De 2-1 was de enige kans van Willem II in de gehele wedstrijd, het is gewoon stom dat Ajax er zelf niet meer maaktquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:49 schreef toma het volgende:
[..]
De eerste helft was dat misschien wel zo. Maar in de 2e helft werd Ajax fysiek en mentaal op alle fronten afgetroefd, ze wonnen geen 1 duel meer en de spelers van WillemII waren feller dan de schoenen van Sulejmani.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:51 schreef toma het volgende:
[..]
Dat was zeer goed, maar ook toen zakte het helemaal in in de 2e helft.
Dat begrijp ik dan nooit, waarom kan het tegen een club als Arsenal wel maar niet tegen een "kut" clubje als Willem IIquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Na 15 minuten spelen kwam Arsenal er 30/40 minuten niet aan te pas.
Genieten geblazen. Maar dat was toen.
Omdat ze laks zijn....ohw Willem II....dat doen we wel ff.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:57 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
[..]
Dat begrijp ik dan nooit, waarom kan het tegen een club als Arsenal wel maar niet tegen een "kut" clubje als Willem II![]()
Rest van het seizoen gewoon: Stekelenburg; Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen; Gabri, Lindgren; Suarez, Aissati, Sulejmani; Huntelaar. Snap ook niet waarom we vandaag niet zo speelden?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:59 schreef denthemen het volgende:
Het zal mij benieuwen wanneer het halve topic gaat roepen om Kennedy en Rommedahl, om ze daarna weer tot op het bot af te kraken..
Omdat Gabri geblesseerd was?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen gewoon: Stekelenburg; Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen; Gabri, Lindgren; Suarez, Aissati, Sulejmani; Huntelaar. Snap ook niet waarom we vandaag niet zo speelden?
Duh.quote:
Omdat de 6 belangrijkste spelers eerst bij van Basten op gesprek moeten komen om dat duidelijk te maken.quote:
Dan moeten we wel heel diep zinkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:59 schreef denthemen het volgende:
Het zal mij benieuwen wanneer het halve topic gaat roepen om Kennedy en Rommedahl, om ze daarna weer tot op het bot af te kraken..
Arjen Robben, Dirk Kuijt en Robin van Persie ook niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:05 schreef toma het volgende:
[..]
Omdat Suarez en Sulejmani geen middenvelders zijn.
Als het tegenzit is het kampioenschap al verkeken. Bij Ornaje durfde men ook pas na drie jaar iets te zeggen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:05 schreef Messenga het volgende:
[..]
Omdat de 6 belangrijkste spelers eerst bij van Basten op gesprek moeten komen om dat duidelijk te maken.
Die wedstrijd tegen Arsenal was ook helemaal niet zo goed hoor, Ajax had na 10 minuten al met 0-2 achter kunnen staan als Adebayor z'n best had gedaan of geluk had gehad met z'n afwerking.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:57 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
[..]
Dat begrijp ik dan nooit, waarom kan het tegen een club als Arsenal wel maar niet tegen een "kut" clubje als Willem II![]()
Wat ik tactisch niet goed vond van van Basten is dat hij het middenveld niet versterkte in de 2e helft toen Ajax er nog maar amper aan toe kwam. Op zo'n moment moet je Vertonghen naar het middenveld doorschuiven en achterin met 3 man gaan spelen zodat je meer fysiek krijgt op het middenveld en ballen makkelijker verovert. Emanuelson moet je dan wisselen voor Aissati voor meer handelingssnelheid in de korte ruimte.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Arjen Robben, Dirk Kuijt en Robin van Persie ook niet.
4-2-3-1 is in feite een 4-3-3 met de punt naar voren, maar Marco van Basten stelt ineens weer drie defensieve middenvelders op. Waarom, ik snap er echt helemaal niks meer van met die kerel.
Als we Willem II-uit met slechts drie offensieve spelers beginnen, wat wordt het dan wel niet uit bij Feyenoord of FC Twente? Twee offensieve krachten? En uit tegen PSV? Alleen een spits?
[..]
Als het tegenzit is het kampioenschap al verkeken. Bij Ornaje durfde men ook pas na drie jaar iets te zeggen.
Dit is volgens mij al de 3e keer dat iemand vandaag deze opstelling post, en ik heb diverse instemmende berichten gezien. Ik kan me toch niet voorstellen dat de technische staf deze opstelling niet op zijn minst overwogen heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen gewoon: Stekelenburg; Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen; Gabri, Lindgren; Suarez, Aissati, Sulejmani; Huntelaar. Snap ook niet waarom we vandaag niet zo speelden?
Dat is onzin, want dat was juist zijn plan, Gregory van der Wiel werd ook om die reden ingebracht. Nadeel is alleen dat toen die rode kaart viel, waardoor het geen nut had.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:14 schreef toma het volgende:
[..]
Wat ik tactisch niet goed vond van van Basten is dat hij het middenveld niet versterkte in de 2e helft toen Ajax er nog maar amper aan toe kwam. Op zo'n moment moet je Vertonghen naar het middenveld doorschuiven en achterin met 3 man gaan spelen zodat je meer fysiek krijgt op het middenveld en ballen makkelijker verovert.
Sowieso had óf Aissati óf De Jong (óf weet ik veel welke tien) moeten spelen in plaats van drie defensieve middenvelders, wat dacht Marco van Basten toen hij deze opstelling maakte?quote:Emanuelson moet je dan wisselen voor Aissati voor meer handelingssnelheid in de korte ruimte.
--------------------Stekelenburg----------------
------Silva-------Oleguer------Vermaelen-----
--------Sno------Lindgren---Vertonghen----
--------------------Aissati----------------------
---Suarez--------Huntelaar--------Sulejmani--
Snap sowiezo niet waarom Emanuelson speelde ipv de Jong of Aissati.
Iedereen is er tot gisteren (toen de training al anders deed vermoeden) ook vanuit gegaan dat het gewoon 4-2-3-1 zou worden, de opstelling waar hij met Oranje ook eindelijk presteerde. Waarom het nu ineens iets anders werd, is mij een groot raadsel. Ik vind het zelfs een verschrikkelijke blunder.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dit is volgens mij al de 3e keer dat iemand vandaag deze opstelling post, en ik heb diverse instemmende berichten gezien. Ik kan me toch niet voorstellen dat de technische staf deze opstelling niet op zijn minst overwogen heeft.
Welk interview? Kan ik dat ergens terug zien/lezen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:08 schreef Adelante het volgende:
Was dat interview van Aissatti tekenend voor de sfeer binnen AJAX?
Feit is dat van Basten te laat reageerde met het inbrengen van een speler die het middenveld moest gaan versterken en dat kun je hem verwijten.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is onzin, want dat was juist zijn plan, Gregory van der Wiel werd ook om die reden ingebracht. Nadeel is alleen dat toen die rode kaart viel, waardoor het geen nut had.
[..]
Sowieso had óf Aissati óf De Jong (óf weet ik veel welke tien) moeten spelen in plaats van drie defensieve middenvelders, wat dacht Marco van Basten toen hij deze opstelling maakte?
Je hebt gelijk dat we ook makkelijk met 0-2 achter hadden kunnen staan, maar verder was het voetbal veel verzorgder dan nu. Feit is gewoon dat de opstelling van vanavond te makkelijk te bestrijden is, aangezien Ajax met slechts drie offensieve spelers startte. Klaas Jan Huntelaar had twee man bij zich, Miralem Sulejmani had twee verdedigers bij zich en bij Luis Suarez was het hetzelfde verhaal. Achter Huntelaar was er een enorm gat, waar alleen Evander Sno soms indook. Alleen is Sno absoluut geen creatieve, offensieve speler, dus verder dan wat afstandschoten die de conervlag bijna raakten, kwam hij niet. Als je 4-3-3 (of een variant) speelt, is de tien de belangrijkste schakel, de spil waar het allemaal om draait. Als je dan besluit om 4-3-3 te gaan spelen met drie defensieve krachten op het middenveld, vraag je om problemen. Waarom niet gewoon uitgaan van eigen kracht? Vier aanvallend ingestelde spelers is toch helemaal niet veel?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die wedstrijd tegen Arsenal was ook helemaal niet zo goed hoor, Ajax had na 10 minuten al met 0-2 achter kunnen staan als Adebayor z'n best had gedaan of geluk had gehad met z'n afwerking.
De goals van Ajax waren mooi, maar kwamen niet voort uit goed voetbal maar door gepruts van de achterhoede van Arsenal.
Die kut-basisopstelling verwijt ik hem al.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:27 schreef toma het volgende:
[..]
Feit is dat van Basten te laat reageerde met het inbrengen van een speler die het middenveld moest gaan versterken en dat kun je hem verwijten.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:30 schreef M0NTANA het volgende:
Kom op, zeg. Zelfs mijn schoonmoeder - die nog geboren moet worden - kan het nu al beter.
Ja.quote:
Wat wil je met dat rijtje tegenstanders zeggen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:33 schreef SCH het volgende:
Wat is de slechtste seizoensstart van Ajax eigenlijk?
Hierna namelijk Roda en Feyenoord, Vitesse, Heerenveen, Groningen.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die kut-basisopstelling verwijt ik hem al.
Kom op, zeg. Zelfs mijn schoonmoeder - die nog geboren moet worden - kan het nu al beter.
Dat Willem II van dit rijtje de gemakkelijkste tegenstander leek.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:36 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Wat wil je met dat rijtje tegenstanders zeggen?
Ach ja, Roda thuis en Vitesse thuis zijn ook niet zo moeilijk. Heerenveen is sowieso elk jaar een lachertje.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat Willem II van dit rijtje de gemakkelijkste tegenstander leek.
Dat kun je zelf niet bedenken?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:36 schreef El_Bassie het volgende:
Wat wil je met dat rijtje tegenstanders zeggen?
Ajax kan van iedereen winnen en verliezen in de Eredivisie, maakt allemaal niet zoveel uit. het voetbalt vooral tegen zichzelf.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:37 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:38 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ach ja, Roda thuis en Vitesse thuis zijn ook niet zo moeilijk. Heerenveen is sowieso elk jaar een lachertje.
Marco dacht:" Als ik nou even opschiet met deze opstelling, dan kunnen we nog een leuk potje kaarten"quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso had óf Aissati óf De Jong (óf weet ik veel welke tien) moeten spelen in plaats van drie defensieve middenvelders, wat dacht Marco van Basten toen hij deze opstelling maakte?
Ach, de volgende drie wedstrijden winnen we en staan we gelijk met PSV dat van AZ verliest.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Zouden ze dat willen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:43 schreef SCH het volgende:
Durft Ajax Van Basten eigenlijk te ontslaan als Ajax bij de winterstop 8e of lager staat?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Marco dacht:" Als ik nou even opschiet met deze opstelling, dan kunnen we nog een leuk potje kaarten"
Ongelooflijk om tegen zo'n zwakke tegenstander met zo'n opstelling en instelling aan te treden
Marco gaat door waar hij bij oranje ook 4 jaar mee bezig was: onbegrijpelijke opstellingen, vage wissels die zelden succes hebben, en een soort van opportunistisch anti-voetbal waarbij je maar gewoon hoopt op een individuele actie van een speler die het verschil maakt, ipv dat je gewoon een elftal neerzet dat er staat als 1 team en een degelijke manier van spelen heeft.
Iedereen doet alsof Van Basten een potentieel topcoach is, maar de afgelopen 4 jaar heeft hij nog absoluut nooit ook maar een hint gegeven dat ie er daadwerkelijk verstand van heeft.
Jammer, want ik hoopte juist ontzettend op een seizoen waar Ajax weer leuk, aanvallend en gedurfd voetbal zou laten zien met daarin een hoofdrol voor Aissati op het middenveld, en een waanzinnig goede voorhoede.
Natuurlijk niet. iedere andere trainer wel natuurlijk, maar dit is 'de grote Marco'. Dan doen ze weer net of ze gewoon nog een 'team in opbouw' zijn. Inmiddels is Ajax al vele jaren een 'team in opbouw' lijkt het wel, maar met dit spelersmateriaal en de gedane investeringen mag je gewoon niet op deze manier verliezen van WIllem 2.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:43 schreef SCH het volgende:
Durft Ajax Van Basten eigenlijk te ontslaan als Ajax bij de winterstop 8e of lager staat?
Ik denk niet dat een het verschil tussen 4-3-3 en 4-2-3-1 zo groot is, het blijven namelijk dezelfde spelers.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat we ook makkelijk met 0-2 achter hadden kunnen staan, maar verder was het voetbal veel verzorgder dan nu. Feit is gewoon dat de opstelling van vanavond te makkelijk te bestrijden is, aangezien Ajax met slechts drie offensieve spelers startte. Klaas Jan Huntelaar had twee man bij zich, Miralem Sulejmani had twee verdedigers bij zich en bij Luis Suarez was het hetzelfde verhaal. Achter Huntelaar was er een enorm gat, waar alleen Evander Sno soms indook. Alleen is Sno absoluut geen creatieve, offensieve speler, dus verder dan wat afstandschoten die de conervlag bijna raakten, kwam hij niet. Als je 4-3-3 (of een variant) speelt, is de tien de belangrijkste schakel, de spil waar het allemaal om draait. Als je dan besluit om 4-3-3 te gaan spelen met drie defensieve krachten op het middenveld, vraag je om problemen. Waarom niet gewoon uitgaan van eigen kracht? Vier aanvallend ingestelde spelers is toch helemaal niet veel?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
Ach, nadat hij als bondscoach overstapte op de 4-2-3-1-opstelling, had ik er wel weer een beetje hoop in. Ook al waren het de spelers die het hem opdrongen, maar ook dat kan positief opgevat worden. Maar goed, duidelijk is dat 4-3-3 met de punt naar achteren nog nooit effectief is geweest, zowel bij Ajax als bij Oranje hebben we dat de afgelopen jaren gezien. Dat Marco van Basten het dat toch ineens gaat proberen, ook al heeft de hele voorbereiding en aankoopbeleid in het teken gestaan van 4-2-3-1, is echt belachelijk. Vraag me al uren af of die kerel misschien op sadomasochistische wijze geilt op kritiek?
en dat wordt misschien juist wel de redding van Ajax. voorheen werd elke trainer eruit geschopt na een slecht seizoen of een slechte periode. continuïteit klinkt misschien als onzin maar Ajax heeft het nog nooit geprobeerd en dat gaat nu als het goed is wel gebeuren met Marco van Basten.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. iedere andere trainer wel natuurlijk, maar dit is 'de grote Marco'. Dan doen ze weer net of ze gewoon nog een 'team in opbouw' zijn. Inmiddels is Ajax al vele jaren een 'team in opbouw' lijkt het wel, maar met dit spelersmateriaal en de gedane investeringen mag je gewoon niet op deze manier verliezen van WIllem 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |