leven in het wild door te brengen dan in een stinkhal of op een overvolle wei.
Je vergeet dat heel veel dieren gefokt worden om als vleeskoe, melkkoe, "vleesvarken", "vleeskip" en legkip te werken. Zonder de bio-industrie had je niet meer dan een paar dieren in het wild ipv miljoenen in de stal, waarvan wellicht niet ieder dier een geweldig leven heeft maar ik denk dat de dieren er het beste van maken, net als mensen die het niet zo getroffen hebben dat doen. Nu zou het mooi zijn als de industrie wat netter zou omgaan met de dieren maar ik meen dat het alternatief dat er een paar koeien in het wild rondhuppelen alleen iets is dat de "dierenliefhebber" goed doet dan de dieren zelf.
pi_61303661
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:44 schreef NJ het volgende:
Overigens ook een reactie van Obama op de het hele baby verhaal:
[..]

http://thepage.time.com/2(...)-about-palin-rumors/

Vows to fire any staffer found to be spreading the rumor that Trig Palin is actually the son of Gov. Palin’s daughter.
Dat is iets te defensief. Hij had dat achterwege moeten laten.
  maandag 1 september 2008 @ 21:17:50 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303691
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als dit het grootste schandaal is dat de democraten kunnen opgraven, dan gaat McCain zeker weten de verkiezingen winnen.

Niet nodig, zolang McCain maar voldoende op een doordrukje van Bush lijkt

8 jaar prut-beleid van zijn partijgenoot is nogal wat ernstiger dan de gezinsproblemen van Palin
pi_61303757
Uit zwaar religieus oogpunt is deze zwangerschap overigens wel te relativeren door zwaar gelovige Christenen, want de jeugd van tegenwoordig wordt in dit tijdperk helemaal gebrainwashed door internet, (extremere) televisie, etc....
pi_61303791
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:01 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Heeft McCain dat dan gezegd?
quote:
Bristol Palin made the decision on her own to keep the baby, McCain aides said.
http://www.nytimes.com/reuters/us/international-usa-politics-palin.html?_r=1&ei=5070&emc=eta1&oref=slogin

Ik zeg dan ook dat het grenst aan hypocrisie. Van mij mag die Bristol dat kind houden, ik gun het haar, ze doet maar. Whatever. Maar als John McCain en Sarah Palin hun zin krijgen, dan kunnen die 'McCain aides' niet meer benadrukken dat ze ervoor koos het kind te houden. Als McCain en Palin hun zin krijgen, dan kunnen vrouwen en meisjes niet meer kiezen. En dat maakt het toch wat... hypocriet-ig.
  maandag 1 september 2008 @ 21:20:24 #220
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61303804
Door al dit geroddel over zwangerschappen, krijg ik continu rare advertenties in beeld. O.a. draagdoek.nl...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 1 september 2008 @ 21:21:10 #221
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61303829
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:17 schreef Fokski het volgende:

[..]

Dat is iets te defensief. Hij had dat achterwege moeten laten.
Dat is vast in een Q&A naar voren gekomen. "Wat als nu toch blijkt dat het iemand van binnen uw campagne was?" Het enige juiste antwoord op die vraag is natuurlijk wat hij gezegd heeft. Namelijk dat die persoon dan ontslagen zou worden.

Vergeet ook niet dat praktisch elke aanval op John Kerry van 4 jaar terug die ze bij het campagneteam van Bush konden plaatsen ineens gedaan werd door een overijverige stafmedewerker die ergens in de kelder dozen aan het sorteren was.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 1 september 2008 @ 21:23:11 #222
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303922
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Door al dit geroddel over zwangerschappen, krijg ik continu rare advertenties in beeld. O.a. draagdoek.nl...
Gewoon doen, je weet nooit wanneer het van pas komt.
pi_61303947
Samenvattend:

• Bristol Palin heeft onvoldoende seksuele voorlichting gehad want haar moeder is tegen seksuele voorlichting op scholen (bron)
  • Bristol Palin heeft nooit van haar moeder geleerd dat ze de pil of een condoom moet gebruiken want haar moeder is voor onthouding en tegen voorbehoedsmiddelen (onduidelijk, dat haar kind op haar 17e zwanger wordt zegt eigenlijk wel genoeg)
  • Bristol Palin kon niet voor een abortus kiezen want haar moeder is tegen abortus, zelfs in het geval van verkrachting (bronnen in overvloed)
  • Bristol Palin moet nu op haar 17e trouwen want anders zou de schande te groot zijn voor haar moeder om de verkiezing te kunnen winnen (aanname)

De PUMAs gaan dit geweldig vinden.

En kom alsjeblieft niet met gelul aan dat dit een privé-zaak is. Deze situatie is geworteld in de politieke overtuigingen van de vrouw die misschien over een jaar de machtigste persoon ter wereld zou kunnen zijn.
  •   maandag 1 september 2008 @ 21:24:36 #224
    171097 Charles.Darwin
    Let's evolve together!
    pi_61303992
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:18 schreef JohnDope het volgende:
    Uit zwaar religieus oogpunt is deze zwangerschap wel te relativeren door zwaar gelovige Christenen, want de jeugd van tegenwoordig wordt in dit tijdperk helemaal gebrainwashed door internet, televisie, etc....
    excuses zijn overal wel te vinden, inderdaad

Ik neem geen enkele extreme religie serieus. Er is best een humanitair, wetenschappelijk pleidooi te maken tegen abortus, zonder meteen met de bijbel of koran te gaan zwaaien. Aan de andere kant, wetenschappelijk weerleggen dat een meisje dat geslachtsrijp is niet zwanger mag worden is een stuk lastiger. Het is echter wel duidelijk dat in onze cultuur en binnen de in de westerse wereld geldende normen en waarden zwangere tieners een stuk minder kansen hebben op een succesvol leven dan hun niet-zwangere leeftijdsgenoten. Ook hier is geen door "god" geschreven boek voor nodig
    451 °F
      maandag 1 september 2008 @ 21:28:30 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61304171
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:12 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik vind het op zich prima om onthouding als beste manier om risico's te vermijden te onderwijzen, en als ze daar in het bijzonder onderwijs een morele draai aan willen geven is dat ook prima. Echter vind ik ook dat het nooit de ENIGE vorm van sexuele voorlichting mag zijn, want hoe hard je er ook op hamert, onthouding zal zelden gebeuren.
    "...[W]hat I have consistently talked about is to take a comprehensive approach where we focus on abstinence, where we are teaching the sacredness of sexuality to our children.

But we also recognize the importance of good medical care for women, that we're also recognizing the importance of age-appropriate education to reduce risks. I do believe that contraception has to be part of that education process."

Je bent het zowaar eens met Obama.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61304380
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:24 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

excuses zijn overal wel te vinden, inderdaad

Dit is niet zo maar een excuses.

Want er zijn tegenwoordig hele trendy complot scene's die in dezelfde duivelse complotten geloven als de christenen (terwijl die nieuwe trendy complotdenkers de christenen daar vroeger om belachelijk maakten).

Dus als er zelfs hele nieuwe generaties complotdenkers (aluhoedjes 2.0) ontstaan, betekent het dat er de laatste decennia zoveel duivelse verleidingen/brainwashing/etc op aarde zijn gekomen en zichtbaar zijn geworden (waar dus ook jongeren die in de pubertijd zijn, extra mee moeten worstelen) dat zelfs niet-christenen het ook zien.

In de ogen van de Christenen maakt de duvel nu overuren, dus al zijn duivelse instrumenten draaien op volle toeren, want het Einde der Tijden nadert.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 01-09-2008 21:47:29 ]
    pi_61304715
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_61305039
    quote:
    McAllister was an Anchorage TV reporter before working for Palin. He said Palin once approached him - before people knew she was pregnant - assuming he'd been hearing rumors.

"She said it's not true about Bristol," McAllister said.

At the time, the rumor would have been that Palin's daughter was pregnant.
    http://community.adn.com/adn/node/130178

maandag 1 september 2008 @ 21:55:16 #229
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61305418
    Oh ik denk dat we nog aardig wat oprakelen over deze dame..... De republikeinen in mijn omgeving (familieleden, collegas) denken er allemaal hetzelfde over, dat het geen goede zet was van McCain om haar te kiezen.
    -
    pi_61305546
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:03 schreef Caesu het volgende:
    nog zo'n 65 dagen.
    benieuwd hoeveel gestoorder deze verkiezingen nog gaan worden.
    veel meer inhoudelijk zal het wel niet worden.
    Als fan van Colbert neem ik aan dat je de inhoud niet zo serieus neemt?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61305575
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:55 schreef maartena het volgende:
    Oh ik denk dat we nog aardig wat oprakelen over deze dame..... De republikeinen in mijn omgeving (familieleden, collegas) denken er allemaal hetzelfde over, dat het geen goede zet was van McCain om haar te kiezen.
    Zijn dat Ahnold Republikeinen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61305813
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:55 schreef maartena het volgende:

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 01-09-2008 22:08:25 ]
    pi_61306304
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:23 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
    Samenvattend:

• Bristol Palin heeft onvoldoende seksuele voorlichting gehad want haar moeder is tegen seksuele voorlichting op scholen (bron)
  • Bristol Palin heeft nooit van haar moeder geleerd dat ze de pil of een condoom moet gebruiken want haar moeder is voor onthouding en tegen voorbehoedsmiddelen (onduidelijk, dat haar kind op haar 17e zwanger wordt zegt eigenlijk wel genoeg)
  • Bristol Palin kon niet voor een abortus kiezen want haar moeder is tegen abortus, zelfs in het geval van verkrachting (bronnen in overvloed)
  • Bristol Palin moet nu op haar 17e trouwen want anders zou de schande te groot zijn voor haar moeder om de verkiezing te kunnen winnen (aanname)

De PUMAs gaan dit geweldig vinden.

En kom alsjeblieft niet met gelul aan dat dit een privé-zaak is. Deze situatie is geworteld in de politieke overtuigingen van de vrouw die misschien over een jaar de machtigste persoon ter wereld zou kunnen zijn.
  • Wat is nu precies het probleem?

Het lijkt me een prima zaak dat een zeventien jarige nu al aan kinderen denkt. Achteraf gezien denk ik wel eens dat ik dat voor m'n studie had moeten doen, dan na mijn studie. Nu ben ik een ouwe lul met een overmatig analytisch brein, en over dit soort zaken moet je gewoon niet te veel nadenken. Als Westerse samenleving maken we als het om kinderen gaat verreweg de grootste fout, een fout die generatie's lang voortdendert. Ouders van midden-30... dat is vragen om problemen. Van die ouders die alles met hun koters beredeneren, en zich niet voor kunnen stellen dat die kinderzieltjes te stom zijn om alles te doorgronden.
    pi_61306462
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Het blijkt dus dat meisjesscholen niet helpen tegen ongewenste invloeden.
    Nou ja. Een enkel geval zegt natuurlijk niks over een beleid of een bepaalde groep mensen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_61306468
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als fan van Colbert neem ik aan dat je de inhoud niet zo serieus neemt?
    ik zou graag meer inhoud wilen zien.
    ik kijk uit naar debatten. ook debat biden-palin.

palin moet niet onderschat worden als ze deze schandalen overleeft.
    haar speech op de conventie van woensdag zal continu bijgeschaafd worden om alles wat nu naar bovenkomt te lijf te gaan.

http://www.businessweek.c(...)b20080829_272692.htm
      maandag 1 september 2008 @ 22:20:37 #236
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61306573
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat is nu precies het probleem?
    Dat ze sex heeft voor het huwelijk en dat niet in het plaatje van de gristelijke kiezer past. Niet dat het mij als groot voorstander van sex voor het huwelijk ook maar enigzins boeit trouwens.
    quote:
    Het lijkt me een prima zaak dat een zeventien jarige nu al aan kinderen denkt. Achteraf gezien denk ik wel eens dat ik dat voor m'n studie had moeten doen, dan na mijn studie. Nu ben ik een ouwe lul met een overmatig analytisch brein, en over dit soort zaken moet je gewoon niet te veel nadenken. Als Westerse samenleving maken we als het om kinderen gaat verreweg de grootste fout, een fout die generatie's lang voortdendert. Ouders van midden-30... dat is vragen om problemen. Van die ouders die alles met hun koters beredeneren, en zich niet voor kunnen stellen dat die kinderzieltjes te stom zijn om alles te doorgronden.
    Nadenken is prima, maar ze nemen voor je er goed en wel voor kan zorgen lijkt me onverstandig.
    pi_61306818
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daarom is de keuze voor Palin een ontzettende belediging voor vrouwen. Het zal een geweldig persoon kunnen zijn, hoewel haar politieke standpunten en handelingen tamelijk abject lijken, maar laten we ons niet voor gek houden: de primaire reden dat ze is gekozen is omdat ze een vrouw is. En kennelijk denken de Republikeinen dat vrouwen op een vagina stemmen, ondanks dat het een vrouw is die tegen vrije keuze voor vrouwen is, Clinton een jankerd vindt en moet lachen om "bitch".

Hillary Clinton was een persoon die ondanks haar vrouw-zijn president kon (kan?) worden, Sarah Palin is gekozen als vice-president dankzij haar vrouw-zijn. Het is zo verschillend, zo transparant, zo bizar, zo'n klap in het gezicht, lijkt mij, van vrouwen die vinden dat je beloond moet worden om je daden, ondanks je sekse. Bizar.
    Het is een beetje het tegenovergestelde van een feminist zijn idd. Maar zo zijn wel heel veel vrouwen hogerop gekomen en is de vrouwenemancipatie breder geworden. op lange termijn niet, maar even klinkt het leuk en vrouwvriendelijk. De vraag is hoe de mensen in de VS kijken naar zo iets. In nederland zouden veel vrouwen het juist een klap in het gezicht vinden, denk ik. Daar misschien minder, al lijken me juist die vrouwen die hij met haar wil trekken vrouwen die het als een klap in het gezicht zien.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_61306970
    quote:
    Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren. Dat gaat alleen niet lukken.
    links was n de VS toch anders dan hier?
    Of alleen als het uitkomt?
    And that is the news.''
    pi_61307079
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Het getuigd niet van hypocrisie, wel geeft het een duidelijk voorbeeld dat een van de Republikeinse standpunten, in dit geval dat seksuele voorlichting beperkt MOET blijven tot het aanleren van geheelonthouding van sex voor het huwelijk, geen effect heeft.

Ik ben veel meer voorstander van het Democratische standpunt in deze: Fatsoenlijke seksuele voorlichting, inclusief goed onderwijs in de gevaren van ziekten als AIDS etc, wat momenteel ook veelal niet goed gebeurd.
    Voorlichting geven wil niet zeggen dat je kinderen maar adviseerd rond te neuken. Ik snap niet dat de republikeinen niet zien dat je en kan adviseren en informeren over de gevaren van aids en adviseren over geen seks voor het huwelijk. het moet zo zwart wit en gespannen.
    And that is the news.''
    pi_61307777
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat is nu precies het probleem?
    Obama heeft vandaag gezegd dat Bristol Palin off limits is. Dus ik moet maar over haar ophouden. Ik wil niet als één of andere harteloze bullebak overkomen. Laat ik het er maar bij houden dat het "abstinence only" (dus geen voorlichting en geen voorbehoedsmiddelen) standpunt van Sarah Palin juist zorgt voor ongewenste zwangerschappen. Ook als je vind dat zwangerschappen op jongere leeftijd gezond zijn kan ik mij moeilijk voorstellen dat je een voorstander van ongewenste zwangerschappen bent.
      maandag 1 september 2008 @ 22:50:17 #241
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61307888
    quote:
    Nee, laat dat inderdaad maar aan de bloedhonden van de neocons van FOX over. Die zijn daar veel beter in.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 1 september 2008 @ 22:50:20 #242
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_61307890
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:47 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Obama heeft vandaag gezegd dat Bristol Palin off limits is
    Je denkt toch zeker niet dat de aanvallen op de zwangere dochter van de tegenstander komen van Obama en Biden. Of ook maar iemand in een straal van 100 kilometer bij hun vandaan? Die aanvallen komen uit de hoek van move-on.org en andere wazige, maar verdomd goed gefinancierde groeperingen die absoluut niets met welke kandidaat dan ook te maken hebben.
    And now for something completely different, I'm on a horse.
    pi_61307931
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee, laat dat inderdaad maar aan de bloedhonden van de neocons van FOX over. Die zijn daar veel beter in.
    'Fair and Balanced'
    And that is the news.''
      maandag 1 september 2008 @ 22:52:40 #244
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61307985
    quote:
    Sarah Palin: Alaska First! Auteur: Laurens · E-Mail tijd 17:14. Running mate Sarah Palin zou lid zijn geweest van de afscheidingspartij

http://www.dailykos.com/story/2008/9/1/4231/18477/878/581881

pi_61308059
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 18:03 schreef Lyrebird het volgende:
    Een belangrijk feit dat hier niet wordt erkend is dat Obama, iemand die "CHANGE" verpersoonlijkt, Biden als running mate heeft gekozen. Biden zit al 36 jaar in de senaat. Palin is een verfrissende keuze. Met haar erbij geef ik McCain weer een kans.
    Dat slaat helemaal nergens op. McCain promoot toch geen change? Waarom zou hij dan mogen bogen op een 'verfrissende' keus?

Nogmaals, het is niet ondenkbaar dat Sarah Palin presidentiele bevoegdheden krijgt. Dat is toch godgeklaagd?

Waarom nemen de Republikeinen en een groot deel van het Amerikaanse volk het ambt van de president niet serieus?
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_61308172
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

idd.

Aan de andere kant dieptriest dat hier verkiezingen over gaan en niet de inhoud. triester waren de acties tijdens McCain tegen Bush om de nominatie, maar ik vrees dat beide partijen nog wel even flink tekeer gaan. normaal de reps wat verder dan de dems, maar het blijft eigenlijk triest.

beetje als de gouden kooi. Triest programma met trieste bewoners, maar soms lachwekkend om te zien.
    And that is the news.''
    pi_61308195
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:18 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik zou graag meer inhoud wilen zien.
    ik kijk uit naar debatten. ook debat biden-palin.
    Als Bidden zn hand niet omdraait om Giuliani af te breken om zn ongeschiktheid voor het ambt, than he is going to have a field day with this one. Ik zeg: go for the kill. Gewoon afmaken en direct afserveren.

Hoewel ik liever had gezien dat Hillary het tegen haar zou opnemen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_61308313
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

als Obama wint worden McCain/Palin president/vice-president van Alaska.
    pi_61308384
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:56 schreef One_of_the_few het volgende:
    triester waren de acties tijdens McCain tegen Bush om de nominatie
    Bush was ook niet echt gezellig tegen McCain in de primaries van 2004.
    pi_61308477
    quote:

[..]

Niet dus want vergelijk de entree van John Biden eens met de entree van Sara Palin.
    pi_61308555
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

links was n de VS toch anders dan hier?
    Of alleen als het uitkomt?
    De linksen in Amerika proberen een schandaal te creëren, de extreem linksen in Nederland hopen dat dat gaat lukken.

Is het nu wel duidelijk?
    pi_61308581
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Bush was ook niet echt gezellig tegen McCain in de primaries van 2004.
    die bedoelde ik
    And that is the news.''
    pi_61308653
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet dus want vergelijk de entree van John Biden eens met de entree van Sara Palin.

pi_61308667
    Palin zou een fotografisch geheugen hebben.
    ze wordt vast door Lieberman helemaal klaargestoomd voor dat debat met Biden.
    Biden bijt wel van zich af, maar een vrouw hard aanvallen was not-done.
    dat had Hillary dan beter kunnen doen.

als het goed uitpakt is het een geniale zet van McCain.
    maar voorlopig wil het nog niet echt lukken.
    voorlopig wordt ze afgemaakt. verwachtingen zijn laag.
    dat wil McCain, de underdog zijn.
    zo komt Palin met een geniale speech woensdag waar alles in zit wat er moet inzitten.

dat kind van Bristol kan ook goed uitpakken.
    conservatieve families die hetzelfde hebben meegemaakt kunnen zich met haar associeren.
    pi_61308677
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Over het familie-leven van Biden is anders ook het één en ander bekend geworden. Maar Biden blinkt juist uit als voorbeeldige huisvader.
    pi_61308713
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:10 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat was even een klein foutje.

Maar ik heb wel een goed punt en dat weet je want anders ging je niet zo lopen mierenneuken.
    pi_61308738
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De linksen in Amerika proberen een schandaal te creëren, de extreem linksen in Nederland proberen daar van te smullen.

Is het nu wel duidelijk?
    Nou ja, als je dit al een schandaal vind.
    Ze creeren zelf een schandaal door van die spastische standpunten in te nemen. Bij henzelf is het prive, maar bij anderen.. Achter de ellebogen, zo komt het over.Voor mij maakt het geen zak uit wat iemand doet prive. Maar ga niet roepen dat het bij een ander wel belangrijk is en bij jezelf een prive zaak. dan ben je hypocriet bezig. als ze daar een punt van maken, ok. Over het zwanger zijn zelf zal me een zorg zijn.
    Maar ja, rechts had dit zoveel beter en slimmer gedaan dan links nu. maar dat weet jij ook. Rechts heeft al jaren de vuile campagne veel beter georganiseerd dan links. Dat is geen geheim.
    And that is the news.''
      maandag 1 september 2008 @ 23:12:38 #258
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_61308746
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Fokski het volgende:

Ik heb er andere opvattingen over, liever een hondeleven dan geen leven.
    Fokski is een pro-lifer dus. Weer wat geleerd.
    pi_61308910
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:10 schreef Caesu het volgende:
    zo komt Palin met een geniale speech woensdag waar alles in zit wat er moet inzitten.
    En wat is haar geloofwaardigheid? Het charisma van Obama is inmiddels bijna spreekwoordelijk en brengt mensen in binnen- en buitenland in oprechte vervoering. Zelfs Hillary met haar iconische status in Democratisch Amerika kon daar niet aan tippen. Wat moet Sarah Palin dan aandragen?
      maandag 1 september 2008 @ 23:17:12 #260
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61308927
    Dat hele pro-life en pro-choice zou eigenlijk helemaal geen issue moeten zijn. Kleine overheid, minder bemoeienissen etc. blahblah.

Laat de mensen dat lekker zelf bepalen.
      maandag 1 september 2008 @ 23:17:31 #261
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_61308935
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:09 schreef Caesu het volgende:
    de spin van de wingnuts is: "obama had het kind meteen laten aborteren".
    Aangezien Obama kinderen nog zou laten "aborteren" als ze al geboren zijn is dat niet zo vreemd.
    pi_61308985
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nou ja, als je dit al een schandaal vind.
    Ze creeren zelf een schandaal door van die spastische standpunten in te nemen. Bij henzelf is het prive, maar bij anderen.. Achter de ellebogen, zo komt het over.Voor mij maakt het geen zak uit wat iemand doet prive. Maar ga niet roepen dat het bij een ander wel belangrijk is en bij jezelf een prive zaak. dan ben je hypocriet bezig. als ze daar een punt van maken, ok. Over het zwanger zijn zelf zal me een zorg zijn.
    Maar ja, rechts had dit zoveel beter en slimmer gedaan dan links nu. maar dat weet jij ook. Rechts heeft al jaren de vuile campagne veel beter georganiseerd dan links. Dat is geen geheim.
    In de verkiezingstijd maken de republikeinen en de democraten zich er beide schuldig aan, het is alleen wel opmerkelijk dat de democraten altijd als eerste en het smerigst met modder beginnen te gooien.
    pi_61309084
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:16 schreef Argento het volgende:

[..]

En wat is haar geloofwaardigheid? Het charisma van Obama is inmiddels bijna spreekwoordelijk en brengt mensen in binnen- en buitenland in oprechte vervoering. Zelfs Hillary met haar iconische status in Democratisch Amerika kon daar niet aan tippen. Wat moet Sarah Palin dan aandragen?
    Tja, maar wat koop je met charisma?

Wat Palin brengt is conservatisme en vrouw zijn. Zonder een oprecht conservatieve running mate kon McCain het wel schudden, want hij doet het uitermate belabberd bij de conservatieve achterban. Met Palin slaat hij twee vliegen in een klap: conservatieven en ongelukkige Hillary supporters.
    pi_61309178
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zal de tijd moeten uitwijzen, maar als je erop uit bent mensen te inspireren, is het onontbeerlijk.
    quote:
    Wat Palin brengt is conservatisme
    Zoals er wel meer republikeinen zijn.
    quote:
    en vrouw zijn.
    ook niet echt een wapenfeit om als politicus serieus genomen te worden.
    quote:
    Zonder een oprecht conservatieve running mate kon McCain het wel schudden, want hij doet het uitermate belabberd bij de conservatieve achterban. Met Palin slaat hij twee vliegen in een klap: conservatieven en ongelukkige Hillary supporters.
    Dat zal nog maar moeten blijken. Ik schat de meeste ongelukkige Hillary supporters hoger in dat ze van Obama switchen naar een conservatieve republikein alleen maar omdat die laatste een vrouw is en Obama niet.
    pi_61309179
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In de verkiezingstijd maken de republikeinen en de democraten zich er beide schuldig aan, het is alleen wel opmerkelijk dat de democraten altijd als eerste en het smerigst met modder beginnen te gooien.
    Ik zeg ook niet dat 1 kamp heilig is. Het liefst zou ik het een stuk minder zien dan nu, van beide kanten. Maar veel mensen zien de republikeinen wel als diegene die het meest smerigst zijn. En volgens mij komt dat doordat ze veel beter daarin georganiseerd zijn. niet alleen in gemene dingen. ook in timing van ongunstig nieuws etc. In nederland zag je dat het CDA met de Vries dit veel beter had georganiseerd dan de andere partijen. Is ook een kwaliteit.
    And that is the news.''
    pi_61309252
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:17 schreef popolon het volgende:
    Dat hele pro-life en pro-choice zou eigenlijk helemaal geen issue moeten zijn. Kleine overheid, minder bemoeienissen etc. blahblah.

Laat de mensen dat lekker zelf bepalen.
    Naja. Het is wel raar om uit de mond van iemand die fel tegen abortus is te moeten horen dat er een kleine overheid moet zijn en dat je jezelf moet redden en keuzes moet maken.

De republikeinen lijken me degene met het meeste streven naar een kleine overheid.
    And that is the news.''
    pi_61309257
    quote:

[..]

Wat Palin brengt is conservatisme en vrouw zijn. Zonder een oprecht conservatieve running mate kon McCain het wel schudden, want hij doet het uitermate belabberd bij de conservatieve achterban. Met Palin slaat hij twee vliegen in een klap: conservatieven en ongelukkige Hillary supporters.
    dit betwijfel ik heel sterk.
    enige overeenkomst met Hillary is haar geslacht.
    geeft aan hoe McCain over vrouwen denkt.
      maandag 1 september 2008 @ 23:28:45 #268
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61309303
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Naja. Het is wel raar om uit de mond van iemand die fel tegen abortus is te moeten horen dat er een kleine overheid moet zijn en dat je jezelf moet redden en keuzes moet maken.
    Ja is heel raar ja.
    quote:
    De republikeinen lijken me degene met het meeste streven naar een kleine overheid.
    En ondertussen heel veel 'vrijheden' weten in te perken.
      maandag 1 september 2008 @ 23:29:36 #269
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61309335
    quote:

[..]

Ik denk dat die ultrafeministische Hillary supporters nog eerder op die vage zwarte deelneemster van die splinterpartij stemmen dan op Palin met haar standpunten (als ze niet stiekem toch wel voor Obama gaan).

En ze is idd de conservatieve aanvulling van McCain. Alleen denk ik dat er wel betere kandidaten beschikbaar waren dan deze tante die tot dusver vooral negatieve publiciteit genereert.
      † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 23:29:51 #270
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_61309349
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:27 schreef One_of_the_few het volgende:
    Waarom is dat raar?
    Carpe Libertatem
    pi_61309458
    Nu de POW-kaart al te vaak is gebruikt is de McCain campagne overgestapt op de seksisme-kaart
    pi_61309475
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?
    Omdat je een keuze wordt ontnomen.
    aan de ene kant moet je op ze stemmen omdat ze je juist zelf de keuze's wil laten bepalen. maar op bepaalde punten net niet. Dan weten zij ineens wat goed voor je is. Komt bij dat door het niet informeren van tieners je ze dom, ontwetend houd en ongewenst in gevaar kan brengen.

Die redenatie zou je ook andersom kunnen uitleggen. Waarom wel keuzevrijheid bij zwangerschap en economisch een stuk minder?

Voor mij weegt de vrije keuze op abortus zwaarder dan het kleine beetje economische vrijheid wat je bij de 1 meer krijgt dan bij de ander.
    And that is the news.''
      maandag 1 september 2008 @ 23:33:59 #273
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61309481
    quote:
    Denk je echt dat Palin een betere keus is dan Romney? Ik hoor alleen maar gemopper over Palin hier onder de Republikeinen die ik ken.... verder denk ik ook niet dat Hillary supporters op McCain gaan stemmen omdat Palin een vrouw is.
    -
    pi_61309485
    quote:
    Palin hires attorney for Troopergate investigation

Alaska Gov. Sarah Palin, the GOP vice presidential candidate, has hired a private practice attorney to defend her in the investigation into the firing of her public safety commissioner.

The Legislature is investigating whether Palin fired public safety commissioner Walt Monegan after he refused to fire a state trooper who had divorced Palin's sister.

Anchorage attorney Thomas V. Van Flein has requested a copy of all witness statements and documentary evidence from the Legislature's investigator, Stephen Branchflower. Sen. Hollis French, an Anchorage Democrat, says he instructed Branchflower not to comply with the request.

In July, a legislative oversight committee approved $100,000 to investigate whether Palin abused her power in firing Monegan.
    http://townhall.com/news/(...)ergate_investigation
    pi_61309529
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Denk je echt dat Palin een betere keus is dan Romney? Ik hoor alleen maar gemopper over Palin hier onder de Republikeinen die ik ken.... verder denk ik ook niet dat Hillary supporters op McCain gaan stemmen omdat Palin een vrouw is.
    Was Romney echt beschikbaar dan? Want dat zou een serieuze ticket opgeleverd hebben.
      maandag 1 september 2008 @ 23:36:42 #276
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_61309584
    quote:

[..]

Niet in het geval van Obama. Feit is dat "ras" nu een factor speelt, en dus zul je de kopstukken van Fox News niet vaak in de fout zien gaan. De minder bekende namen OK, maar daar blijft het dan ook bij. Zie de uitspraken van o.a. Ed Rendell. Het valt allemaal wel mee hoor.

Oh ja, er staat trouwens een track op het nieuwe album van de rapper Nas over Fox News. Erg voorspelbaar uiteraard, maar toch een aanrader voor de liefhebber:

Niet echt relevant misschien maar Bill O'Reilly heeft er eerder een aantal seconden aandacht aan geschonken. Spoel door naar 1:10

maandag 1 september 2008 @ 23:38:04 #277
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61309625
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:58 schreef Lyrebird het volgende:
    Zijn dat Ahnold Republikeinen?
    Nee, Orange County zit historisch altijd vol met Republikeinen, al LANG voor Ahhnold ten tonele kwam.

Maar ik heb het dan ook voornamelijk over de wat oudere Republikeinen, 40+ etc, die deze keus niet snappen. Het zou kunnen dat het onder de jeugdige Republikeinen weer heel anders ligt, maar daar spreek ik weinig mee.
    -
      maandag 1 september 2008 @ 23:38:41 #278
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61309647
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:35 schreef Argento het volgende:
    Was Romney echt beschikbaar dan? Want dat zou een serieuze ticket opgeleverd hebben.
    Romney heeft in het verleden laten doorschemeren dat ie wel intresse had.
    -
      maandag 1 september 2008 @ 23:39:08 #279
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61309665
    Troopergate is het nu.

Krijgt nog een staartje want het onderzoek is nog steeds gaande.
    pi_61309747
    quote:
    Een van de reacties op dat forum:
    quote:
    If Barack Obama had chosen as his running mate a woman who was leaving her four-month-old special needs baby to the care of her teenage daughters (who Palin describes as babysitters) and leaving her teenage daughter who was facing an out-of-wedlock pregnancy, religious conservatives in the GOP would be rabid. It is so morally and intellectually dishonest to extol the virtues of Sarah Palin's choices when, if the parties were reversed, the condemnation would be deafening.
    Net nadat Obama in zijn speech de burger heeft opgeroepen tot meer verantwoordelijkheid in het opvoeden van de kinderen. Hij richtte zich weliswaar tot de vaders (en in onuitgesproken woorden tot de vaders onder de zwarte bevolking) maar Sarah voelde zich duidelijk niet aangesproken.
      maandag 1 september 2008 @ 23:42:18 #281
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61309774
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja is heel raar ja.
    [..]

En ondertussen heel veel 'vrijheden' weten in te perken.
    Sorry maar totaal niet mee eens. Vrijheid is prima zolang het niet onnodig ten koste gaat van anderen. Ik beschouw mezelf als individualist, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen een rol zien voor de overheid bij abortus. Het gaat immers niet alleen om de vrijheid van de vrouw, er is ook nog het ongeboren kind dat een belang heeft.

Ik weet dat jij dat waarschijnlijk niet zo ziet, maar ik hoop dat je snapt dat andere mensen dat wel zo kunnen zien.

Ik heb altijd geleerd dat een van de belangrijkste taken van de overheid is om burgers tegen elkaar te beschermen, dat is een van de hoofdredenen waarom het hele concept van regering ontstaan is volgens de meeste politieke wetenschappers; een rechtsysteem met pressiemiddelen om bijboorbeeld diefstal, moord en verkrachting aan te pakken. Voor mij betekent het dan ook dat kinderen tegen ouders beschermd moeten worden wanneer nodig, en voor veel mensen strekt dat zich ook tot ongeboren kinderen.
      maandag 1 september 2008 @ 23:43:34 #282
    203688 Drijfzand
    account closed
    pi_61309819
    Allemaal leugens, die zogenaamde zwangerschap zal wel met een miskraam eindigen, hebben ze enkel bedacht om het gerucht dat de jongste niet haar zoon maar haar kleinzoon is de kop in te drukken.
    too much to do in the real world.
    pi_61309880
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Sorry maar totaal niet mee eens. Vrijheid is prima zolang het niet onnodig ten koste gaat van anderen. Ik beschouw mezelf als individualist, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen een rol zien voor de overheid bij abortus. Het gaat immers niet alleen om de vrijheid van de vrouw, er is ook nog het ongeboren kind dat een belang heeft.

Ik weet dat jij dat waarschijnlijk niet zo ziet, maar ik hoop dat je snapt dat andere mensen dat wel zo kunnen zien.

Ik heb altijd geleerd dat een van de belangrijkste taken van de overheid is om burgers tegen elkaar te beschermen, dat is een van de hoofdredenen waarom het hele concept van regering ontstaan is volgens de meeste politieke wetenschappers; een rechtsysteem met pressiemiddelen om bijboorbeeld diefstal, moord en verkrachting aan te pakken. Voor mij betekent het dan ook dat kinderen tegen ouders beschermd moeten worden wanneer nodig, en voor veel mensen strekt dat zich ook tot ongeboren kinderen.
    Ik snap wel dat mensen het zo zien. Maar ben het er niet mee eens. het meest rare vind ik dat ze kwa naamgeving en manier van optreden net doen of ze mensen een keuze geven terwijl dit gewoon niet zo is. Vertel het zoals jij het doet. Maar de manier waarop het gebeurt, dat is wel raar in samengaan met standpunten op andere terreinen.
    And that is the news.''
      maandag 1 september 2008 @ 23:45:33 #284
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61309889
    Ach dat gerucht van dat vermeende partijlidmaatschap van de afscheidingspartij vind ik nog wel wat interessanter
    pi_61309923
    Palin wordt geprezen voor het aanpakken van corruptie daar in Alaska.
    dus ze zal best wat vijanden hebben.
    die nu de vuile was buiten gaan hangen nu het nationale aandacht krijgt.

Troopergate, Babygate, Bridge-to-Nowhere-gate, what's next.
      maandag 1 september 2008 @ 23:48:33 #286
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61309974
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:33 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat je een keuze wordt ontnomen.
    aan de ene kant moet je op ze stemmen omdat ze je juist zelf de keuze's wil laten bepalen. maar op bepaalde punten net niet. Dan weten zij ineens wat goed voor je is. Komt bij dat door het niet informeren van tieners je ze dom, ontwetend houd en ongewenst in gevaar kan brengen.

Die redenatie zou je ook andersom kunnen uitleggen. Waarom wel keuzevrijheid bij zwangerschap en economisch een stuk minder?

Voor mij weegt de vrije keuze op abortus zwaarder dan het kleine beetje economische vrijheid wat je bij de 1 meer krijgt dan bij de ander.
    Ook jij hebt het leuk over de keuzevrijheid van de vrouw, maar je gaat compleet voorbij aan de eventuele rechten van het ongeboren kind.

Mogelijk is uit de eerdere vega discussie al gebleken dat ik bovengemiddeld gevoelig ben voor recht op leven, maar daar kan ik ook wel rationeel over zijn hoor, en ook bij abortus denk ik dat het rationeel is om in ieder geval eventuele rechten van het ongeboren kind in beschouwing te nemen.
      maandag 1 september 2008 @ 23:49:23 #287
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61309993
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-abortus maar pro-choice. Abortus vind ik ook een probleem als de zwangerschap al in een bepaald stadium zit.

Voor de rest: Neem die belachelijke patriot act, daarmee kunnen ze al je rechten van tafel vegen, just like that. Onder de noemer 'gevaarlijk voor het land'.
      maandag 1 september 2008 @ 23:50:02 #288
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61310010
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:46 schreef Caesu het volgende:
    Palin wordt geprezen voor het aanpakken van corruptie daar in Alaska.
    dus ze zal best wat vijanden hebben.
    die nu de vuile was buiten gaan hangen nu het nationale aandacht krijgt.

Troopergate, Babygate, Bridge-to-Nowhere-gate, what's next.
    Alaska Indepentent party gate
      maandag 1 september 2008 @ 23:51:54 #289
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61310068
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik snap wel dat mensen het zo zien. Maar ben het er niet mee eens. het meest rare vind ik dat ze kwa naamgeving en manier van optreden net doen of ze mensen een keuze geven terwijl dit gewoon niet zo is. Vertel het zoals jij het doet. Maar de manier waarop het gebeurt, dat is wel raar in samengaan met standpunten op andere terreinen.
    Maar voor veel van die mensen is dat hetzelfde als zeggen dat een ouder (na de geboorte) het recht heeft om het kind te behandelen zoals ze dat willen, zelfs doden. Zij zien niet waarom die keuzevrijheid voor de geboorte wel acceptabel zou zijn. Daarom is het ook zo'n moeilijk debat, het gaat letterlijk over leven en dood.
      maandag 1 september 2008 @ 23:52:43 #290
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61310092
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-abortus maar pro-choice. Abortus vind ik ook een probleem als de zwangerschap al in een bepaald stadium zit.

Voor de rest: Neem die belachelijke patriot act, daarmee kunnen ze al je rechten van tafel vegen, just like that. Onder de noemer 'gevaarlijk voor het land'.
    Tsja, maar voor dat laatste hebben de Democraten bijna net zo hard ja geschreeuwd helaas.
    pi_61310214
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt maar ze loopt niet blind achter de Republikeinse vrienden aan, integendeel zelfs.Ik denk dan ook niet dat alles wat de afgelopen 72 uur over haar heen is gekomen haar doet breken ofzo. Ik ben benieuwd naar haar toespraak op de conventie.
      maandag 1 september 2008 @ 23:58:57 #292
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61310244
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heeft ze meer gedaan dan ze welkom heten voor hun conventie?
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:03:21 #293
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_61310358
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Heeft ze meer gedaan dan ze welkom heten voor hun conventie?
    http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=alaska+independent+party+palin+member&spell=1

Naar geruchten was ze lid en dan steun je het gedachtengoed. En dan wil ze het land gaan leiden waar ze naar verluid in het recente verleden van wilde afscheiden.
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:03:59 #294
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61310382
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Tsja, maar voor dat laatste hebben de Democraten bijna net zo hard ja geschreeuwd helaas.
    Ja en nee. Het probleem was de inhoud.

Persoonlijk zou ik ook veel liever een meer partijenstelsel willen zien hier want ik voel me geen democraat. Onmogelijk maar toch. Dat vind ik dan wel weer mooi aan de Nederlandse politiek.
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:07:24 #295
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61310461
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 23:39 schreef popolon het volgende:
    Troopergate is het nu.
    Heeft dat lokale schandaaltje wel de kwalificaties voor een "gate"?
    -
    pi_61310487
    First Lady en de vrouw van Bush sloten zonet de RNC voor vandaag af. Ze riepen op om geld te storten naar de hulpverleningsinstanties ivm. Gustav. Het is nog niet bekend of het reguliere programma morgen wordt hervat.
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:08:40 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61310494
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Heeft dat lokale schandaaltje wel de kwalificaties voor een "gate"?
    Volgens CNN wel.
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:09:29 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61310511
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:03 schreef popolon het volgende:
    Persoonlijk zou ik ook veel liever een meer partijenstelsel willen zien hier want ik voel me geen democraat. Onmogelijk maar toch. Dat vind ik dan wel weer mooi aan de Nederlandse politiek.
    Met de huidige wijze waarop Senatoren en Afgevaardigden worden gekozen is het inderdaad lastig. Af en toe eens een independent, maar daar houd het wel mee op.

Om het Amerikaanse systeem langzaam aan te moderniseren is dit stap 1: Schaf het Electoral College af, en kies de President met een landelijke Popular Vote.
    -
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:10:16 #299
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61310526
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=alaska+independent+party+palin+member&spell=1

Naar geruchten was ze lid en dan steun je het gedachtengoed. En dan wil ze het land gaan leiden waar ze naar verluid in het recente verleden van wilde afscheiden.
    De Amerikanen die ik erover sprak zeiden dat het niet per se een probleem is, veel Amerikanen vinden immers dat staten het recht moeten hebben af te scheiden als ze dat willen. Overblijfsel van de onafhankelijkheidsoorlog en de burgeroorlog denk ik.
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:26:45 #300
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_61310941
    Zo leuk is het toch eigenlijk nooit in Nederland.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')