abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61319764
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef Popples het volgende:
even een vraagje aan de mama's van de kindjes die bijvoeding geven.
de jongste is eind van de maand 6 maanden, moet je dan beginnen met bijvoeding of mag je dan ook 2 weekjes wachten.
de ha vraag ik niks aan die tegen een maar aangelopen volgens mij en het cb moet ik pas ver een tijdje naar toe.
ik moet geopereerd worden maar ik wil haar zelf bijvoeding geven ivm het spugen en evt. allergien. ik weet niet helemaal wanneer ik moet geopereerd worden dus maar ik wil nu even achter alles aan en op papier zetten.

arme koen.

spannend amber haar eerste prikje.
Je kan ook best even wachten.
quote:
Op zich is het geen probleem dat ze nog meer bv krijgt, echter heeft het introduceren van bijvoeding ook een functie. Niet alleen voor de groei, maar ook belangrijk voor de ontwikkeling van spraak (eten met een lepel). Verder levert je bv niet voldoende ijzer. Ze zal niet meteen een te kort krijgen, maar wenselijk is wel langzaam minder bv te geven en meer bijvoeding.
De aanbevolen hvh vanaf 10 maanden is: tussen de 300ml en 500 ml. melk (bv / fles)
Dat is wat mijn dietist mailde over wel of niet bijvoeden. Het lijkt mij dus dat 2 weken niet echt kwaad kan.

Verder kan je even op borstvoeding.com wat info halen over bijvoeden. Daar dacht ik ook gelezen te hebben dat babies tot een jaar bijna geen bijvoeding nodig zouden hebben (maar pin me daar niet op vast).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61319900
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef mrien het volgende:
Bij ons morgen de eerste prikjes
En ook vannacht opeens weer een nachtvoeding na ongeveer anderhalve week doorslapen..
Probleem bij Lotte is dat ze omhoog kruipt in bed (zelfs met slaapzak aan en slaapzak aan onderkant matrasje ingestopt) en vervolgens schuin tegen de zijkant (spijlen) gaat liggen met d'r hoofd
Dat doet natuurlijk zeer (want ondertussen probeer je nog om hoog te komen, wat niet lukt omdat je hoofd al tegen de rand ligt) en dan wordt het dus huilen/krijsen

Iemand nog tips hiervoor?

Fijn dat de hielprik goed bleek te zijn Freecell!
mrien misschien het bedje eens hoog opmaken dan ligt ze al met haar hoofdje bijna tegen het hoofdeinde, en dan kan ze weinig omhoog "kruipen", daardoor misschien meer geborgenheid? Klein bijdehandje hoor.

Koen heeft overigens weinig last gehad van de prikjes behalve gistermiddag eventjes een kleine anderhalf uur gehuild. Die 1e prikjes vind ik nooit zo leuk, meer sneu. De pleistertjes van zijn beentjes afhalen vond ie ook nie leuk terwijl hij zo mooi geweekt had in bad. Gelukkig geen koorts gehad. Wel veel slapen. En ik verbaas me nog steeds... 2 maanden en dan al 6 kilo
pi_61319918
dank je we ticootje.

ik geef flesvoeding maar wil ivm het spugen erbij zijn. ze gaat dan al die tijd naar mijn ouders. ik wil gewoon zien hoe ze reageert op bijvoeding. hun kennen haar wel maar niet zo goed dat ze meteen alles aan haar herkennen. ben me ook veel te druk aan het maken.
mama van 3 kids!
pi_61320042
Het ging mij meer om het verhaaltje over bijvoeden. Borstvoeding/flesvoeding moet je even overheen lezen. Op de site borstvoeding.com staan namelijk best handige tips en verhalen over beginnen met bijvoeden.

Als je je zo druk maakt over bijvoeden, is het dan niet verstandig om eens te overleggen op het cb om dit alles te bespreken met een dietist (of ben je daar al mee bezig?). Die kunnen je misschien net even iets beter begeleiden dan het cb.
pi_61320213
dat is het probleem mijn cb zijn een stelltje klungels, als het aan hun ligt was ik vorige maand al begonnen.
ik als ze weer spuugt. weet best hoe ik moet bijvoeden maar aangezien ik dus een aantal dagen in het ziekenhuis moet liggen endaarna nog thuis moet herstellen. zullen mijn ouders de volledige zorg op hun nemen en daar ben ik niet bij.
ik wil gewoon zien hoe ze reageert op alles.
bij mijn oudste is het ook goed gegaan maar ja annika is een hele erge spuger(hydrofiele luier nodig om het op te vangen) daar krijgt ze nu een drankje voor om het te neutraliseren.
mama van 3 kids!
pi_61320360
Popples, als je het liever zelf wilt doen dan zou ik denk ik die 2 weken gewoon even wachten.
Het is de eerste tijd toch echt nog BIJvoeding, dus ik denk dat die 2 weken niet zoveel kwaad kunnen. En als je zelf graag wilt zien hoe ze reageert en daar evt op in kunnen springen zou ik het die 2 weken uitstellen, daar krijgt ze (denk ik) niks van hoor.
Misschien kan je anders eens vragen op het bijvoedingsforum.

Prikken-kindjes, succes!
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:15:21 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61320427
Welnee... die 2 weken maken echt niks uit hoor!

Ik moet er wel een beetje om lachen, we slaan met liefde alle adviezen in de wind maar gaan wel twijfelen over of de 6mnd nou echt 6mnd moet zijn.
De een begint mt 5,5 maand, de ander pas met 8. Kijk naar je kind en kijk naar jezelf.
En als het voor jou beter uit komt om nog een paar weekjes te wachten is dat echt geen probleem hoor. Annika heeft echt geen kalender in haar bedje hangen met daarop *vandaag vast voedsel*
pi_61320565
haha ja ik weet het BE, weet je ik word dan ik een keer zo onzeker terwijl ik het normaal allemaal zo goed weet.
ik vind het gewoon even allemaal rot uitkomen omdat ze dus bijvoeding gaat krijgen en een helmpje waarschijnljk,alles komt nu opelkaar.
mama van 3 kids!
pi_61321336
Er zijn zelfs mensen die beweren dat je moet bijvoeden vanaf 3 maanden. Dat was vroegah best gebruikelijk. Mijn man at met de pot mee vanaf 3 maanden. (Die is al wat ouder) Maar ik moet ook zeggen dat mijn man last heeft van overgewicht en een darmpatientje is, zou dat met elkaar te maken hebben?

Met Jen ben ik inderdaad met 5,5 maand voorzichtig met fruit begonnen. Vanaf 6 maanden met groente en sinds kort met brood. Sinds ik brood geef gaat het met Jennifer wel veel beter qua stoelgang. Van alleen fruit raakt ze met een week verstopt. Met brood smeert de boel goed door zeg maar.

Jen was ook echt aan eten toe, ze werd heel verdrietig als ze ons zag eten, want ze zat wel altijd bij ons aan tafel. Nu nog als je niet snel genoeg haar broodje geeft, dan begint ze te jammeren dat je moet opschieten.
pi_61321557
ticootje mijn ouders lieten mij ook met de pot mee eten toen ik zo jong was en ik denk heel eerlijk dat ik daarom dus darmproblemen heb.

daarom ben ik echt heel voorzichtig met mijn kids. op een ander forum lees ik vaak genoeg dat ze hun kind met 3 maand al fruit geven en met 8 maand al pasta of vlokken en als ik zeg dat mijn 20 maanden oude dochter pas voor het eerst chocopasta heeft gehad omdat het niet anders kon met 18 maanden vinden ze mij extreem enzo. maar zitten dus wel te zeggen dat hun kind dus telkens buikpijn heeft.

ik merk hier ook dat ze steeds meer door heeft wat wij doen enzo en dat ze echt mee aan het happen is maar ik vind 5 maand nog te jong.
mama van 3 kids!
pi_61321703
Ik denk dus ook serieus dat er een verband is tussen heel vroeg met de pot meeeten (dus echt 3 maanden) en darmproblemen later.

Verder ben ik opgegroeit met potjes spagetti en macaroni, omdat ik dus niet met de pot meeat, dat was zo onhandig. Tot mn 4e heb ik dus nooit iets van groente hoeven eten, behalve de olvarit zooi. En nu lust ik dus nog steeds heel weinig. Jennifer laat ik dus expres wel met de pot meeeten, omdat ze zo de echte smaak van de groente leert waarderen.

Ik heb Jen ook wel met 5 maanden iets laten proeven (en kreeg ik half fok over me heen). Maar ik vind dat ieder dat gewoon voor zich moet bepalen. Als ik een appel at (Nou en hoevaak eet ik nou fruit) dan mocht zij van mij best even aan de appel likken.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:22:02 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61321894
Nou... wel eerlijk zijn, je kreeg half FOK! over je heen omdat je overal aan het posten was over hoe allergisch Jen was/is. En dan is het gewoon echt niet wijs om te vroeg te beginnen. Dus ik snap dat commentaar best wel eigenlijk.

Maar idd... zelf weten.
pi_61322319
Dat is ook wel zo BE...

Maar ik had nou niet het gevoel dat ik haar echt aan het vergiftigen was...
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:40:15 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61322360
och, mandarijntjes bij een heel erg allergisch kind voor de 6 maanden, is echt alles behalve slim te noemen..

En dáár viel half Fok over...

Niet over het bijvoeden op 5,5 maand an sich
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:46:02 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_61322501
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:40 schreef E.T. het volgende:
och, mandarijntjes bij een heel erg allergisch kind voor de 6 maanden, is echt alles behalve slim te noemen..

En dáár viel half Fok over...

Niet over het bijvoeden op 5,5 maand an sich
Dat dus, want ik heb niemand gehoord die er commentaar op had dat ik dat bij Ruben al eerder deed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61322725
Precies! Er was niemand die boos met zijn vingertje stond te zwaaien toen ik met 5,5 maanden begon bij Linde hoor

Popples zoveel krijgen ze in het begin toch niet binnen dus die 2 weken maken echt niks uit. Wat BE ook schrijft: ze zal de dagen tot 6 maanden precies echt niet af zitten tellen hoor
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 17:01:47 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61324459
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef Popples het volgende:
even een vraagje aan de mama's van de kindjes die bijvoeding geven.
de jongste is eind van de maand 6 maanden, moet je dan beginnen met bijvoeding of mag je dan ook 2 weekjes wachten.
de ha vraag ik niks aan die tegen een maar aangelopen volgens mij en het cb moet ik pas ver een tijdje naar toe.
ik moet geopereerd worden maar ik wil haar zelf bijvoeding geven ivm het spugen en evt. allergien. ik weet niet helemaal wanneer ik moet geopereerd worden dus maar ik wil nu even achter alles aan en op papier zetten.

arme koen.

spannend amber haar eerste prikje.
Popples, die zes maanden is ook maar een gemiddelde hoor. Het ene kindje is er vroeger aan toe, het andere kindje taalt nog niet naar bijvoeding met zes maanden. Als Annika nu nog niet het eten uit je mond kijkt zou ik lekker wachten tot na de operatie.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61328673
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:56 schreef Stiemie het volgende:

Popples zoveel krijgen ze in het begin toch niet binnen dus die 2 weken maken echt niks uit. Wat BE ook schrijft: ze zal de dagen tot 6 maanden precies echt niet af zitten tellen hoor
Je weet het niet hoor . Volgens mij zijn er ook kindjes die stiekum meelezen hier zo af en toe. Vooral als mama komt vertellen dat ze zo zoet zijn of iets dergelijks en dan acuut hun kont tegen de krib gooien... Dus wat dat betreft... .

Nee geintje, popples lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor!
pi_61339256
Jennifer heeft gister in haar bedje geslapen op het kdv!! Goed he? Ik had een t-shirt meegenomen waar ik in had geslapen en dat in haar bedje daar gelegd... Misschien??

Wij hebben gister bietjes gegeten. Komt het bij jullie ook voor dat een kindje de lepel aanvalt? Jen vond bietjes echt heeeeeeeeel erg lekker.

(En ik lust echt geen bietjes, maar manlief is er dol op, die werd helemaal blij)
pi_61339655
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:06 schreef Ticootje het volgende:
Jennifer heeft gister in haar bedje geslapen op het kdv!! Goed he? Ik had een t-shirt meegenomen waar ik in had geslapen en dat in haar bedje daar gelegd... Misschien??

Wij hebben gister bietjes gegeten. Komt het bij jullie ook voor dat een kindje de lepel aanvalt? Jen vond bietjes echt heeeeeeeeel erg lekker.

(En ik lust echt geen bietjes, maar manlief is er dol op, die werd helemaal blij)
Klinkt goed! Slapen op het KDV is nuttig

En bietjes zijn natuurlijk lekker zoet, haha, mazzel voor je man!
En niet schrikken van rode luiers hè?
pi_61339688
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Klinkt goed! Slapen op het KDV is nuttig

En bietjes zijn natuurlijk lekker zoet, haha, mazzel voor je man!
En niet schrikken van rode luiers hè?
Dat zei mn moeder ook al.

Bietjes gaan er veel beter in dan bloemkool of sperziebonen.
pi_61339824
Goed geslapen Jen!
Hier vannacht met een klein monstertje tegen me aan geslapen Ze was weer onrustig vannacht en had echt behoefte om bij me te zijn..dus maar lekker een zelfbedieningsnachtje van gemaakt voor haar.

Ik ben ook met bijvoeding begonnen, hoewel het nu nog meer ontdekken is wat je met al dat mooie natte speelgoed kan doen
Echt eten kan ze nog lang genoeg
Saartje
pi_61339968
Maneki, lekker is dat met de kleine tegen je aan slapen. Ik vind het zo lekker slapen. Maar bij Jen probeer ik nu echt zoveel mogelijk in haar eigen bed te laten slapen, ze maakte er namelijk een gewoonte van om elke nacht bij me te willen slapen... Maar het gaat nu echt steeds beter. Gister heeft ze zelfs heel even in haar bedje geslapen bij opa en oma.
pi_61340117
Saar is juist de laatste tijd heel erg aan het spoken, erg vroeg wakker zijn of midden in de nacht, of juist met de late voeding klaarwakker zijn en beginnen te maaien met de armen en rondjes draaien door bed enzo..best vermoeiend!
Ik hoop maar dat het wat beter gaat in de winter, als alles donker is
Saartje
pi_61341235
Ticootje, bietjes zijn ook heel lekker!!!
Lepel aanvallen... neuh dat niet, ze grist hem gewoon uit mn hand tegenwoordig als het niet snel genoeg gaat .
  woensdag 3 september 2008 @ 10:12:34 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_61341275
Ruben is heel erg dreinerig de laatste tijd, hij kan ook elke dag weer wat meer, dus het is wel ergens goed voor. Tanden nog steeds niet in zicht, ondanks het kwijlen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61341384
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:10 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, bietjes zijn ook heel lekker!!!
Lepel aanvallen... neuh dat niet, ze grist hem gewoon uit mn hand tegenwoordig als het niet snel genoeg gaat .
Ze mag van mij de lepel nog niet zelf pakken. Ze was me 1x te snel af en toen stopte ze m heel erg ver in dr mondje. Ze schrok er zelf helemaal van.
pi_61341738
Hier gaat het met Maarten heel goed.
Hij heeft 2 onder tandjes en dat lijkt zo lief
Ik denk dat er ook binnenkort boventandjes komen want z'n poepluiers stinken soms behoorlijk!

Hij is al over de 10 kilo denk ik. Over 2 weekjes ong naar het CB en dan kijken hoeveel hij zal wegen.

Het is een echte lekkerbek met eten. Echt bijna alles lust hij behalve broccoli.
maar al het anders gaat er in en het smaakt hem allemaal zo goed!
Pastasaus maak ik zelf en voor hem wat apart gemaakt een paar weekjes terug. Hij nam de eerste hap en het was alsof hij het al vaker heeft gehad Maakt hem niets uit hij vind alles lekker.
Hij zuigt nu ook de pasta naar binnen als het niet helemaal in z'n mond zit

Hij kan al zwaaien en in z'n handjes klappen Gaat nog wel wat klungelig maar zo lief om te zien
Ow en hij kan Bah! of AhBah! zeggen Ik zei het een keer toen hij in het zoveelste ding wou happen en ineens zei hij het terug.
En vanaf toen is alles Bah!
"mamma kusje?"
"Ahbah!"

Maar het klinkt wel erg leuk

Ook is hij al lekker aan het tijgeren/kruipen door de woonkamer (nee nog niet echt kruipen)
Gaat soms snel hoor met hem. Hij komt nu overal en is onwijs snel.
Ze zeggen dat de ontwikkeling het 1ste jaar snel gaat en inderdaad het gaat onwijs snel.

Ow en een paar weken terug is hetgeen gebeurd waar ik bang voor was.
Meneer is van ons bed gevallen
Ik rende naar hem toe en gauw op schoot gedaan en hij zat weer heerlijk te turen naar de boomtoppen buiten
Het deed hem dus weinig

Ik heb een tijdje terug z'n box en bed naar beneden gedaan want hij kon al heel vroeg goed staan en is zich af en toe iets aan het optrekken.
Die combinatie beviel mij niet dus hup spul naar beneden.

Hij slaapt heel erg goed en inplaats van elke 5 minuten kijken tot hij slaapt zitten we sinds gisteren al op de 12 minuten.
Sommige kijken ons raar aan als wij om de zoveel tijd naar boven gaan maar voor Maarten werkt het perfect!

Maw gaat lekker met hem en het is een gezond mannetje die onwijs vrolijk is
Ben zo trots op hem!
  woensdag 3 september 2008 @ 10:41:07 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61341840
Wat een heerlijke update!
Doe eens een foto'tje!
pi_61341874
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze mag van mij de lepel nog niet zelf pakken. Ze was me 1x te snel af en toen stopte ze m heel erg ver in dr mondje. Ze schrok er zelf helemaal van.
Sinds een weekje laten we haar zelf eten met de lepel/vork en dat gaat eigenlijk best wel goed. We moeten nog wel het eten erop doen, maar naar haar mond brengen gaat eigenlijk best heel goed.

Wij hebben trouwens tandje 3 en 4 op komst (ondervoortandjes, dus straks een vampiertje met ondertandjes ). Duurt het bij jullie trouwens ook zo lang als je het tandje ziet verschijnen tot er ook daadwerkelijk echt een tand te zien is zeg maar?
Eerste (hoek?)tandje dat doorkwam (juli) is nu echt goed zichtbaar, andere kwam een maand later, maar daar zie je nog steeds alleen een puntje van...
  woensdag 3 september 2008 @ 10:59:06 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_61342226
Hier krijgt Ruben zelf gewoon een lepel, hij heeft inmiddels redelijk door dat je dat ding niet zo ver in je mond moet stoppen. Maar eten ermee doet hij nog niet echt.

Hij is trouwens helemaal bezeten van nectarines en perziken Echt leuk om te zien Zo'n klein jochie wat gewoon aanvalt op een kwart nectarine en dan begint te klagen als het op is. Het schilletje eet hij trouwens niet op, maar ik laat het er wel aanzitten omdat het wat minder glibberig is. Af en toe trek ik er gewoon een stuk af.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61342617
Als Jen zelf eet laat ik haar gewoon met haar handen eten. Dat gaat erg goed moet ik zeggen. Alles wat ze pakt gaat sowieso naar haar mond. Het is trouwens echt leuk om haar te zien eten.

Als ze een broodje pakt maakt ze smakgeluidjes tot het broodje bij haar mondje is. En meestal zit het eten overal, zelfs boven de wenkbrauwen.
pi_61343479
Oh, ik ga vanavond nasi eten. Mag ik Jen laten meeeten (nasikruiden?)? Kale rijst is niet lekker. Of zal ik maar gewoon de wortelrondjes voor haar klaarmaken?

(Ik neig meer naar niet laten meeeten dan wel)
  woensdag 3 september 2008 @ 11:57:27 #134
3011 E.T.
pi_61343556
Lees het zakje nasi-kruiden maar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:58:58 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61343590
Ik zou dat iig niet doen, veeeeeel te veel zout erin! Ook al krijgt ze daar maar een heel klein beetje van mee, dan nog.
Mss kan je wat groenten koken (worteltjes en doperwtjes ofzo) en die door de rijst doen. Dan krijgt het een beetje smaak.
pi_61343702
Ja zoiets had ik al dus. Maar omdat ik hier vaker lees dat kindjes gewoon met de pot meeeten. Toen had ik zoiets van "en als je nou buitenlands eet?".

Afgelopen week aten we pasta, in de saus zit zout en suiker en een hoop andere zooi, dus mooi niet dat Jen pasta meegegeten heeft.

Koken jullie in dit soort gevallen toch apart voor de kleine?
pi_61343749
Hier heel simpel voor Maarten.
Wortel in kleine stukjes, sperzieboontjes in kleine stukjes, tomaat (of niet in verband met allergie) in kleine stukjes en halve rozijntjes.
Tomaat in de pan en warm laten worden zodat het zacht is en dan wortel en sperzieboontje erbij.
Beetje water erbij zodat het niet droog word.
Na een aantal minuten pruttelen de rozijntjes erbij en alles gaar laten worden.

Ow en natuurlijk ondertussen de rijst/pasta klaar maken

Owijs simpel maar Maarten smult ervan.
Je kan ook wat bloemkool stukjes erdoor doen en/of andere groente.

Hier krijgt Maarten niet van dat pakje spul Wie weet later als hij ouder is maar nu nog echt niet. Een en al zout enz.

EDIT: Hier maak ik dan apart eten voor hem en dan wat extra zodat ik wat in de vriezer kan doen voor een andere dag.
1 pan pastasaus voor ons met kruiden en 1 pannetje voor hem zonder.
Netzo met de pasta. Die kook ik in water met een bouillion blokje maar dat van hem in een ander pannetje en zonder blokje.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2008 12:11:09 ]
pi_61343783
Ik kook sowieso niet met potjes en pakjes. Als ik saus maak, maak ik het vers.
Dan stop ik dus heel weinig zout en geen suiker in de pastasaus. Voor mij is buitenlands eten net zo goed vers en gezond eten als Nederlands, dus dat gaat hier geen issue zijn

Misschien ideetje? Gewoon zelf verse nasi/pasta/whatever maken?
pi_61343891
Freecell, dat klinkt heel mooi, en mijn man en dochter zullen het helemaal met je eens zijn. Maar ik lust dus bijna niets. Dus geen wokgroente of andere troep. Ik eet altijd kale nasi met kruiden uit een zakje. De rest van de familie doet er nog wokgroente bij.

Wortel kan natuurlijk wel door de rijst. Dan haal ik nog even een paar sperzieboontjes. En ik heb ook nog doperwtjes liggen, die kunnen er toch ook doorheen? Dan doe ik worteltjes en doperwtjes door de rijst.
pi_61344045
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Freecell, dat klinkt heel mooi, en mijn man en dochter zullen het helemaal met je eens zijn. Maar ik lust dus bijna niets. Dus geen wokgroente of andere troep. Ik eet altijd kale nasi met kruiden uit een zakje. De rest van de familie doet er nog wokgroente bij.

Wortel kan natuurlijk wel door de rijst. Dan haal ik nog even een paar sperzieboontjes. En ik heb ook nog doperwtjes liggen, die kunnen er toch ook doorheen? Dan doe ik worteltjes en doperwtjes door de rijst.
Doperwtjes kunnen er heel goed door

Hier ben ik er mee bezig dat ik niet mijn manier van eten doorgeef aan Maarten.
Ikzelf lust niet alles en ben een redelijke eter maar Maarten leer ik van alles te eten.
Z'n vader lust bijna alles en ik hoop dat het mij ook lukt dat Maarten zo word.
(al lijkt het geen probleem te zijn als ik zie hoe hij alles op eet )
Dan maar meer pannen op het fornuis. En als je wat meer maakt dan kan je ook een dag overslaan en haal je een potje uit de vriezer.
Nu heb ik voor hem pasta in de vriezer, bloemkool met aardappel en wat gekookte rijst waarbij ik zelf nog groente moet doen.
Ideaal

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2008 12:20:42 ]
pi_61344076
Dat is echt een goede tip. Meestal kook ik op dagen zoals deze 1 aardappel en een stuk of 5 sperziebonen of worteltjes... Niet echt handig dus, als ik gewoon wat meer in de pan gooi is invriezen net zo makkelijk.
pi_61344083
Je kan ook zelf een kruidenmengsel maken wat lekkerder is dan uit een pakje én zonder toegevoegde rotzooi!

En het hoeft ook niet persée met wokgroente toch? Lust je helemaal niets van groente? Want pakjes wokgroente vind ik ook niet echt geniaal, ik gooi er zelf altijd gewoon wat lekkere groenten door.
pi_61344197
Ik lust wel wat groente... Maar geen paprika, ui, prei, chamignons, tauge dat soort dingen. Ik lust ook geen rauwkost.

Ik lust wel: Bloemkool, sperziebonen, doperwten(met wortelen), witte bonen in tomatensaus, bruine bonen, zuurkool, spinazie...
(Jennifer eet dus nu al meer dingen dan dat ik eet)

Maar daartegenover staat dat ik wel veel fruit lust (maar niet eet).
pi_61344320
Pasta kan je goed maken met verse spinazie en zonder pakje! Erg lekker!
Rijst kan goed met doperwten (en wortel). Rijst kan ook goed met bijvoorbeeld Broccoli!
Anders ga je eens zoeken naar verse recepten met 'buitenlandse' gerechten? Misschien kan je het dan steeds een beetje uitbreiden?
Ik ben even snel of sneller klaar met het maken van een verse nasi dan met nasi uit een pakje, dus extra tijd kost het ook niet.
pi_61344354
En om ruimte te besparen zet ik een vergiet (metaal uiteraard ) met de groente erin op de aardappelen zodat die gestoomd worden terwijl de aardappelen gaar worden gekookt.

Heb je misschien wat lekkere kruidenmengsels die je wil delen freecell?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2008 12:34:10 ]
pi_61344449
In nasi altijd goed:
- Djinten
- Ketoembar
- paprikapoeder of chilipoeder

En verder vlees, groenten en wat zout

Door pasta vind ik Bruscetta altijd heerlijk. Bij de xenos hebben ze een variant zonder kunstmatige toevoegingen, alleen maar gedroogde tomaat en kruiden ed. Heerlijk!

-edit- volgens mij kan je heel goed een CUL topic maken met recepten die ook geschikt zijn voor ukkies
  woensdag 3 september 2008 @ 12:42:54 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_61344562
Ik gebruik nooit zout ergens in, alleen ove rmijn friet en ove rmijn gekookte ei (maar dan ook in grote hoeveelheden )

Ruben eet over het algemeen gewoon met ons mee, al dan niet met een kleine aanpassing (gisteren kreeg hij geen kaassaus, ik wel ) en als ik echt geen zin heb gewoon een potje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61345526
Oeh, ik gebruikte altijd overal zout op. nu jen mee-eet doe ik geen zout meer bij de aardappels, maar het zout staat wel op tafel hoor.

Is zout zo slecht dan?
  woensdag 3 september 2008 @ 14:49:51 #149
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61347590
Even pimpen met mijn kleine manneke van 7 maanden

ogeloofelijk he zo vond ik hem dus net. Tijd om het bedje en box naar beneden te doen.

hier eet dennis ook gewoon met de pot mee. Heb om de dag pasta op het menu staan, en aangezien ik alles vers maak(behalve macaronie ham/kaas, met tomatenpuree) kan dennis vrij makkelijk mee eten.

als dennis pasta eet, krijgt hij 1,5 eetlepel pasta, 2 tomaten, 5 eetlepels groente, 1 eetlepel vlees
bij gewone maaltijden krijgt hij 7/8 eetlepels groente.

Meneer eet eigenlijk alles met smaak, heeft tot nog niks wat ie niet lust. Bietjes en bloemkool zijn toch wel favoriet bij hem. Als wij iets eten wat dennis niet mag dan kook ik voro hem iets anders, aardappeltjes en groente in een pannetje en vlees in de oven en binnen een 30 min heb ik een maaltijd voor dennis.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_61347839
7/8 eetlepels groente??

Hoort dat? Dan geef ik Jen wel erg weinig. Die krijgt maar 1 aardappel en 1 eetlepel groente...

Ik ga even zoeken...
  woensdag 3 september 2008 @ 15:09:04 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61348152
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, ik gebruikte altijd overal zout op. nu jen mee-eet doe ik geen zout meer bij de aardappels, maar het zout staat wel op tafel hoor.

Is zout zo slecht dan?
Zou tis erg belastend op de nieren die nog niet helemaal ontwikkeld/volgroeid/whatever zijn, vandaar.
Dus wordt het gebruik van toegevoegd zout erg afgeraden.

Dennis, goed van jou!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61348474
Dus zout is voor volwassenen niet zo erg?

Dennis gaat echt lekker zo trouwens! Hij verschilt zo weinig van Jen en toch kan hij meer dan Jen nu doet....
pi_61348638
(toegevoegd) zout is ook voor volwassenen niet erg gezond…

Verder heeft Liande altijd gegeten wat wij aten, gewoon apart houden als er al kruiden of saus doorgingen (en dat is hier peper en muskaatnoot of provinciaalse kruiden, niks pikant)
Behalve als we kool aten, dan kreeg ze bvb rijst met spinazie (handig zo in bolletjes in de diepvries)

7/8 lepels groenten is best veel, Liande eet zo’n 100g groente (2/3 groente en 1/3 pasta/rijst/aardappel is hier de richtlijn).
Maar dat verschilt zo veel per kind, er is niks dat “hoort”

En verder… ik vind het altijd zo sneu als ik volwassenen hoor zeggen “ik lust dit niet en dat niet”
Er is altijd tijd om nieuwe dingen te leren eten… ik lustte geen asperges en olijven, wel op m’n 21e heb ik ze leren eten en nu smul ik ervan.
Het enige wat ik niet apprecieer zijn artisjokken, maar ik zal ze niet van de pizza peuteren ofzo. Dat eet ik gewoon op.

Enne Dennis, knap hoor!
pi_61348775
Ja maar Iksje eten moet wel leuk blijven, als ik kokhalzend aan tafel zit lijkt me dat niet echt een smakelijk gezicht voor de tafelgenoten. Bovendien wil ik 's avonds gewoon wel wat binnenkrijgen, anders word ik echt chago, dus koop en kook ik alleen dingen die ik lekker vind.

Ik moet morgen toch naar de dietist met Jen, dan spreken we gelijk even door wat ze per dag eet. Of ik nog extra moet geven of misschien wel dingen minder. (Waarschijnlijk minder bv en meer drinken uit een beker..)
  woensdag 3 september 2008 @ 15:35:41 #155
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61348926
dennis eet veel, maar ik heb liever dat ie extra groente eet als dat ie extra pasta/aardappel eet. En niet te vergeten hij weegt nu ruim 9 kilo, dus heeft hij wat meer eten nodig als een kindje van 7 kilo. Zou me niet te veel druk maken, als jij niet het idee hebt dat jen honger heeft, gewoon lekker geven wat je nu geeft.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_61349289
Mirte eet hier de ene dag wel mee met wat wij eten en de andere dag niet. Vaak heb ik wel wat bakjes in de vriezer met receptjes uit de Opperdepop ofzo. Voor van die dagen dat wij bv frietjes eten en ik geen zin heb apart voor haar wat te maken.
Maar ik probeer het wel zo te doen dat ze zoveel mogelijk met ons mee-eet.

Iemand nog een lekker pastasaus receptje, want ik krijg het nog niet naar mn zin. En ik heb een vent die nogal snel zeurt dat het niet lekker is (eigenlijk moet het het liefst uit een potje komen en als ik het eens anders maak is het eigenlijk bij voorbaat al niet lekker, lastige eter...).
Ik probeer Mirte ook zoveel mogelijk te laten proeven, dat ze straks toch meer lust dan papa .
Heb net de zachte rode rijst uit de opperdepop gemaakt voor Mirte, die krijgt ze vanavond (en nog 3 bakjes gaan de vriezer in), wij eten iets van babi pangang uit een zakje, lief kookt...
Maar dat krijgt Mirte dus nog niet, zakjesspul. Ik ben helaas nog niet zo creatief met eten dat ik dat soort dingen zo uit mn mouw schud.
pi_61349691
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:35 schreef hestria het volgende:
dennis eet veel, maar ik heb liever dat ie extra groente eet als dat ie extra pasta/aardappel eet. En niet te vergeten hij weegt nu ruim 9 kilo, dus heeft hij wat meer eten nodig als een kindje van 7 kilo. Zou me niet te veel druk maken, als jij niet het idee hebt dat jen honger heeft, gewoon lekker geven wat je nu geeft.
Ja zoiets heb ik ook wel hoor. Ik heb wel het idee dat ze genoeg heeft aan wat ik haar aanbied.
Vrijdag gaan we weer wegen, ik gok op een 8 kilo.
pi_61349917
Lekker en makkelijk pastasausje dat bovendien redelijk gezond is:

grote zak verse spinazie
ui
bekertje slagroom (kookroom kan ook, is wat slanker)
bouillonblokje (gewoon kruiden kan ook als er een kleintje mee-eet dat niet zoveel zout mag)
knoflook
parmezaanse kaas
gevulde pasta

Bak de knoflook en de spinazie in beetje olie. Haal daarna uit de pan en laat uitlekken en hak fijn. Snij de ui en fruit deze in een beetje olie. Doe er wat slagroom bij, daarna half bouillonblokje dat je op laat lossen. Dan spinazie en kaas erbij. Even lekker laten pruttelen. Ondertussen gevulde pasta koken en daarna de pasta erbij doen!

Smullen maar (is een van de dingen die Linde heeeerlijk vindt. Al moet je daarna wel de spinazie uit haar haren pulken maar dat nemen we dan maar voor lief.)
  woensdag 3 september 2008 @ 16:18:54 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61350189
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap Ticootje, is waarom je dan die dingen als nasi (waar toch behoorlijk wat kruiden in zitten) niet eerst met de dietiste bespreekt. Dat lijkt me veel logischer dan zelf gokken en kijken.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:27:40 #160
3011 E.T.
pi_61350472
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:09 schreef Stiemie het volgende:
Lekker en makkelijk pastasausje dat bovendien redelijk gezond is:

grote zak verse spinazie
ui
bekertje slagroom (kookroom kan ook, is wat slanker)
bouillonblokje (gewoon kruiden kan ook als er een kleintje mee-eet dat niet zoveel zout mag)
knoflook
parmezaanse kaas
gevulde pasta

Bak de knoflook en de spinazie in beetje olie. Haal daarna uit de pan en laat uitlekken en hak fijn. Snij de ui en fruit deze in een beetje olie. Doe er wat slagroom bij, daarna half bouillonblokje dat je op laat lossen. Dan spinazie en kaas erbij. Even lekker laten pruttelen. Ondertussen gevulde pasta koken en daarna de pasta erbij doen!

Smullen maar (is een van de dingen die Linde heeeerlijk vindt. Al moet je daarna wel de spinazie uit haar haren pulken maar dat nemen we dan maar voor lief.)
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegen

Zijn de kinderen hier gek op . Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
  woensdag 3 september 2008 @ 16:28:54 #161
3011 E.T.
pi_61350517
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap Ticootje, is waarom je dan die dingen als nasi (waar toch behoorlijk wat kruiden in zitten) niet eerst met de dietiste bespreekt. Dat lijkt me veel logischer dan zelf gokken en kijken.
...en etiketten lezen..

Daar kun je zo veel informatie uithalen
  woensdag 3 september 2008 @ 16:33:40 #162
3011 E.T.
pi_61350657
ow, en in het begin bij bijvoeding is het helemaal nog niet zo nodig om smaakjes te mixen om dingen 'lekkerder' te maken. Het kind weet nog niet beter, het weet nog niet wat wel en wat niet lekker is.
Kale, gekookte rijst vinden veel kindjes erg lekker bijv. (beetje nat laten). Erg leuk om mee te spelen en je eten te ontdekken. Zo ook met kale pasta..
Je kunt later altijd smaken gaan mixen, maar bij een smaak per keer leert je kind iig de pure smaken kennen.
pi_61350683
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Zijn de kinderen hier gek op . Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
Oeh da's ook lekker! Ga ik eens samen met Linde eten als mijn vriend er niet is. Die houdt niet zo van tonijn en wij wel Na 1 jaar mogen kindjes toch een bouillonblokje? Of niet
  woensdag 3 september 2008 @ 16:46:28 #164
3011 E.T.
pi_61350993
mag wel idd, maar Tijn krijgt nog steeds spinazieprut zonder blokje.. gewoon gewenning

Trouwens erg lekker met tortellini met kaasvulling
pi_61351560
Je hebt ook natriumarme bouillon (poeder) van knorr meen ik. Is toch weer ietsje minder zout.
De spinazieprut ga ik ook maar eens in combinatie met pasta doen. Ik denk morgen maar. Pasta is altijd wel lekker makkelijk en lekker ook.
Zal eens even kijken of mijn kleine vreetkast er net zo van kan smullen als die van jullie . Tonijn hoef ik van lief niet toe te voegen. Maar een beetje gehakt, zou dat ook lekker zijn erbij (manlief is carnivoor in het kwadraat ).
  woensdag 3 september 2008 @ 17:33:35 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61352364
Oeh, dat pastarecept klinkt erg lekker!

Ik heb trouwens net voor het eerst zeer onpedagogisch Sasha voor de tv geparkeerd. Beetje pieperig, licht aan slaap toe, maar ook net tegen etenstijd wat ik het liefst nog heel eventjes rek. Dus maar eens een Bumba cd'tje aangezet. Hij zit echt ademloos te kijken! Lief gezicht!
Is echt voor het eerst dat hij tv kijkt!
  woensdag 3 september 2008 @ 23:48:17 #167
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61364579
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ja, dat recept van jou heb ik hier ook al geregeld klaargemaakt (zonder bouillonblokje trouwens)

Ik kook vrijwel altijd met pakjes, maar voeg dan ook nooit zout toe. Maar eigenlijk hoort mijn reactie hier niet thuis, want Marlien is voorlopig nog niet aan de bijvoeding.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61367340
Oehh dat recept klinkt heerlijk!!
Ik schrijf het op een papiertje en binnenkort testen (hoeveel kaas, knoflook enz moet er ong precies in?)
Ook even die kruiden van freecell weer zoeken.

Vind het ook zo leuk om te koken en dingen te testen vooral nu Maarten mee eet.
Was het een beetje beu en vond het saai koken maar nu krijg ik er steeds meer plezier van en als ik Maarten zie genieten van het eten wat ik gemaakt heb dan geeft mij dat best wel een fijn gevoel

Hestria: wat een mooi mannetje!!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2008 07:44:54 ]
pi_61367667
Ik wil graag 6 maanden volledig borstvoeding geven, maar daarna koken voor zo'n hummeltje lijkt me ook wel leuk! Voorlopig krijgt hij verder alleen vitamine K en D en dat vindtie héérlijk!

Hestria, beetje laat, maar wat staatie daar vroeg!
En hij is ook nog eens heel tof
pi_61367903
BE, soms is het toch best handig zo'n tv. Ik doe het ook wel eens eind van de middag, als ik moet koken en Mirte een beetje jengelig wordt. Vaak is Sesamstraat dan aan de gang (en anders Elmo of Dribbel DVD-tje) en dan mag ze een stukje kijken en heb ik even mn handen vrij.
Ze vind het leuk en verder staat de tv niet aan overdag.
  donderdag 4 september 2008 @ 08:55:48 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61368079

Ik heb me voorgenomen het zo min mogelijk te doen, maar om idd even je handen vrij te hebben is het toch wel prettig.
pi_61368109
gij schandelijke moeder, uw kind voor de tv parkeren

Hier lukt het niet om haar even voor tv te krijgen, maar goed, we hebben een kind zonder zittend gat en kinderdvd's hebben we niet in huis.
Vind het ook moeilijk om een leuke te vinden...Bumba is echt m'n ding niet en voor Sesamstraat is ze nog te jong, toch?
pi_61368190
Jij hoeft Bumba ook niet leuk te vinden

Teletubbies? Nijntje? Kabouter Plop desnoods? Is genoeg zou je zeggen.
Pingu vind ik zelf wel lollig

Hier in huis staat de TV maximaal eens per week een half uurtje aan voor het journaal, dus onze uk zal daar niet aan gewend raken gok ik
pi_61368228
Of molletje kan ook leuk zijn
Pingu is inderdaad wel leuk
pi_61368558
Pingu, dat heb ik ooit eens bij 'n collega gezien, is wel ok

Maar kabouter plop
pi_61368813
Sesamstraat is best grappig, goed ze volgt vast nog niet waar het over gaat. Maar die poppen die bewegen daar reageert ze wel op. Soms helemaal enthousiast gillen enzo.
Verder zie ik niet zoveel kinderprogramma's eigenlijk. Die zijn denk ik meer overdag.
pi_61370575
Pingu

Ik ben groot Pingu-fan, is op andere fora ook mijn nickname geweest

Jeetje, wat een beslissingen moet ik straks gaan nemen, wel of niet voor de tv en wat kijken, wat moet ze eten enz. Van de week hebben we hier een hele discussie gehad over wel of geen speen, eigenlijk wilde we er niet aan maar ze was zo onrustig de laatste dagen. Ze wilde de hele tijd bij ons maar dat was dan niet genoeg om haar helemaal rustig te krijgen, ze bleef maar met haar hoofd gooien en jengelen. Uiteindelijk toch gezwicht voor een speen en ze werd er erg rustig van. Ze wil hem trouwens niet constant (nu nog niet tenminste), vannacht in bed wilde ze er niets van weten. We nemen het echt heel serieus, hebben echt het idee dat zo'n beslissing invloed heeft op de rest van haar leven terwijl dat vast allemaal niet zo'n vaart loopt.
Ik heb trouwens wel het idee dat ze minder snel aangeeft dat ze honger heeft door dat speentje dus ik geef haar flesjes nu maar wat meer op de klok ipv dat ik wacht tot ze zelf begint te piepen.
pi_61370930
Het lijkt me zo leuk als je kindje met het "echte eten" mag gaan beginnen Ik was vroeger heel makkelijk, dus ik hoop dat ze dat ook een beetje is.

Madelieve hier hoeft ze ook niet altijd het speentje..maar ze meldt zich evengoed als ze honger heeft en de speen inheeft, zodra ze merkt dat er geen melk uit de speen komt begint ze te gillen hihi

Voor de rest, tv kijken mag ze straks best, maar niet teveel, er zijn genoeg andere leuke dingen om je mee bezig te houden

Verder doet Dana t prima, ze slaapt s'morgens tot 9 uur, en als ze de kans krijgt zelfs langer s'avonds krijgt ze rond 10 uur de laatste fles. Overdag heeft ze nog niet echt een vast ritme, werkt prima voor haar, vraag me alleen of of ze daar straks op het KDV wel mee uit de voeten kunnen, naja straks op intake eens even informeren.

eergister viel het me ineens op hoe erg ze gegroeid is....dat is raar dat je dat ineens zo opvalt terwijl ze gewoon in dr wippertje zat te spelen, was stiekem wel ff een emo momentje
pi_61371013
Effe een klacht... ik kan alleen maar jasjes vinden MET capuchonnetjes
pi_61371462
Ik heb er bij de prenatal eentje gekocht met een capuchon die je eraf kunt halen...zoiets moet toch wel te vinden zijn LovelyLady?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61371524
Ohw wat zielig die prikjes! Ik wilde zelf bijna mee gaan meehuilen

Daar was ik niet op voorbereid, want ik ben vrij nuchter, maar om je kleintje zo te zien schrikken is echt heel zielig

Verder alles goed, het lijntje van het gewicht gaat nu wel minder hard, maar lengte gaat nog gelijk mee aan de bovenlijn.
Ze is nu bijna 6 kg @ 60cm

Amber vind de tv afentoe heel interessant.
Ik laat d'r niet kijken, is ze nog veelste jong voor imo, maar bij oma ging ze dus wel in het wippertje voor de tv, dus nou weet ik waar ze het heeft opgepikt
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61371590
lovely, bij de ..shit! hoe heet die zaak nu waar ze die grote muis voor de deur hebben staan

Villa happ heeft mijn schoonmoeder voor dana een jasje gehaald, zonder capuchon
  donderdag 4 september 2008 @ 11:46:26 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61371853
Madelieve, het leek mij ook handiger zonder, maar na uren aan de pink was ik het ook wel zat. En toen ik las dat het een positieve invloed heeft op de kans op wiegedood was ik om. Daar ben ik nog steeds zo bang voor.
Maar hij krijgt hem van ons echt alleen maar in bed of als er geslapen moet/kan worden. Dus aan een koordje in de maxi cosi in de auto, maar hij slaapt dan net zo makkelijk zonder.
Dat scheelt ons dan iig het overdag afleren.
pi_61372523
Wij wilden ook niet aan het speentje, oa omwille van de mogelijkheid op zuigverwarring (bij borstvoeding zuigt een kind anders dan dat het op een speentje zuigt).
Na een week of 2 toch een speentje gehaald, eentje met twee bolle kanten (ivm de BV dus)
En dat bracht hier veel hulp, vooral op onrustige momenten waarbij aanleggen niet hielp. Verder gebruikten we het, net als bij BE, alleen maar bij het slapen gaan.
Dat vind ik toch een heel andere benadering dan mensen die een speentje geven omdat het nu eenmaal bij een kind hoort…

Met goed 6 maand besliste Liande dat ze te oud was voor een speentje, van de ene dag op de andere wilde ze er niks meer van weten.
Beetje sneu voor de opa die net speentjes met haar naam op besteld had (voor in de opvang)

En dan besef je soms hoe makkelijk een speentje kan zijn… ipv zichzelf al brabbelend wakker te houden was het speentje aanbieden en ze sliep snel in (en bleef slapen, ook al viel de speen uit haar mondje). Dat kon toen ineens niet meer omdat mevrouw ‘m zelf niet meer wou dus.

Maar goed, ook dat is in orde gekomen

Kortom, met een speentje is op zich niks mis, het is ook relatief makkelijk af te leren (en dat gaat –gok ik- makkelijker naargelang hoe je ‘m gebruikt en naargelang de zuigbehoefte van je kind) en duimen veel moeilijker.
pi_61372530
Weer terug van de dietist. (Van de nasi was alleen een vraag hier, ik had het etiket nog niet gelezen, maar Jen heeft gister dus rijst met doperwten en worteltjes gehad, en daar staan nu nog 5 potjes van in de vriezer)

Ze vind dat we het goed doen. Bijvoeden gaat gewoon heel goed. Ze eet voldoende, niet te veel. Verder moet ik toch nog opletten met koemelk (dus het brood, boter, kaas, enz) tot 9 maanden.

Verder nog een goede tip gekregen voor het drinken uit een beker.

We hoeven ook niet meer terug te komen omdat het allemaal erg goed gaat. We mogen ei provoceren als ze een jaar is (of een week voor haar verjaardag, voor de taart). Het liefst dan nog met borstvoeding omdat dat zo handig is, lukt dat niet dan mag ze een lange vinger proberen.

Verder mag Jen vlees. Dat had ik nog niet gegeven, maar dat mag dus wel. Kippenvlees of rundervlees, gekookt.
  donderdag 4 september 2008 @ 12:23:04 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61372636
En wat is die tip dan?
pi_61372828
Oh, dat is ook wat...

Het was een speciale beker, ze heeft m getekend voor me, maar ik ga m niet napainten.

Het is dus zeg maar een beker met aan 1 kant een soort uitsparing. Als ze dan drinken dan zit die uitsparing dus bij het gezicht zodat ze niet die hele beker voor het gezichtje hebben. Dan schijnen ze beter te kunnen drinken.

(Ik hoop dat het duidelijk is..., verkrijgbaar bij de drogist)
pi_61373565
Het is de oefenbeker van difrax

Op zich handig ding, maar doe m niet meer dan de helft vullen anders geheid natte pakken

Hier heeft Rachel nooit een speentje gewild eigenlijk, alleen maar haar duimpje, dus dat wordt later nog wat.
Rachel is begonnen met bijvoeding op 5 maanden na 2 maanden aangerommeld te hebben met niet willen "eten" uit eindelijk doorverwezen naar kinderarts, en die zei dat we gewoon moesten bijvoeden het liefst met verse producten ( als in banaan peer etc blenderen ) en niet in de verleiding te komen op potjes omdat daar appelsap in zit en dat nog een iets te hoge zuurtegraad voor baby's heeft. 1 maand na die afspraak ging het iets beter maar nog niet perfect, vervolgens begonnen met brood (zelf bakken en glutenvrij enzo voor kans op allergie) toen ging t alweer iets beter en werd er n afspraak gemaakt voor een allergie test. dat was nu ook allemaal goed en qua voeding zit ze nu op 1jaar waar ze het beste op reageerd. Ook ik kook alles zelf en zo min mogelijk toevoegingen als het niet nodig is. Zoet vind mw niets dus bietjes en worteltjes krijg ik er niet vaak in, maar heel af en toe dus.
Voor mij geen potjes maar vers, duim versus speen en lief versus kattekwaad ^^

[ Bericht 3% gewijzigd door maffemuts op 04-09-2008 13:06:18 (plaatje toegevoegd) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_61373573
Dat zijn de oefenbekers van difrax
  donderdag 4 september 2008 @ 13:08:02 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61373628
Ah ok.
Nooit van gehoord nog. Ik zal eens kijken.
Hoewel ik wat dat betref wel m'n eigen plan trek hoor. Gewoon aan de anti-lek of een rietjes beker. Er is nog nooit een kind geweest dat niet normaal kan drinken daarna toch?
pi_61373688
Ja, dat is m!! Jen vindt het echt een feest om te drinken uit een beker.

Wat leuk dat ik het toch duidelijk heb uitgelegd dat er mensen zijn die weten waar ik het over heb.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:19:00 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61373840
Sasha vind het ook echt prachtig hoor, maar ik zie hem nog niet zo snel helemaal zelf uit zo'n ding drinken zonder dat het een waterfestijn is.
Dus dan maar soms onder begeleiding met mij, en voor de rest een kledder-proef iets.
(Nu nog gewoon een flesje met sap )
pi_61374093
Nee ik ook niet hoor BE. Al laat ik Jen er niet mee spelen, maar het is niet voor niets dat we oefenen bij het avondeten, daarna gaat namelijk de pyjama aan.
pi_61374212
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.
Nooit van gehoord nog. Ik zal eens kijken.
Hoewel ik wat dat betref wel m'n eigen plan trek hoor. Gewoon aan de anti-lek of een rietjes beker. Er is nog nooit een kind geweest dat niet normaal kan drinken daarna toch?
Jep, hier ook gewoon anti-lek beker. Heel af en toe mocht ze drinken van ons glas of van een flesje water (onderweg op trein of bus).
Laatst kreeg ze gewoon een open kopje om helemaal alleen van te drinken en dat ging best goed.

't is een beetje zoals met rapley: heel leuk als ze heel vroeg veel zelf kunnen maar op een gegeven punt (tenzij je je er helemaal niks van aantrekt en gewoon bij flesjes/prakjes blijft) gaan ze toch allemaal goed drinken en eten.
Bon, mijn kind zal echt goed van een open beker kunnen drinken op goed 1 jaar ipv 8-9 maand ofzo... so be it
pi_61374272
We zijn net terug van de intake op het KDV. Gelukkig waren de meiden die op de babygroep zitten echt heel lief en ik ben er met een goed gevoel weggegaan
19 september gaan we voor t eerst samen oefenen..een uurtje of 2, en als dat goed is gegaan gaat ze de week erna een uurtje alleen oefenen en zo kan ik t rustig opbouwen aangezien ze pas vanaf januari voor de echt hoeft.
* Bla_Bla_Bla is opgelucht
pi_61374329
fijn is dat he Bla? Wij moesten ook wennen met Jen op het kdv.
als ik haar nu ga halen heeft ze totaal geen intresse in mij, dan is ze meestal net in haar babygym bezig en dat is leuker dan mama..
pi_61374427
Ik dacht dat ik sinds de komst van Thomas zo veel was had, maar het is NIKS vergeleken met nu hij gaat eten!
Theedoeken en handdoeken waarmee puingeruimd wordt, vieze shirtjes en broeken (ondanks die vreselijke plastic-met-opstaande-rand-slabben), volgeknoeide mamakleren. Ik kan wel aandelen in wasmiddel nemen. Of in het waterleidingbedrijf. Ik overweeg Thomas voortaan maar te laten eten terwijl hij in de lege badkuip zit.
Of anders emigreren naar een warmer oord, zodat hij buiten kan rapley-en. Mijn hemel. *werpt armen in de lucht en rolt met ogenl*
Hardloper.
IG @webkim
pi_61374527
theedoeken Webkim, die zijn veel handiger als slab en een kat of hond die rondscharrelt voor de restjes
Saartje
pi_61374652
Jeps, de hond neemt hier inderdaad positie in als Jen in de stoel wordt gezet.

Verder gebruik ik gewoon een slab die je over het hoofd trekt (dus niet met een koortje vastmaakt). Ik heb helaas wel een eetstoel met daarin een nijntje kussen, dat kussen moet ik elke 2 dagen wassen. Verder gewoon de hydrofielluiers en spuugdoekjes.

Ik doe Jen trouwens ook niet iedere keer een schoon shirt aan bij elk vlekje.... Dan blijf ik bezig.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:57:49 #200
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61374718
Mijn dochter weigert een speentje . Mijn kind weigert sinds 20 augustus ook de borst . De duim daarentegen .

Ik vind wiegedood ook zo eng, bah, ik haat dat woord. Ik heb wel eens gelezen dat er vanuit gegaan wordt dat kindjes die ogenschijnlijk helemaal gezond zomaar in hun slaap overlijden toch niet helemaal gezond waren. Ik houd mezelf dus voor dat Stella héééélemaal gezond is en dat dit daarom dus NIET zal gebeuren. Maar het blijft een eng, duister en onverklaarbaar fenomeen. Brrrr. Ik ban het woord nu weer uit mijn hersens .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')