Is het pillen testen helemaal voorbij dan in Nederland?... ik probeer het hier in Australië juist ingevoerd te krijgen voor festivalsquote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:50 schreef kraakschandaal het volgende:
Probleem is het liberale beleid in deze kwestie voorafgaand aan deze regering, waar er pillen getest werden en er geen sprake was van zero tolerance.
Zero tolerance is het nu en daar past pillen testen niet bij. Het gaat hier op deze manier ook weer terug naar af waar repressie belangrijker is dan controleren helaas.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 03:41 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Is het pillen testen helemaal voorbij dan in Nederland?... ik probeer het hier in Australië juist ingevoerd te krijgen voor festivals![]()
Dat kun je terugdringen door het volledig te legaliseren.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:23 schreef Cothen het volgende:
Tis alleen zo jammer dat de makers ervan het nodig vinden om elkaar zo nu en dan neer te schieten.
Je moet je oogkleppen eens afzetten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen drugs gebruik betekent het meteen dat ik mezelf wel helemaal naar de klote zuip? Je hoeft niet meteen in je voordeel liggende verzinsels uit je duim te zuigen, al helemaal niet om de discussie weer van drugs naar alcohol om te buigen.
Ik drink zo nu en dan een biertje, en aangezien ik vaak de bob ben en/of veel moet rijden, blijft het vaak bij maltjes. Die biertjes drink ik omdat ik de smaak lekker vind, net zoals mensen Cola of Fanta drinken omdat ze dat lekker vinden. Dat kun je daarom totaal niet vergelijken met het slikken van bijvoorbeeld XTC pillen, die je enkel en puur slikt om je gedrag en/of gedachtengang te beïnvloeden.
Dat je heroine bij de supermarkt kan kopen... gaafquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kun je terugdringen door het volledig te legaliseren.
Dat was ook zo met de drankmafia tijdens de drooglegging. Een verschuiving naar de criminele sector is een gevolg van de regels, niet de oorzaak.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:23 schreef Cothen het volgende:
Tis alleen zo jammer dat de makers ervan het nodig vinden om elkaar zo nu en dan neer te schieten.
(bij voorkeur bij mij in de straat, maar dat terzijde)
Fout. Regels zijn er helemaal niet om de regels; regels vertolken een bepaald kader van normen en waarden, en hebben een bepaald oogmerk. Een machtsmiddel moet effectief en proportioneel zijn.quote:Regels zijn regels, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
Daar zullen onze buurlanden vast blij mee zijn ! 14.gifquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kun je terugdringen door het volledig te legaliseren.
Je hebt vast wel een berekening voor je claim dat het miljoenen kost ?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:08 schreef navigator het volgende:
Voor alle sneue moraalridders in dit topic: wat vinden jullie er nu van dat de staat miljoen verspilt om enkele tientallen mensen op te pakken met een klein beetje drugs in bezit? Er zijn deze zomer minimaal een paar honderdduizend mensen naar festivals geweest. Daarvan zijn er misschien enkele honderden opgepakt met een paar pillen of poeders. En zal ik eens een geheimpje vertellen? Zeker 60 % van de bezoekers heeft gewoon dope gebruikt op die festivals![]()
Nou, geweldig hoor regering! Het drugsgebruik is ernstig teruggebracht de laatste maanden, chapeau!![]()
We gaan de Amerikaanse kant op. Balkie´s war on drugs
Waarom?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:00 schreef kraakschandaal het volgende:
Gepakt worden voor zoiets dan is het standaard devies, ik zeg niets en wil een advocaat.
Snelrecht over dan.
Nee. In ieder geval heel veel geld wat verpilt wordt. Voor een handje drugs. Hoe triest is dat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een berekening voor je claim dat het miljoenen kost ?
Tijden veranderen, tja.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:06 schreef LostFormat het volgende:
Ik kan me nog een tijd herinneren dat je met 7 pillen alleen een aantekening kreeg.
Waarom vind je het verspild?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:07 schreef navigator het volgende:
[..]
Nee. In ieder geval heel veel geld wat verpilt wordt. Voor een handje drugs. Hoe triest is dat.
Als 41-jarige sex met een 14 jarige is gewoon ziek. Toen ook al. Maar we dwalen af.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:16 schreef agter het volgende:
[..]
Tijden veranderen, tja.
