WE zaten een weekend in Maastricht, net naast de verkeerslichten waar altijd die file Maastricht instaatquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:08 schreef freecell het volgende:
Troel: Waar krijgt hij dan precies last van?
En hoe kom je aaan fijnstof in huis? Je bent toch niet aan het verbouwen oid?
Sow, dat gaat lekker, haha. En die van jou zijn vast niet meer geel en karnemelkerigquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Jennifer heeft nooit op haar rug geslapen hoor freecell, die slaapt vanaf het begin alleen maar op haar zij.
En nu ga ik even een kind verschonen, die hoor ik net weer en mooie poepbroek maken. Dat loopt hier aardig door. Ik heb nu 3 poepbroeken op een dag....
Ah, vandaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
WE zaten een weekend in Maastricht, net naast de verkeerslichten waar altijd die file Maastricht instaat
Heel erg last van hoesten, heel zielig
Toen we thuis waren werd het al meteen een stuk minder.
En dag of 4/5 meestalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:18 schreef Lois het volgende:
He get Freecell, hoe lang moet je nu wachten op de uitslag?
Je bent nog in de kraamtijd he, dan raast het allemaal nog wat harder door je heen. Lekker uithuilen, dat heb je nodig, en dit is ook echt rottig en eng. Ik ga gewoon duimen voor een hele goede uitslag, en dat je die uitslag vrijdag al hebt!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
En dag of 4/5 meestalIk hoop zo dat ze voor het weekend een uitslag hebben!
En ik vind het ook zo lullig voor TARA dat ik de halve avond zit te janken
Wel fijn dat je zo snel de uitslag hebt, bij ons kon het tot drie weken durenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
En dag of 4/5 meestalIk hoop zo dat ze voor het weekend een uitslag hebben!
En ik vind het ook zo lullig voor TARA dat ik de halve avond zit te janken
Ik ben er redelijk aan gewent. Alleen vannacht kon ik het erg moeilijk hebben. Om 3 uur wilde ze drinken, maar ze wilde maar 1 slok. Dus ik haar weer terug leggen, speen erin. Ik even plassen..... Madam nog even aan het kreunen... Dat duurde en duurde en om 4 uur vond ze dat haar speen heel goed tussen het bed en de muur kon worden gespuugd... Drama natuurlijk, daar kan ik niet zo bij. Andere speen, nee die wilde ze niet, Nog een keer drinken dan.... Ja! eindelijk "He daar is papa ook". Dus weer kutten aan de borst (ja de rechter) en weer na 3 slokken in slaap willen vallen.quote:Op maandag 1 september 2008 09:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nja ze heeft dat juist nooit gedaan, daarom ben ik hier niet zo blij mee. Het valt zo tegen
Uitslag van de hielprik komt als het goed is begin deze week. Ik ga er dus nu zelf elke dag tegen een uur of 4 als ik niks gehoord heb ff achteraan bellen. Vrijdag wisten ze nog niksquote:Op zondag 31 augustus 2008 23:32 schreef bixister het volgende:
da's wel vroeg hoor! gericht naar dingen grijpen (en dat 't dan ook nog lukt om die dingen te raken) kunnen ze gemiddeld pas wat later volgens mij. knap van Leander!![]()
freecell, wanneer hoor je wat over die 2e hielprik?
Normaal kan ik het echt wel hebben hoor. Maar ik zit er zelf ook aardig doorheen, dus ik was vannacht echt pissig op dr dat ze zo aan het spoken was.quote:Op maandag 1 september 2008 10:18 schreef freecell het volgende:
Pfff ticootje, minder relaxed!
Uitslag van de hielprik komt als het goed is begin deze week. Ik ga er dus nu zelf elke dag tegen een uur of 4 als ik niks gehoord heb ff achteraan bellen. Vrijdag wisten ze nog niks
Je kan ook best even wachten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef Popples het volgende:
even een vraagje aan de mama's van de kindjes die bijvoeding geven.
de jongste is eind van de maand 6 maanden, moet je dan beginnen met bijvoeding of mag je dan ook 2 weekjes wachten.
de ha vraag ik niks aan die tegen een maar aangelopen volgens mij en het cb moet ik pas ver een tijdje naar toe.
ik moet geopereerd worden maar ik wil haar zelf bijvoeding geven ivm het spugen en evt. allergien. ik weet niet helemaal wanneer ik moet geopereerd worden dus maar ik wil nu even achter alles aan en op papier zetten.
arme koen.
spannend amber haar eerste prikje.
Dat is wat mijn dietist mailde over wel of niet bijvoeden. Het lijkt mij dus dat 2 weken niet echt kwaad kan.quote:Op zich is het geen probleem dat ze nog meer bv krijgt, echter heeft het introduceren van bijvoeding ook een functie. Niet alleen voor de groei, maar ook belangrijk voor de ontwikkeling van spraak (eten met een lepel). Verder levert je bv niet voldoende ijzer. Ze zal niet meteen een te kort krijgen, maar wenselijk is wel langzaam minder bv te geven en meer bijvoeding.
De aanbevolen hvh vanaf 10 maanden is: tussen de 300ml en 500 ml. melk (bv / fles)
mrien misschien het bedje eens hoog opmaken dan ligt ze al met haar hoofdje bijna tegen het hoofdeinde, en dan kan ze weinig omhoog "kruipen", daardoor misschien meer geborgenheid? Klein bijdehandje hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef mrien het volgende:
Bij ons morgen de eerste prikjes![]()
En ook vannacht opeens weer een nachtvoeding na ongeveer anderhalve week doorslapen..
Probleem bij Lotte is dat ze omhoog kruipt in bed (zelfs met slaapzak aan en slaapzak aan onderkant matrasje ingestopt) en vervolgens schuin tegen de zijkant (spijlen) gaat liggen met d'r hoofd
Dat doet natuurlijk zeer (want ondertussen probeer je nog om hoog te komen, wat niet lukt omdat je hoofd al tegen de rand ligt) en dan wordt het dus huilen/krijsen
Iemand nog tips hiervoor?
Fijn dat de hielprik goed bleek te zijn Freecell!
Dat dus, want ik heb niemand gehoord die er commentaar op had dat ik dat bij Ruben al eerder deedquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:40 schreef E.T. het volgende:
och, mandarijntjes bij een heel erg allergisch kind voor de 6 maanden, is echt alles behalve slim te noemen..
En dáár viel half Fok over...
Niet over het bijvoeden op 5,5 maand an sich
Popples, die zes maanden is ook maar een gemiddelde hoor. Het ene kindje is er vroeger aan toe, het andere kindje taalt nog niet naar bijvoeding met zes maanden. Als Annika nu nog niet het eten uit je mond kijkt zou ik lekker wachten tot na de operatie.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef Popples het volgende:
even een vraagje aan de mama's van de kindjes die bijvoeding geven.
de jongste is eind van de maand 6 maanden, moet je dan beginnen met bijvoeding of mag je dan ook 2 weekjes wachten.
de ha vraag ik niks aan die tegen een maar aangelopen volgens mij en het cb moet ik pas ver een tijdje naar toe.
ik moet geopereerd worden maar ik wil haar zelf bijvoeding geven ivm het spugen en evt. allergien. ik weet niet helemaal wanneer ik moet geopereerd worden dus maar ik wil nu even achter alles aan en op papier zetten.
arme koen.
spannend amber haar eerste prikje.
Je weet het niet hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:56 schreef Stiemie het volgende:
Popples zoveel krijgen ze in het begin toch niet binnen dus die 2 weken maken echt niks uit. Wat BE ook schrijft: ze zal de dagen tot 6 maanden precies echt niet af zitten tellen hoor
Klinkt goed! Slapen op het KDV is nuttigquote:Op woensdag 3 september 2008 08:06 schreef Ticootje het volgende:
Jennifer heeft gister in haar bedje geslapen op het kdv!! Goed he? Ik had een t-shirt meegenomen waar ik in had geslapen en dat in haar bedje daar gelegd... Misschien??
Wij hebben gister bietjes gegeten. Komt het bij jullie ook voor dat een kindje de lepel aanvalt? Jen vond bietjes echt heeeeeeeeel erg lekker.
(En ik lust echt geen bietjes, maar manlief is er dol op, die werd helemaal blij)
Dat zei mn moeder ook al.quote:Op woensdag 3 september 2008 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Klinkt goed! Slapen op het KDV is nuttig
En bietjes zijn natuurlijk lekker zoet, haha, mazzel voor je man!
En niet schrikken van rode luiers hè?
Ze mag van mij de lepel nog niet zelf pakken. Ze was me 1x te snel af en toen stopte ze m heel erg ver in dr mondje. Ze schrok er zelf helemaal van.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:10 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, bietjes zijn ook heel lekker!!!
Lepel aanvallen... neuh dat niet, ze grist hem gewoon uit mn hand tegenwoordig als het niet snel genoeg gaat.
Sinds een weekje laten we haar zelf eten met de lepel/vork en dat gaat eigenlijk best wel goed. We moeten nog wel het eten erop doen, maar naar haar mond brengen gaat eigenlijk best heel goed.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze mag van mij de lepel nog niet zelf pakken. Ze was me 1x te snel af en toen stopte ze m heel erg ver in dr mondje. Ze schrok er zelf helemaal van.
Doperwtjes kunnen er heel goed doorquote:Op woensdag 3 september 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Freecell, dat klinkt heel mooi, en mijn man en dochter zullen het helemaal met je eens zijn. Maar ik lust dus bijna niets. Dus geen wokgroente of andere troep. Ik eet altijd kale nasi met kruiden uit een zakje. De rest van de familie doet er nog wokgroente bij.
Wortel kan natuurlijk wel door de rijst. Dan haal ik nog even een paar sperzieboontjes. En ik heb ook nog doperwtjes liggen, die kunnen er toch ook doorheen? Dan doe ik worteltjes en doperwtjes door de rijst.
Zou tis erg belastend op de nieren die nog niet helemaal ontwikkeld/volgroeid/whatever zijn, vandaar.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, ik gebruikte altijd overal zout op. nu jen mee-eet doe ik geen zout meer bij de aardappels, maar het zout staat wel op tafel hoor.
Is zout zo slecht dan?
Ja zoiets heb ik ook wel hoor. Ik heb wel het idee dat ze genoeg heeft aan wat ik haar aanbied.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:35 schreef hestria het volgende:
dennis eet veel, maar ik heb liever dat ie extra groente eet als dat ie extra pasta/aardappel eet. En niet te vergeten hij weegt nu ruim 9 kilo, dus heeft hij wat meer eten nodig als een kindje van 7 kilo. Zou me niet te veel druk maken, als jij niet het idee hebt dat jen honger heeft, gewoon lekker geven wat je nu geeft.
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegenquote:Op woensdag 3 september 2008 16:09 schreef Stiemie het volgende:
Lekker en makkelijk pastasausje dat bovendien redelijk gezond is:
grote zak verse spinazie
ui
bekertje slagroom (kookroom kan ook, is wat slanker)
bouillonblokje (gewoon kruiden kan ook als er een kleintje mee-eet dat niet zoveel zout mag)
knoflook
parmezaanse kaas
gevulde pasta
Bak de knoflook en de spinazie in beetje olie. Haal daarna uit de pan en laat uitlekken en hak fijn. Snij de ui en fruit deze in een beetje olie. Doe er wat slagroom bij, daarna half bouillonblokje dat je op laat lossen. Dan spinazie en kaas erbij. Even lekker laten pruttelen. Ondertussen gevulde pasta koken en daarna de pasta erbij doen!
Smullen maar (is een van de dingen die Linde heeeerlijk vindt. Al moet je daarna wel de spinazie uit haar haren pulken maar dat nemen we dan maar voor lief.)
...en etiketten lezen..quote:Op woensdag 3 september 2008 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap Ticootje, is waarom je dan die dingen als nasi (waar toch behoorlijk wat kruiden in zitten) niet eerst met de dietiste bespreekt. Dat lijkt me veel logischer dan zelf gokken en kijken.
Oeh da's ook lekker! Ga ik eens samen met Linde eten als mijn vriend er niet is. Die houdt niet zo van tonijn en wij welquote:Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegen
Zijn de kinderen hier gek op. Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
Ja, dat recept van jou heb ik hier ook al geregeld klaargemaakt (zonder bouillonblokje trouwens)quote:Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegen
Zijn de kinderen hier gek op. Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
Jep, hier ook gewoon anti-lek beker. Heel af en toe mocht ze drinken van ons glas of van een flesje water (onderweg op trein of bus).quote:Op donderdag 4 september 2008 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.
Nooit van gehoord nog. Ik zal eens kijken.
Hoewel ik wat dat betref wel m'n eigen plan trek hoor. Gewoon aan de anti-lek of een rietjes beker. Er is nog nooit een kind geweest dat niet normaal kan drinken daarna toch?
Ja die zijn hier ook al geproeft.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:19 schreef Guuzewuus het volgende:
whèhè, Sasha snapt er niks van. Je moet inderdaad gewoon ALLES in je mond (proberen te) stoppen... speeltjes, boekjes, bananen, maar ook poezen, portemonnees, jassen van de kapstok en toonbanken bij de Albert Hein
. Gek manneke
.
je vergeet schoenen die je onderweg tegenkomt, luiers uit de luiertas die je ook onderweg tegenkomt...quote:Op donderdag 4 september 2008 14:19 schreef Guuzewuus het volgende:
whèhè, Sasha snapt er niks van. Je moet inderdaad gewoon ALLES in je mond (proberen te) stoppen... speeltjes, boekjes, bananen, maar ook poezen, portemonnees, jassen van de kapstok en toonbanken bij de Albert Hein
. Gek manneke
.
Hier wordt de poes bij de oren gepakt en in de mond gestopt. Of de staart.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:23 schreef freecell het volgende:
Whehe, dat in de mond stoppen!
Ik zie het helemaal voor me, vooral de poezen
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:35 schreef Ticootje het volgende:
En inderdaad bij het verschonen pak je alles waar je maar bij kan, dus luiers, doekjes, knuffels, kleding.
quote:Op donderdag 4 september 2008 15:33 schreef Guuzewuus het volgende:
En ik maar zeggen "aai poesje aai", maar ehm geloof niet ze me echt begrijpt. Die kat is overigens zelf zo stom om er toch persé bij te willen zitten, ik zeg regelmatig tegen hem 'Grovertje, peer hem dan'. Suffe kat
.
Haren vindt Stella ook altijd het proeven waard. Ik dacht altijd dat haaruitval na de zwangerschap een hormonale kwestie was, maar ik weet ondertussen wel beter.
whehe, handjes boven de dekentjes en helemaal bewegingsloos inpakkenquote:Op vrijdag 5 september 2008 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha ligt tot aan zijn okseltjes (handjes boven de dekens)
Hoger vind ik weer 'eng' ivm eronder zakken.
Maar hij duwt en rotzooit zichzelf toch wel verder omhoog. Geen wonder dat hij het koud heeft ook.
Ik had een slaapzakje met mouwtjes afgelopen winter, maar dat was toen nog veel te stijf voor Sasha, die kon zich toen niet meer bewegen.
Wees gerust...Maarten heeft helemaal geen romper aanquote:Op vrijdag 5 september 2008 20:48 schreef Guuzewuus het volgende:
Shit, Stella heeft een romper met spaghettibandjes aan, en ze slaapt al
het moest van de kraamzorg en de vlos omdat selene veel te snel dronk/drinkt. we hebben later (zodra ze allemaal wegwarenquote:Op zaterdag 6 september 2008 16:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, waarom gebruik je eigenlijk een 3standenspeen? Mijn ervaring met Chris is dat hij op de nr1 stand veel meer binnenkrijgt dan met een gewone speen (nr1 of nr2). Sommige kindjes zuigen niet perfect recht, waardoor het gaatje toch wat verder open gaat staan.. Als je gewone flesvoeding gebruikt, kun je misschien een een gewone speen proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |