quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:40 schreef Kees22 het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=5a6_1217641838
Er wonen veel Iraniërs in de VSvA. Die zenden voor een deel tv-programma's uit naar Iran. Die lijken dan tegen het regime in te gaan, maar kennelijk wordt er ook militaire informatie doorgegeven aan het regime. Waarschijnlijk in code.quote:
Zijn ze al begonnen met knokken dan?!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er wonen veel Iraniërs in de VSvA. Die zenden voor een deel tv-programma's uit naar Iran. Die lijken dan tegen het regime in te gaan, maar kennelijk wordt er ook militaire informatie doorgegeven aan het regime. Waarschijnlijk in code.
dit bericht hoorde ik zonet op de Maleisische radio, vandaar dat ik nog even het internetcafe ingedoken ben voordat ik strakjes naar Singapore afreis.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:44 schreef Ahmadinejjad het volgende:
Oorlog met Iran zal 3e wereldoorlog veroorzaken
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=67970§ionid=351020104
Attack on Iran to spark new 'world war'
Sat, 30 Aug 2008 09:05:07 GMT
Brigadier General Seyyed Masoud Jazayeri
A senior Iranian military commander says any aggression against his country over its nuclear program would lead to a new world war.
"The unlimited greed of the US officials and international Zionism, whose signs can be observed in Sudan, Iraq, Afghanistan and more recently in the Caucasus, pushes the world toward the edge of a precipice," Deputy Head of the Armed Forces Headquarters, Brigadier General Seyyed Masoud Jazayeri, said on Saturday.
Israeli officials, backed by the United States, have threatened to launch a military attack on Iran, if Tehran fails to meet Western demands to halt its program to enrich uranium. Both Israel and the US are possessors of nuclear weapons.
Iran, as a signatory to the nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT), however, maintains that the country is entitled to pursue its nuclear program for peaceful purposes.
The Islamic Republic believes that renouncing its rights under the NPT would encourage world powers to put further pressure on the country and would not lead to a change in the West's hardline stance against Tehran.
Jazayeri added that in the case of any adventurism, 'fake and artificial regimes would be the first to be eliminated'.
He said that teachings of Islam and the principles of Islamic Revolution are based on promotion of global peace and run counter to warmongering and the threatening routines of the US and international Zionism.
SF/JG/DT
hoor je veel over Iran op het maleisische nieuws ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dit bericht hoorde ik zonet op de Maleisische radio, vandaar dat ik nog even het internetcafe ingedoken ben voordat ik strakjes naar Singapore afreis.
geen idee, heb eerder vandaag een N6210 gekocht met radiofunctie, dus sinds vanmiddag luister ik radio. Denk dat het nog wel meevalt, aangezien ze hier in Z.O. Azie verdomde goed weten dat ze geen openlijke steun aan Iran kunnen geven in geval van een oorlog omdat je dan direct problemen krijgt met de meeste landen in de wereld en dingen wel eens heel snel erg fout kunnen gaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:49 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
hoor je veel over Iran op het maleisische nieuws ?
Gast, bekijk dat filmpje eens goed, de hapering in het water enz. Het is nep.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:40 schreef Kees22 het volgende:
Goed, hier gaan we door op dit VS - Iran [#25] : Topcommandant VS stapt op na artikel over Iran onderwerp.
Nou vergeet ik een leuke titel.
Iets van Onderzeeslag te verwachten?
Op basis van dit filmpje:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:03 schreef Reki het volgende:
indrukwekkend filmpje
http://www.liveleak.com/view?i=5a6_1217641838
pwndquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:11 schreef Darklight het volgende:
tuurlijk is dat filmpje nep, de originele is eronder gepost
Nee die is ook nep, dat zie je toch.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:11 schreef Darklight het volgende:
tuurlijk is dat filmpje nep, de originele is eronder gepost
Dat geloof ik niet hoor, volgens mij is het echt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:59 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Gast, bekijk dat filmpje eens goed, de hapering in het water enz. Het is nep.
Hoezo achmed?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet hoor, volgens mij is het echt.
In de begeleidende tekst wordt ook gezegd dat men de vliegdekschepen van de VSvA gaat aanvallen met gephotoshopte vliegtuigen.
Volgens mij gaat de IRI (Islamitische Republiek Iran) verder waar de VSvA ophouden. En dat laatste land kan dat gewoon niet verkroppen en begint dan te zeiken over atoomwapens.
Overigens: is het U bekend dat Israel het verdrag tegen de verspreiding van kernwapens NIET getekend heeft en Iran wel? En ik kan me niet herinneren dat de VSvA of Europa ooit gedreigd heeft met maatregelen tegen Israel vanwege het ontwikkelen van kernwapens.
Deze Achmed (volgens jou dan) beheerst zijn Nederlands in elk geval beter dan jij!quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:32 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoezo achmed?
Aan Een verdrag die dat je niet ondertekend hebt hoef je je ook niet aan te houden.
Iran heeft het wel ondertekend dus moet men het zich er aan houden.
Je laat hiermee alleen maar zien dat iran niet betrouwbaar is omdat ze het verdragen verbreken verbreekt.
hmm het zal een flinke oorlog worden maar een wereldoorlog niet dat is het de militaire grootmachten niet waardquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:44 schreef Ahmadinejjad het volgende:
A senior Iranian military commander says any aggression against his country over its nuclear program would lead to a new world war.
"The unlimited greed of the US officials and international Zionism, whose signs can be observed in Sudan, Iraq, Afghanistan and more recently in the Caucasus, pushes the world toward the edge of a precipice," Deputy Head of the Armed Forces Headquarters, Brigadier General Seyyed Masoud Jazayeri, said on Saturday.
Israeli officials, backed by the United States, have threatened to launch a military attack on Iran, if Tehran fails to meet Western demands to halt its program to enrich uranium. Both Israel and the US are possessors of nuclear weapons.
Iran, as a signatory to the nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT), however, maintains that the country is entitled to pursue its nuclear program for peaceful purposes.
The Islamic Republic believes that renouncing its rights under the NPT would encourage world powers to put further pressure on the country and would not lead to a change in the West's hardline stance against Tehran.
Jazayeri added that in the case of any adventurism, 'fake and artificial regimes would be the first to be eliminated'.
He said that teachings of Islam and the principles of Islamic Revolution are based on promotion of global peace and run counter to warmongering and the threatening routines of the US and international Zionism.
SF/JG/DT
nog niet echt...quote:Op maandag 1 september 2008 09:51 schreef Demophon het volgende:
Goh, nr. 26 al weer van de zoveelste topic. En, is het al oorlog?
klinkt logisch, maar het zou ook logisch zijn als ze de presidentsverkiezingen WEL willen beïnvloeden.quote:Op maandag 1 september 2008 12:38 schreef SeLang het volgende:
Volgens John Bolton is een Israelische aanval te verwachten na de presidentsverkiezingen maar voor de inauguratie.
De redenering is dat men niet lang meer kan wachten, maar men wil niet de indruk wekken de US presidentsverkiezingen te willen beinvloeden. De backing van Bush hebben ze waarschijnlijk al, maar Obama wordt twijfelachtig en McCain zal het wellicht wel steunen maar dat kost weer extra tijd voordat alles agreed is. Het beste is dus aanvallen tussen de verkiezingen en de inauguratie in.
Klinkt logisch.
Als Israel Iran aanvalt voor de verkiezingen dan wint McCain.quote:Op maandag 1 september 2008 16:33 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
klinkt logisch, maar het zou ook logisch zijn als ze de presidentsverkiezingen WEL willen beïnvloeden.
die terror alert naar oranje (of was het rood) bij Kerry vorige verkiezingen was ook wel obvious....quote:Op maandag 1 september 2008 17:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als Israel Iran aanvalt voor de verkiezingen dan wint McCain.
Maar dat is een beetje TE obvious...
onbeperkt dollars bij drukken en ze kunnen het vast wel lenen bij andere landen daar zijn ze vrij bedreven in. Anders moeten ze maar wat van het betalings balans overschot van Iraq invorderen omdat het in Iraq's belang is dat Iran wordt gestopt.quote:Op maandag 1 september 2008 19:53 schreef Sala-adin het volgende:
Heeft de vs de financiele middelen en mankracht voor nog een oorlog?
uhhh..quote:Op maandag 1 september 2008 22:05 schreef mr.marcus het volgende:
de Telegraaf wordt internationaal wel weer heeeeel serieus genomen
http://www.spitsnieuws.nl(...)ran_bombarderen.html
Ik ben ervan overtuigd dat Israel onder geen beding zal toestaan dat Iran kernwapens krijgt. Zij zullen zeker iets ondernemen, met of zonder de Amerikanen. (of het veel helpt is een tweede).quote:Op woensdag 3 september 2008 03:52 schreef Imagine-Peace het volgende:
Bovendien geloof ik niet dat het serieus word overwogen door de amerikanen om iran aantevallen.
Ik denk dat iran kwa macht in het MO ergens in de top 5 staat.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:16 schreef Ahmadinejjad het volgende:
Iran is na Israel de supermacht van de Midden Oosten
En wat als iran zijn bondgenoten erbij betrekt net zoals amerika betrokken is geweest. Dan ben je in principe alleen maar slechter af. Of ga je ervan uit dat ze dat niet of nauwlijks hebben.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat Israel onder geen beding zal toestaan dat Iran kernwapens krijgt. Zij zullen zeker iets ondernemen, met of zonder de Amerikanen. (of het veel helpt is een tweede).
Verder denk ik niet dat Amerika Israelische vliegtuigen gaat neerschieten als die over Irak vliegen. Amerika wordt er dus hoe dan ook direct of indirect bij betrokken.
Welke bondgenoten heeft Iran dan?quote:Op woensdag 3 september 2008 19:54 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
En wat als iran zijn bondgenoten erbij betrekt net zoals amerika betrokken is geweest. Dan ben je in principe alleen maar slechter af. Of ga je ervan uit dat ze dat niet of nauwlijks hebben.
Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.quote:En dat voor een bom ? het gaat echt buiten mijn logica. Enige die dat hebben gedaan waren de amerikanen, en die mogen dat omdat ze goed en sterk zijn.
Hoe weet Israel uberhaubt of en wanneer iran dan kernwapens heeft. En waarom zouden landen als pakistan en india dat wel mogen en specifiek iran niet. Ik zou dan als land zijnde juist er alles op zetten voor die wapens aangezien een paar joden mij dat zogenaamt willen verbieden. Ik zou de jood belachelijk gemaakt hebben alleen al omdat ze voor god willlen spelen terwijl ik dan ik eigen land ben.
Ik heb soms ook moeite met vertrouwen maar het lijkt me toch vrijwel zeker dat niemand zomaar even een atoombompje kan werpen met als gevolg een hele land van de kaart? dat kan toch nooit, wie gelooft dat nou ?? dan ben je paranoide, een holocaust- overleefende of zo.
Maar ik kan wel vrijwel zeker zeggen dat als israel op deze manier doorgaat. tja je raad het al..
venezuela, libanon (voor een gedeelte), syrië, gedeelte van Iraq en volgens mij half/half ruslandquote:Op woensdag 3 september 2008 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welke bondgenoten heeft Iran dan?
De meeste landen in de regio hopen in stilte dat iemand iets gaat doen want zij zijn ook bang voor een Iran met kernwapens
[..]
Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.
Met name Syrie en China.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
De meeste landen in de regio hopen in stilte dat iemand iets gaat doen want zij zijn ook bang voor een Iran met kernwapens
[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.quote:Het gaat er niet om wat jij of ik ervan vinden. Ik spreek hier alleen een verwachting uit. En op grond van hoe Israel in zijn geschiedenis altijd met militaire bedreigingen is omgegaan, plus de verwachting dat de USA een actie op z'n minst passief zullen steunen (en wellicht ook actief) verwacht ik gewoon dat er iets gaat gebeuren. De enige reden waarom ze eventueel een militaire actie achterwege zullen laten is vanwege de moeilijke uitvoerbaarheid daarvan. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Israel zo'n actie kan uitvoeren, dwz eentje die daadwerkelijk het iraanse programma een aantal jaar terug zet.
Ahmadinejad is geen dictator net als saddam. Volgend jaar zijn er in Iran verkiezingen,ik denk zelf niet dat Ahmadinejad gekozen wordt hoewel ik toch op hem ga stemmenquote:Op donderdag 4 september 2008 18:00 schreef El_Matador het volgende:
De VS missen de manschappen en strategie. Het probleem is dat er in Iran een progressieve minderheid is, die door de islamisten onderdrukt wordt.
Dat terwijl het 29 jaar geleden andersom was; de conservatieve studenten grepen in. Laten we hopen op een opstand van binnenuit tegen die gek van een Ahmadinejad.
quote:Op woensdag 3 september 2008 21:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Met name Syrie en China.
[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Iran laat zich militair slim helpen door China en Rusland. En wat ze feitelijk doen is de hele route die de long range F-15's inzetten, en dat is nogal een stuk over Iraans grondgebied, volstoppen met S-300's en ander geavanceerd materieel. Knappe F-15 die dat overleeft!
Maar goed, ze moeten wel. Dus ik ben benieuwd hoe men dit realiseert. Gezien de militaire kunde bij Israel, die er uiterst verrassend en strategisch intelligent mee omgaan, ben ik benieuwd welke truc ze uit de hoge hoed toveren.
En ik zeg je dat het in november gaat plaatsvinden.
Nee, hij heeft "vrije" verkiezingen uitgeschreven en de andere kandidaten "vriendelijk verzocht" zich terug te trekken...quote:Op donderdag 4 september 2008 18:03 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
Ahmadinejad is geen dictator net als saddam.
Waarom zou je op een Holocaustontkennende godsdienstwaanzinnige (excuus voor het pleonasme) idioot stemmen?quote:Volgend jaar zijn er in Iran verkiezingen,ik denk zelf niet dat Ahmadinejad gekozen wordt hoewel ik toch op hem ga stemmen
1.Had je eerder gehoord van ahmadinejad 5 jaar geleden ? zo niet dan is hij geen dictator for lifequote:Op donderdag 4 september 2008 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hij heeft "vrije" verkiezingen uitgeschreven en de andere kandidaten "vriendelijk verzocht" zich terug te trekken...![]()
[..]
Waarom zou je op een Holocaustontkennende godsdienstwaanzinnige (excuus voor het pleonasme) idioot stemmen?
quote:Op donderdag 4 september 2008 18:03 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
Ahmadinejad is geen dictator net als saddam. Volgend jaar zijn er in Iran verkiezingen,ik denk zelf niet dat Ahmadinejad gekozen wordt hoewel ik toch op hem ga stemmen
kan wel zo zijn echter zit het allesbehalve op het niveau van russische of westers wapentuig wat de rest van de regio heeftquote:Op donderdag 4 september 2008 18:04 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
Turkije en Saudi Arabie zijn marionet van Amerika. Saudi Arabie heeft als leger alleen het koninklijke wacht en ze gebruiken pakistaanse piloten voor hun gevechtsvliegtuigen.
Iran produceert nu zijn eigen gevechtsvliegtuigen, onderzeeers,wapens,raketten en nucleaire technologie
en Iran is het meest bevolkte land in het midden oosten met hoog opgeleide mensen. dus saudi arabie stelt niks voor. turkije is ook een marionet maar zij zijn nu bezig met pkk dus zij zijn niet zo belangrijk op dit moment.
rest van het midden oosten durft niks tegen amerika te zeggen.
libanon is in handen van iran via hezbollah en palestina via hamas
en irak is in vlammen en die andere landen stellen niks voor qua technologie. ze zijn afhankelijk van Amerika
dus schat ik iran na israel de supermacht van het midden oosten
Iran is considered by academics and experts to be a regional power in the Middle East.[41][68] John Simpson (World affairs editor, BBC News) named Iran as the region's superpower: "Iran is now a regional superpower, and ever since the Islamic revolution in 1978-9, we in the West have consistently misunderstood it."[69] Barry Rubin professor at the Interdisciplinary Center (IDC) in Herzliya, Israel published result of his research in 'The Middle East Review of International Affairs (MERIA)': "Iran is the sole regional great power today in the Middle East, because no Arab state can claim that title. It has expanded influence in Iraq, Lebanon, and among the Palestinians as well as in parts of Afghanistan and Pakistan. In many ways it is the patron of Syria. The growing Shi'a-Sunni rift is adding to Iran's influence, which is also helped by the high price of oil; even without nuclear weapons."[70] British House of Commons's Foreign Affairs Committee have noted Iran as an emerging great power.[71]
en wie zegt dat alleen westerse technologie goed is ? hezbollah heeft israel vernederd met moed en een paar rakettenquote:Op donderdag 4 september 2008 20:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kan wel zo zijn echter zit het allesbehalve op het niveau van russische of westers wapentuig wat de rest van de regio heeft
nu ja en hun halve land lag in puinquote:Op donderdag 4 september 2008 21:14 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
en wie zegt dat alleen westerse technologie goed is ? hezbollah heeft israel vernederd met moed en een paar raketten
Als israel had gewild hadden ze die hele regio van de kaart geveegd, maar Israel moet voor het oog van de westerse pers zich natuurlijk (enigszins) gedragen en zich aanpassen aan de urban warfare methodes van hezbollah die zich voordoen als vrouwen, die zich verstoppen in ziekenhuis en aanvallen vanuit hinderlagen.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:14 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
en wie zegt dat alleen westerse technologie goed is ? hezbollah heeft israel vernederd met moed en een paar raketten
Laf is wat jullie waren. Bang is wat je moet zijn.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:01 schreef mr.marcus het volgende:
Tot die tijd kunnen ze met laffe guerrilla methodes misschien een paar punten pakken.
Ik ben helaas geen Jood, buddy....quote:Op donderdag 4 september 2008 23:19 schreef Ahmadinejad het volgende:
[..]
Laf is wat jullie waren. Bang is wat je moet zijn.
Dmitri is my friend. The east is were it's at.
Dat zal dan ook geen 2e keer gebeuren.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:14 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
En wie zegt dat alleen westerse technologie goed is ? hezbollah heeft israel vernederd met moed en een paar raketten
2 doden of zo tegenover een paar honderd van hezbollahquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:38 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat zal dan ook geen 2e keer gebeuren.
En ik had trouwens sterk het vermoeden van Israel die raketten van Hezbollah heel wat minder aan pakte dan ze hadden kunnen doen. Immers zolang die raketten blijven komen kan Israel zijn gang gaan.
Heeft ook lekker veel uitgehaald die raketten... not..
150 Israëlische doden en 1000 tot 1500 Libanese.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
2 doden of zo tegenover een paar honderd van hezbollah
150 voornamelijk soldaten of ook veel burgers?quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
150 Israëlische doden en 1000 tot 1500 Libanese.
"The Israeli government identified 43 Israeli civilians killed by Hezbollah rocket attacks, including four who died of heart attacks during rocket attacks. The Israel Defense Force (IDF) death toll ranges from 118 to 121, depending on the source and whether or not casualties that occurred after the ceasefire are included."quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:49 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
150 voornamelijk soldaten of ook veel burgers?
Zijn de Israeli's echt zo slecht?quote:Op donderdag 4 september 2008 23:01 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Als israel had gewild hadden ze die hele regio van de kaart geveegd, maar Israel moet voor het oog van de westerse pers zich natuurlijk (enigszins) gedragen en zich aanpassen aan de urban warfare methodes van hezbollah die zich voordoen als vrouwen, die zich verstoppen in ziekenhuis en aanvallen vanuit hinderlagen.
Wanneer er een echte strijd uitbreekt en Israel zich niets meer aan hoeft te trekken van de westerse opinie en ALLE middelen kan inzetten die ze willen, zit de baarden van hezbollah binnen 3 dagen in het stenen tijdperk.
Tot die tijd kunnen ze met laffe guerrilla methodes misschien een paar punten pakken.
niet zo laf als je eigen burgers als menselijk schild te gebruiken. Niet zo laf om onschuldige burgers van de tegenpartij te doden, dmv een bom. Niet zo laf als het afschieten van duizenden ongeleide raketten (let wel, de bommen van de Israeliers zijn geleid, ze hebben een doel, namelijk de millitairen/millitanten van de vijand te raken.). en maar schreeuwen als Israel eens iets terugdoet.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:28 schreef Kees22 het volgende:
Oh en nog wat: het is niet laf om met vliegtuigen van grote hoogte bommen te gooien op steden?
Of met helicopters raketten af te vuren op een vijand zonder luchtafweer?
Misschien moet je eens gewoon lezen wat er staat, en niet je mening op dergelijke posts te projecteren. Hij sugerreert enkel dat als de israeliers niks van Europa hoeven aan te trekken (en dus vrij zijn om hun land te beschermen tegen aanvallen van buitenaf (en ja, structurele raketaanvallen en bomaanslagen zoals ze daar gebeuren is meer dan genoeg om oorlog te verklaren.), met alle middelen ze hezbollah terug kunnen brengen naar het stenen tijdperk (och, zoveel verschil zit er ook niet in hun levenstijl, en het stenen tijdperk, wat dat betreft)quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zijn de Israeli's echt zo slecht?
Dan moet het land maar snel van de kaart worden geveegd, want dan is het inderdaad de grootste bedreiging van wat voor vrede dan ook.
Je suggereert zelfs, dat ze Europa van de kaart gaan vegen, zodat ze zich van onze mening niks meer hoeven aan te trekken.
Ik schrijf nog foutloos, zelfs al ben ik ladderzat. Jou is dat kennelijk niet gegeven.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
Misschien moet je eens gewoon lezen wat er staat, en niet je mening op dergelijke posts te projecteren. Hij sugerreert enkel dat als de israeliers niks van Europa hoeven aan te trekken (en dus vrij zijn om hun land te beschermen tegen aanvallen van buitenaf (en ja, structurele raketaanvallen en bomaanslagen zoals ze daar gebeuren is meer dan genoeg om oorlog te verklaren.), met alle middelen ze hezbollah terug kunnen brengen naar het stenen tijdperk (och, zoveel verschil zit er ook niet in hun levenstijl, en het stenen tijdperk, wat dat betreft)
Ik citeer Monidique:quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
niet zo laf als je eigen burgers als menselijk schild te gebruiken. Niet zo laf om onschuldige burgers van de tegenpartij te doden, dmv een bom. Niet zo laf als het afschieten van duizenden ongeleide raketten (let wel, de bommen van de Israeliers zijn geleid, ze hebben een doel, namelijk de millitairen/millitanten van de vijand te raken.). en maar schreeuwen als Israel eens iets terugdoet.
Duizenden ongeleide raketten en 39 directe doden plus nog eens 4 mensen die zich doodschrokken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
"The Israeli government identified 43 Israeli civilians killed by Hezbollah rocket attacks, including four who died of heart attacks during rocket attacks. The Israel Defense Force (IDF) death toll ranges from 118 to 121, depending on the source and whether or not casualties that occurred after the ceasefire are included."
De Israëliërs hebben goede schuilkelders en een goed alarmering- en evacuatiesysteem.quote:Op vrijdag 5 september 2008 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik citeer Monidique:
[..]
Duizenden ongeleide raketten en 39 directe doden plus nog eens 4 mensen die zich doodschrokken.
En die goedgeleide raketten van de Israeli's, alleen bedoeld voor militaire doelen, maakten 1000 tot 1500 doden.
Bronquote:Inmiddels heeft een groep van vier Speciale Rapporteurs (de rapporteur inzake buitenrechtelijke executies Alston, de rapporteur inzake het recht op gezondheid Hunt, de rapporteur inzake de rechten van ontheemden Kälin en de rapporteur inzake het recht op adequate huisvesting Kothari) op eigen initiatief, d.w.z. zonder formele oproep van de Raad, tussen 7 en 14 september jl. Libanon én Noord-Israël bezocht. De groep rapporteurs heeft zijn bevindingen vastgelegd in het rapport “Mission to Lebanon and Israel” (A/HRC/2/7) dat tijdens de tweede zitting nader is toegelicht en besproken. De vier rapporteurs concluderen dat Israël in dit conflict de mensenrechten en het internationale humanitaire recht heeft geschonden. Zij stellen dat Israël in onvoldoende mate militaire en civiele doelen heeft onderscheiden, de vereiste proportionaliteit uit het oog heeft verloren en onvoldoende voorzorgsmaatregelen heeft genomen om de civiele bevolking te ontzien. De rapporteurs menen verder dat ook Hezbollah het internationale humanitaire recht heeft geschonden door de Libanese burgerbevolking als menselijk schild te gebruiken en de Israëlische burgerbevolking doelbewust met raketten te bestoken. De rapporteurs stellen voor om Israël te vragen meer informatie te verschaffen over de gebruikte clustermunitie, zodat de vernietiging van ongeëxplodeerde munitie makkelijker wordt. Hezbollah wordt opgeroepen de toepasselijkheid van het internationaal humanitair recht te erkennen, Israëlische burgers niet langer als doelwit te gebruiken en zich in te zetten om te voorkomen dat dit in de toekomst weer kan gebeuren. Naar aanleiding van dit informele rapport worden geen initiatieven genomen, aangezien formele actie eerst genomen zou kunnen worden op basis van het vastgestelde rapport van de VN-Onderzoekscommissie.
http://www.debka.com/headline.php?hid=5559quote:The raids were disclosed by UPI chief editor Arnaud de Borchgrave, who is also on the Washington Times staff, and picked up by the Iranian Fars news agency. The Russian raids of two Georgian airfields, which Tbilisi had allowed Israel to use for a potential strike against Iran’s nuclear facilities, followed the Georgian offensive against South Ossetia on Aug. 7.
Under the secret agreement with Georgia, the airfields had been earmarked for use by Israeli fighter-bombers taking off to strike Iran in return for training and arms supplies.
DEBKAfile’s intelligence sources report that flying from S. Georgia over the Caspian Sea to Iran would sharply trim the distance to be spanned by Israeli fighter-bombers, reducing flying time to 3.5 hours.
Northern Iran and the Tehran region, where most of the nuclear facilities are concentrated, would be within range, with no need to request US permission to pass through Iraq air space.
Russian Special Forces also raided other Israeli facilities in southern Georgia and captured Israeli spy drones, says the report.
Israel was said to have used the two airfields to “conduct recon flights over southern Russia as well as into nearby Iran.” The US intelligence sources quoted by UPI reported that the Russian force also carried home other Israeli military equipment captured at the air bases.
Our sources say that if the Russians got hold of an Israeli unmanned aerial vehicle complete with sophisticated electronic reconnaissance equipment, they will have secured some of the IDF’s most secret devices for spying on Iran and Syria.
When this happened before, Russian military engineers quickly dismantled the equipment, studied it and passed the technology on to Tehran and Damascus.
quote:Peres: There's no military solution to Iran nuke row
The international row over Iran's nuclear program can only be addressed diplomatically rather than through military means, President Shimon Peres said on Friday.
"I think the problem can be resolved not militarily but politically and economically," Peres was quoted as saying by the AFP news agency. The president was speaking to reporters on the sidelines of a meeting in the northern Italian town of Cernobbio, site of the Ambrosetti Forum, an annual gathering of global political and business leaders in an Italian lakeside resort.
In remarks carried by the Italian news agency ANSA and cited by AFP, he described a military option in dealing with Iran as "an error."
Advertisement
"So long as there is a possibility of acting politically and economically, it is much better," Peres said.
Peres appeared side by side with Palestinian President Mahmoud Abbas. Both leaders spoke before the crowd about the political, diplomatic and security situation that exist between Israel and the Palestinians and the Arab world in general, and said that Israel and the Palestinian Authority are closer than ever to a peace deal.
Abbas pledged to try to reach a final status peace agreement with Israel by the end of the year - but he admitted the goal, set by U.S. President George W. Bush, might not be achieved.
Abbas also rejected the notion that he and Israeli Prime Minister Ehud Olmert might put forth a partial document outlining the areas in which they do agree and leaving open other issues - most notably, and most sensitive, the sharing of Jerusalem as a joint capital.
"It is necessary for the agreement to address all ... issues," said Abbas. "It is all or nothing, really," he continued.
Abbas and Olmert - and their negotiating teams - have held periodic, secretive meetings since peace talks were reignited at Annapolis, Maryland, in November 2007.
Palestinian officials close to the talks have said some progress has been made on the issue of borders, but the issue of Jerusalem, especially the Old City with its Jewish, Muslim and Christian holy sites, appears to be as stuck as ever.
The sides also have been unable to come up with a formula addressing the plight of millions of Palestinian refugees and their descendants.
Asked about a possible Likud victory in the next elections, Abbas sidestepped the issue.
"We might not be able to reach a final status agreement by the end of the year," he said. "We will make all possible efforts."
Abbas said if no agreement was reached while Bush remained in office, "the new administration should not wait seven years for us to start negotiations".
"It should begin immediately as soon as a new president is in the White House."
Israeli President Shimon Peres, who has used his largely ceremonial role and his stature as an elder statesman to push peace efforts in the past, addressed the forum after the Palestinian President.
"We have to try to reach an agreement," Peres told the crowd. "We have to act on the supposition that it is possible."
Referring to Hamas, Iran and Hezbollah, Peres said that the next elections in the Palestinian Authority must be carried out as a truly democratic process. The Israeli president emphasized that the concept of democracy must be upheld, not only on the day the elections take place, but more importantly on the day after.
"It is illogical that an organization abuses the tools of democracy to install a military, terrorist, murderous and religious fanatic dictatorship," said Peres.
Peres said that Iran no longer represents its infamous history rather it is now a radical and fanatical regime that represents a threat to the Middle East and the entire world.
"I do not support military action against Iran but the world must become a united front and impose harsh economic sanctions on Iran," said Peres
Peres also urged progress with Syria, which is currently engaged in indirect talks with Israel via Turkish mediation. He called for Syrian president Bashar Assad to make a personal gesture similar to the dramatic 1977 Jerusalem visit by Anwar Sadat of Egypt, which led to a peace agreement in 1979.
"I think if President Assad will create a visit to Israel or alternatively invite the prime minister of Israel to go to Damascus we shall see a major change," he said. "I believe the best way is to start with a meeting and then have negotiations."
Abbas, whose people have sometimes fretted that prioritizing wider Mideast agreements might leave the Palestinians in the cold, said he would support Israeli progress with Syria or other Arab nations.
"Possible success for those negotiations could facilitate peace for us, too, said Abbas. "If the Arab League proposal were adopted," he said,"27 Islamic states would proceed with peace with Israel. Israel would be in an ocean of peace."
Pwned. Haha.quote:Op zaterdag 6 september 2008 00:39 schreef mr.marcus het volgende:
Russian units raid Georgian airfields for use in Israeli strike against Iran
[..]
http://www.debka.com/headline.php?hid=5559
bron?quote:Op maandag 8 september 2008 01:31 schreef FatihReloadeD het volgende:
De oorlog is allang begonnen
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:44 schreef Ahmadinejjad het volgende:
"The unlimited greed of the US officials and international Zionism, whose signs can be observed in Sudan,
Ze hebben sowieso een hekel aan Iran, maar zijn niet bij machte er wat aan te doen. Daarom stonden ze allemaal blij, blij, blij achter Saddam, een jaar of 30 terug.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aminquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:30 schreef Grenadier het volgende:
De Islam zal zegevieren na de Derde Wereld Oorlog, mark my words.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:30 schreef Grenadier het volgende:
quote:Op donderdag 4 september 2008 23:01 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Als israel had gewild hadden ze die hele regio van de kaart geveegd, maar Israel moet voor het oog van de westerse pers zich natuurlijk (enigszins) gedragen en zich aanpassen aan de urban warfare methodes van hezbollah die zich voordoen als vrouwen, die zich verstoppen in ziekenhuis en aanvallen vanuit hinderlagen.
Wanneer er een echte strijd uitbreekt en Israel zich niets meer aan hoeft te trekken van de westerse opinie en ALLE middelen kan inzetten die ze willen, zit de baarden van hezbollah binnen 3 dagen in het stenen tijdperk.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:30 schreef Grenadier het volgende:
http://www.arabtimesonline.com/client/pagesdetails.asp?nid=22164&ccid=11quote:ISRAEL ASKS U.S. FOR BUNKER BUSTERS; ‘Iran renews N-arms work’
LONDON, Sept 12, (Agencies): Fresh evidence has emerged that suggests Iran has renewed work on developing nuclear weapons, according to Western security sources Friday. Nuclear experts responsible for monitoring Iran’s nuclear programme have discovered that enough enriched uranium, which if processed to weapons grade level could be used to make up to six atom bombs, has disappeared from the main production facility at Isfahan, The Daily Telegraph newspaper said.
American spy satellites have identified a number of suspicious sites, which the Iranians have not declared to nuclear inspectors, that intelligence officials believe are being used for covert research, the paper added. The new discoveries emerged as it was revealed that Israel had asked America for military supplies, including “bunker buster” bombs and re-fuelling planes, suitable for an attack on Iranian nuclear installations.
Concern that Iran has resumed work on building atom bombs has deepened following the revelation that large quantities of uranium has gone missing from Iran’s conversion facility at Isfahan.
The Isfahan complex, which enriches raw uranium “yellow cake” into material that can be used for either nuclear power or atomic weapons, is supposed to be subject to close supervision by the Vienna-based International Atomic Energy Agency (IAEA).
But the Iranians only allow IAEA inspectors access to the final stage of the production process, where the uranium in gas form, UF6, is stored.
By conducting a careful study of the amount of material stored at Isfahan, and the amount of “yellow cake” known to have been processed at the plant, nuclear experts believe between 50-60 tons of uranium, which if enriched to weapons grade level would be sufficient to produce five or six atom bombs, has gone missing from the plant.
IAEA officials believe the Iranians have deliberately removed the uranium at a stage in the production process that is not under their supervision.
A nuclear official said, “If Iran’s nuclear intentions are peaceful, then why are they doing this?”
Military
A military solution to the standoff over Iran’s nuclear ambitions is unacceptable and there is no need at the moment for new sanctions, Russian President Dmitry Medvedev said on Friday.
But Medvedev said Russia continued to support a diplomatic drive led by European Union foreign policy chief Javier Solana to offer Tehran a package of incentives in return for it reining in some of its nuclear activities.
Western states are anxious that a rift between Moscow and the West over Russia’s intervention in Georgia may shatter the fragile international coalition that has been applying pressure on Iran over its nuclear programme.
“We should not take any unilateral steps. It is not acceptable to opt for a military scenario. It would be dangerous,” Medvedev told the Valdai Club, a panel of journalists and academics who specialise in Russia.
“The key is that negotiations be pursued... They have been quite positive,” Medvedev said. “We should not adopt any additional sanctions now.”
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov held talks Friday with his Iranian counterpart amid Western concerns over the two countries’ nuclear cooperation heightened by the Georgia crisis.
Lavrov said he and Manouchehr Mottaki would discuss Russia’s conflict with Georgia and the imminent completion by a Russian company of the Bushehr nuclear power plant in Iran, the country’s first, Interfax news agency reported.
“We will consider agreements... which are developing well,” above all over the completion of nuclear work at Bushehr, Lavrov was quoted as saying before the talks.
The head of the Russian company working on the facility, Atomstroiexport, said earlier this week that the start-up of the first reactor at Bushehr would be “irreversible” by February next year.
The West suspects that Iran is developing nuclear weapons under cover of a civilian nuclear energy program that includes the Bushehr plant. It has imposed sanctions on Teheran and refused to rule out the use of force.
Tehran vehemently denies that it is developing nuclear weapons and says that it has a sovereign right like any country to develop nuclear power.
Lavrov said talks would also focus on the Georgia conflict, which has led to a diplomatic stand-off between Moscow and the West over the fate of two breakaway Georgian regions, Interfax reported.
Libya
The UN nuclear watchdog said on Friday it had verified Libya’s elimination of a covert atom bomb project, but that the ease with which a Pakistani-led ring supplied it with weapon designs had alarming wider implications.
The A.Q. Khan network that smuggled nuclear weaponisation blueprints to Iran, Libya and North Korea was active in 12 countries, the International Atomic Energy Agency said in a confidential report obtained by Reuters.
The report said Libya, which has emerged from isolation by the West since publicly renouncing a secret weapons of mass destruction programme in 2003, had become transparent enough for IAEA inspectors to give it a clean bill of health.
The Vienna-based agency said inspections in the Arab North African country would be “a routine matter” from now on.
But Libya’s contacts with Khan’s shadowy peddlers stretched back to 1984, a decade earlier than Libya earlier acknowledged, said the report, which detailed more sophisticated weapons design information obtained by Tripoli than previously known.
The report, the first on Libya by the IAEA since 2004, said that while inspectors had accounted for all declared nuclear materials there, they could not yet guarantee the absence of undeclared items or activities.
It said a number of boxes of information related to “core and sensitive” projects, such as a plant that could have yielded 10 kg (22 pounds) of bomb-grade plutonium fuel a year, appeared to be missing and Libya could not explain this.
The report said the A.Q. Khan ring had operated in Germany, Italy, Liechtenstein, Spain, Switzerland, Turkey, South Africa, the United Arab Emirates, Pakistan, Malaysia, Singapore, South Korea and Japan.
Blueprints for fuel fabrication and reprocessing plants capable of producing plutonium came from German technology.
Libya, which abandon ed a clandestine nuclear weapons programme in 2003, was in contact with the black market network of Pakistani nuclear scientist Abdul Qadeer Khan much earlier than first thought, a confidential report by the UN atomic watchdog revealed on Friday.
According to the restricted report by International Atomic Energy Agency chief Mohamed ElBaradei, a copy of which was obtained by AFP, Libya’s contacts with Khan date back to 1984, 10 years earlier than previously assumed.
The report, which was circulated to the IAEA’s board on Friday, said that Libyan officials met with Khan in January 1984.
quote:Despite reservations in Washington regarding a possible Israeli strike on Iran, the American administration will supply Israel with sophisticated weapons for heavily fortified targets, the U.S. administration announced.
The U.S. Department of Defense announced it would sell the Israel Air Force 1,000 new smart bombs, rumored to significantly enhance the IAF's military capabilities. The deal was approved amid public and secret messages from Washington, with the Americans expressing their reservations about a possible Israeli strike against the Islamic Republic's suspected nuclear sites.
The Pentagon's announcement, which came on Friday, said the U.S. will provide Israel with 1,000 units of Guided Bomb Unit-39 (GBU-39) - a special weapon developed for penetrating fortified facilities located deep underground.
The $77 million shipment, which includes launchers and appurtenances, will allow the IAF to hit many more bunkers than currently possible. Although each bomb weighs 113 kilograms, its penetration capabilities equal those of a one ton bomb, according to professional literature.
Most U.S. Air Force aircraft are able to carry a pack of four of these bombs in place of a single one-ton bomb. The bomb's small size allows a single-strike aircraft to carry more of the munitions than is possible utilizing currently available bomb units, thus increasing firepower, or, alternatively, allowing the aircraft to fly longer distances to deliver a single bomb.
During demonstrations, the GBU-39 - labeled by the manufacturer, Boeing, as a Small Diameter Bomb (SDB) - has successfully penetrated more than 1.8 meters of thick reinforced concrete with a 23-kilogram warhead. The GPS-guided weapon is said to have a 50-percent probability of hitting its intended target within 5-8 meters, which should minimize collateral damage.
The estimated value for the bomb's GPS version, which military experts have called the latest development in the bunker-buster line, is around $70,000 to $90,000 for each individual bomb.
The U.S. has already supplied Israel with earlier versions of bunker busters. In 2005, the Pentagon authorized the sale of GBU-28 to Israel, in a move that commentators construed as a hinted threat aimed at Iran. Haaretz reported earlier this month that the U.S. was hesitant about selling Israel heavier busters.
The Pentagon's announcement also said that the U.S. would help upgrade the Israel Defense Forces' patriot anti-aircraft missiles - which Israel uses as part of its missile-interception array. Israel will also receive 28,000 LAW (Light Anti-Tank Weapon) tube launchers for land forces.
als dat net zo`n harde hardliners zijn als de iraakse republikeinse garde dan zie ik het somber in voor zequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:51 schreef Ahmadinejjad het volgende:
Nee, daarvoor was de reguliere iraanse marine verantwoordelijk voor de veiligheid. nu is het overgedragen aan de IRG (Hardline forces)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutionaire_Garde
De Iraanse Revolutionaire Garde (IRG) (Perzisch: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ), Sepáh e Pásdárán e Enqeláb e Eslámi) is een tak van het Leger van Iran. De IRG is opgericht in mei 1979 en speelde een belangrijke rol in de Irak-Iranoorlog. De huidige commandant is Mohammed Ali Jafari.
De IRG staat los van het Iraanse leger. Het heeft haar eigen landmacht, luchtmacht en marine.
IRG is verantwoordelijk voor :
- Beschermen van de Velayate Faghih (Islamitische Regime)
- Beschermen van de Iraanse nationale grenzen
- Iraanse Politie, Geheime dienst etc.
- Protectie van hoge functionarissen
- Nucleaire programma
- Iraanse Militaire industrie
- Ruimtevaartprogramma
en waarom zou rusland dat doenquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:57 schreef PDOA het volgende:
Als de VS Iran zal aanvallen dan kunnen ze tegenacties van het formaat 9/11 verwachten. Dit wordt dan echt WO3. Rusland zal dan Iran versterken om de VS een loer te draaien.
VS heeft zich wat betreft Iran lelijk in de vingers gesneden met Georgië bij te staan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:57 schreef PDOA het volgende:
Als de VS Iran zal aanvallen dan kunnen ze tegenacties van het formaat 9/11 verwachten. Dit wordt dan echt WO3. Rusland zal dan Iran versterken om de VS een loer te draaien.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:57 schreef PDOA het volgende:
Vond ook raar dat Amerika zo heftig reageerden,quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:08 schreef PDOA het volgende:
Daarom. Rusland is dat heus niet vergeten, en de relatie is sowieso al zwak te noemen na het Georgie debacle.
http://demorgen.be/dm/nl/(...)van-paraatheid.dhtmlquote:Iraanse Revolutionaire Garde maakt zich op voor oorlog
Iran heeft de Revolutionaire Garde in opperste paraatheid gebracht om het land te beschermen tegen een mogelijke aanval van de Verenigde Staten of Israël op de Iraanse nucleaire faciliteiten. Dat heeft een topadviseur van de Iraanse Opperste Leider ayatollah Ali Khamenei vandaag gezegd.
"Niet twijfelen"
Als de VS of Israël besluiten Iran aan te vallen zal de Garde volgens de adviseur niet twijfelen om een tegenaanval uit te voeren.
Helemaal mee eens. Waarbij wel moet worden vermeld dat Rusland net zo kinderachtig deed over Kosovo als het westen over Zuid Ossetie en Abchazie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:52 schreef IFU het volgende:
[..]
Vond ook raar dat Amerika zo heftig reageerden,
Bedoel wat wij met Kosovo deden was precies hetzelfde.
Europa moet Rusland steunen en Zuid Ossetie en Abchacie (of hoe het ook heet ) erkennen deze staten hebben nooit echt bij Georgie gehoord zijn na de sovjet periode aan Georgie gegeven tegen de wil van de burgers aldaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |