Als reactie op:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ohho![]()
En ik maar denken dat mijn "ik kijk stoicijns tv en ik hoor niet dat jullie mij roepen, zeggen dat straks het eten weg is, zitten te eten én afruimen en als ik dan in bed lig kom ik janken dat ik zo'n hohonger heb" middelste al een rol behang waard was.![]()
Baas boven baas
![]()
En wat schrijf je hilarisch, en wat zal je geschrokken zijn. en kwaad!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou en het vervolg van die fase van "och hij is net weer met school begonnen dit gaat wel over". De oogst van vandaag:
Mama komt hongerig thuis, tafel staat klaar edoch er mist een kind, dat bij navraag blijkt buiten te spelen. Mama loopt voor Jan Piet Hein Snot een kwartier de hele buurt af te zoeken ("Je moet het wel zeggen als je ergens anders heen gaat he?" -"Jahaaaa mam. Dat wéét ik toch"). Mama loopt net tandenknarsend naar huis als het kind opduikt uit een huis. Kind sprint naar een speeltoestel, klimt erop en beweert "dat hij van papa niet hoefde te zeggen als hij ergens naar binnen ging". Mama reageert nog steeds ijzig beheerst waarop het volgende gesprek zich ontspint:
-"Okay, volgende keer wel even zeggen he. En nu gaan we naar huis."
-"Nee."![]()
-"Wat nee?"![]()
-"Ik kom niet."![]()
-"We gaan eten"![]()
-"Ik heb geen honger"![]()
-"Kom nu naar beneden"![]()
-"Nee"![]()
Optie A: mezelf het toestel inwurmen via de glijbaan zodat de halve buurt ziet hoe ik met mijn kont eruit stekend een kind naar beneden sleur.
Optie B: het kind mededelen dat hij het maar uitzoekt en dat de deur niet opengaat zolang we aan tafel zitten (vuistregel bij ons thuis, heb er een gruwelijke hekel aan om collectanten of telefoons te beantwoorden of om andere redenen de hele tijd van tafel te moeten)
Enfin, zonder kind naar huis. Koud een paar happen naar binnen: DING DONG. De bel. De draak is gearriveerd en staat voor het raam te gesticuleren dat hij naar binnen wil. Ik gebaar terug dat hij moet wachten.
Draak begint vuur te spugen, krijst, stampvoet. Ik schud mijn hoofd en negeer het gedrocht verder. Draak begint hierop nog harder te loeien (passerende mensen op de fiets draaien hun hoofd om, de buurman komt naar buiten). Ik proef mijn eten niet meer en knarsetand me door de happen heen.
RINKELDEKINKEL. En nu hebben we dus ipv een ruit in de voordeur een stuk hardboard, ligt er een draak voor straf in bed sinds 17:30 te janken dat ie toch heus wel hohohonger heeft.
Raad eens wie er de komende week niet buitenspeelt?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh dat is ie ook dubbel en dwars wed ikquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ohho![]()
En ik maar denken dat mijn "ik kijk stoicijns tv en ik hoor niet dat jullie mij roepen, zeggen dat straks het eten weg is, zitten te eten én afruimen en als ik dan in bed lig kom ik janken dat ik zo'n hohonger heb" middelste al een rol behang waard was.![]()
...
Ja, mijn raam is iddquote:
Hij gaf een ram op de ruit en verdiende een one-way-ticket naar Vroegnaarbedland met een all-in Nietbuitenspelen-arrangement.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:42 schreef sjak het volgende:
Oh Mwana, wat dapper dat je zo consequent was en wat zul je geschrokken zijn bij het rinkelen. Wat gebeurde er?
Hij stond met een soortement van Mr. Bean-uitdrukking te kijken op het tuinpad.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:03 schreef sjak het volgende:
Pffff wat erg! Was ie zelf ook nog geschrokken? Tjonge, ik weet niet hoe ik zou reageren!
ja, hier ook, dubbele eigenwijsheid, dubbel ongeduld en ook dubbele opvliegendheid (ik kon er iig als kind ook wat vanquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:20 schreef E.T. het volgende:
Het opvliegende hebben ze iig niet van mij(nee, echt niet)..
qua eigenwijsheid zijn ze dubbel belast.. en hebben ze ook dubbel meegekregen volgens mij![]()
En Tijn zit nog niet in z'n terrible 2's en Saskia zou daar allang vanaf moeten zijn..
ja, maar heeeeeeejquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh dat is ie ook dubbel en dwars wed ik
Dit is trouwens ook mijn middelste, zou het daaraan liggen?
Geen oneven kroost meer eruit werken, dames!
En ook weer niet. Want dit staat me dus te wachten, mochten we voor een tweede gaanquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind dit zo'n geruststellend topic
Ik heb een Osama Cas Ladenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:03 schreef E.T. het volgende:
als ik het karakter van de oudste twee hier zo eens bekijk... voorzie ik binnen niet al te lange tijd ook wel van zulke taferelen![]()
Saskia kan er wat van, maar voor TerrorTijn hou ik echt mijn hart vast
Zulke ochtenden AAAAAH ik ben blij dat ik om 6:15 hier de straat uit fiets nu!quote:
Da's echt een meisjesdingquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef Macka66 het volgende:
Vertel ik hier thuis het relaas van mwana kind 2 en de voordeurruit, vindt lief dat ik wel wat meer medeleven mag tonen. Voor het kindLief heeft als zevenjarige ook eens uit woede een voordeurruit ingeslagen. En daar heb ik dan kinderen van
![]()
Ik hou m'n hart vast voor mayhem Maja, met haar nu al zo lieflijke stemgeluid van 90 dB(A) als ze het ergens niet mee eens is.
Ach, vanmorgen viel het nog mee. Moeizaam, maar geen schade.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:58 schreef Lois het volgende:
Ow god de tranen lopen over mijn wangen van het lachen BeelzebufoWat een heerlijk verhaal.
en geen kale plekken?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:28 schreef moussy het volgende:
Ik had laatst 2 die roken naar een wolk waterstofperoxideik zoeken, in de schuur, in de keuken.. tot ik in de badkamer kwam... de veet ontharingscreme zat tot aan de balken bij het plafond... 3 bussen leeggeklodderd... en dat is dan 9 en 5
Saaie mensen zijn er al genoeg!quote:
Dat bergen we hier érg goed op. Zit thioglycolzuur in dat hele nare brandwonden kan veroorzaken!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:28 schreef moussy het volgende:
Ik had laatst 2 die roken naar een wolk waterstofperoxideik zoeken, in de schuur, in de keuken.. tot ik in de badkamer kwam... de veet ontharingscreme zat tot aan de balken bij het plafond... 3 bussen leeggeklodderd... en dat is dan 9 en 5
Hinderlijker is dat de oudste (nu bijna 6) af en toe de neiging heeft om poedelnaakt door het KDV te rennen om iedereen te laten zien dat hij een jongetje is.quote:
Ik vond het stiekem ook best zieligquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef Macka66 het volgende:
Vertel ik hier thuis het relaas van mwana kind 2 en de voordeurruit, vindt lief dat ik wel wat meer medeleven mag tonen. Voor het kindLief heeft als zevenjarige ook eens uit woede een voordeurruit ingeslagen. En daar heb ik dan kinderen van
![]()
Moeten ze er maar van af blijvenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:47 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat bergen we hier érg goed op. Zit thioglycolzuur in dat hele nare brandwonden kan veroorzaken!!
je mistte dequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:16 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ietwat offtopic, maar hier ben ik het niet mee eens. Mijn kinderen zijn dol op allerlei smeersels, Ik verwacht echter niet dat ze dit soort onderscheiden kunnen maken. Dat zie ik als een van mijn taken als ouder, om ze te beschermen (voor zo ver dat lukt) tegen dit soort ongelukjes...
Als een van de kinderen zich rose-rood verft met een 'gevonden' makeupdoos (dank u, schoonmama) dan lachen we daar hartelijk om. Als er eentje met pijn en brandwonden zou rondlopen omdat ik de ontharingscreme niet zou opruimen, dan zou ik daar niet om kunnen lachen.
Na 72 uur en om het uur bloed prikken mocht ik naar huis...quote:
Jeutje Obli!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef Oblivion het volgende:![]()
Alles goed opbergen...
Ik heb als zeer jonge dame eens prachtige blauwe oogschaduw opgedaan...
Jammer dat het rattenvergif was...![]()
Enkeltje ziekenhuis...
Was verder niet veel aan de hand hoor. (Niet van gegeten)quote:
Het gaat volgens mij op het posticon (linksboven de postquote:
Ik was er al weer overheen. Zojuist weer een incident gehad (vader alleen, moeder is aan het werk):quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij op het posticon (linksboven de post)
Alleen kan je die niet in alle lay-outs zien, dus dat kan wel even verwarrend zijn
Arhg, lekker. En dan heb je dus ook kans dat ze ipv hongerig ziek wakker wordt he...quote:
Na het douchen léék ze weer redelijk vrolijk. Maar ik durfde het dus inderdaad niet aan om er meteen weer een fles in te steken... even afwachten...quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Arhg, lekker. En dan heb je dus ook kans dat ze ipv hongerig ziek wakker wordt he...
Hoe dan ook: succes!quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:57 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Na het douchen léék ze weer redelijk vrolijk. Maar ik durfde het dus inderdaad niet aan om er meteen weer een fles in te steken... even afwachten...
Precies.. 'hij is er niet, ik hoor hem niet' Maar zelfs dát houd je op een bepaald moment niet meer vol.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:50 schreef Jelief het volgende:
pv spoken bestaan niet houd ik mijzelf altijd voor maar soms
ik vergeef het jequote:tss die zin loopt niet idd
Zo haalde ik een week of wat geleden ineens na een bezoekje aan het Kruidvat 12 Teletubbie tandenborstels onderuit de Buggyquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:30 schreef Beelzebufo het volgende:
Stoomfluit-moment:
We waren in een winkel geweest die in half-edelstenen doet, kristallen, dat soort werk. Er stond ook een bak met kleine steentjes en voor een paar euro mocht je er tien uitzoeken en in een mooi zakje meenemen.
De oudste (5) is dol op dit soort dingen, hij blij dat hij mocht uitzoeken. Zakje he-le-maal volgeladen, en onder enig protest de tien mooiste laten uitzoeken. Het werden er twaalf, maar ok.
Komen we thuis, zat dat zakje wéér helemaal vol... Had meneer even zijn broekzakken volgeladen... Wij terug naar die winkel, mocht hij het zelf even uitleggen. Na veel![]()
![]()
de boel teruggegeven, wij als trotse ouders tevreden met dit mooie opvoedmoment.
Blijkt er thuis ineens nóg zo'n compleet vol zakje steentjes tevoorschijn te komen. Echt even een![]()
![]()
moment... We hebben de boel in een envelop gedaan en teruggestuurd (de auto rijdt niet op water! blijf niet heen-en-weer rijden!) en zoonlief liefdevol beloofd dat als er nog één illegaal steentje tevoorschijn kwam ook de betaalde stenen terug zouden gaan.
Laten we maar hopen dat het verschil tussen mijn en dijn nog wat beter gaat doordringen de komende jaren...
Ik denk dat het er volledig aan ligt hoe je ermee omgaat, als je hem meeneemt zwartrijden denk ik idd dat je schoonvader wel eens gelijk kan krijgen, en nee, dit is geen flame.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:53 schreef DJMO het volgende:beelzebufo
wat een handig ventje nu al dan
als ik mijn schoonvader moet geloven krijg ik ook zo'n knaap die (uiteindelijk) naar god noch gebod luistet, houd mijn hart nu al vast
daar lijkt het anders veel op....laat ik het maar vriendelijk houden en niet zeggen wat ik werkelijk denk nu. ik weet dat jij me niet moet, maar laat dat liever niet zo merken ?? je kan me altijd in pm aanvallen als je dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat het er volledig aan ligt hoe je ermee omgaat, als je hem meeneemt zwartrijden denk ik idd dat je schoonvader wel eens gelijk kan krijgen, en nee, dit is geen flame.
Je hebt hem toch wel terug gestuurd naar de kruidvat om zijn zonde op te biechten toch?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zo haalde ik een week of wat geleden ineens na een bezoekje aan het Kruidvat 12 Teletubbie tandenborstels onderuit de Buggy.
Meneertje stond er behoorlijk trots bij te kijken ook nog.
Ik heb ze later teruggebracht, ik was al thuis namelijk, en het ventje is 20 maanden dus ik denk niet dat hij het helemaal besefte...al gebeurde het een week later met een autootje, die had ie in de bak van zijn fietsje gelegd en hij sjeesde ineens al zo vrolijk weg, pompiedom, die heb ik hem dus wel laten teruggeven. Sindsdien laat ik hem nu regelmatig wat uitkiezen, een autootje of een velletje stickers oid, en dat hij dan eerst centjes moet geven bij de kassaquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:19 schreef bibi het volgende:
[..]
Je hebt hem toch wel terug gestuurd naar de kruidvat om zijn zonde op te biechten toch?
Vivi zie mijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb ze later teruggebracht, ik was al thuis namelijk, en het ventje is 20 maanden dus ik denk niet dat hij het helemaal besefte...al gebeurde het een week later met een autootje, die had ie in de bak van zijn fietsje gelegd en hij sjeesde ineens al zo vrolijk weg, pompiedom, die heb ik hem dus wel laten teruggeven. Sindsdien laat ik hem nu regelmatig wat uitkiezen, een autootje of een velletje stickers oid, en dat hij dan eerst centjes moet geven bij de kassa.
Ik ookquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou..ik vond het eigenlijk wel zinnig wat vivi zei
Vivi en dan ook meteen 12quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zo haalde ik een week of wat geleden ineens na een bezoekje aan het Kruidvat 12 Teletubbie tandenborstels onderuit de Buggy.
Ja, en dan heel blij laten zien en roepen "Titieieieieh!! He, mama?!quote:
Ben _ik_ even blij dat niet alleen mijn ochtenden er zo uitzien ...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Beelzebufo het volgende:
Vanmorgen
- De oudste (5) komt uit bed. Ik vraag of hij zich even wil aankleden voor hij gaat eten. Antwoord: Nee.
- Terwijl ik bezig ben met de middelste (3) (zie volgende punt) gaat de oudste naar beneden en eet zijn boterham op
- Middelste wakkergemaakt, meteen zo vanik wil slahahapen
(en nee, ik was niet hypervroeg, 't was 7:15 ofzo). Uit bed gehaald, luier verschoond,
Ik wihihil geheheheen schohohone luier
. Kleren aangedaan:
Ik wihihil geheheheen kleheheheren aan
, meegenomen naar bededen, aan tafel gezet bij boterham
Ik wihihihil niet eheheheten
.
- Ondertussen oudste nogmaals opgedragen om kleren aan te gaan doen.
- Jongste (1) uit bed gehaald, meteen zo van. Schone luier aangedaan
Kleren aangedaan
Boterham gegeven
![]()
![]()
![]()
- Middelste heeft ondertussen een halve fles melk op, maar brood ligt nog onaangeraakt op bord
- Oudste heeft inmiddels broek aan, maar nog geen shirt,.
- Jongste is klaar met boterham, opgepoetst om de restanten appelstroop er af te krijgen:
![]()
- Middelste bedreigd met weghalen van brood omdat we bijna wegmoestenIk wihihil geen brood
- Oudste heeft inmiddels ook shirt aan, maar weigert nu weer schoenen te pakken
- Brood weggehaald bij middelste, meteen zo vanIk whihihil eheheheheten!
Brood weer teruggezet,. Neemt één hapje, heeft genoeg, brood weer weg,
Ik wihihihihil eheheheten!
Tot nu toe ging het redelijk voorspoedig, maar nu komen we toe aan tandenpoetsen
- Oudste:![]()
- Middelste:![]()
- Jongste:![]()
Na enig geworstel met de tandenborstels , schoenen en jassen was iedereen weer schoon, zacht en fris. Hele spul op de bakfiets geladen, op weg naar de kinderopvang.
- Oudste:![]()
- Middelste:![]()
![]()
![]()
- Jongste:![]()
- Middelste en jongste afgegeven bij de kinderopvang: jongste zo van, middelste:
(zou het dan tóch allemaal aan mij liggen??)
- Oudste weer mee naar huis, met de auto naar school. Eigen auto ligt keurig gesorteerd in onderdelen bij de garage, had een leen-Panda mee. Hij mocht voorin, zónder kinderstoel:![]()
![]()
![]()
Inmiddels mijn stemming:
Kom ik aan op mijn werk: koffieautomaat kapot![]()
![]()
![]()
Stapels gezeik en gezeur:![]()
Paar uur zonder de kinderen![]()
![]()
![]()
Maar tóch zijn het schatjes (meestal dan toch). Dus voor J, S en R:![]()
![]()
![]()
Samenvatting:
Jammer is dat... Was die beveiliging zo'n mietje in een veel te groot pak? Of zo'n domme aap die je vaak bij disco's tegenkomt?quote:Op donderdag 25 september 2008 07:57 schreef kleinetrom het volgende:
zo was ik eens bij een juwelier en kwam jongste ineens aanzetten met een hele grote doos van action man, je weet wel, die kosten zo'n euro of 40...
ik die doos terugbrengen met dat kind, blijkt er dus een beveiliging aan de deur te staan!
die was ook geod bezig dus,maar als ik had geweten hoe hij reageerde, had ik die doos in m'n tas gestopt.
sjonge jonge, geen dank je wel, totale des intresse, niet normaal.
het kon hem echt niet schelen dat die doos meegenomen was!
\maar affijn, jongste heeft het nooit meer gedaan!
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
hij was iig heel groot!quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Jammer is dat... Was die beveiliging zo'n mietje in een veel te groot pak? Of zo'n domme aap die je vaak bij disco's tegenkomt?
Dat valt tenminste nog te herhalen! Hier was Suus de vorige keer erg boos op mij, omdat ik niet wist te vertellen wat zij daarstraks gedacht had, maar nu vergeten was!quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:48 schreef bixister het volgende:
anna wil momenteel voortdurend terughoren wat ze zegt. dus dan zegt ze iets, en vervolgens vraagt ze "wat zei ik?". ook tamelijk vermoeiend.
Sowieso verkleint hij ALLE woordjes, maar vuisje staat voor het liedje mèt bijbehorende stapelvuisten 'Deze vuist op deze vuist'.quote:
quote:anna wil momenteel voortdurend terughoren wat ze zegt. dus dan zegt ze iets, en vervolgens vraagt ze "wat zei ik?". ook tamelijk vermoeiend.
Dat is ook echt desinteresse in je kind Ireth.quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:50 schreef Ireth het volgende:
Dat valt tenminste nog te herhalen! Hier was Suus de vorige keer erg boos op mij, omdat ik niet wist te vertellen wat zij daarstraks gedacht had, maar nu vergeten was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeerde boos te klinken, maar volgens mij ging dat niet zo goed
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
Ja, dat vond ik dus ookquote:Op zaterdag 27 september 2008 22:06 schreef Igraine het volgende:Ik vind Amber heel slim en inventief!
quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:55 schreef PM-girl het volgende:
misschien moet je haar een uh, dictafoon geven
Ik heb gezegd dat ze de pot op konquote:Op zaterdag 27 september 2008 22:39 schreef lady-wrb het volgende:
maar het allerbelangrijkste weten we nog niet: krijgt amber nu haar hello kittyding?
quote:
dat zou kunnen, maar zo ontzettend ongeïnteresseerd, het kon hem echt niet schelen, haalde nog net zn schouders niet op.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Nouja, zo raar is dat niet, heel veel van die kerels mogen enkel hun plek verlaten als er daadwerkelijk wat aan de hand is
quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef Ireth het volgende:
*kick*
Mag je een kind op marktplaats zetten?? Bestaan er nog 24/7/365 kostscholen?
Ik heb vanmiddag mijn kind met tandenborstel en tandpasta op de stoep gezet met de mededeling dat ze maar lekker een andere mama moest gaan zoekenHet was of naar buiten om af te koelen en uit mijn zicht, of ik had haar echt een flinke lel gegeven...
Had er even schoon genoeg na vandaag wel 20x gehoord te hebben dat ik een stomme rotmoeder was (oa omdat ze niet op de bank mocht springen en niet met klei tegen de ramen mocht gooien) en als ik haar dan waarschuwde kreeg ik te horen dat ik mijn bek moest houden
Van de tijd dat ze vandaag wakker was heeft ze zo'n 70% op de trap zitten afkoelen en zitten nadenken om vervolgens heel arrogant haar hoofd om te draaien en me mee te delen dat ze niet meer met mij wou praten. "Probeer het positieve in te zien en daarop te reageren!" Ja leuk, maar het enige wat ik aan positiefs kan bedenken van vandaag is dat ze direct in slaap is gevallen toen ze naar bed ging... waarna ik een potje heb zitten janken op de bovenste traptree...
Wat was er ook al weer zo leuk aan ouderschapIk weet het ff niet meer
Nee hoor...Spui gerustquote:Op dinsdag 23 december 2008 20:22 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ook.. Stoom .. Af... BLaaS
Maar dit gaat over kinderen zeker..... hmmm nevermind
quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef Ireth het volgende:
*kick*
Wat was er ook al weer zo leuk aan ouderschapIk weet het ff niet meer
Ik hoop dat het snel weer voorbij isquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:55 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ze wordt dierendokter op de kinderboerderij en in haar vrije tijd wordt ze kangoeroe
Ik bracht haar vanavond op bed, kreeg twee armen om mijn heen.. "Ik vind het weer leuk op school mama!" gevolgd door een dikke kus!![]()
Ik hoop het dus ook, dit is echt niet leuk meer zoquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:08 schreef sjak het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat het snel weer voorbij is
Ik ben daar wel zeker van (hoop ik). Twee van de drie kinderen hier zijn ook al geruime tijd zichzelf even niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:18 schreef Ireth het volgende:
@LovelyLady, ze is 6 november 5 geworden. Ik hoop ook maar dat die drukke decembermaand er mee te maken heeft
Check, ook een keer een draak naar buiten geschoven met de mededeling dat ie maar even na moest gaan denken of ie nog wel met zo'n walgelijke rotmoeder in één huis wilde wonen. Ook in december, ook in een rottijd.quote:
Alles aanwezig mocht het nodig zijn..quote:Op woensdag 24 december 2008 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:
-3 kilo chocoladeproducten inkopen dan wel naar binnen slaan *check
-lekker met een dom boek (bij voorkeur met roze omslag) naar bed *check
-en dat doe je in gezelschap van de theepot, iets met zout dat kraakt (lekker frusti-eten) *check
-al het bovenstaande na een superhete douche/bad *check
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:23 schreef Leah het volgende:
Ik heb er ook al eens 1 buiten gezet hoor. In zijn onderbroek, om 8 uur zondagmorgen.
Soms moet je wat.
Gokje: ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je bij andermans mormeltjes weg kunt lopen én dat je die nooit op hun slechtst ziet. Die van mij bewaren echt drakengedrag vooral voor thuissituaties en dat schijnt ook heel normaal te zijn dat ze alle grenzen bij de hun meest vertrouwde mensen op durven zoeken. Mooi he, die natuur?quote:Op donderdag 25 december 2008 11:30 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Wat een heerlijk topic!!!![]()
![]()
Euh nee, maar waar komt toch altijd dat idee vandaan dat je eigen kind het grootste en vervelendste mormel op aarde is?
Aan de andere kant zou ik het denk ik nóg erger vinden als mijn kind zich zich op zijn ergst gedroeg bij mijn ouders, zus, vrienden, etc. Behalve dat ie dan het bloed onder je nagels vandaan haalt, schaam je je ook nog eens vreselijk dood. En als ie het dan ook nog bij hen zou doen als ik er niet bij was (ouders en zus passen regelmatig op) zou ik hem nooit meer alleen bij hen achter durven laten denk ikquote:Op donderdag 25 december 2008 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gokje: ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je bij andermans mormeltjes weg kunt lopen én dat je die nooit op hun slechtst ziet. Die van mij bewaren echt drakengedrag vooral voor thuissituaties en dat schijnt ook heel normaal te zijn dat ze alle grenzen bij de hun meest vertrouwde mensen op durven zoeken. Mooi he, die natuur?
Oh maar om je je dood te laten schamen hoeven ze alle registers echt niet open te trekken hoor, daar zijn ze geraffineerd genoeg voor.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:42 schreef texelonia het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik het denk ik nóg erger vinden als mijn kind zich zich op zijn ergst gedroeg bij mijn ouders, zus, vrienden, etc. Behalve dat ie dan het bloed onder je nagels vandaan haalt, schaam je je ook nog eens vreselijk dood. En als ie het dan ook nog bij hen zou doen als ik er niet bij was (ouders en zus passen regelmatig op) zou ik hem nooit meer alleen bij hen achter durven laten denk ik
mijn draakje heeft me eens vreselijk voor schut gezet.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh maar om je je dood te laten schamen hoeven ze alle registers echt niet open te trekken hoor, daar zijn ze geraffineerd genoeg voor.
Vorige week in de HEMA, klaar met betalen dus ik zeg tegen zoontje:
-"Kom, we gaan"
Hij keihard: "Wie bent u? Ik ken u niet hoor, u bent mijn mama niet!"
Ik:![]()
Vrouw achter mij:![]()
Ik:(Blij dat hij dit niet op het schoolplein of in het zwembad probeerde, dan ga je toch echt door de grond omdat iedereen je bekijkt alsof je een ontvoerende pedo bent)
o lastig, en echt het gaat over!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:24 schreef Jelief het volgende:
- ze kan niks meer zelf
-ze wil alles zelf doen
-ze heeft driedubbele pannenkoeken in haar oren, of is gewoon oostindisch doof
- ze voert geen opdrachten uit
-ze roept elke dag weer dat ze nietwil slapentussende middag maar slaapt vervolgens wel 2 uur
-ze plastte vanmorgen in haar broek terwijl ze op de bank zat
-ze lust ineens alleennog maar rijst
-ze vraagt om dehaverklap naar de bekende weg, vooral als het antwoord nee is.
Waar is mijn lieve meisje.. ik mis haar zo!
Volgens mij heb ik hem al eens eerder vermeld: Ik ging samen met Jasper patat kopen. Op het winkelpleintje zijn twee patatbakkers: FEBO en een zelfstandigerd die bij ieder weldenkend mens de voorkeur heeft.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh maar om je je dood te laten schamen hoeven ze alle registers echt niet open te trekken hoor, daar zijn ze geraffineerd genoeg voor.
Dat kan best ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:35 schreef Mibos2 het volgende:
Ingrid kan het niet zo zijn dat ze bij de fysio verkeerd is omdat er weer iemand met Tyler bezig is en niet met haar?
Ik heb maar 1 woord: herkenbaar!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:24 schreef Jelief het volgende:
Waar is mijn lieve meisje.. ik mis haar zo!
Dat snap ik wel. Maar ik vind niet dat ze dan alles maar mag doen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:53 schreef Mibos2 het volgende:
Het is voor haar gewoon wennen en dan komt er ook nog een vreemd iemand die weer in haar ogen dan alleen maar met Tyler bezig is en zodoende gaat ze de aandacht trekken. Ik weet niet of hij het op de tafel doet of op de grond maar waarom zet je haar niet erbij aan tafel met een pop en laat haar hetzelfde doen dan ziet ze het en is ze er toch bij. Hier ook 1 jaar fysio in huis gehad voor Kaith haar voorkeurshouding in het begin en later omdat ze niet kon rollen/zitten/kruipen en dergelijke... Toen had ik vaak het kleintje van mijn zus hier en die deed gewoon mee op de grond of aan tafel maar dan met een pop.
Check. Hier ook een tekenterroristje dat tot nu toe heeft gesaboteerd:quote:
Hangt ook van het kind af. En bijna 3 is een wereld van verschil met net 2. Mijn middelste is een paar keer met 2,5 zelf uit bed gelopen, aangekleed, schonk zelf even een lekker bekertje melk in en zette al kontkrabbend de tv aan als of het een kerel van 50 was. Ik slaap nogal licht en hoorde het m doen en greep uit nieuwsgierigheid niet in.quote:Op maandag 13 april 2009 07:21 schreef LovelyLady het volgende:
Tip: Ik zou zowiezo een kind van 2 niet alleen naar beneden laten![]()
Ga er dan gewoon zelf ook uit
Whehehe, hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op maandag 13 april 2009 20:10 schreef texelonia het volgende:
Ik weet het niet, zou kunnen. Maar ja, hij heeft altijd gezegd dat ie zn kamer niet leuk vond, dat ie geen jungle kamer wilde, etc. Dat krijg je er dus van als je niet naar de mening van je kind vraagt
Ja, jaloers gedrag en precies hetzelfde willen als de brusjes -ook al past het totaaaal niet bij zijn leeftijdscategorie of interesses- kennen we hier ook. "Ik wil ook Nijntje lezen!" "Ik wil ook een tuitbeker!" "Ik wil ook medicatie!"quote:Op maandag 13 april 2009 20:32 schreef texelonia het volgende:
Tja nou ja, de laatste tijd maakt ie regelmatig opmerkingen dat ie geen jungle kamer wil. En toevallig is ie dol op roze. En aangezien zijn zusje wel een roze kamer heeft... 1+1=2 ofzow?
En Noah is normaal gesproken de braafheid zelve dus ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Ik lurk veel!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:34 schreef Moonah het volgende:
Well, have fun Mwana!
Leuk dat je er weer eens bent.
Tot op heden (al twee dagen in de vakantie in...) lijkt het draken-seizoen even gekalmeerd te zijn. De laatste tijd géén grote incidenten gehad (zie eerder in deze topicreeksquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef LovelyLady het volgende:
Wel herkenbaar, de vakantie is begonnen en de kids veranderen in DRAAKjes
Die van mij heeft altijd een paar dagen nodig om te acclimatiseren maar echt de maandag was het toppuntquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef Beelzebufo het volgende:
Tot op heden (al twee dagen in de vakantie in...) lijkt het draken-seizoen even gekalmeerd te zijn. De laatste tijd géén grote incidenten gehad (zie eerder in deze topicreeks![]()
![]()
) en ze gedragen zich onderling best aardig!
Wij hebben een familie-abbonement voor de stadsspeeltuin, en dat is inderdáád een prima uitraasplek.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Die van mij heeft altijd een paar dagen nodig om te acclimatiseren maar echt de maandag was het toppunt![]()
Hij heeft wel 10 keer op de trap gezeten en eindigde met een groot gat in zijn broek (hij had een klein gaatje, maar ging dat even groter maken op de trap)Morgen gaan we naar de stadsspeeltuin, kannie daar even uitrazen
De stadsspeeltuin IS leuk. Neem alleen wel een handdoek en (zo mogeljk) wat droge kleren mee.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:37 schreef LovelyLady het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in de stadsspeeltuin geweest![]()
Ik ben gastouder en heb 2 kaarten gehad voor dit seizoen (ik kan hem alleen doordeweeks gebruiken) Ik ga morgen met een collega en onze oppaskindjes + eigen kinderen, wordt vast heel leuk.
Ik dacht dat het hier wel meeviel deze vakantie, dat deed het ook wel, maar dat kan ook komen natuurlijk omdat ik de afgelopen 2 dagen zelf gewerkt hebquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef LovelyLady het volgende:
Wel herkenbaar, de vakantie is begonnen en de kids veranderen in DRAAKjes
quote:Op maandag 18 mei 2009 08:52 schreef moussy het volgende:
Het is maar 1 dader en hij is 5![]()
Hij heeft er wel moeite voor moeten doen, want ik moet al op mn tenen op de deksel van het toilet gaan staan om het te kunnen pakken. Van berouw is niet veel te merken, hij noemt het kunst
Hij stond niet naast mequote:Op maandag 18 mei 2009 14:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh ik zou hem echt een lel hebben verkocht ben ik bangZeker als hij totaal geen berouw of iets toont!
......quote:Op maandag 18 mei 2009 08:13 schreef moussy het volgende:
Ik wil behang, véél behang, héél véél behang!
Een badkamer onder de zwarte haarverf badschuim, shampoo, pak waspoeder, scheerschuim de wasmachine incl was onder de haarverf zooi en als toetje is het ook nog eens in de wasmand gespoten...
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:31 schreef Belana het volgende:
gelijk heb je moussy, ik hoop dat het helpt... jeetje joh, wat haalt ie in zijn hoofd?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou maar een schuifje op de badkamerdeur gaan zetten.
Hij was zo creatief om tegen zn zus te zeggen dat hij héél nodig moest poepen en anders in zn broek zou poepen.. had ie maar in zn broek gepoeptquote:Op maandag 18 mei 2009 13:42 schreef moussy het volgende:
op de badkamer zit inmiddels een schuifje.. ik hoop dat hij nog niet creatief genoeg is om hem open te maken.
Eerder een dwangbuisje...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou maar een schuifje op de badkamerdeur gaan zetten.
Ik voel me echt k*t dat ik hem een tik voor zn kont heb gegeven, hij keek me ook echt aan van wat doe jij nou?!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:36 schreef Macka66 het volgende:
Mous, ik bewonder je om de kalme manier waarop je hier verslag komt doen!
Lijkt me logisch dat je je daar rot onder voelt, maar misschien is het wel doorgedrongen doordat hij zo'n reactie niet van je verwacht?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef moussy het volgende:
Ik voel me echt k*t dat ik hem een tik voor zn kont heb gegeven, hij keek me ook echt aan van wat doe jij nou?!
Begrijpelijk, maar ik neem aan dat je de vorige keer niet ook al niet al te vriendelijk hebt gereageerd... Heel hard dan, maar wie niet horen wil moet maar voelen... soms is dan toch hetgene dat wel werkt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik voel me echt k*t dat ik hem een tik voor zn kont heb gegeven, hij keek me ook echt aan van wat doe jij nou?!
Die tik garandeert toch niet dat hij het niet nog eens zal doen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:16 schreef freecell het volgende:
het is ook wel handig als het nu tot hem doordringt dat bepaalde dingen niet kunnen!
Geen tik en nog 5x dit is ook niet echt een optie.
Sorry, maar:quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:35 schreef Beelzebufo het volgende:
En helaas: achterin een grote plas op het terras en voorin een grote drol...
Nee, uiteraard niet! Maakt de kans wel kleiner imo.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die tik garandeert toch niet dat hij het niet nog eens zal doen?
En je make-up achter slot en grendel, met nagellak en lippestift kan je ook prachtige kunstwerken maken!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:09 schreef dutchie het volgende:
Dan zou ik zeker ook het medicijnkastje maar goed op slot houden.
Tja, ik heb dat vaker gelezen. Ik vind het bedenkelijk, ook al werkte het bij jou.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:31 schreef Koosje het volgende:
Aarg hoe ergelijk!
Doet me denken aan een lesje wat mijn moeder me vroeger leerde.. Ik had de neiging te gaan bijten als iets me niet zinde. Zo beet ik mijn moeder ook een keer. Zij bedacht zich geen seconde en beet mij terug! Heb het nooit meer gedaan..
Dit doet me denken aan een documentaire die ik ooit heb gezien over zwakbegaafde ouders (waarmee ik absoluut niets wil impliceren hoor!quote:Is er niet iets waar Cas heel erg aan gehecht is waar jij eens echte moussy kunst van kunt maken? Dan ervaart hij ook het gevoel wat jij nu hebt en begrijpt hij het misschien beter.
*mond vol tanden* Dat is inderdaad behoorlijk triestquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan een documentaire die ik ooit heb gezien over zwakbegaafde ouders (waarmee ik absoluut niets wil impliceren hoor!).
Een kind van nog geen jaar sliep 's nachts nog niet door waardoor de ouders er regelmatig uit moesten. Toen het meisje eindelijk wél doorsliep, had vader haar wakker gemaakt, zodat "zij ook eens wist hoe het voelde om in je nachtrust gestoord te worden".![]()
Oftewel, ik vind het niet zo'n goede suggestie.
Sja, en toch was dat wel de methode die ooit bij Suus heeft gewerkt. Die sloeg namelijk, het liefste op mijn wangen. En ze had toen toch al de leeftijd dat "NEE! NIET DOEN DAT DOET ZEER!" wel duidelijk moest zijn (ruim 3 jaar!).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef Moonah het volgende:
Tja, ik heb dat vaker gelezen. Ik vind het bedenkelijk, ook al werkte het bij jou.
Terugbijten om een kind te leren dat het niet mag bijten. Het zelfde als roepen dat een kind niet zo moet schreeuwen.... Oog om oog, tand om tand.
Dit vind ik een slechte vergelijking. Een kind van nog geen jaar doet niets bewust. Het lijkt erop dat Cas het wél bewust doet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef Moonah het volgende:
Dit doet me denken aan een documentaire die ik ooit heb gezien over zwakbegaafde ouders (waarmee ik absoluut niets wil impliceren hoor!).
Een kind van nog geen jaar sliep 's nachts nog niet door waardoor de ouders er regelmatig uit moesten. Toen het meisje eindelijk wél doorsliep, had vader haar wakker gemaakt, zodat "zij ook eens wist hoe het voelde om in je nachtrust gestoord te worden".![]()
Oftewel, ik vind het niet zo'n goede suggestie.
Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. en dan ben je bezig en denk je OEPS! smeer je alles zo goed mogelijk weg, en dat is dus wasgoed, bakje van de wasmachine enz enz... zoiets.. en misschien heb ik het ook wel mis, hij geeft geen uitgebreid antwoord op het waarom.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:47 schreef Koosje het volgende:
[..]
Dit vind ik een slechte vergelijking. Een kind van nog geen jaar doet niets bewust. Het lijkt erop dat Cas het wél bewust doet.
smurfensnotquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. Wie was er vroeger niet gek op zakjes shampoo?!
Ik ben het met Mous eens dat Cas' actie ook niet echt bewust zal zijn geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:47 schreef Koosje het volgende:
[..]
Dit vind ik een slechte vergelijking. Een kind van nog geen jaar doet niets bewust. Het lijkt erop dat Cas het wél bewust doet.
Nee, natuurlijk doet hij het niet om zijn moeder te pesten! Maar je kunt toch niet ontkennen dat hij er niet bij nadenkt? Hij zal zich er toch van bewust zijn dat shampoo niet op de vloer hoort maar in het haar?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. en dan ben je bezig en denk je OEPS! smeer je alles zo goed mogelijk weg, en dat is dus wasgoed, bakje van de wasmachine enz enz... zoiets.. en misschien heb ik het ook wel mis, hij geeft geen uitgebreid antwoord op het waarom.
Wie was er vroeger niet gek op zakjes shampoo?!
Het is natuurlijk makkelijk een bepaalde methode af te keuren. Maar wat zou volgens jou een goede methode zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:56 schreef Moonah het volgende:
Als (niet zwakbegaafde) opvoeder moet je imo op zoek naar andere methoden.
Ik denk dat ik liever zou hebben dat Ruben een pot shampoo over de grond gooit dan dat ie het allemaal in zijn haar smeertquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef Koosje het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk doet hij het niet om zijn moeder te pesten! Maar je kunt toch niet ontkennen dat hij er niet bij nadenkt? Hij zal zich er toch van bewust zijn dat shampoo niet op de vloer hoort maar in het haar?
Opzoeken van grenzen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja en waarom? Leuk kliederen met glibberige troep? Bewust je moeder pesten, zodat ze de boel weer kan wassen enuitmesten? Ik denk in zn onschuld het eerste. en dan ben je bezig en denk je OEPS! smeer je alles zo goed mogelijk weg, en dat is dus wasgoed, bakje van de wasmachine enz enz... zoiets.. en misschien heb ik het ook wel mis, hij geeft geen uitgebreid antwoord op het waarom.
ik heb ooit eens een supernanny ofzo zitten kijken. als kinderen (eentje was ook echt driftig, ging slaan schoppen en trok alle aandacht naar zich toe, andere twee kinderen werden weggedrukt door haar driftbuien) die zette dat kind in zo'n geval op een 'strafbankje'. eerst vijf minuten, dan praten, werkte het niet? nog eens vijf minuten. na een maand was het helemaal over geloof ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:01 schreef Koosje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk een bepaalde methode af te keuren. Maar wat zou volgens jou een goede methode zijn?
Je trekt mijn woorden een beetje uit z'n verband. 'Welbewust iets verknallen waar een kind aan gehecht is', terwijl ik zou proberen het kind een soortgelijk gevoel te laten ervaren als wat het veroorzaakt heeft door bijv. een flinke kneep uit een fles badschuim van het kind over de grond smeren. Wat moussy ook al zegt, je bent niet gehecht aan een fles shampoo en een kind zal ook niet enorm gehecht zijn aan een fles badschuim. Dit zou voor mijn principes en gedachten over opvoeden pedagogisch correct zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:06 schreef Moonah het volgende:
Het gaat me niet om iets makkelijk willen afkeuren. Het gaat mij erom dat ik principieel tegen niet-pedagogisch opvoeden ben. En dat bedoel ik niet als aanval. Ik snap heus dat mensen in the heat of the moment wel eens anders handelen dan ze zouden doen als eea beter is doordacht. Maar om welbewust iets te verknallen waar een kind aan gehecht is om hem iets duidelijk te maken, dat gaat me dus drie bruggen te ver.
Ik weet zo niet wat ik zou doen. Ik vind samen opruimen heel acceptabel.
Blijkbaar welquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:31 schreef MamsX het volgende:
Ik denk dat je met zoiets toch echt niet bereikt wat je wilt??
En als ik het kind was geweest dan was ik dan compleet uit mijn plaat gegaan
Zo zei Cas laatst tegen mij "ik vind je stom!" waar mijn moeder bij wasquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:30 schreef Leah het volgende:
Soms ben je ook maar mens hè? Mijn oudste zit nu in groep drie en presteert het om mij een vuile etter te noemen. Dan sla ik hem (nog net) niet, maar hij mag wel even fijn gaan wieberen.... Onpedagogisch
Nee absoluut niet want ik was dan uit mijn plaat gegaan omdat mama het ook doet.quote:
Als mama wijn drinkt, waarom mag ik dan niet? Als mama op de grote weg fietst, waarom mag ik dan niet? Als mama al mijn kleren uit mijn klerenkast mag halen om ze uit te zoeken en weer op te ruimen, waarom mag ik dan niet al mama's kleren er uit trekken....quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:03 schreef MamsX het volgende:
Als jij met mijn spullen wel mag gooien? Waarom ik dan niet met de jouwe?
mijn vader zei ooit tegen mei: ik doe niets wat jij ook niet mag .. memorabele woorden voor mij .. hij zat op dat moment namelijk achter de gokkast met een glas bier en een peuk in zijn handen.. ik was veertien of vijftien, mocht niet gokken, roken of drinken, maar toch deed mijn vader niets wat ik ook niet mocht...quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Als mama wijn drinkt, waarom mag ik dan niet? Als mama op de grote weg fietst, waarom mag ik dan niet? Als mama al mijn kleren uit mijn klerenkast mag halen om ze uit te zoeken en weer op te ruimen, waarom mag ik dan niet al mama's kleren er uit trekken....
Omdat mama's andere dingen mogen dan kinderen!
Oh, ik begrijp best dat ik in deze een van de beste stuurlui ben.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:40 schreef Leah het volgende:
Het lijkt misschien heel lullig wat ik zeg, maar ik zie in Cas ook wel een beetje het "tweede kind". Die zijn al zoveel bijdehanter als die eerste, met alle taalgebruik/acties vandien. Ik vind het soms ook wel lastig hier (no offence Moonah ea) om alle pedagogische principes te lezen...
Dat lúkt soms gewoon niet meer als ze groter worden!
Ik begreep ook iets bewust kapot maken hoor, ipv een fles shampoo van hem uitsmeren, maar nog een keer shampoo ruimen zie ik ook niet echt zittenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef Koosje het volgende:
[..]
Je trekt mijn woorden een beetje uit z'n verband. 'Welbewust iets verknallen waar een kind aan gehecht is', terwijl ik zou proberen het kind een soortgelijk gevoel te laten ervaren als wat het veroorzaakt heeft door bijv. een flinke kneep uit een fles badschuim van het kind over de grond smeren. Wat moussy ook al zegt, je bent niet gehecht aan een fles shampoo en een kind zal ook niet enorm gehecht zijn aan een fles badschuim. Dit zou voor mijn principes en gedachten over opvoeden pedagogisch correct zijn.
Wie bepaalt dat zo'n methode 'niet-pedagogisch' is?
Ik wil mijn kinderen leren waar de grenzen zijn en ook zoals Freecel zegt, leren dat volwassenen andere dingen mogen dan kinderen. Daarin wil ik naar mijn kinderen toe heel duidelijk en eerlijk zijn. Wanneer ik bij elk 'opvoedkundig conflict' rekening moet houden met het eventueel schaden van het vertrouwen, kan ik voor mij gevoel die grenzen niet aangeven. Dan zou ik altijd maar rustig en weloverwogen moeten handelen. Dan zou ik mijn kinderen in zulke conflicten als gelijken moeten behandelen en dat gaat niet. Zij zijn nog kinderen, wij volwassenen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:16 schreef Moonah het volgende:
Maar je schaadt dan bewust het vertrouwen, het gevoel van veiligheid waar een kind recht op heeft. En dat vind ik unfair. Als je dan toch moet nadenken over een manier om een kind dergelijke fratsen af te leren, kies dan iets anders.
Die van mij had droog meegedeeld dat ik dan weer nieuwe shampoo moest kopen en was weggelopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:31 schreef MamsX het volgende:
En als ik het kind was geweest dan was ik dan compleet uit mijn plaat gegaan
want als ik het niet mag waarom mag jij het dan wel met mijn shampoo?
Precies! En daarom vind ik dat je als volwassene niet de oog om oog, tand om tand methode zou moeten hanteren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:37 schreef Koosje het volgende:
Dan zou ik mijn kinderen in zulke conflicten als gelijken moeten behandelen en dat gaat niet. Zij zijn nog kinderen, wij volwassenen.
Niet in alle situaties nee, daar heb je helemaal gelijk in. Een baby van nog geen jaar hoef je niet wakker te maken omdat die jou wakker maakt..quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:50 schreef Moonah het volgende:
Precies! En daarom vind ik dat je als volwassene niet de oog om oog, tand om tand methode zou moeten hanteren.
Dat ik het niet helemaal eens ben met wat je heel duidelijk uitlegt, betekent niet dat ik niet begrijp wat je bedoeltquote:Maar goed, gezien de door jou aangehaalde voorbeelden leg ik niet duidelijk uit wat ik bedoel, of wil je het niet snappen. Maakt allebei niet uit.
Oh ja! Dat is ook nog een mogelijkheid, dat je het niet met me eens bent!quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:30 schreef Koosje het volgende:
Dat ik het niet helemaal eens ben met wat je heel duidelijk uitlegt, betekent niet dat ik niet begrijp wat je bedoeltIk hoop dan ook dat je mijn standpunt ook kunt en wilt begrijpen.
Wanneer het echt niet uit zou maken hadden we deze discussie niet.
Jammer dat je de discussie (die volgens mij prima verliep) op deze manier een vervelende draai wilt geven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:56 schreef Moonah het volgende:
Oh ja! Dat is ook nog een mogelijkheid, dat je het niet met me eens bent!![]()
![]()
Maar nee, sorry, ik kan en wil jouw standpunt niet begrijpen. Het strookt te veel tegen mijn gevoel in om een kind moedwillig te kwetsen (zo zie ik het tenminste).
En zoals gezegd, ik weet niet hoe ik met een dergelijke situatie om zou gaan. Zo ver zijn we hier nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |