abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61210658
Hier verder.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 04:30:33 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_61210666
Gaat lekker en zelfs voor iemand die een hoop van zijn speeches heeft gehoord klinkt het toch vrij fris.
pi_61210669
Ik dacht we krijgen geen change meer maar daar komt het toch...
pi_61210672
Eigenlijk zinloos deze verkiezingen , 20% van de Amerikanen is zwart en een blanke die op een zwarte stemt als president?

Ze zullen er zijn hoor en racisme is natuurlijk achterhaalt echter ik zie Obama ondanks zijn charme niet de nieuwe president van Amerika worden
pi_61210673
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_61210675
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:34 schreef liefhart het volgende:
Eigenlijk zinloos deze verkiezingen , 20% van de Amerikanen is zwart en een blanke die op een zwarte stemt als president?

Ze zullen er zijn hoor en racisme is natuurlijk achterhaalt echter ik zie Obama ondanks zijn charme niet de nieuwe president van Amerika worden
Voor zover ik kan zien is het grootste gedeelte in het stadion toch echt blank daar...
pi_61210677
quote:
Is dit eerder opgenomen of heeft hij de hele tekst uit zijn hoofd geleerd want bijna elk woord is gelijk
pi_61210678
hij leest het voor van drie teleprompters.
daarom lijkt hij zo goed het stadion rond te kijken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_61210681
Obama for President
pi_61210682
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:41 schreef Caesu het volgende:
hij leest het voor van drie teleprompters.
daarom lijkt hij zo goed het stadion rond te kijken.
Dat is ook knap....want hij gaat echt van links naar rechts en naar voren etc
pi_61210684
Maar jeetje als ik dat zo kijk duurt het nog wel ff...
pi_61210691
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:43 schreef Misteria het volgende:

[..]

Dat is ook knap....want hij gaat echt van links naar rechts en naar voren etc

andere speech.
of hij er ook één recht voor z'n neus heeft nu weet ik niet zeker.
pi_61210692
quote:

Sinds Lyndon Johnson scoren de Democraten geen meerderheid van de blanke kiezers. Slechts 13% van de Amerikanen zijn zwart en zo'n 85-90% stemt doorgaans Democratisch, al kan Obama een paar punten meer verwachten. Hispanics zullen voor zo'n 65%-70% voor de Democraten gaan en zij vormen 15% van de bevolking. Besef ook dat slechts 66% van de Amerikanen blank zijn van Europese origine.

Als je voor het gemak stelt dat 15% zwart, 15% Hispanic en 70% blank van Europese origine dan hoeven de blanke European-Americans maar voor zo'n 37% voor Obama te gaan om Obama als president te krijgen.

De Gallup polls die nek-aan-nek zijn laten dat ook zo'n beetje zien.
pi_61210694
En hij komt nu echt op dreef...
pi_61210716
Ik wilde eigenlijk naar bed, maar blijf toch nog maar even kijken, want dit klinkt erg goed.
pi_61210717
Kan je het voorstellen een Nederlandse politicus die zo het woord voert?
pi_61210718
Ik ben behoorlijk Obama moe, maar geweldig hoe de pers de Nederlandse bevolking nu al heeft opgepept voor Obama.
pi_61210719
Dat was het dan....

Nou ik lees morgen wel wat de reacties op speech zijn
pi_61210724
Only in America.. zeg dat wel Je kan je toch idd Balkenende of Bos niet voorstellen op zo'n manier daar te staan Najja slaap lekker allemaal
pi_61210725
Nou McCain doe dat maar na.
Volgende week toch leuk genieten van Bush, Cheney en McCain.
pi_61210728
quote:
These are the policies I will pursue. And in the weeks ahead, I look forward to debating them with John McCain.

But what I will not do is suggest that the Senator takes his positions for political purposes. Because one of the things that we have to change in our politics is the idea that people cannot disagree without challenging each other's character and patriotism.

The times are too serious, the stakes are too high for this same partisan playbook. So let us agree that patriotism has no party. I love this country, and so do you, and so does John McCain. The men and women who serve in our battlefields may be Democrats and Republicans and Independents, but they have fought together and bled together and some died together under the same proud flag. They have not served a Red America or a Blue America - they have served the United States of America.

So I've got news for you, John McCain. We all put our country first.
pi_61210731
Mooie speech
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_61210735

pi_61210736
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 04:38 schreef Misteria het volgende:

[..]

Voor zover ik kan zien is het grootste gedeelte in het stadion toch echt blank daar...
Te elitair en te onervaren.....
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:06:50 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_61210737
Omg, wat is dit, afsluiten met een dominee?
pi_61210738
Waren dat net Joe Biden's dochters?
pi_61210744
allah akbar

hoorde ik dat nou?
pi_61210746
Wat is het toch fantastisch om na vier dagen van middelmatige en ronduit slechte speeches eindelijk een speech van de meester zelf te horen.

Ik zou nu een enorme lijst met superlatieven kunnen typen.
pi_61210747
pelosi de-inspireert voortreffelijk.
pi_61210750
quote:

Een naysayer
pi_61210753
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:10 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Wat is het toch fantastisch om na vier dagen van middelmatige en ronduit slechte speeches eindelijk een speech van de meester zelf te horen.

Ik zou nu een enorme lijst met superlatieven kunnen typen.
Er zijn doorgaans maar 2-3 goede speeches per dag en dat is normaal. Het is gigantisch moeilijk om goed over te komen.
pi_61210756
quote:

Als blanken niet op hem hadden gestemd was had hij niet de Democratische nominatie kunnen krijgen.
pi_61210768
ik vond die speeches van die alledaagse amerikanen wel een goeie.

maar zou dat op de nieuwszenders zijn uitgezonden?
of zaten al die 'experts' er door heen te blaten.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:19:14 #35
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_61210769
En waar is dat vliegtuig nou gebleven?
pi_61210770
Hij heeft nu inderdaad wel duidelijk stelling genomen tegen mcCain, zoals verwacht. Prachtige speech, wat is die man toch getalenteerd op dat gebied Dat moet mcCain maar eens na zien te doen
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_61210775
Die Joe Biden mag ik ook wel trouwens
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:25:04 #38
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_61210779
Mooie speech, had wel wat meer verwacht, maar duidelijk stelling getrokken, harde woorden en mooie woorden. Een zeer getalenteerd spreker, nou nog even de republikeinen afwachten.
pi_61210780
De republikeinse conventie ben ik ook wel benieuwd naar. Vraag me af hoe die het gaan brengen en wat hun insteek wordt.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:31:29 #40
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_61210788
Ze hebben nu in ieder geval genoeg punten om op in te hakken en te proberen te weer leggen. Dat is wel een luxe, al zie ik cheney en bush geen speech houden van het kaliber Obama of Clinton. Mcain ken ik niet goed genoeg, maar ook daar verwacht ik niet zoveel charisma en sympathie van. De democraten hebben ook de feiten voor zich spreken, de republikeinen zullen daar nog moeite mee krijgen omdat hun kant op te draaien. Zal dus wel een interessante speech worden. Ik ben benieuwd.
pi_61210789
zeker heel mooi allemaal en indrukwekkend.

maar lieden die om een duistere reden niet op een zwarte willen stemmen zullen ijverig zoeken naar allerlei BS op bijvoorbeeld radicaal-rechtse blogs waar ze z'n hele speech weten om te draaien naar iets negatiefs.
deze blog bijv. http://gatewaypundit.blogspot.com/
pi_61210800
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:27 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
De republikeinse conventie ben ik ook wel benieuwd naar. Vraag me af hoe die het gaan brengen en wat hun insteek wordt.
Op de eerste avond zullen Lieberman, Bush en Cheney de toon zetten.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:41:10 #43
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61210812
Qua show weten ze er een fantastisch spektakel van te maken. Het is net als de Olympische Spelen, het wordt elke vier jaar nog groter en mooier en een betere choreografie. Obama zelf is ook een natuurtalent. Alles klopt, zijn mimiek, zijn opbouw en timing, intonatie en pauzes, een absoluut begenadigd spreker. Echt geweldig.

Maar wat "change" nu betekent weet ik nog steeds niet.

Ja dat alles beter wordt en Amerika gelukkiger en welvarender dan ooit. Maar concreet?
pi_61210813
tvp
pi_61210817
quote:
That's the promise we need to keep. That's the change we need right now. So let me spell out exactly what that change would mean if I am President.
.
Change means a tax code that doesn't reward the lobbyists who wrote it, but the American workers and small businesses who deserve it.

Unlike John McCain, I will stop giving tax breaks to corporations that ship jobs overseas, and I will start giving them to companies that create good jobs right here in America.

I will eliminate capital gains taxes for the small businesses and the start-ups that will create the high-wage, high-tech jobs of tomorrow.

I will cut taxes - cut taxes - for 95% of all working families. Because in an economy like this, the last thing we should do is raise taxes on the middle-class.

And for the sake of our economy, our security, and the future of our planet, I will set a clear goal as President: in ten years, we will finally end our dependence on oil from the Middle East.
http://www.huffingtonpost(...)atic-c_n_122224.html

was toch wel een inhoudelijke speech vond ik.
niet alleen maar change en yes we can achtermekaar.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:52:23 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_61210828
John McCain's reactie:
quote:
"Tonight, Americans witnessed a misleading speech that was so fundamentally at odds with the meager record of Barack Obama. When the temple comes down, the fireworks end, and the words are over, the facts remain: Senator Obama still has no record of bipartisanship, still opposes offshore drilling, still voted to raise taxes on those making just $42,000 per year, and still voted against funds for American troops in harm's way. The fact remains: Barack Obama is still not ready to be President."
Een paar dingen uit de speech kan Obama toch moeilijk waarmaken... binnen 10 jaar onafhankelijk zijn van buitenlandse olie... en hij bekritiseerde McCain dat die niet Bin Laden tot in zijn grot is gevolgd.

Maar ok, Obama had alle punten wel beroerd en ging in de aanval.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:55:41 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61210831
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:44 schreef Caesu het volgende:

[..]

http://www.huffingtonpost(...)atic-c_n_122224.html

was toch wel een inhoudelijke speech vond ik.
niet alleen maar change en yes we can achtermekaar.
Banen creeeren en lastenverlichting. Het is niet anders dan wat Bush zei. Of McCain zal zeggen.
quote:
I will set a clear goal as President: in ten years, we will finally end our dependence on oil from the Middle East.
Dit zijn de top vijf landen waar Amerika haar olie van koopt:

Canada
Saudie Arabie
Mexico
Venezuela
Nigeria

Dus over tien jaar niet meer afhankelijk zijn van olie uit Saudie Arabie... ok.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:59:19 #48
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_61210835
Ik ben benieuwd naar z'n financiële onderbouwing, maar die zal er niet echt zijn.

Het gaat er vooral om wie het hardste schreeuwt en hoe wie daarbij geloofwaardig overkomt.

Wel interessant overigens...
pi_61210838
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Banen creeeren en lastenverlichting. Het is niet anders dan wat Bush zei. Of McCain zal zeggen.
[..]

Dit zijn de top vijf landen waar Amerika haar olie van koopt:

Canada
Saudie Arabie
Mexico
Venezuela
Nigeria

Dus over tien jaar niet meer afhankelijk zijn van olie uit Saudie Arabie... ok.
S-A is de grootste olie producent maar olie zal zelden vanuit S-A direct worden verscheept naar de VS want olie is een commodity en wordt op de wereldmarkt verkocht en gekocht. De koper beslist niet waar het vandaan komt, de verkoper bepaalt zelf welke olie ze krijgen en crude oil zal in de VS voornamelijk van Venezuela en Mexico komen ivm transportkosten. Wat men wil is de vraag van olie dusdanig verlagen dat ze niet gegijzeld worden door de oliemarkt die wel gedomineerd wordt door het M-O, Rusland en Venezuela. Niet echt vrienden van Amerika.
pi_61210842
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben benieuwd naar z'n financiële onderbouwing, maar die zal er niet echt zijn.

Het gaat er vooral om wie het hardste schreeuwt en hoe wie daarbij geloofwaardig overkomt.

Wel interessant overigens...
Die onderbouwing is er zeker voor wie het wenst door te nemen. Je kan het echter niet allemaal in zo'n speech verwerken want dan ga je de stemmer in slaap sussen en gaan ze overschakelen naar een spelprogramma of serie.
pi_61210846
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:52 schreef Perico het volgende:
John McCain's reactie:
[..]

Een paar dingen uit de speech kan Obama toch moeilijk waarmaken... binnen 10 jaar onafhankelijk zijn van buitenlandse olie... en hij bekritiseerde McCain dat die niet Bin Laden tot in zijn grot is gevolgd.

Maar ok, Obama had alle punten wel beroerd en ging in de aanval.
Als je 150 miljard wil uitgeven dan kom je al een heel end. Onafhankelijk is verder in de geest van lager gebruik door enerziezuinigere auto's en alternatieve energiebronnen te combineren. Met deze prijzen en grote wagens is de VS echter flink gegijzeld door de buitenlands olie uit vaak "foute" gebieden.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 06:19:27 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61210865
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 06:01 schreef Fokski het volgende:

[..]

S-A is de grootste olie producent maar olie zal zelden vanuit S-A direct worden verscheept naar de VS want olie is een commodity en wordt op de wereldmarkt verkocht en gekocht. De koper beslist niet waar het vandaan komt, de verkoper bepaalt zelf welke olie ze krijgen en crude oil zal in de VS voornamelijk van Venezuela en Mexico komen ivm transportkosten. Wat men wil is de vraag van olie dusdanig verlagen dat ze niet gegijzeld worden door de oliemarkt die wel gedomineerd wordt door het M-O, Rusland en Venezuela. Niet echt vrienden van Amerika.
Ja maar wat betekent dan "binnen tien jaar niet meer afhankelijk van olie uit het Midden Oosten"?

Als hij het zo bedoelt zoals jij zegt (wereldmarkt) dan zijn er maar twee oplossingen: Of overstappen op een andere energiebron, of zelf weer genoeg olie gaan oppompen.

Nu heeft Amerika geen grote velden meer, ook niet offshore, die ze onafhankelijk van olie-import kan gaan maken. Dat valt dus sowieso af.

Ik heb hem idd iets horen zeggen over windenergie, hergebruik en groene auto's, maar in tien jaar tijd de grootste olieverslindende maatschappij ter wereld omturnen in een olie-onafhankelijke maatschappij is een utopie. Dan zou hij gratis autos die op eletriciteit of waterstof rijden moeten uitdelen, dat soort dingen. Qua schaal iets waar Apollo-project bij zou verbleken.

Kijk, intenties hoor je genoeg. Echt concrete plannen heel weinig.

Welke "change" Obama zal gaan brengen, ik heb geen idee. Sterker, zelf kijk ik allereerst naar het buitenlands beleid en ik kan nauwelijks verschil ontdekken met het huidige beleid of wat McCain aan intenties uitspreekt.
pi_61210881
Ik zou zeggen bekijk zijn website voor de punten. Wat jij er in leest is echter zeker niet wat de bedoeling is. Hij wil het gebruik van olie gewoon drastisch verlagen maar olie zal de komende tijd nog altijd energiebron #1 zijn.
pi_61210894
mccain is ook heel sterk voor het minderen van olie-imports uit het M-O.
maar hij wil naar meer olie gaat boren.
daarmee voedt hij juist de verslaving aan olie.
alternatieve energie is van na zijn tijd.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:30:12 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61211097
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 06:34 schreef Fokski het volgende:
Ik zou zeggen bekijk zijn website voor de punten. Wat jij er in leest is echter zeker niet wat de bedoeling is. Hij wil het gebruik van olie gewoon drastisch verlagen maar olie zal de komende tijd nog altijd energiebron #1 zijn.
Wat ik er in lees? Ik probeer er juist achter te komen wat ik erin moet lezen.

Vooralsnog lees ik alleen (hoogdravende) intenties. Die ook nog eens precies hetzelfde zijn.

Obama: "I will set a clear goal as President: in ten years, we will finally end our dependence on oil from the Middle East."

McCain: "My friends, I will have an energy policy, that we will be talking about, which will eliminate our dependence on oil from the Middle East."

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 29-08-2008 07:35:59 ]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:49:03 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61213081
"I have a solution. And it will cost not one thin dime,” Mr. Goodman said. “The next president of the United States should sign an executive order requiring the Census Bureau to cease and desist from describing any American – even illegal aliens – as uninsured. Instead, the bureau should categorize people according to the likely source of payment should they need care.

So, there you have it. Voila! Problem solved."
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:51:29 #57
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61213133
quote:

Maar 10% van de Amerikaanse bevolking is zwart, en hoe denk je dat hij anders deze nominatie heeft kunnen winnen?

Bij dit soort opmerkingen krijg ik het idee dat degene die het zegt eigenlijk degene is die diep racistisch is; projectie.
pi_61213477
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 06:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nu heeft Amerika geen grote velden meer, ook niet offshore, die ze onafhankelijk van olie-import kan gaan maken. Dat valt dus sowieso af.

Welke "change" Obama zal gaan brengen, ik heb geen idee. Sterker, zelf kijk ik allereerst naar het buitenlands beleid en ik kan nauwelijks verschil ontdekken met het huidige beleid of wat McCain aan intenties uitspreekt.
Opmerkelijk dat in deze discussies zowel in de grote media als op internetfora nooit gesproken wordt over de gigantische (echt gigantische) olievoorraden in Canada. In de teerzanden van Alberta liggen velden die mogelijk voorraden hebben die zes keer zo groot zijn als de voorraden van S-A. Het enige probleem is dat het duur is om deze olie te winnen (ivm het zand) en dat het winnen niet echt milieuvriendelijk is. Maar met de huidige stijgende olieprijs begint de kostenkwestie langzaamaan minder relevant te worden en op het gebied van innovatie en zoeken naar alternatieve vormen van energie is het niet ondenkbaar dat er in 10 jaar milieuvriendelijkere manieren om deze olie te winnen zullen worden gevonden.

Daarnaast zijn de benadering van veel internationale kwesties wel heel verschillend tussen Obama en McCain. McCain is meer een cowboy van het George Bush kaliber terwijl Obama sterk de nadruk legt op diplomatie en het aangaan van nieuwe relaties met landen. McCain en Bush hebben recentlijk hun beleid aangepast waardoor het lijkt op wat Obama al maanden/jaren voorstelt (Datum Irak, meer troepen Afghanistan, diplomatie Israel en Palestijnen etc.), maar daar kan Obama natuurlijk niet veel aan doen.

En verder is er op nationaal gebied in de economische hoek een groot verschil tussen de benadering en voorstellen van Obama en McCain (qua tax-cuts en zorgstelsel), ik vond het verschil tussen beiden altijd duidelijk, maar de conventie heeft voor mij deze verschillen geaccentueerd.
pi_61213705
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:00 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Krijg je van dit soort tenenkrommende taal echt tranen in je ogen? Het is en blijft een demagoog. Een populist.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61214184
quote:
I will set a clear goal as President: in ten years, we will finally end our dependence on oil from the Middle East.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7587321.stm

Het zal wel afhangen van de definitie van 'dependence'.
pi_61214472
Goede speech
Hopelijk kan hij het waarmaken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61214605
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Krijg je van dit soort tenenkrommende taal echt tranen in je ogen? Het is en blijft een demagoog. Een populist.
Een politieke verkiezingscampagne bestaat louter uit mooie woorden en beloftes, uit wiens mond het ook komt, Republikein, Democraat, links of rechts. Om dit tegen Obama te gebruiken, vind ik getuigen van een zwakke excuus om hem zwart te maken. Zeg dan meteen dat je niet een zwart persoon als president wil.

Hoe kun je nu al stellen dat hij een demagoog is? Obama verkoopt de huid niet voordat de beer geschoten is, evenmin als McCain dat doet. Obama (cum laude alumni Harvard) lijkt mij bekwamer om de financiële huishouding van Ameika te bewaken dan een iemand die met moeite in de Army School wist af te studeren.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:54:45 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61214901
Richardson: "John McCain may pay hundreds of dollars for his shoes, but we're the ones who will pay for his flip-flops."
Géén kloon van tvlxd!
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:58:56 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_61215027
Goeie speech

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:10:46 #65
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61215355
http://elections.foxnews.(...)ning-mate-on-friday/
quote:
McCain to Name Running Mate on Friday

by FOXNews.com
Friday, August 29, 2008

DENVER — John McCain will wait until noon ET Friday to name his vice presidential running mate, senior campaign officials told FOX News.

They said no authorized leaks will go out overnight in deference to Barack Obama’s acceptance of the Democratic presidential nomination Thursday night.

FOX News confirmed Thursday that McCain had made his selection. McCain was scheduled to appear with his choice at a noon rally in Dayton, Ohio on Friday.

Massachusetts Gov. Mitt Romney, a short-lister on the vice presidential selection sweeps, is expected to be in Dayton on Friday. Former Arkansas Gov. Mike Huckabee, who like Romney was a former primary season rival to McCain, sent an e-mail to supporters on Thursday evening saying he will not be at the rally.

On Thursday afternoon, Gov. Tim Pawlenty returned from Denver to his home state of Minnesota, where the Republican National Convention will be held next week, and attended his daughter’s volleyball game during the evening. He said he planned to deliver his usual radio address at the state fair on Friday morning.

Speculation about McCain’s choice was ratcheted up earlier in the week when the McCain camp suggested it may not wait until the end of the Democratic National Convention in Denver to announce his running mate.

But McCain campaign officials said Thursday they decided to hold off because they want the stage to themselves next week when McCain gives his acceptance speech to the convention, and they believe both candidates deserve the opportunity to speak to the American people without being stepped on by their opponent.

The talk that McCain could make his announcement on the night Obama accepted his nomination was harshly criticized by the Obama campaign and other Democrats, who suggested McCain’s motive was to distract from Obama’s speech at Invesco Field.

“It won’t make much of a difference to struggling American families who John McCain chooses to be the next Dick Cheney if he continues to insist on being the next George Bush,” Obama spokesman Hari Sevugan said in a statement that echoed the Obama campaign attack theme that McCain is more of the unpopular Bush administration.

Meanwhile, Romney met with donors throughout California on Thursday. His family was reportedly being given Secret Service security sweeps — prompting rumors he had been selected — though the Secret Service later denied that any sweeps had occurred.

McCain said in a Thursday morning radio interview with KDKA NewsRadio in Pittsburgh that he was bringing Romney and former Homeland Security Secretary Tom Ridge, another short-lister, to a rally on Saturday in Pennsylvania. In the interview, McCain said he hadn’t yet decided on his running mate, but cautioned against assuming that either Romney or Ridge would be the pick.

Asked to hint which way he was leaning, McCain turned — as he has for days — to a joke, saying it would be actor Wilford Brimley.

“He’s a former Marine and great guy and he’s older than I am, so that might work,” said the four-term Arizona senator who turns 72 on Friday.

FOX News’ Carl Cameron and Trish Turner and The Associated Press contributed to this report.
pi_61215370
McCain: Iraq is a peaceful and stable country now.

pi_61215394
quote:
Uur of twee geleden zeiden ze dat McCain any minute now zijn keuze kan aankondigen. Net als bij Obama duurt any minute now misschien wel een dag of wat...
pi_61215452
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:41 schreef NorthernStar het volgende:

Maar wat "change" nu betekent weet ik nog steeds niet.

Ja dat alles beter wordt en Amerika gelukkiger en welvarender dan ooit. Maar concreet?
Hij moet oppassen dat dat inderdaad niet een term wordt in de zin van "de politiek dichterbij de burger brengen", "de bezem door Den Haag" en wat dies meer zij.

Hardstikke mooie retoriek maar op een gegeven moment wil je gewoon harde feiten, beslissingen, cijfers en voornemens.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:42:35 #69
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61216239
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uur of twee geleden zeiden ze dat McCain any minute now zijn keuze kan aankondigen. Net als bij Obama duurt any minute now misschien wel een dag of wat...
Verwacht ik deze keer niet. Optreden met running mate staat gepland voor vandaag, dus denk ik dat we het vandaag ook weten. Bij Obama had ik het ook als één van de weinigen hier bij het rechte eind, maar, zoals je zegt, we zullen zien.

Als Romney het wordt (en anders waarschijnlijk ook) zal er veel gehamerd worden op het trickle-down economics argument.
pi_61216264
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:42 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Verwacht ik dit keer niet. Optreden met running mate staat gepland voor vandaag, dus denk ik dat we het vandaag ook weten. Bij Obama had ik het ook als één van de weinigen hier bij het rechte eind, maar, zoals je zegt, we zullen zien.
Ja, ik weet het, ze zeggen al een tijdje: Vrijdag, period.
pi_61216806
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:12 schreef Monidique het volgende:
Het lijk van Ronald Reagen opgraven duurt misschien wat langer als verwacht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61217029

CNN laat de speech overigens nu weer zien.
pi_61217895
deze topics gaan erg hard zeg (verkapte tvp).
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_61218380
Ik ben benieuwd wie McCain zal kiezen. Volgens de Washington Post heeft McCain iemand gekozen uit de onderstaande personen.

Mitt Romney, 61 jaar: zakenman en vorige gouverneur van Massachusetts

Tim Pawlenty, 47 jaar: huidige gouverneur van Minnesota

Tom Ridge, 63 jaar: huidige United States Secretary of Homeland Security

Sarah Palin, 44 jaar: huidige gouverneur van Alaska

Joe Lieberman, 66 jaar: huidige junior United States Senator, ex-Democraat
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:06:22 #75
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61218543
Mijn geld en hoop staat nog steeds op Romney.
pi_61218765
Romney.... alsjeblieft niet. Dat lijkt me ook zo'n corrupt figuur die de overheid als instrument ziet voor de belangen van de rijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61219033
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Populisten zijn populair en ik zie het niet als belediging. Je moet verder ook een demagoog zijn wil je het volk leiden.
pi_61219294
Ridge zou best wel eens de kandidaat kunnen worden. Romney => 15 huizen onderling (out of touch) en T-Paw => afgeslacht door Biden in het debat.
pi_61219408
Er gaan in ieder geval over drie personen geruchten dat zijn het zouden zijn. Gisteren waren er sterke geruchten dat Pawlenty het zou worden omdat hij interviews afzegde zonder verklaring waarom. Over Romney gaan de geruchten dat hij morgen in Dayton is. En de laatste geruchten komen uit Alaska, een gecharterde vlucht van Alaska naar Ohio zou Palin of haar familie bevatten. Uitleg hier: http://blog.changeandexperience.com/
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:44:11 #80
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61219967
Wow, indrukwekkend zo in een stadion!
Ben nu benieuwd naar de VP keuze van McCain en de daarop volgende conventie.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:46:35 #81
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61220040
Dat McCain eens opschiet met zijn keuze bekend maken!
pi_61221058
Volgens Fox: geen Pawlenty en geen Romney.

McCain's VP is vermoedelijk Sarah Palin
pi_61221103
Obama is tegen kern energie, dus voor groene politiek moet je bij McCain zijn. En zoals Chernobyl laat zien, met elke kern ramp creëer je een prachtig natuurgebied.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:26:17 #84
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61221144
Obama is voor veilige kernenergie zei die gisteren.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:28:09 #85
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61221199
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:23 schreef Majar het volgende:

Dat zou een enorme verrassing zijn. Romney biedt zoveel tactische voordelen dat ik niemand anders verwacht. Romney bulkt van het geld, en kan in een paar swing states voordeel bieden. Daarnaast heeft Ridge nog een kleine kans denk ik.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:29:42 #86
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61221247
Hoewel ik nog steeds vind dat Obama niet de beste Democratische kandidaat is..... de man heeft wel een enorm charisma

Is hij in de States net zo'n hype aan het worden als in Europa?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61221475
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat zou een enorme verrassing zijn. Romney biedt zoveel tactische voordelen dat ik niemand anders verwacht. Romney bulkt van het geld, en kan in een paar swing states voordeel bieden. Daarnaast heeft Ridge nog een kleine kans denk ik.
Ja idd. Palin heeft wel het voordeel dat ze vrouw is en Biden haar niet door midden kan zagen, omdat hij anders als vrouw-onvriendelijk wordt gezien. Misschien kan ze ook zwevende Hillary-stemmers aanspreken.

Voor wat het waard is, meldt http://www.drudgereport.com/ nu ook:

De FOX video met de geruchten:

[ Bericht 18% gewijzigd door Majar op 29-08-2008 14:42:55 ]
pi_61221648
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:23 schreef Majar het volgende:

Smoke and mirrors. Sarah Palin is de slechtste keus die McCain kan maken. Het zou zijn hele "Not Ready" campagne tegen Obama ondermijnen. Slechts twee jaar als gouverneur. En ja, ze is ook een celebrity met een tweede plek als Miss Alaska in 1984.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:47:38 #89
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61221784
Op zich zou het wel een hoop vrouwelijke twijfelaars om kunnen trekken, misschien een slimme zet.
pi_61221891
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:26 schreef Wheelgunner het volgende:
Obama is voor veilige kernenergie zei die gisteren.
Het is moeilijk om te weten waar Obama nou precies voor is, die gast schaaft elke week zijn mening bij.
pi_61221961
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:43 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Smoke and mirrors. Sarah Palin is de slechtste keus die McCain kan maken. Het zou zijn hele "Not Ready" campagne tegen Obama ondermijnen. Slechts twee jaar als gouverneur. En ja, ze is ook een celebrity met een tweede plek als Miss Alaska in 1984.
Als de Democraten dat argument gaan gebruiken, kan ze erop wijzen dat ze als VP nog altijd meer ervaring heeft dan Obama die president wil worden. Dus ik denk eigenlijk dat het geen groot probleem hoeft te zijn.

Hier is een video met haar:
pi_61222074
Niks gehoord over mogelijke oplossingen etc.

Obama kan lullen wat ie wil, maar uiteindelijk haalt ie het net niet.
pi_61222097
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Op zich zou het wel een hoop vrouwelijke twijfelaars om kunnen trekken, misschien een slimme zet.
Wie weet... Tegelijkertijd is het natuurlijk wel zo, en ik denk dat veel vrouwen dat ongetwijfeld ook wel weten, dat een vrouwelijke vice-president hebben één ding is, maar een vrouwvriendelijk beleid een ander. Als vrouwen een vrouwvriendelijk beleid willen, dan moeten ze voor de Democraten gaan. McCain is anti-keuze. Het kan helpen... maar zo denk ik dat een vice-president die tegen de oorlog is, ook weinig anti-oorlogstemmers zal trekken wanneer de nummer één pro-oorlog is.
pi_61222109

Geniale speech van Obama gister. Vooral dat binnen 10 jaar onafhankelijk zijn van olie uit het Midden Oosten was indrukwekkend. Volgens mij zullen de oliesjeiks aardig wat miljoenen gaan spenderen om McCain's campagne te steunen en schijten ze 3 kleuren voor Obama als president.

Een vrouw als running mate zou een erg slimme keus zijn van McCain.
pi_61222139
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:51 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Het is moeilijk om te weten waar Obama nou precies voor is, die gast schaaft elke week zijn mening bij.
Omg.....

McCain is lekker straight wil je zeggen.
pi_61222165
En ik ga toch nog voor Lieberman. Maar die zal wel Minister van Buitenlandse Zaken worden dan.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:02:08 #97
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61222188
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:59 schreef pberends het volgende:

Een vrouw als running mate zou een erg slimme keus zijn van McCain.
Ik weet het niet... Het zorgt voor aandacht op abortus en andere vrouwenissues en dat is nu precies een onderwerp waar McCain het moeilijk mee heeft.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:03:05 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61222210
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:59 schreef pberends het volgende:
Geniale speech van Obama gister. Vooral dat binnen 10 jaar onafhankelijk zijn van olie uit het Midden Oosten was indrukwekkend. Volgens mij zullen de oliesjeiks aardig wat miljoenen gaan spenderen om McCain's campagne te steunen en schijten ze 3 kleuren voor Obama als president.

Just words...
pi_61222500
BREAKING NEWS: Iemand zal geen running mate worden van John McCain.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:19:32 #100
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61222603
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 15:02 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik weet het niet... Het zorgt voor aandacht op abortus en andere vrouwenissues en dat is nu precies een onderwerp waar McCain het moeilijk mee heeft.
Volgens mij zijn er meer vrouwen die pro-life zijn dan mannen. In de V.S., althans. Pro-choicers stemmen sowieso Obama. Ik denk eerder dat haar onervarenheid een probleem wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')