abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 21:09:20 #211
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61483579
Is Ubuntu gebruiksvriendelijker dan Xandros?

Ik heb U wel eens als VM gedraaid, maar had nooit het geduld om daar nu echt mee te gaan werken, dus ik ken het eigenlijk niet beter.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 8 september 2008 @ 21:10:34 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61483626
Met voldoende RAM heb je geen swap nodig en en is SDHC alleen handig als je er spellen van speelt ofzo. Natuurlijk gaat alles sneller qua lezen en schrijven en voor het geld of je het ook niet meer te laten.

En die popup bij elke keer aanmelden heb ik ook niet uitgekregen, op een gegeven moment kwam hij bij die ene SD kaart 2 keer met een mount (en dus popup) en had ik dus ook 2 kaarten in de bestandsverkenner. Beetje knullig.

Bluetooth is me onder Xandros ook niet lekker gelukt, heb blue-soleil geprobeerd maar dat werkte ook niet. En mede daarom ben ik gewoon weer naar XP gegaan. Noem me maar een quitter, maar het moet het idd gewoon doen. gedoe is opzich niet zo erg, maar had ik bij dit dingetje gewoon geen zin meer in.

Al met al is nadat ik de A-data voor een Trancend SDHC heb vervangen mijn EEE gewoon veel handiger met XP dan met Xandros. Alles werkt gewoon wat ik erin stop al mijn software doet het en installeeert gewooon soepel en qua snelheid is het vrijwel hetzelfde.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:14:43 #213
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61483778
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:09 schreef Sanne het volgende:
Is Ubuntu gebruiksvriendelijker dan Xandros?
Ik ken Xandros dan weer niet zo goed (Ubuntu ook niet heel goed, ik gebruikte vroeger altijd SuSE) maar ik vind zelf Ubuntu nét ff wat lekkerder iets meer het gevoel dat je zelf de baas bent. Het voordeel is ook dat dat de laatste tijd vrij populair is geworden en dus veel info over is. (Waarvan iemand dan zo lief was een Eeebuntu versie te maken. )
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:15:25 #214
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61483805
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:10 schreef HeatWave het volgende:
Met voldoende RAM heb je geen swap nodig en en is SDHC alleen handig als je er spellen van speelt ofzo. Natuurlijk gaat alles sneller qua lezen en schrijven en voor het geld of je het ook niet meer te laten.

En die popup bij elke keer aanmelden heb ik ook niet uitgekregen, op een gegeven moment kwam hij bij die ene SD kaart 2 keer met een mount (en dus popup) en had ik dus ook 2 kaarten in de bestandsverkenner. Beetje knullig.

Bluetooth is me onder Xandros ook niet lekker gelukt, heb blue-soleil geprobeerd maar dat werkte ook niet. En mede daarom ben ik gewoon weer naar XP gegaan. Noem me maar een quitter, maar het moet het idd gewoon doen. gedoe is opzich niet zo erg, maar had ik bij dit dingetje gewoon geen zin meer in.

Al met al is nadat ik de A-data voor een Trancend SDHC heb vervangen mijn EEE gewoon veel handiger met XP dan met Xandros. Alles werkt gewoon wat ik erin stop al mijn software doet het en installeeert gewooon soepel en qua snelheid is het vrijwel hetzelfde.
Hoi Heatwave, dank je wel voor je antwoord. Long time no see.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 8 september 2008 @ 21:17:32 #215
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61483885
Is er van de nerds nog iemand die BackTrack op de Eee heeft geprobeerd? Schijnt redelijk eenvoudig werkend te krijgen te zijn.
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:19:00 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61483927
YW .

IK zal niemand 100% aanraden om naar XP te gaan trouwens hoor, maar ik ben echt wel wat gewend op computer gebied, maar ik was het gewoon zat om idd voor elke aanpassing weer scriptjes te moeten runnen, via de console te moeten kloten. Dat is allemaal best leuk hoor, maar voor mij niet het doel van dit lappie. Gewoon meetillen en werken klaar. .

Zolang hij doet wat je wil in Xandros is het prima, maar wil je dingen aanpassen is het MIJ gewoon te omslachtig allemaal.
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:22:31 #217
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61484042
Ja, sommige dingen blijven nogal raar, vandaag kreeg ik mijn SD kaart niet gelezen, bleek dat hij als 1 bepaald filetype in "fstab" stond, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat een bootmanager zo erg zou cheaten dat 'm dat niet zou boeien. Gewoon eruit gecomment, want nergens voor nodig, maar daar moet je dan wel net aan denken. (En weten dat dat het is)
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:27:23 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61484239
Ja, dat soort dingen zou ik ook echt moeten googlen vrees ik. Kom er echt wel uit, heb onder Xandros echt het meeste wel voor elkaar gekregen, maar dat waren dan dingen als de laatste versie Wine installeren (die je dus niet via de standaard repos krijgt etc) maar als ik dan dacht dat ik dat alleen deed om een Windows progje aan de praat te krijgen .
Get woke, go broke!
  maandag 8 september 2008 @ 21:31:13 #219
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61484399
ik heb eigenlijk geen specifieke windowsprogramma's die ik gebruik én op mijn EeePC zou willen draaien, dus dat is makkelijk. (Photoshop en SPSS daar begin ik niet aan op de Eee )
[KNE]-Mod
  maandag 8 september 2008 @ 21:32:39 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61484472
Nee, daarom zeg ik ook dat ik het niet zo 100% zou aanraden, maar in mijn geval was ik het gedoe gewoon zat .

het ligt dus aan je behoeften, doet ie out of the box alles wat je wil, afblijven .
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')