abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:39:31 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61169251
Deel 6 alweer

recent nieuws:
quote:
Rookverbod: ‘pure wiet of niet’
AMERSFOORT - Het rookverbod lijkt in de zeven Amersfoortse coffeeshops redelijk strikt te worden nageleefd. In wietzaak ’t Klavertje, bij verkeersknooppunt Hoevelaken, is na een controle een glazen wand geplaatst, waarachter klanten kunnen blowen.

In andere shops als de Horizon, Achter de Arnhemse Poortwal, worden kruiden of waterpijp gebruikt als vervanging voor de ‘verboden’ tabak. Ook wordt er pure wiet verkocht, wat wel mag worden gerookt. Over enkele weken opent de Horizon een rookhokje.

Trenchtown aan de Krommestraat had al voor invoering van het rookverbod op 1 juli bij een verbouwing een blow- en rookruimte achter glas gecreëerd. Bij de Schommel in nieuwbouwwijk Vathorst wordt volgens de eigenaar strikt beleid gevoerd: ,,Binnen alleen pure wiet of niet, sigaretten rook je buiten.’’ Volgens medewerkers van diverse shops verdwijnt de gezelligheid.

Het landelijke rookverbod voor de horeca is nu bijna twee maanden van kracht. Volgens de Voedsel en Waren Autoriteit wordt het bijna overal goed nageleefd.

http://www.ad.nl/amersfoo(...)et_of_nietrsquo.html
quote:
VWA: Tweede rookboete ondanks bezwaar
Horecaondernemers die een rookboete hebben gekregen worden bij de volgende overtreding weer beboet. Bezwaar maken tegen de boete betekent niet dat er geen nieuwe boete opgelegd kan worden.

Dat zegt de Voedsel en Waren Autoriteit. ‘Het verhaal ging rond dat door bezwaar te maken de inspecteurs niets meer konden doen als er gerookt werk in het etablissement’, aldus woordvoerster Annemieke Herberigs in De Telegraaf.

Het is naïef en onjuist dat het loont om bezwaar te maken, zegt Herberigs. Wanneer een horecaondernemer bezwaar maakt tegen de boete, dan hoeft er niet betaald te worden tot de bezwaarperiode is afgerond.

De VWA stelt dat de opschorting van de boete niet betekent dat asbakken zonder consequenties weer op tafel mogen. Wel kunnen ondernemers bij nieuwe boetes weer bezwaar aantekenen.

http://www.missethoreca.n(...)teOndanksBezwaar.htm
quote:
Gemeente waarschuwt horeca voor overlast
Horecaondernemers in Vlaardingen zijn door de gemeente per brief gewezen op overlast van rokers op de stoep voor het bedrijf. De gemeente wil dat horecazaken toezien dat hun gasten op de stoep geen herrie maken.

Verder benadrukt de gemeente dat cafébezoekers hun glas binnen moeten laten staan wanneer ze naar buiten gaan om een sigaretje te roken.

Volgens het Algemeen Dagblad blijft het voorlopig bij een waarschuwing. Wanneer dit niet helpt, worden ingrijpender maatregelen genomen. Welke dat zijn, wordt nog niet bekend gemaakt.

Sinds het rookverbod per 1 juli zeggen politie en de DCMR Milieudienst Rijnmond meer klachten te krijgen over rokers die buiten overlast veroorzaken. Vooral omwonenden klagen over lawaai van kroegbezoekers.

http://www.missethoreca.n(...)recaVoorOverlast.htm
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:41:20 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61169315
Hoe groot is nou de kans dat het bezwaar dat je aantekent eigenlijk weerlegd wordt? Ik heb ook wel eens getracht onder een boete uit te komen maar dat mocht nimmer baten. Overtreding is overtreding.

Ik vraag me ook af hoe groot nou eigenlijk de kans is dat een rechter zegt dat iemand de wet mag overtreden?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:01:34 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61169906
En daar begint het gezeik weer. Klanten worden aangesproken op de gevolgen van wetgeving waar ze niet om gevraagd hebben. Omgekeerde wereld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61170089
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:41 schreef MikeyMo het volgende:
Hoe groot is nou de kans dat het bezwaar dat je aantekent eigenlijk weerlegd wordt? Ik heb ook wel eens getracht onder een boete uit te komen maar dat mocht nimmer baten. Overtreding is overtreding.

Ik vraag me ook af hoe groot nou eigenlijk de kans is dat een rechter zegt dat iemand de wet mag overtreden?
Ik ben vaak genoeg onder boetse uitgekomen. 2x door rood licht rijden, meedere keren voor te hoge snelheid, inhalen over doorgetrokken streep. Allemaal uitgedeelt door een overijverige ambtenaar of verkeerd afgestelde flitsapparatuur. Overtreding is overtreding geldt absoluut niet.
En er zijn zoveel onzinnnige regeltjes en wetten, dat iedereen! wel eens een overtreding begaat. Ook jij. Lees bijv. alleen al alle APV's van je eigen woonplaats. Zeker weten dat er minimaal 1 regel is, waarvan je het bestaan niet weet en deze regelmatig overtreedt.
pi_61170096
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat heb ik 4 of 5 topics terug al gedaan, en ben ik niet weer van plan. Dat jij niet leest, is toch echt jouw probleem.
Ik heb het wel gelezen en het kwam erop uit dat je mij doorverwees naar de kelders van de universiteitsbibliotheken.
quote:
En zonder afdoende bewijs dat meeroken NIET schadelijk is, zal deze wet ook echt niet ongedaan worden gemaakt.
Mét ook niet. Het zogenaamde bewijs diende om de wet te verkopen aan kamer en publiek, maar is in geen enkel opzicht nodig voor de verbindendheid van de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:24:12 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61171588
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het wel gelezen en het kwam erop uit dat je mij doorverwees naar de kelders van de universiteitsbibliotheken.
Nee, het kwam er op neer dat als de onderzoeken die online te vinden waren voor jou niet voldoende bewijs materiaal leveren, dat je zelf wat meer moeite mag doen.

De basis van de huidige wet is de schadelijkheid van meeroken. Als deze basis onjuist is, en de wet is daardoor ook onjuist is ingevoerd, dan zou het een koud kunstje moeten zijn om met bewijs materiaal in de hand dat meeroken NIET schadelijk is een kort geding aan te spannen over onjuiste feiten die als basis voor een wet worden gebruikt. In de meeste democratische landen hebben we het recht om door de regering aan te spreken op het feit als VALSE informatie is gebruikt bij het maken van een wet.

Een voorbeeld is recente wetten die in sommige landen zijn ingevoerd met betrekking tot gewelddadige video games, en het verbod ervan gebaseerd op de wetenschap dat deze spellen gewelddadige reacties veroorzaken bij de spelers. Men klaagde o.a. de staat Michigan en de staat California aan en de rechter achtte het niet bewezen dat spelletjes agressief gedrag veroorzaakt, en verklaarde de wet ongeldig, en Grand Theft Auto 4 lag overal weer in de winkel.

Dat is met meeroken ook heel goed mogelijk. Alleen het feit dat dat nog niet gebeurd is, zeker in landen als de VS waar rechters wetten kunnen beïnvloeden, en de tabakslobby er GROF geld voor over zou hebben om een dergelijke rechtszaak te starten, zou ook moeten aangeven dat meeroken toch genoeg schade doet aan anderen dat de basis van de rookverboden terecht is.

Uiteraard is de rechtspraak in Nederland anders. Maar ook in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden middels gerechtelijke procedures om de geldigheid van een wet te toetsen. Mocht meeroken schadelijk zijn, dan is de wet zeker geldig. Mocht het niet schadelijk zijn, dan kan het hele rookverbod vrij eenvoudig onderuit gehaald worden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:39:52 #7
3542 Gia
User under construction
pi_61171932
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En daar begint het gezeik weer. Klanten worden aangesproken op de gevolgen van wetgeving waar ze niet om gevraagd hebben. Omgekeerde wereld.
Nee hoor, klanten worden aangesproken op het overtreden van andere wetten, die al langer bestaan, zoals het verbod op straat alcohol te gebruiken, anders dan op een terras. En burengerucht is ook wettelijk geregeld wat wel en niet mag. Je mag dus niet met een ghettoblaster op je schouder, een glas in één hand en een peuk in de andere, op de stoep van een kroeg gaan zitten. Dat mocht al niet en mag nu nog steeds niet.

Rustig voor de deur even een peukie roken, mag gerust.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:52:40 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61172185
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, klanten worden aangesproken op het overtreden van andere wetten, die al langer bestaan, zoals het verbod op straat alcohol te gebruiken, anders dan op een terras. En burengerucht is ook wettelijk geregeld wat wel en niet mag. Je mag dus niet met een ghettoblaster op je schouder, een glas in één hand en een peuk in de andere, op de stoep van een kroeg gaan zitten. Dat mocht al niet en mag nu nog steeds niet.

Rustig voor de deur even een peukie roken, mag gerust.
Je mag straks gewoon helemaal niks meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:54:09 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61172226
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef maartena het volgende:
Mocht meeroken schadelijk zijn, dan is de wet ...
... nog steeds waardeloos, want ik bepaal zelf hoe ik mijn vrije tijd indeel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:18:38 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61172801
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:41 schreef MikeyMo het volgende:
Hoe groot is nou de kans dat het bezwaar dat je aantekent eigenlijk weerlegd wordt? Ik heb ook wel eens getracht onder een boete uit te komen maar dat mocht nimmer baten. Overtreding is overtreding.

Ik vraag me ook af hoe groot nou eigenlijk de kans is dat een rechter zegt dat iemand de wet mag overtreden?
Tja... het is dan ook een duidelijke overtreding. Er is geen rook in een kroeg, of er is wel rook in een kroeg. (En dit is trouwens te meten met apparatuur)

Bij een snelheidsovertreding ligt het anders.... als de foto bijvoorbeeld onduidelijk is, en er slechts 4 van de 6 karakters op het nummerbord duidelijk zichtbaar zijn, dan zou je het argument kunnen maken dat het iemand anders was met hetzelfde type auto, of - indien de laatste 4 karakters gecheckt worden en er is niemand met dat type auto in de lijst - iemand met een vals nummerbord. Alleen als alle 6 karakters overeenkomen met het kleur/type auto kan de boete worden uitgedeeld. Uiteraard is dit zo in 99% van de gevallen, maar in die ene 1% kun je bezwaar maken. Ook bij fout parkeren kun je vaak bezwaar maken, zoals bijvoorbeeld parkeren tijdens een stroomstoring, en de automaat heeft geen stroom (en de anderen in de buurt ook niet). Stroom gaat na een uur weer aan, jij komt 3 uur later terug en je hebt een boete die net een half uur eerder is uitgeschreven..... hier kun je (terecht) bezwaar tegen maken. (Ik kan het mis hebben, maar ken iemand die hier jaren geleden succesvol bezwaar tegen heeft gemaakt, omdat de automaat zo dood was als een pier en niet eens munten accepteerde.)

Bij het overtreden van het rookverbod is de overtreding vrij duidelijk natuurlijk.

Overigens klopt ook wat betreft het bezwaar maken. Als je een snelheidsovertreding maakt en bezwaar maakt, betekend dat ook niet dat je tot er een besluit valt roekeloos overal te hard kunt gaan rijden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:23:25 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61172910
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
... nog steeds waardeloos, want ik bepaal zelf hoe ik mijn vrije tijd indeel.
En zolang je dat thuis doet, is er niets aan de hand. Maar als je een publieke ruimte die onder de horecawet valt betreed, dien je ook als klant je te houden aan de wetten die daaraan verband houden. Ben je het niet eens met de voorgeschreven wetten, dan betreed je die ruimte gewoon niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:36:02 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61173284
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:23 schreef maartena het volgende:

[..]

En zolang je dat thuis doet, is er niets aan de hand. Maar als je een publieke ruimte die onder de horecawet valt betreed, dien je ook als klant je te houden aan de wetten die daaraan verband houden. Ben je het niet eens met de voorgeschreven wetten, dan betreed je die ruimte gewoon niet.
Ik ben het niet eens met de wetten en de uitbater van de gelegenheden waar ik mijn vrije tijd door breng ook niet. Jij bent niet verplicht daar te komen dus gaan we gewoon onze gang.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:38:06 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61173347
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben het niet eens met de wetten en de uitbater van de gelegenheden waar ik mijn vrije tijd door breng ook niet. Jij bent niet verplicht daar te komen dus gaan we gewoon onze gang.
En zolang de VWA daar niet komt, of het een illegaal hol is.... wens ik je veel plezier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:41:12 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61173446
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:38 schreef maartena het volgende:

[..]

En zolang de VWA daar niet komt, of het een illegaal hol is.... wens ik je veel plezier.
Je pleit dus voor meer illigaliteit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:41:54 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61173469
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met de wetten en de uitbater van de gelegenheden waar ik mijn vrije tijd door breng ook niet. Jij bent niet verplicht daar te komen dus gaan we gewoon onze gang.
Hij kan daardoor op den duur zijn tent door moeten sluiten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:42:13 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61173487
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je pleit dus voor meer illigaliteit.
hij wenst je enkel veel plezier
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:51:07 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61173752
wat oud nieuws, gedateerd van 4 augustus
quote:
Enorme peukentroep sinds rookverbod horeca

hoogeveen/emmen -

Op plaatsen met veel horeca is het straatbeeld sinds het rookverbod drastisch veranderd: enorme bergen met sigarettenpeuken ontsieren straten en pleinen de ochtend na een stapavond of feestelijk evenement. Het is zo erg dat in sommige gevallen veegploegen vier keer zoveel troep moeten opruimen.

Dat zegt Jetze Dam, woordvoerder van Area Reiniging met vestigingen in Hoogeveen, Emmen en Coevorden. Dam noemt met name de centra van Emmen, Klazienaveen en Hoogeveen als vergaarbak van de resten die rokers achterlaten. "Er valt bijna niet tegen schoon te maken."

Bewoners van 'horeca-straten' klagen inmiddels volop, zodat ook de gemeenten met de handen in het haar zitten. Van het gemeentebestuur en de gezamenlijke horeca wordt een oplossing verwacht.

Een inwoonster van de Grote Kerkstraat in Hoogeveen: "Het is slim van de overheid om het horeca-rookverbod midden in de zomer in te laten gaan. Nu kunnen rokers nog naar buiten. Ik ben benieuwd hoe dat straks in de winter gaat."

Kroegbazen hebben behalve terrassen ook statafels buiten staan. Op al die tafels staan asbakken, maar die worden door de rokers veelal genegeerd. "Ze staan met zoveel mensen buiten, dat dat geen wonder is", aldus een klaagster.

Dat levert in een stad als Hoogeveen, waar de horeca vooral samengepakt zit aan weerszijden van de smalle Grote Kerkstraat, zelfs levensgevaarlijke situaties op. Een werkneemster van Hare Majesteit, een van de drukst beklante cafés in die straat, meldt zelfs dat de politie op de allereerste vrijdag sinds het rookverbod gevraagd heeft om de asbakken weer binnen te zetten.

"Laat ze maar binnen gaan roken, want het is veel te gevaarlijk op straat met al die mensen en de auto's die daar dwars doorheen moeten, zei de politie."

Groningen

In het Noorden lijkt alleen de gemeente Groningen de sigarettenpeuken niet als een probleem te zien. "Natuurlijk zijn het er veel meer dan vroeger, maar die worden net als vroeger elke ochtend vanaf zes uur door de gemeentelijke reiniging opgeruimd", zegt woordvoerder Peter Duzink. "Elke ochtend om acht uur is alles schoon in de binnenstad."
die viespeuken (pun intended) zijn gewoon te beroerd om hun troep in de afval danwel asbak te doneren
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:51:12 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61173756
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hij wenst je enkel veel plezier
Lekker hypocriet weer
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:53:19 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61173831
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:51 schreef MikeyMo het volgende:
wat oud nieuws, gedateerd van 4 augustus
[..]

die viespeuken (pun intended) zijn gewoon te beroerd om hun troep in de afval danwel asbak te doneren
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van het rookverbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:59:58 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61174043
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van het rookverbod.
ik denk dat mensen nog altijd verantwoordlijk zijn voor hun eigen daden
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:14:19 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61174457
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik denk dat mensen nog altijd verantwoordlijk zijn voor hun eigen daden
De rokers hebben het rookverbod niet bedacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:17:16 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61174534
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De rokers hebben het rookverbod niet bedacht.
dat is nog geen vrijbrief om andere wetten (valt immer sonder vervuiing) te overtreden
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:21:35 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61174648
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:39 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, klanten worden aangesproken op het overtreden van andere wetten, die al langer bestaan, zoals het verbod op straat alcohol te gebruiken, anders dan op een terras. En burengerucht is ook wettelijk geregeld wat wel en niet mag. Je mag dus niet met een ghettoblaster op je schouder, een glas in één hand en een peuk in de andere, op de stoep van een kroeg gaan zitten. Dat mocht al niet en mag nu nog steeds niet.

Rustig voor de deur even een peukie roken, mag gerust.
En daar begint het gezeik dus wel.
Het is hartstikke mooi dat je in theorie best even rustig voor de deur een peuk mag roken. Maar in de praktijk maken mensen -zeker in beschonken toestand- gewoon herrie. Dat mag niet, maar daar is niets tegen te doen.
Gevolg zou kunnen zijn dat de kroegbaas verantwoordelijk wordt voor het gedrag van zijn klanten buiten. En dan ben je als kroegbaas gewoon de pisang.
Binnen roken = boete
Buiten roken = boete

Dan sta je als kroegbaas wel redelijk met je rug tegen de muur.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:34:09 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61175032
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is nog geen vrijbrief om andere wetten (valt immer sonder vervuiing) te overtreden
Het is de taak van de wetgever om met de gevolgen van de door te drukken wet rekening te houden. Dat hebben ze bewust niet gedaan. Ze forceren de boel en drijven e.e.a. op de spits om zo snel mogelijk roken geheel te verbieden en uitgaan verregaand te kunnen reguleren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:43:05 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61175256
ah het is een complot
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:46:59 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61175353
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:43 schreef MikeyMo het volgende:
ah het is een complot
Er zjin meer aanwijzingen voor een complot dan voor de vermeende schadelijkheid van (mee) roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61175557
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:43 schreef MikeyMo het volgende:
ah het is een complot
Man, iedereen met een beetje verstand had die troep toch zien aankomen. Het is dus wel degelijk de schuld van onze altijd vooruitdenkende regering. Ach daar heb ik ze ook al zo vaak op mogen betrappen. Lange termijn denken is niet het sterkste punt van onze volksvertegenwoordigers.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:13:38 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61176051
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je pleit dus voor meer illigaliteit.
Ik wens je veel plezier. Hoe je daaruit haalt dat ik pleit voor meer illegaliteit is me niet geheel duidelijk.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:14:50 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61176092
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik wens je veel plezier. Hoe je daaruit haalt dat ik pleit voor meer illegaliteit is me niet geheel duidelijk.....
Dan ben je gewoon hypocriet. Eerst val je mensen lastig met je rookverbod (alsof iemand dat plezierig zou vinden) maar illegaal intereseert het je geen reet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:18:22 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61176186
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef maartena het volgende:
De basis van de huidige wet is de schadelijkheid van meeroken. Als deze basis onjuist is, en de wet is daardoor ook onjuist is ingevoerd, dan zou het een koud kunstje moeten zijn om met bewijs materiaal in de hand dat meeroken NIET schadelijk is een kort geding aan te spannen over onjuiste feiten die als basis voor een wet worden gebruikt. In de meeste democratische landen hebben we het recht om door de regering aan te spreken op het feit als VALSE informatie is gebruikt bij het maken van een wet.

Een voorbeeld is recente wetten die in sommige landen zijn ingevoerd met betrekking tot gewelddadige video games, en het verbod ervan gebaseerd op de wetenschap dat deze spellen gewelddadige reacties veroorzaken bij de spelers. Men klaagde o.a. de staat Michigan en de staat California aan en de rechter achtte het niet bewezen dat spelletjes agressief gedrag veroorzaakt, en verklaarde de wet ongeldig, en Grand Theft Auto 4 lag overal weer in de winkel.

Dat is met meeroken ook heel goed mogelijk. Alleen het feit dat dat nog niet gebeurd is, zeker in landen als de VS waar rechters wetten kunnen beïnvloeden, en de tabakslobby er GROF geld voor over zou hebben om een dergelijke rechtszaak te starten, zou ook moeten aangeven dat meeroken toch genoeg schade doet aan anderen dat de basis van de rookverboden terecht is.

Uiteraard is de rechtspraak in Nederland anders. Maar ook in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden middels gerechtelijke procedures om de geldigheid van een wet te toetsen. Mocht meeroken schadelijk zijn, dan is de wet zeker geldig. Mocht het niet schadelijk zijn, dan kan het hele rookverbod vrij eenvoudig onderuit gehaald worden.
Dat riekt toch een beetje naar omkering van de bewijslast; meeroken is schadelijk totdat het tegendeel wordt bewezen. Niet enkel is dat een invalide manier van argumenteren, ook legt het een onredelijke last bij de tegenstanders van een rookverbod; het is methodologisch vrijwel onmogelijk om de schadelijkheid van meeroken compleet uit te sluiten.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:29:11 #31
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61176498
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat riekt toch een beetje naar omkering van de bewijslast; meeroken is schadelijk totdat het tegendeel wordt bewezen. Niet enkel is dat een invalide manier van argumenteren, ook legt het een onredelijke last bij de tegenstanders van een rookverbod; het is methodologisch vrijwel onmogelijk om de schadelijkheid van meeroken compleet uit te sluiten.
Het spijt me maar als 30+ onafhankelijke onderzoeken die bol staan van bewijzen en correlatie stelselmatig met 'humbug' en 'onzin' en drogredenen opzij geschoven worden om vervolgens een topic later weer te zeggen dat er helemaal geen bewijs is, dan zou ik op een gegeven moment ook gaan roepen om bewijs. Er is voldoende bewijs voor de schadelijkheid van meeroken gegeven, maar dit werd stelselmatig genegeerd. Maar hier is de wet wel op gebaseerd. Voldoende reden dus.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:34:52 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61176642
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:29 schreef DionysuZ het volgende:
Er is voldoende "bewijs" voor de schadelijkheid van meeroken gegeven, maar dit werd stelselmatig genegeerd.
Weerlegd. De weerleggingen zijn genegeerd door de anti-rook propagandisten.

De wet is niet gebaseerd op wetenschappelijk bewijs, net als het voorgenomen paddo-verbod van christenfundamentalist Klink.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:35:46 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61176664
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan ben je gewoon hypocriet. Eerst val je mensen lastig met je rookverbod (alsof iemand dat plezierig zou vinden) maar illegaal intereseert het je geen reet.


Hier ga ik niet eens meer op in....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:35:49 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61176667
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het spijt me maar als 30+ onafhankelijke onderzoeken die bol staan van bewijzen en correlatie stelselmatig met 'humbug' en 'onzin' en drogredenen opzij geschoven worden om vervolgens een topic later weer te zeggen dat er helemaal geen bewijs is, dan zou ik op een gegeven moment ook gaan roepen om bewijs. Er is voldoende bewijs voor de schadelijkheid van meeroken gegeven, maar dit werd stelselmatig genegeerd. Maar hier is de wet wel op gebaseerd. Voldoende reden dus.
Ja, maar de meeste onderzoeken op dat gebied zijn gebaseerd op mensen die gedurende geprolongeerde tijd (zegge meer dan tien jaar) in een situatie (prive of werk) verkeren waarin tabaksrook hangt, en dan nog zijn de resultaten weliswaar significant, maar niet echt schrokkend te noemen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:38:30 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61176744
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weerlegd. De weerleggingen zijn genegeerd door de anti-rook propagandisten.

De wet is niet gebaseerd op wetenschappelijk bewijs, net als het voorgenomen paddo-verbod van christenfundamentalist Klink.
ik moet de weerleggingen dan gemist hebben. Aangezien ik de verschillende onderzoeken die maartena gepost heeft heb opgezocht kun jij misschien ook een kleine moeite nemen om deze weerleggingen te posten?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:40:07 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61176804
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]



Hier ga ik niet eens meer op in....
Dat zeg je wel vaker maar je kan het niet laten om je religie te spammen. Betaald het zo goed?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:46:30 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61177014
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik moet de weerleggingen dan gemist hebben. Aangezien ik de verschillende onderzoeken die maartena gepost heeft heb opgezocht kun jij misschien ook een kleine moeite nemen om deze weerleggingen te posten?
Vraag maar aan Weltshmerz.

Klink laat zich ook niet aan bewijs gelegen liggen dus waarom zou ik het doen, het is alleen maar aandacht afleiden van het eigenlijke onderwerp: recht op zelfbeschikking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:49:10 #38
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_61179325
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van het rookverbod.
He gatsie, eigen verantwoordelijkheid...
Life is what you make it.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:10:49 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61179984
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat riekt toch een beetje naar omkering van de bewijslast; meeroken is schadelijk totdat het tegendeel wordt bewezen.
Maar dat is het niet. Talloze onderzoeken zijn door de jaren uitgevoerd en kennelijk door bestuurders van over de hele wereld goedgekeurd want anders voeren ze een dergelijk beleid niet uit. Dan moet je ook nog eens in achting nemen dat er een enorme rook-lobby hun best doet om dergelijke onderzoeken onderuit te halen en tegenonderzoeken te presenteren die in hun voordeel pleiten.

Dan ontstaat er dus voor diegene die tegen dat beleid (en dus ook die onderzoeken) zijn een bewijslast om de grondslag van die onderzoeken te weerleggen door bewijs aan te leveren dat het tegenovergestelde verklaart ten opzichte van die onderzoeken.

Kort samengevat: iemand wordt vermoord en 3 mensen zijn getuige en wijzen jou aan, je DNA zit in en op het lichaam, en het moordwapen staat bol van je vingerafdrukken. Op dat moment ligt de bewijslast om je eigen vrij te pleiten bij jou.

Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar in dit geval is schuld bewezen. Ben je het daar niet mee eens dan moet je dus contrabewijs gaan aanleveren.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:19:13 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61180196
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

He gatsie, eigen verantwoordelijkheid...
Die eigen verantwoordelijkheid geld dus ook voor de wetgever. De wetgever kan de problemen bij uitvoering van een (ongewenste, slechte) wet niet afwentelen op burgers omdat die burgers formeel voor die wetgever gekozen zouden hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:21:51 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61180266
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:


Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar in dit geval is schuld bewezen.
Nee dat is het niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:50:06 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61182178
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:18 schreef Reya het volgende:
Dat riekt toch een beetje naar omkering van de bewijslast; meeroken is schadelijk totdat het tegendeel wordt bewezen.
Niet helemaal. Meer dan 60, voornamelijk westerse landen, hebben een rookverbod ingevoerd gebaseerd op de huidige kennis die we hebben over meeroken. Er zijn zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen honderden onderzoeken online te vinden die de schadelijkheid van meeroken aantonen, en daarbovenop kunnen regeringen hun eigen interne onderzoeken hebben uitgevoerd. Hoe het ook zij, de wetgevingen van al die landen is niet gebaseerd op een aanname, maar op wetenschappelijk onderzoek.

Zo ook de wetten die in een aantal Amerikaanse steden zijn ingevoerd naar aanleiding van gewelddadige games. Ook hier is de wetenschap betrokken in de vorm van psychologische onderzoeken etc. Hierop heeft een gamer-belangengroepering een rechtszaak aangespannen, en deze gewonnen omdat de rechter oordeelde dat het niet 100% vast stond dat gewelddadige games agressief gedrag veroorzaken.

In geval van het meeroken is er een bepaalde bewijslast gebruikt bij het opzetten van de wet. Als deze bewijslast volgens jou, en wellicht anderen, niet overtuigend genoeg is, dan zou je kunnen overwegen dit middels gerechtelijke procedures te toetsen.
quote:
Niet enkel is dat een invalide manier van argumenteren, ook legt het een onredelijke last bij de tegenstanders van een rookverbod; het is methodologisch vrijwel onmogelijk om de schadelijkheid van meeroken compleet uit te sluiten.
Nee, maar er zou wel degelijk bewijs geleverd kunnen worden dat het geen longkanker geeft, geen hart en vaat ziekten, geen slokdarmkanker, geen astma ontwikkeling bij kinderen, geen beroertes, etc.... Helaas wijzen vrijwel alle onderzoeken uit dat het WEL dergelijke ziekten veroorzaakt.

En je zou je kunnen afvragen of een rookverbod echt nodig is als het alleen wat gehoest, stinkende kleren, en geïrriteerde ogen veroorzaakt, ofwel iets wat gelijk staat aan een allergische reactie bij hooikoorts. En als bewezen kan worden dat het meeroken niet meer dan dat veroorzaakt (en daarmee sluit je het dus de schade van meeroken niet volledig uit, omdat allergische reacties toch een gezondheidsprobleem zijn), dan zou je heel goed kunnen beargumenteren dat het rookverbod gebaseerd is op een slecht gefundeerde basis, en daardoor dus ongeldig verklaard kan worden.

Uiteraard weet ik waarom dit soort rechtszaken niet worden aangespannen, en dat is omdat er overweldigend bewijs is dat meeroken wel schadelijk is. Er zijn echter in dit topic mensen die "Nee dat is het NIET" roepen, en het daar bij willen laten zonder het goed te onderbouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61183640
Ah, hier zijn we.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 07:02:15 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61183862
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.
kennelijk is het voor een heleboel overheden wel bewezen, aangezien ze hun beleid er op baseren. Dat jij nou als roepende in de woestijn staat te schreeuwen dat het allemaal junkscience is, dat legt bij jou de bewijslast dat het inderdaad zo is. Vooralsnog blijfthet bij je geschreeuw en heb ik nog geen onderzoek van je hand gezien, laat staan dat je die naar het Ministerie van Volksgezondheid hebt gestuurd zodat ze het beleid op de juiste onderzoeken gaan baseren.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 08:54:51 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61184587
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:39 schreef Gia het volgende:
zoals het verbod op straat alcohol te gebruiken, anders dan op een terras.
Dat is alleen verboden waar een plaatselijke verordening geldt die dat verbied en dat is niet op zo heel veel plekken.
quote:
En burengerucht is ook wettelijk geregeld wat wel en niet mag. Je mag dus niet met een ghettoblaster op je schouder, een glas in één hand en een peuk in de andere, op de stoep van een kroeg gaan zitten. Dat mocht al niet en mag nu nog steeds niet.
Mag prima, alleen op die paar plaatsen in Nederland (voornamelijk wat uitgaansgebieden van grote steden) niet.
Carpe Libertatem
pi_61186319
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En daar begint het gezeik weer. Klanten worden aangesproken op de gevolgen van wetgeving waar ze niet om gevraagd hebben. Omgekeerde wereld.
Deze opmerking van jou verbaast me niks. Je was namelijk ook al blind voor de overlast die rokers *in* de kroeg veroorzaakten. Waar het hier om gaat, is heel simpel: de klanten worden aangesproken op hun gedrag. Luidruchtig praten doe je maar IN het café. De gedachte achter het rookverbod is namelijk niet dat het kroegleven zich naar de straat verplaatst...
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
... nog steeds waardeloos, want ik bepaal zelf hoe ik mijn vrije tijd indeel.
Tuurlijk, maar dat wil dan nog niet zeggen dat heel Nederland jouw eigendom is en dat heel Nederland met jou rekening gaat houden. Als jij naakt in je tuin wilt gaan liggen, wil het nog niet zeggen dat je ook naakt op het lokale dorpsplein mag gaan liggen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2008 10:25:59 ]
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:39:35 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61186626
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze opmerking van jou verbaast me niks. Je was namelijk ook al blind voor de overlast die rokers *in* de kroeg veroorzaakten.
Je moet niet op plekken komen waar je niet wilt zijn.
quote:
Waar het hier om gaat, is heel simpel: de klanten worden aangesproken op hun gedrag. Luidruchtig praten doe je maar IN het café. De gedachte achter het rookverbod is namelijk niet dat het kroegleven zich naar de straat verplaatst...
Nee, de gedachte is dat het kroegleven totaal onmogelijk word gemaakt.
quote:

[..]

Tuurlijk, maar dat wil dan nog niet zeggen dat heel Nederland jouw eigendom is en dat heel Nederland met jou rekening gaat houden. Als jij naakt in je tuin wilt gaan liggen, wil het nog niet zeggen dat je ook naakt op het lokale dorpsplein mag gaan liggen.
De anti-rokers rennen van de ene plek waar ze niet willen zijn naar de andere plek waar ze niet willen zijn om vervolgens te klagen dat ze er niet willen zijn en dat het voor mensen die daar wél willen zijn verboden moet worden. Wie vind nou dat heel Nederland hun eigendom is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:42:55 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61186692
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

kennelijk is het voor een heleboel overheden wel bewezen, aangezien ze hun beleid er op baseren.
Het is helemaal niet bewezen en Klink's reactie op zijn eigen paddo onderzoek geeft aan dat dat ook helemaal niet hoeft. Wetenschappelijk bewezen is alleen maar een reclame slogan om beleid mee te verkopen. Het hoeft niet waar te zijn, als het maar mooi klinkt. Een van de klassieke elementen van propaganda.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:46:26 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61186779
Je lijkt op aizel Ali Enait, die klaagt ook over de dictatuur van de meerderheid. Nou welkom, dat is nou een democratie.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:57:38 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61187003
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:46 schreef MikeyMo het volgende:
Je lijkt op aizel Ali Enait, die klaagt ook over de dictatuur van de meerderheid. Nou welkom, dat is nou een democratie.
Nee, dat behoort het niet te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:58:51 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61187028
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat behoort het niet te zijn.
je kan met beleid maken en uitvoeren niet rekening houden met 16.000.000 individuele Nederlanders
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:08:09 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61187237
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je kan met beleid maken en uitvoeren niet rekening houden met 16.000.000 individuele Nederlanders
Dat kan vaak wel. Zeker in het geval van roken in de horeca.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:18:13 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61187475
Illustreer het maar eens met een praktijkvoorbeeldje uit het verleden dan...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:24:01 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61187613
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
Illustreer het maar eens met een praktijkvoorbeeldje uit het verleden dan...
Godsdienstvrijheid. De democratische meerderheid legt geen religie op aan iedereen, maar iedereen mag zelf kiezen.

Auto's, muziek. fietsen, kleren...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:33:40 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61187809
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Godsdienstvrijheid. De democratische meerderheid legt geen religie op aan iedereen, maar iedereen mag zelf kiezen.

Auto's, muziek. fietsen, kleren...
Er is een scheiding van kerk en staat. De staat kan geen godsdienst opleggen op mensen. Overigens is dit een stuk grondwet wat al eeuwen geleden bepaald is. Overigens izjn er genoeg mensen die hun godsdienst zouden willen opleggen aan de rest.

Het enige wat ik aan je vraag is een voorbeeld van het regeringsbeleid wat unaniem door 16.000.000 Nederlanders gesteund werd bij de invoering daarvan. Want alleen dan legt de dictuur van de meerheid zijn wil niet op aan de minderheid. Zou mooi zijn als je met iets aan kan komen wat stamt uit dit tijdperk waarin ook elke Nederlander zijn stem laat horen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61188057
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet niet op plekken komen waar je niet wilt zijn.
Foute aanname nummer 1: de kroeg is niet een plek waar ik niet wil zijn.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, de gedachte is dat het kroegleven totaal onmogelijk word gemaakt.
Foute aanname nummer 2 en 3: Kroegleven is niet onlosmakelijk verbonden met roken en het kroegleven hoort niet op straat thuis.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rokers rennen van de ene plek waar ze niet willen zijn naar de andere plek waar ze niet willen zijn om vervolgens te klagen dat ze er niet willen zijn en dat het voor mensen die daar wél willen zijn verboden moet worden. Wie vind nou dat heel Nederland hun eigendom is?
Foute aanname nummer 4 en 5: Anti-rokers, voor zover je daarover al generaliserend kunt praten, willen juist terecht kunnen in plekken waar ze wél willen zijn, maar dan zonder de overlast van rokers. En, zoals al treurig vaak tegen je gezegd, het is voor jou niet verboden om er ook te zijn. Je moet alleen buiten roken; wat erg hè?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:51:10 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61188285
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Foute aanname nummer 1: de kroeg is niet een plek waar ik niet wil zijn.
In kroegen waar gerookt word blijkbaar wel.
quote:

[..]

Foute aanname nummer 2 en 3: Kroegleven is niet onlosmakelijk verbonden met roken
Dat zijn de rokers het dus niet met je eens.
quote:
en het kroegleven hoort niet op straat thuis.
Dat moet je aan al die mensen vertelen die buiten feesten als het weer het toelaat.
quote:

[..]

Foute aanname nummer 4 en 5: Anti-rokers, voor zover je daarover al generaliserend kunt praten, willen juist terecht kunnen in plekken waar ze wél willen zijn, maar dan zonder de overlast van rokers. En, zoals al treurig vaak tegen je gezegd, het is voor jou niet verboden om er ook te zijn. Je moet alleen buiten roken; wat erg hè?
Dan moeten ze een tent opzoeken/oprichten waar niet gerookt word. Maar een bestaand tent word niet gezelliger door zaken te verbieden. Je kan hardnekkig proberen te ontkennen dat de aanwezige gezelligheid iets te maken heeft met rook en rokers, maar dan heb je in je eentje gelijk en kan je net zo goed thuis blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:54:21 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61188388
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Er is een scheiding van kerk en staat. De staat kan geen godsdienst opleggen op mensen. Overigens is dit een stuk grondwet wat al eeuwen geleden bepaald is. Overigens izjn er genoeg mensen die hun godsdienst zouden willen opleggen aan de rest.
Precies, en het kan ook. We hebben er in Nederland voor gekozen om dat niet te doen. Je kan net zo goed er voor kiezen om roken in de horeca toe te staan.

Maar je gaat niet in op mijn punt.
quote:


Het enige wat ik aan je vraag is een voorbeeld van het regeringsbeleid wat unaniem door 16.000.000 Nederlanders gesteund werd bij de invoering daarvan. Want alleen dan legt de dictuur van de meerheid zijn wil niet op aan de minderheid. Zou mooi zijn als je met iets aan kan komen wat stamt uit dit tijdperk waarin ook elke Nederlander zijn stem laat horen
Ik hoef dat voorbeeld niet te geven. Ik geef je voorbeelden waarbij de meerderheid niet voor de minderheid bepaald wat ze wel en niet mogen doen. En dat kan ook met roken in de horeca, de meerderheid is in een democratie niet verplicht om een minderheid zijn wil op te leggen. Dat gebeurd nu wel en dat is tegen de geest van democratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:14:35 #59
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61188956
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies, en het kan ook. We hebben er in Nederland voor gekozen om dat niet te doen. Je kan net zo goed er voor kiezen om roken in de horeca toe te staan.
Dat kon ja, is ook een flinke poos zo geweest, maar nu is door het vorige en huidige kabinet besloten om dat niet meer toe te staan omdat de meerderheid van de bevolking daar achter staat en het tegenwoordig een recht is om geen tabaksrook van een ander in te hoeven ademen wanneer men deelneemt aan het sociale leven.
quote:
Maar je gaat niet in op mijn punt.
[..]

Ik hoef dat voorbeeld niet te geven. Ik geef je voorbeelden waarbij de meerderheid niet voor de minderheid bepaald wat ze wel en niet mogen doen. En dat kan ook met roken in de horeca, de meerderheid is in een democratie niet verplicht om een minderheid zijn wil op te leggen. Dat gebeurd nu wel en dat is tegen de geest van democratie.
Er bestaan regels waar jij wel en niet mag autorijden, fietsen en zulks. Nou er bestaan ook al langer regels waar je wel en niet mag roken. Die zijn gewoon aan verandering onderhevig (vergelijkbaar met brommers die niet meer op het fietspad mogen, vroeger wel).

Ook in dat soort gevallen spreek je van een dictatuur van de meerderheid want er zijn genoeg mensen die dat idee niet goed vinden.

Ik vraag je om een voorbeeld en volgens mij kun je dat gewoon niet geven. Omdat jij weet dat zoiets als het rookverbod in de horeca is doorgevoerd zoals we om de zoveel tijd nieuwe wetten en regelingen doorgevoerd krijgen. Zo werkt het hier al jaren, zo zal het nog jaren gaan. Dat jij nu een keer tot die minderheid behoort is pech.

Overigens is het rookverbod in de horeca deels het gevolg van een burgerinitiatief. Aan jou dus geheel de vrije keus om ook een initiatief op te starten. Of je stapt naar de rechter en eist het recht op een rookkroeg.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 12:18:50 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61189075
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:14 schreef MikeyMo het volgende:
Dat kon ja, is ook een flinke poos zo geweest, maar nu is door het vorige en huidige kabinet besloten om dat niet meer toe te staan omdat de meerderheid van de bevolking daar achter staat en het tegenwoordig een recht is om geen tabaksrook van een ander in te hoeven ademen wanneer men deelneemt aan het sociale leven.
Het gaat om werkplek, niet sociaal leven.
Carpe Libertatem
pi_61189079
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In kroegen waar gerookt word blijkbaar wel.
Ik ging altijd met plezier naar de kroeg als ik naar een kroeg ging. Als ik geen zin had, ging ik gewoon niet. Het enige verschil tussen toen en nu is dat roken vroeger onlosmakelijk aan de kroeg was verbonden en dat die tijd nu (gelukkig) voorbij is. Een hele opluchting.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat zijn de rokers het dus niet met je eens.
'De rokers' klinkt al even generaliserend als 'de niet-rokers'. Ik spreek en observeer regelmatig rokers die er totaal geen probleem van maken, of die zo verstandig zijn geweest om de gelegenheid aan te grijpen om helemaal te stoppen. Dat er rokers zijn die niet blij zijn met het rookverbod in de kroeg, snap ik. Zoals anderen al aangaven: je kunt geen wetten hebben waarmee alle 16,4 miljoen Nederlanders het eens zijn.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat moet je aan al die mensen vertelen die buiten feesten als het weer het toelaat.
Op een terras zitten, een tentfeest of een dorps- cq. stadsfeest in de buitenlucht zijn andere omstandigheden dan een reguliere zaterdagnacht, waarbij mensen zich luidruchtig ophouden op straat, voor een kroeg, in plaats van binnen. Dat staat verder helemaal los van de vraag of ze wel of niet roken.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan moeten ze een tent opzoeken/oprichten waar niet gerookt word. Maar een bestaand tent word niet gezelliger door zaken te verbieden. Je kan hardnekkig proberen te ontkennen dat de aanwezige gezelligheid iets te maken heeft met rook en rokers, maar dan heb je in je eentje gelijk en kan je net zo goed thuis blijven.
Ik ontken glashard dat gezelligheid heeft te maken met rook en rokers. Mensen worden er voor mij niet gezelliger of minder gezellig op omdat ze wel of niet roken. Of jij het gezellig hebt, hangt van heel andere dingen af. Atmosfeer, muziek, inrichting, andere mensen. Bovendien is de wetgeving niet ingevoerd om kroegen gezelliger of minder gezellig te maken.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 12:25:23 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61189278
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals anderen al aangaven: je kunt geen wetten hebben waarmee alle 16,4 miljoen Nederlanders het eens zijn.
Er was geen wet nodig. De situatie daarvoor voorzag al in de behoeftes.
Carpe Libertatem
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:41:19 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61189695
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat kon ja, is ook een flinke poos zo geweest, maar nu is door het vorige en huidige kabinet besloten om dat niet meer toe te staan omdat de meerderheid van de bevolking daar achter staat en het tegenwoordig een recht is om geen tabaksrook van een ander in te hoeven ademen wanneer men deelneemt aan het sociale leven.
Je gaat weer niet in op mijn punt.
quote:


blablabla
Dus als je tot de ontdekking komt dat je post nergens op sloeg en je argumenten kul zijn begin je ergens anders over?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:45:58 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61189814
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ging altijd met plezier naar de kroeg als ik naar een kroeg ging. Als ik geen zin had, ging ik gewoon niet. Het enige verschil tussen toen en nu is dat roken vroeger onlosmakelijk aan de kroeg was verbonden en dat die tijd nu (gelukkig) voorbij is. Een hele opluchting.
Een hele opluchting? Je ging dus niet met plezier naar de kroeg.
quote:


'De rokers' klinkt al even generaliserend als 'de niet-rokers'. Ik spreek en observeer regelmatig rokers die er totaal geen probleem van maken, of die zo verstandig zijn geweest om de gelegenheid aan te grijpen om helemaal te stoppen.
Nu ben jij aan het generaliseren. Laten we ervan uit gaan dat er nog steeds behoefte is aan kroegen en clubs waar je kan roken.
quote:
Dat er rokers zijn die niet blij zijn met het rookverbod in de kroeg, snap ik. Zoals anderen al aangaven: je kunt geen wetten hebben waarmee alle 16,4 miljoen Nederlanders het eens zijn.
Ja dat kan wel. Door differentiatie toe te staan. Of zijn er alleen Chinese restaurants in Nederland? Of alleen kroegen waar ze Jazz draaien?
quote:

[..]

Op een terras zitten, een tentfeest of een dorps- cq. stadsfeest in de buitenlucht zijn andere omstandigheden dan een reguliere zaterdagnacht, waarbij mensen zich luidruchtig ophouden op straat, voor een kroeg, in plaats van binnen. Dat staat verder helemaal los van de vraag of ze wel of niet roken.
Jij gaat niet vaak uit, hé?
quote:

[..]

Ik ontken glashard dat gezelligheid heeft te maken met rook en rokers. Mensen worden er voor mij niet gezelliger of minder gezellig op omdat ze wel of niet roken. Of jij het gezellig hebt, hangt van heel andere dingen af. Atmosfeer, muziek, inrichting, andere mensen. Bovendien is de wetgeving niet ingevoerd om kroegen gezelliger of minder gezellig te maken.
Rook en gezelligheid heeft wel degelijk met elkaar te maken, waarom zouden de niet-rokers anders achter de rokers aan hobbelen? dat is toch hét argument waarom niet-rook horeca in het verleden nooit succesvol kon worden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:11:21 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61190460
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je gaat weer niet in op mijn punt.
[..]

Dus als je tot de ontdekking komt dat je post nergens op sloeg en je argumenten kul zijn begin je ergens anders over?
Dat kan ik net zo goed van jou zeggen, je loopt hoog van de toren te schreeuwen hoe je vrijheden hier worden geschonden maar als je van repliek wordt gediend ga je ridiculiseren.

Heb je Amnesty International al gebeld over die schending van je vrijheden?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61190923
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Er was geen wet nodig. De situatie daarvoor voorzag al in de behoeftes.
Het hangt er maar net van af welke behoeftes je daarmee bedoelt. De behoeftes van de ondernemers? De behoeftes van de rokers? De behoeftes van de horeca-bezoekers? Wetten zijn er trouwens niet alleen om in behoeftes te voorzien. Ze zijn er ook om problemen op te lossen.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een hele opluchting? Je ging dus niet met plezier naar de kroeg.
Jawel hoor, alleen zat er meestal een nare bijkomstigheid aan: naar rook stinken. Dus nu die situatie voorbij is, vind ik dat een opluchting.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nu ben jij aan het generaliseren. Laten we ervan uit gaan dat er nog steeds behoefte is aan kroegen en clubs waar je kan roken.
Er is ook behoefte aan kinderporno, dus behoefte vind ik geen argument. Er zijn overigens ook kroegen waar je kunt roken; alleen dan wel in een apart rokersgedeelte.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja dat kan wel. Door differentiatie toe te staan. Of zijn er alleen Chinese restaurants in Nederland? Of alleen kroegen waar ze Jazz draaien?
Differentiatie is wat anders dan het accepteren van overlastgevend en schadelijk gedrag. Het eten van niet-chinees voedsel of het draaien van andere muziek dan jazz, is niet schadelijk. Roken wel.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij gaat niet vaak uit, hé?
Ik ga regelmatig uit. Ik wijs je er alleen op dat de alledaagse situatie op een willekeurige kroegavond wat anders is dan de situatie tijdens speciale gelegenheden zoals een dorpsfeest ofzo. Heeft alles te maken met vergunningen. Kijk bijvoorbeeld ook naar het afsteken van vuurwerk; mag ook alleen op bepaalde dagen en tijdens bepaalde evenementen. Of het afzetten van straten, ook zo'n voorbeeld.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rook en gezelligheid heeft wel degelijk met elkaar te maken, waarom zouden de niet-rokers anders achter de rokers aan hobbelen? dat is toch hét argument waarom niet-rook horeca in het verleden nooit succesvol kon worden?
Het was algemeen geaccepteerd dat je in kroegen mocht roken. Roken en kroegen waren dan ook nauw met elkaar verbonden, maar dat is wat heel anders dan roken en gezelligheid. Die gezelligheid hoort bij de kroeg die je uitkiest en de mensen met wie je uitgaat, niet bij de sigaret die je opsteekt.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:56:35 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61191606
Dat roken en gezelligheid met elkaar te maken heeft is vaststaand; zodra een roker (onverwacht) zijn nicotineshot niet kan nemen wordt het een ongezellig sikkeneurig mopperend individu.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:01:25 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61191724
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat kan ik net zo goed van jou zeggen, je loopt hoog van de toren te schreeuwen hoe je vrijheden hier worden geschonden maar als je van repliek wordt gediend ga je ridiculiseren.

Heb je Amnesty International al gebeld over die schending van je vrijheden?
We hadden het toch over democratie? Of ben je bang die discussie te verliezen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:03:31 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61191780
Nee hoor, jij loopt enkel raar te blaten...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:06:58 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61191872
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het hangt er maar net van af welke behoeftes je daarmee bedoelt. De behoeftes van de ondernemers? De behoeftes van de rokers? De behoeftes van de horeca-bezoekers? Wetten zijn er trouwens niet alleen om in behoeftes te voorzien. Ze zijn er ook om problemen op te lossen.
Het probleem was dat er niet-rokers waren die vonden dat er te weineing niet-rook gelegenheden waren. Maar dit verbod is wel de slechtste oplossing voor het probleem. De rokers worden weggejaagd en de niet-rokers blijven nog steeds thuis. Iedereen ongelukkig.
quote:


Jawel hoor, alleen zat er meestal een nare bijkomstigheid aan: naar rook stinken. Dus nu die situatie voorbij is, vind ik dat een opluchting.
Je ging toch zelf in de rook staan?
quote:

[..]

Er is ook behoefte aan kinderporno, dus behoefte vind ik geen argument.
En het verbod helpt waartegen?
quote:
Er zijn overigens ook kroegen waar je kunt roken; alleen dan wel in een apart rokersgedeelte.
Ik ben geen hond. Ik ga gewoon aan de bar hangen met mn peuk.
quote:

[..]

Differentiatie is wat anders dan het accepteren van overlastgevend en schadelijk gedrag. Het eten van niet-chinees voedsel of het draaien van andere muziek dan jazz, is niet schadelijk. Roken wel.
Dat is niet bewezen, en als het wel zo is moet je auto's ook verbieden.
quote:


Ik ga regelmatig uit. Ik wijs je er alleen op dat de alledaagse situatie op een willekeurige kroegavond wat anders is dan de situatie tijdens speciale gelegenheden zoals een dorpsfeest ofzo. Heeft alles te maken met vergunningen. Kijk bijvoorbeeld ook naar het afsteken van vuurwerk; mag ook alleen op bepaalde dagen en tijdens bepaalde evenementen. Of het afzetten van straten, ook zo'n voorbeeld.
Ik zie 3x per week grote groepen mensen op straat feestvieren. Jij komt je dorp niet uit?
quote:


Het was algemeen geaccepteerd dat je in kroegen mocht roken. Roken en kroegen waren dan ook nauw met elkaar verbonden, maar dat is wat heel anders dan roken en gezelligheid. Die gezelligheid hoort bij de kroeg die je uitkiest en de mensen met wie je uitgaat, niet bij de sigaret die je opsteekt.
Die dingen horen wel bij elkaar anders waren er al eeuwen lang gezellige plaatsen waar niet gerookt werd. De realiteit is dat de niet rokers achter de rokers aan hobbelen omdat die wel gezellig zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:09:03 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61191916
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:03 schreef MikeyMo het volgende:
Nee hoor, jij loopt enkel raar te blaten...
Jij stelt dat democratie betekend dat er maar 1 soort uitgaansgelegenheid mag zijn met 1 soort muziek en 1 soort decoratie en dat de meerderheid bepaald hoe zo'n tent er uit ziet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:14:35 #72
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61192055
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem was dat er niet-rokers waren die vonden dat er te weineing niet-rook gelegenheden waren. Maar dit verbod is wel de slechtste oplossing voor het probleem. De rokers worden weggejaagd en de niet-rokers blijven nog steeds thuis. Iedereen ongelukkig.
rokers worden niet weggejaagd, er zijn nog steeds rookfaciliteiten
quote:
Je ging toch zelf in de rook staan?
Je had tot 1 juli niet geen andere keuze
quote:
En het verbod helpt waartegen?
Zodat mensen die de wet overtreden aangepakt kan worden. Wou jij Kinderporno dan legaliseren?
quote:
Ik ben geen hond. Ik ga gewoon aan de bar hangen met mn peuk.
dat mag, in een zelfbedieningscafe
quote:
Dat is niet bewezen, en als het wel zo is moet je auto's ook verbieden.
roken is niet verboden, enkel in een kroeg waar bediend wordt, maar daar zijn auto's ook verboden
quote:
Die dingen horen wel bij elkaar anders waren er al eeuwen lang gezellige plaatsen waar niet gerookt werd. De realiteit is dat de niet rokers achter de rokers aan hobbelen omdat die wel gezellig zijn.
op mijn werk is het ook gezellig, ook al wordt er niet gerookt. Roken versterkt niet de gezelligheid en rokers zijn per defenitie niet gezelliger of ongezelliger dan niet-rokers. Ja tenzij ze niet kunnen roken
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:14:59 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61192064
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij stelt dat democratie betekend dat er maar 1 soort uitgaansgelegenheid mag zijn met 1 soort muziek en 1 soort decoratie en dat de meerderheid bepaald hoe zo'n tent er uit ziet.
dat hoor je mij niet zeggen, mag ik die post zien van mij dan?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 14:31:09 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61192482
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het hangt er maar net van af welke behoeftes je daarmee bedoelt. De behoeftes van de ondernemers? De behoeftes van de rokers? De behoeftes van de horeca-bezoekers? Wetten zijn er trouwens niet alleen om in behoeftes te voorzien. Ze zijn er ook om problemen op te lossen.
Allemaal en een probleem was er ook al niet.
Carpe Libertatem
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:33:36 #75
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61192541
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag maar aan Weltshmerz.
Goh waarom ben ik niet verrast door dit antwoord. I.p.v. te zoeken naar posts die niet bestaan wijs je maar een andere user aan die posts mag zoeken die niet bestaan.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')