abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61298580
McCain verklaart op de hoogte te zijn geweest van de zwangerschap van dochter Palin en het was schijnbaar algemeen bekend in Wasilla als je daar de blogs van leest. Ze kan iig alvast oefenen met haar baby broertje.

maandag 1 september 2008 @ 18:47:30 #102
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61298606
Maar gaat dit echt effect hebben op Palin's kansen? Hoogstens als ze abortus hadden laten plegen.
pi_61298651
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar gaat dit echt effect hebben op Palin's kansen? Hoogstens als ze abortus hadden laten plegen.
Haar dochter neukt voor het huwelijk?
  maandag 1 september 2008 @ 18:52:48 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61298727
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:03 schreef Lyrebird het volgende:
Nogmaals, Palin heeft meer executive ervaring dan de drie heren bij elkaar! Een gouverneur in de VS is een belangrijke baan, die je niet kunt vergelijken met de commissaris van de koningin in Nederland, een vergelijking die hier eerder werd gemaakt.
Komop.... als gouverneur van Alaska moet je beslissingen maken over oliepijpleidingen, dat de elanden-populatie in check wordt gehouden, en dat je de Eskimos niet beledigd, en als burgemeester van dat kleine dorpje was het enige 3:00 AM telefoontje dat ze zou kunnen krijgen over een bruine beer die aan vuilnisbakken rammelt.

Senatoren zitten met de neus op de politiek in Washington, krijgen inzicht in documenten over de oorlog in Irak en Afghanistan, nemen wetten aan, en weten hoe het politieke spelletje gespeeld wordt in Washington. Sorry, maar iemand die gouverneur is van Alaska, dat slechts 2 jaar is ( en eigenlijk pas sinds Jan. 2007), heeft geen kaas gegeten van hoe Washington in elkaar steekt, ze zit er te ver van verwijderd.

Wat me nog verder teleurstelt is dat McCain haar slechts 1 keer heeft ontmoet, in Februari 2008, en vervolgens per telefoon haar vraagt, zonder eerst eens een goed gesprek te hebben van man tot in dit geval vrouw.

Palin is een DOMME keus voor McCain. Hij had veel beter een goed bekende conservatief kunnen kiezen, zoals Mitt Romney.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61298779
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:27 schreef Majar het volgende:

[..]

Officieel bericht dat bevestigt dat Bristol Palin nu 5 maanden zwanger is. De foto's op de blog van dochter McCain wezen daar ook al een beetje op: http://www.mccainblogette.com/
[..]

Nu wordt het nog sappiger... heeft ze soms al 2 kinderen ?
  maandag 1 september 2008 @ 18:55:11 #106
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61298801
Ik kende de term shotgun-weddings al, maar dit is meer een National Guard-wedding
pi_61298802
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het ene heeft niets met het andere te maken, maar om antwoord te geven op je vraag:

Palin is gekozen omdat ze
a) conservatief is; John McCain had iemand nodig om conservatieve stemmers aan zich te binnen, want zelf mist hij die kwaliteit
b) een vrouw is; McCain heeft met Palin iemand die Hillary supporters binnen kan halen
Oh ja, de Hillary-supporters. Waren die niet voor abortus enzo?

Ik denk niet dat Palin Hillary-supporters kan trekken.
pi_61298808
Dat wist McCain natuurlijk allang. Dit kan hij mooi gebruiken tegen de pro-choice geluiden van de democraten. Dit is toch een mooi voorbeeld voor de Republikeinen, het ongewenste kindje wordt toch geboren en in de armen van de liefdevolle (conservatieve, republikeinse) familie gesloten en opgevoed tot een echte amerikaan. Pro-life, pro-family values. Zou me niks verbazen als de campagne van McCain hier donders goed van op de hoogte was.
Ik weet het ook niet
  maandag 1 september 2008 @ 18:56:00 #109
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61298824
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Haar dochter neukt voor het huwelijk?
Inderdaad, haar dochter, 17. Een beetje oud om de ouders de schuld te geven van stomme fouten van hun kinderen.
pi_61298841
wel een levend voorbeeld voor de evangelisten zoals Palin dat geen-sex-voor-het-huwelijk niet werkt en ze beter iets meer aandacht kunnen geven aan anti-conceptie.

verder is er nog het verhaal dat Bristol 5 maanden van school zijn gehouden vanwege Pfeiffer.
of was dat omdat ze zwanger was.
dat is dan leerplicht-ontduiking.

verder blijft het verhaal staan dat ze hoogzwanger van Alaska naar Texas vloog.
en met brekende vliezen, een toespraak hield - 8 uur terugvloog naar Alaska - en nog een uur naar een afgelegen ziekenhuisje om daar te bevallen.
terwijl hij het 5-de kind was, Down-syndroom complicatie, maand te vroeg.
http://www.newsminer.com/(...)alls-under-scrutiny/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 1 september 2008 @ 18:57:06 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61298851
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Tja, als je de Christelijk conservatieven wil binnenhalen, dan moet je niet met een kandidaat aankomen wiens dochter zwanger raakt VOOR het huwelijk natuurlijk. Daar sta je dan met je "family values".

http://www.2008electionprocon.org/abstinence.htm

Zeker gezien McCain VOOR het onderwijzen van "abstinence only" in scholen, en geen sexuele voorlichting wil geven.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 september 2008 @ 18:57:12 #112
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61298854
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:42 schreef maartena het volgende:
BREAKING NEWS: Bristol Palin, 17-year-old daughter of Sarah Palin, is pregnant and will keep the baby and marry the father, a senior McCain aide confirms.
Ja, dat was al even bekend. Zie mijn vorige post in deze draad. Zoals ik al zei, denk ik niet dat DIT een probleem gaat worden voor McCain..
  maandag 1 september 2008 @ 18:59:09 #113
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61298907
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:42 schreef Daverz het volgende:
Kan dus in ieder geval de bullshit uit de wereld dat het down-syndroom kind van die Bristol is....
Die kleine dochter kan er gewoon niet genoeg van krijgen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 1 september 2008 @ 19:01:14 #114
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61298964
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:57 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ja, dat was al even bekend. Zie mijn vorige post in deze draad. Zoals ik al zei, denk ik niet dat DIT een probleem gaat worden voor McCain..
Hangt er vanaf hoe het gespind wordt.
Obama werd vergeleken met Britney Spears. Als de dochter van Palin vergeleken gaat worden met Jamy-Linn Spears, dan heeft ze met conservatief Amerika een probleem.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 1 september 2008 @ 19:02:51 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61299010
Wat een giller.

NIet voor dat meisje natuurlijk. En ze wist dit natuurlijk al voordat ze gekozen werd. So far for conservative values.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 1 september 2008 @ 19:02:51 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61299011
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Inderdaad, haar dochter, 17. Een beetje oud om de ouders de schuld te geven van stomme fouten van hun kinderen.
Als 1 van de standpunten van je partij is dat seksuele voorlichting in scholen beperkt moet blijven tot preventie van seksuele handelingen voor het huwelijk, dan sla je met zo'n dochter natuurlijk wel een flater.

Hoe kun je dat standpunt verdedigen in een publiek forum, als je zelf niet in staat bleek datzelfde standpunt over te brengen op je eigen kinderen? Ik durf te wedden dat in het vice-presidential debate het onderwerp "sex education" van de tafel wordt geveegd bij de onderhandelingen voor het debat.
-
  maandag 1 september 2008 @ 19:03:25 #117
Stranger than fiction
pi_61299024
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:01 schreef NJ het volgende:

[..]

Obama werd vergeleken met Britney Spears. Als de dochter van Palin vergeleken gaat worden met Jamy-Linn Spears, dan heeft ze met conservatief Amerika een probleem.
  maandag 1 september 2008 @ 19:04:19 #118
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61299059
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Als 1 van de standpunten van je partij is dat seksuele voorlichting in scholen beperkt moet blijven tot preventie van seksuele handelingen voor het huwelijk, dan sla je met zo'n dochter natuurlijk wel een flater.

Hoe kun je dat standpunt verdedigen in een publiek forum, als je zelf niet in staat bleek datzelfde standpunt over te brengen op je eigen kinderen? Ik durf te wedden dat in het vice-presidential debate het onderwerp "sex education" van de tafel wordt geveegd bij de onderhandelingen voor het debat.
Is dat echt een landelijk standpunt van de Republikeinse Partij, of gewoon iets wat een paar Republikeinse oude politici hebben geroepen?
pi_61299088
dat ze National Security ervaring heeft.

er zal gezegd worden dat ze commander in chief is van Alaskan National Guard en Alaska State Defense Force (Homeland Security).
verder ligt Fort Greely in Alaska met de 49th Missile Defense Battalion, 24/7 actief.

foto's van haar bij zo'n militaire installatie.
daar krijgen een hoop mannen die stemmen met hun pik een harde van.

dus McCain rekent op die stemmen en op vrouwen die op een vrouw stemmen enkel vanwege dat het een vrouw is.
maar nu haar verleden wordt nageplozen door de nationale media blijft er weinig van Palin over.

http://www.impalin.com/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 1 september 2008 @ 19:08:04 #121
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61299191
quote:

[..]

Niet alleen het geval op zich:
quote:
A senior McCain campaign official said the McCain camp was appalled that these rumors had not only been spread around liberal blog sites and partisan Democrats, but also were the subject of heightened interest from mainstream news media.

"The despicable rumors that have been spread by liberal blogs, some even with Barack Obama's name in them, is a real anchor around the Democratic ticket, pulling them down in the mud in a way that certainly juxtaposes themselves against their 'campaign of change,"' a senior aide said.
Kan Obama juist schade opleveren als hij er niet adequaat(sp?) op reageert.
pi_61299206
Shit, nu zit ik ineens in één of ander roddel-forum te reageren. Bedankt McCain.
pi_61299258
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:56 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal en als je de christelijke koningin van de conservatieven moet zijn telt het zeker mee.
  maandag 1 september 2008 @ 19:11:23 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61299288
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:34 schreef Lyrebird het volgende:
Palin is gekozen omdat ze
a) conservatief is; John McCain had iemand nodig om conservatieve stemmers aan zich te binnen, want zelf mist hij die kwaliteit
Dan had ie beter Mitt Romney kunnen kiezen. Want de conservatieven overtuigd ze niet echt met een dochter die sex voor het huwelijk heeft.... het "abstinence" standpunt kan dus met het grof vuil mee, want dat heeft niet echt gewerkt in de educatie van haar dochter.
quote:
b) een vrouw is; McCain heeft met Palin iemand die Hillary supporters binnen kan halen
De meeste Hillary supporters zullen denk ik eerder voor Obama stemmen dan voor McCain. Er zijn al grote groepen Hillary supporters die via websites aangegeven hebben hoe ze beledigd zijn, dat McCain denkt zomaar de vrouwen te kunnen aantrekken door een vrouw te kiezen.

Palin is McCain's grootste fout tot zover in deze verkiezingen.
-
pi_61299415
quote:

[..]

Ik wacht al op de spotjes ! Niet van Obama zelf, maar de agressieve bewegingen in de Democratische Partij.
  maandag 1 september 2008 @ 19:15:51 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61299418
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:
Is dat echt een landelijk standpunt van de Republikeinse Partij, of gewoon iets wat een paar Republikeinse oude politici hebben geroepen?
http://www.2008electionprocon.org/abstinence.htm

McCain ondersteund hierin de beslissing van Bush, dat "Abstinence Only" is de enige goede manier van sexuele voorlichting.....

Dit is een serieus onderwerp voor de Republikeinen, en zelfs een onderwerp in de debatten tussen Bush en Kerry in 2004.
-
pi_61299423
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:07 schreef henkway het volgende:
Waarom zit dat kind op ieder foto met die baby??

[ afbeelding ]
Om te oefenen?
  maandag 1 september 2008 @ 19:16:49 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61299445
Sarah Palin Is NOT The Mother [Photos+Video]

Het is een oudje en een blog, ok, maar de tijdlijn die uitgezet wordt klopt. En dan die foto's.

Erg vreemd allemaal dat ook dochter Bristol vijf maanden van school afwezig was met 'Pfeiffer'.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61299557
nou ja, obama is maandenlang uitgemaakt voor vanalles en nog wat.

moslim, terrorist, osama, amerika-hater, racist.
en z'n vrouw ook. kwam ook in de mainstream media langs.

als obama nu even palin's familie veel geluk toewenst met de nieuwe aanwinst in de familie.
dan zal dit obama echt geen schade doen.
  maandag 1 september 2008 @ 19:20:09 #130
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61299579
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:05 schreef Caesu het volgende:
dat ze National Security ervaring heeft.

er zal gezegd worden dat ze commander in chief is van Alaskan National Guard en Alaska State Defense Force (Homeland Security).
verder ligt Fort Greely in Alaska met de 49th Missile Defense Battalion, 24/7 actief.

foto's van haar bij zo'n militaire installatie.
daar krijgen een hoop mannen die stemmen met hun pik een harde van.

dus McCain rekent op die stemmen en op vrouwen die op een vrouw stemmen enkel vanwege dat het een vrouw is.
maar nu haar verleden wordt nageplozen door de nationale media blijft er weinig van Palin over.

http://www.impalin.com/
Daar doelde ik dus ook op toen ik zei dat haar gouverneur-schap haar national security ervaring gaf, niet op de Russen of Canadezen.
pi_61299723
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:16 schreef popolon het volgende:
Sarah Palin Is NOT The Mother [Photos+Video]

Het is een oudje en een blog, ok, maar de tijdlijn die uitgezet wordt klopt. En dan die foto's.

Erg vreemd allemaal dat ook dochter Bristol vijf maanden van school afwezig was met 'Pfeiffer'.
Het is natuurlijk mogelijk dat ze die vijf maanden thuis zat omdat ze.... Pfeiffer had?
pi_61299792
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf een beetje moet bijscholen over de fundamenten van de Republikeinse partij. Dit standpunt is inmiddels al jaren de regel en zelfs de Democraten als geheel durven er niet aan te tornen.
  maandag 1 september 2008 @ 19:28:20 #133
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61299840
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:19 schreef Caesu het volgende:
nou ja, obama is maandenlang uitgemaakt voor vanalles en nog wat.

moslim, terrorist, osama, amerika-hater, racist.
en z'n vrouw ook. kwam ook in de mainstream media langs.
Zeker, maar de "echte" jacht op Obama is (nog) niet geopend. Het kan allemaal nog een graadje erger hoor. Het is alleen de vraag hoe ver "rechts" deze keer wil gaan.
pi_61299848
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:24 schreef Daverz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat ze die vijf maanden thuis zat omdat ze.... Pfeiffer had?
in die tijd had ze wel 2x een verkeersovertreding.
quote:
2/11/08 Palin Bristol S DOB Oct 18 1990 - Drivers exercise due care to avoid collision
Closed 2/26/08

8/6/07 Palin Bristol S DOB Oct 18 1990 - Speeding 4-9 MPH over
Closed 1/22/08
  maandag 1 september 2008 @ 19:29:10 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61299860
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:24 schreef Daverz het volgende:

[..]

Daar ga ik voor de goede orde maar even van uit. 't Blijft een merkwaardig verhaal.
pi_61299946
quote:
Tienerdochter Sarah Palin is zwanger
maandag 1 september 2008 18:45

Sarah Palin, de running mate van de Republikeinse presidentskandidaat John McCain, heeft bekendgemaakt dat haar tienerdochter zwanger is.

Sarah Palin met dochter Bristol met broertje Trig tijdens de Republikeinse conventie
Dat schrijf Palin vandaag in een verklaring.

'We zijn gezegend met vijf prachtige kinderen, die we allemaal liefhebben en alles voor ons betekenen,' begon Palin in haar verklaring.

'Onze prachtige dochter Bristol kwam met het nieuws, waarvan we wisten dat het haar sneller volwassen maakt dan gepland.' Volgens Palin is de tienerdochter vijf maanden zwanger.

Schandaal
Bristol is ongetrouwd, maar zal snel de vader van haar kind huwen.

Eerder dreigden geruchten over het in april geboren zoontje van Palin al het verrassingseffect van haar verkiezing te overschaduwen. Het kind, dat het syndroom van down heeft, zou niet van Palin en haar man zijn, maar van hun dochter Bristol.

Palin zou net doen alsof Trig haar eigen zoontje is om de 'schande' van de tienerzwangerschap van haar oudste dochter te verhullen.

Gerucht
Het bericht van de zwangerschap van Bristol drukt die geruchten de kop in; als Bristol in april zou zijn bevallen van een kind, kan ze nu niet vijf maanden zwanger zijn.

Dat de Republikeinse presidentskandidaat afgelopen vrijdag de onbekende Palin aanwees als zijn running mate, kwam als een donderslag bij heldere hemel voor veel politiek analisten.
pi_61299961
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar doelde ik dus ook op toen ik zei dat haar gouverneur-schap haar national security ervaring gaf, niet op de Russen of Canadezen.
Alaska National Guard General: Palin Plays No Role In National Defense Activities Even When They Involve The Alaska National Guard
Ze kan alleen de National Guard oproepen bij natuurrampen e.d., in andere gevallen is het de federale overheid (met o.a. senator Obama) die de National Guard stuurt.
  maandag 1 september 2008 @ 19:33:50 #139
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61300037
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Alaska National Guard General: Palin Plays No Role In National Defense Activities Even When They Involve The Alaska National Guard
Ze kan alleen de National Guard oproepen bij natuurrampen e.d., in andere gevallen is het de federale overheid (met o.a. senator Obama) die de National Guard stuurt.
State Guard dan, of heeft Alaska dat niet?
  maandag 1 september 2008 @ 19:34:02 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61300046
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:28 schreef Caesu het volgende:

[..]

in die tijd had ze wel 2x een verkeersovertreding.
[..]
  maandag 1 september 2008 @ 19:43:42 #141
Stranger than fiction
pi_61300346
Is er al weer interessante footage van de conventie?
pi_61300487
quote:
Ze houdt van bont en jaagt het liefst zelf op lopende exemplaren bont.

maandag 1 september 2008 @ 19:47:55 #143
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61300514
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is er al weer interessante footage van de conventie?
Programma begint om drie uur 's middags plaatselijke tijd, dacht ik.. en interessant zal het niet worden.
  maandag 1 september 2008 @ 19:48:50 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61300545
  maandag 1 september 2008 @ 19:54:42 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61300738
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Fokski het volgende:
Nu kan ik me niet voorstellen dat er VEEL Republikeinen zijn die tegen het jagen zijn, maar met dergelijke foto's maak je jezelf ook niet populair natuurlijk.....

Steeds meer hoor ik hier om me heen - voornamelijk van Republikeinen trouwens - het volgende: What on earth was McCain thinking?
-
  maandag 1 september 2008 @ 20:00:03 #146
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61300934
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Programma begint om drie uur 's middags plaatselijke tijd, dacht ik.. en interessant zal het niet worden.
Nope. Alleen reglementaire zaken en een korte toespraak van Laura Bush en Cindy McCain aan de gedelegeerden. Niets zoals de eerste avond van de democraten.
pi_61300968
Ik denk dat Obama's aanhang gewoon een stuk gemotiveerder zijn geworden en twijfelaars heeft overtuigd (wellicht ook Nader stemmen) en McCain heeft met zijn VP pick een aantal Republikeinen die wellicht voor Barr of Obama zouden zijn gegaan overgehaald.

McCain's VP pick heeft Obama's aanhang niet verkleind maar wel zijn eigen aanhang vergroot. Ik denk dat elke stem die Obama overhaalt veel steviger is omdat hij de onbekende is. Iemand die uiteindelijk aangeeft dat hij voor Obama gaat zal zich echt niet meer zo makkelijk overtuigen om McCain te stemmen.
  maandag 1 september 2008 @ 20:03:55 #148
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61301065
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Fokski het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tenzij je zelf vegetarier bent en geen leer gebruikt denk ik niet dat je in een positie bent om hier moeilijk over te doen.
pi_61301156
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Steeds meer hoor ik hier om me heen - voornamelijk van Republikeinen trouwens - het volgende: What on earth was McCain thinking?
Wat dacht McCain? Ik kan alleen maar zeggen dat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Tis een alles of niets keus geweest.
  maandag 1 september 2008 @ 20:10:31 #150
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61301282
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:00 schreef Fokski het volgende:
Ik denk dat Obama's aanhang gewoon een stuk gemotiveerder zijn geworden en twijfelaars heeft overtuigd (wellicht ook Nader stemmen) en McCain heeft met zijn VP pick een aantal Republikeinen die wellicht voor Barr of Obama zouden zijn gegaan overgehaald.

[ afbeelding ]
McCain's VP pick heeft Obama's aanhang niet verkleind maar wel zijn eigen aanhang vergroot. Ik denk dat elke stem die Obama overhaalt veel steviger is omdat hij de onbekende is. Iemand die uiteindelijk aangeeft dat hij voor Obama gaat zal zich echt niet meer zo makkelijk overtuigen om McCain te stemmen.
Een poll twee dagen na de bekendmaking. Natuurlijk zijn er nu een aantal vrouwen die op een vrouw gaan stemmen en natuurlijk zijn er nu een aantal conservatieven die geruster zijn over McCain.

Alleen binnenkort krijgen die vrouwen te horen over de oppositie van McCain en Palin tegen Roe vs. Wade en de conservatieven krijgen te horen hoe haar tienerdochter zwanger is. Om maar even mee te beginnen. Dan zakt dat wel weer.
pi_61301306
Amerika wordt verstandig. McCain als mens heb ik een hoop respect voor, maar verder zijn z'n opvattingen bagger. En hij heeft natuurlijk de slechtste running mate ever gekozen. Kom er maar in, Obama.
  maandag 1 september 2008 @ 20:12:51 #152
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61301354
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:11 schreef Bananenman het volgende:
Amerika wordt verstandig. McCain als mens heb ik een hoop respect voor, maar verder zijn z'n opvattingen bagger. En hij heeft natuurlijk de slechtste running mate ever gekozen. Kom er maar in, Obama.
Niemand wint het van Dan Quayle. Met z'n "Potatoe".
  maandag 1 september 2008 @ 20:13:30 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61301375
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:
Tenzij je zelf vegetarier bent en geen leer gebruikt denk ik niet dat je in een positie bent om hier moeilijk over te doen.
Nou ja, ze draagt een bonten kraag..... en de voormalig eigenaar van die pels is waarschijnlijk niet toevallig neergeschoten..... met met een knuppel om het leven gebracht. (Een pels met gaten is waardeloos, een ingeslagen schedel geen probleem, want de kop gaat er toch af) Dat ligt voor sommige mensen toch iets gevoeliger denk ik.

Ik ben zelf vleeseter en leergebruiker, net als 99% van de mensen, maar heb toch meer moeite met het doodknuppelen van zeehondjes en nertsen. Toch niet heel vreemd?
-
  maandag 1 september 2008 @ 20:15:48 #154
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61301445
Ik volg de Amerikaanse verkiezingen intensief, maar ik begin het overzicht een beetje te verliezen, die Palin kwam al over als een wereldvreemde weirdo en nu dit "schandaal" met haar dochter weer.

Ten eerste, voor een partij die onthouding predikt, en een kandidaat-VP die qua mening aan de rechterkant van het spectrum balanceert, kan dit natuurlijk geen goed doen. Het komt gewoon hypocriet over, en ik verwacht dat het vooral de independents tegen zal houden om op McCain/Palin te stemmen. Het christelijke volk heeft geen keuze, die moeten wel voor McCain gaan, hoeveel sex voor het huwelijk er ook nog voor mag komen.

Ten tweede, in principe zijn dit soort verhalen over het privé-leven niet interessant, en voor mij een doorn in het oog omdat ik van mening ben dat alle aandacht op slechte kanten van politici en swift-boating attacks een verzwakking zijn van de democratie die de VS over de hele wereld probeert te verspreiden (en ook voor onze eigen democratie). Maar in dit geval, waar de privé-situatie de partijstandpunten overlapt, is het lastig om het te negeren.

Terug naar de media-geile realiteit. De democraten moeten goed nadenken hoe ze op dit nieuws reageren. Als ze er teveel negatieve aandacht aan schenken, kan/zal dat tegen ze gaan werken. Als ik de democraten was, zou ik rustig blijven wachten totdat de media het verhaal oppikt en met een beetje geluk heeft het enorm veel negatieve invloeden op de republikeinen (McCains inschattingsvermogen wbt keuze van zijn VP, Palins hypocretie, etc). Tel daarbij op dat McCain de lange dagen erg slecht trekt en seniel/moe overkomt in sommige persconferentie's en interviews, en dat zowel McCain als Palin in mootjes worden gehakt in directe debatten tegen Obama en Biden (beiden uitmuntende redenaars) en je kunt, mits je jezelf niet in de voet schiet, al niet meer verliezen.

Maar het gaat vast weer erg spannend worden. Ik heb 4 en 5 november in ieder geval vrijaf genomen
451 °F
  maandag 1 september 2008 @ 20:20:11 #155
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61301609
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:15 schreef Charles.Darwin het volgende:
ik verwacht dat het vooral de independents tegen zal houden om op McCain/Palin te stemmen. Het christelijke volk heeft geen keuze, die moeten wel voor McCain gaan, hoeveel sex voor het huwelijk er ook nog voor mag komen.
Het probleem van McCain met conservatief Amerika is niet of ze op hem of iemand anders stemmen, maar of ze überhaupt op komen dagen en hun vrienden optrommelen om ook te stemmen.

En voor McCain lopen ze absoluut niet warm en het is nog maar de vraag hoe warm ze gaan lopen voor Sarah Palin die haar dochter niet kan opvoeden (in hun ogen).
  maandag 1 september 2008 @ 20:21:09 #156
Stranger than fiction
pi_61301642
Het blijkt dus dat meisjesscholen niet helpen tegen ongewenste invloeden.
pi_61301710
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen vlees eten en schoenen dragen en lol hebben in het afschieten van dieren en er dan mee poseren of mee pronken op je bank.
  maandag 1 september 2008 @ 20:23:57 #158
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61301742
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:20 schreef NJ het volgende:

[..]

Het probleem van McCain met conservatief Amerika is niet of ze op hem of iemand anders stemmen, maar of ze überhaupt op komen dagen en hun vrienden optrommelen om ook te stemmen.

En voor McCain lopen ze absoluut niet warm en het is nog maar de vraag hoe warm ze gaan lopen voor Sarah Palin die haar dochter niet kan opvoeden (in hun ogen).
True, maar wellicht staat er voor de neocons teveel op het spel om zomaar weg te blijven. Better of two evils idee.
451 °F
  maandag 1 september 2008 @ 20:24:06 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61301749
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou ja, ze draagt een bonten kraag..... en de voormalig eigenaar van die pels is waarschijnlijk niet toevallig neergeschoten..... met met een knuppel om het leven gebracht. (Een pels met gaten is waardeloos, een ingeslagen schedel geen probleem, want de kop gaat er toch af) Dat ligt voor sommige mensen toch iets gevoeliger denk ik.

Ik ben zelf vleeseter en leergebruiker, net als 99% van de mensen, maar heb toch meer moeite met het doodknuppelen van zeehondjes en nertsen. Toch niet heel vreemd?
Nee, maar wel behoorlijk hypocriet. Wat denk je dat er met de voormalig eigenaar van dat leer is gebeurd? Die is ook niet toevallig geslacht hoor... En ik hoop niet dat je de illusie hebt dat dieren in slachterijen het beter hebben dan een doodgeslagen nerts.
pi_61301751
Ik heb in principe niets tegen "tiener"zwangerschappen (voor je zegt: Errr? Ik vind het dom, ik vind het onverstandig, ja, maar ik bedoel, tsja, zo gaat het wel eens en die kinderen kunnen goed worden opgevoed), maar christus... ... Dit ziet er heel slecht uit voor één man, iemand die zogenaamd ervaren is en een superieur beoordelingsvermogen heeft: John McCain. (De kans is trouwens groot dat hij christelijk-extreem-rechts zijn running mate heeft laten kiezen. )
pi_61301780
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:24 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee, maar wel behoorlijk hypocriet. Wat denk je dat er met de voormalig eigenaar van dat leer is gebeurd? Die is ook niet toevallig geslacht hoor... En ik hoop niet dat je de illusie hebt dat dieren in slachterijen het beter hebben dan een doodgeslagen nerts.
Het is niet hypocriet om vlees te eten en tegelijkertijd tegen plezierjacht te zijn.
  maandag 1 september 2008 @ 20:27:20 #162
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61301864
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:23 schreef Fokski het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen vlees eten en schoenen dragen en lol hebben in het afschieten van dieren en er dan mee poseren of mee pronken op je bank.
Onzin naar mijn mening; je kunt net zo goed geen vlees eten en geen leer gebruiken, dus dat doe je in principe ook gewoon voor de lol. Dat jouw stukje vlees lag te pronken in een schap in de supermarkt maakt het niet veel anders dan als het bij iemand op de bank ligt te pronken.

Daarbij hebben de meeste gejaagde dieren in ieder geval een waardiger bestaan gehad dan de meeste beesten in de bio-industire...
pi_61301867
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:31 schreef henkway het volgende:
Ongelooflijk en dat om niet te hoeven vertellen dat haar man de vader is.

is wel erg hoor

en dan opeens het kind bij die nieuwe echtgenoot.
waarom kunnen republikeinen niet normaal doen.
Kun je mij nog eens uitleggen wat je met je verknipte conspiracy geest probeert te zeggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 1 september 2008 @ 20:27:42 #164
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61301878
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is niet hypocriet om vlees te eten en tegelijkertijd tegen plezierjacht te zijn.
Dat vind ik dus zeker wel.
  maandag 1 september 2008 @ 20:28:20 #165
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61301903
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:24 schreef Monidique het volgende:
(De kans is trouwens groot dat hij christelijk-extreem-rechts zijn running mate heeft laten kiezen. )
Daar zie ik McCain echt niet voor aan. Hij maakt echt zijn eigen beslissingen. Hoe slecht ze ook voor zijn campagne vallen. Dat is de laatste paar maanden maar al te vaak voor gekomen. Hij heeft in dit geval wel geluisterd naar zijn adviseurs, want als hij 100% zelf de keuze had gemaakt, dan was het Lieberman of Ridge geworden, maar bij een pro-abortus kandidaat voor VP dan hadden de gedelegeerden voor de Republikeinse partij waarschijnlijk de conventiehal afgebrand. .
  maandag 1 september 2008 @ 20:28:26 #166
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61301905
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach ja, sommige mensen denken dat je, als je tegen plezierjacht bent, meteen veganist moet zijn. Of dat als je pro-abortus bent, je alle tienerzwangerschappen wilt afbreken (ipv gewoon de keuze te laten aan het zwangere meisje). Of dat je als atheist een grote vijand van het geloof bent, in plaats van realistische humanist.

Nuance is soms ver te zoeken
451 °F
pi_61301977
Dit wordt wel een soap zo Maar ben erg benieuwd naar de reacties van de kiezers nu. Aan de ene kant een tienerzwangerschap door een random vriendje wat dr ff gepakt heeft; maar aan de andere kant wel het voornemen het kind te houden en zelfs te trouwen met die knul (uiteraard onder druk van de moeder, maar soit). Heb echt geen idee welke kant dit opgaat. Ben erg benieuwd.
  maandag 1 september 2008 @ 20:31:15 #168
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61301996
Hoezo nuance, jullie eten vlees omdat jullie het lekker vinden? In ieder geval niet omdat het nodig is. Wat is er dan erger aan mensen die voor de lol jagen?

In allebei de gevallen zijn de dieren net zo dood, terwijl het niet had gehoeven.
  maandag 1 september 2008 @ 20:34:03 #169
Stranger than fiction
pi_61302130
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:31 schreef Wheelgunner het volgende:
Hoezo nuance, jullie eten vlees omdat jullie het lekker vinden? In ieder geval niet omdat het nodig is. Wat is er dan erger aan mensen die voor de lol jagen?

In allebei de gevallen zijn de dieren net zo dood, terwijl het niet had gehoeven.
Ik ben het met je eens.
pi_61302162
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:28 schreef NJ het volgende:
Hij heeft in dit geval wel geluisterd naar zijn adviseurs, want als hij 100% zelf de keuze had gemaakt, dan was het Lieberman of Ridge geworden

Nou ja, precies, en:
quote:
Dr. James Dobson, a prominent evangelical leader who once said he would not vote for John McCain "under any circumstances," announced in the last hour that he planned to vote for McCain.

The announcement by the head of Focus On The Family, an influential Colorado-based ministry, came Friday afternoon at a conservative outreach meeting in Minneapolis, which had been organized by the McCain campaign. "If flip-flopping is a sin, then I am a sinner," Dobson told the group, according to a first-person account of the address, which was confirmed by Dobson's office.

The announcement comes just hours after McCain picked Alaska Gov. Sarah Palin as his running mate. Palin has been widely cheered by conservative activists for her pro-life views and conservative governance record.
http://www.time-blog.com/(...)will_vote_mccai.html
pi_61302260
djeez deze reeks gaat snel!
(tvp)
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_61302301
of is McCain gewoon keihard genaaid door z'n partij.
dat er donderdag zoveel Palin-gates zijn dat op de conventie de gedelegeerden toch Romney/Huckabee kiezen.

eerder vandaag stond in WSJ dat McCain mogelijk zelf niet aanwezig zou zijn donderdag bij zijn nominatie vanwege Gustav.
quote:
They would not rule out the possibility that Sen. McCain would not appear in person to accept the nomination, a politically important moment to speak to many voters who don't normally hear his words.
http://online.wsj.com/art(...)od=hpp_us_whats_news

nu wordt gezegd dat hij er toch waarschijnlijk wel bij is.

rare berichten... er zal achter de schermen een hoop aan de gang zijn.
àls Palin officieel VP-kandidaat wordt, kunnen ze niet meer van haar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 01-09-2008 20:45:47 ]
pi_61302341
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Onzin naar mijn mening; je kunt net zo goed geen vlees eten en geen leer gebruiken, dus dat doe je in principe ook gewoon voor de lol. Dat jouw stukje vlees lag te pronken in een schap in de supermarkt maakt het niet veel anders dan als het bij iemand op de bank ligt te pronken.
Ik kan net zo goed wel vlees eten en leer gebruiken. Ik heb er geen problemen mee dat dieren worden geslacht voor voedsel. Zelfs hetgeen Palin's doet stoort mij niet ontzettend en je kan moeilijk stellen dat het niet ontzettend verschilt van een stukje vlees uit de supermarkt halen. Maar let op de werkelijke boodschap van mijn post: ze is nou niet echt een vervanger voor Hillary noch iemand waar Hillary supporters zich in kunnen vinden.
quote:
Daarbij hebben de meeste gejaagde dieren in ieder geval een waardiger bestaan gehad dan de meeste beesten in de bio-industire...
Ik heb er andere opvattingen over, liever een hondeleven dan geen leven.
  maandag 1 september 2008 @ 20:42:31 #175
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61302396
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:39 schreef Caesu het volgende:
of is McCain gewoon keihard genaait door z'n partij.
dat er donderdag zoveel Palin-gates zijn dat op de conventie de gedelegeerden toch Romney/Huckabee kiezen.

eerder vandaag stond in WSJ dat McCain zelf niet aanwezig zou zijn donderdag bij zijn nominatie vanwege Gustav.
[..]

nu wordt gezegd dat hij er toch wel waarschijnlijk bij is.

Imho zou het best kunnen dat ze nog gedumpt wordt. Zelfs McCain kan nog worden gepasseerd. De evntuele potitieve invloed van zo'n switch heb ik al eens goed beargumenteerd voorbij zien komen (als mogelijkheid, niet als zekerheid).
451 °F
  maandag 1 september 2008 @ 20:43:57 #176
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61302436
quote:
of is McCain gewoon keihard genaait door z'n partij.

eerder vandaag stond in WSJ dat McCain mogelijk zelf niet aanwezig zou zijn donderdag bij zijn nominatie vanwege Gustav.
[..]

nu wordt gezegd dat hij er toch waarschijnlijk wel bij is.

quote:
McCain camp manager Davis tells reporters that following the “business-only” session Monday afternoon both women (Cindy McCain and Laura Bush) will quickly speak to the group. Says McCain has no plans to accept his nomination anywhere besides St. Paul.
bron
  maandag 1 september 2008 @ 20:44:15 #177
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61302448
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ik kan net zo goed wel vlees eten en leer gebruiken. Ik heb er geen problemen mee dat dieren worden geslacht voor voedsel. Zelfs hetgeen Palin's doet stoort mij niet ontzettend en je kan moeilijk stellen dat het niet ontzettend verschilt van een stukje vlees uit de supermarkt halen. Maar let op de werkelijke boodschap van mijn post: ze is nou niet echt een vervanger voor Hillary noch iemand waar Hillary supporters zich in kunnen vinden.
Ok, je hoeft het niet met me eens te zijn. En ik wilde ook opzettelijk niet de aandacht van je punt afleiden hoor.
quote:
[..]

Ik heb er andere opvattingen over, liever een hondeleven dan geen leven.
Dat hebben (slacht)dieren in de bioindustrie toch ook niet Dan lijkt het me een beter bestaan voor die dieren om hun hele leven in het wild door te brengen dan in een stinkhal of op een overvolle wei.
  maandag 1 september 2008 @ 20:44:51 #178
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61302464
Overigens ook een reactie van Obama op de het hele baby verhaal:
quote:
Obama: “I Am Offended” By Claim About Palin Rumors

Speaking in Monroe, Michigan, the Senator denies his campaign is behind rumors about Sarah Palin’s youngest child.

“I am offended by that statement. There is no evidence at all that this involves us.”

Vows to fire any staffer found to be spreading the rumor that Trig Palin is actually the son of Gov. Palin’s daughter.

Notes that his own mother had him when she was 18, and tells reporters to “back off” the story.
http://thepage.time.com/2008/09/01/obama-offended-by-claim-about-palin-rumors/
  maandag 1 september 2008 @ 20:45:32 #179
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61302483
Kunnen we de hele veganisten discussie hier buiten houden?
pi_61302505
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Fokski het volgende:
Maar let op de werkelijke boodschap van mijn post: ze is nou niet echt een vervanger voor Hillary noch iemand waar Hillary supporters zich in kunnen vinden.
Daarom is de keuze voor Palin een ontzettende belediging voor vrouwen. Het zal een geweldig persoon kunnen zijn, hoewel haar politieke standpunten en handelingen tamelijk abject lijken, maar laten we ons niet voor gek houden: de primaire reden dat ze is gekozen is omdat ze een vrouw is. En kennelijk denken de Republikeinen dat vrouwen op een vagina stemmen, ondanks dat het een vrouw is die tegen vrije keuze voor vrouwen is, Clinton een jankerd vindt en moet lachen om "bitch".

Hillary Clinton was een persoon die ondanks haar vrouw-zijn president kon (kan?) worden, Sarah Palin is gekozen als vice-president dankzij haar vrouw-zijn. Het is zo verschillend, zo transparant, zo bizar, zo'n klap in het gezicht, lijkt mij, van vrouwen die vinden dat je beloond moet worden om je daden, ondanks je sekse. Bizar.
  maandag 1 september 2008 @ 20:46:31 #181
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61302520
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:45 schreef NJ het volgende:
Yes, Sir.
  maandag 1 september 2008 @ 20:47:34 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61302556
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb die illusie zeker niet, natuurlijk hebben geslachte beesten het net zo min goed. Maar niemand koopt daardoor minder vlees, of opeens een kunststof portemonnee of handtas. En je hebt ook gelijk, een vegetariër die geen beesten eet "want zo zielig voor die arme dieren", en dan over straat loopt met een leren portemonnee in de kontzak, of een leren handtasje.... is natuurlijk net zo hypocriet.

Maar het is natuurlijk wel een stuk zichtbaarder met het dragen van bont. Daarmee geef je duidelijk te kennen dat je geen probleem hebt met jagen, geen probleem hebt met het doodknuppelen van beesten, en er ook geen enkel probleem mee hebt om dat aan iedereen duidelijk te maken. Die zichtbaarheid heb je niet met een leren tas of portemonnee.

Kijk, als McCain in een steakhouse zit te smikkelen van een flinke biefstuk, en na de maaltijd afrekent met zijn lederen portemonnee, dan straalt daar niet "dierenmoordenaar" vanaf. Bij het dragen van een pels is dat veel zichtbaarder, en wordt dat veel eerder veroordeeld. Hiermee wil ik geen oordeel vellen over de hypocrisie van zoiets, maar het is wat het oog, en daarmee de mens ziet.

Biefstuketer, Lederen portemonnee drager = Gewoon een mens.
Nerts om de nek drager = Dierenmoordenaar.

Perceptieverschil.

En nu maakt het mij persoonlijk geen WORST uit eigenlijk, wat ze dragen moeten ze helemaal zelf weten, en het feit dat Palin gewoon geen enkele ervaring heeft met Washington weegt bij mij zwaarder dan dat ze er geen problemen mee heeft om nertsen dood te knuppelen.....maar ik kan me goed voorstellen dat het bij anderen wel een verschil in perceptie opwekt.
-
  maandag 1 september 2008 @ 20:48:08 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61302572
Het blijft natuurlijk een enorme redneck die Palin.

Falende schoolsystemen (het laagste slagingspercentgae van het land in Alaska) krijgen geen subsidies, die gaan op in zgn. 'aerial hunting'.
Het politiek (scheidings)schandaal wat nog gaande is, puur op basis van persoonlijke redenen. Ook goed fout.
Haar man zit in de olie-industrie. Goh what's new.
Ze geeft geen reet om de wereld om zich heen, iets wat vrij normaal is in Alaska trouwens. Men vergeet nog wel eens dat het 't meest afgelegen en afgesloten gebied is van de VS. Zolang ze kunnen jagen is het goed.

Kortom, een redneck eerste klas verpakt in een leuk omhulsel.
  maandag 1 september 2008 @ 20:49:23 #184
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61302617
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:31 schreef Wheelgunner het volgende:

Ik heb persoonlijk geen problemen met plezierjacht, maar ik kan me voorstellen dat er vleeseters zijn die dat wel hebben. Maakt ze dat hypocriet? Misschien een beetje, maar minder dan advocaten voor onthouding die zelf een ongetrouwde, zwangere dochter hebben, of nog erger, zelf "de fout in gaan"

Vergeet niet dat we al sinds onze vroegste ontwikkeling vlees eten EN sex hebben voor het huwelijk. In mijn optiek is het niet immoreel om vlees te eten, niet immoreel om sex te hebben voor het huwelijk, niet immoreel om vegetariër te zijn, niet immoreel om tegen de jacht te zijn, maar om wel vlees te eten, maar WEL immoreel om iemand het recht op abortus te ontnemen op basis van een fictief boekje.
quote:
edit} excuses, ik dwaal af ^_^
451 °F
pi_61302719
  maandag 1 september 2008 @ 20:54:01 #186
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61302797
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:49 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk geen problemen met plezierjacht, maar ik kan me voorstellen dat er vleeseters zijn die dat wel hebben. Maakt ze dat hypocriet? Misschien een beetje, maar minder dan advocaten voor onthouding die zelf een ongetrouwde, zwangere dochter hebben, of nog erger, zelf "de fout in gaan"

Vergeet niet dat we al sinds onze vroegste ontwikkeling vlees eten EN sex hebben voor het huwelijk. In mijn optiek is het niet immoreel om vlees te eten, niet immoreel om sex te hebben voor het huwelijk, niet immoreel om vegetariër te zijn, niet immoreel om tegen de jacht te zijn, maar om wel vlees te eten, maar WEL immoreel om iemand het recht op abortus te ontnemen op basis van een fictief boekje.
[..]

edit} excuses, ik dwaal af ^_^
Ik vind deze situatie niet getuigen van hyprocisie aan Palin's kant hoor. Haar dochter is oud genoeg om haar eigen beslissingen te maken en verantwoordelijk te worden gehouden voor haar eigen fouten. Dat zegt weinig over de moeder op die leeftijd.

Overigens heb ik als atheist ook problemen met abortus hoor, je hoeft echt niet een fictief boekje te hebben om het daar niet mee eens te zijn.
  maandag 1 september 2008 @ 20:56:03 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61302868
quote:
of is McCain gewoon keihard genaaid door z'n partij.
Ik denk dat daar erg weinig kans op is persoonlijk.
-
  maandag 1 september 2008 @ 20:57:23 #188
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61302913
Heel weinig, ondanks dat ze dan bijna onverslaanbaar zouden zijn.
pi_61302934
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik vind deze situatie niet getuigen van hyprocisie aan Palin's kant hoor. Haar dochter is oud genoeg om haar eigen beslissingen te maken en verantwoordelijk te worden gehouden voor haar eigen fouten. Dat zegt weinig over de moeder op die leeftijd.
Het zou wel hypocriet-ig zijn wanneer Palin zelf tegen alle vormen van abortus is, John McCain ook in die richting zit en de campagne dan zegt: "De dochter koos ervoor het kind te houden." Leuk, moet ze ook zelf weten en inderdaad die beslissing maakt zij en het is haar verantwoordelijkheid, maar als Palin en McCain hun zin krijgen, hebben meisjes en vrouwen die keuze niet meer. Dat grenst aan hypocrisie, me dunkt.
pi_61302966
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:57 schreef Wheelgunner het volgende:
Heel weinig, ondanks dat ze dan bijna onverslaanbaar zouden zijn.
McCain/Romney of McCain/Huckaee bijna onverslaanbaar? Waar haal je dat vandaan?
pi_61302989
Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren. Dat gaat alleen niet lukken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61303023
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:46 schreef Monidique het volgende:

Hillary Clinton was een persoon die ondanks haar vrouw-zijn president kon (kan?) worden, Sarah Palin is gekozen als vice-president dankzij haar vrouw-zijn. Het is zo verschillend, zo transparant, zo bizar, zo'n klap in het gezicht, lijkt mij, van vrouwen die vinden dat je beloond moet worden om je daden, ondanks je sekse. Bizar.
Bewijs maar eens dat Hillary Clinton zo ver was gekomen als ze geen vrouw was geweest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 1 september 2008 @ 21:00:19 #193
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303031
quote:

[..]

Als je de link volgt, lees je een artikel waarin wordt gepleit dat Sarah Palin zelf voor haar huwelijk zwanger was. Maar zoals ik al zei, ik vind dat in principe non-issue's. Van mij mogen mensen zwanger worden wanneer ze willen.

Ik gun haar dochter alle steun die ze nodig heeft, want makkelijk lijkt me het niet om op je 17e zwanger te zijn, helemaal niet als je moeder net kandidaat-VP is, waardoor dit soort dingen breed worden uitgemeten in de media. Het arme meisje zal er wel onder lijden.

Dat gezegd hebbende zal Palin dit wel moeten goedpraten, en dat kan lastig zijn als neocon met een ferm standpunt tegen sex voor het huwelijk en even ferme familiewaarden. Maar als het jezelf overkomt, is het altijd net even iets minder erg. Zie Cheney, met zijn lesbische dochter ...
451 °F
  maandag 1 september 2008 @ 21:01:32 #194
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61303077
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zou wel hypocriet-ig zijn wanneer Palin zelf tegen alle vormen van abortus is, John McCain ook in die richting zit en de campagne dan zegt: "De dochter koos ervoor het kind te houden." Leuk, moet ze ook zelf weten en inderdaad die beslissing maakt zij en het is haar verantwoordelijkheid, maar als Palin en McCain hun zin krijgen, hebben meisjes en vrouwen die keuze niet meer. Dat grenst aan hypocrisie, me dunkt.
Heeft McCain dat dan gezegd? En McCain en Palin hoeven elkaar niet op alle punten na te praten natuurlijk.

Palin zou pas hypocriet zijn als ze zou accepteren dat haar dochter wel abortus zou laten plegen...
  maandag 1 september 2008 @ 21:01:44 #195
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61303087
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren. Dat gaat alleen niet lukken.
Waaruit is dat duidelijk?
pi_61303094
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:48 schreef popolon het volgende:
Het blijft natuurlijk een enorme redneck die Palin.

Falende schoolsystemen (het laagste slagingspercentgae van het land in Alaska) krijgen geen subsidies, die gaan op in zgn. 'aerial hunting'.
Wij zien graag dat falende schoolsystemen doodbloeden. Dat is de enige manier om ze weer gezond te krijgen.

Popolon, popolon. Je weet toch dat subsidie's allemaal naar de War in Iraq gaan.
pi_61303138
nog zo'n 65 dagen.
benieuwd hoeveel gestoorder deze verkiezingen nog gaan worden.
veel meer inhoudelijk zal het wel niet worden.
  maandag 1 september 2008 @ 21:03:57 #198
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61303166
quote:
Het getuigd niet van hypocrisie, wel geeft het een duidelijk voorbeeld dat een van de Republikeinse standpunten, in dit geval dat seksuele voorlichting beperkt MOET blijven tot het aanleren van geheelonthouding van sex voor het huwelijk, geen effect heeft.

Ik ben veel meer voorstander van het Democratische standpunt in deze: Fatsoenlijke seksuele voorlichting, inclusief goed onderwijs in de gevaren van ziekten als AIDS etc, wat momenteel ook veelal niet goed gebeurd.
-
pi_61303178
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel duidelijk dat links een schandaal probeert te creëren.
Niet nodig. Dat doet McCain zelf wel.
  maandag 1 september 2008 @ 21:06:00 #200
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61303218
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet nodig. Dat doet McCain zelf wel.
Als Obama haar nou bezwangerd heeft
451 °F
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo