abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61449652
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:23 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dan heb je of niet goed genoeg gegoogeled, of de verkeerde zoektermen gebruikt
Gewoon op Ebay . Als je iets naar beneden scrollt dan zie je ze vanzelf staan. Deze heb ik nog niet bij een winkel in NL gezien.
Top bedankt.

Ik was even geheel ebay vergeten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61452951
Hmmm ik vind alleen die witte mooi met die zwarte vrouw rechts boven. Alleen deze is voor de witte helaas. Als die nou omgekeerd was, dus zwart op wit.

Ga wel even een bedrijf benaderen of ze dat niet hebben.
Top 5 China producten
pi_61458243
Baal. Bol heeft de 900-wit uit het assortiment gehaald En de 1000 staat er ook niet meer in. Misschien komen ze van de week weer terug??

Ik ontdekte er trouwens ook de Acer A150 met Linux en 120 GB. Alleen is de accu blijkbaar erg prut, 3 cels
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61460189
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb er ook al een prachtig tassie bij:
[ afbeelding ]
Gewoon neopreen, maar met handvat

En ik had deze erbij willen hebben (in het effen zwart of paars met zilver):
[ afbeelding ]
maar ik vond em wat te duur (35 euro). Hij heeft wel een speciaal klein verstevigd laptopvak, maar in de hadtas gaat ook prima

En nog even voor Syrena, ze hebben de shielders ook in het roze
[ afbeelding ]
Marijke, waar heb jij dat tasje gehaald??

-edit- ik heb het al gevonden, stom.. maar goed bij computerland oa dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aishwarya op 07-09-2008 22:04:01 ]
  maandag 8 september 2008 @ 20:06:20 #207
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61481735
Kan iemand mij vertellen hoe ik van die pop up af kom die mij vraagt aan welk programma ik mijn SDcard wil openen? Hij lijkt het maar niet op te slaan en ik vind het juist zo handig dat ik dat kaartje erin kan laten zitten zonder dat hij eruit steekt.

Andere vraag, ik heb nu een gewoon SDkaartje erin en vraag me af of hij van een SDHCkaartje sneller wordt?
Kan hij het dan als swap geheugen aanwenden? Of werkt dat allemaal niet zo.

Baal wel dat de drivers van ongeveer al mijn hardware niet verkrijgbaar zijn voor Linux. MP3 speler, telefoon, bleutooth dongle, het wordt allemaal niet herkend. En ik wil eigenlijk gewoon Linux erop houden en niet over op XP, maar dit irriteert me toch wel mateloos.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 8 september 2008 @ 20:15:46 #208
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61482009
Telefoon kan ik me wel wat van voorstellen, maar MP3 speler ook echt niet?
Je zou bijna zeggen dat je die gewoon kan mounten...

Je SDKaart als swap, zou misschien kunnen, maar dan moet je hem er altijd in houden?
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 20:59:51 #209
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61483306
Het is juist handig om je SDcard er altijd in te houden, want dan kun je hem niet kwijtraken.

Voor de bluetooth dongle heb ik een beschrijving gevonden. Maar zo te zien is het hardcore programmeren in Linux, en ik vond die advanced desktop aanzetten al een heel gedoe, dus onderstaande stel ik nog even uit.
quote:
Q Kan ik de CN-500/501/502/504 gebruiken onder Linux?

A Ja dat kan. Volg onderstaande handleiding:
Gebruikte bestanden:

· bluez-kernel-2.3.tar.gz # sources voor kernel modules
· bluez-libs-2.4.tar.gz # libraries benodigd voor bluez-utils
· bluez-utils-2.3.tar.gz # utilities om uw BT adapter te gebruiken
· bluez-sdp-1.1.tar.gz # tools om BT services in uw omgeving te vinden
· bluez-pan-1.1.tar.gz # tools om locale BT services aan te maken
· rfcomm-0.8.tar.gz # utilities om verbindingen naar BT services te maken

Deze kunnen worden gevonden op http://bluez.sourceforge.net/download/download.html

Distributie kernel sources of vanilla sources zijn ook benodigd.
Getest op kernel 2.4.18 en hoger op SuSE Linux en Gentoo Linux.
SuSE levert standard alleen een 2.4.18 kernel dus deze gebruikten wij dan ook.
Gentoo levert verschillende kernels, dus hebben wij gekozen voor de laatste stabiele versie, in dit geval 2.4.20.

Stap 1: Configureer de kernel

# cd /usr/src/linux
# make menuconfig

Configureer de kernel nu zoals u dat standard altijd doet, of gebruik de standard kernel instellingen van uw distributie.

Meer informatie over het configureren van de kernel kunt u vinden op:
· http://ldp.nllgg.nl/HOWTO/Kernel-HOWTO/index.html

Ga naar “USB Support” en zorg ervoor dat “USB Bluetooth support UIT staat.

Verlaat het menu voor “USB Support” en ga het “Bluetooth Support” menu in.

Doe hier alles activeren door of ‘y’ te kiezen als u bluetooth ondersteuning in de kernel wil bakken, en kies ‘m’ als u de modulaire versie wilt gebruiken.
Wij kozen wegens grotere flexibiliteit voor de modulaire versie.

Compileer nu de kernel met ‘make bzImage’.
Als dat klaar is, kopieer dan de kernel naar /boot en stel de boot-loader in om deze te kunnen starten tijdens het booten.

Compileer nu de modules met ‘make modules’ en installer deze met ‘make modules_install’.

Voeg de volgende regels toe aan het bestand /etc/modules.conf

alias net-pf-31 bluez
alias bt-proto-0 l2cap
alias bt-proto-2 sco
alias bt-proto-3 rfcomm
alias bt-proto-4 bnep

Dit zorgt ervoor dat de juiste modules worden geladen als deze nodig zijn.

Untar het bestand bluez-kernel-2.3.tar.gz en ga de nieuw gemaakte directory in.

Configureer het packet door het volgende uit te voeren:

# ./configure --with-kernel=/usr/src/linux (of het pad waar uw kernel sources staan)

Compileer alles met:

# make
# make install

Dit compileert en installeert de modules doe nodig zijn voor bluetooth support.

Steek nu de bluetooth adapter in en reboot de computer.
Start de nieuwe kernel op.

Voer na het rebooten uit:

# lsmod

Dit zou ongeveer het volgende moeten teruggeven:

hci_usb 6624 0 (unused)
bluez 25640 1 [hci_usb]

Dit betekent dat de bluetooth adapter is gevonden en geinitialiseerd door uw systeem.
Als de modules niet geladen zijn kunt u ze handmatig laden door het volgende uit te voeren:

# modprobe bluez
# modprobe hci_usb

Voer nu ‘dmesg’ uit en kijk of de laatste aantal regels geen fouten bevatten over de BlueZ modules die zojuist zijn geladen.

Als er geen foutmeldingen staan, is alles succesvol verlopen en werkt uw bluetooth adapter.

Om uw adapter te kunnen gebruiken moet u de volgende pakketten installeren:

· bluez-libs-2.4
· bluez-utils-2.3
· bluez-sdp-1.1
· bluez-pan-1.1
· rfcomm-0.8

Deze kunnen simpel worden geinstalleerd door door de directories in te gaan en het volgende uit te voeren:

# ./configure
# make
# make install

U zou nu over de volgende commando’s moeten beschikken.

# hcid
# sdpd

Als deze programma’s uitgevoerd zijn kunnen andere programma’s de adapter herkennen en er ook gebruik van maken.

Activeer uw adapter door het volgende uit te voeren:

# hciconfig

Dit zou ongeveer het volgende terug moeten geven:

hci0: Type: USB
BD Address: 00:10:60:29:2B:C7 ACL MTU: 192:8 SCO MTU: 64:8
UP RUNNING PSCAN ISCAN
RX bytes:99 acl:0 sco:0 events:13 errors:0
TX bytes:296 acl:0 sco:0 commands:12 errors:0

Voer dan uit:

# hcitool dev

Dit geeft de aangesloten bluetooth adapters weer:

Devices:
hci0 00:10:60:29:2B:C7

Om bluetooth apparaten in uw omgeving te vinden voert u uit:

# hcitool scan

Als er apparaten in uw omgeving zijn geeft het iets als het volgende weer:

Scanning ...
00:60:57:21:B2:76 Nokia 6310i
00:01:E3:02:C7:C5 init1

Om te kijken of het de andere apparaten te bereiken zijn kunt u l2ping gebruiken:

# l2ping 00:60:57:21:B2:76
Ping: 00:60:57:21:B2:76 from 00:10:60:29:2B:C7 (data size 20) ...
0 bytes from 00:60:57:21:B2:76 id 200 time 32.78ms
0 bytes from 00:60:57:21:B2:76 id 201 time 71.72ms
0 bytes from 00:60:57:21:B2:76 id 202 time 45.56ms
0 bytes from 00:60:57:21:B2:76 id 203 time 51.28ms

Het kan enige seconden duren voordat het programma start.
Na een paar correcte pakketten kunt het programma annuleren met CTRL+C.

Om bluetooth services in de omgeving op te sporen voert u uit:
# sdptool search

of

# sdptool browse (this will output a big load of text)

Gefeliciteerd, uw heeft nu een werkende Sitecom CN-500 Bluetooth Adapter.
Meer informatie over linux en bluetooth vindt u op: http://www.holtmann.org/linux/bluetooth
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 8 september 2008 @ 21:04:03 #210
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61483428
Nouja, programmeren.. maar idd niet een van de makkelijkste installatietrajecten.

Bij Ubuntu zit een handige packagemanager waarmee je in ieder geval handig veelgebruikte programma's kunt toevoegen. (Of juist andere kunt verwijderen) Maarja, als iets niet standaard in een juiste package zit moet je het idd vaak alsnog zelf een beetje configureren.

Ligt vaak ook aan fabrikanten die helaas nog niet altijd een driver laat staan veel info vrijgeven.
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:09:20 #211
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61483579
Is Ubuntu gebruiksvriendelijker dan Xandros?

Ik heb U wel eens als VM gedraaid, maar had nooit het geduld om daar nu echt mee te gaan werken, dus ik ken het eigenlijk niet beter.
  maandag 8 september 2008 @ 21:10:34 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61483626
Met voldoende RAM heb je geen swap nodig en en is SDHC alleen handig als je er spellen van speelt ofzo. Natuurlijk gaat alles sneller qua lezen en schrijven en voor het geld of je het ook niet meer te laten.

En die popup bij elke keer aanmelden heb ik ook niet uitgekregen, op een gegeven moment kwam hij bij die ene SD kaart 2 keer met een mount (en dus popup) en had ik dus ook 2 kaarten in de bestandsverkenner. Beetje knullig.

Bluetooth is me onder Xandros ook niet lekker gelukt, heb blue-soleil geprobeerd maar dat werkte ook niet. En mede daarom ben ik gewoon weer naar XP gegaan. Noem me maar een quitter, maar het moet het idd gewoon doen. gedoe is opzich niet zo erg, maar had ik bij dit dingetje gewoon geen zin meer in.

Al met al is nadat ik de A-data voor een Trancend SDHC heb vervangen mijn EEE gewoon veel handiger met XP dan met Xandros. Alles werkt gewoon wat ik erin stop al mijn software doet het en installeeert gewooon soepel en qua snelheid is het vrijwel hetzelfde.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:14:43 #213
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61483778
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:09 schreef Sanne het volgende:
Is Ubuntu gebruiksvriendelijker dan Xandros?
Ik ken Xandros dan weer niet zo goed (Ubuntu ook niet heel goed, ik gebruikte vroeger altijd SuSE) maar ik vind zelf Ubuntu nét ff wat lekkerder iets meer het gevoel dat je zelf de baas bent. Het voordeel is ook dat dat de laatste tijd vrij populair is geworden en dus veel info over is. (Waarvan iemand dan zo lief was een Eeebuntu versie te maken. )
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:15:25 #214
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61483805
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:10 schreef HeatWave het volgende:
Met voldoende RAM heb je geen swap nodig en en is SDHC alleen handig als je er spellen van speelt ofzo. Natuurlijk gaat alles sneller qua lezen en schrijven en voor het geld of je het ook niet meer te laten.

En die popup bij elke keer aanmelden heb ik ook niet uitgekregen, op een gegeven moment kwam hij bij die ene SD kaart 2 keer met een mount (en dus popup) en had ik dus ook 2 kaarten in de bestandsverkenner. Beetje knullig.

Bluetooth is me onder Xandros ook niet lekker gelukt, heb blue-soleil geprobeerd maar dat werkte ook niet. En mede daarom ben ik gewoon weer naar XP gegaan. Noem me maar een quitter, maar het moet het idd gewoon doen. gedoe is opzich niet zo erg, maar had ik bij dit dingetje gewoon geen zin meer in.

Al met al is nadat ik de A-data voor een Trancend SDHC heb vervangen mijn EEE gewoon veel handiger met XP dan met Xandros. Alles werkt gewoon wat ik erin stop al mijn software doet het en installeeert gewooon soepel en qua snelheid is het vrijwel hetzelfde.
Hoi Heatwave, dank je wel voor je antwoord. Long time no see.
  maandag 8 september 2008 @ 21:17:32 #215
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61483885
Is er van de nerds nog iemand die BackTrack op de Eee heeft geprobeerd? Schijnt redelijk eenvoudig werkend te krijgen te zijn.
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:19:00 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61483927
YW .

IK zal niemand 100% aanraden om naar XP te gaan trouwens hoor, maar ik ben echt wel wat gewend op computer gebied, maar ik was het gewoon zat om idd voor elke aanpassing weer scriptjes te moeten runnen, via de console te moeten kloten. Dat is allemaal best leuk hoor, maar voor mij niet het doel van dit lappie. Gewoon meetillen en werken klaar. .

Zolang hij doet wat je wil in Xandros is het prima, maar wil je dingen aanpassen is het MIJ gewoon te omslachtig allemaal.
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:22:31 #217
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61484042
Ja, sommige dingen blijven nogal raar, vandaag kreeg ik mijn SD kaart niet gelezen, bleek dat hij als 1 bepaald filetype in "fstab" stond, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat een bootmanager zo erg zou cheaten dat 'm dat niet zou boeien. Gewoon eruit gecomment, want nergens voor nodig, maar daar moet je dan wel net aan denken. (En weten dat dat het is)
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:27:23 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61484239
Ja, dat soort dingen zou ik ook echt moeten googlen vrees ik. Kom er echt wel uit, heb onder Xandros echt het meeste wel voor elkaar gekregen, maar dat waren dan dingen als de laatste versie Wine installeren (die je dus niet via de standaard repos krijgt etc) maar als ik dan dacht dat ik dat alleen deed om een Windows progje aan de praat te krijgen .
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:31:13 #219
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61484399
ik heb eigenlijk geen specifieke windowsprogramma's die ik gebruik én op mijn EeePC zou willen draaien, dus dat is makkelijk. (Photoshop en SPSS daar begin ik niet aan op de Eee )
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:32:39 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61484472
Nee, daarom zeg ik ook dat ik het niet zo 100% zou aanraden, maar in mijn geval was ik het gedoe gewoon zat .

het ligt dus aan je behoeften, doet ie out of the box alles wat je wil, afblijven .
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:34:42 #221
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61484553
Ik gebruik de Eee pc voor een beetje surfen en werken. Dat kan prima met de software die erop zit. Games hoef ik niet, met Open Office kan ik beter uit de voeten dan met Office 97 dus dat is ook wel ok.
Maar ik wil zo graag dat ie via mijn telefoon connect met internet. Om er nu een apart mobiel internet voor te nemen wordt me eigenlijk te gek, ik betaal op mijn mobieltje al voor onbeperkt internet.

Verder weet ik eigenlijk geen handige linux software die ik zou willen hebben.
  maandag 8 september 2008 @ 21:35:36 #222
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61484586
maar er is toch overal WiFi
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:37:35 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61484665
Als je mobieltje wifi en Windos Mobile heeft zou ik dan gewoon WmWiFiRouter downloaden (nieuwste versie is betaald, 0.96 versie is gratis) en dat werkt feilloos.

Opzich een beetje omslachtig lijkt het, dat prgje maakt verbiding met Internet op je mobiel en deelt dat dan via wifi met (oa) je EEE. je hoeft het alleen op te starten op je mobiel en dan kan je op je EEE gewoon verbinding maken al ware het je router thuis zeg maar .
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:37:45 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61484669
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:35 schreef ThE_ED het volgende:
maar er is toch overal WiFi
Nou niet overal wifi met een open netwerk hoor. Ik vond er drie op het CS, maar om daar nou de hele tijd te gaan zitten is ook weer wat.
  maandag 8 september 2008 @ 22:03:19 #225
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_61485666
901 bezitter hiero!

Super apparaatje, heb hem zo gekocht. Hang er mijn foon aan met onbeperkt i-net abbo en kan overal internetten.

Heb ook meteen een USB-powered externe hd erbij gekocht zodat ik altijd mijn films en muziek bij me heb als ik me echt zou vervelen
  maandag 8 september 2008 @ 23:36:10 #226
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61488169
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:37 schreef HeatWave het volgende:
Als je mobieltje wifi en Windos Mobile heeft zou ik dan gewoon WmWiFiRouter downloaden (nieuwste versie is betaald, 0.96 versie is gratis) en dat werkt feilloos.

Opzich een beetje omslachtig lijkt het, dat prgje maakt verbiding met Internet op je mobiel en deelt dat dan via wifi met (oa) je EEE. je hoeft het alleen op te starten op je mobiel en dan kan je op je EEE gewoon verbinding maken al ware het je router thuis zeg maar .
Werkt niet. Bij de eerste .CAB versie kreeg ik een melding: Installatie van WMWifirouter.CAB is mislukt.

Bij een trial.exe dat het geen geldige Windows CE toepassing is.
Ik heb nog winmobile 5.
pi_61488358
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:36 schreef Sanne het volgende:

[..]

Werkt niet. Bij de eerste .CAB versie kreeg ik een melding: Installatie van WMWifirouter.CAB is mislukt.

Ik heb nog winmobile 5.
Heb je wel de toepassing "Gedeelde internetverbinding" of iets dergelijks? Dat is het standaardtooltje waarmee je via USB of Bluetooth je internetverbinding kan delen .
  maandag 8 september 2008 @ 23:49:34 #228
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61488378
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:48 schreef L0we het volgende:

[..]

Heb je wel de toepassing "Gedeelde internetverbinding" of iets dergelijks? Dat is het standaardtooltje waarmee je via USB of Bluetooth je internetverbinding kan delen .
Ja die had ik natuurlijk direct al geprobeerd. Werkte helaas niet.

Maar ik geef nog niet op hoor.
  maandag 8 september 2008 @ 23:52:26 #229
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_61488430

[ Bericht 100% gewijzigd door Alessandro op 08-09-2008 23:52:58 ]
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  maandag 8 september 2008 @ 23:59:16 #230
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61488557
Misschien een vraag wat er wel bij past, de MSI Wind, die van 10", 399E en XP, is die soms permanent uitverkocht?
Alternate: uitverkocht (ik hoef geen hartjes op mn laptop, , hoewel het op te lossen is met n skin..)
Tweakers: er komen andere (imo gaardere: kleiner scherm) versies

Of, ben ik nu te offtopic?

[ Bericht 25% gewijzigd door Yildiz op 09-09-2008 00:09:23 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:01:28 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61491589
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:36 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik heb nog winmobile 5.
Je moet ook niet de laatste versie hebben, maar een eerdere (ff googlen 0.96 ofzo) en soms moet je wifi aanhebben wil de installatie lukken .
Get woke, go broke!
pi_61506723

bij computerland gekocht, 7.95,, had m al bijna bij ebay besteld dit is een stuk goedkoper en sneller in huis
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:23:30 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61508202
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je moet ook niet de laatste versie hebben, maar een eerdere (ff googlen 0.96 ofzo) en soms moet je wifi aanhebben wil de installatie lukken .
Duh, ik had ook een oude versie 0.98 geprobeerd. Maar helaas. Zal wel aan mijn foon liggen denk ik inmiddels.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:36 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

bij computerland gekocht, 7.95,, had m al bijna bij ebay besteld dit is een stuk goedkoper en sneller in huis
Leuk MM!!!
Daar knapt die witte echt van op.
pi_61508402
ik vond die witte ook maar saai maar hey hier zat 2gb werkgeheugen in en win xp erop en ik als digibeet dus keek al meteen naar stickers/skins maar niet echt iets te vinden, ja op ebay dus (dezelfde als ik nu heb) maar dan uit verweggistan dat werd me te duur, bij computerland hadden ze voor de 7 deze en nog 1 met sneeuwvlokjes maarja dat is ook niet echt wat voor het hele jaar door vind die blauwe ook erg mooi maar die is alleen voor het 8.9 scherm
pi_61508494
Wat een leuke skin
ijs_beer fan!
pi_61510147
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:30 schreef ThE_ED het volgende:
Verder moet ik natuurlijk wel goggles music manager gaan installen en gebruiken aangezien die gecode is door een neef van me.
't hoeft niet als je echt niet wil...
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:50:23 #237
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61510613
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:32 schreef vicz het volgende:

[..]

't hoeft niet als je echt niet wil...
Hij werkt uistekend, trouwens.
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:25:02 #238
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61511573
Kijk zo:
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:36:27 #239
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61511881
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef ThE_ED het volgende:
Kijk zo:
[ link | afbeelding ]
Is dat een screemshot van eee buntu? Ziet er goed uit, draait alles een beetje (webcam, wifi etc)?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:47:56 #240
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61512177
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:36 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Is dat een screemshot van eee buntu? Ziet er goed uit, draait alles een beetje (webcam, wifi etc)?
Ja, dit is eeebuntu "standard" er is ook nog een andere variant, dit is de site; http://eeebuntu.org/
Deze versie gebruikt "Gnome" als windowmanager wat hier zo ingesteld is dat je zo'n Mac-achtige tray hebt midden onderin. (Verdwijnt als je iets fullscreen doet.)

Wif, geluid en de drives enzo werken, Webcam heb ik nog niet getest, maar als ik het forum (en de site zelf) zo lees zou dat ook moeten werken. Enige dat raar deed was het uitzetten, iets dat vaker schijnt voor te komen bij ubuntu+laptop, de oplossing was vrij simpel en stond ook ergens netjes op een forum. (Een regeltje ergens bij tikken)

Wel raar is dat sommige dingen een beetje dubbel zijn (aMSN én Pidgin), die gooi ik er nog uit met de packagemanager, kan ik gelijk nog meer eruit halen wat ik niet nodig denk te gaan hebben.
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:55:22 #241
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61512373
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:47 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, dit is eeebuntu "standard" er is ook nog een andere variant.
Deze versie gebruikt "Gnome" als windowmanager wat hier zo ingesteld is dat je zo'n Mac-achtige tray hebt midden onderin. (Verdwijnt als je iets fullscreen doet.)
Zo'n tray kan standaard onder ubuntu, als je dat soort dingetjes leuk vind moet je de desklets eens proberen, zitten leuke dingen tussen Alleen vreten ze erg veel cpu, dus heb ze zelf niet meer in gebruik. Net als de "wobbly effecten" etc (compupic), erg leuk maar is een onnodige vreter (maar wel leuk om vrienden mee te imponeren )
quote:
Wif, geluid en de drives enzo werken, Webcam heb ik nog niet getest, maar als ik het forum zo lees zou dat ook moeten werken. Enige dat raar deed was het uitzetten, iets dat vaker schijnt voor te komen bij ubuntu+laptop, de oplossing was vrij simpel en stond ook ergens netjes op een forum. (Een regeltje ergens bij tikken)
Fijn dat alles werkt, wil nog steeds de laatste versie een keer testen met een bootable usb stick. Misschien ga ik wel over
quote:
Wel raar is dat sommige dingen een beetje dubbel zijn (aMSN én Pidgin), die gooi ik er nog uit met de packagemanager, kan ik gelijk nog meer eruit halen wat ik niet nodig denk te gaan hebben.
Liever dubbel dan niet En na het verwijderen natuurlijk andere leuke dingetjes toevoegen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:01:22 #242
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61512538
De laatste keer dat ik nog met Gnome werkte had je alleen zo'n dikke tray onderin ergens, dus ik vond dit wel netjes.
[KNE]-Mod
pi_61517779
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:36 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Leuk!! Kan je het ook weer makkelijk verwijderen?
pi_61517793
ja je haalt het er zo weer zonder moeite af en volgens de beschrijving is het zelfs re-usable
pi_61519535
Ik kwam trouwens de website van topskinz tegen, misschien wel interessant, is alleen wel een stuk duurder dan de standaard skins.
pi_61520385
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:06 schreef Sanne het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik van die pop up af kom die mij vraagt aan welk programma ik mijn SDcard wil openen? Hij lijkt het maar niet op te slaan en ik vind het juist zo handig dat ik dat kaartje erin kan laten zitten zonder dat hij eruit steekt.

Andere vraag, ik heb nu een gewoon SDkaartje erin en vraag me af of hij van een SDHCkaartje sneller wordt?
Kan hij het dan als swap geheugen aanwenden? Of werkt dat allemaal niet zo.

Baal wel dat de drivers van ongeveer al mijn hardware niet verkrijgbaar zijn voor Linux. MP3 speler, telefoon, bleutooth dongle, het wordt allemaal niet herkend. En ik wil eigenlijk gewoon Linux erop houden en niet over op XP, maar dit irriteert me toch wel mateloos.
http://wiki.eeeuser.com/howto:tempdisabledevicedetection

SDHC hoeft niet perse sneller te zijn, HC staat voor high capacity dus alleen meer opslag. Als je snellere kaartjes wilt moet je een klasse 6 ofzo kaartje pakken, die zijn sneller. Onder linux kan je een swap op die schijf maken maar of dat nut heeft?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61521076
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ik kwam trouwens de website van topskinz tegen, misschien wel interessant, is alleen wel een stuk duurder dan de standaard skins.
Ik ben wel meer van zulk soort sites tegengekomen, maar ik ga dus ECHT geen 23 euro uitgeven voor een klein stickertje Ik vind 7.98 of 8.95 echt meer dan zat. Bovendien had topskinz hier en daar slechte reviews, dat hun stickers overduidelijk uit een slechte printer kwamen rollen e.d.

Bij de Kruidvat hebben ze deze week stickers voor op je wc-bril in de aanbieding Ik denk dat dat hetzelfde principe is, was van plan om er daar eentje van te kopen en dan op maat te maken. 2.95!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 september 2008 @ 12:34:07 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61521313
Ik had het eventjes over de MSI Wind, maar nu die 10" nergens meer te krijgen is (op de Love Edition na) wordt die 1000H wel interessant.

Net ook even de Asus Aspire One 8.9" geprobeerd. Dat is toch nét te klein voor me...

P.s. ik zocht een handig overzicht, en wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications

--edit: En net ook even de 1000H geprobeerd. De toesten zijn wat klein en 'anders', wat hard, lijkt het wel. Maar ik ben dan ook een Benq Silent keyboard ( ) gewend. Ik denk er nog even over, en dan schaf ik de witte aan. Wit, zodat ie in de zomer niet verschrikkelijk heet wordt van de zon.
De MSI Wind heeft ook een erg irritante rand aan de 'onderkant / rand', waar je handpalmen een beetje op rusten. Bij de EEE is dat wel netjes afgewerkt.--

Edit2: en: Dell komt ook met concurrentie, Inspiron Mini 9

• Hoe zijn de ervaringen mbt temperatuur? Wordt het keyboard warm?
  • En het geluid? Muisstil, of irritant zoemend?

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 10-09-2008 17:15:38 ]
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_61522085
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 12:23 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik ben wel meer van zulk soort sites tegengekomen, maar ik ga dus ECHT geen 23 euro uitgeven voor een klein stickertje Ik vind 7.98 of 8.95 echt meer dan zat. Bovendien had topskinz hier en daar slechte reviews, dat hun stickers overduidelijk uit een slechte printer kwamen rollen e.d.

Bij de Kruidvat hebben ze deze week stickers voor op je wc-bril in de aanbieding Ik denk dat dat hetzelfde principe is, was van plan om er daar eentje van te kopen en dan op maat te maken. 2.95!
    Die zijn toch 2,49 per stuk? Vind alleen de designs best lelijk.
    pi_61555887
    Ik ben vandaag op zoek gegaan naar de EEE pc, het lijkt me een leuke laptop voor erbij. In eerste instantie ging ik voor de 701, lekker klein en goedkoop. Mijn oog viel echter toch op de net wat grotere variant; de 900 (dit is een wat ouder model, de nieuwere is de 901? en daarom was deze ook niet zo duur 299,-). Dat vind ik ook wel een mooie prijs. Ik heb toen de EEE 900 besteld, ik vond die speakers naast het scherm van de 701 toch best vervelend en de grootte van de laptops verschilt totaal niet. Een groter scherm is toch wel fijn . Toen ik langs de Dixons kwam, nam ik daar ook even een kijkje, en daar kwam ik een Acer Aspire One tegen voor 299 euro (mijn budget is overigens ook niet meer dan 300 euro). Ik heb toen het een en ander gevraagd aan de verkoper, maar die wist mij eigenlijk weinig te vertellen. ik heb toen gevraagd of hij wat specificaties voor mij kon opschrijven.

Aspire One A110-Ab
    Intel Atom N270 (1,6 GHz)
    512 MB DDR2
    8 GB Flash
    Linux Linpus Lite
    Intel 82945GMS Chipset 1024x600 pixel resolutie
    3x usb 2.0, netwerk
    8,9" TFT Crystalbite LED backlight
    Wireless Lan, 5 in 1 kaartlezer, speakers, open office v2.0

ASUS EEE pc White 900
    Intel Mobile
    8,9"
    3x usb
    1 Gb
    16G harde schijf
    1024x600
    4 cell Li-Ion
    WC
    WL
    Linux

Ik wil er alleen mee internetten, chatten, naar school meenemen voor als ik niets te doen heb, meenemen als ik naar saaie familieleden moet , wat tekstverwerken, meer ook niet denk ik. Thuis heb ik een goede laptop staan waar ik verder alles mee doe. Linux vind ik ook geen probleem.

Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de ASUS, volgens de verkoper zou de ASUS wel wat langzamer zijn met opstarten dan de Acer maar ik kon er wel meerdere dingen mee tegelijk kunnen doen, zoals meerdere word documenten open staan?

Wie heeft een advies voor mij (excuus voor het lange verhaal)? Alvast bedankt voor het meedenken.
      donderdag 11 september 2008 @ 20:03:11 #251
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_61559389
    Tveeepcee.

Wat een geil ding. Bij xs4all krijg je er een als je een 2-jarig abonnement afsluit, en dus valt er hier binnenkort hopelijk ook eentje door de brievenbus.

Die wordt wel geleverd met XP, maar ik neem aan dat de 'officiële" linux versie daar ook zo op kan?
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      donderdag 11 september 2008 @ 20:09:02 #252
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61559529
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 17:44 schreef zaara het volgende: [..]
    Als je wilt kijken naar alternatieven en geen haast hebt, wacht nog even tot December.

Dell komt nog met een paar versies, 9inch laptop sowieso, en misschien een 12. geen bewegende delen (geen fan, geen HD = geen geluid) Deze is al wel te koop in Duitsland (vanaf ¤369)
    Lenovo (IBM) komt ook met iets nieuws, IdeaPad.
    MSI Wind heeft binnenkort -als het goed is- de 6-cell batterij

Asus ligt hier op FOK! volgens mij niet zo goed. .

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 11-09-2008 20:16:38 ]
      vrijdag 12 september 2008 @ 11:36:48 #253
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_61572797
    Voor de dames komt HP met een mini laptop:

bron
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 12 september 2008 @ 11:38:35 #254
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61572833
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 11:36 schreef Adelante het volgende:
    Voor de dames komt HP met een mini laptop:

[ afbeelding ]

bron
    Hij is zo wel heel chique.

Maar ik vind mijn blauwe toch mooier.
    pi_61581127
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 15:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
    Hmmm, ik vond het al verdacht waarom de Asus 1000H nu maar 399 kost. Schijnt dat er een nieuwe partij van de 1000H binnen is gekomen met 160GB HDD voor 449 euro.
    vette serie gek

Iemand enig idee of en anders wanneer de Asus eee 1000 (linux) hier ergens te koop is?
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
    pi_61619645
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 09:14 schreef Sanne het volgende:
    Voor wie niet kan beslissen en de Eee pc's eigenlijk wat te mager vindt, misschien is het zinvol om te wachten op de Asus N10! Indrukwekkend apparaatje!

[ afbeelding ]

Voor wie niet uit het Frans komt en aan plaatjes kijken niet genoeg heeft, klik hier.
    Ben zelf ook zeer benieuwd naar de mooie nieuwe N10 van Asus. Een stuk strakker en stijlvoller en betere toetsenbord indeling (shift is o.a. iets meer verplaatst naar links) dan de 1000H/HD. En volgens de berichten zou de goedkoopste uit die N10 serie voor 649 dollar over de toonbank gaan (omgerekend is dit zo'n 423 euro maar vrees dat Asus zo niet rekent). Ze zouden vanaf deze maand in Korea te koop zijn. Afwachten wanneer en voor welke prijs ze naar NL komen. Had overigens ook net post gedaan op tweakers topic.
      zondag 14 september 2008 @ 14:57:24 #257
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61620673
    Net ff mijn RAM vervangen. Wat een gepriegel zo klein!
    Maar het werkt, lekker snel zo.
    pi_61622856
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 14:57 schreef Sanne het volgende:
    Net ff mijn RAM vervangen. Wat een gepriegel zo klein!
    Maar het werkt, lekker snel zo.
    Hoeveel had je, waar heb je het gekocht enzo?
    Top 5 China producten
      zondag 14 september 2008 @ 18:55:24 #259
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61626196
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hoeveel had je, waar heb je het gekocht enzo?
    1 Gb zit er nu in, ik had de standaard 512 mb.
    Ik heb het niet gekocht, een collega had het ongebruikt liggen.
      zondag 14 september 2008 @ 19:18:37 #260
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_61626727
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef ThE_ED het volgende:
    Kijk zo:
    [ link | afbeelding ]
    Ziet er echt goed uit man! Die screenshot met die dock (AWN?) doet het hem echt helemaal Ik ga maar eens de site van eebuntu checken
      zondag 14 september 2008 @ 19:24:25 #261
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61626889
    Alleen die Music Player is dus later geïnstalleerd, mooi logo heh
    [KNE]-Mod
      zondag 14 september 2008 @ 19:27:19 #262
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_61626956
    Logotje is vet ja Is het programma niet precies hetzelfde als rythmbox? En zit die niet al in eeebuntu?

Ik download nu de iso torrent om hem in virtualbox te proberen, hopelijk werkt dat
      zondag 14 september 2008 @ 19:29:13 #263
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_61627009
    Ik las google music manager, maar het bleek goggle te zijn... Maar het heeft dan ook een Google-code homepage
      zondag 14 september 2008 @ 19:39:01 #264
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61627219
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 19:27 schreef Visitor.Q het volgende:
    Logotje is vet ja

quote:
    Is het programma niet precies hetzelfde als rythmbox?
    Nee, deze is door een neef van me gecode. Je moet er wel wat dependencies voor installeren, maar ik moet eerlijk zeggen dat het dan wel lekker licht draait.

het heet geloofik goggles omdat het van de ogle backend gebruik maakt
    [KNE]-Mod
    pi_61634252
    Vond nog wat leuke Netbooks video reviews. Hier een vergelijking tussen de 701, 901 en de 1001.
    De 1001 is blijkbaar weer een andere versie die ik nog niet kende maar komt met Linux.

Het handige is wel dat ze ook reviews hebben staan van de Acer, MSI Wind en de HP en de Asus komt er toch weer het beste uit. Al is bijv. de MSI Wind ook verkrijgbaar met 6cell. Helaas nog geen review van de Dell mini-9 (net uit), Fujitsu Siemens Amilo Mini Ui 3520 (nog niet uit) of de nieuwe Asus N10 (net uit).

Hier overigens ook nog een mooie top10 van cnet asia van momenteel verkrijgbare netbooks.
    pi_61634850
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 21:17 schreef ThE_ED het volgende:
    Is er van de nerds nog iemand die BackTrack op de Eee heeft geprobeerd? Schijnt redelijk eenvoudig werkend te krijgen te zijn.

Ja. werkt niet op de 901... wificard kan niet injecten.
      maandag 15 september 2008 @ 00:00:31 #267
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61635346
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ja. werkt niet op de 901... wificard kan niet injecten.
    Ah, dus dan moet je zo'n USB wifi dingetje hebben waarschijnlijk.
    [KNE]-Mod
    pi_61635407
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 00:00 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ah, dus dan moet je zo'n USB wifi dingetje hebben waarschijnlijk.
    Als je de 900 hebt niet. Die heeft nog de (goede) atheros kaart.

Of je kan de interne kaart even verwisselen met een veel sterkere: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=40304&p=1
      maandag 15 september 2008 @ 00:20:42 #269
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61635738
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 00:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je de 900 hebt niet. Die heeft nog de (goede) atheros kaart.

Of je kan de interne kaart even verwisselen met een veel sterkere: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=40304&p=1
    Ohja, ik heb de 900 natuurlijk , ik dacht al dat ik had gezien dat het bij mij wel zou moeten kunnen.
    Van de week eens spelen.
    [KNE]-Mod
    pi_61637241
    Hoe hard ik die Eee ook probeerde er van te overtuigen om Engels te praten, er bleef zooi in het Nederlands opduiken. Inmiddels heb ik de recovery DVD en utils CD opgeduikeld van de HK versie van de Eee, en die zijn in het Engels .

In de loop van de week eens een recovery daarmee uitvoeren, en dan ben ik hopelijk van dat Nederlandstalige gemiep af.
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
      maandag 15 september 2008 @ 13:57:12 #271
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_61644167
    Dat PC's tegen mij in het Nederlands blijven miepen vind ik ook zwaar irritant. Als ik als taal EN-US wil en als locatie Nederland moeten ze zich daar aan houden en niet maar aannemen dat ik berichten in het Nederlands wil omdat ik me toevallig in Nederland bevind
      maandag 15 september 2008 @ 16:59:25 #272
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_61649618
    Vanavond even de laatste versie van Puppy linux op mijn 701 zetten, kijken of dat iets soepeler loopt dan mandriva 2008.1 , die werkt toch best sloom af en toe, vooral met firefox en flash (youtube bv). Terwijl er toch een gig geheugen in zit
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_61653682
    Puppy loopt ontzettend smooth, zelfs op een Pentium 3 500 met 256 MB RAM. Aanrader!
    pi_61657125
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 19:24 schreef ThE_ED het volgende:
    Alleen die Music Player is dus later geïnstalleerd, mooi logo heh
    Heel mooi jah!! Onwijs vet gaaf, al zeg ik het zelf...
    pi_61657188
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 19:27 schreef Visitor.Q het volgende:
    Logotje is vet ja Is het programma niet precies hetzelfde als rythmbox? En zit die niet al in eeebuntu?

Ik download nu de iso torrent om hem in virtualbox te proberen, hopelijk werkt dat
    Rhythmbox is een stuk trager en eet veel meer geheugen...
    pi_61669565
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 21:17 schreef ThE_ED het volgende:
    Ik heb hem in één keer werkend gekregen op een 900:

Onder windows:
    ›BT3final_usb.iso downloaden
    ›USB stick pakken (1 GB of meer)
    ›Stick formatteren als FAT32
    ›ISO openen in winrar.
    ›De 2 dirs die je ziet (/boot en /BT3) kopieren naar de stick
    ›commandline openen
    1
    2
    3
    <driveletter_stick>:
    cd /boot
    bootinst.bat

›Steek stick in Eee, en zet'm aan.
    ›Kies met F2 de stick om van te booten.

Ik heb alleen problemen om WPA2 aan de gang te krijgen, de standaard wifi-manager onder de GUI kan alleen WEP aan. Maar goed, ik heb alleen vanochtend even 5 minuten zitten stoeien, en toen kwam er 'echt' werk tussendoor.

Verder lijkt het zo op het eerste gezicht wel te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 16-09-2008 11:20:54 ]
      dinsdag 16 september 2008 @ 19:48:19 #277
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61683378
    Enneh, waar gebruiken jullie hem nu voor? Ik neem aan niet om hele lappen tekst te tikken... Maar gewoon om af en toe de mail te checken / schrijven, een enkele post op FOK! te plaatsen, wat foto's bekijken / muziek luisteren?

Hoe zijn die ervaringen? En vooral in vergelijking met een normale 15,4 inch (en groter) laptop?
    pi_61683513
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 19:48 schreef Yildiz het volgende:
    Enneh, waar gebruiken jullie hem nu voor? Ik neem aan niet om hele lappen tekst te tikken... Maar gewoon om af en toe de mail te checken / schrijven, een enkele post op FOK! te plaatsen, wat foto's bekijken / muziek luisteren?

Hoe zijn die ervaringen? En vooral in vergelijking met een normale 15,4 inch (en groter) laptop?
    Uhm waar gebruik ik hem voor, notities maken tijdens college's, voor vergaderingen met projectgroepjes. Is toch best nuttig als je op een rustige plek kan zitten, en toch even bij al je gegevens kan.

Mail checken, films kijken op school in tussenuren, worms spelen met klasgenoten
    Top 5 China producten
      dinsdag 16 september 2008 @ 20:04:10 #279
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61683815
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 19:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Uhm waar gebruik ik hem voor, notities maken tijdens college's, voor vergaderingen met projectgroepjes. Is toch best nuttig als je op een rustige plek kan zitten, en toch even bij al je gegevens kan.

Mail checken, films kijken op school in tussenuren, worms spelen met klasgenoten
    Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen. Ik heb nu alleen een desktop-PC, maar ik zou wel wat mobiels willen. Ik ben bang dat een 15.4 toch niet dusdanig mobiel is dat ik die graag en vaak mee ga nemen. Met een mini als een EEE is dat wel het geval.

Qua prijs is het ongeveer al hetzelfde. Rond de ¤400 (ik wil wel minimaal 10inch, Asus of Dell bijv.), dus, vandaar dat ik nu zoek naar wat voor- en tegenargumenten..
    pi_61683880
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 20:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen. Ik heb nu alleen een desktop-PC, maar ik zou wel wat mobiels willen. Ik ben bang dat een 15.4 toch niet dusdanig mobiel is dat ik die graag en vaak mee ga nemen. Met een mini als een EEE is dat wel het geval.

Qua prijs is het ongeveer al hetzelfde. Rond de ¤400 (ik wil wel minimaal 10inch, Asus of Dell bijv.), dus, vandaar dat ik nu zoek naar wat voor- en tegenargumenten..
    Een grote plus voor mij is ook dat de accuduur aanzienlijk groter is, bij de 1000H met 6 cells kan ik max 7 uur, maar uit ervaring kan ik zo een 5 uur met internet / msn aan zeg maar

Verder is het mobiele echt ideaal, voor een 15,4 inch ga ik toch een laptoptas meenemen, en daarom is daar mijn keus niet op gevallen.
    Top 5 China producten
      dinsdag 16 september 2008 @ 20:09:09 #281
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61683948
    Mijn 17" laptop is waardeloos geworden op de dag dat ik mijn EEE pc kocht.
    Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
      dinsdag 16 september 2008 @ 20:14:24 #282
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61684083
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 20:09 schreef Sanne het volgende:
    Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
    Precies, een groot argument is mobiliteit.

De 2 logische tegenargumenten zijn dat het scherm en toetsenbord kleiner is. Dat is natuurlijk waar, maar ik denk dat als ik een 10inch neem, het scherm groot genoeg is om stukken te typen (niet om documenten naast elkaar open te hebben en te vergelijken, maar voor die enkele keer heb ik mn desktop).
    Verder, het typen van lange stukken kan ik eventueel wel vergemakkelijken door gewoon ergens in huis (inderdaad, niet echt mobiel) te zitten met een toetsenbord. (Ik heb geen kleine handjes..)

Klinkt dat logisch?
    pi_61684538
    quote:
    Vind ik ook ja. Ik heb in 2006 een Dell gekocht, de goedkoopste die ze hadden en die bleek 15.4 inch te zijn en daar ben ik echt niet blij mee. Het ding is echt HEEL zwaar en groot.

Maar morgen komt mijn Acer A150 Nog getwijfeld of ik niet toch Linux zou nemen, maar die met XP was meteen leverbaar Op mijn werk zitten bij de ICT wel een aantal Linux die-hards, dus als ik wil kunnen zij me wel van iets voorzien.

Bij Bol.com geen prijsverschil tussen XP en Linux, anders was 't toch Linux geworden denk ik.
    pi_61694136
    quote:
    Voor m'n werk ontkom ik er niet aan om m'n 'grote' laptop mee te zeulen, de Eee heeft echt te weinig schermruimte en diskruimte om hem in dat opzicht te vervangen. Privé heb ik hem voornamelijk 'voor de leuk' gekocht, en ik ben er dan ook meer mee 'aan het klooien' dan dat ik hem 'echt' gebruik.
    pi_61694159
    Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
      woensdag 17 september 2008 @ 08:21:37 #286
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61694564
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 07:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
    Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
    Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
    [KNE]-Mod
      woensdag 17 september 2008 @ 08:23:45 #287
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61694591
    quote:
    Ik heb geen grote laptop, maar dat is soms ook wel handig, op zo'n EEE ga je niet uitgebreid zitten schrijven of coden, denk ik. Of laatst las ik iemand die er Photoshop op had staan, lijkt me ook niks. Maar idd; voor even internetten, mail checken, documentatie doorlezen, muziekje erbij, daar gebruik ik 'm nu voor. Ook handig bij college voor papers die ze online hebben gezet.
    [KNE]-Mod
    pi_61695535
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 08:21 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
    Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
    Wifi lijkt nu ook goed te werken. Ik denk dat het mis is gegaan met eerst scannen mbv WiCrawl, en daarna WiFi 'gewoon' willen gebruiken. Vanaf een cold boot meteen naar de Wireless Assistant, en dan alles instellen werkte prima. Alleen deed toen WiCrawl het natuurlijk niet meer. (Ook niet na WiFi te disconnecten.)

Beetje zoeken en 1+1 bijelkaar optellen:
    Monitormode (voor WiCrawl)
    1
    2
    wlanconfig ath0 destroy
    wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor

en terug naar 'normaal' gebruik:
    1
    2
    wlanconfig ath0 destroy
    wlanconfig ath0 create wlandev wifi0

Dit lijkt vooralsnog goed te gaan. Al heb ik wel het gevoel dat WiFi onder BackTrack veel sneller de connectie kwijtraakt naar een AP dan onder Xandros.
      woensdag 17 september 2008 @ 11:24:15 #289
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_61698066
    De EEE 901 is ook online te koop bij de Kijkshop voor ¤ 393: http://www.kijkshop-ict.nl/product/334296/?oid=8

Een paar dingen uit de (gecopy/paste) informatie snap ik echter niet:

Exclusive 20GB Eee Storage
    - 20GB file-encrypted Eee Storage with 5GB worth of downloads per day for easy accessibility from both Windows and Linux platforms
    - Choice of either Windows or GNU Linux OS for convenient computing and an easy, excellent and exciting user experience

Krijg je er zowel Windows en Linux bij? Want onder specificaties staat:
    Operating system provided: Windows XP Tablet PC Edition

Wat ik sowieso al een vage versie van XP vind voor een netbook

Wie kan hierover opheldering verschaffen?
      woensdag 17 september 2008 @ 18:48:22 #290
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_61708910
    Volgens mij is het zo dat de 901 in principe beschikbaar is met Linux of Windows, maar dat retailers in NL hem alleen met Windows hebben.
    [KNE]-Mod
    pi_61709097
    quote:
    Exclusive 20GB Eee Storage
    - 20GB file-encrypted Eee Storage with 5GB worth of downloads per day for easy accessibility from both Windows and Linux platforms
    Dat is die webdrive iig.
    pi_61728960
    Mijn Acer is binnen en werkt lekker. Scherm is veel beter dan van mijn Dell (wel kleiner ja, maar veel beter qua helderheid). Toetsenbord werkt prima, ik kan er lekker op typen. Alleen zit de backspace iets teveel naar rechts, dus druk ik steeds op de =

En op de 1 of andere manier scroll ik steeds verkeerd en dan stelt ie ineens een kleiner of groter lettertype in. Moet nog even kijken hoe ik dat verholpen krijg.

En idd een 3 cel-accu, dus die zit nog fijn in de doos, ik werk toch meestal op netstroom.
    Morgen gaat ie mee naar het werk, mogen de heren van de ICT er even mee spelen
      dinsdag 23 september 2008 @ 17:51:01 #293
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61855139
    Woei!!
    Ik heb een mobiel laptop abonnementje bij Vodafone afgesloten. Gratis een maand proberen, dus waarom niet. Modem werd direct herkend, kreeg alleen in de advanced modus toch geen data binnen maar in de easy modus wel.

Het werkt! O.k. het kost 2 tientjes per maand, maar ik kan nu overal internetten zonder het netwerk van een ander te moeten misbruiken.
      dinsdag 23 september 2008 @ 18:08:28 #294
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_61855447
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 17:51 schreef Sanne het volgende:
    Woei!!
    Ik heb een mobiel laptop abonnementje bij Vodafone afgesloten. Gratis een maand proberen, dus waarom niet. Modem werd direct herkend, kreeg alleen in de advanced modus toch geen data binnen maar in de easy modus wel.

Het werkt! O.k. het kost 2 tientjes per maand, maar ik kan nu overal internetten zonder het netwerk van een ander te moeten misbruiken.
    Jij bent echt erg!

Je mocht met je xs4all abo ook al gratis op alle KPN hotspots, dat weet je hè?
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      dinsdag 23 september 2008 @ 18:24:12 #295
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61855778
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 18:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Jij bent echt erg!

Je mocht met je xs4all abo ook al gratis op alle KPN hotspots, dat weet je hè?
    Ik heb geen xs4all, ik heb UPC, die heeft geen hotspots.
      dinsdag 23 september 2008 @ 19:08:00 #296
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_61856783
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 18:24 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik heb geen xs4all, ik heb UPC, die heeft geen hotspots.
    Oh.
    Hè?
    Waarom dacht ik dat nou?
    Nou ja.
      dinsdag 23 september 2008 @ 20:11:35 #297
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61858773
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 19:08 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh.
    Hè?
    Waarom dacht ik dat nou?
    Nou ja.
    Omdat ik al jaren roep dat als ik overstap ik naar XS4all ga.
    Maar omdat dat nog steeds veel duurder is (wat ik wil dan) dan mijn kabel blijf ik bij UPC.

Daarom.
      dinsdag 23 september 2008 @ 20:12:24 #298
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61858803
    Had net de Eee pc bij me toen ik even bij de buren wat moest updaten. Die rolden met hun ogen toen ik gewoon even wireless op mijn eigen netwerk inlogde. Dat hadden ze nog nooit gezien.
    pi_61862017
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:11 schreef Sanne het volgende:

[..]

Omdat ik al jaren roep dat als ik overstap ik naar XS4all ga.
    Maar omdat dat nog steeds veel duurder is (wat ik wil dan) dan mijn kabel blijf ik bij UPC.

Daarom.
    Maar nu ben je ook weer 20 euro / maand duurder uit met je extra abbo
    Top 5 China producten
      dinsdag 23 september 2008 @ 21:52:03 #300
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_61862135
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 21:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar nu ben je ook weer 20 euro / maand duurder uit met je extra abbo
    Ja maar als ik dat niet zou kunnen missen had ik het niet gedaan.
    en nu voegt het echt wat toe. of ik nu thuis internet via de kabel of via adsl daar voel ik zelf niet zoveel verschil in snap je?

vrouwenlogica.
    pi_61862400
    Zo. Net een full restore gedaan met de Engelstalige recovery via een USB stick

Het zou handig geweest zijn als Asus ergens gemeld had dat als je dat doet, het ding vervolgens boot en om een paswoord begint te jengelen. "Asus", "asus", "Eee", "Welcome", "", "Init", "Admin", "admin"... nada, noppes . Ook m'n oude paswoord, nope.

Uiteindelijk eens gereboot, en via F9 gekozen voor 'restore to factory settings'. Daarna kwam-ie gewoon weer met de initiele EULA, en kon ik er weer in.

Meteen dus een tip voor iedereen; Full restore heeft 2 stappen nodig .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')