En er zijn mensen die het daar kennelijk mee eens zijn.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef Wombcat het volgende:
En dan ben ik nog uitgegaan van een kleine kans op een vals-positieve test, want die kans lijkt groter te zijn dan ik had 'aangenomen' (verzonnen):
[..]
bron
Dus, bij elke misdaad gewoon 10.000 mensen testen en gegarandeerd heb je een veroordeling. Of die dan ook terecht is, is punt twee, maar hey, dat zijn maar details
Bij die specifieke methode wel ja, maar dat kan men nog verkleinen door een match op meer punten. (in NL is de standaard 10 punten meen ik, en dan is de kans 1 op een paar miljard) Dit is duurder dan op 4,5 of 6 punten, maar het kan dus nog een stuk nauwkeuriger dan de methode die jij noemt..quote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb je gezien wat voor link bij de comments staat ...
http://dna-view.com/profile.htm#profile%20probability
[..]
Volgens een reportage (van Peter R. een tjjd geleden?), Moordzaak met vlek op een bloes van een vrouw, heeft recherche er toen ook een flink potje van gemaakt. Dus ik denk dat zulke cijfers geen reet zeggen. En het is een aanname. Wat er met zo'n vlek gebeurt tijdens onderzoek speelt ook grote parte. Het komt allemaal neer komt op de kundigehid van de rechercheurs ter plaatse. Dus DNA zou nog helemaal geen foolproof bewijs hoeven zijn over wie wat. Het is eerder een hulpmiddel dan dat het een wondermiddel is.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb je gezien wat voor link bij de comments staat ...
http://dna-view.com/profile.htm#profile%20probability
[..]
En als het dat is, moet je het dus niet grootschalig gebruiken.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:08 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Het is eerder een hulpmiddel dan dat het een wondermiddel is.
Helaas gaat dat in de nieuwe ID kaart dus wel gebeuren (van alle Nederlanders)...quote:Op woensdag 10 september 2008 13:40 schreef Wombcat het volgende:
En als het dat is, moet je het dus niet grootschalig gebruiken.
Je gaat toch ook niet van de hele buurt maar vingerafdrukken afnemen?
Op je ID-kaart is nog niet hetzelfde als bij een misdaad effe alle vingerafdrukken van iedereen ernaast leggen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:49 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Helaas gaat dat in de nieuwe ID kaart dus wel gebeuren (van alle Nederlanders)...
een ugly bitch wel te verstaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:19 schreef Man-E-Faces het volgende:
En als het dat is, moet je het dus niet grootschalig gebruiken.
Je gaat toch ook niet van de hele buurt maar vingerafdrukken afnemen?
Ik ben ook niet voor. Ik ben geen expert maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat er met DNA teveel fout kan gaan. De grootschalige maatregelen zijn nog maar het topje van de Ijsberg. Stel dat jou DNA ook op de plaats delict aanwezig is. Ben je automatisch verdachte, wordt je ondervraagd, onder druk gezet. Je hele huis wordt onderstboven gehaald. En ze gaan lukraak verbanden leggen om te zien of je er wellicht iets te maken hebt. Geen goede zaak. Op grote schaal niet. Volgens mij dient deze controlezucht trouwens enkelt de 'New World Order' In een NWO moet de laagste klasse zijn bek houden en aan banden worden gelegd. Controlezucht is de eerste stap naar een NWO. Iedereen die ooit een torrent heeft geseed met 30 of 2 kb/s is per definitie strafbaar en kan worden afgeperst. Het staat namelijk on-file. In de nabije toekomst kan je wellicht ok worden gekort op je Ziektekosten- verzekering omdat je verleden jaar teveel pizza hebt gehaald bij de appie-heijn. En uiteraard betaalde met je vingerafdruk, allemaal onder het mom van "volksgezondheid"... Ik overdrijf uiteraard. Maar ik kan me ook veel reelere en ernstigere voorbeelden bedenken. Er is gee terrosirme. De enige terroristen die ik me nu kan bedenken is de overheid zelf met hun bangmakerij en daaruit vloeiende controle-zucht.
NL is naar mijn mening de Bitch van Amerika.
Je doordraverij begint toch wel wat zorgwekkende vormen aan te nemen, die controle is er helemaal niet, en als je serieus denkt dat een overheid dit toe gaat staan zou ik je toch eens willen adviseren om hier met een professional over te gaan praten..quote:Op woensdag 10 september 2008 22:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
een ugly bitch wel te verstaan.
Dat is ook iets wat me niet zint. Alles met pin, dat ga je krijgen. Je hebt te veel magnetronvoedsel of pizzas gekocht een te weinig broccoli. Krijg je nog een zorg-naheffing. Die controle is eng...
Waarom ?! ... er wordt nu toch al geopperd (en waarschijnlijk al doorgevoerd) dat snackbars verwijderd moeten worden binnen een straal van een kilometer van scholen. En dat snoepautomaten maar 1 mars per leerling per dag afgeeft. Dus er is wel degelijk overheidsinvloed op ons eetgedrag.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je doordraverij begint toch wel wat zorgwekkende vormen aan te nemen, die controle is er helemaal niet, en als je serieus denkt dat een overheid dit toe gaat staan zou ik je toch eens willen adviseren om hier met een professional over te gaan praten..![]()
En de enige supermarkt die mogelijk iets in die trant zou kunnen is AH, die inderdaad je aankopen registreert via de bonuskaart, maar zij mogen die gegevens alleen geaggregeerd gebruiken op 4 digit postcode niveau (wijk dus), en pertinent niet doorsluizen naar een zorgverzekeraar of wie dan ook. Overigens is de bonuskaart vrijwillig, en indien gewenst volledig anoniem, en dat is altijd al zo geweest, je hoeft geen enkel persoonsgegeven in te voeren om er eentje te gebruiken..
mijn punt is ook in mijn tijd was er een snackbar dicht bij school. We hebben generaties lang lekker vet gegeten en er is niets aan de hand. Geen overmatige dikzakken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:17 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik vind wel dat u nu teveel op een hoop gooit lambiekje, sommige dingen zijn nu eenmaal waar overheid op inspringt, niet waar het van afkomstig is. De overheid gebruikt al sinds mensheugenis strategisch stokpaardjes voor stemmen zoals televisie voor kijkcijfers. U vergeet de hele machine achter die ongezonde troep zelf nu. Het is makkelijk tegen de overheid aan te schoppen, en vaak ook gerechtvaardigd maar u kunt toch echt niet voorbij gaan aan de essentie van dit soort onderwerpen.
Off topic:quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef Vedanta_veri het volgende:
Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar een groter probleem is al het zittend werk, 75% van alle jobs zitten achter een toetsenbord tegenwoordig, mensen gaan uit gemak dan maar 2 keer per week naar fitness, alsof dat helpt. het is zelfs ongezond voor het lichaam, die overbelasting in zo'n korte tijdspan en maar doorvreten, de meeste slogans van "geen toevoegingen" op verpakkingen zijn overigens gewoon een verkooptruc, is niks van waar. Neem die reclame van coca cola met hun geen zoetstoffen. Vroeger had je veel meer praktisch werk, geen wonder dat je niet dik werd van vet eten, je verbruikte al dat vet direct, tegenwoordig stapelt het vet zich maar op en op omdat we wel eten maar die energie niet kwijtkunnen. Toen had je ook nog niet zoveel gesjoemel met voedsel. Toen aten mensen nog gezond de aardappel met wat zandkorrels erin verwerkt. nu worden aardappels gespoeld in GEZOET water.. (gebeurd wel met meer producten trouwens)
Vergeet natuurlijk de pesticiden niet die olijk over de crops gestort worden.
Wist je trouwens dat zelfs in energy drinks aspartaam zat tegenwoordig? (als het niet onder het Enummer vermeld staat, of aspartaam zelf wel als 'bevat een bron van fenylalanine' waar veel mensen overheen lezen. Andere producten met aspartaam: Suikervrije drop, zuivel, smoothies en dergerlijke "gezonde drinks", limonadesiroop, aroma's, vruchtensappen, frisdranken etc etc.
Juist niet door de knieën. Aspartaam patent loopt af of er was iets met subsidies. Coca-Cola heeft nu het alleen recht op stevia in drank. Het is gewoon ordinair patentrecht eer we het kunnen nuttigen in EuroAmerika.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Stevia is enkel verboden omdat het patent dat zon honderd jaar geleden aangevraagd is niet toegezegd is, het wordt al generaties land door indianen en zelfs huidige aziaten gebruikt.
Het is al wel zo dat coca cola door de knieën schijnt te zijn gegaan en hun drankje gaat zoeten met stevia, maar coca cola kennende zal er wel weer een addertje onder het gras zitten.
99,9% van de rotzooi die geproduceerd wordt hebben we geen ene snars aan. Het is ziekelijk.quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:07 schreef Vedanta_veri het volgende:
Aldus addertje onder het gras, bedankt voor de info.
Dit zegt mij iig genoeg over de werkelijke doelstelling van coca cola. Er als vanouds weer lekker geld uittrekken. Zul je zien dat je straks nog patentengeld moet betalen aan ze als je zelf dat plantje ergens in verwerkt. Gekken zijn het, het menselijk leven zo ondermijnen om een verzinsel als krediet.
Ik heb ze mooi tuk, ik heb namelijk nooit mijn gegevens doorgegeven bij mijn bonuskaart (ik kreeg 'm mee met een formulier om in te vullen en op te sturen, dat heb ik nooit gedaan)quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:03 schreef ToT het volgende:
Ondanks dat op de bonuskaart van de Albert Heijn staat dat de gegevens over inkopen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, moeten grote winkelketens, zoals Albert Heijn, dergelijke klantgegevens zeker tientallen keren per jaar met justitie delen. Dat meldt BNR nieuwsradio. Het OM wil niet vertellen hoe vaak er precies om de gegevens wordt gevraagd.
Je kan zo'n kaart ook anoniem gebruiken hoor, je hoéft helemaal geen informatie te geven, ook niet als je hem gewoon in de winkel haalt, staat al sinds het begin een mooi hokje voor op het formulier. Ze registeren wel wat er per bonuskaart mee gekocht wordt, dus als de ene kaart altijd in postcode 1234AA gebruikt wordt, en een duplicaat daarvan ineens in 9999ZZ zal de politie wel even de camerabeelden bekijken. (Of van de AH zelf, of van een winkel/bank/pin-automaat in de buurt, rondom de meeste AH's zijn wel camera's te vinden)quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb ze mooi tuk, ik heb namelijk nooit mijn gegevens doorgegeven bij mijn bonuskaart (ik kreeg 'm mee met een formulier om in te vullen en op te sturen, dat heb ik nooit gedaan).
Overigens kan die bonuskaart ook in je voordeel werken. Als je namelijk op een bepaalde tijd iets hebt gekocht bij de AH, dan kun je op dat moment niet ergens anders zijn. Het kan je dus een alibi verschaffen.
Knelpuntje bij de bonuskaart: je krijgt een kaart op creditcardformaat en twee om aan je sleutelring te doen. Je kunt dus met meer personen van dezelfde bonuskaart gebruikmaken.
Met airmiles gebruik ik b.v. de duplicaatkaart van moeder. En zij woont 80 km bij me vandaan.
Dat zeg ik toch, dat ik 'm anoniem gebruik.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan zo'n kaart ook anoniem gebruiken hoor, je hoéft helemaal geen informatie te geven, ook niet als je hem gewoon in de winkel haalt, staat al sinds het begin een mooi hokje voor op het formulier.
Ook zat er nog een leuke opsomming bij van privacybeperkende maatyregelen waarmee je kan schermen in verhitte discussiesquote:Op zondag 17 februari 2008 22:48 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb wel wat te verbergen, genoeg zelfs, ik heb een dikke zak buitenwiet liggen voor eigen gebruik, pretpillen in een laatje voor af&toe, een flesje geen-spa-blauw in de koelkast en een nachtkastje vol zaken die ik in bed gebruik inclusief de inmiddels verboden poppers, daarnaast is mijn betaalgedrag niet echt netjes als ik aan het eind van de maand krap zit.
Dan vind ik het soms ook heerlijk om naakt door mn huis te hobbelen en op de trap met mn vriendje te vrijen, ik heb een vrij afwijkende mening die ik graag in [BNW] ventileer en heb een schijf vol verdachte PDF's over bommen maken en andere para militaire zaken.
Ben ik nu verdacht? nee, heb ik wat te verbergen? ja voor mijn gevoel wel, heb ik dan trek in een huiszoeking omdat mijn vingerafdrukken toevallig een beetje matchen met die ze op een of andere crime scene vinden? nee duidelijk niet, vandaar dat ik dan ook faliekant tegen dit wetsvoorstel ben en zorg dat tegen de tijd dat ik een paspoort met bio metrische kenmerken moet hebben ik in een ander land woon waar men nog niet zo paranoïde ten opzichte van de eigen bevolking is.
Er is een oudhollandsch spreekwoord wat hier zeker op z'n plek is;
"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"
quote:Veel mensen hebben niet in de gaten wat er gaande is doordat de maatregelen in stukjes komen. Iedere losse maatregel leidt niet tot veel discussie. Maar als je ze samen beschouwt, ziet het er heel anders uit.
Hier de meest relevante ontwikkelingen van de laatste tien jaar samengevat:
* Wet ongebruikelijke transacties; Alle grote financiële transacties dienen gemeld te worden.
* Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
* Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
* Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
* Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
* Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
* Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
* Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
* Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
* Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
* Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
* Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 18 maanden bewaren (ontwerp)
* Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
* Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
* Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
* Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
* Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
* OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
* Nationale Sigint Organisatie
* Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.
Zie zoiets in de (verre) toekomst nog wel gebeuren. Als roker betaal je nu al extra premie bij sommige hypotheekconstructies. Als aantoonbaar is dat iemand een hoger risico vormt bij bijvoorbeeld een verzekering zal deze informatie mogelijk gebruikt gaan worden.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je doordraverij begint toch wel wat zorgwekkende vormen aan te nemen, die controle is er helemaal niet, en als je serieus denkt dat een overheid dit toe gaat staan zou ik je toch eens willen adviseren om hier met een professional over te gaan praten..![]()
Ja dat lijkt mij ook, maar alleen als die centrale plek door mij beheerd wordt en niet door een overheidsinstantie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:57 schreef CoiLive het volgende:
maar; Ik zou het heel erg prettig vinden als mijn adres en contact gegevens op een centrale plek zouden staan en alle gemachtigden (ik wil wel de mensen die ik niet mag kunnen blokkeren) me vanuit daar kunnen vinden (dan hoef ik niet meer naar honderden verschillende instanties en personen mijn nieuwe adres of telefoonnummer door te geven). D
Lijkt mij een interessante vraag i.p.v. het welles/niettus spelletje. Dit is natuurlijk mijn mening; Ik ga er vanuit dat we wellicht in de problemen komen in de huidige maatschappij (privacy gevoelig gezien)
Tja, totdat bijvoorbeeld je baas iets 'vindt' dat hem niet bevalt aan je, en je pormotie of opslag niet doorgaat, of je contract niet vordt verlengd.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:02 schreef N.icka het volgende:
Ik heb niets te verbergen , en het intereseerd me ook niets wat iedereen van of over me vindt
Hahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 03:34 schreef Manono het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook, maar alleen als die centrale plek door mij beheerd wordt en niet door een overheidsinstantie.
Ik heb bij zulke zaken de indruk dat al die moderne technieken en mogelijkheden ons gewoon opgedrongen worden, terwijl we ze eigenlijk niet eens nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:57 schreef CoiLive het volgende:
Het punt wat ik probeer te maken is als volgt: De moderne technieken en mogelijkheden zorgen ervoor dat een heleboel zaken makkelijk geregeld kunnen worden, waardoor het leven makkelijker wordt. Er zijn een heleboel reële angsten, waar ik ook bang voor ben;
Ik zou vooral de ouders die ervoor kiezen hun kinderen naar deze school sturen flink laten betalen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:57 schreef CoiLive het volgende:
Ook vind ik het niet eens zo'n gek idee dat rokers meer moeten betalen en dat mensen die net iets te gek zijn op de McDonalds een aanslag krijgen, want ik wil natuurlijk als belastingbetaler niet gaan betalen voor mensen die er voor kiezen om ongezond of idioot te leven. Als ze er zelf voor kiezen, mogen ze er ook zelf voor betalen. Het lijkt mijn heerlijk.
Dat is dus precies wat ik bedoelde. Men Denkt dat wat zij doen en denken niet interessant is voor mensen, omdat men wat men doet zèlf niet bijzonder vindt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:55 schreef mgerben het volgende:
Lambiekje heeft wel gelijk maar dreigen met kinky speeltjes helpt niet als mensen geen kinky speeltjes hebben.
Dus halen ze hun schouders op.
Ze willen graag denken dat zij zelf niet interessant zijn en dat uiten ze door te zeggen dat ze niets te verbergen hebben.
Zou ik me nog niet zo druk over maken, commerciele bedrijven zijn niet verplicht iedereen dezelfde prijs te rekenen voor hun producten of diensten. je betaalt de prijs die ze je noemen, of niet, of je gaat afdingen/onderhandelen. Zolang iedereen maar van de basisbehoeften voorzien is moet men maar kijken hoe men aan de luxe hebbedingetjes komt.quote:Neem er dus wat concrete voorbeelden bij. Stel je een wereld zonder privacy voor.
Voorbeelden:Jouw buurman krijgt een korting aangeboden op een nieuwe plasma-TV.
Dat lijkt jou ook wel wat. Maar jij krijgt die korting niet, omdat de verkoper kan zien dat jij een fikse berg spaargeld hebt en de buurman niet. Daarom kreeg buur die korting.
Dat is inderdaad een hellend vlak. Naar mijn mening zou iedereen een gelijke kans op goede zorg moeten hebben, ongeacht hun financiele situatie, erfelijke eigenschappen of risicovol gedrag.quote:Je ziektekostenverzekeringspremie gaat omhoog omdat jij rookt, of omdat je een partner hebt die rookt. Of omdat je veel pizza's koopt. Of omdat je vaak met de auto gaat. Dacht je dat je dat allemaal zelf mocht weten? Je verzekeraar zou deze informatie graag hebben.
Dit voorbeeld is dan weer niet zo sterk, want een agent zal toch echt met een goede reden moeten komen om jou zomaar naar het politibureau te roepen. "Je bent in belgie geweest" is daar niet voldoende voor. Jij hoeft niet te bewijzen dat je daar iets onschuldigs deed, zij moeten bewijzen dat jij daar iets fouts deed.quote:Je moet je op het politiebureau komen melden om uit te leggen wat je in België hebt gedaan. Inderdaad, je bent de grens over geweest. Kun je even aantonen dat je bijvoorbeeld geen illegaal vuurwerk hebt gekocht? Bijvoorbeeld door een vriend of zakenrelatie te laten getuigen dat jij daar op bezoek bent geweest.
Fantasie? Stel je eens een agent voor die iedereen die van zijn normale patroon afwijkt gewoon naar het bureau roept om zich te verantwoorden. De misdaad moet toch opgelost worden en dit is een zeer efficiënte methode.
Dat ligt er maar aan waar je woont of naar welk land je op vakantie gaat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:23 schreef Fionn het volgende:
God of whatever zij dank is het zover (nog?) niet.
Onhaalbaar kan ik me, voor alsnog, in vinden. Om het oneerlijk of onredelijk te noemen snap ik echter niet helemaal. Ik vind dat in theorie iedereen moet kunnen doen wat die wil (stelen, moorden etc. er niet bij gerekend). Je mag doen wat je wil, als het maar niet ten kosten gaat van iemand anders. Nu is het zo dat als mensen ziek worden andere mensen bijdragen aan de kosten (doormiddel van belastigen etc.). Als iemand dan elke dag McDonalds wil eten (waarvan bekent is dat het ongezond is, net zoals roken) is het vrijwel zeker dat die persoon ziek wordt en dat andere mensen daarvoor moeten betalen. Dat ljkt mij eigenlijk een rare situatie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:23 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zou vooral de ouders die ervoor kiezen hun kinderen naar deze school sturen flink laten betalen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)3/week17/0304222.xml
Of de mensen die ervoor kiezen hier gaan wonen:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=975249
Ik snap je gedachte wel, maar imho onhaalbaar, oneerlijk, onredelijk, etc
En dat is nou PRECIES wat mensen vergeten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 05:05 schreef Huskybe het volgende:
TVP
OT: Persoonlijk is mijn argument dat ik niets te verbergen heb.
Alleen dat zegt nog niet dat anderen alles over mij mogen weten. Aangezien ik niet weet wat voor rare plannetjes anderen met mij hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |