abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:45:51 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52443428
Tering he. Er staat een artikel in de metro over Frisdrank dat ze kapot zouden gaan aan de fabels.
staat er dat aspartaam ok is. En dat we denken dat we dik worden van koolzuur.

Het meest zit de frisdrankindustrie in haar maag met kritiek op het aspartaam. Trecht ook.
Wie zich heeft ingelezen weet dat de frisdrank industrie op haar achterste poten stond om dat vergif in hun producten te stoppen. En nu 20 jaar later zitten ze er mee in hun maag. Stop er dan ook stevia in zoals in Japan.
Aspartaam is goedgekeurd voor consumptie door Rumsfeld ( een van de hitlers van 911).
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:52:09 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52443548
Ik drink toch al jaren geen frisdrank meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:54:52 #3
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52443604
aspartaam??
daar krijg je allemaal enge ziektes van

als ze nou jaaaaaren geleden es niet overal suiker in gingen doen, waren er ook geen suikerzieken.
je moet maar es kijken waar allemaal suiker in zit

zelfs in de plakjes kipbeleg van de supermarkt : dextrose
wtf is dat voor nodig
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_52443701
maar aspartaam is in grote hoeveelheden toch kankerverwekkend?

ik vraag me af waarom er in multivitamine bijvoorbeeld johannesbroodpitmeel zit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:00:53 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52443706
quote:
[b]Op vrijdag 17 augustus 2007 09:54 schreef marcel-
daar krijg je allemaal enge ziektes
als ze nou jaaaaaren geleden es niet overal suiker in gingen doen, waren er ook geen suikerzieken.
lol.. jij denkt dat je suikerziekte krijgt van teveel suiker??
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_52443717
Heeft Theo Maassen het dan toch mis gehad?
pi_52443718
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:54 schreef marcel-o het volgende:
zelfs in de plakjes kipbeleg van de supermarkt : dextrose
wtf is dat voor nodig
Om je verslaafd te houden
We are all made of stars
pi_52443875
Heb je een link/bron? Lijkt mij een mooi artikel om een ingezonden brief over te sturen.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:10:15 #9
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52443888
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:01 schreef _Acid_ het volgende:

[..]

Om je verslaafd te houden
k wil gewoon kip, geen chemicaliën en suiker!!

en ja, van teveel suikergebruik kan je suikerziekte krijgen, je alvleesklier snapt t op een gegeven moment niet meer ..
pi_52443920
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:13:03 #11
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52443948
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:10 schreef marcel-o het volgende:

[..]

k wil gewoon kip, geen chemicaliën en suiker!!

en ja, van teveel suikergebruik kan je suikerziekte krijgen, je alvleesklier snapt t op een gegeven moment niet meer ..
Dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb.
Ik heb zelf suikerziekte en geloof mij, je kan het niet krijgen door teveel suiker te eten..
Je kan er zwaar misselijk van worden, maar suikerziekte? nee..

Het is geen nier die er mee ophoudt als je teveel drinkt ofzo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:24:45 #12
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52444172
mij is verteld dat dat óók een oorzaak kan zijn.
oeh een link
KLIK!
bij mij wordt er iig vaak teveel gewerkt door de "pancreas" als k iets eet/drink wat redelijk zoet is. vet irrie, onder de 4.0 zuigt
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:28:09 #13
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52444234
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:24 schreef marcel-o het volgende:
mij is verteld dat dat óók een oorzaak kan zijn.
oeh een link
KLIK!
bij mij wordt er iig vaak teveel gewerkt door de "pancreas" als k iets eet/drink wat redelijk zoet is. vet irrie, onder de 4.0 zuigt
Ja dan werkt je alvleesklier niet zoals het hoort.
Maar teveel aan suiker zal geen diabetes type I of type II veroorzaken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:29:41 #14
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52444259
bij diabetes werkt de alvleesklier toch ook niet goed.. of hebbik t mis?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:31:02 #15
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52444287
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:28 schreef Civilian het volgende:

[..]
Ja dan werkt je alvleesklier niet zoals het hoort.
Maar teveel aan suiker zal geen diabetes type I of type II veroorzaken.

Een iets betrouwbaardere link als die van jou
http://www.diabetesfonds.nl/files/Factsheet%20fabels.doc
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:33:18 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52444326
Aspertaam is zelf niet giftig maar het lichaam zet het om in een giftige stof:

Chewing gum habit 'poisons' woman

Aspartame is digested into aspartic acid, phenylalanine and methanol, which converts into formaldehyde - a deadly neurotoxin used as embalming fluid.

