abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 21:07:36 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303272
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren. Dat gaat alleen niet lukken.
Wie heeft de dochter van Palin zwanger gemaakt? Obama of Biden? Of was het Ralph Nader de linksert.
  maandag 1 september 2008 @ 21:07:43 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61303277
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij zien graag dat falende schoolsystemen doodbloeden. Dat is de enige manier om ze weer gezond te krijgen.

Popolon, popolon. Je weet toch dat subsidie's allemaal naar de War in Iraq gaan.
In Alaska gaat dat geld naar aerial hunting. tsk tsk lyrebird.

Als 10th grade het gemiddelde niveau is in Alaska en iedereen er vrede mee heeft zou je eigenlijk wel moeten weten hoe laat 't is.

Bij rednecks denkt iedereen aan de zuidelijke staten maar de ergste zitten Alaska. Ik dacht eerst een briljante keus vanMcCain (cheap shot om de boze Hilly kiezers te krijgen maar goed) maar hoe meer ik lees over deze enge dame, hoe duidelijker het wordt dat zij absoluut niet een land als de VS kan leiden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61303314
Als je de keuze voor de vice-president zou vertalen naar buitenlands beleid, dan zou het lijken op, zeg, een land binnenvallen, geen flauw idee hebben wat te doen, allemaal nieuwe dingen leren over het land en de bevolking en de etniciteiten, liegen over massavernietigingswapens en voor de rest algehele incompetentie. (Niet ik.)

Godzijdank is het Bush-regime bijna voorbij.
pi_61303348
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie heeft de dochter van Palin zwanger gemaakt?
Het gaat toch allemaal nergens over
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61303350
de spin van de wingnuts is: "obama had het kind meteen laten aborteren".
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 1 september 2008 @ 21:10:33 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61303403
Tsja, tienerzwangerschappen, seks voor het huwelijk, het zijn wellicht punten die voor zwaar conservatieve kiezers tegenstaan, maar dat de McCain campagne dacht dit uit de media te kunnen houden is wel heel erg wereldvreemd.

En net als de lesbische dochter van Cheney is dit ook weer een mooi voorbeeld hoe onrealistisch hun anti-homo of onthoudingsbeleid is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 1 september 2008 @ 21:10:40 #207
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303407
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:00 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Als je de link volgt, lees je een artikel waarin wordt gepleit dat Sarah Palin zelf voor haar huwelijk zwanger was. Maar zoals ik al zei, ik vind dat in principe non-issue's. Van mij mogen mensen zwanger worden wanneer ze willen.
Ok, overheen gelezen, maar dat is wel opvallend gezien haar huidige standpunten ja. Echter hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Net zo truttig en vermoeiend als het huidige gezeur in de Nederlandse politiek...
quote:
Ik gun haar dochter alle steun die ze nodig heeft, want makkelijk lijkt me het niet om op je 17e zwanger te zijn, helemaal niet als je moeder net kandidaat-VP is, waardoor dit soort dingen breed worden uitgemeten in de media. Het arme meisje zal er wel onder lijden.

Dat gezegd hebbende zal Palin dit wel moeten goedpraten, en dat kan lastig zijn als neocon met een ferm standpunt tegen sex voor het huwelijk en even ferme familiewaarden. Maar als het jezelf overkomt, is het altijd net even iets minder erg. Zie Cheney, met zijn lesbische dochter ...
Ik heb medelijden met de dochter, dat zeker, maar ik vind toch dat ze zichzelf hiervoor moet bedanken. Eigen stomme schuld op de eerste plaats. En hoewel het niet mijn zaak is, denk ik dat ze het goede hebben gedaan door te besluiten geen abortus te plegen en alsnog verantwoordelijkheid te nemen.

Wanneer er echter druk komt op Palin om dit af te keuren, wordt er voor Obama ook een nieuw blik wormen open getrokken. Dan moet hij waarschijnlijk ook weer het gedrag van zijn vader, halfbroers en andere mensen uit zijn verleden gaan veroordelen, en dat lijkt me niet prettig.

Ik vind de reactie die hij heeft gegeven dan ook verstandig en bewonderenswaardig.
  maandag 1 september 2008 @ 21:11:24 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303434
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het gaat toch allemaal nergens over
Heb je helemaal gelijk in heur

Maar leg dat de gemiddelde Amerikaanse christenconservatief maar eens uit.
  maandag 1 september 2008 @ 21:11:42 #209
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303446
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:08 schreef Monidique het volgende:
Als je de keuze voor de vice-president zou vertalen naar buitenlands beleid, dan zou het lijken op, zeg, een land binnenvallen, geen flauw idee hebben wat te doen, allemaal nieuwe dingen leren over het land en de bevolking en de etniciteiten, liegen over massavernietigingswapens en voor de rest algehele incompetentie. (Niet ik.)

Godzijdank is het Bush-regime bijna voorbij.
Of niet ... de verkiezingen zijn nog niet geweest
451 °F
pi_61303452
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in heur

Maar leg dat de gemiddelde Amerikaanse christenconservatief maar eens uit.
Als dit het grootste schandaal is dat de democraten kunnen opgraven, dan gaat McCain zeker weten de verkiezingen winnen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 1 september 2008 @ 21:12:50 #211
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303490
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Het getuigd niet van hypocrisie, wel geeft het een duidelijk voorbeeld dat een van de Republikeinse standpunten, in dit geval dat seksuele voorlichting beperkt MOET blijven tot het aanleren van geheelonthouding van sex voor het huwelijk, geen effect heeft.

Ik ben veel meer voorstander van het Democratische standpunt in deze: Fatsoenlijke seksuele voorlichting, inclusief goed onderwijs in de gevaren van ziekten als AIDS etc, wat momenteel ook veelal niet goed gebeurd.
Ik vind het op zich prima om onthouding als beste manier om risico's te vermijden te onderwijzen, en als ze daar in het bijzonder onderwijs een morele draai aan willen geven is dat ook prima. Echter vind ik ook dat het nooit de ENIGE vorm van sexuele voorlichting mag zijn, want hoe hard je er ook op hamert, onthouding zal zelden gebeuren.
pi_61303511
Palin hoeft dit ook niet af te keuren. Obama hoeft ook niets te doen. Het is een non-issue, het is een persoonlijke zaak. Maar het maakt natuurlijk wel duidelijk hoe onrealistisch de conservatieve standpunten zijn. Het blijft toch... ironisch, ergens.
  maandag 1 september 2008 @ 21:13:37 #213
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61303523
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:00 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als je de link volgt, lees je een artikel waarin wordt gepleit dat Sarah Palin zelf voor haar huwelijk zwanger was. Maar zoals ik al zei, ik vind dat in principe non-issue's. Van mij mogen mensen zwanger worden wanneer ze willen.
Voor mij is dat ook een non-issue, net als voor de meeste Democraten trouwens. Maar abstinence staat nu eenmaal op het Republikeinse partijprogramma, en met de keus voor Palin die naast zelf voor het huwelijk sexueel actief was, nu ook al een 17-jarige dochter blijkt te hebben die zwanger is? Het komt allemaal niet echt overeen met de normen en waarden die het Republikeinse partijprogramma pretendeert te promoten.
quote:
Ik gun haar dochter alle steun die ze nodig heeft, want makkelijk lijkt me het niet om op je 17e zwanger te zijn, helemaal niet als je moeder net kandidaat-VP is, waardoor dit soort dingen breed worden uitgemeten in de media. Het arme meisje zal er wel onder lijden.
En we hoeven ook niet de aandacht op het arme kind te vestigen natuurlijk..... het wordt wel weer een ander verhaal als zou blijken dat de vader in deze kwestie meerderjarig zou zijn, wat legaal/technisch gezien eigenlijk een misdaad is.
quote:
Dat gezegd hebbende zal Palin dit wel moeten goedpraten, en dat kan lastig zijn als neocon met een ferm standpunt tegen sex voor het huwelijk en even ferme familiewaarden. Maar als het jezelf overkomt, is het altijd net even iets minder erg. Zie Cheney, met zijn lesbische dochter ...
Maar de dochter van Cheney heeft het ook goed geheim weten te houden..... ze had het allang aan haar ouders verteld, en ook een lesbische relatie al VOOR dat de verkiezingen van 2000 begonnen, maar pas ten tijde van de 2004 re-election campaign kwam het pas echt goed naar buiten. En Cheney zat toen al op de stoel van VP, en hield wijselijk zijn mond over dit soort zaken, en liet Bush het beleid dicteren.

Maar in dit geval kiest McCain toch voor iemand met conservatieve normen en waarden, waar dat met de keuze voor Cheney van Bush niet het geval was, maar vooral Cheney's Washington ervaring van belang was.

Ik blijf van mening: Als McCain deze race wil winnen, dan is Palin geen verstandige keus. Hij had beter voor Romney kunnen gaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 september 2008 @ 21:13:49 #214
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303532
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:10 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik vind de reactie die hij heeft gegeven dan ook verstandig en bewonderenswaardig.
Idem. Het is de enige juiste reactie, menselijk gezien (back off, de media heeft er niets mee te maken), en tevens uit strategisch oogpunt.
451 °F
pi_61303659
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:

Dat hebben (slacht)dieren in de bioindustrie toch ook niet Dan lijkt het me een beter bestaan voor die dieren om hun hele leven in het wild door te brengen dan in een stinkhal of op een overvolle wei.
Je vergeet dat heel veel dieren gefokt worden om als vleeskoe, melkkoe, "vleesvarken", "vleeskip" en legkip te werken. Zonder de bio-industrie had je niet meer dan een paar dieren in het wild ipv miljoenen in de stal, waarvan wellicht niet ieder dier een geweldig leven heeft maar ik denk dat de dieren er het beste van maken, net als mensen die het niet zo getroffen hebben dat doen. Nu zou het mooi zijn als de industrie wat netter zou omgaan met de dieren maar ik meen dat het alternatief dat er een paar koeien in het wild rondhuppelen alleen iets is dat de "dierenliefhebber" goed doet dan de dieren zelf.
pi_61303661
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:44 schreef NJ het volgende:
Overigens ook een reactie van Obama op de het hele baby verhaal:
[..]

http://thepage.time.com/2(...)-about-palin-rumors/

Vows to fire any staffer found to be spreading the rumor that Trig Palin is actually the son of Gov. Palin’s daughter.
Dat is iets te defensief. Hij had dat achterwege moeten laten.
  maandag 1 september 2008 @ 21:17:50 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61303691
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als dit het grootste schandaal is dat de democraten kunnen opgraven, dan gaat McCain zeker weten de verkiezingen winnen.

Niet nodig, zolang McCain maar voldoende op een doordrukje van Bush lijkt

8 jaar prut-beleid van zijn partijgenoot is nogal wat ernstiger dan de gezinsproblemen van Palin
pi_61303757
Uit zwaar religieus oogpunt is deze zwangerschap overigens wel te relativeren door zwaar gelovige Christenen, want de jeugd van tegenwoordig wordt in dit tijdperk helemaal gebrainwashed door internet, (extremere) televisie, etc....
pi_61303791
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:01 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Heeft McCain dat dan gezegd?
quote:
Bristol Palin made the decision on her own to keep the baby, McCain aides said.
http://www.nytimes.com/reuters/us/international-usa-politics-palin.html?_r=1&ei=5070&emc=eta1&oref=slogin

Ik zeg dan ook dat het grenst aan hypocrisie. Van mij mag die Bristol dat kind houden, ik gun het haar, ze doet maar. Whatever. Maar als John McCain en Sarah Palin hun zin krijgen, dan kunnen die 'McCain aides' niet meer benadrukken dat ze ervoor koos het kind te houden. Als McCain en Palin hun zin krijgen, dan kunnen vrouwen en meisjes niet meer kiezen. En dat maakt het toch wat... hypocriet-ig.
  maandag 1 september 2008 @ 21:20:24 #220
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61303804
Door al dit geroddel over zwangerschappen, krijg ik continu rare advertenties in beeld. O.a. draagdoek.nl...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 1 september 2008 @ 21:21:10 #221
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61303829
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:17 schreef Fokski het volgende:

[..]

Dat is iets te defensief. Hij had dat achterwege moeten laten.
Dat is vast in een Q&A naar voren gekomen. "Wat als nu toch blijkt dat het iemand van binnen uw campagne was?" Het enige juiste antwoord op die vraag is natuurlijk wat hij gezegd heeft. Namelijk dat die persoon dan ontslagen zou worden.

Vergeet ook niet dat praktisch elke aanval op John Kerry van 4 jaar terug die ze bij het campagneteam van Bush konden plaatsen ineens gedaan werd door een overijverige stafmedewerker die ergens in de kelder dozen aan het sorteren was.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 1 september 2008 @ 21:23:11 #222
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303922
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Door al dit geroddel over zwangerschappen, krijg ik continu rare advertenties in beeld. O.a. draagdoek.nl...
Gewoon doen, je weet nooit wanneer het van pas komt.
pi_61303947
Samenvattend:

• Bristol Palin heeft onvoldoende seksuele voorlichting gehad want haar moeder is tegen seksuele voorlichting op scholen (bron)
  • Bristol Palin heeft nooit van haar moeder geleerd dat ze de pil of een condoom moet gebruiken want haar moeder is voor onthouding en tegen voorbehoedsmiddelen (onduidelijk, dat haar kind op haar 17e zwanger wordt zegt eigenlijk wel genoeg)
  • Bristol Palin kon niet voor een abortus kiezen want haar moeder is tegen abortus, zelfs in het geval van verkrachting (bronnen in overvloed)
  • Bristol Palin moet nu op haar 17e trouwen want anders zou de schande te groot zijn voor haar moeder om de verkiezing te kunnen winnen (aanname)

De PUMAs gaan dit geweldig vinden.

En kom alsjeblieft niet met gelul aan dat dit een privé-zaak is. Deze situatie is geworteld in de politieke overtuigingen van de vrouw die misschien over een jaar de machtigste persoon ter wereld zou kunnen zijn.
  •   maandag 1 september 2008 @ 21:24:36 #224
    171097 Charles.Darwin
    Let's evolve together!
    pi_61303992
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:18 schreef JohnDope het volgende:
    Uit zwaar religieus oogpunt is deze zwangerschap wel te relativeren door zwaar gelovige Christenen, want de jeugd van tegenwoordig wordt in dit tijdperk helemaal gebrainwashed door internet, televisie, etc....
    excuses zijn overal wel te vinden, inderdaad

Ik neem geen enkele extreme religie serieus. Er is best een humanitair, wetenschappelijk pleidooi te maken tegen abortus, zonder meteen met de bijbel of koran te gaan zwaaien. Aan de andere kant, wetenschappelijk weerleggen dat een meisje dat geslachtsrijp is niet zwanger mag worden is een stuk lastiger. Het is echter wel duidelijk dat in onze cultuur en binnen de in de westerse wereld geldende normen en waarden zwangere tieners een stuk minder kansen hebben op een succesvol leven dan hun niet-zwangere leeftijdsgenoten. Ook hier is geen door "god" geschreven boek voor nodig
    451 °F
      maandag 1 september 2008 @ 21:28:30 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61304171
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:12 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik vind het op zich prima om onthouding als beste manier om risico's te vermijden te onderwijzen, en als ze daar in het bijzonder onderwijs een morele draai aan willen geven is dat ook prima. Echter vind ik ook dat het nooit de ENIGE vorm van sexuele voorlichting mag zijn, want hoe hard je er ook op hamert, onthouding zal zelden gebeuren.
    "...[W]hat I have consistently talked about is to take a comprehensive approach where we focus on abstinence, where we are teaching the sacredness of sexuality to our children.

But we also recognize the importance of good medical care for women, that we're also recognizing the importance of age-appropriate education to reduce risks. I do believe that contraception has to be part of that education process."

Je bent het zowaar eens met Obama.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')