Zou tis erg belastend op de nieren die nog niet helemaal ontwikkeld/volgroeid/whatever zijn, vandaar.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, ik gebruikte altijd overal zout op. nu jen mee-eet doe ik geen zout meer bij de aardappels, maar het zout staat wel op tafel hoor.
Is zout zo slecht dan?
Ja zoiets heb ik ook wel hoor. Ik heb wel het idee dat ze genoeg heeft aan wat ik haar aanbied.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:35 schreef hestria het volgende:
dennis eet veel, maar ik heb liever dat ie extra groente eet als dat ie extra pasta/aardappel eet. En niet te vergeten hij weegt nu ruim 9 kilo, dus heeft hij wat meer eten nodig als een kindje van 7 kilo. Zou me niet te veel druk maken, als jij niet het idee hebt dat jen honger heeft, gewoon lekker geven wat je nu geeft.
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegenquote:Op woensdag 3 september 2008 16:09 schreef Stiemie het volgende:
Lekker en makkelijk pastasausje dat bovendien redelijk gezond is:
grote zak verse spinazie
ui
bekertje slagroom (kookroom kan ook, is wat slanker)
bouillonblokje (gewoon kruiden kan ook als er een kleintje mee-eet dat niet zoveel zout mag)
knoflook
parmezaanse kaas
gevulde pasta
Bak de knoflook en de spinazie in beetje olie. Haal daarna uit de pan en laat uitlekken en hak fijn. Snij de ui en fruit deze in een beetje olie. Doe er wat slagroom bij, daarna half bouillonblokje dat je op laat lossen. Dan spinazie en kaas erbij. Even lekker laten pruttelen. Ondertussen gevulde pasta koken en daarna de pasta erbij doen!
Smullen maar (is een van de dingen die Linde heeeerlijk vindt. Al moet je daarna wel de spinazie uit haar haren pulken maar dat nemen we dan maar voor lief.)
...en etiketten lezen..quote:Op woensdag 3 september 2008 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap Ticootje, is waarom je dan die dingen als nasi (waar toch behoorlijk wat kruiden in zitten) niet eerst met de dietiste bespreekt. Dat lijkt me veel logischer dan zelf gokken en kijken.
Oeh da's ook lekker! Ga ik eens samen met Linde eten als mijn vriend er niet is. Die houdt niet zo van tonijn en wij welquote:Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegen
Zijn de kinderen hier gek op. Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
Ja, dat recept van jou heb ik hier ook al geregeld klaargemaakt (zonder bouillonblokje trouwens)quote:Op woensdag 3 september 2008 16:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
roomkaas (paturain oid) ipv room en blikje tonijn op water toevoegen
Zijn de kinderen hier gek op. Bouillonblokje als laatste toevoegen en vlak daarvoor de borden van de kinderen volscheppen. Kan dat meteen afkoelen alvast
Jep, hier ook gewoon anti-lek beker. Heel af en toe mocht ze drinken van ons glas of van een flesje water (onderweg op trein of bus).quote:Op donderdag 4 september 2008 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.
Nooit van gehoord nog. Ik zal eens kijken.
Hoewel ik wat dat betref wel m'n eigen plan trek hoor. Gewoon aan de anti-lek of een rietjes beker. Er is nog nooit een kind geweest dat niet normaal kan drinken daarna toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |