abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:18:48 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61203241
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

mijn laatste post:
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ohho
En ik maar denken dat mijn "ik kijk stoicijns tv en ik hoor niet dat jullie mij roepen, zeggen dat straks het eten weg is, zitten te eten én afruimen en als ik dan in bed lig kom ik janken dat ik zo'n hohonger heb" middelste al een rol behang waard was.
Baas boven baas
En wat schrijf je hilarisch, en wat zal je geschrokken zijn. en kwaad!
Als reactie op:
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou en het vervolg van die fase van "och hij is net weer met school begonnen dit gaat wel over". De oogst van vandaag:

Mama komt hongerig thuis, tafel staat klaar edoch er mist een kind, dat bij navraag blijkt buiten te spelen. Mama loopt voor Jan Piet Hein Snot een kwartier de hele buurt af te zoeken ("Je moet het wel zeggen als je ergens anders heen gaat he?" -"Jahaaaa mam. Dat wéét ik toch"). Mama loopt net tandenknarsend naar huis als het kind opduikt uit een huis. Kind sprint naar een speeltoestel, klimt erop en beweert "dat hij van papa niet hoefde te zeggen als hij ergens naar binnen ging". Mama reageert nog steeds ijzig beheerst waarop het volgende gesprek zich ontspint:

-"Okay, volgende keer wel even zeggen he. En nu gaan we naar huis."
-"Nee."
-"Wat nee?"
-"Ik kom niet."
-"We gaan eten"
-"Ik heb geen honger"
-"Kom nu naar beneden"
-"Nee"

Optie A: mezelf het toestel inwurmen via de glijbaan zodat de halve buurt ziet hoe ik met mijn kont eruit stekend een kind naar beneden sleur.
Optie B: het kind mededelen dat hij het maar uitzoekt en dat de deur niet opengaat zolang we aan tafel zitten (vuistregel bij ons thuis, heb er een gruwelijke hekel aan om collectanten of telefoons te beantwoorden of om andere redenen de hele tijd van tafel te moeten)

Enfin, zonder kind naar huis. Koud een paar happen naar binnen: DING DONG. De bel. De draak is gearriveerd en staat voor het raam te gesticuleren dat hij naar binnen wil. Ik gebaar terug dat hij moet wachten.
Draak begint vuur te spugen, krijst, stampvoet. Ik schud mijn hoofd en negeer het gedrocht verder. Draak begint hierop nog harder te loeien (passerende mensen op de fiets draaien hun hoofd om, de buurman komt naar buiten). Ik proef mijn eten niet meer en knarsetand me door de happen heen.
RINKELDEKINKEL. En nu hebben we dus ipv een ruit in de voordeur een stuk hardboard, ligt er een draak voor straf in bed sinds 17:30 te janken dat ie toch heus wel hohohonger heeft.
Raad eens wie er de komende week niet buitenspeelt?

[ Bericht 50% gewijzigd door debuurvrouw op 28-08-2008 21:25:58 (gelukt!) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61203325
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ohho
En ik maar denken dat mijn "ik kijk stoicijns tv en ik hoor niet dat jullie mij roepen, zeggen dat straks het eten weg is, zitten te eten én afruimen en als ik dan in bed lig kom ik janken dat ik zo'n hohonger heb" middelste al een rol behang waard was.
...
Oh dat is ie ook dubbel en dwars wed ik
Dit is trouwens ook mijn middelste, zou het daaraan liggen?
Geen oneven kroost meer eruit werken, dames!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61203337
Houdoe.
pi_61203489
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:22 schreef fransbreda het volgende:
Houdoe.
Ja, mijn raam is idd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:31:37 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61203608
Oh, Mwana, wat zal jij bóós zijn!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:37:56 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_61203783
Ow - My - God

Is dit ons voorland?
stormy waters...
sailin'
pi_61203848
ik moest toch wel even lachen hoor hoe je het schrijft
wat zul je kwaad zijn zeg.
mama van 3 kids!
pi_61203913
Oh Mwana, wat dapper dat je zo consequent was en wat zul je geschrokken zijn bij het rinkelen. Wat gebeurde er?
Lekker douchen!
pi_61204080
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:42 schreef sjak het volgende:
Oh Mwana, wat dapper dat je zo consequent was en wat zul je geschrokken zijn bij het rinkelen. Wat gebeurde er?
Hij gaf een ram op de ruit en verdiende een one-way-ticket naar Vroegnaarbedland met een all-in Nietbuitenspelen-arrangement.

Edit: de ruit in kwestie, beetje donker maja:

[ Bericht 15% gewijzigd door Mwanatabu op 28-08-2008 21:56:43 ]
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:03:29 #10
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61204493
Pffff wat erg! Was ie zelf ook nog geschrokken? Tjonge, ik weet niet hoe ik zou reageren!
Lekker douchen!
pi_61204702
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:03 schreef sjak het volgende:
Pffff wat erg! Was ie zelf ook nog geschrokken? Tjonge, ik weet niet hoe ik zou reageren!
Hij stond met een soortement van Mr. Bean-uitdrukking te kijken op het tuinpad.
pi_61205272
Ooooh wat erg!
Wel leuk beschreven.

Mag ik het toch nog even opnemen voor je middelste?
Uit ervaring weet ik namelijk dat als je heeeeeeel boos bent en ruzie staat te maken met je ouders bij de voordeur, je zomaar ineens glasgerinkel kan horen en dan blijkt dat je per ongeluk zonder het in de gaten te hebben gehad de ruit van de voordeur hebt ingeslagen
Okay, ik was 16 en nogal een rotte kers appel, maar ik was zo woest op dat moment dat ik me werkelijk waar niet kon herinneren op het glas te hebben gerost. Gelukkig zijn de littekens inmiddels niet meer zichbaar en is de puber-agressie inmiddels ook verdwenen
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:17:23 #13
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61206742
mwana.... was je er maar nooit aan begonnen he?
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 23:56:45 #14
43556 miss_dynastie
pi_61207829
Ik heb het ook vaker gehoord hoor, dat wel... kindje van een kennis duwde zo de kinderwagen naar buiten in een woeste ik-wil-niet-op-de-gang-bui
pi_61214272
OMG! Mwana.... volgens mij komen jij/ je kinderen in aanmerking voor een nieuwe award in OUD:
'de stoomaward' met een plaatje van een locomotief erbij ofzo.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:03:41 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61215159
als ik het karakter van de oudste twee hier zo eens bekijk... voorzie ik binnen niet al te lange tijd ook wel van zulke taferelen
Saskia kan er wat van, maar voor TerrorTijn hou ik echt mijn hart vast
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:13:39 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_61215419
en op wie lijken ze nou het meest ET?

Ik hou ook mijn hart vast voor Ezra hoor, want hoewel hij aan de ene kant makkelijker is dan Liam, kan ie aan de andere kant juist veel erger zijn. Maargoed, dit zijn gewoon nu even de terrible 2's houd ik mezelf voor

[ Bericht 0% gewijzigd door Belana op 29-08-2008 12:14:55 ]
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:20:09 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61215604
Het opvliegende hebben ze iig niet van mij (nee, echt niet)..
qua eigenwijsheid zijn ze dubbel belast.. en hebben ze ook dubbel meegekregen volgens mij

En Tijn zit nog niet in z'n terrible 2's en Saskia zou daar allang vanaf moeten zijn..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61215633
Mwana
maar ik moest ook lachen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61216200
Mwana, wat een verhaal!

Hoe is het inmiddels met de kleine? Iedereen weer een beetje afgekoeld?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:17:15 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_61217158
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:20 schreef E.T. het volgende:
Het opvliegende hebben ze iig niet van mij (nee, echt niet)..
qua eigenwijsheid zijn ze dubbel belast.. en hebben ze ook dubbel meegekregen volgens mij

En Tijn zit nog niet in z'n terrible 2's en Saskia zou daar allang vanaf moeten zijn..
ja, hier ook, dubbele eigenwijsheid, dubbel ongeduld en ook dubbele opvliegendheid (ik kon er iig als kind ook wat van ) Maar Liam doet het eigenlijk heel goed momenteel dus hier is het allemaal te handelen.
de homeopaat heeft hier echt veel geholpen bij Liam
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:31:21 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61217560
Wat fijn om te lezen dat het hier meevalt....kwam eigenlijk om te posten, maar dat is nu al niet meer nodig...

Ik heb 2 'schatjes'

Mwana: respect voor je doorzettingsvermogen.... knap!! Wel zonde van de ruit.

En die award vind ik een goede optie!
pi_61218721
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh dat is ie ook dubbel en dwars wed ik
Dit is trouwens ook mijn middelste, zou het daaraan liggen?
Geen oneven kroost meer eruit werken, dames!
ja, maar heeeeeeej
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:15:58 #24
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61218856
Vanmorgen
- De oudste (5) komt uit bed. Ik vraag of hij zich even wil aankleden voor hij gaat eten. Antwoord: Nee.
- Terwijl ik bezig ben met de middelste (3) (zie volgende punt) gaat de oudste naar beneden en eet zijn boterham op
- Middelste wakkergemaakt, meteen zo van ik wil slahahapen (en nee, ik was niet hypervroeg, 't was 7:15 ofzo). Uit bed gehaald, luier verschoond, Ik wihihil geheheheen schohohone luier . Kleren aangedaan: Ik wihihil geheheheen kleheheheren aan , meegenomen naar bededen, aan tafel gezet bij boterham Ik wihihihil niet eheheheten .
- Ondertussen oudste nogmaals opgedragen om kleren aan te gaan doen.
- Jongste (1) uit bed gehaald, meteen zo van . Schone luier aangedaan Kleren aangedaan Boterham gegeven
- Middelste heeft ondertussen een halve fles melk op, maar brood ligt nog onaangeraakt op bord
- Oudste heeft inmiddels broek aan, maar nog geen shirt,.
- Jongste is klaar met boterham , opgepoetst om de restanten appelstroop er af te krijgen:
- Middelste bedreigd met weghalen van brood omdat we bijna wegmoesten Ik wihihil geen brood
- Oudste heeft inmiddels ook shirt aan, maar weigert nu weer schoenen te pakken
- Brood weggehaald bij middelste, meteen zo van Ik whihihil eheheheheten! Brood weer teruggezet,. Neemt één hapje, heeft genoeg, brood weer weg, Ik wihihihihil eheheheten!

Tot nu toe ging het redelijk voorspoedig, maar nu komen we toe aan tandenpoetsen
- Oudste:
- Middelste:
- Jongste:

Na enig geworstel met de tandenborstels , schoenen en jassen was iedereen weer schoon, zacht en fris. Hele spul op de bakfiets geladen, op weg naar de kinderopvang.
- Oudste:
- Middelste:
- Jongste:

- Middelste en jongste afgegeven bij de kinderopvang: jongste zo van , middelste: (zou het dan tóch allemaal aan mij liggen??)
- Oudste weer mee naar huis, met de auto naar school. Eigen auto ligt keurig gesorteerd in onderdelen bij de garage, had een leen-Panda mee. Hij mocht voorin, zónder kinderstoel:

Inmiddels mijn stemming:

Kom ik aan op mijn werk: koffieautomaat kapot
Stapels gezeik en gezeur:
Paar uur zonder de kinderen

Maar tóch zijn het schatjes (meestal dan toch). Dus voor J, S en R:

Samenvatting:
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:12:53 #25
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61220736
Ik vind dit zo'n geruststellend topic
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:20:00 #26
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61222614
Ja, die van mij wordt écht zo niet hoor
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61225185
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind dit zo'n geruststellend topic
En ook weer niet. Want dit staat me dus te wachten, mochten we voor een tweede gaan
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:07:59 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_61225326
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:03 schreef E.T. het volgende:
als ik het karakter van de oudste twee hier zo eens bekijk... voorzie ik binnen niet al te lange tijd ook wel van zulke taferelen
Saskia kan er wat van, maar voor TerrorTijn hou ik echt mijn hart vast
Ik heb een Osama Cas Laden Één van zijn nichtjes is gewoon écht bang van hem.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:44:05 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_61226057
hahahahaha, wij noemen die van ons ook altijd Osama en Ali Chemicali
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:29:32 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61226875
Die van mij wordt echt nooit zo!

*topic afschermt voor F. die wil anders nooit een 2e!
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:55:00 #31
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61227349
Vertel ik hier thuis het relaas van mwana kind 2 en de voordeurruit, vindt lief dat ik wel wat meer medeleven mag tonen. Voor het kind Lief heeft als zevenjarige ook eens uit woede een voordeurruit ingeslagen. En daar heb ik dan kinderen van
Ik hou m'n hart vast voor mayhem Maja, met haar nu al zo lieflijke stemgeluid van 90 dB(A) als ze het ergens niet mee eens is.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61227954
Hier alleen sloopkogel 1 die eens een steen tegen de auto van de buurvrouw gooide, en sloopkogel 2 die het een goed idee vond met z`n hamertje-tik hamer tegen de beeldbuis te rammen.
Verder valt het slopen hier reuze mee gelukkig!
Saartje
pi_61228174
Whahaha die bijnamen hier Osama en TerrorTijn
Middelste is poeslief, weet heel goed dat ie iets stouts gedaan heeft en ik was al afgekoeld toen ik dit alles op het net plempte hoor. Heb hem alleen direct erna echt op zn kamer moeten zetten omdat ik echt iets dacht van "totmiljoentellenluktmenietGRRRRRaaaaagahhhhh"

En van dit verhaal lag ik ook slap:
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Beelzebufo het volgende:

Zulke ochtenden AAAAAH ik ben blij dat ik om 6:15 hier de straat uit fiets nu!
pi_61228211
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef Macka66 het volgende:
Vertel ik hier thuis het relaas van mwana kind 2 en de voordeurruit, vindt lief dat ik wel wat meer medeleven mag tonen. Voor het kind Lief heeft als zevenjarige ook eens uit woede een voordeurruit ingeslagen. En daar heb ik dan kinderen van
Ik hou m'n hart vast voor mayhem Maja, met haar nu al zo lieflijke stemgeluid van 90 dB(A) als ze het ergens niet mee eens is.
Da's echt een meisjesding
Mijn oren kraken soms lekkerlijk van die stoomfluit van mijn prinsesje
Mayhem Maja
  Jubileum moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:58:49 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61228933
Ow god de tranen lopen over mijn wangen van het lachen Beelzebufo Wat een heerlijk verhaal.

De namen varieren hier van Iris Amin tot Imelda van Dijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:01:04 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61228995
Imelda!
Sowieso, Mayhem Maja en de anderen mogen er idd ook zijn!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:42:32 #37
206640 Beelzebufo
pi_61230040
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 19:58 schreef Lois het volgende:
Ow god de tranen lopen over mijn wangen van het lachen Beelzebufo Wat een heerlijk verhaal.
Ach, vanmorgen viel het nog mee. Moeizaam, maar geen schade.

Toen de jongste er nog niet was hebben de andere twee eens een mooie streek uitgehaald. Op een ochtend waren ze braaf aan het spelen in de slaapkamer van de (toen) jongste. Veel lol, veel gelach, af en toe viel er iemand maar dat scheen geen probleem te zijn. Omdat het nog vroeg was (we lagen nog in bed) maar lekker laten gaan.

Even later komt er eentje de slaapkamer in met de mededeling dat ze 'glibber glabber' aan het spelen zijn. Tegelijk met deze mededeling komt er een gruwelijke Zwitsal lucht de kamer indrijven.

Wat hadden ze gedaan? Alle, maar dan ook álle flesjes babyolie, shampoo, creme, zeep en talkpoeder op de vloer leeggemaakt (zeil op de vloer) en daar waren ze in aan het 'schaatsen'.

Reactie: wel g*#*A&$#(*&dgloei*#$#(. Kinderen onder de douche gezet om de vettige laag er weer af te krijgen, ergste zut in de kamer opgedweild met handdoeken en daarna een zak kattengrit er overheen om de olielaag op te nemen.

De handdoeken en de kleren moesten drie keer gewassen worden om weer een beetje toonbaar te worden, de haren van de knderen zijn, ondanks fanatiek wassen, zeker een week vet gebleven. En alles en overal rook het naar Zwitsal...

We waren veel te laat bij het KDV (wel even gebeld, ze doen nogal moeilijk over te laat komen), daar hele verhaal verteld (inmiddels hadden we al iets van ). Nog wékenlang werden we vriendelijk door de leidsters herinnerd aan het Glibber Glabber verhaal.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Jubileum moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:46:50 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61230172
Glibber glabber
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61230265
Lekker stel heb je Beelzebufo!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:04:56 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61230716
Whahahah, heerlijk!
Ik moet gelijk denken aan die ene foto met die kinderen en die pot latex in de woonkamer. Zo'n tafereel stel ik me erbij voor!

Wel hele clever, dat van die kattegrit!
pi_61231036
glibber glabber hoe halen ze het in hun hoofd.

terrortijn
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:28:44 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_61231528
Ik had laatst 2 die roken naar een wolk waterstofperoxide ik zoeken, in de schuur, in de keuken.. tot ik in de badkamer kwam... de veet ontharingscreme zat tot aan de balken bij het plafond... 3 bussen leeggeklodderd... en dat is dan 9 en 5
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:52:40 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61232398
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:28 schreef moussy het volgende:
Ik had laatst 2 die roken naar een wolk waterstofperoxide ik zoeken, in de schuur, in de keuken.. tot ik in de badkamer kwam... de veet ontharingscreme zat tot aan de balken bij het plafond... 3 bussen leeggeklodderd... en dat is dan 9 en 5
en geen kale plekken?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:38:20 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61234030
Glibber glabber geweldig En dat 1e verhaal van je Beelzebufo, heerlijk om te lezen!
Het enige wat Tobias (tot nu toe ) heeft uitgespookt was 'handjes wassen' met een fles bodylotion van zwitsal en dan ook nog keurig ín de wastafel.
Ylana
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:46:24 #45
206640 Beelzebufo
pi_61234311
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:49 schreef Moonah het volgende:
Saaie mensen zijn er al genoeg!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:47:24 #46
206640 Beelzebufo
pi_61234349
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:28 schreef moussy het volgende:
Dat bergen we hier érg goed op. Zit thioglycolzuur in dat hele nare brandwonden kan veroorzaken!!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:52:49 #47
206640 Beelzebufo
pi_61234503
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:49 schreef Moonah het volgende:
Hinderlijker is dat de oudste (nu bijna 6) af en toe de neiging heeft om poedelnaakt door het KDV te rennen om iedereen te laten zien dat hij een jongetje is.

De eerste leidster had iets van : "Kom maar even op de tafel staan, dan kan iedereen het goed zien", met een reactie van J en kleren die héél snel weer aanwaren. De tweede leidster had er later wat meer moeite mee en verbande J naar de kleuter-WC (onder toezicht).

Nou doen we thuis niet zo moeilijk over bloot (neutrale benadering, geen actieve promotie) en het is dus lastig om de sociale conventies duidelijk te maken over wat wel en niet 'mag' (als in: algemeen geaccepteerd is).

Stiekem moest ik er wel om lachen (de betreffende leidster overigens totaal niet...), maar ik heb toch maar een vader-zoon gesprek aangeknoopt dat hij dit soort dingen maar niet meer moet doen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:53:03 #48
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_61234510
Het verhaal van Mwanatabu komt me bekend voor. Hier heeft de oudste toen ze een jaar of 7 was ook de ruit naast de voordeur ingetrapt.
'Want het duurde zo lang voordat je de deur open deed!', was haar excuus.

Sjeekie_Beekie zat op het toilet een grote boodschap te doen en madam was het er niet mee eens dat ze zoooooooo lang voor een gesloten voordeur stond te wachten.

Noot: wij hebben helaas geen achterom, ze kunnen wel door via de garage op de plaats komen, maar dan staat die deur de hele dag open en kan Jan en alleman zo binnen gluren/stappen. Daar ben ik dan weer niet zo van gecharmeerd, dus de bedoeling is dat ze gewoon voorom komen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:13:24 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61236645
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef Macka66 het volgende:
Ik vond het stiekem ook best zielig .

En wat heb ik eigenlijk een makkelijk kind! Ik ga hem zo even extra kussen. .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:01:01 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61240436
Mwana

En voor alle mensen die zich afvragen of dit hun voorland is met kinderen; mijn ouders zijn uit de glasverzekering gegooid met dank aan mijn jongste broertje. Hij heeft het gepresteerd om in 1 jaar tijd 3 ruiten thuis te breken en ook nog eentje op school. En eigenlijk allemaal uit onbezonnenheid en zonder opzet. Zelf is hij er wonder boven wonder zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_61241258
Mijn ouders kregen toen gewapend glas (met van die ijzerdraadjes) in hun schuurdeur
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:47:36 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_61242822
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:47 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Dat bergen we hier érg goed op. Zit thioglycolzuur in dat hele nare brandwonden kan veroorzaken!!
Moeten ze er maar van af blijven
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:16:26 #53
206640 Beelzebufo
pi_61254333
[edit]
Posticon niet goed begrepen
[/edit]

[ Bericht 63% gewijzigd door Beelzebufo op 31-08-2008 19:52:03 ]
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:59:09 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_61255252
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:16 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ietwat offtopic, maar hier ben ik het niet mee eens. Mijn kinderen zijn dol op allerlei smeersels, Ik verwacht echter niet dat ze dit soort onderscheiden kunnen maken. Dat zie ik als een van mijn taken als ouder, om ze te beschermen (voor zo ver dat lukt) tegen dit soort ongelukjes...

Als een van de kinderen zich rose-rood verft met een 'gevonden' makeupdoos (dank u, schoonmama) dan lachen we daar hartelijk om. Als er eentje met pijn en brandwonden zou rondlopen omdat ik de ontharingscreme niet zou opruimen, dan zou ik daar niet om kunnen lachen.
je mistte de

Het stond hoog en op mijn slaapkamer, wat in principe al verboden terrein is.
pi_61255293

Alles goed opbergen...
Ik heb als zeer jonge dame eens prachtige blauwe oogschaduw opgedaan...
Jammer dat het rattenvergif was...

Enkeltje ziekenhuis...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61255335
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef Oblivion het volgende:
Enkeltje ziekenhuis...
Je zit er nog steeds?
pi_61255367
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:02 schreef snoopy het volgende:

[..]

Je zit er nog steeds?
Na 72 uur en om het uur bloed prikken mocht ik naar huis...
Ben er nooit van bekomen...
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:07:43 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61255456
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:47 schreef moussy het volgende:

[..]

Moeten ze er maar van af blijven
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:08:46 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61255486
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef Oblivion het volgende:

Alles goed opbergen...
Ik heb als zeer jonge dame eens prachtige blauwe oogschaduw opgedaan...
Jammer dat het rattenvergif was...

Enkeltje ziekenhuis...
Jeutje Obli!
pi_61255522
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jeutje Obli!
Was verder niet veel aan de hand hoor. (Niet van gegeten)
Is gewoon controle geweest.
Maar ik vond het zo mooi, immers mama had het ook.
Enne mijn oma had nog gezegd: Ruim dat rattengif op, mijn kleinkinderen komen op bezoek.
Die meneer vond dat zonde.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:13:17 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_61255582
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

zondag 31 augustus 2008 @ 00:13:07 #62
206640 Beelzebufo
pi_61256878
[edit]
Posticon niet goed begrepen
[/edit]

[ Bericht 92% gewijzigd door Beelzebufo op 31-08-2008 19:52:25 ]
pi_61261989
pi_61262732
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gaat volgens mij op het posticon (linksboven de post )
Alleen kan je die niet in alle lay-outs zien, dus dat kan wel even verwarrend zijn
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:49:39 #65
206640 Beelzebufo
pi_61272618
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:39 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij op het posticon (linksboven de post )
Alleen kan je die niet in alle lay-outs zien, dus dat kan wel even verwarrend zijn
Ik was er al weer overheen. Zojuist weer een incident gehad (vader alleen, moeder is aan het werk):

De jongste, laten we haar R noemen, bijna een jaar oud. Bij het eten happerdehapperdehap, bij het drinken slokkerdeslokkerdeslok. Niets aan de hand leek het.

Tot ik haar op mijn arm had en bij de wastafel in de badkamer haar tandjes aan het poetsen was. Een onderaards gerommel steeg op uit haar ingewanden en vervolgens...

...was deze beroemde filmscene maar amateuristisch bij wat zíj presteerde!

Heb haar maar onder de douche geparkeerd, uitgekleed en afgespoeld.... wat een zooi...,

De andere twee vonden het maar prima, die mochten video kijken terwijl ik de zooi opruimde terwijl het eigenlijk al bedtijd was... (kon ze niet eerst in bed stoppen omdat ze in de badkamer anders kniediep door de kots zouden moeten waden).

Klacht: dat dus.
Subklacht: Gegarandeerd dat R vannacht weer honger heeft omdat schijnbaar alle melk en alle sperciebonen er weer uitlagen...
pi_61272755
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:49 schreef Beelzebufo het volgende:

Erwtensoep...
Arhg, lekker. En dan heb je dus ook kans dat ze ipv hongerig ziek wakker wordt he...
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:57:11 #67
206640 Beelzebufo
pi_61272828
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Arhg, lekker. En dan heb je dus ook kans dat ze ipv hongerig ziek wakker wordt he...
Na het douchen léék ze weer redelijk vrolijk. Maar ik durfde het dus inderdaad niet aan om er meteen weer een fles in te steken... even afwachten...
pi_61273163
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:57 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Na het douchen léék ze weer redelijk vrolijk. Maar ik durfde het dus inderdaad niet aan om er meteen weer een fles in te steken... even afwachten...
Hoe dan ook: succes!
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:28:15 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61273801
Brrr...
er waart een 24-48 uurs buikgriepje rond bij ons in de buurt, F. en ik zijn al gregrepen en wat buren en hun kinderen ook. En idd, de exorcist is er niks bij.
pi_61582585
Zal ik je eens vertellen wat hier 'rondwaart'? Sinds gisterenavond een 'ik- huil/jengel/drein om alles -trek-aan-mama-en-papa- en val dan op de grond en huil daar weer om -spook.'

[ Bericht 9% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 12-09-2008 18:49:13 ]
pi_61582838
pv spoken bestaan niet houd ik mijzelf altijd voor maar soms
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:05:42 #72
206640 Beelzebufo
pi_61583183
Vanmorgen weer een ouderwetsche NEE! dag... Gelukkig wás uiteindelijk iedereen op tijd, maar [insert hartkloppingen smiley]
pi_61584039
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:50 schreef Jelief het volgende:
pv spoken bestaan niet houd ik mijzelf altijd voor maar soms
Precies.. 'hij is er niet, ik hoor hem niet' Maar zelfs dát houd je op een bepaald moment niet meer vol.
btw: altijd en soms in één zin... mijn arme onderwijzende hart ..
pi_61676727
tss die zin loopt niet idd

Emma was vandaag heel lief en luisterde erg goed naar mij, maar...

Wij waren huisje kijken vanmorgen, het is het niet geworden.
Daarna ben ik nog even met Emma naar de Hema gegaan.Het is nog steeds gezellig en ik ben blij dat we ergens zijn met een wc maar dan zegt Emma met benepen stemmetje:
'Mama kijk!' Ik kijk en zie dat haar broek langzaam donkerder van kleur wordt en een plasje vormt zich aan haar voeten
Uiteraard had ik geen schoon goed mee. Met kind naar een verkoopster en even gemeld dat er een plasje op de grond ligt. Ik heb Emma geinstueerd om bij de buggy te blijven staan terwijl ik benedenwat schone kleren ging halen. Een joggingbroek,onderbroek en sokken rijker spoedde ik mij weer naar boven waar mijn lief meisje netjes stond te wachten onder meewarige blikken van de cassiëre.En natuurlijk staat er een behoorlijke rij bij de kassa, gelukkig kreeg ik wel een extra tasje voor de natte boel
Om even bij te komen maar wat te eten en te drinken gehaald in de koffiehoek.
Per ongeluk stoot Emma haar dichte flesje appelsap op de grond en het flesje begint te spuiten alsof er prik in zit
Ik kon weer naar de balie voor servetjes om de vloer te drogen. En nog een keer om een nieuw flesje te vragen omdat deze precies op de houdbaarheidsdatum was en wat naar alcohol rook.

Nieuw flesje. Zucht, hè gezellig!
En ja hoor ook dit flesje gaat om maar dan wel open én op de tafel over het restant van het saucijzenbroodje van Emma. Nogmaals servetten gehaald om de boel wat droog te maken.
Ik heb bij ons vertrek maar even gemeld dat ons tafeltje nogal een puinzooi was.

Om het allemaal af te maken ging Emma een half uur later nog even kleien met het laatste stukje banaan. En nee ik had geen doekjes bij me, gelukkig passen haar handen nog in mijn mond en hadden we wel nog wat water.
pi_61677096
quote:
tss die zin loopt niet idd
ik vergeef het je

Jemig, wat een ochtend... Dan heb je het wel ff gehad, zeg!
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:30:56 #76
206640 Beelzebufo
pi_61863673
Stoomfluit-moment:
We waren in een winkel geweest die in half-edelstenen doet, kristallen, dat soort werk. Er stond ook een bak met kleine steentjes en voor een paar euro mocht je er tien uitzoeken en in een mooi zakje meenemen.

De oudste (5) is dol op dit soort dingen, hij blij dat hij mocht uitzoeken. Zakje he-le-maal volgeladen, en onder enig protest de tien mooiste laten uitzoeken. Het werden er twaalf, maar ok.

Komen we thuis, zat dat zakje wéér helemaal vol... Had meneer even zijn broekzakken volgeladen... Wij terug naar die winkel, mocht hij het zelf even uitleggen. Na veel de boel teruggegeven, wij als trotse ouders tevreden met dit mooie opvoedmoment.

Blijkt er thuis ineens nóg zo'n compleet vol zakje steentjes tevoorschijn te komen. Echt even een moment... We hebben de boel in een envelop gedaan en teruggestuurd (de auto rijdt niet op water! blijf niet heen-en-weer rijden!) en zoonlief liefdevol beloofd dat als er nog één illegaal steentje tevoorschijn kwam ook de betaalde stenen terug zouden gaan.

Laten we maar hopen dat het verschil tussen mijn en dijn nog wat beter gaat doordringen de komende jaren...
pi_61863824
beelzebufo, dat heeft jullie meneer snel gedaan dan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 september 2008 @ 22:53:43 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61864671
beelzebufo wat een handig ventje nu al dan

als ik mijn schoonvader moet geloven krijg ik ook zo'n knaap die (uiteindelijk) naar god noch gebod luistet, houd mijn hart nu al vast
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:07:44 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61865197
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:30 schreef Beelzebufo het volgende:
Stoomfluit-moment:
We waren in een winkel geweest die in half-edelstenen doet, kristallen, dat soort werk. Er stond ook een bak met kleine steentjes en voor een paar euro mocht je er tien uitzoeken en in een mooi zakje meenemen.

De oudste (5) is dol op dit soort dingen, hij blij dat hij mocht uitzoeken. Zakje he-le-maal volgeladen, en onder enig protest de tien mooiste laten uitzoeken. Het werden er twaalf, maar ok.

Komen we thuis, zat dat zakje wéér helemaal vol... Had meneer even zijn broekzakken volgeladen... Wij terug naar die winkel, mocht hij het zelf even uitleggen. Na veel de boel teruggegeven, wij als trotse ouders tevreden met dit mooie opvoedmoment.

Blijkt er thuis ineens nóg zo'n compleet vol zakje steentjes tevoorschijn te komen. Echt even een moment... We hebben de boel in een envelop gedaan en teruggestuurd (de auto rijdt niet op water! blijf niet heen-en-weer rijden!) en zoonlief liefdevol beloofd dat als er nog één illegaal steentje tevoorschijn kwam ook de betaalde stenen terug zouden gaan.

Laten we maar hopen dat het verschil tussen mijn en dijn nog wat beter gaat doordringen de komende jaren...
Zo haalde ik een week of wat geleden ineens na een bezoekje aan het Kruidvat 12 Teletubbie tandenborstels onderuit de Buggy .

Meneertje stond er behoorlijk trots bij te kijken ook nog .
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:09:10 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61865257
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:53 schreef DJMO het volgende:
beelzebufo wat een handig ventje nu al dan

als ik mijn schoonvader moet geloven krijg ik ook zo'n knaap die (uiteindelijk) naar god noch gebod luistet, houd mijn hart nu al vast
Ik denk dat het er volledig aan ligt hoe je ermee omgaat, als je hem meeneemt zwartrijden denk ik idd dat je schoonvader wel eens gelijk kan krijgen, en nee, dit is geen flame.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 september 2008 @ 23:17:29 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61865524
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk dat het er volledig aan ligt hoe je ermee omgaat, als je hem meeneemt zwartrijden denk ik idd dat je schoonvader wel eens gelijk kan krijgen, en nee, dit is geen flame.
daar lijkt het anders veel op....laat ik het maar vriendelijk houden en niet zeggen wat ik werkelijk denk nu. ik weet dat jij me niet moet, maar laat dat liever niet zo merken ?? je kan me altijd in pm aanvallen als je dat zo graag wil.

ik bedoelde het bovenstaande meer als grapje, in de zin van: het gaat een belhamel, een pietje bell worden, maar er zijn blijkbaar mensen die niet kunnen zien wanneer mensen serieus zijn, of wanneer ze een grapje maken. (en er dan dingen bijhalen die niets, maar dan ook niets, met het onderwerp van doen hebben )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_61865563
Nou..ik vond het eigenlijk wel zinnig wat vivi zei
Saartje
pi_61865574
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zo haalde ik een week of wat geleden ineens na een bezoekje aan het Kruidvat 12 Teletubbie tandenborstels onderuit de Buggy .

Je hebt hem toch wel terug gestuurd naar de kruidvat om zijn zonde op te biechten toch?
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:25:42 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61865741
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:19 schreef bibi het volgende:

[..]

Je hebt hem toch wel terug gestuurd naar de kruidvat om zijn zonde op te biechten toch?
Ik heb ze later teruggebracht, ik was al thuis namelijk, en het ventje is 20 maanden dus ik denk niet dat hij het helemaal besefte...al gebeurde het een week later met een autootje, die had ie in de bak van zijn fietsje gelegd en hij sjeesde ineens al zo vrolijk weg, pompiedom, die heb ik hem dus wel laten teruggeven. Sindsdien laat ik hem nu regelmatig wat uitkiezen, een autootje of een velletje stickers oid, en dat hij dan eerst centjes moet geven bij de kassa .

En DJMO, het gaat er niet om of ik jou wel of niet moet, ik ken je verder niet, en ik ben zelf echt geen heilig boontje hoor, maar mijn mond valt open van de dingen die jij hier af en toe op het net kwakt, en dat doe je toch echt zelf, dus kan je ook niet lopen miepen als dat blijft hangen bij mensen. Daarbij vond ik het redelijk relevant in deze context.
pi_61865853
Dames.... zullen we het lief houden?

Beelzebufo... goed opvoedmoment idd. Maar je staat idd te blozen.... pff.
Ik kan me voorstellen dat zoiets mij ook binnenkort gaat overkomen...
pi_61866030
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb ze later teruggebracht, ik was al thuis namelijk, en het ventje is 20 maanden dus ik denk niet dat hij het helemaal besefte...al gebeurde het een week later met een autootje, die had ie in de bak van zijn fietsje gelegd en hij sjeesde ineens al zo vrolijk weg, pompiedom, die heb ik hem dus wel laten teruggeven. Sindsdien laat ik hem nu regelmatig wat uitkiezen, een autootje of een velletje stickers oid, en dat hij dan eerst centjes moet geven bij de kassa .

Vivi zie mijn
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:46:25 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61866385
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:35 schreef bibi het volgende:

[..]

Vivi zie mijn
Ja oke maar ik wilde het toch even kwijt
pi_61867308
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou..ik vond het eigenlijk wel zinnig wat vivi zei
Ik ook
pi_61870257
* Mompelt iets van voorbeeldfunctie als ouder enzo...

en sluipt weer weg
pi_61870799
quote:

[..]

Vivi en dan ook meteen 12
  woensdag 24 september 2008 @ 12:52:11 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61875024
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:04 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Vivi en dan ook meteen 12
Ja, en dan heel blij laten zien en roepen "Titieieieieh!! He, mama?! "

* Titie = Teletubbie
  woensdag 24 september 2008 @ 13:11:27 #92
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61875479
Goh, ineens valt het wel mee met de bui van Suus een half uur geleden. Ben helemaal opgeknapt na het lezen hier van jullie verhalen!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_61896138
zo was ik eens bij een juwelier en kwam jongste ineens aanzetten met een hele grote doos van action man, je weet wel, die kosten zo'n euro of 40...
ik die doos terugbrengen met dat kind, blijkt er dus een beveiliging aan de deur te staan!
die was ook geod bezig dus,maar als ik had geweten hoe hij reageerde, had ik die doos in m'n tas gestopt.
sjonge jonge, geen dank je wel, totale des intresse, niet normaal.
het kon hem echt niet schelen dat die doos meegenomen was!
\maar affijn, jongste heeft het nooit meer gedaan!
  donderdag 25 september 2008 @ 09:23:03 #94
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61897137
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Beelzebufo het volgende:
Vanmorgen
- De oudste (5) komt uit bed. Ik vraag of hij zich even wil aankleden voor hij gaat eten. Antwoord: Nee.
- Terwijl ik bezig ben met de middelste (3) (zie volgende punt) gaat de oudste naar beneden en eet zijn boterham op
- Middelste wakkergemaakt, meteen zo van ik wil slahahapen (en nee, ik was niet hypervroeg, 't was 7:15 ofzo). Uit bed gehaald, luier verschoond, Ik wihihil geheheheen schohohone luier . Kleren aangedaan: Ik wihihil geheheheen kleheheheren aan , meegenomen naar bededen, aan tafel gezet bij boterham Ik wihihihil niet eheheheten .
- Ondertussen oudste nogmaals opgedragen om kleren aan te gaan doen.
- Jongste (1) uit bed gehaald, meteen zo van . Schone luier aangedaan Kleren aangedaan Boterham gegeven
- Middelste heeft ondertussen een halve fles melk op, maar brood ligt nog onaangeraakt op bord
- Oudste heeft inmiddels broek aan, maar nog geen shirt,.
- Jongste is klaar met boterham , opgepoetst om de restanten appelstroop er af te krijgen:
- Middelste bedreigd met weghalen van brood omdat we bijna wegmoesten Ik wihihil geen brood
- Oudste heeft inmiddels ook shirt aan, maar weigert nu weer schoenen te pakken
- Brood weggehaald bij middelste, meteen zo van Ik whihihil eheheheheten! Brood weer teruggezet,. Neemt één hapje, heeft genoeg, brood weer weg, Ik wihihihihil eheheheten!

Tot nu toe ging het redelijk voorspoedig, maar nu komen we toe aan tandenpoetsen
- Oudste:
- Middelste:
- Jongste:

Na enig geworstel met de tandenborstels , schoenen en jassen was iedereen weer schoon, zacht en fris. Hele spul op de bakfiets geladen, op weg naar de kinderopvang.
- Oudste:
- Middelste:
- Jongste:

- Middelste en jongste afgegeven bij de kinderopvang: jongste zo van , middelste: (zou het dan tóch allemaal aan mij liggen??)
- Oudste weer mee naar huis, met de auto naar school. Eigen auto ligt keurig gesorteerd in onderdelen bij de garage, had een leen-Panda mee. Hij mocht voorin, zónder kinderstoel:

Inmiddels mijn stemming:

Kom ik aan op mijn werk: koffieautomaat kapot
Stapels gezeik en gezeur:
Paar uur zonder de kinderen

Maar tóch zijn het schatjes (meestal dan toch). Dus voor J, S en R:

Samenvatting:
Ben _ik_ even blij dat niet alleen mijn ochtenden er zo uitzien ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61929540
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:57 schreef kleinetrom het volgende:
zo was ik eens bij een juwelier en kwam jongste ineens aanzetten met een hele grote doos van action man, je weet wel, die kosten zo'n euro of 40...
ik die doos terugbrengen met dat kind, blijkt er dus een beveiliging aan de deur te staan!
die was ook geod bezig dus,maar als ik had geweten hoe hij reageerde, had ik die doos in m'n tas gestopt.
sjonge jonge, geen dank je wel, totale des intresse, niet normaal.
het kon hem echt niet schelen dat die doos meegenomen was!
\maar affijn, jongste heeft het nooit meer gedaan!
Jammer is dat... Was die beveiliging zo'n mietje in een veel te groot pak? Of zo'n domme aap die je vaak bij disco's tegenkomt?
pi_61933900
quote:

[..]

WHAHAHA
pi_61948470
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Jammer is dat... Was die beveiliging zo'n mietje in een veel te groot pak? Of zo'n domme aap die je vaak bij disco's tegenkomt?
hij was iig heel groot!
raar ja, ik had het anders aangepakt als een moeder een pakket van 40 euro terug komt brengen, hij pakte het niet eens aan he, ik mocht het zelf in de winkel terug leggen!
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:05:15 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_61954915
Nouja, zo raar is dat niet, heel veel van die kerels mogen enkel hun plek verlaten als er daadwerkelijk wat aan de hand is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:43:43 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61959677
Niet echt een officieel stoomafblaasmoment, maar ik word toch echt aardig gaar van het verzoek: "vuisje" de hele dag.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61959811
"vuisje"?? leg uit!

anna wil momenteel voortdurend terughoren wat ze zegt. dus dan zegt ze iets, en vervolgens vraagt ze "wat zei ik?". ook tamelijk vermoeiend.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:50:26 #101
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61959851
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:48 schreef bixister het volgende:
anna wil momenteel voortdurend terughoren wat ze zegt. dus dan zegt ze iets, en vervolgens vraagt ze "wat zei ik?". ook tamelijk vermoeiend.
Dat valt tenminste nog te herhalen! Hier was Suus de vorige keer erg boos op mij, omdat ik niet wist te vertellen wat zij daarstraks gedacht had, maar nu vergeten was!

"vuisje" snap ik ook niet echt
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:55:06 #102
94046 PM-girl
pi_61959956
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:48 schreef bixister het volgende:
"vuisje"?? leg uit!
Sowieso verkleint hij ALLE woordjes, maar vuisje staat voor het liedje mèt bijbehorende stapelvuisten 'Deze vuist op deze vuist'.
quote:
misschien moet je haar een uh, dictafoon geven
*
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:55:47 #103
94046 PM-girl
pi_61959967
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:50 schreef Ireth het volgende:
Dat valt tenminste nog te herhalen! Hier was Suus de vorige keer erg boos op mij, omdat ik niet wist te vertellen wat zij daarstraks gedacht had, maar nu vergeten was!
Dat is ook echt desinteresse in je kind Ireth.
*
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:57:11 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61959991
Ik haalde Amber een paar weken geleden van school en zag dat er een gat in haar nieuwe trui zit. Ik vraag haar hoe dat komt, maar denk het antwoord al te weten: ergens achter blijven hangen of "weet ik niet". Tot mijn verbazing zegt ze: "Gewoon.... die heb ik erin geknipt.."
Ik:
Ik: "maar waarom dan?"
Amber: Dan krijg ik zo een hellokitty ding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeerde boos te klinken, maar volgens mij ging dat niet zo goed
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_61960155
Ik vind Amber heel slim en inventief!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 22:11:47 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61960236
zoiets is hier ook eens gebeurd, maar dan met een splinternieuwe trui die oma zelf gebreid had en die enorm bewerkelijk was. zomaar een gat erin geknipt. ik heb m geprobeerd te repareren , echt mooi is het niet meer geworden, maar hij heeft m nog wel gedragen daarna.
ik vond het zo erg voor oma en ik schaamde me rot.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:12:07 #107
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61960240
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:06 schreef Igraine het volgende:
Ik vind Amber heel slim en inventief!
Ja, dat vond ik dus ook

Lady-wrb, dat is ook zonde dan, als er zoveel werk in gestoken is
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:13:41 #108
94046 PM-girl
pi_61960271
Amber toch! Kinderen nemen het soms iets te letterlijk!
*
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:21:42 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61960427
Amber!
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 22:39:16 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61960737
maar het allerbelangrijkste weten we nog niet: krijgt amber nu haar hello kittyding?
pi_61961035
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:55 schreef PM-girl het volgende:
misschien moet je haar een uh, dictafoon geven
goed idee!

amber,
  zondag 28 september 2008 @ 07:34:13 #112
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61964862
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:39 schreef lady-wrb het volgende:
maar het allerbelangrijkste weten we nog niet: krijgt amber nu haar hello kittyding?
Ik heb gezegd dat ze de pot op kon
  zondag 28 september 2008 @ 11:51:20 #113
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61966854
quote:
Op zondag 28 september 2008 07:34 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ze de pot op kon
en terecht...
pi_61985487
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Nouja, zo raar is dat niet, heel veel van die kerels mogen enkel hun plek verlaten als er daadwerkelijk wat aan de hand is
dat zou kunnen, maar zo ontzettend ongeïnteresseerd, het kon hem echt niet schelen, haalde nog net zn schouders niet op.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:57:59 #115
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64296008
*kick*

Mag je een kind op marktplaats zetten?? Bestaan er nog 24/7/365 kostscholen?

Ik heb vanmiddag mijn kind met tandenborstel en tandpasta op de stoep gezet met de mededeling dat ze maar lekker een andere mama moest gaan zoeken Het was of naar buiten om af te koelen en uit mijn zicht, of ik had haar echt een flinke lel gegeven...

Had er even schoon genoeg na vandaag wel 20x gehoord te hebben dat ik een stomme rotmoeder was (oa omdat ze niet op de bank mocht springen en niet met klei tegen de ramen mocht gooien) en als ik haar dan waarschuwde kreeg ik te horen dat ik mijn bek moest houden

Van de tijd dat ze vandaag wakker was heeft ze zo'n 70% op de trap zitten afkoelen en zitten nadenken om vervolgens heel arrogant haar hoofd om te draaien en me mee te delen dat ze niet meer met mij wou praten. "Probeer het positieve in te zien en daarop te reageren!" Ja leuk, maar het enige wat ik aan positiefs kan bedenken van vandaag is dat ze direct in slaap is gevallen toen ze naar bed ging... waarna ik een potje heb zitten janken op de bovenste traptree...

Wat was er ook al weer zo leuk aan ouderschap Ik weet het ff niet meer
pi_64296466
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef Ireth het volgende:
*kick*

Mag je een kind op marktplaats zetten?? Bestaan er nog 24/7/365 kostscholen?

Ik heb vanmiddag mijn kind met tandenborstel en tandpasta op de stoep gezet met de mededeling dat ze maar lekker een andere mama moest gaan zoeken Het was of naar buiten om af te koelen en uit mijn zicht, of ik had haar echt een flinke lel gegeven...

Had er even schoon genoeg na vandaag wel 20x gehoord te hebben dat ik een stomme rotmoeder was (oa omdat ze niet op de bank mocht springen en niet met klei tegen de ramen mocht gooien) en als ik haar dan waarschuwde kreeg ik te horen dat ik mijn bek moest houden

Van de tijd dat ze vandaag wakker was heeft ze zo'n 70% op de trap zitten afkoelen en zitten nadenken om vervolgens heel arrogant haar hoofd om te draaien en me mee te delen dat ze niet meer met mij wou praten. "Probeer het positieve in te zien en daarop te reageren!" Ja leuk, maar het enige wat ik aan positiefs kan bedenken van vandaag is dat ze direct in slaap is gevallen toen ze naar bed ging... waarna ik een potje heb zitten janken op de bovenste traptree...

ah gut Ireth

Ik herken zo je verhaal. Maar huil even lekker uit. Ga daarna even douchen, kijk een film. En morgen is de dag weer anders.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:18:47 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64296783
't Is gewoon weer ff zo'n dag, Ireth.... en misschien ook wel een faaaaaase....
Duizenden moeders voelen met je mee.
pi_64296936
Ik ook.. Stoom .. Af... BLaaS

Maar dit gaat over kinderen zeker..... hmmm nevermind
pi_64297116
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:22 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ook.. Stoom .. Af... BLaaS

Maar dit gaat over kinderen zeker..... hmmm nevermind
Nee hoor...Spui gerust
pi_64298709
Ireth
Jeetje dat is ook moeilijk hoor, een grote mond en de hele tijd horen dat je maar een rotmama bent. Hopelijk slaapt ze heel erg goed vannacht en staat ze morgen misschien met het goede been uit bed. Ik weet niet hoe oud je meisje is, maar hier is het zo dus dat het nu weer anders is. Het is kerstvakantie en hij mist de regelmaat van het naar school gaan en dus heeft het hier ook 2 dagen geduurt voor hij zich weer een beetje kan aanpassen. Daarnaast is sinterklaas en kerst toch altijd weer "spannend" in hun ogen. Maarja het kan natuurlijk ook gewoon dwarsigheid zijn... Blijft altijd op het moment zelf erg lastig en vooral niet leuk

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2008 08:12:51 (nvm) ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:04:45 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64298761
Ireth! Wat een dag!
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:08:49 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64302762
quote:
*kick*
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:55 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ze wordt dierendokter op de kinderboerderij en in haar vrije tijd wordt ze kangoeroe

Ik bracht haar vanavond op bed, kreeg twee armen om mijn heen.. "Ik vind het weer leuk op school mama!" gevolgd door een dikke kus!
Ik hoop dat het snel weer voorbij is
Lekker douchen!
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:17:59 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_64303284
och ireth, ik ken ze zulke dagen. zo vreselijk rot zijn ze, bah!
dat je er zo schoon genoeg van hebt! ik weet dan ook nooit meer wat ik moet doen. de neiging om te roepen dat ie dan maar een andere moeder moet gaan zoeken is groot
het wordt ook weer beter meisje, echt, heus en lees je eigen post hierboven maar die sjak gequote heeft van je
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:18:10 #124
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64303303
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:08 schreef sjak het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop dat het snel weer voorbij is
Ik hoop het dus ook, dit is echt niet leuk meer zo

@LovelyLady, ze is 6 november 5 geworden. Ik hoop ook maar dat die drukke decembermaand er mee te maken heeft
pi_64304586
Oooh Ireth dit is echt een k_dag geweest voor je ik hoop dat het snel over is en dat ze gewoon een rot dag had, en je weet het hé ze doen het lelijkst tegen de mensen van wie ze het meeste houden en van wie ze weten dat die ook altijd van hun blijft houden ondanks alles.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 24 december 2008 @ 13:24:59 #126
206640 Beelzebufo
pi_64322667
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:18 schreef Ireth het volgende:

@LovelyLady, ze is 6 november 5 geworden. Ik hoop ook maar dat die drukke decembermaand er mee te maken heeft
Ik ben daar wel zeker van (hoop ik). Twee van de drie kinderen hier zijn ook al geruime tijd zichzelf even niet.
pi_64331021
quote:
...
Check, ook een keer een draak naar buiten geschoven met de mededeling dat ie maar even na moest gaan denken of ie nog wel met zo'n walgelijke rotmoeder in één huis wilde wonen. Ook in december, ook in een rottijd.
Weet je wat ik denk? Dat december een k%$maand is voor moeders. Je regelt maar cadeaus en hapjes en gezelligheid en de prins(es)jes in kwestie worden opgefokt door alle drukte en indrukken en hebben het rond het eind van de maand ook wel gehad met de hele feestgedachte. Als Suus zo gedaan zou hebben in februari, was je er misschien anders mee omgegaan maar nu kun je het niet hebben.
Jij gaat dus:
-3 kilo chocoladeproducten inkopen dan wel naar binnen slaan
-lekker met een dom boek (bij voorkeur met roze omslag) naar bed
-en dat doe je in gezelschap van de theepot, iets met zout dat kraakt (lekker frusti-eten)
-al het bovenstaande na een superhete douche/bad
  woensdag 24 december 2008 @ 18:38:05 #128
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64333195
Ha! Het lag dus niet aan mij..

Hier zijn er ook twee die elkaar het liefst om de twee seconden even lekker het leven zuur maken. En als het niet elkaar lastig vallen is dan lopen ze wel zó te trollen dat wij er knettergek van worden.
Al-met-al, om horendol van te worden.

Het is hier ook gewoon de rust en regelmaat (van school) die weg is door schoolvakantie en dan is pappa ook nog een weekje thuis vakantie aan het vieren, zijn we twee dagen op pad geweest om een andere auto te scoren (gelukt! kids ook blij) en al die feestdagenrommelarij zijn ze geloof ik ook wel zat.

We proberen het leuk te houden hier maar ergens ben ik blij als de school straks weer gewoon begint.

Wilyan staat ook wel eens buiten, dat is als hij zich zelfs op de gang niet weet te gedragen. Overmatig gillen en ander idioot gedrag doet ie maar buiten. (hij kan hier gewoon even achter het huis staan, kan ie geen kant op)
Als hij het héél bont weet te maken door iets te slopen op de gang dan mag hij op sokken buiten staan. Hij loopt het liefst op sokken, hij slaapt met sokken aan en als het aan hem lag draagt hij zelfs bij zwemles nog zijn sokken. Hij kan er dan ook absoluut niet tegen als ze nat worden, en laten we achter nou grastapijt hebben liggen wat bijna altijd wat vochtig is. Als hij de op-sokken-buiten-waarschuwing krijgt dan bedenkt hij zich wel twee keer zó erg vind hij de natte sokken. (hij krijgt wel altijd meteen als hij binnenkomt en zijn excuses aan geboden heeft droge sokken aan hoor)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 24 december 2008 @ 18:40:11 #129
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64333256
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:

-3 kilo chocoladeproducten inkopen dan wel naar binnen slaan *check
-lekker met een dom boek (bij voorkeur met roze omslag) naar bed *check
-en dat doe je in gezelschap van de theepot, iets met zout dat kraakt (lekker frusti-eten) *check
-al het bovenstaande na een superhete douche/bad *check
Alles aanwezig mocht het nodig zijn..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64334190
ik ben ook eens buiten gezet om een andere mama te zoeken. Daar ging kleine Tico. Geen succes dus. Ik werd namelijk door een buurman thuis gebracht. De volgende keer mocht ik achter op de gallerij afkoelen, dan kon ik niet weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:23:22 #131
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64334838
Ik heb er ook al eens 1 buiten gezet hoor. In zijn onderbroek, om 8 uur zondagmorgen .

Soms moet je wat .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64335181
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:23 schreef Leah het volgende:
Ik heb er ook al eens 1 buiten gezet hoor. In zijn onderbroek, om 8 uur zondagmorgen .

Soms moet je wat .
sorry moest er om lachen.

gelukkig hebben wij er geen last van nu nog.
maar allemaal fase, komt helemaal goed.
mama van 3 kids!
pi_64335658
Mijn middelste ligt nu ook na een miljoen waarschuwingen vervroegd in bed hoor. Moet de halve kersthap nog maken en heb daarbij geen getrol op de achtergrond nodig om dat hellig te maken. Da-hag.
pi_64351701
Ik heb momenteel ook een verschrikkelijk kind.
Luisteren.. wat is dat? Opruimen... hoe moet dat?
Ik was er gister ff helemaal klaar mee. Ik hoor alleen maar mama mama mama mama. Zelfstandig spelen kan ze niet. Schreeuwen en jenken kan ze als de beste.
Verleden week was ze superlief maar deze week heb ik geloof ik niet genoeg rollen behang in huis.

Doodmoe word ik ervan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64351732

[ Bericht 85% gewijzigd door fransbreda op 25-12-2008 11:33:58 ]
pi_64351777
Wat een heerlijk topic!!!

Euh nee, maar waar komt toch altijd dat idee vandaan dat je eigen kind het grootste en vervelendste mormel op aarde is?
  donderdag 25 december 2008 @ 11:45:59 #137
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64352000
Hallo. Leuk topic. gelukkig heb ik op het moment zo'n lekker weekje met mijn jongens waarin alles goed gaat maar soms komt bij mij ook het stoom uit mijn oren. (tevens verkapte tvp)
Prrrrr
pi_64352804
quote:
Op donderdag 25 december 2008 11:30 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Wat een heerlijk topic!!!

Euh nee, maar waar komt toch altijd dat idee vandaan dat je eigen kind het grootste en vervelendste mormel op aarde is?
Gokje: ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je bij andermans mormeltjes weg kunt lopen én dat je die nooit op hun slechtst ziet. Die van mij bewaren echt drakengedrag vooral voor thuissituaties en dat schijnt ook heel normaal te zijn dat ze alle grenzen bij de hun meest vertrouwde mensen op durven zoeken. Mooi he, die natuur?
pi_64353059
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gokje: ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je bij andermans mormeltjes weg kunt lopen én dat je die nooit op hun slechtst ziet. Die van mij bewaren echt drakengedrag vooral voor thuissituaties en dat schijnt ook heel normaal te zijn dat ze alle grenzen bij de hun meest vertrouwde mensen op durven zoeken. Mooi he, die natuur?
Aan de andere kant zou ik het denk ik nóg erger vinden als mijn kind zich zich op zijn ergst gedroeg bij mijn ouders, zus, vrienden, etc. Behalve dat ie dan het bloed onder je nagels vandaan haalt, schaam je je ook nog eens vreselijk dood. En als ie het dan ook nog bij hen zou doen als ik er niet bij was (ouders en zus passen regelmatig op) zou ik hem nooit meer alleen bij hen achter durven laten denk ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64353147
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:42 schreef texelonia het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou ik het denk ik nóg erger vinden als mijn kind zich zich op zijn ergst gedroeg bij mijn ouders, zus, vrienden, etc. Behalve dat ie dan het bloed onder je nagels vandaan haalt, schaam je je ook nog eens vreselijk dood. En als ie het dan ook nog bij hen zou doen als ik er niet bij was (ouders en zus passen regelmatig op) zou ik hem nooit meer alleen bij hen achter durven laten denk ik
Oh maar om je je dood te laten schamen hoeven ze alle registers echt niet open te trekken hoor, daar zijn ze geraffineerd genoeg voor.
Vorige week in de HEMA, klaar met betalen dus ik zeg tegen zoontje:
-"Kom, we gaan"
Hij keihard: "Wie bent u? Ik ken u niet hoor, u bent mijn mama niet!"
Ik:
Vrouw achter mij:
Ik: (Blij dat hij dit niet op het schoolplein of in het zwembad probeerde, dan ga je toch echt door de grond omdat iedereen je bekijkt alsof je een ontvoerende pedo bent)
pi_64353227
Kun je nagaan hoe je je zou voelen als ze wél alles uit de kast trekken in het bijzijn van anderen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:24:39 #142
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66900868
- ze kan niks meer zelf
-ze wil alles zelf doen
-ze heeft driedubbele pannenkoeken in haar oren, of is gewoon oostindisch doof
- ze voert geen opdrachten uit
-ze roept elke dag weer dat ze niet wil slapen tussen de middag maar slaapt vervolgens wel 2 uur
-ze plaste vanmorgen in haar broek terwijl ze op de bank zat
-ze lust ineens alleen nog maar rijst
-ze vraagt om de haverklap naar de bekende weg, vooral als het antwoord nee is.

Waar is mijn lieve meisje.. ik mis haar zo!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 11-03-2009 10:44:19 (spaties en dubbel t) ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:28:36 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_66901041
Ze komt wel weer! Ze moet natuurlijk ook wennen aan het hebben van een broertje.
Ive's hoogtepunt: Ik voedde Fee op de bank en hij klom op de keukentafel, om erop te gaan staan en uitdagend te kijken... Gelukkig is die fase weer voorbij.
pi_66901305
hey, ze lust tenminste rijst!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:58:16 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66902180
en patat....
pi_66902402
kijk aan!
pi_66902549
Doen die van jullie ook zo vervelend als er visite is? In dit geval de fysio.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:11:22 #148
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66902687
nee met anderen erbij is ze poeslief
pi_66918050
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh maar om je je dood te laten schamen hoeven ze alle registers echt niet open te trekken hoor, daar zijn ze geraffineerd genoeg voor.
Vorige week in de HEMA, klaar met betalen dus ik zeg tegen zoontje:
-"Kom, we gaan"
Hij keihard: "Wie bent u? Ik ken u niet hoor, u bent mijn mama niet!"
Ik:
Vrouw achter mij:
Ik: (Blij dat hij dit niet op het schoolplein of in het zwembad probeerde, dan ga je toch echt door de grond omdat iedereen je bekijkt alsof je een ontvoerende pedo bent)
mijn draakje heeft me eens vreselijk voor schut gezet.
ik pakte hem bij de arm in dat drukke winkelcentrum omdat hij niet mee wilde lopen, hij doet zn armen om zn gezicht en roept "nee mama niet slaan!!!"
pi_66918202
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:24 schreef Jelief het volgende:
- ze kan niks meer zelf
-ze wil alles zelf doen
-ze heeft driedubbele pannenkoeken in haar oren, of is gewoon oostindisch doof
- ze voert geen opdrachten uit
-ze roept elke dag weer dat ze nietwil slapentussende middag maar slaapt vervolgens wel 2 uur
-ze plastte vanmorgen in haar broek terwijl ze op de bank zat
-ze lust ineens alleennog maar rijst
-ze vraagt om dehaverklap naar de bekende weg, vooral als het antwoord nee is.

o lastig, en echt het gaat over!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:28:21 #151
206640 Beelzebufo
pi_66919120
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik hem al eens eerder vermeld: Ik ging samen met Jasper patat kopen. Op het winkelpleintje zijn twee patatbakkers: FEBO en een zelfstandigerd die bij ieder weldenkend mens de voorkeur heeft.

Wij naar de zelfstandigerd: dicht, helaas. Dan maar naar FEBO.

Staat Jasper doodleuk te vertellen: "We waren eerst bij de winkel met de lekkere patat, maar die was dicht. Daarom zijn we maar hier gekomen"

Jasper:
FEBO-figuur:
Ik:
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:49:09 #152
206640 Beelzebufo
pi_66919990
Overigens nog een klein incidentje tijdens de vakantie van vorige week:

Sterre had haar draken-pruik op en wilde géén rode kool eten, terwijl ze daar normaalgesproken dól op is. Op een boos moment smijt ze een volle lepel rode kool van zich af -> einde eten, bord weg, klaar, zoek het maar uit.

Tot mijn oog op een tweetal rood-paarse vlekken viel op, godbetert, het plafond. Na een hoop voorzichtig schraap- en poetswerk en na flink opnieuw pleisteren met tandpasta zag je er bijna niets meer van. De beheerder heeft het in elk geval niet gezien.

Helaas niet de eerste keer: vorig jaar heb ik een paar keer de gepleisterde muren van een vakantiehuisje kunnen ontdoen van o.a. vla en appelmoes, en op aan de binnenzijde van het dak van onze tent zit frambozenpudding.

Zelfde dader, gelijksoortige incidenten....
pi_66923630
Goh... iemand nog ruimte voor een 7 jarige met een draak van een ochtendhumeur ??? Rol behang en lijm krijg je erbij.
ben blij dat ie zo naar zijn juf mag, kan die m ff aanhoren
pi_66923940
Die draken hier veranderen op school vaak van het ene op het andere moment in strallende zonnetjes
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:42:06 #155
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66925763
Hoeveel rollen behang heb je nodig voor een klein dwars meisje van bijna 20 maanden?

Linde wil alleen nog maar beleg eten, brood laat ze liggen (alleen nog smeerbaar beleg dus). Ze wil he-le-maal niks. Alles alleen onder haar voorwaarden (mooi niet dus) Alles is NEE en NIET DOEN!! Heel gezellig zo thuis Hoelang duurt deze fase?
pi_66926175
ow gezellig Stiemie, Pepijn heeft ook zo'n fase. Erg handig icm een papa en mama die heel hard aan vakantie toe zijn en op het uiterste randje van hun weerstand balanceren.
Bij ons is ook alles NEEEEE, en het liefst hang je aan MAMAAAAAAAAAA MAMAAAAAAAAAAA, en zelf spelen??? Dat was al noooit een succes maar nu halen we de 30seconde nog niet eens.

En beleg?? Zelfs smeerbaar beleg kun je prima van je brood af eten als je goed je best doet

Maar als Linde het ook heeft dan ligt het vast aan de leeftijd en niet alleen aan de bui van papa en mama, dat vind ik dan weer wel fijn om te horen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:00:27 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66926239
Ha ik moet zeggen dat het inderdaad best fijn is om te horen dat er meer kindjes zijn die er last van hebben

Zelf spelen is hier ook ineens een totaal onbekend iets. Ja drie seconden met een puzzel aan tafel zitten om die dan vervolgens van tafel af te zwiepen en hard te gillen/brullen/krijzen om een andere... Opruimen wat is dat?
pi_66926282
Ja of 2 tellen met je kleurtjes aan tafel zitten, 1 streep zetten en dan blijven gillen om OFAAAAAAAAAAAAAA. En dan moet papa of mama aan de lopende band olifantjes tekenen...
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:28:08 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66927064
ja of na 2 tellen met viiltstiften tekenen ineens verdacht stil worden en als mama dan komt kijken, blijkt dat je verder bent gaan kleuren op je gezicht Gelukkig goed verwijderbare viltstift voor kleintjes

Of boos worden dat je buiten niet je schoenen uit mag doen en op je sokken mag gaan rennen Of gaan gillen omdat dat je de poes niet aan zijn staart op mag tillen
pi_66927237
herkenbaar

gewoon gillen en boos worden om ALLES, nog niet kunnen vertellen wat je dan wel wil, en gewoon niet weten wat je wilt. Alleen mama hangen in de hoop dat mama gedachte kan lezen en de oplossing weet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:34:26 #161
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66927258
Leuk he die koters van ons als je dit op een rijtje leest...
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:35:09 #162
219033 Mibos2
pi_66927274
Ingrid kan het niet zo zijn dat ze bij de fysio verkeerd is omdat er weer iemand met Tyler bezig is en niet met haar?
pi_66927582
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:35 schreef Mibos2 het volgende:
Ingrid kan het niet zo zijn dat ze bij de fysio verkeerd is omdat er weer iemand met Tyler bezig is en niet met haar?
Dat kan best ja.
De fysio kwam gisteren voor het eerst thuis langs. Kim dus telkens er tussendoor aandacht vragen. Op een hele dwingende manier. Ik snap het ook wel, maar het is wel lastig.
Ik mocht zelfs haar onderbroek en broek niet aandoen, ze kwam net van de wc. Dat moest hij doen, maar hij had tyler vast. Ook zo vaag, want ze kent die beste man helemaal niet. En op de tafel klimmen, smijten met dingen en ze wilde zijn spullen afpakken. Gelukkig maakt hij het wel vaker mee.
En straks gaan we een paar boodschapjes kopen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan ...
pi_66927766
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:24 schreef Jelief het volgende:

Ik heb maar 1 woord: herkenbaar!
Variety is the spice of life
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:53:26 #165
219033 Mibos2
pi_66927778
Het is voor haar gewoon wennen en dan komt er ook nog een vreemd iemand die weer in haar ogen dan alleen maar met Tyler bezig is en zodoende gaat ze de aandacht trekken. Ik weet niet of hij het op de tafel doet of op de grond maar waarom zet je haar niet erbij aan tafel met een pop en laat haar hetzelfde doen dan ziet ze het en is ze er toch bij. Hier ook 1 jaar fysio in huis gehad voor Kaith haar voorkeurshouding in het begin en later omdat ze niet kon rollen/zitten/kruipen en dergelijke... Toen had ik vaak het kleintje van mijn zus hier en die deed gewoon mee op de grond of aan tafel maar dan met een pop.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:55:23 #166
219033 Mibos2
pi_66927837
Knuffel voor Jelief en Nebelung...

[ Bericht 84% gewijzigd door Mibos2 op 11-03-2009 11:07:51 ]
pi_66963621
Mijn lieve kleine meiske Wat doet ze

Sara kan echt heel leuk en goed alleen spelen. Ideaal, je hebt er dan echt geen kind aan. Maar de laatste week is ze zo dwars, schreeuwen, gillen, huilen om alles wat maar iets scheef zit. En toen gisteren, ze was 'lief' aan het spelen en stond ineens een beetje beteuterd te kijken. Dus ik vroeg haar wat er was, maar er was niets zei ze. Dus toen ging ik maar even kijken, had ze haar hand blauw getekend (nog niet zo heel erg, al hadden we eerder al gezegd dat dat niet de bedoeling was) en ze heeft ook een muur en een kastje ondergetekend. Ik was best even flink pissig. Dus Sara voor straf op de gang, erna samen het kastje schoongemaakt (de muur lukte niet) en voor straf mocht ze de hele dag niet meer tekenen.
Nog geen uur later was ze boven aan het spelen terwijl ik Merel haar luier deed, en komt ze naar me toe, heeft ze een halve fles conditioner in d'r haar gekiept AAARRGGHHHH!

Weer een uur later vindt ze net die ene stift die ik niet kon vinden toen ik de stiften opborg en zit ze ermee op de grond te tekenen

Ik weet dat het er allemaal bijhoort, maar op de een of andere manier dacht ik dat Sara dat echt noooooit zou doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66980388
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:53 schreef Mibos2 het volgende:
Het is voor haar gewoon wennen en dan komt er ook nog een vreemd iemand die weer in haar ogen dan alleen maar met Tyler bezig is en zodoende gaat ze de aandacht trekken. Ik weet niet of hij het op de tafel doet of op de grond maar waarom zet je haar niet erbij aan tafel met een pop en laat haar hetzelfde doen dan ziet ze het en is ze er toch bij. Hier ook 1 jaar fysio in huis gehad voor Kaith haar voorkeurshouding in het begin en later omdat ze niet kon rollen/zitten/kruipen en dergelijke... Toen had ik vaak het kleintje van mijn zus hier en die deed gewoon mee op de grond of aan tafel maar dan met een pop.
Dat snap ik wel. Maar ik vind niet dat ze dan alles maar mag doen.
Fysio was er voor kennismaking, weet nog niet hoe hij het gaat doen. Maar wel goed idee verder.

Ow en naar de winkel gaan was idd geen goed idee. Kim vloog de hele winkel door en later was ze zelfs weggelopen. Bij het afrekenen de winkel weer in gegaan. Ik ben me rot geschrokken!

Fuente
pi_66981476
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:17 schreef Fuente het volgende:
...viltstiften en tekenen enzo...
Check. Hier ook een tekenterroristje dat tot nu toe heeft gesaboteerd:
-een onwijs handige kast met 3924 lades, geen porem zo met al die krassen
-7 muuroppervlakten
-een pc-kast
-een slaapbank
-de kussens op de slaapbank
-de radiatoren
-2 deuren
-3 keukenkastjes

En het dan nog trots komen laten zien he
En dan met zo'n hoofd erbij zeggen: "Kijk, Nune gedaan! Mag niet he?"
En dan een paar dagen later weer een pen te pakken krijgen en vrolijk verder gaan he
En elke keer als ze even lief en stil en buiten het zicht aan het spelen is gaat mijn hoofd dus van he
pi_67667024
zo had onze jongste zichzelf getekend en ik moest komen kijken.
jammer datie op de muur heeft getekend en niet op papier...
( op school hadden ze net zichzelf getekend, levensgroot, op de grond liggen en dan iemand anders trok ze over)
dus dat kan ook op de muur als je papier te klein is...
pi_67667931
Na het lezen van dit (zo nu en dan hilarische) topic zojuist besloten dat mijn baby maar gewoon in mijn buik blijft zitten.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:54:31 #172
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_67872562
Gemompel , vraag je wat ze zegt , grote bek , laat me met rust , wegstampen , deur van de kamer dichtsmijten (mijn glazen raampjes!! ), gestamp de trap op , hoop gemompel en gemopper , boven smijt er een deur dicht gevolgd door heule harde muziek (Ernst, Bobby en de Rest )

En dan is ze pas vijf
pi_67872772
Moehahahaha.
Over 3 jaar mag je me quoten, dan is mijn biggetje ook zo oud en kom ik hier uitrazen, kee?
pi_67965180
Tip: als jij 's morgens langer slaapt dan je kinderen, ruim dan 's avonds de hagelslag op. En de chocoladepasta. En de paaseitjes. Alles met chocolade dat zo lekker uitgesmeerd kan worden. Vooral als je kinderen een jaar of twee oud zijn.
pi_67968952
Tip: Ik zou zowiezo een kind van 2 niet alleen naar beneden laten
Ga er dan gewoon zelf ook uit
pi_67969449
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:21 schreef LovelyLady het volgende:
Tip: Ik zou zowiezo een kind van 2 niet alleen naar beneden laten
Ga er dan gewoon zelf ook uit
Hangt ook van het kind af. En bijna 3 is een wereld van verschil met net 2. Mijn middelste is een paar keer met 2,5 zelf uit bed gelopen, aangekleed, schonk zelf even een lekker bekertje melk in en zette al kontkrabbend de tv aan als of het een kerel van 50 was. Ik slaap nogal licht en hoorde het m doen en greep uit nieuwsgierigheid niet in.
pi_67970674
en dit kind heeft 't geluk dat grote zus wel sssst roept en traphekjes openmaakt en vindt dat wij best mogen uitslapen
  maandag 13 april 2009 @ 12:12:50 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_67972681
nou, ik zou ook niet rustig liggen als Ezra en Liam samen alleen beneden zouden zijn hoor
stormy waters...
sailin'
pi_67972890
dan moet je dat wel weten he
Ze zijn overdag ook wel alleen beneden hoor, als ik boven met de was bezig ben oid.
  maandag 13 april 2009 @ 12:50:55 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_67973753
ah kijk! das een ander verhaal
stormy waters...
sailin'
pi_67973876
Sara gaat 's morgens ook wel eens alleen naar beneden. Dan gaat ze op de bank zitten en roept ons van beneden naar boven wakker (en Merel ook, en 's morgens kan in Sara's belevenis half 6 zijn o.i.d. )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 13 april 2009 @ 20:03:22 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67984199
Noah heeft 2 behangdieren op de muur in zijn kamer. Hij heeft er eentje in stukken gescheurd "Omdat ie hem niet mooi vond"
©Dumbo
pi_67984351
Ooh wat zonde zeg! Daar heb je ongetwijfeld heel veel aandacht aan besteed... Kan het ook te maken hebben met z'n nieuwe zusje, een manier van aandacht vragen ofzo?
  maandag 13 april 2009 @ 20:10:45 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67984404
Ik weet het niet, zou kunnen. Maar ja, hij heeft altijd gezegd dat ie zn kamer niet leuk vond, dat ie geen jungle kamer wilde, etc. Dat krijg je er dus van als je niet naar de mening van je kind vraagt
©Dumbo
pi_67984834
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:10 schreef texelonia het volgende:
Ik weet het niet, zou kunnen. Maar ja, hij heeft altijd gezegd dat ie zn kamer niet leuk vond, dat ie geen jungle kamer wilde, etc. Dat krijg je er dus van als je niet naar de mening van je kind vraagt
Whehehe, hoe moet ik me dat voorstellen?

Jij: Schatje, we gaan een nieuwe kamer voor je maken, wat wil je?
Noah: Een Barbie-prinsessenkamer!
Texelonius: Okay, dat wordt dus een jungle-kamer
Texelonia: Uh, misschien kunnen we niet beter...?
Texelonius: Aan mijn zoon geen tutu-polonaise! Kijk es, Noah! Tadaah! Een junglekamer!
Noah: (inwendig) Lieve papa en lieve mama, ik weet niet hoe en ik weet niet wanneer, maaarrrrr
  maandag 13 april 2009 @ 20:29:38 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_67984973
klinkt alsof Noah flink stoom heeft afgeblazen
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 april 2009 @ 20:32:12 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67985057
Tja nou ja, de laatste tijd maakt ie regelmatig opmerkingen dat ie geen jungle kamer wil. En toevallig is ie dol op roze. En aangezien zijn zusje wel een roze kamer heeft... 1+1=2 ofzow?

En Noah is normaal gesproken de braafheid zelve dus ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet.
©Dumbo
pi_67985954
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:32 schreef texelonia het volgende:
Tja nou ja, de laatste tijd maakt ie regelmatig opmerkingen dat ie geen jungle kamer wil. En toevallig is ie dol op roze. En aangezien zijn zusje wel een roze kamer heeft... 1+1=2 ofzow?

En Noah is normaal gesproken de braafheid zelve dus ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Ja, jaloers gedrag en precies hetzelfde willen als de brusjes -ook al past het totaaaal niet bij zijn leeftijdscategorie of interesses- kennen we hier ook. "Ik wil ook Nijntje lezen!" "Ik wil ook een tuitbeker!" "Ik wil ook medicatie!"
Het is denk ik vrij normaal. Ik herinner me nog dat mijn broertje levertraan moest en ik met mijn zusje een hoop stampij maakten om ook te mogen. We vochten elkaar bijkans bij die lepel weg. En toen proefden we het
  maandag 13 april 2009 @ 21:31:42 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67986813
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Ik wil ook medicatie!"

maandag 13 april 2009 @ 23:03:57 #190
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67990500
misschien is tarzan in een roze lendelapje een idee voor op de muur Tex

(ik was trouwens vroeger fervent behang afscheurder ik houd dus mijn hart vast bij onze koters)
Mama van Isa en Ties
  maandag 13 april 2009 @ 23:18:53 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67990984
ik doe het nog steeds.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68471114
Nou, waar zal ik beginnen? Ten eerste had ik al een kutdag, kom je thuis om met twee chagrijnige koppen (die van manlief niet meegeteld) geconfronteerd te worden. Ze mochten niet eens een ijhijhijsje zo voor het eten.

Mijn man heeft vandaag Van Gend & Loos gespeeld met boodschappen, speelafspraakjes in de vakantie en het ballenbad, krijgt hij -terwijl hij het eten waar hij 1 uur aan heeft gesteed opschept- te horen dat hij een rotpapa is van zoonlief.

Oh ja, en of hij ook Dubbelfris mocht in plaats van water. Nee. Aaah? NEE! Wacht maar, hij pakte het zelf wel even *slip* *flats* oepsjes, mama ruimt het wel even op, nietwaar? En het eten is vies trouwens, papa, waar blijft mijn ijsje?

Na uitgebreid met de saus geverfd te hebben liet meneertje nog even de WC boven overlopen (Haha! Als je het uiteinde van de WC-rol erin steekt dan rolt ie zomaar af! Kijk, ik doe er ook babydoekjes bij!) zodat papa in de stront kon graaien en hij ernaast commentaar kon geven of hij niet een beetje wilde opschieten want het zat niet zo lekker in bad zo.

In een zeer volwassen reactie zit ik hier aan de Duvel

Oftewel: de schoolvakantie is weer begonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:29:13 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68471205
haha dit mag met recht het Mwana-topic heten ( sorry voor mijn haha...)
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:30:21 #194
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68471247
Sorry Mwana, maar: !
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:34:07 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_68471386
Well, have fun Mwana!
Leuk dat je er weer eens bent.
pi_68471474
Wel herkenbaar, de vakantie is begonnen en de kids veranderen in DRAAKjes
pi_68471549
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:34 schreef Moonah het volgende:
Well, have fun Mwana!
Leuk dat je er weer eens bent.
Ik lurk veel!
pi_68471659
Heb ik trouwens al verteld dat hij voor straf een week geen tv mag kijken sinds zondag. Ben alleen alweer vergeten waar dat ook alweer voor was
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:24:12 #199
206640 Beelzebufo
pi_68473473
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef LovelyLady het volgende:
Tot op heden (al twee dagen in de vakantie in...) lijkt het draken-seizoen even gekalmeerd te zijn. De laatste tijd géén grote incidenten gehad (zie eerder in deze topicreeks ) en ze gedragen zich onderling best aardig!

Waar ik behoefte aan heb is een 'werk-stoom-afblaastopic'. Na vandaag overweeg ik om een declaratieformulier in te vullen om een dag van mijn leven terug te vorderen...
  Jubileum moderator dinsdag 28 april 2009 @ 20:25:36 #200
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68473554
Whahahaahaaa ik heb je verhalen echt gemist Mwana, heerlijk dit
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68477405
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef Beelzebufo het volgende:
Tot op heden (al twee dagen in de vakantie in...) lijkt het draken-seizoen even gekalmeerd te zijn. De laatste tijd géén grote incidenten gehad (zie eerder in deze topicreeks ) en ze gedragen zich onderling best aardig!
Die van mij heeft altijd een paar dagen nodig om te acclimatiseren maar echt de maandag was het toppunt
Hij heeft wel 10 keer op de trap gezeten en eindigde met een groot gat in zijn broek (hij had een klein gaatje, maar ging dat even groter maken op de trap) Morgen gaan we naar de stadsspeeltuin, kannie daar even uitrazen
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:57:24 #202
206640 Beelzebufo
pi_68477815
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Die van mij heeft altijd een paar dagen nodig om te acclimatiseren maar echt de maandag was het toppunt
Hij heeft wel 10 keer op de trap gezeten en eindigde met een groot gat in zijn broek (hij had een klein gaatje, maar ging dat even groter maken op de trap) Morgen gaan we naar de stadsspeeltuin, kannie daar even uitrazen
Wij hebben een familie-abbonement voor de stadsspeeltuin, en dat is inderdáád een prima uitraasplek.
(Was je er dit seizoen al geweest? Er is nu ook een waterspeelplaats, dus maak je borst maar nat, dan zal de kleine zijn kleren wel even nat maken!)

Met een beetje mazzel komt de stoomtrein langs, kan je even iemand anders stoom zien afblazen!
pi_68479608
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in de stadsspeeltuin geweest Ik ben gastouder en heb 2 kaarten gehad voor dit seizoen (ik kan hem alleen doordeweeks gebruiken) Ik ga morgen met een collega en onze oppaskindjes + eigen kinderen, wordt vast heel leuk.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 22:37:56 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:00:57 #204
206640 Beelzebufo
pi_68480762
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:37 schreef LovelyLady het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in de stadsspeeltuin geweest Ik ben gastouder en heb 2 kaarten gehad voor dit seizoen (ik kan hem alleen doordeweeks gebruiken) Ik ga morgen met een collega en onze oppaskindjes + eigen kinderen, wordt vast heel leuk.
De stadsspeeltuin IS leuk. Neem alleen wel een handdoek en (zo mogeljk) wat droge kleren mee.

Momenteel is het lastig om er met de auto te komen omdat de Wabenstraat opgebroken is (Moet nu via de Drieboomlaan en de Rembrandtlaan). Vanuit de KB ben je er met de fiets ook zo, bij de Lepelaar de provincialeweg oversteken en dan óf op het fietspad linksaf en vervolgens bij het sportcentrum rechts, dan parkeerterrein oversteken richting zwembad, óf op het fietspad rechtsaf en dan na de spoorwegovergang links het fietspad op (bij die paar losse huizen die daar staan). In beide gevallen: bij het zwembad door het hek en dan links van de ingang nog een klein stukje verder door.

[ Bericht 23% gewijzigd door Beelzebufo op 28-04-2009 23:09:01 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:02:17 #205
206640 Beelzebufo
pi_68480822
Maar nu: terug naar de stoomafblaasmomenten!
pi_68487833
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef LovelyLady het volgende:
Ik dacht dat het hier wel meeviel deze vakantie, dat deed het ook wel, maar dat kan ook komen natuurlijk omdat ik de afgelopen 2 dagen zelf gewerkt heb
De dag is nog jong vandaag en we hebben al een aanvaring of 7 achter de rug

edit: 8
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 08:13:47 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_69140523
Ik wil behang, véél behang, héél véél behang!

De schade van dit weekend:

3 bussen deodorant door de woonkamer
1 fles kokosolie in de vissenbak
1 kledingkast waar de (2de) deur uit is
1 kromme stang van een bed
... en het toppunt...

Een badkamer onder de zwarte haarverf, de wasmachine incl was onder de haarverf en als toetje is het ook nog eens in de wasmand gespoten...

maandag 18 mei 2009 @ 08:20:59 #208
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69140585
Mous! Wat zal jij woest zijn . Hebben de daders al berouw?
Ylana
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 08:52:48 #209
7074 moussy
kuttekop
pi_69140952
Het is maar 1 dader en hij is 5

Hij heeft er wel moeite voor moeten doen, want ik moet al op mn tenen op de deksel van het toilet gaan staan om het te kunnen pakken. Van berouw is niet veel te merken, hij noemt het kunst
pi_69141187
quote:
Op maandag 18 mei 2009 08:52 schreef moussy het volgende:
Het is maar 1 dader en hij is 5

Hij heeft er wel moeite voor moeten doen, want ik moet al op mn tenen op de deksel van het toilet gaan staan om het te kunnen pakken. Van berouw is niet veel te merken, hij noemt het kunst
  maandag 18 mei 2009 @ 09:27:05 #211
640 snoopy
peanuts
pi_69141658
quote:
Op maandag 18 mei 2009 08:52 schreef moussy het volgende:
...hij noemt het kunst
pi_69148259
jeeee moussy... hoe komt ie daar nou bij?????
  maandag 18 mei 2009 @ 13:26:24 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69148853
Lieve help, Moussy
Ik zou niet weten hoe ik dan zou reageren Maar om het vervolgens kunst te noemen is toch eigenlijk stiekem wel humor
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:28:45 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_69148938
wel humor, maar ook heel frustrerend
dan zou ik toch echt de neiging krijgen om te slaan. ik kan echt niet tegen geen berouw hebben daar word ik woedend van...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 13:42:22 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_69149360
Dit is deel 1 van zijn 16 delig kunstproject..

De straf had hij zelf al 'gemaakt' zn lievelingspet, van de pirates of the caribbean zit ook onder de verf op de badkamer zit inmiddels een schuifje.. ik hoop dat hij nog niet creatief genoeg is om hem open te maken. Zijn kledingkast is vervangen voor een metalen mét slot en van zn bed sodemietert hij nog maar 10x af voor dat hij door heeft dat je er echt niet aan kan slingeren.

En voor de rest moet ik nog iets bedenken, de wasmand en de machine vol verf ontdekte ik voor ze naar school gingen, ik wilde ff snel een wasje in de droger en in de machine proppen... ik zou echt niet weten hoe ik hem daar voor kan straffen, iig vandaag niet buiten spelen, maar daar heb ik mezelf het meest mee vrees ik
  maandag 18 mei 2009 @ 14:02:14 #216
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69150090
Oh ik zou hem echt een lel hebben verkocht ben ik bang Zeker als hij totaal geen berouw of iets toont!
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 15:51:13 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_69153680
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh ik zou hem echt een lel hebben verkocht ben ik bang Zeker als hij totaal geen berouw of iets toont!
Hij stond niet naast me

Nee hoor, het was toch al gebeurt, dan had ik wel kunnen meppen, maar daar gaat de verf er ook niet mee uit.
  Jubileum moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:17:00 #218
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69154556
Mous
Eva ♥ en Iris ♥
pi_69155276
Mous Ik moest wel effe lachen maar tjee je zou dat jong....
Hier is er maar een straf momenteel voor Timo : niet laptoppen, DS-en of GBA-en en hup in je kamer.
Merijn straf ik door m naar buiten te sturen, heeft ie een hekel aan

Sterkte in elk geval
Voor je wasmachine : ontkleurder ??
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 mei 2009 @ 17:05:24 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69156243
Oei Kattekwaad uithalen is tot daar aan toe, maar dit levert echt schade op. Ik zou ook niet goed weten hoe je dat moet bestraffen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_69156527
Moussy Wat erg zeg!
pi_69157297
wat erg. Maar net goed dat zijn pet ook onder zit!
Maar wel balen he.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:07:51 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69158296
Oho!!!

Daar valt je handdoek niet kunnen vinden terwijl ie al zolang je leeft in dezelfde kast ligt bij in het niet.
Sterkte Mous!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:22:35 #224
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69158774
Oef Mous
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69161008
Aaargh moussy...en ik stond al helemaal uit mijn plaat te gaan bij mijn meneertje van 5 omdat ie een paar keer met gel gekliederd had. Da's echt niks vergeleken hierbij (en die van mij noemde het ook geen kunst )
laterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehieromlaterlachjehierom
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:02:26 #226
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69192105
gisteren: de kaft van een (oud, van mij geweest)gouden boekje afgepeuterd, niet gaan slapen ondanks duidelijke vermoeidheid. In de tijd dat ze op haar kamer moest blijven niet een maar alle pagina's in een mooi boek gescheurd.
Vandaag: Weer niet slapen, de pagina's nog verder verscheurd, in Ruben zijn bed gaan staan om bij een trekpopje een touwtje er uit te trekken. -dat leverde een flinke preek op- Goed we proberen het nog eens, madam is aan het kleien en stopt een stokje in een gaatje van de kinderstoel. Oeps krak
En over het geheel hè ZE HOORT ME WEL MAAR DOET NIET WAT IK VRAAG OOK NIET ALS HET INMIDDELS EEN BEVEL IS GEWORDEN.
en nu negeer ik haar en het lijkt of ze nu heel lief met de blokken speelt , ben benieuwd hoe lang het duurt
ik moet nodig vroeg naar bed..
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:02:50 #227
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69192121
oja Mous
pi_69192294
jeetje Mous, wat een draak

Jelief, lekker draakje heb jij ook... En misschien is Emma over d'r middagslaapje heen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 18:01:10 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_69425011
quote:
Op maandag 18 mei 2009 08:13 schreef moussy het volgende:
Ik wil behang, véél behang, héél véél behang!

Een badkamer onder de zwarte haarverf badschuim, shampoo, pak waspoeder, scheerschuim de wasmachine incl was onder de haarverf zooi en als toetje is het ook nog eens in de wasmand gespoten...

......

Denk niet, goh ze zitten zeker lief tv te kijken boven als je geen gegil, gejank en geschreeuw hoort als je eten staat te koken.....

En deze keer heeft hij wél een tik op zn blote reet gehad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 mei 2009 @ 18:19:11 #230
13151 crew  Rewimo
pi_69425558
Stiltes zijn héél verdacht Om uit je vel te springen zeg, dat ie dat voor de tweede keer lapt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:31:10 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_69425932
gelijk heb je moussy, ik hoop dat het helpt... jeetje joh, wat haalt ie in zijn hoofd?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 18:51:14 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_69426676
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:31 schreef Belana het volgende:
gelijk heb je moussy, ik hoop dat het helpt... jeetje joh, wat haalt ie in zijn hoofd?

.... kunst... Als ie later niet naar de kunst academie gaat dan schop ik hem er heen... denk ik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 18:54:59 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69426813
holy mozes moussy ... ik ben blij dat mijn badkamerdeur zodanig klemt dat een kleuter hem niet openkrijgt ...

als hij zich zo verveelt dattie dit doet, waarom koop je m dan geen schildersezel en kwasten met verf, + 1 of 2 echte doeken om mee te beginnen?? kan hij echte kunst maken niet om hem te belonen voor zijn gedrag, maar om te zorgen dat hij je badkamer met rust laat

dinsdag 26 mei 2009 @ 18:57:58 #234
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_69426916
Mous Wat een verschrikking zeg
Heb je 'm al ingeschreven op de kunstacademie?
Ylana
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:24:16 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69427945
Ai Mous...
pi_69428024
Oh my
♥mama van het liefste jongetje♥
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 19:34:40 #237
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69428342
ik zou maar een schuifje op de badkamerdeur gaan zetten.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:37:05 #238
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69428449
Mous
Heb je er al aan gedacht hem in de auto te laden en richting politiebureau te rijden met hem?
Heeft m`n vader 1x gedaan bij mij toen ik voor de 30ste keer op het behang gekleurd had..daarna durfde ik zelfs met de kleurdoos (haha ) dicht niet meer bij een muur in de buurt te komen
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:44:00 #239
105850 Fuente
mamamuts
pi_69428760
Oeh Mous! Kan me indenken dat je 'm een tik verkocht hebt, jeetje zeg! Da's dus lullen tegen een muur wat dat betreft. Wat vond hij er dit keer zelf van?
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 19:53:14 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_69429142
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef lady-wrb het volgende:

quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:42 schreef moussy het volgende:
op de badkamer zit inmiddels een schuifje.. ik hoop dat hij nog niet creatief genoeg is om hem open te maken.
Hij was zo creatief om tegen zn zus te zeggen dat hij héél nodig moest poepen en anders in zn broek zou poepen.. had ie maar in zn broek gepoept Zus had nog wel ff snel voor ze hem de badkamer in liet haar eigen badschuim gered Die kan om 20 uur naar bed.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 19:58:58 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69429403
dat is wel heel erg
ik zou m een luier omdoen.
heeftie ook niets meer in de badkamer te zoeken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:02:32 #242
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69429564
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef lady-wrb het volgende:

Eerder een dwangbuisje...
pi_69430113
omg mous, wat erg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:35:51 #244
206640 Beelzebufo
pi_69431162
Sterre (bijna 4) moest ineens weer een luier aan. Met enig gepraat ging ze tóch accoord met een onderbroek.
Even later komt ze vertellen dat ze in de tuin geplast heeft. én gepoept.

En helaas: achterin een grote plas op het terras en voorin een grote drol...

Een dag later slaagde ze er in om in een emmer te plassen, daar zand bij te doen en het geheel binnen, in de gang, om te kiepen. Waarna zusje Roos (1,5) er lekker met haar handjes in ging pletsen. We hebben ze beiden buiten gezet en met de tuinslang afgespoeld.

Vanavond ging het overigens redelijk, ze is maar 4x uit bed geweest.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 20:36:08 #245
141844 Macka66
pi_69431181
Mous, ik bewonder je om de kalme manier waarop je hier verslag komt doen!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 21:08:31 #246
7074 moussy
kuttekop
pi_69432429
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:36 schreef Macka66 het volgende:
Mous, ik bewonder je om de kalme manier waarop je hier verslag komt doen!
Ik voel me echt k*t dat ik hem een tik voor zn kont heb gegeven, hij keek me ook echt aan van wat doe jij nou?!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:08:45 #247
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69432435
Mous, jeetje wat erg zeg. Groot gelijk die tik
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 mei 2009 @ 21:11:13 #248
13151 crew  Rewimo
pi_69432519
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef moussy het volgende:
Ik voel me echt k*t dat ik hem een tik voor zn kont heb gegeven, hij keek me ook echt aan van wat doe jij nou?!
Lijkt me logisch dat je je daar rot onder voelt, maar misschien is het wel doorgedrongen doordat hij zo'n reactie niet van je verwacht?
pi_69432689
Logisch inderdaad dat je je rot voelt, maar het is ook wel handig als het nu tot hem doordringt dat bepaalde dingen niet kunnen!
Geen tik en nog 5x dit is ook niet echt een optie.
pi_69432701
Wat Rewimo zegt
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:17:02 #251
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69432715
Mous, ik had er minstens 6 gegeven denk ik. Hij weet dat het echt niet mag, dan verwacht niemand dat je een tweede keer niet nog woester bent. Ik snap dat je je er vervelend bij voelt maar het is heel begrijpelijk vind ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:22:26 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69432914
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef moussy het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar ik neem aan dat je de vorige keer niet ook al niet al te vriendelijk hebt gereageerd... Heel hard dan, maar wie niet horen wil moet maar voelen... soms is dan toch hetgene dat wel werkt.
Maar ik snap dat je je rot voelt hoor...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:28:03 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69433134
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:16 schreef freecell het volgende:
het is ook wel handig als het nu tot hem doordringt dat bepaalde dingen niet kunnen!
Geen tik en nog 5x dit is ook niet echt een optie.
Die tik garandeert toch niet dat hij het niet nog eens zal doen?
Wel rot Mous...
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:35 schreef Beelzebufo het volgende:
En helaas: achterin een grote plas op het terras en voorin een grote drol...
Sorry, maar:
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:39:25 #254
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69433608
Moussy, ik ga die Cas van jou zeker nog even 12-15 jaar volgen om te zien wat hij nou met al die creativiteit gaat doen in zijn leven.
Ik kan me wel voorstellen dat je je rot voelt over die tik. Soms reageer je sneller dan je denkt. Het feit dat hij zo geschrokken is en jij ook toont wel aan dat hij dit niet gewend is van jou. Geen man overboord toch?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_69434861
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Die tik garandeert toch niet dat hij het niet nog eens zal doen?
Nee, uiteraard niet! Maakt de kans wel kleiner imo.
heb als kind 1x een pak voor mijn kont gehad (dat ik me kan herinneren) het was terecht en ik heb het nooit meer gedaan. Juist als het een uniek iets is, maakt het vaak wel indruk.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 22:08:35 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_69434897
Oh ik heb ook écht wel sorry gezegd tegen hem! Stomme onmacht.. Hij stond me uit te lachen over zn kunst en zo terwijl ik niet vriendelijk stond te preken en toen had hij de tik te pakken.

Echt, als dit de nieuwe Herman Brood niet is weet ik het niet meer!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:09:33 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69434929
Dan zou ik zeker ook het medicijnkastje maar goed op slot houden.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:12:03 #258
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69435028
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:09 schreef dutchie het volgende:
Dan zou ik zeker ook het medicijnkastje maar goed op slot houden.
En je make-up achter slot en grendel, met nagellak en lippestift kan je ook prachtige kunstwerken maken!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:31:05 #259
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69435806
Aarg hoe ergelijk!
Doet me denken aan een lesje wat mijn moeder me vroeger leerde.. Ik had de neiging te gaan bijten als iets me niet zinde. Zo beet ik mijn moeder ook een keer. Zij bedacht zich geen seconde en beet mij terug! Heb het nooit meer gedaan..
Is er niet iets waar Cas heel erg aan gehecht is waar jij eens echte moussy kunst van kunt maken? Dan ervaart hij ook het gevoel wat jij nu hebt en begrijpt hij het misschien beter.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:36:41 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69436041
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:31 schreef Koosje het volgende:
Aarg hoe ergelijk!
Doet me denken aan een lesje wat mijn moeder me vroeger leerde.. Ik had de neiging te gaan bijten als iets me niet zinde. Zo beet ik mijn moeder ook een keer. Zij bedacht zich geen seconde en beet mij terug! Heb het nooit meer gedaan..
Tja, ik heb dat vaker gelezen. Ik vind het bedenkelijk, ook al werkte het bij jou.
Terugbijten om een kind te leren dat het niet mag bijten. Het zelfde als roepen dat een kind niet zo moet schreeuwen.... Oog om oog, tand om tand.
quote:
Is er niet iets waar Cas heel erg aan gehecht is waar jij eens echte moussy kunst van kunt maken? Dan ervaart hij ook het gevoel wat jij nu hebt en begrijpt hij het misschien beter.
Dit doet me denken aan een documentaire die ik ooit heb gezien over zwakbegaafde ouders (waarmee ik absoluut niets wil impliceren hoor! ).
Een kind van nog geen jaar sliep 's nachts nog niet door waardoor de ouders er regelmatig uit moesten. Toen het meisje eindelijk wél doorsliep, had vader haar wakker gemaakt, zodat "zij ook eens wist hoe het voelde om in je nachtrust gestoord te worden".

Oftewel, ik vind het niet zo'n goede suggestie.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 22:38:20 #261
7074 moussy
kuttekop
pi_69436108
Ik ben niet gehecht aan mn flessen shampoo hoor, ook niet aan de pakken waspoeder.. alleen de rotzooi er van.. hij moest helpen opruimen, dat vond ik al straf genoeg.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:38:41 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_69436126
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan een documentaire die ik ooit heb gezien over zwakbegaafde ouders (waarmee ik absoluut niets wil impliceren hoor! ).
Een kind van nog geen jaar sliep 's nachts nog niet door waardoor de ouders er regelmatig uit moesten. Toen het meisje eindelijk wél doorsliep, had vader haar wakker gemaakt, zodat "zij ook eens wist hoe het voelde om in je nachtrust gestoord te worden".

*mond vol tanden* Dat is inderdaad behoorlijk triest

Ik weet niet wat ik in dit geval gedaan had.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:40:26 #263
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69436199
quote:
Tja, ik heb dat vaker gelezen. Ik vind het bedenkelijk, ook al werkte het bij jou.
Terugbijten om een kind te leren dat het niet mag bijten. Het zelfde als roepen dat een kind niet zo moet schreeuwen.... Oog om oog, tand om tand.
Sja, en toch was dat wel de methode die ooit bij Suus heeft gewerkt. Die sloeg namelijk, het liefste op mijn wangen. En ze had toen toch al de leeftijd dat "NEE! NIET DOEN DAT DOET ZEER!" wel duidelijk moest zijn (ruim 3 jaar!).

Tot ik het dus op een dag bij haar terug deed... "au!" "Ja dat doet zeer he.. dat doet het dus ook bij mij."
Op dat moment werd haar dus duidelijk wat ze zelf elke keer deed en wat dat bij mij voor gevolg had en sindsdien deed ze het niet meer. Ze besefte namelijk toen wát ze elke keer deed bij mij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 22:45:07 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69436394
dat kan ik me dus echt niet voorstellen dat ik dat zou doen bij mijn kind... terugbijten (wat ik trouwens niet eens kan )of wakker maken omdat wij er ook voor hem uit moesten.. het enige waarvoor ik jantje wel eens wakker gemaakt heb 's nachts, was omdat hij ziek was (buikgriep) en maar kleine beetjes per keer dronk, toen heb ik hem twee nachten wakker gemaakt voor een nachtvoeding, zodat hij tenminste wat vocht en voedingsstoffen extra binnenkreeg (en hield)

dinsdag 26 mei 2009 @ 22:47:17 #265
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69436481
quote:

Dit vind ik een slechte vergelijking. Een kind van nog geen jaar doet niets bewust. Het lijkt erop dat Cas het wél bewust doet.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 22:51:04 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_69436649
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:47 schreef Koosje het volgende:

[..]

Dit vind ik een slechte vergelijking. Een kind van nog geen jaar doet niets bewust. Het lijkt erop dat Cas het wél bewust doet.
Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. en dan ben je bezig en denk je OEPS! smeer je alles zo goed mogelijk weg, en dat is dus wasgoed, bakje van de wasmachine enz enz... zoiets.. en misschien heb ik het ook wel mis, hij geeft geen uitgebreid antwoord op het waarom.

Wie was er vroeger niet gek op zakjes shampoo?!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:52:18 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_69436698
Ik denk dat het om het kliederen gaat en niet zozeer om het pesterige inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 22:52:40 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69436714
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:51 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. Wie was er vroeger niet gek op zakjes shampoo?!
smurfensnot

dinsdag 26 mei 2009 @ 22:56:54 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69436895
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:47 schreef Koosje het volgende:

[..]

Ik ben het met Mous eens dat Cas' actie ook niet echt bewust zal zijn geweest.
Het gaat mij erom dat ik de methode 'oog om oog, tand om tand' niet zo pedagogisch vind. Als (niet zwakbegaafde ) opvoeder moet je imo op zoek naar andere methoden.

En Moussy, ik wil nog zeggen dat ik het echt top van je vind dat je sorry hebt gezegd voor die tik!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:58:10 #270
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69436952
quote:

[..]

Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. en dan ben je bezig en denk je OEPS! smeer je alles zo goed mogelijk weg, en dat is dus wasgoed, bakje van de wasmachine enz enz... zoiets.. en misschien heb ik het ook wel mis, hij geeft geen uitgebreid antwoord op het waarom.

Wie was er vroeger niet gek op zakjes shampoo?!
Nee, natuurlijk doet hij het niet om zijn moeder te pesten! Maar je kunt toch niet ontkennen dat hij er niet bij nadenkt? Hij zal zich er toch van bewust zijn dat shampoo niet op de vloer hoort maar in het haar?

Ik probeer me even voor te stellen dat mijn zoontje zoiets zou doen. Die zou inderdaad gewoon even lekker aan het kliederen zijn. Niet beseffende dat het niet zo hoort, dat het niet mag. Ik zou de eerste keer ook boos worden (heej, ik ben ook maar een mens!) en hem duidelijk zeggen dat het niet mag en ook uitleggen waarom niet. Vooral dat laatste vind ik belangrijk, altijd uitleg geven.
Maar als het na twee / drie keer nog niet door dringt?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:01:50 #271
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69437109
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:56 schreef Moonah het volgende:
Als (niet zwakbegaafde ) opvoeder moet je imo op zoek naar andere methoden.
Het is natuurlijk makkelijk een bepaalde methode af te keuren. Maar wat zou volgens jou een goede methode zijn?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:02:59 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_69437160
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef Koosje het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk doet hij het niet om zijn moeder te pesten! Maar je kunt toch niet ontkennen dat hij er niet bij nadenkt? Hij zal zich er toch van bewust zijn dat shampoo niet op de vloer hoort maar in het haar?

Ik denk dat ik liever zou hebben dat Ruben een pot shampoo over de grond gooit dan dat ie het allemaal in zijn haar smeert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:04:37 #273
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69437229
hm ja, okay
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:06:57 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69437328
Het gaat me niet om iets makkelijk willen afkeuren. Het gaat mij erom dat ik principieel tegen niet-pedagogisch opvoeden ben. En dat bedoel ik niet als aanval. Ik snap heus dat mensen in the heat of the moment wel eens anders handelen dan ze zouden doen als eea beter is doordacht. Maar om welbewust iets te verknallen waar een kind aan gehecht is om hem iets duidelijk te maken, dat gaat me dus drie bruggen te ver.

Ik weet zo niet wat ik zou doen. Ik vind samen opruimen heel acceptabel.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 23:09:55 #275
141844 Macka66
pi_69437401
quote:

[..]

Opzoeken van grenzen?
Zoiets zou het wel zijn voor Lucie. Die daagt ons uit, doet soms hele stoute dingen nadat ze gecorrigeerd is rustig en zichtbaar nog een keer, zodat wij dan heel erg duidelijk paal en perk moeten stellen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 23:09:58 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69437403
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:01 schreef Koosje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk een bepaalde methode af te keuren. Maar wat zou volgens jou een goede methode zijn?
ik heb ooit eens een supernanny ofzo zitten kijken. als kinderen (eentje was ook echt driftig, ging slaan schoppen en trok alle aandacht naar zich toe, andere twee kinderen werden weggedrukt door haar driftbuien) die zette dat kind in zo'n geval op een 'strafbankje'. eerst vijf minuten, dan praten, werkte het niet? nog eens vijf minuten. na een maand was het helemaal over geloof ik.

niet naar zijn kamer sturen (daar ligt speelgoed etc) gewoon in het gezicht, in een hoekje van de kamer, waar je kan zien wat hij doet, maar wel op een plaats waar hij normaal niet zit, laten nadenken over zijn daden. wil hij ervan weglopen, oppakken en terugzetten. net zolang tot er een gesprek mogelijk is, en duidelijk is dat hij doorheeft wat hij fout gedaan heeft.

† In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18:52 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_69437724
Vorige keer hebben we het niet samen opgeruimd, want haarverf en dat zag ik écht niet zitten. Ik zie wel of het samen opruimen gewerkt heeft... er is maar 1 manier om er achter te komen, het knippie op de deur open laten
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24:53 #278
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69437968
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:06 schreef Moonah het volgende:
Het gaat me niet om iets makkelijk willen afkeuren. Het gaat mij erom dat ik principieel tegen niet-pedagogisch opvoeden ben. En dat bedoel ik niet als aanval. Ik snap heus dat mensen in the heat of the moment wel eens anders handelen dan ze zouden doen als eea beter is doordacht. Maar om welbewust iets te verknallen waar een kind aan gehecht is om hem iets duidelijk te maken, dat gaat me dus drie bruggen te ver.

Ik weet zo niet wat ik zou doen. Ik vind samen opruimen heel acceptabel.
Je trekt mijn woorden een beetje uit z'n verband. 'Welbewust iets verknallen waar een kind aan gehecht is', terwijl ik zou proberen het kind een soortgelijk gevoel te laten ervaren als wat het veroorzaakt heeft door bijv. een flinke kneep uit een fles badschuim van het kind over de grond smeren. Wat moussy ook al zegt, je bent niet gehecht aan een fles shampoo en een kind zal ook niet enorm gehecht zijn aan een fles badschuim. Dit zou voor mijn principes en gedachten over opvoeden pedagogisch correct zijn.
Wie bepaalt dat zo'n methode 'niet-pedagogisch' is?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:30:03 #279
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_69438195
Soms ben je ook maar mens hè? Mijn oudste zit nu in groep drie en presteert het om mij een vuile etter te noemen. Dan sla ik hem (nog net) niet, maar hij mag wel even fijn gaan wieberen.... Onpedagogisch
pi_69438266
Ja en wie heb je er mee als je de shampoo van het kind om gooit?
Ik denk dat je met zoiets toch echt niet bereikt wat je wilt??
En als ik het kind was geweest dan was ik dan compleet uit mijn plaat gegaan
want als ik het niet mag waarom mag jij het dan wel met mijn shampoo?

Maar jeetje zeg, alweer wat naar Moussy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:34:51 #281
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69438382
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:31 schreef MamsX het volgende:
Ik denk dat je met zoiets toch echt niet bereikt wat je wilt??
Blijkbaar wel
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 23:35:22 #282
7074 moussy
kuttekop
pi_69438403
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:30 schreef Leah het volgende:
Soms ben je ook maar mens hè? Mijn oudste zit nu in groep drie en presteert het om mij een vuile etter te noemen. Dan sla ik hem (nog net) niet, maar hij mag wel even fijn gaan wieberen.... Onpedagogisch
Zo zei Cas laatst tegen mij "ik vind je stom!" waar mijn moeder bij was Waarop zij zei, Als je er 1 van mij was dan wist ik het wel! ... ik weer Gelukkig voor hem is ie van mij! En ik reageer er niet op, ik vind hem ook wel eens stom, zoals vanavond, alleen snap ik al dat ik het moet denken en niet zeggen, maar ik zou me ook geen vuile etter laten noemen ik zeg ook wel eens als ze iets van die geest tegen me zeggen, dan moetje misschiene en nieuwe moeder zoeken? Maar dát willen ze (tot nu toe ) ook niet!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:40:18 #283
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_69438606
Het lijkt misschien heel lullig wat ik zeg, maar ik zie in Cas ook wel een beetje het "tweede kind". Die zijn al zoveel bijdehanter als die eerste, met alle taalgebruik/acties vandien . Ik vind het soms ook wel lastig hier (no offence Moonah ea) om alle pedagogische principes te lezen...

Dat lúkt soms gewoon niet meer als ze groter worden!
pi_69439448
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:34 schreef Koosje het volgende:

[..]

Blijkbaar wel
Nee absoluut niet want ik was dan uit mijn plaat gegaan omdat mama het ook doet.
Wat mama dan ook doet, als ik iets breek van mijn moeder, en zij zou iets breken van mij om mij te leren dat zoiets niet mag.. Dan leer ik mijn lesje niet op die juiste manier hoor.

Als jij met mijn spullen wel mag gooien? Waarom ik dan niet met de jouwe?
  woensdag 27 mei 2009 @ 00:10:45 #285
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69439682
Toen ik als kind door mijn moeder werd terug gebeten, heb ik het nóóit meer gedaan. Hoor. Voor mij was het duidelijk, bijten doet pijn. Ik wilde niemand pijn doen.
Gelukkig is elk kind anders
pi_69443560
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:03 schreef MamsX het volgende:

Als jij met mijn spullen wel mag gooien? Waarom ik dan niet met de jouwe?
Als mama wijn drinkt, waarom mag ik dan niet? Als mama op de grote weg fietst, waarom mag ik dan niet? Als mama al mijn kleren uit mijn klerenkast mag halen om ze uit te zoeken en weer op te ruimen, waarom mag ik dan niet al mama's kleren er uit trekken....
Omdat mama's andere dingen mogen dan kinderen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 08:42:42 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69444050
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:56 schreef freecell het volgende:

[..]

Als mama wijn drinkt, waarom mag ik dan niet? Als mama op de grote weg fietst, waarom mag ik dan niet? Als mama al mijn kleren uit mijn klerenkast mag halen om ze uit te zoeken en weer op te ruimen, waarom mag ik dan niet al mama's kleren er uit trekken....
Omdat mama's andere dingen mogen dan kinderen!
mijn vader zei ooit tegen mei: ik doe niets wat jij ook niet mag .. memorabele woorden voor mij .. hij zat op dat moment namelijk achter de gokkast met een glas bier en een peuk in zijn handen.. ik was veertien of vijftien, mocht niet gokken, roken of drinken, maar toch deed mijn vader niets wat ik ook niet mocht...

woensdag 27 mei 2009 @ 09:16:17 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69444659
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:40 schreef Leah het volgende:
Het lijkt misschien heel lullig wat ik zeg, maar ik zie in Cas ook wel een beetje het "tweede kind". Die zijn al zoveel bijdehanter als die eerste, met alle taalgebruik/acties vandien . Ik vind het soms ook wel lastig hier (no offence Moonah ea) om alle pedagogische principes te lezen...

Dat lúkt soms gewoon niet meer als ze groter worden!
Oh, ik begrijp best dat ik in deze een van de beste stuurlui ben.
Ik heb er maar eentje en die is pas 2,5. Compleet andere situatie dus.

Koosje, ik reageerde alleen op het feit dat jij suggereerde om welbewust iets van Cas te vernielen. Ik snap best de intentie erachter, dat je hem hetzelfde gevoel wil laten ervaren. Maar je schaadt dan bewust het vertrouwen, het gevoel van veiligheid waar een kind recht op heeft. En dat vind ik unfair. Als je dan toch moet nadenken over een manier om een kind dergelijke fratsen af te leren, kies dan iets anders.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:52 #289
7074 moussy
kuttekop
pi_69445010
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef Koosje het volgende:

[..]

Je trekt mijn woorden een beetje uit z'n verband. 'Welbewust iets verknallen waar een kind aan gehecht is', terwijl ik zou proberen het kind een soortgelijk gevoel te laten ervaren als wat het veroorzaakt heeft door bijv. een flinke kneep uit een fles badschuim van het kind over de grond smeren. Wat moussy ook al zegt, je bent niet gehecht aan een fles shampoo en een kind zal ook niet enorm gehecht zijn aan een fles badschuim. Dit zou voor mijn principes en gedachten over opvoeden pedagogisch correct zijn.
Wie bepaalt dat zo'n methode 'niet-pedagogisch' is?
Ik begreep ook iets bewust kapot maken hoor, ipv een fles shampoo van hem uitsmeren, maar nog een keer shampoo ruimen zie ik ook niet echt zitten

En iets bewust van hem kapot maken... nah, dat kan ik niet eens.

Vanmiddag krijgen ze allebei een zakje smurfensnot van me, om te laten zien dat als ik het maak het wél mag, zoiets. Best lastig nog dat opvoeden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 09:36:35 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69445095
dan zou ik het samen maken mous, zodat ze ook zien hoe het moet enzo. en als je ze het zelf laat maken onder toezicht, hebben ze er nog meer plezier van denk ik.. en dan maar hopen dat ze het niet kapot gooien in de woonkamer ofzo

woensdag 27 mei 2009 @ 10:27:47 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69446583
Opvoeden lastig, wel nee joh! Dat doe je er gewoon even bij.
(hier spreekt ook een ploetermoeder)
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:37:50 #292
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69451334
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:16 schreef Moonah het volgende:
Maar je schaadt dan bewust het vertrouwen, het gevoel van veiligheid waar een kind recht op heeft. En dat vind ik unfair. Als je dan toch moet nadenken over een manier om een kind dergelijke fratsen af te leren, kies dan iets anders.
Ik wil mijn kinderen leren waar de grenzen zijn en ook zoals Freecel zegt, leren dat volwassenen andere dingen mogen dan kinderen. Daarin wil ik naar mijn kinderen toe heel duidelijk en eerlijk zijn. Wanneer ik bij elk 'opvoedkundig conflict' rekening moet houden met het eventueel schaden van het vertrouwen, kan ik voor mij gevoel die grenzen niet aangeven. Dan zou ik altijd maar rustig en weloverwogen moeten handelen. Dan zou ik mijn kinderen in zulke conflicten als gelijken moeten behandelen en dat gaat niet. Zij zijn nog kinderen, wij volwassenen.

Wanneer ik per ongeluk 5 minuutjes te laat op school kom om ze af te halen, zouden ze er geen vertrouwen meer in kunnen hebben dat ik ze kom halen. Wanneer ik hun bord vol eten weg haal omdat ze er al een half uur mee zitten prutsen, zouden ze er geen vertrouwen meer in kunnen hebben dat ze morgen toch weer eten krijgen. Wanneer ze niet bij een vriendje mogen gaan spelen, zouden ze het gevoel kunnen krijgen dat ik ze niet vertrouw met dat vriendje.

Natuurlijk is vertrouwen belangrijk en wellicht beschadigt het door het kind eenzelfde gevoel te laten ervaren. Maar ik denk dat het vertrouwen door ontelbaar veel andere dingen kan groeien of juist beschadigen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:44:51 #293
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69455047
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:31 schreef MamsX het volgende:
want als ik het niet mag waarom mag jij het dan wel met mijn shampoo?
Die van mij had droog meegedeeld dat ik dan weer nieuwe shampoo moest kopen en was weggelopen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:50:45 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69455220
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:37 schreef Koosje het volgende:
Dan zou ik mijn kinderen in zulke conflicten als gelijken moeten behandelen en dat gaat niet. Zij zijn nog kinderen, wij volwassenen.
Precies! En daarom vind ik dat je als volwassene niet de oog om oog, tand om tand methode zou moeten hanteren.

Maar goed, gezien de door jou aangehaalde voorbeelden leg ik niet duidelijk uit wat ik bedoel, of wil je het niet snappen. Maakt allebei niet uit.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 14:52:16 #295
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69455266
kan je niet een plek maken waar hij wel lekker kan smeren?
buiten bijvoorbeeld met een bus scheerschuim op de tuintafel?
of gaat het ook om het stiekeme? is het alleen leuk als het niet mag?
ik zag pas nog een rol papier die je aan de deur kon hangen om zo megagrote schilderijen te maken.
misschien leuk met vingerverf?
als hij dan zo graag met zijn handen kliederen en klodderen wil, is het dan niet mogelijk een manier te zoeken die jullie allebei leuk vinden?
misschien houdt hij die vervelende dingen dan achterwege?
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:30:19 #296
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69456410
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:50 schreef Moonah het volgende:
Precies! En daarom vind ik dat je als volwassene niet de oog om oog, tand om tand methode zou moeten hanteren.
Niet in alle situaties nee, daar heb je helemaal gelijk in. Een baby van nog geen jaar hoef je niet wakker te maken omdat die jou wakker maakt..
quote:
Maar goed, gezien de door jou aangehaalde voorbeelden leg ik niet duidelijk uit wat ik bedoel, of wil je het niet snappen. Maakt allebei niet uit.
Dat ik het niet helemaal eens ben met wat je heel duidelijk uitlegt, betekent niet dat ik niet begrijp wat je bedoelt Ik hoop dan ook dat je mijn standpunt ook kunt en wilt begrijpen.
Wanneer het echt niet uit zou maken hadden we deze discussie niet.

Ik had gehoopt dat je me meer inzicht had kunnen geven in hoe jij zou reageren in zo'n situatie. Daar zou ik alleen wat van op kunnen steken.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:56:44 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69457352
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:30 schreef Koosje het volgende:

Dat ik het niet helemaal eens ben met wat je heel duidelijk uitlegt, betekent niet dat ik niet begrijp wat je bedoelt Ik hoop dan ook dat je mijn standpunt ook kunt en wilt begrijpen.
Wanneer het echt niet uit zou maken hadden we deze discussie niet.
Oh ja! Dat is ook nog een mogelijkheid, dat je het niet met me eens bent!
Maar nee, sorry, ik kan en wil jouw standpunt niet begrijpen. Het strookt te veel tegen mijn gevoel in om een kind moedwillig te kwetsen (zo zie ik het tenminste).
En zoals gezegd, ik weet niet hoe ik met een dergelijke situatie om zou gaan. Zo ver zijn we hier nog niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 mei 2009 @ 16:00:02 #298
13151 crew  Rewimo
pi_69457450
Wij hebben zo'n soort situatie ook eens gehad met Christan. Twee keer zelfs nu ik erover nadenk. Een keer vaseline over de hele commode plus meneer zelf {glibberdeglibber}. Toen was ie denk ik een jaar of zo.

En een keer toen we bij qltel thuis waren en een vreemd luchtje in de gang roken. Iets zoets, we konden het niet thuisbrengen. Tot we naar bed gingen en ik de badkamer inliep. De hele douchebak rood, ik schrok me kapot. Wij snel naar Christan, die lag heerlijk te slapen Maar hij rook wel erg zoet Toen had ie een fles rood kinderbadschuim te pakken gekregen. Zijn Po-knuffel heeft er nog maanden naar geroken Ik denk dat ie toen 2,5 was of zo. Beide keren hebben we hem geen straf gegeven

Maar bij een kind van 5 of 6 ligt dat toch anders vind ik. Die zijn normaal gesproken in staat om te snappen dat ze iets van een ander vernielen of smerig maken. En dan vind ik straffen wel op zijn plaats. Meehelpen met schoonmaken lijkt me prima. Iets van het kind stukmaken of vuil maken dan weer niet. Ik weet niet precies hoe ik zou straffen.

Wij zijn hier trouwens ook van het uitleggen. Ik zal nooit zomaar iets verbieden maar altijd uitleggen waarom. Dat werkt bij Christan in elk geval ook erg goed.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:21:23 #299
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69458262
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:56 schreef Moonah het volgende:
Oh ja! Dat is ook nog een mogelijkheid, dat je het niet met me eens bent!
Maar nee, sorry, ik kan en wil jouw standpunt niet begrijpen. Het strookt te veel tegen mijn gevoel in om een kind moedwillig te kwetsen (zo zie ik het tenminste).
En zoals gezegd, ik weet niet hoe ik met een dergelijke situatie om zou gaan. Zo ver zijn we hier nog niet.
Jammer dat je de discussie (die volgens mij prima verliep) op deze manier een vervelende draai wilt geven.

Een kind kan zich ook gekwetst voelen als je gewoon tegen een kind zégt dat je iets vervelend vindt, of iets verbiedt. Maargoed, misschien spreken we elkaar nog eens 'als je zover bent'..

Wanneer ik mijn kind hetzelfde gevoel wil laten ervaren als het veroorzaakt heeft denk ik (want heb het nog nooit hoeven toepassen) dat mijn kind een nieuw gevoel leert kennen, waarmee het kan leren omgaan. Ik denk dat dat gevoel onduidelijker was geweest wanneer ik voor de derde keer had verteld dat iets niet mag en hem twee minuten op een strafstoeltje had gezet.

Waarmee ik uit wil leggen dat ik mijn kind niet moedwillig kwets, oneerlijk behandel of zijn vertrouwen schaadt zoals je schrijft in je berichten.

In de door moussy aangegeven situatie zou meehelpen opruimen ook een prima 'straf' zijn. Het kind ervaart dan de gevolgen van zijn acties, wat in de buurt komt van het ervaren van het gevoel wat het veroorzaakt heeft.
pi_69459885
Op eentje na heeft Fons alle nog onrijpe aardbeien van de plantjes getrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')