The food industry says these are all "naturally occurring" substances in foods and the amounts are too small to be harmful.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:33:20 #17
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52444328
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:29 schreef marcel-o het volgende:
bij diabetes werkt de alvleesklier toch ook niet goed.. of hebbik t mis?
Bij suikerziekte werkt hij helemaal niet.. Tenzij je suikerziekte hebt door ouderdom of overgewicht(type 2).
Dan zou hij nog een beetje kunnen werken en zou je met pilletjes ook het een en ander kunnen doen
pi_52444410
Die kunstmatige zoetstoffen zijn er maar voor een ding, het is enorm goedkoop om te maken dus meer winst voor de fabrikanten.
Ik snap toch al niet waarom er in eten zoveel suiker moet, dit is echt niet zo in alle landen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:46:33 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52444595
Nog een leuke

"results have shown that among rats receiving aspartame a significant increase of lymphoreticular neoplasms, brain tumours and transitional cell tumours occurred"

"Aspartame has a biological effect even at the recommended daily maximum dose."

van de Amerikaanse overheid nog wel

nog meer

"A second study conducted by the European Ramazzini Foundation (ERF) confirms the carcinogenicity of aspartame."

enfin, kankerverwekkend dus.

btw Mononatriumglutamaat is nog zo'n schadelijke
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:45 schreef Lambiekje het volgende:

Stop er dan ook stevia in zoals in Japan.
China heeft het ook aan banden gelegd, Mexico ook dacht ik en in de UK heeft een eerste winkelketen het uit de schappen gehaald.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:10:23 #20
52357 Lambiekje
pi_52448329
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:33 schreef NorthernStar het volgende:
Aspertaam is zelf niet giftig maar het lichaam zet het om in een giftige stof:

Chewing gum habit 'poisons' woman

Aspartame is digested into aspartic acid, phenylalanine and methanol, which converts into formaldehyde - a deadly neurotoxin used as embalming fluid.

The food industry says these are all "naturally occurring" substances in foods and the amounts are too small to be harmful.
Er is al eens een discussie geweest over Aspartaam hier. Een van de reacties was dat iemand met keurings dienst had gebeld .. maar volgens hun je zit met 5 innames aan de max. Dat is een erg laag getal.
dus s' ochtens 2 koffie met zoetjes, yoghurttoetje bij de lucnh en smiddags een blikje cola.. dan zit je zowat al aan de max.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_52452721

Nee hehe, je word niet dik van koolzuur, maar die kilo's suiker die er in zitten.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_52452760
Gewoon cola suiker drinken. Zoetstoffen smaken toch ranzig chemisch.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:27:27 #23
52357 Lambiekje
pi_52454098
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:40 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]

Nee hehe, je word niet dik van koolzuur, maar die kilo's suiker die er in zitten.
uit onderzoek bleek dat in een pak tomatensoep als dat van Unox 45 klontjes in zitten....
In je soepkom heb je dan nog steeds een walgelijke hoeveelheid. Naar mijn idee is dat heel veel meer dan dat er in je glas Cola zit.

maar ik heb sterk het vermoeden dat je dikker wordt van light produkten dan van de reguliere. Misschien omdat men denkt light dus gezonder en drink ik meer. Maar ik heb niet meer dorst om dat het goedkoper is. Er is ook best wel een trend te zien sinds dat Light (en dus Aspartaam) in het drinken zit en men massaal over op light is gegaan is men excessief dikker geworden. Nu er zo gehammert wordt in NL zie je ook dat we langzamerhand dikker en dikker worden.
In mijn ogen is er dus een verband met dik zijn en het nuttigen van aspartaamrommel. Dit omdat ik me niet voorkan stellen dat oh een light toetje nou dan nemen we meteen 3. Ook is redelijk zichtbaar met het aantal kinderen dat aan ADHD lijdt.

Er kan wel redelijk geconcludeerd worden dat het nogal een gevaarlijk goedje is. En eigenlijk is chemisch sowieso niet goed toch?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:30:38 #24
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_52454200
Zoetstoffen
pi_52454366
Ik snap sowieso niet dat mensen al die light producten drinken. De nasmaak van aspartaam is wel zo enorm ranzig. De smaak van aspartaam lijkt me al reden genoeg om dat product te wantrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')