Lees de lijst met chemicaliën in een sigaret eens door. Daarna kun je zelf op zoek gaan naar de eventuele schadelijke gevolgen van het inademen van rook afkomstig van verbrandde ammoniak, benzeen, aceton, teer, arsenicum en waterstof-cyanide, wat heel toevallig hetzelfde chemische element is welke in de gaskamers word gebruikt in 6 staten in de VS die de doodstraf op die wijze uitvoeren.quote:
Sterker nog, als een auto dezelfde hoeveelheden CO uitstoot als een sigaret geeft dan komt hij niet door de keuring.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Koolstofmonoxide komt het het meest voor in sigarettenrook, wat heel toevallig hetzelfde is wat ook in uitlaatgassen zit, samen met CO2 en NO(2).
Hoe je dan nog steeds kunt volhouden dat uitlaatgassen WEL schadelijk zijn en de rook van sigaretten niet, is me nog steeds een raadsel. Beiden zijn schadelijk, en het gebruik van beiden moet worden teruggedrongen.
Erg zwak voor iemand die claimt dat er wetenschappelijk bewijs is.quote:
Er moet nu buiten gerookt worden zodat meer mensen kunnen meegenieten van die oh-zo-giftige rook? En dat vind jij een verbetering? Heerlijk hypocriet.quote:
Hoe je dan nog steeds kunt volhouden dat uitlaatgassen WEL schadelijk zijn en de rook van sigaretten niet, is me nog steeds een raadsel. Beiden zijn schadelijk, en het gebruik van beiden moet worden teruggedrongen.
Mjah, het wordt elke keer weer meer duidelijk hoe weinig van de door mij geposte onderzoeken ook door jou gelezen zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Erg zwak voor iemand die claimt dat er wetenschappelijk bewijs is.
Komt ie weer met zijn toverwoordje "hypocriet", alsof dat alles in 1 keer goedpraat.quote:Er moet nu buiten gerookt worden zodat meer mensen kunnen meegenieten van die oh-zo-giftige rook? En dat vind jij een verbetering? Heerlijk hypocriet.
Als je goed gelezen hebt ben ik niet de enigste die ze leest.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah, het wordt elke keer weer meer duidelijk hoe weinig van de door mij geposte onderzoeken ook door jou gelezen zijn.
Ik hoef niets goed te praten. De anti-rokers hebben zaken goed te praten en het gaat ze slecht af.quote:
Komt ie weer met zijn toverwoordje "hypocriet", alsof dat alles in 1 keer goedpraat.
Als de concentraties laag genoeg zijn kan er dus gewoon gerookt worden.quote:
Wellicht heb je vroeger niet helemaal opgelet bij natuurkunde toen het onderwerp "gassen", en "concentraties" ter sprake kwam..... want aan die kennis heb je nu wel wat om te begrijpen hoe het precies zit met sigarettenrook binnen een afgesloten ruimte, en de buitenlucht.
Het blijkt dus dat met de anti-rook argumenten alles verboden kan worden en jij je nu in moeilijke bochten wringt om net te doen alsof dat niet zo is.quote:
Ik vind je trouwens steeds humoristischer worden..... Na het "dan ook alcohol verbieden", de "illegale rookfeestjes", de "auto-kroeg", het "kinderverbod", ben ik benieuwd met wat voor machtig mooie vergelijking je dit topic weer gaat komen.
En jij bent niet de enige die de commentaren erop niet ziet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:06 schreef Provinciaaltje het volgende:
Op maandag 25 augustus 2008 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je goed gelezen hebt ben ik niet de enigste die ze niet leest.
[..]
Jawel hoor maar die zijn toch elke keer hetzelfde nl. "Ik geloof er niets van" "Gesponsord door de gezondheidsindustrie" "ik twijfel aan de onderzoeksmethode"quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En jij bent niet de enige die de commentaren erop niet ziet.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Sterker nog, als een auto dezelfde hoeveelheden CO uitstoot als een sigaret geeft dan komt hij niet door de keuring.
Dat hieronder gaat duidelijk over jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:27 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Jawel hoor maar die zijn toch elke keer hetzelfde nl. "Ik geloof er niets van" "Gesponsord door de gezondheidsindustrie" "ik twijfel aan de onderzoeksmethode"
quote:
Ze zijn namelijk oost-indisch doof en blind
Nee dat klopt, de onderzoeken werden door meerderen als onzin bestempeld en naar de prullenbak verwezen. En dan maakten ze twee of drie postings verderop opmerkingen waaruit bleek dat ze ze niet eens gelezen hadden.... tja, ik weet niet wat ik daar dan mee aanmoet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je goed gelezen hebt ben ik niet de enigste die ze leest.
Het verbod is er. De reden? De gezondheidsgevaren van meeroken.quote:Ik hoef niets goed te praten. De anti-rokers hebben zaken goed te praten en het gaat ze slecht af.
En daarom mag er dus buiten gerookt worden en binnen niet. En zelfs met de meest high-tech ventilatiesystemen krijg je de schadelijke stoffen niet op tijd weg, zeker niet als er 10, 15 man tegelijk zitten te roken. In de buitenlucht heb je daar veel minder last van, omdat de rook opstijgt.quote:Als de concentraties laag genoeg zijn kan er dus gewoon gerookt worden.
Als jij je geroepen voelt om andere zaken te verbieden, doe je best. Ik heb daar in ieder geval nooit voor gepleit, alleen de dingen die andermans gezondheid aantasten - zoals roken - mag van mij op nog wel meer plaatsen verboden worden. Nicotinepillen slikken hoeft wat mij betreft nooit verboden te worden.quote:Het blijkt dus dat met de anti-rook argumenten alles verboden kan worden en jij je nu in moeilijke bochten wringt om net te doen alsof dat niet zo is.
Je "onderzoeken" zijn gewoon pet, je overtuigd niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee dat klopt, de onderzoeken werden door meerderen als onzin bestempeld en naar de prullenbak verwezen. En dan maakten ze twee of drie postings verderop opmerkingen waaruit bleek dat ze ze niet eens gelezen hadden.... tja, ik weet niet wat ik daar dan mee aanmoet.
En daar gaat het natuurlijk om. We worden stelselmatig voorgelogen. Roken, paddo's, de EU, WMD's in Irak. Manipulatie, propaganda, aandacht afleiden. En jij doet er aan mee of je bent zo stom om er in te trappen.quote:
Het verbod is er. De reden? De vermeende gezondheidsgevaren van meeroken.
De regering liegt, dus die zullen ws niet luisteren.quote:
Ik heb niets goed te praten, ik ben namelijk overtuigd van de gezondheidsgevaren, en voel me echt niet geroepen de rokers meer te proberen dan ik al gedaan heb. Als je het niet eens bent met het rookverbod, richt je acties tot de regering zou ik zeggen.![]()
Dat sowieso, ondertussen gaan mensen nog steeds dood vanwege uitlaatgassen.quote:
Of doe niets en ga naar "illegale rookfeestjes".
[..]
Binnen stijgt de rook ook op, hoor.quote:
En daarom mag er dus buiten gerookt worden en binnen niet. En zelfs met de meest high-tech ventilatiesystemen krijg je de schadelijke stoffen niet op tijd weg, zeker niet als er 10, 15 man tegelijk zitten te roken. In de buitenlucht heb je daar veel minder last van, omdat de rook opstijgt.
Dat is hypocriet. Als de argumenten goed zijn kan je daarmee de door mij aangehaalde zaken ook verbieden. Als dat niet kan zijn de argumenten dus slecht en moet je ook van het roken afblijven.quote:
Als jij je geroepen voelt om andere zaken te verbieden, doe je best. Ik heb daar in ieder geval nooit voor gepleit,
"For comparison, undiluted cigarette smoke contains about 30,000 ppm of CO, undiluted warm car exhaust about 7,000 ppm, and the chimney of a home wood fire about 5,000 ppm"quote:
Dat komt door de verslavende stof: Nicotine.quote:Ik zuig toch liever 5 minuten aan een peuk dan aan de uitlaat van die kankerbak waar jij in rijdt, wat een onzin weer
Als je ze niet leest, dan weet je dat ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je "onderzoeken" zijn gewoon pet, je overtuigd niet.
Jij komt totale onzinvergelijkingen, en ik heb voldoende onderbouwt waarom dat zo is. Nee je kunt niet "dan ook religie verbieden" omdat je roken in de horeca verbied. En het creëren van een "auto kroeg" is wel het domste argument wat je hebt aangevoerd.quote:Dat is hypocriet. Als de argumenten goed zijn kan je daarmee de door mij aangehaalde zaken ook verbieden. Als dat niet kan zijn de argumenten dus slecht en moet je ook van het roken afblijven.
Nee, alleen de argumenten zijn slechtquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je ze niet leest, dan weet je dat ook niet.
[..]
Jij komt totale onzinvergelijkingen,
Dat heb je niet.quote:en ik heb voldoende onderbouwt waarom dat zo is.
Jij bent degene met de slechte vergelijkingen want lood word niet expres gebruikt als genotsmiddel. Oplosmiddelen daarentegen.....quote:
Je zit nog steeds in de "dan ook dit en dat verbieden, en als we dat niet doen is het hypocriet" fase, en ik denk dat je daar ook nooit uitkomt. Wat jij zegt is in weze gelijk aan: "Het lood weer terug in verf en benzine, WANT het is hypocriet dat we het nog niet uit batterijen hebben gehaald".
Dat heeft ie wel alleen zat jij met je vingers in je oren en hard te roepen: ik luister lekker toch niet, ik luister lekker toch niet lalalalalala ik luister lekker toch nietquote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat heb je niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |