abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:59:08 #141
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_61131131
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga dit jaar nog en volgend jaar loop jij achter de kinderwagen
Ow en dan kan je niet meer naar Turkije? Ik heb drie oma's voor dat kind.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:59:20 #142
3542 Gia
User under construction
pi_61131136
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:28 schreef maartena het volgende:

In Nederland zijn wel uitzonderingen voor een rookruimte, en alhoewel ik best wil toegeven dat dit voor de kleine kroeg een veel grotere investering vergt dan een grote kroeg, is de Nederlandse wet dus wel een stuk soepeler dan bijv. in Ierland.
Zelfs in een kleine kroeg kan een rookcabine geplaatst worden. En zo gigantisch duur is dat niet.
Het probleem is dat de rokers dat niet willen. "We gaan niet in zo'n vissenkom zitten!!" is een veel gehoorde uitspraak. Eigenaren van kleine kroegjes hebben dit heus wel overlegd met hun vaste klanten. Maar als die dit niet willen, dan ga je daar niet in investeren. Lijkt me heel logisch.

Tja, dan gaan ze maar effe naar buiten of roken ze maar even niet. Hier in de kroeg doen klanten daar niet echt moeilijk over. 't Is geen hoera-stemming, maar ze blijven wel gewoon komen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:04:39 #143
3542 Gia
User under construction
pi_61131202
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als de argumenten goed zijn kan je daarmee de door mij aangehaalde zaken ook verbieden. Als dat niet kan zijn de argumenten dus slecht en moet je ook van het roken afblijven.
Hè? Als er geen goede argumenten zijn om zaken als auto's of alcohol te verbieden, mag je ook het roken niet verbieden? Dat zeg je toch, hè?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:08:49 #144
3542 Gia
User under construction
pi_61131268
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:59 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ow en dan kan je niet meer naar Turkije? Ik heb drie oma's voor dat kind.
Je krijgt ook nog eens een vergoeding van de belasting voor de opvang van die kleine wanneer je als ouders even samen op vakantie wilt.

Leuker kunnen we het niet maken, toch?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:14:48 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61132648
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Hè? Als er geen goede argumenten zijn om zaken als auto's of alcohol te verbieden, mag je ook het roken niet verbieden? Dat zeg je toch, hè?
Ik gebruik de argumenten van de anti-rokers. Ik snap dat het ingewikkeld voor je is. Het is algemeen bekend dat rokers intelligentere mensen zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:25:31 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61132826
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik gebruik de argumenten van de anti-rokers. Ik snap dat het ingewikkeld voor je is. Het is algemeen bekend dat rokers intelligentere mensen zijn.
wrong:

onder laagopgeleiden is het percentage rokers hoger dan bij hoger opgeleiden. Hoe hoger men is opgeleid des te minder de kans dat men rookt. Cijfers zijn hier te vinden:

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1211n19085.html
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:39:09 #147
pi_61133046
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wrong:

onder laagopgeleiden is het percentage rokers hoger dan bij hoger opgeleiden. Hoe hoger men is opgeleid des te minder de kans dat men rookt. Cijfers zijn hier te vinden:

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1211n19085.html
Je hebt geen hoog IQ nodig om hoog opgeleid te zijn Maar niet-rokers snappen dat soort zaken niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:40:51 #148
28033 Pek
je moet wat
pi_61133072
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:46 schreef MikeyMo het volgende:
Scans!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat het handhaven van die wet een fiasco zou worden, was vanaf het begin al duidelijk. Maar dat de VWA al na krap 2 maanden de handdoek in de ring gooit is lachwekkend. Incompetente prutsers.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:43:22 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61133130
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:40 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat het handhaven van die wet een fiasco zou worden, was vanaf het begin al duidelijk. Maar dat de VWA al na krap 2 maanden de handdoek in de ring gooit is lachwekkend. Incompetente prutsers.
dat doen ze niet
[..]
pi_61133136
Wel opvallend dat niet rokers alle argumenten van rokers naast zich neer leggen en heel hard roepen dat dat geen argument is als het niet in hun straatje past.

het lijkt de regering wel met een referendum, als de uitkomst ons niet bevalt , dan leggen we het gewoon naast ons neer
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_61133345
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wrong:

Als je nooit in de kroeg komt kun je als middelmatig figuur toch nog in de hogeropgeleidenstatistieken terechtkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:58:24 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61133388
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:43 schreef gebruikersnaam het volgende:
Wel opvallend dat niet rokers alle argumenten van rokers naast zich neer leggen en heel hard roepen dat dat geen argument is als het niet in hun straatje past.

het lijkt de regering wel met een referendum, als de uitkomst ons niet bevalt , dan leggen we het gewoon naast ons neer
en vice versa gebeurt dat niet? Ik zie heel veel cirkelredeneringen, absurdistsische vergelijkingen en links naar onderzoeken die genegeerd worden van in de meeste gevallen beide partijen
[..]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:02:02 #153
28033 Pek
je moet wat
pi_61133476
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat doen ze niet
Maar ze worden gewoon uitgelachen. Ik krijg er een beetje Cartman-gevoel bij, jezelf een autoriteit noemen is natuurlijk vragen om problemen

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:04:11 #154
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61133510
ach ja, totdat er echt boetes uitgedeeld gaan worden en die oplopen in de 1000en euro's... helemaal als de proefprocesjes op niets zijn uitgelopen.
[..]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:10:53 #155
pi_61133627
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en vice versa gebeurt dat niet? Ik zie heel veel cirkelredeneringen, absurdistsische vergelijkingen en links naar onderzoeken die genegeerd worden van in de meeste gevallen beide partijen
De cirkelredeneringen komen juist uit de anti-hoek: "Ik vind het goed dat het verboden is en het mag niet om dat het verboden is." Het lijkt wel een religie.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:13:25 #156
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61133660
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De cirkelredeneringen komen juist uit de anti-hoek: "Ik vind het goed dat het verboden is en het mag niet om dat het verboden is." Het lijkt wel een religie.
... of: "er is een regel tegen gemaakt en dus is het verboden omdat het tegen de regels is" ...
Carpe Libertatem
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:16:57 #157
pi_61133711
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

... of: "er is een regel tegen gemaakt en dus is het verboden omdat het tegen de regels is" ...
En dan heb ik nog een paar keer uitgelegd waarom je de wet niet als argument in een discussie kan gebruiken. Over intelligentie gesproken.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:30:31 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61135629
yup, dat is een beetje van hetzelfde niveau als:

je moet kunnen roken in de horeca omdat het daar hoort

of de klinkklare leugen van kroegeigenaren en die ik hier ook wel eens langs zien komen:

al mijn klanten (en personeel) roken

Mooi vind ik ook de redenering dat het allemaal een prive-aangelegenheid is van de eigenaar en dat de overheid hier geen invloed op hoeft te hebben. Een argument wat enkel gebruikt wordt omdat men weet dat als dat idd zo zou zijn er morgen geen rookvrije kroeg meer zou bestaan.
Het mooie en hypocriete hiervan is dat men bij al die andere dingen waar de overheid via wetgeving reguleert je deze mensen hun kijken stijf op elkaar houden (mijn hond mag op last van de wet zich niet bevinden in een supermarkt, net zomin al smen aan de bar tegenwoordig mag roken) en als je ze er op aanspreekt praktisch al hun verworven bescherming het liefst de deur uit zouden doen om maar het argument van prive-aangelegenheid staande te laten houden. Totdat hun kind het ziekenhuis moet omdat er giftige weekmakers in het plastic zaten (want ook daar let het VWA op)
[..]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:34:53 #159
pi_61135760
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
yup, dat is een beetje van hetzelfde niveau als:

je moet kunnen roken in de horeca omdat het daar hoort

of de klinkklare leugen van kroegeigenaren en die ik hier ook wel eens langs zien komen:

al mijn klanten (en personeel) roken
Zolang anti-rokers als jij niet express die kroeg in gaan om vervelend te doen is dat ws waar.
quote:

Mooi vind ik ook de redenering dat het allemaal een prive-aangelegenheid is van de eigenaar en dat de overheid hier geen invloed op hoeft te hebben. Een argument wat enkel gebruikt wordt omdat men weet dat als dat idd zo zou zijn er morgen geen rookvrije kroeg meer zou bestaan.
Als dat is wat de kroeggangers willen, wie ben jij dan om daar tegen te zijn? Zoek je eigen vertier ipv anderen lastig te vallen met je kinderlijke gezeur.
quote:

Het mooie en hypocriete hiervan is dat men bij al die andere dingen waar de overheid via wetgeving reguleert je deze mensen hun kijken stijf op elkaar houden (mijn hond mag op last van de wet zich niet bevinden in een supermarkt, net zomin al smen aan de bar tegenwoordig mag roken) en als je ze er op aanspreekt praktisch al hun verworven bescherming het liefst de deur uit zouden doen om maar het argument van prive-aangelegenheid staande te laten houden. Totdat hun kind het ziekenhuis moet omdat er giftige weekmakers in het plastic zaten (want ook daar let het VWA op)
Zijn die weekmakers een genotsmiddel die expres worden gebruikt tijdens het uitgaan? Verder zijn ouders zelf verantwoordelijk voor hun kinderen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:35:54 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61135790
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
guttegut, moet de overheid ook je handje vasthouden bij het oversteken en je een verhaaltje voorlezen voor je gaat slapen.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')