Ik kan me nog herinneren dat ik in de jaren 70 op de lagere school een boek had dat zoenen met iemand die veel ouder is dan jij okay is, zolang je het maar zelf wilde.
In 1977 was er een Nederlands film genaamd "Het debuut" met Gerard Cox in de hoofdrol. Waarin hij als 41-jarie diverse malen sex met een 14 jarige heeft.
Dit zou nu ook allemaal niet meer kunnen.
Whats next? Vraag ik me wel eens af.
Omdat drugsgebruik er altijd zal zijn en hoe meer je het onderdrukt hoe meer problemen er bij zullen ontstaan.quote:
Is om aan te geven dat de moraal veranderd is in Nederland. Slaat in die zin wel degelijk op het topic.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:22 schreef navigator het volgende:
[..]
Als 41-jarige sex met een 14 jarige is gewoon ziek. Toen ook al. Maar we dwalen af.
Ik weet 100% zeker dat wanneer het CDA en de CU uit de regering worden gewipt het weer de normale kant op gaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:34 schreef agter het volgende:
[..]
Is om aan te geven dat de moraal veranderd is in Nederland. Slaat in die zin wel degelijk op het topic.
Teugels worden aangehaald, beleid wordt wat repressiever. En het gedogen wordt minder.
Dat is de sfeer waarin we nu leven, en ik zie het niet snel veranderen...eigenlijk alleen maar strenger worden.
Het feit dat je denkt dat er een verschil is tussen 'drugs' en alcohol betekent al dat je er niet objectief naar kijkt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen drugs gebruik betekent het meteen dat ik mezelf wel helemaal naar de klote zuip? Je hoeft niet meteen in je voordeel liggende verzinsels uit je duim te zuigen, al helemaal niet om de discussie weer van drugs naar alcohol om te buigen.
Aha, dus jij drinkt altijd alcoholvrij bier ?quote:Ik drink zo nu en dan een biertje, en aangezien ik vaak de bob ben en/of veel moet rijden, blijft het vaak bij maltjes. Die biertjes drink ik omdat ik de smaak lekker vind, net zoals mensen Cola of Fanta drinken omdat ze dat lekker vinden. Dat kun je daarom totaal niet vergelijken met het slikken van bijvoorbeeld XTC pillen, die je enkel en puur slikt om je gedrag en/of gedachtengang te beïnvloeden.
Volgens TS kunnen we wachten op de eersten die dood neervallen door een teveel aan pillen vooraf ingenomen om zo zonder pillen op zak naar binnen te kunnen.quote:
En het vervelende is dat zodra dat gebeurt, men het als een reden gebruikt om het beleid nog erger te verscherpen - omdat de simpele burger weinig snapt van hoe het allemaal in elkaar steekt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Volgens TS kunnen we wachten op de eersten die dood neervallen door een teveel aan pillen vooraf ingenomen om zo zonder pillen op zak naar binnen te kunnen.
Wat Pappie_Culo zegt. Ik vind het de eigen schuld van TS en heb daar ook geen medelijden mee ongeacht welke draai er aan gegeven wordt. Ik ben zelf eens gepakt op een feest voor iets soortgelijks, maar toen werd het alleen afgepakt en kreeg ik letterlijk een aai over de bol met de tekst: 'niet meer doen he', nou ja, zo kan het ook, maar het was wel m'n eigen (domme) schuld.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Volgens TS kunnen we wachten op de eersten die dood neervallen door een teveel aan pillen vooraf ingenomen om zo zonder pillen op zak naar binnen te kunnen.
Ja.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef agter het volgende:
En toch ken ik geen enkele ouder die het leuk vindt dat zoon of dochter aan de drugs zit.
Zouden die dan allemaal verkeerd voorgelicht zijn?
Yep. Ik durf te wedden dat de gemiddelde ouder denkt dat de kans heel groot is dat je dood gaat na het nemen van een XTC pil.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef agter het volgende:
En toch ken ik geen enkele ouder die het leuk vindt dat zoon of dochter aan de drugs zit.
Miljoenen? De Amerikaanse regering spendeert miljarden aan de "War on Drugs" en denk je werkelijk dat het iets oplevert? Nada, nul-komma-nul. Helemaal niets. En de Amerikanen hebben nog wel een verleden met de probition waar ze toch meer van geleerd zouden moeten hebben. Legaliseren en reguleren is de manier. Steeds meer mensen gaan dat gelukkig inzien, dus uiteindelijk komen we er wel. Geen drugs gebruiken moet uit de mens zelf komen, dat kan geen enkele regering afdwingen, hoewel sommigen die illusie nog wel hebben .quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een berekening voor je claim dat het miljoenen kost ?
Dus eigenlijk zouden we er verstandig aan doen om ouders naar een voorlichtingsbijeenkomst te sturen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Yep. Ik durf te wedden dat de gemiddelde ouder denkt dat de kans heel groot is dat je dood gaat na het nemen van een XTC pil.
De meeste XTC doden die in Nederland gevallen zijn, waren meestal ook na de spreekwoordelijke eerste pil (<10 pillen dus). Meestal waren dit mensen met verborgen lever of hart problemen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Yep. Ik durf te wedden dat de gemiddelde ouder denkt dat de kans heel groot is dat je dood gaat na het nemen van een XTC pil.
Ja, Drugs are bad, okay!!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef agter het volgende:
Idd, en het maakt verder ook geen reet uit wat officiële onderzoeken uiteindelijk uitwijzen, de regering doet toch lekker waar ze zelf zin in hebben. Dat zag je ook al met het paddoverbod.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En het vervelende is dat zodra dat gebeurt, men het als een reden gebruikt om het beleid nog erger te verscherpen - omdat de simpele burger weinig snapt van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Kijk maar naar een boel reacties in dit topic : mensen die er niks van weten maar alleen van mama gehoord hebben "drugs = slecht", roepen dat je alle drugs moet verbieden, en denken dat het daarmee opgelost wordt. Waarna ze met een zelfvoldane glimlach even een flesje harddrugs opentrekken en op de bank gaan zitten, het valse idee hebbend dat ze de morele highground hebben.
Dat is een factor, maar er wordt ook gesproken over het niet goed omgaan met de omstandigheden (uitdroging). Als je beseft dat sinds 1985 tienduizenden zo niet honderdduizenden mensen miljoenen pillen naar binnen hebben gegooid en er sindsdien ongeveer 25 doden zijn gevallen door het gebruiken hiervan, dan is dat een te verwaarlozen statistiek en kun je op basis daarvan niet oordelen dat zo'n drugs levensgevaarlijk is. Het wordt een ander verhaal als blijkt dat het regelmatig gebruik ervan leidt tot extreme hersenschade, maar daar komen we over 40-50 jaar pas achter. Dat is echter het stukje eigen verantwoordelijkheid. Ik heb mensen nooit begrepen die wekelijks of twee-wekelijks die dingen naar binnen gooien.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De meeste XTC doden die in Nederland gevallen zijn, waren meestal ook na de spreekwoordelijke eerste pil (<10 pillen dus). Meestal waren dit mensen met verborgen lever of hart problemen.
Zo'n gesprek heb ik ook weleens gehad en toen bleek dat ik wist waar ik mee bezig was, was er ook geen probleem meer.quote:Ga eens met je ouders een eerlijk gesprek aan over drugs en je valt van de ene verbazing in de andere. Totale onwetendheid. Ik heb toen ik jonger was wel zulke gespreken gehad. Wat, ik heb mijn moeder over gehaald om eens een joint mee te roken (toen ik 16 of 17 was), puur alleen om haar verwrongen beeld onderuit te halen. En ze is/was altijd zwaar anti. Alleen ze ziet wel in dat een deel berust op broodje aap verhalen, die elke keer angstaanjagender en vreemder worden.
Absoluut. De meeste ouders vervloeken drugs, onderwijl hun pijpje bier leegdrinkend.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef agter het volgende:
Idem, en hetzelfde geldt voor mijn zusje. Eerst wat huiverig, maar uitleg doet wonderen. TEl daarbij op dat ze vertrouwen hebben in het beoordelingsvermogen en verantwoordleijkheidsgevoel van hun dochters, en er is geen probleem meer.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:40 schreef Steeven het volgende:
Zo'n gesprek heb ik ook weleens gehad en toen bleek dat ik wist waar ik mee bezig was, was er ook geen probleem meer.
Relax een beetje zeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, Drugs are bad, okay!!
Ga eens met je ouders een eerlijk gesprek aan over drugs en je valt van de ene verbazing in de andere. Totale onwetendheid. Ik heb toen ik jonger was wel zulke gespreken gehad. Wat, ik heb mijn moeder over gehaald om eens een joint mee te roken (toen ik 16 of 17 was), puur alleen om haar verwrongen beeld onderuit te halen. En ze is/was altijd zwaar anti. Alleen ze ziet wel in dat een deel berust op broodje aap verhalen, die elke keer angstaanjagender en vreemder worden.
Iets van 3 jaar of zo geloof ik, dat het populair was onder sommige jongeren en dat het legaal was. De reden dat het toen verboden werd, was dat men bang was om alle drugshandel uit de wereld naar Nederland te trekken. Dat was het argument. Over gezondheid hoorde je toen niet zo veel in combinatie met XTC.quote:
Voor zover ik weet (maar in die tijd was ik nog ietsie te jong) is het verbod puur gestoeld op angst, er vonden incidenten plaats en niemand wist wat ze er mee aan moetsen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Iets van 3 jaar of zo geloof ik, dat het populair was onder sommige jongeren en dat het legaal was. De reden dat het toen verboden werd, was dat men bang was om alle drugshandel uit de wereld naar Nederland te trekken. Dat was het argument. Over gezondheid hoorde je toen niet zo veel in combinatie met XTC.
Geloof dat ik bij de Roxy zelfs een keer bij de entree ipv een consumptiebon een zakje met 2 pillen gekregen heb (niet gebruikt overigens, durfde niet).
Weet nog wel dat ze, toen het legaal was, niet veel goedkoper waren dan nu. Tussen de 10 en 15 gulden voor een pil, maar zeker weten doe ik dat niet meer.
Weet jij nog oude prijzen?
In 1992 werd er voor 1 pilletje makkelijk 25 a 30 gulden neergelegd. En over gezondheid was toen nog helemaal niks bekend. Wij zogen speed/mdma pillen op als snoepjes, dus echt zoals je een fishermans friend opzuigt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:02 schreef agter het volgende:
[..]
Iets van 3 jaar of zo geloof ik, dat het populair was onder sommige jongeren en dat het legaal was. De reden dat het toen verboden werd, was dat men bang was om alle drugshandel uit de wereld naar Nederland te trekken. Dat was het argument. Over gezondheid hoorde je toen niet zo veel in combinatie met XTC.
Geloof dat ik bij de Roxy zelfs een keer bij de entree ipv een consumptiebon een zakje met 2 pillen gekregen heb (niet gebruikt overigens, durfde niet).
Weet nog wel dat ze, toen het legaal was, niet veel goedkoper waren dan nu. Tussen de 10 en 15 gulden voor een pil, maar zeker weten doe ik dat niet meer.
Weet jij nog oude prijzen?
Gatverdamme.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:12 schreef navigator het volgende:
[..]
In 1992 werd er voor 1 pilletje makkelijk 25 a 30 gulden neergelegd. En over gezondheid was toen nog helemaal niks bekend. Wij zogen speed/mdma pillen op als snoepjes, dus echt zoals je een fishermans friend opzuigt.![]()
zit ook wat tijd tussen natuurlijk, en hangt ook af van de winstgevendheid en dus de grootte van de toevoer, etc.quote:
Valt wel mee hoorquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gatverdamme.
Lekker voor je gebit ook.
Dat weet je natuurlijk alleen als je ze laat testen. EEn hogere prijs is geen garantie voor betere kwaliteit en lage prijs is niet per definitie troep.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:23 schreef Steeven het volgende:
Ik betaal liever wat meer wetende dat het kwaliteit is, dan dat het onzeker is wat je nu weer voor goedkoops in je zak hebt zitten.
Afhankelijk van van wie je ze koopt, in welke hoeveelheden en waar alles tussen de 1 - 7.5 euro per stuk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk alleen als je ze laat testen. EEn hogere prijs is geen garantie voor betere kwaliteit en lage prijs is niet per definitie troep.
Maar sowieso kosten ze toch echt niet tussen de 7,5 en 10 euro per stuk
En bierje was vroeger rond de 2,50 gulden, nu rond de 2 euro of iets daar boven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, een pil kost tegenwoordig toch niet het equivalent van 15 tot 20 gulden
Mwah, als je je pappenheimers kent, dan weet je wel wat je krijgt natuurlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk alleen als je ze laat testen. EEn hogere prijs is geen garantie voor betere kwaliteit en lage prijs is niet per definitie troep.
Maar sowieso kosten ze toch echt niet tussen de 7,5 en 10 euro per stuk
Een schikking leidt tot justitiele documentatie en je wordt geacht je rechten te kennen voor zover mij bekend. Volgens mij krijg je ook informatie uitgereikt wanneer je bent aangehouden, maar dat is in een politiecel :;)quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:49 schreef superXmacho het volgende:
Hu!
dit klopt inderdaat niet.
Zonder rechter kan je niet veroordeelt worden.
En je hebt ALTIJD recht op een advocaat.
En zoiezo als je voor de rechter moet kommen ,als is het maar een kleine rechtzaal ( in vele gemeente huizen hebben ze nu een kamer en daar geven ze rehtspraak over van dit soort kleine zaakjes)
Kan je beter een advocaat hebben.
Want jij lult je zo voorbij waardoor je meer straf kan krijgen.
En een advocaat kan je vertellen wat je rechten zijn,
Mijn advies: bel ff naar een advocaten kantoor , of een iemand anders die weet hoe straf rechten inelkaar zit .
(het beste iemand die er echt voor gestudeert heeft)
En kan je vragen wat je rechten zijn.
En zonder rechter kan je infeite niet eens een strafblad krijgen.
Hebben zij niet volgends het proces gehandelt kan je een aanklaht tegen hun doen.
Dan komt dat voor een rechter en is er een grote kans dat je je straf blad kwijt bent of dat je er een deel van kwijt bent.
En dan kan het zijn de gene die je een strafblad heeft gegeven dat die zijn baan kwijt is.
Want dit soort fouten moet in de toekomst verkommen worden,
raar uiterlijk..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een schikking leidt tot justitiele documentatie en je wordt geacht je rechten te kennen voor zover mij bekend. Volgens mij krijg je ook informatie uitgereikt wanneer je bent aangehouden, maar dat is in een politiecel :;)
Dus al wat jij zegt gaat niet op, al is het maar omdat we tegenwoordig geen strafblad hebben maar justitiele documentatie en er dus geen veroordeling nodig is om geregistreerd te staan.
Volgens mij werd het ook gewoon verboden omdat het in de VS (en daarna de rest van de wereld) verboden werd. Dom meeloop gedrag.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor zover ik weet (maar in die tijd was ik nog ietsie te jong) is het verbod puur gestoeld op angst, er vonden incidenten plaats en niemand wist wat ze er mee aan moetsen.
Dus op de verboden middelen lijst, om er grip op te kunnen krijgen.
Hij zei dat hij een straf blad heeft.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een schikking leidt tot justitiele documentatie en je wordt geacht je rechten te kennen voor zover mij bekend. Volgens mij krijg je ook informatie uitgereikt wanneer je bent aangehouden, maar dat is in een politiecel :;)
Dus al wat jij zegt gaat niet op, al is het maar omdat we tegenwoordig geen strafblad hebben maar justitiele documentatie en er dus geen veroordeling nodig is om geregistreerd te staan.
kan je er nu wel omheen lullen,quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, raar innerlijk ook geloof ik
Schat, het strafblad bestaat niet meer. Er bestaat zoiets als Justitiele Documentatie en daarin staat al je informatie, inclusief schikkingen en veroordelingen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef superXmacho het volgende:
[..]
kan je er nu wel omheen lullen,
Maar je kan je fout ook toegeven.
Er is idd een register waar je geregisteerd kan staan.
Maar als je geregisteerd staat betekend niet dat je een strafblad hebt.
Anders praten we over een paar jaar veder,
Want ik ga straf rechten studeren.
Hopelijk ga je er ook wat Nederlands bij studeren.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef superXmacho het volgende:
[..]
kan je er nu wel omheen lullen,
Maar je kan je fout ook toegeven.
Er is idd een register waar je geregisteerd kan staan.
Maar als je geregisteerd staat betekend niet dat je een strafblad hebt.
Daar hou ik je aanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef superXmacho het volgende:
Lieve sgat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Schat, het strafblad bestaat niet meer. Er bestaat zoiets als Justitiele Documentatie en daarin staat al je informatie, inclusief schikkingen en veroordelingen.
Het is tegenwoordig dus nagenoeg een pot nat. Ga je een schikking aan, dan staat dat geregistreerd. Dat is in principe niet minder erg dan een veroordeling, alleen ligt de strafmaat een stuk lager (doorgaans boete of werkstraf).
En als jij strafrecht gaat studeren zou ik je willen adviseren wat aan je Nederlands te doen.
Lieffuurrrrrrrd, het is allemaal hetzelfde.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:16 schreef superXmacho het volgende:
[..]
Lieve sgat.
je hebt idd dat register daar komt alles in te staan waar jij een boete enzo op hebt gehad.
Maar je dingen die echt erg zijn.
Zo als iemand met een knuppel geslagen komt ook op een ander register te staan.
Je strafblad genaamt.
Daar kan je nieuwe werk nemen om vragen als hij wil.
En als jij drugs bij je hebt gehad wordt dat zoiezo geregisteerd.
maar je moet meer als een bepaalde hoeveelheid bij je hebben wil je echt een strafblad krijgen.
Ik ben relax, en voor mij is het ook all een donkergrijs verledenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:52 schreef agter het volgende:
[..]
Relax een beetje zeg.
Die gesprekken heb ik allang met mijn ouders gehad, een jaar of 20 geleden. Eerste house party's en dus ook eerste XTC in Nederland.
XTC was toen ook nog niet verboden. Men...dat waren tijden! Toen was het gewoon legaal.
En toch klopt het niet wat daar staat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Nou, om overal vanaf te zijn dan, misschien dit even lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafblad
heb je een straf blad dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben relax, en voor mij is het ook all een donkergrijs verleden
zuigen op speed? Heb jij nog wel tanden in je mond zitten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:12 schreef navigator het volgende:
[..]
In 1992 werd er voor 1 pilletje makkelijk 25 a 30 gulden neergelegd. En over gezondheid was toen nog helemaal niks bekend. Wij zogen speed/mdma pillen op als snoepjes, dus echt zoals je een fishermans friend opzuigt.![]()
Holy fuck, snel, anyone, zeg tegen de zuster dat ze de deur van superXMacho's kamer weer vergeten zijn op slot te doen !quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:00 schreef superXmacho het volgende:
[..]
Hij zei dat hij een straf blad heeft.
Tussen een straf blad en geregisteerd staan is een verschil.
Geregisteerd staan dat doe je somaar.
Infeiten sta je al geregisteerd als je een boete hebt gehad.
Of als je een grote mond hebt gehad tegen een ambtenaar.
Of als er aangifte tegen je gedaan hebt.
De TS zei dat hij een strafblad heeft.
Ik weet niet of hij het verschil weet tussen geregisteerd staan en een strafblad hebben
Zonder rechtzaak of uitspraak van een rechter kan je geen strafblad krijgen.
Tegenwoordig kan je ook een brief krijgen van een rechter dat hij de zaak bekeken heeft.
En dat hij je veroordeelt heeft.
Maar hij kan je dan alleen veroordelen voor een lichte straf.
Acepteer je de straf maak je die netjes af.
Is het klaar en hoef je veder niet voor te kommen.
Ik weet niet of hij een officele brief heeft gehad.
Dus TS heb je een officele brief van een rechter/rechtbank gekregen.
Kijk ook naar de tijd. toen waren er enkele producenten. Nu zijn er heel veel, omdat het gewoon nog steeds veel geld oplevert. hoewel dat meestal gebeurt met de smokkel naar het buitenland. Daar is het echte geld te verdienen, als je bereid bent risico te nemen. In amerika kun je de tabletten makkelijk voor 15-25 dollar van de hand doen. tel uit je winst als je ze hier voor 60 eurocent koopt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:35 schreef agter het volgende:
[..]
En bierje was vroeger rond de 2,50 gulden, nu rond de 2 euro of iets daar boven.
Dus je moet gulden lezen als euro.
Lees net dat pillen er ook waren voor rond de 25 / 30 gulden.
En in die zin was het vroeger dus eigenlijk duurder dan nu.
Hoe kom je erbij dat ik een strafblad zou kunnen hebben? Niet dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:24 schreef superXmacho het volgende:
[..]
heb je een straf blad dan?
Dus heb je echt iets ergs gedaan?
Dat staat toch ook verderop, dat bij kleinere vergrijpen boven ¤ 100,- ofzo het kan dat ze in het regiter worden opgenomen, ook al is er sprake van een transactievoorstel enzo? Dat wordt dan door de officier per geval bekeken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En toch klopt het niet wat daar staat.
Er staat dat een strafblad voor vervolgingen is, en dat dat gevolgen heeft voor je VOG.
Maar als je een schikking aangaat kan dat ook wel degelijk gevolgen hebben. Daarvoor hoef je niet veroordeeld te worden.
Vandaar dat ik zeg dat 'het strafblad' een achterhaald begrip is.
Oh... ook goedquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat staat toch ook verderop, dat bij kleinere vergrijpen boven ¤ 100,- ofzo het kan dat ze in het regiter worden opgenomen, ook al is er sprake van een transactievoorstel enzo? Dat wordt dan door de officier per geval bekeken.
jahaaaa, dat heb ik al gemeld ook. Paar keer maar gedaan. We waren jong en onbezonnenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
zuigen op speed? Heb jij nog wel tanden in je mond zitten.
Nee, ik ook niet. Zweden kent bijvoorbeeld ook meer depressies. Causaal verband? Je kunt deze cijfers op geen enkele manier één op één vergelijken.quote:Internationale onderzoeken geven Azough en haar medestanders daarin gelijk. Het drugsgebruik in Nederland is gemiddeld, het aantal drugsdoden heel laag. Landen met een zeer streng drugsbeleid, zoals Zweden, scoren slechter.
CDA-Kamerlid Ciska Joldersma is niet onder de indruk.
Nou, nou, nou dat zal me daar een gevoelige klap geven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:20 schreef WalterSobchak het volgende:[/b]
en de georganiseerde misdaad een gevoelige klap te geven. Dat is maar op 1 manier te bereiken: regulering, en stoppen met de repressie.
In je sokken. Ik heb deze zomer nog nergens mijn sokken uit hoeven doen om naar binnen te mogen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:04 schreef navigator het volgende:
[..]
jahaaaa, dat heb ik al gemeld ook. Paar keer maar gedaan. We waren jong en onbezonnen![]()
Volgend week zaterdag feestje maar waar laat ik in godsnaam mijn doop?!? Ik denk dat ik alles maar naar binnen kieper voor de ingang!![]()
maar.. maaarr.. dan trap ik mijn cappies kapotquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In je sokken. Ik heb deze zomer nog nergens mijn sokken uit hoeven doen om naar binnen te mogen.
Er is ook spul wat je rectaal kunt gebruiken, dus misschien daar verstoppen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:20 schreef navigator het volgende:
[..]
maar.. maaarr.. dan trap ik mijn cappies kapot![]()
![]()
gewoon in de boxer maar, onder mijn scrotum
Je bent zelf stompzinnig bezig, denk effe na. Er bestaat geen enkel product waar je zoveel geld mee kan verdienen als met drugs, haal dat weg, en de producenten en handelaars hebben we degelijk een probleem. Er is gewoon minder werkgelegenheid.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Zweden kent bijvoorbeeld ook meer depressies. Causaal verband? Je kunt deze cijfers op geen enkele manier één op één vergelijken.
[..]
Nou, nou, nou dat zal me daar een gevoelige klap geven.. Die gaan linea recta over naar iets anders als het geen winst meer oplevert natuurlijk. In Amerika hield de maffia, die overigens toen allang bestond en alleen maar er handig gebruik van maakten, toch ook niet op na de Prohibition? Die gingen direct over naar de drugs of andere zaken. Als het maar winst oplevert.
Het 'de criminaliteit-zal-verminderen-als-je legaliseert'-argument is echt het meest stompzinnige argument ooit. Net alsof die mensen nu opeens gezellig in de fabriek gaan werken voor een hongerloontje. Hoe naïef kun je zijn.
Nee dank u!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:21 schreef agter het volgende:
[..]
Er is ook spul wat je rectaal kunt gebruiken, dus misschien daar verstoppen?
Het ligt een beetje aan het feestje, maar doe het gewoon ouderwets in je boxer.. Die 0,001% kans dat je je moet uitkleden lijkt me een verwaarloosbaar risico.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:04 schreef navigator het volgende:
[..]
jahaaaa, dat heb ik al gemeld ook. Paar keer maar gedaan. We waren jong en onbezonnen![]()
Volgend week zaterdag feestje maar waar laat ik in godsnaam mijn doop?!? Ik denk dat ik alles maar naar binnen kieper voor de ingang!![]()
Voor een groot deel heb je gelijk. Maar de Maffia is wel degelijk groot geworden door de prohibition. Daarna zijn ze voornamelijk in het gokwereldje gegaan. Een deel van de criminelen zal echt wel crimineel blijven. illegale zaken hebben nou eenmaal grote winstmarges, of dit nou drugs, mensenhandel of afval is maakt niet uit. Als er maar snel veel geld verdiend kan worden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:30 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Je bent zelf stompzinnig bezig, denk effe na. Er bestaat geen enkel product waar je zoveel geld mee kan verdienen als met drugs, haal dat weg, en de producenten en handelaars hebben we degelijk een probleem. Er is gewoon minder werkgelegenheid.
Verder zullen mensen geen nieuwe criminele carriere starten in de drugsbussiness. En een gedeelte van de huidige criminelen zal zich met de legale handel en productie gaan bezighouden. Ze hebben immers de know-how etc. Alleen zullen ze er nu vergunningen voor nodig hebben, moeten voldoen aan kwaliteitseisen, en gecontroleerd kunnen worden door de VWA.
Ook moet je niet vergeten dat een gedeelte van de criminaliteit veroorzaakt wordt door het huidige beleid, zonder direct in verband te staan met de drugs. Denk aan junkies die moeten stelen voor hun dope.
Kan je me uitleggen waarom het afschaffen van de prohibition niet is teruggedraaid, toen volgens jou bleek dat de criminelen gewoon net zo hard doorgingen? Misschien dat er toch een significant deel zich met legale zaken ging bezighouden??
Dat is toch ook precies wat ik zeg? Misschien heb ik het niet zo duidelijk opgeschreven, maar we bedoelen hetzelfdequote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Voor een groot deel heb je gelijk. Maar de Maffia is wel degelijk groot geworden door de prohibition. Daarna zijn ze voornamelijk in het gokwereldje gegaan. Een deel van de criminelen zal echt wel crimineel blijven. illegale zaken hebben nou eenmaal grote winstmarges, of dit nou drugs, mensenhandel of afval is maakt niet uit. Als er maar snel veel geld verdiend kan worden.
En dat zijn nog maar enkele van de voordelen van legalisering/regulering!quote:Maar je hebt gelijk als je stelt dat vooral de randcriminalieteit een stuk zal dalen. Verder zijn de accijns en belastingen die je binnenhaalt ook leuk meegenomen. Momenteel verdien je helemaal niets en mensen gebruiken er niet minder om.
Dat is weer een heel ander punt. Drugsgerelateerde criminaliteit ban je er in Nederland echter mee uit.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zullen onze buurlanden vast blij mee zijn ! 14.gif
Dat laatste heb ik nog nooit van gehoord. Kun je me uitleggen hoe dat organisatorisch precies zit?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:49 schreef superXmacho het volgende:
Hu!
dit klopt inderdaat niet.
Zonder rechter kan je niet veroordeelt worden.
En je hebt ALTIJD recht op een advocaat.
En zoiezo als je voor de rechter moet kommen ,als is het maar een kleine rechtzaal ( in vele gemeente huizen hebben ze nu een kamer en daar geven ze rehtspraak over van dit soort kleine zaakjes)
Dan moet je dat onderzoeken misschien? Of hebben ze dat al gedaan? Niet zeggen dat je niet onder de indruk bent. Waar slaat dat überhaupt op? Van het "onderzoek" naar de "schadelijke effecten" van paddo's waren ze wel onder de indruk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Zweden kent bijvoorbeeld ook meer depressies. Causaal verband? Je kunt deze cijfers op geen enkele manier één op één vergelijken.
[..]
Beter illegaal houden dan, want als de overheid accijns gaat heffen weten we het welquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:51 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies wat ik zeg? Misschien heb ik het niet zo duidelijk opgeschreven, maar we bedoelen hetzelfde
[..]
En dat zijn nog maar enkele van de voordelen van legalisering/regulering!
Geen enkel probleem toch? Als ik dan weet dat ze veilig zijn, hoeveel mdma erin zit, en dat ik niet afhankelijk ben van een vage dealer..primaquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter illegaal houden dan, want als de overheid accijns gaat heffen weten we het wel. Betaal je straks 8 euro per stuk, waaarvan 7,49 euro naar de overheid gaat
Doe jij 6 pillen per avond dan ?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:47 schreef fathank het volgende:
Was ook niet serieus bedoeld, maar ik vergeet m'n PI altijd aan te passen. Maar beter geen 8 euro, dan wordt een avondje net zo duur als een avondje sossen
Waarom niet? Het getal 6 zegt niet zoveel zonder ook de mg MDMA per pil te weten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Doe jij 6 pillen per avond dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |