abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:04:30 #1
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_60977478



De band, het ontstaan
De band werd in 1994 gevormd op de dag dat Sigurrós, het zusje van oprichter Jón Þór Birgisson, werd geboren. Sigur Rós betekent 'zege-roos'. De band maakt sferische rockmuziek, met teksten in het IJslands en in reeksen betekenisloze klanken die door Jón Þór Vonlenska 'Hooplands' werd genoemd, omdat de taal voor het eerst voorkwam op het album Von (Hoop). Sinds het album Ágætis Byrjun (Goed begin) uit 1999 hebben ze ook buiten IJsland een fanschare opgebouwd, die in Nederland van de grond kwam na het voorprogramma van de concerten van Radiohead in September 2000.

In 2002 kwam Sigur Rós met een album met de onuitspreekbare titel ( ). De nummers op dit album hadden officieel geen naam en gingen door het leven als Untitled #1 tot en met Untitled #8. Er zijn echter wel 'werktitels' bekend.

Takk (Dank) uit 2005 bezorgde de IJslanders een uiterst gerespecteerde reputatie. Hoppípolla (Springen in plassen), een single van het album, werd zelfs opnieuw uitgebracht vanwege het bescheiden succes. De single werd door de BBC gebruikt voor het natuurprogramma Planet Earth en was te horen in de trailer voor de film Children of Men. Opvallend aan het gitaarspel van Jónsi is dat hij zijn elektrische gitaar bespeelt met de strijkstok van een cello.

Heima
Op 5 november 2007 kwam hun eerste film uit. Deze heet "Heima", wat zoveel betekent als thuis(land). De film is dan ook een documentaire over de tour die de band in de zomer van 2006 maakte in hun thuisland IJsland. Hij bevat ook beelden van de overweldigende natuur in IJsland. Op de website van de film is veel informatie te vinden. De trailer van de film vind je hier in diverse beeldformaten.

Með suð í eyrum við spilum endalaust (Met een zoem in onze oren spelen wij eindeloos)
Het vijfde studio album van de band, opgenomen met producer Flood in Reykjavik, is op 23 juni 2008 uitgekomen en zorgde over het algemeen voor positieve reacties. De stijl is op dit album iets meer veranderd dan op de voorgaande releases, met minder strijkwerk en meer gitaar. De laatste track op het nummer (All Alright) is het eerste nummer dat in het Engels is gezongen, de rest van de nummers zijn nog steeds in het Ijslands.




Discografie

Albums
  • Von - 1997
  • Von Brigði (Recycle Bin) - 1998
  • Ágætis Byrjun - 1999
  • ( ) - 2002
  • Takk... - 2005
  • Með suð í eyrum við spilum endalaust - 2008

    Singles & EPs
  • Svefn-g-englar - 1999
  • Ný Batterí - 2000
  • Steindór Andersen / Rímur EP - 2001
  • Untitled #1 (a.k.a. Vaka) - 2003
  • Ba Ba Ti Ki Di Do - 2004
  • Hoppípolla - 2005
  • Sæglópur - 2006
  • Hvarf-Heim - 2007
  • Gobbledigook - 2008

    Overig
  • Heima (film) - 2007
  • Hlemmur (soundtrack) - 2002
  • Englar Alheimsins [angels of the universe] (film & cd) - 2000
  • Popp í Reykjavík (film & cd) - 1998
  • Smekkleysa í hálfa öld (cd) - 1994

    De volledige discografie is op deze website te vinden.

    Websites
  • Officiële website
  • Officiële MySpace-pagina
  • Last.fm

    Muziek downloaden en/of beluisteren
  • Veel (live) materiaal in MP3 op de officiële website
  • Op de website van Heime onder het kopje Hvarf Heim
  • Volledig live concert (live in reykjavík 2005) met foto's en review
  • Með suð í eyrum við spilum endalaust stream

    YouTube:
  • Svefn-g-englar
  • Svefn-g-englar (live in Philadelphia 2001)
  • Sæglópur
  • Glósóli
  • Hoppípolla
  • Hoppípolla and Mea Bloanasir (Live @ Jools Holland)
  • Sigur Rós live
  • Olsen Olsen
  • Viðrar Vel Til Loftárása
  • Viðrar Vel Til Loftárása (live in Reykjavík 2006)
  • Festival (Lowlands 2008)
  • Glósóli (Lowlands 2008)
  • Hoppípolla (Lowlands 2008)
  • Svefn-g-englar (Lowlands 2008)
  • Gobbledigook

    Documentaire over Takk...
  • Deel 1
  • Deel 2
  • Deel 3

    Gerelateerde artiesten
  • Amiina: Officiële website · MySpace · Optreden op IJslandse tv @ YouTube
  • Múm: MySpace
  • For a Minor Reflection: MySpace

    Bronnen:
  • Wikipedia (Engelse versie)
  • Last.fm
  • Sigur Rós #1
  • Sigur Rós #2 - Eighteen Seconds before Sunrise

    [ Bericht 4% gewijzigd door kciR op 20-08-2008 12:33:19 ]
  •   woensdag 20 augustus 2008 @ 12:35:35 #2
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_60978265
    Misschien dat iemand hier een wiki van kan maken, dan hoeft de OP niet nog een keer helemaal over gemaakt te worden
    pi_60978276
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:10 schreef Tourniquet het volgende:
    Het voorprogramma op 17 november: For a Minor Reflection. IJslandse instrumentale post-rock. Klinkt prettig!
    Die ga ik thuis ff luisteren.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:37:49 #4
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_60978333
    Na het missen van het optreden op Lowlands en daarna vele malen horen hoe geweldig het was kom ik hier ook maar even posten. Ik moet me er eens wat meer in verdiepen, heb 1 cd ervan op mijn pc staan en als het bevalt moet ik in de HMH misschien maar voor de herkansing gaan.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_60979092
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:35 schreef Misstique het volgende:

    [..]

    Die ga ik thuis ff luisteren.
    Ik ook .
    pi_60979250
    tvp
    waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
    pi_60979381
    Op Pukkelpop waren ze ook weer geweldig
    Stonden gekluisterd aan het hek helemaal vooraan

    Kan nu al niet meer wachten op Vorst Nationaal in november.
    pi_60980021
    Ik ben druk bezig met alle cd's te verzamelen.
    pi_60980492
    http://alternative.blog.n(...)certen-van-sigur-r-s
    Ik vind dit wel een goede omschrijving van het optreden.
    What Would Goku Do
    pi_60981320
    Bijna november
    pi_60989588
    Ik kan ze niet zien in Vorst Nationaal
    Gelukkig wel op pukkepop gezien

    Moet op de albumlijst "hvarf/heim (2007)" niet nog komen??
    pi_60992092
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:17 schreef Timo20 het volgende:
    Maandag m`n kaartje besteld voor het concert in Vorst Nationaal op 16 november en vandaag (of eigenlijk gisteren ) heb ik de Special Edition van Takk binnen gekregen
    Waar heb je de special edition van Takk besteld als ik vragen mag? En hoeveel kostte die?

    En weet iemand of je de Deluxe editie van de nieuwste cd ook ergens anders kunt krijgen dan alleen op de website van Sigur Ros?

    [ Bericht 4% gewijzigd door myxomatosekonijn op 20-08-2008 21:11:32 ]
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_60993496
    Klopt het dat er verschillende versies van Sigur Ros - Agaetis Byrjun zijn of iets dergelijks? Ik kwam er namelijk achter dat er op die van mij enkele nummers ontbraken, en op een andere cd stonden die wel (zoals ny battery).
      woensdag 20 augustus 2008 @ 22:15:19 #14
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60994128
    Uitstekende band!
    pi_60995055
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:35 schreef Misstique het volgende:

    [..]

    Die ga ik thuis ff luisteren.
    Nou, dat valt me enorm tegen. Wat een gruwelijk saaie nummers zeg. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_61003613
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 21:53 schreef On het volgende:
    Klopt het dat er verschillende versies van Sigur Ros - Agaetis Byrjun zijn of iets dergelijks? Ik kwam er namelijk achter dat er op die van mij enkele nummers ontbraken, en op een andere cd stonden die wel (zoals ny battery).
    Dan heb je waarschijnlijk mp3's met de verkeerde tags gedownload. Heb je nummers met titels als 'K K Harpaði', 'Pétur Strauk Stálið' en 'Sammi og Snorri brössuðu'? Want die titels staan als soort van alternatieve titels in het boekje van Ágætis Byrjun, maar zijn respectievelijk: Hjartað Hamast (bamm bamm bamm), Viðrar Vel Til Loftarasa en Ný Batterí.
    pi_61006415
    Pats-melding:

    Jonsi in de Magneetbar FTW! Even staan praten, dansen en bedankt voor het geniale optreden :-)
    pi_61021672
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 10:56 schreef Tom_Tom- het volgende:

    [..]

    Dan heb je waarschijnlijk mp3's met de verkeerde tags gedownload. Heb je nummers met titels als 'K K Harpaði', 'Pétur Strauk Stálið' en 'Sammi og Snorri brössuðu'? Want die titels staan als soort van alternatieve titels in het boekje van Ágætis Byrjun, maar zijn respectievelijk: Hjartað Hamast (bamm bamm bamm), Viðrar Vel Til Loftarasa en Ný Batterí.
    Zou goed kunnen, bedankt!
    pi_61021982
    Sigur Rós maakt echt goede muziek. Ik vind Staralfur nog wel het mooiste nummer van ze, Vaka is ook een goed nummer!
    pi_61049373
    Hoi. Wie verhuist er mee naar ijsland?
    pi_61050411
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 20:42 schreef BloodyLotte het volgende:
    Hoi. Wie verhuist er mee naar ijsland?
    Ik!
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_61052148
    Check ook múm en aniima als je van dit genre weg bent.
    pi_61053204
    jaaa die zijn heerlijk. vooral múm
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:01:41 #24
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_61053622
    Gaat er iemand nog naar het concert in de HMH in november?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_61053946
    weet ik nog niet. heb ze dit jaar al 2x gezien.
    trouwens nu we het toch over soortgelijke muziek hebben, olafur arnalds!
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:28:07 #26
    159734 PimpofPersia
    Strak in trainingspak
    pi_61055702
    Gisteravond Tákk voor een euro of 8 uit de Plato gevist vanwege het mooie doosje. Eigenlijk (bijna) nooit wat van Sigur Ros gehoord, dus ik ben benieuwd
    Want ik ben kaler dan kaal
    Strakker dan strak
    Wreder dan wreed
    Vetter dan vet
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:50:47 #27
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61063272
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 23:01 schreef teirnon het volgende:
    Gaat er iemand nog naar het concert in de HMH in november?
    Misschien. Ik heb die maand al enkele dure concerten en weet nog niet of ik iemand kan vinden die mee wil. Maar als ik geld en gezelschap heb, dan wil ik wel graag heen.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61063703
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 23:01 schreef teirnon het volgende:
    Gaat er iemand nog naar het concert in de HMH in november?
    .
    pi_61063708
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 20:42 schreef BloodyLotte het volgende:
    Hoi. Wie verhuist er mee naar ijsland?
    Ik! Ik! Ik!
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:05:50 #30
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_61069220
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 23:14 schreef BloodyLotte het volgende:
    weet ik nog niet. heb ze dit jaar al 2x gezien.
    trouwens nu we het toch over soortgelijke muziek hebben, olafur arnalds!
    Ólafur is echt een held, zijn muziek kan ik misschien nog meer waarderen dan Sigur Rós.. echt ongelooflijk dat zo'n (relatief) jong iemand, zulke muziek kan componeren. Het nummer Fok is echt geniaal en moeten jullie zeker even luisteren. Live is hij ook erg sterk..
    Ólafur Arnalds - Fok (live)
    pi_61070668
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 19:05 schreef kciR het volgende:

    [..]

    Ólafur is echt een held, zijn muziek kan ik misschien nog meer waarderen dan Sigur Rós.. echt ongelooflijk dat zo'n (relatief) jong iemand, zulke muziek kan componeren. Het nummer Fok is echt geniaal en moeten jullie zeker even luisteren. Live is hij ook erg sterk..
    Ólafur Arnalds - Fok (live)
    Ik kreeg een krop in mijn keel toen ik hem life zag

    Amiina apart is overigens ook heel erg mooi! ook om naar te kijken... hildur
    pi_61076795
    Wow.... ben eigenlijk pas sinds kort bekend met deze band maar ik kan niet anders zeggen

    Inní mér syngur vitleysingur

    Een van de mooiste liedjes van het jaar
    Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
    Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
    pi_61083189
    Ik ga in november ook naar de HMH. .

    Ow en Olafur is briljant. Twee keer live gezien dit jaar en 2 keer tot tranen toe geroerd. Wat een schitterende muzikant is dat. Jammer dat hij niet in het voorprogramma zit, want hij doet best vaak dingen samen met Sigur Rós. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      zondag 24 augustus 2008 @ 14:47:32 #34
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_61085274
    Ik heb al zin in de HMH
    Staan ze trouwens elk jaar op dat festival in Reykjavik? Als ze er volgend jaar weer zeker staan dan lijkt het mij namelijk wel geweldig om ze daar live te zien.
    pi_61101273
    Woow, heb ze ook sindskort ontdekt... ZIjn er misschien ook wat stevigere nummers die iemand mij kan aanraden?
    pi_61102692
    Veel echt 'stevig' werk bestaat er niet; als je Gobbledigook kent; dat is het meest up-tempo nummer van ze.
    Popplagid (Untitled 8) op ( ) word door veel mensen beschouwd als hun beste nummer en geeft ook wel de typische Sigur Rós muziek weer.
      Moderator maandag 25 augustus 2008 @ 09:48:31 #37
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_61103902
    Saeglopur is ook best wel stevig.
    En natuurlijk de laatste paar minuten van Glósóli.

    Tvp.
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
    pi_61106908
    Iedere keer dat ik naar Með Suð luister, word ik weer een beetje meer verliefd op de CD
    Bijvoorbeeld, waar ik eerst had dat het na Ára Bátur (nog steeds mijn nummer van het jaar) een beetje inzakte, vind ik nu het rijtje Illgresi - Fljótavík - Straumnes - All Allright toch ook wel weer heel erg briljant.
      maandag 25 augustus 2008 @ 12:05:31 #39
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61107072
    Amazon heeft me gisteren laten weten dat de volgende cd's onderweg naar Nederland zijn:

    Agaetis Byrjun
    Með suð í eyrum við spilum endalaust
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61107111
    Agaetis ligt echt voor een tientje in de velvet geloof ik.
      maandag 25 augustus 2008 @ 12:13:47 #41
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61107272
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 12:07 schreef On het volgende:
    Agaetis ligt echt voor een tientje in de velvet geloof ik.
    Die heb ik hier niet en als ik het bij de lokale Music Store ga vragen kijken ze me toch een beetje stom aan (vooral als ik een cd titel begin te spellen, misschien wel leuk om eens te doen ). En ik was toch bij Amazon bezig en hij kostte me een paar Pond. Volgens GWK kost het me 7 euro ofzo.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61109092
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 12:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    Die heb ik hier niet en als ik het bij de lokale Music Store ga vragen kijken ze me toch een beetje stom aan (vooral als ik een cd titel begin te spellen, misschien wel leuk om eens te doen ). En ik was toch bij Amazon bezig en hij kostte me een paar Pond. Volgens GWK kost het me 7 euro ofzo.
    Ah ok Ik zou wel wat van Sigur op vinyl willen maar dat wordt een vrij lastige opgave. Bij vinylvinyl hebben ze alleen die box van 200+ euro.
    pi_61109199
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 12:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Amazon heeft me gisteren laten weten dat de volgende cd's onderweg naar Nederland zijn:

    Agaetis Byrjun
    Með suð í eyrum við spilum endalaust
    .
    pi_61109258
    Vergeet ook CD-wow en Play.com niet bij het bestellen van de oudere albums. Beiden rekenen geen verzendkosten.

    http://www.cdwow.com/search?query=sigur+ros&category=all

    http://www.play.com/Search.aspx?searchtype=allproducts&searchstring=sigur+ros&page=search&pa=search&go.x=0&go.y=0

    De Hvarf (2CD) kost nu 6,99 euro bij Play.com: http://www.play.com/Music/CD/4-/3385050/Heim-Hvarf/Product.html en de special edition van Heima met cd en book is daar ook nog verkrijgbaar: http://www.play.com/Music(...)s-Heima/Product.html
      maandag 25 augustus 2008 @ 13:42:44 #45
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61109357
    Ik heb cdwow beloofd er nooit meer te bestellen nadat ze van meerdere bestellingen de leverdatum meerdere malen uitgesteld hebben terwijl de cd's (nieuwe releases) overal op voorraad waren. Play moet ik inderdaad ook eens kijken als ik iets zoek. Verkopen die ook vinyl? (Dat was de reden dat ik op Amazon was).
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61110352
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Ik heb cdwow beloofd er nooit meer te bestellen nadat ze van meerdere bestellingen de leverdatum meerdere malen uitgesteld hebben terwijl de cd's (nieuwe releases) overal op voorraad waren. Play moet ik inderdaad ook eens kijken als ik iets zoek. Verkopen die ook vinyl? (Dat was de reden dat ik op Amazon was).
    Geen idee wanneer je bij cd-wow die problemen gehad hebt, maar ze hebben een aantal maanden geleden een nieuwe eigenaar gekregen (stonden op de rand van de afgrond). Is nu weer beter geregeld .

    Vinyl @ Play... geen idee. Ze hebben veel (van boeken tot gadgets), dus ff zoeken op de site .
      woensdag 27 augustus 2008 @ 11:10:09 #47
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61161535
    Die problemen heb ik niet heel lang geleden nog eens gehad en een jaar ervoor. Ik weet dat het slecht ging met het bedrijf en dat ze daarom ook geen grote voorraad konden aanhouden, maar als je nieuwe albums van Editors en Interpol niet binnen een week vanaf de release kunt verzenden doe je iets grondig fout. Maar ja, wellicht probeer ik het binnenkort nog eens.

    Play heeft helaas geen vinyl.

    Nadeel van Amazon is overigens wel dat hoe snel ze ook verzenden (meestal binnen 24 of 48 uur), de pakjes doen er wel nog even over. Maar ik hoop voor het eind van de week mijn cd's van Sigur Rós binnen te hebben. Ben erg benieuwd naar de nieuwe
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61161575
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 11:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Die problemen heb ik niet heel lang geleden nog eens gehad en een jaar ervoor. Ik weet dat het slecht ging met het bedrijf en dat ze daarom ook geen grote voorraad konden aanhouden, maar als je nieuwe albums van Editors en Interpol niet binnen een week vanaf de release kunt verzenden doe je iets grondig fout. Maar ja, wellicht probeer ik het binnenkort nog eens.
    Probleem van cd-wow was dat zij volgens platenmaatschappijen aan parallelimport deden en daardoor veel goedkoper konden zijn dan concurrenten. De rechter gaf hen daarin gelijk . Kan me voorstellen dat dat wat problemen met de levering van cd's door bepaalde platenmaatschappijen heeft opgeleverd .
    quote:
    Play heeft helaas geen vinyl.

    Nadeel van Amazon is overigens wel dat hoe snel ze ook verzenden (meestal binnen 24 of 48 uur), de pakjes doen er wel nog even over. Maar ik hoop voor het eind van de week mijn cd's van Sigur Rós binnen te hebben. Ben erg benieuwd naar de nieuwe
    Je gaat er geen spijt van krijgen .
      woensdag 27 augustus 2008 @ 11:15:07 #49
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61161618
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Probleem van cd-wow was dat zij volgens platenmaatschappijen aan parallelimport deden en daardoor veel goedkoper konden zijn dan concurrenten. De rechter gaf hen daarin gelijk . Kan me voorstellen dat dat wat problemen met de levering van cd's door bepaalde platenmaatschappijen heeft opgeleverd .
    Dat kan, heb daar inderdaad wel eens iets over gelezen, maar dan moet je niet op de site zetten dat klanten met een pre-order de cd op de releasedate in huis hebben. Maar ja, genoeg off-topic.
    quote:
    Je gaat er geen spijt van krijgen .
    Dat denk ik ook niet. De andere cd die ik besteld heb, die heb ik al een tijdje terug gedownload en ik vind 'm erg mooi.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 27 augustus 2008 @ 13:34:25 #50
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_61164643
    Een tijdje geleden heb ik de zoektocht naar de losse lp's maar opgegeven en de dure boxset gekocht Het nieuwe album is volgens mij helemaal niet op vinyl verkrijgbaar?
      woensdag 27 augustus 2008 @ 18:48:31 #51
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61172088
    Mijn bestelling lag zojuist op tafel. Ik had de cd's niet meer verwacht omdat de postbode al was geweest en ook later een postbode met pakketjes en die hadden 'm allebei niet bij zich, maar ze zijn er dus alsnog.

    De nieuwe cd is wel wat karig uitgevoerd. Geen boekje, alleen een dus kartonnetje met een afbeelding erop in binnenin. Maar ja, hij kostte me dan ook weinig. En hij klinkt goed, voor een eerste luisterbeurt. Echte favorieten zullen nog wel komen na vaker luisteren vermoed ik.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61259283
    Ik heb maar eens een kaartje gehaald voor het concert 17 November

    Waarschijnlijk zal ik in m'n eentje gaan, maar ik ben nog op zoek naar meer geintereseerdern.... ben benieuwd of iemand in m'n kennissenkring de muziek te behappen vind...

    Tevens tvp
    pi_61261725
    Ik ga ook nog een kaartje halen.

    Een vriendinnetje wil wel mee hoorde ik van het weekend, maar ze kent nog niks van de muziek, dus lijkt me wel handig dat ze eerst gaat luisteren, voordat zij het niks vindt en ik sta te genieten... Alleen gaan lijkt me bij dit concert ook helemaal geen probleem, en misschien juist wel fijn!
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_61262186
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 03:45 schreef Faxie het volgende:
    Ik heb maar eens een kaartje gehaald voor het concert 17 November

    Waarschijnlijk zal ik in m'n eentje gaan, maar ik ben nog op zoek naar meer geintereseerdern.... ben benieuwd of iemand in m'n kennissenkring de muziek te behappen vind...

    Tevens tvp
    Op last.fm zijn al bijna 400 andere aanwezigen te vinden, dus je komt wel wat mensen tegen .
      zondag 31 augustus 2008 @ 14:21:19 #55
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_61264813
    Ik heb zojuist het het grootste deel van het Lowlands optreden op dvd gedownload. Altijd leuk om het nog een keer terug te zien
    pi_61271234
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 14:21 schreef Idioteque het volgende:
    Ik heb zojuist het het grootste deel van het Lowlands optreden op dvd gedownload. Altijd leuk om het nog een keer terug te zien
    Waar vind je die
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_61284015
    Ook kaartje voor de 17e
    Ik heb ze gezien op Werchter (teveel van gemist stiekem) en vond het super, eens kijken of het in de HMH ook zoiets wordt.
      zaterdag 6 september 2008 @ 16:42:17 #58
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_61428827
    Na weken achtereen alleen maar aale cds van SR te laten passeren: Glosoli vind ik toch echt het mooiste nummer, () de mooiste totale cd.
    Wasserwunderland
    pi_61888883
    Ik heb speciaal mijn vakantie zo gepland dat ik op 16 november terug kom en ik de 17e mooi naar Sigur Ros kan.
    pi_61888957
    Ik ben de 17e ook in de HMH te vinden. Ik verheug me er erg op! Nu even die band van het voorprogramma luisteren...
      woensdag 24 september 2008 @ 22:03:06 #61
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_61889470
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 18:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:

    [..]

    Waar vind je die
    Op youtube staan er een aantal
    pi_61889618
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 21:50 schreef Darkestrah het volgende:
    Ik ben de 17e ook in de HMH te vinden. Ik verheug me er erg op! Nu even die band van het voorprogramma luisteren...
    Is al bekend wat het voorprogramma is dan?
    pi_61889767
    Check de eerste pagina. De oorspronkelijke post is weg, maar er staat een quote.

    Of klik hier: http://www.myspace.com/foraminorreflection

    Klinkt best lekker, maar ik mis wel wat zang.
    pi_61896328
    Had ik juist een kaartje gekocht voor Brussel vanwege de wat intiemere setting van Vorst Club, flikken ze dit!!!
    quote:
    EXTRA TICKETS BESCHIKBAAR
    Het kan niet beter lopen voor Sigur Rós! Hun geweldige nieuwste album is door de pers unaniem warm onthaald. Na een prachtconcert op Rock Werchter eerder deze zomer, slaagt de groep er op Pukkelpop ook opnieuw in een sterk en eigenzinnig klankspektakel neer te zetten. Als kers op de taart vlogen de tickets voor hun concert in Vorst Club in November de deur uit. Het Belgische publiek toont zich uitermate enthousiast, waardoor de Vorst Club setting te klein bleek te zijn voor de IJslandse groep. Daarom is beslist over te gaan tot de grotere capaciteit van Vorst Nationaal zodat meer fans getuige kunnen zijn van de komst van deze fantastische band. De voorverkoop gaat gewoon verder via de gebruikelijke voorverkooppunten.


    [ Bericht 98% gewijzigd door Felixa op 25-09-2008 10:13:16 ]
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_61980955
    pff.. Ik eindelijk iemand gevonden die mee zou willen. Willen we kaartje kopen ... UITVERKOCHT (HMH)

    dus nu ga ik wel, maar dan alleen. Wat dus gewoon ronduit K*T is

    tenminste. ticketmaster verkoopt geen kaarten meer.
      zondag 28 september 2008 @ 21:25:58 #66
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61981350
    Kut, ik heb ook nog geen kaartje, maar had wel besloten om te gaan. Maar ik was ook nog even aan het kijken of ik nog iemand mee zou nemen en wie dat dan zou worden. Klotezooi.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_61982358
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 21:15 schreef portie het volgende:
    pff.. Ik eindelijk iemand gevonden die mee zou willen. Willen we kaartje kopen ... UITVERKOCHT (HMH)

    dus nu ga ik wel, maar dan alleen. Wat dus gewoon ronduit K*T is

    tenminste. ticketmaster verkoopt geen kaarten meer.
    Dan zal 't idd wel uitverkocht zijn. Is nog wel even voordat 't concert is (dus nog genoeg tijd om tickets op te sturen).
      zondag 28 september 2008 @ 22:02:38 #68
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_61982456
    Nou ja, dan maar naar Crossing Border misschien. Daar zou ik waarschijnlijk niet heen gaan omdat het al wat druk is in november, maar als ik niet naar Sigur Ros kan, kan dat er wel voor in de plaats.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      zondag 28 september 2008 @ 22:13:27 #69
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_61982815
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Felixa het volgende:
    Had ik juist een kaartje gekocht voor Brussel vanwege de wat intiemere setting van Vorst Club, flikken ze dit!!!
    [..]


    Oe, jammer inderdaad...
    pi_61985765
    Er zijn nog kaarten te koop voor de HMH via klink.is.
    Wel een paar euro duurder dan bij Ticketmaster.
    Ze worden dan vanuit Engeland opgestuurd.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62030302
    Kaarten bij klink.is zijn nu ook uitverkocht.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62033145
    Trailer van de Deluxe Edition die binnenkort uitkomt van með suð í eyrum við spilum endalaust.

    http://del.interoute.com/?id=c82d4bad-b91a-4094-9a3d-59949307b7be&delivery=download
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62061769
    He verdikkeme, heb geen kaartje voor het concert... Heeft iemand een kaartje over en wil deze tegen kostprijs verkopen misschien?
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_62063499
    Als je héél snel bent even op ticketservice kijken, daar was om de een of andere reden net nog één kaartje te koop.
    pi_62063836
    daar keek ik ook net .. en zowaar is dat ticket nu in mijn bezit
    pi_62065005
    Ik heb ook een kaartje.
    pi_62070465
    Natuurlijk zie ik dit weer te laat

    Edit: En nu was er toch ook weer een kaartje in de verkoop, jippie!!!

    [ Bericht 24% gewijzigd door myxomatosekonijn op 02-10-2008 10:39:45 ]
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_62079616
    zojuist nog 3 kaartjes gekocht
    waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
      donderdag 2 oktober 2008 @ 16:20:42 #79
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_62079929
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 16:08 schreef Gubbe85 het volgende:
    zojuist nog 3 kaartjes gekocht
    Ik denk dat je daar héél erg veel geluk hebt..

    Hoeveel mensen kunnen er trouwens in de HMH?
    pi_62083349
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 16:20 schreef Darkestrah het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je daar héél erg veel geluk hebt..

    Hoeveel mensen kunnen er trouwens in de HMH?
    5.500
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      donderdag 2 oktober 2008 @ 19:37:49 #81
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_62085147
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 18:44 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    5.500
    Wow, dat is me een hoop. Eerste keer dat ik daar kom..

    Hoe zit het trouwens met het geluid daar? Ik zat net het optreden van Sigur Rós op Lowlands te kijken, en de reacties daar waren, met betrekking tot de HMH, dat het geluid niet naar wens was..
    pi_62085457
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 19:37 schreef Darkestrah het volgende:

    [..]

    Wow, dat is me een hoop. Eerste keer dat ik daar kom..

    Hoe zit het trouwens met het geluid daar? Ik zat net het optreden van Sigur Rós op Lowlands te kijken, en de reacties daar waren, met betrekking tot de HMH, dat het geluid niet naar wens was..
    Ik ben al tig keer in de HMH geweest en de enige keer dat ik het geluid daar slecht vond was een keer met Franz Ferdinand. Het is een zaal die speciaal is gebouwd voor pop/rockconcerten en daar is de zaal dus helemaal op afgestemd, ook qua akoestiek.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62191509
    Jaaaa kaartjes voor de 17e!!
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_62589023
    Hèhè, de kaarten van klink zijn eindelijk verstuurd!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62589153
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 18:19 schreef Felixa het volgende:
    Hèhè, de kaarten van klink zijn eindelijk verstuurd!
    Same here .
    pi_62589320
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 18:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Same here .
    Wat duurde dat lang hè?
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62616734
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 19:37 schreef Darkestrah het volgende:

    [..]

    Wow, dat is me een hoop. Eerste keer dat ik daar kom..

    Hoe zit het trouwens met het geluid daar? Ik zat net het optreden van Sigur Rós op Lowlands te kijken, en de reacties daar waren, met betrekking tot de HMH, dat het geluid niet naar wens was..
    Op Lowlands in de Grolsch tent was het geluid niet zo goed idd. Maar het hing ervan af waar in de tent je stond. Vooral rechts was het vaak slecht. En je hebt heel snel dat het geluid over je heen waait. Ik had geluk met mijn lengte en stond op een goede plek qua geluid gelukkig.
    Maar in de HMH is het geluid 9 van de 10 keer gewoon goed.
    What Would Goku Do
      zondag 26 oktober 2008 @ 03:18:21 #89
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_62681158
    Ik weet niet of het al bekend was, maar ze zullen dus met zijn vieren spelen. Dit is dus zonder Amiina en Brass band.
    pi_62682524
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 03:18 schreef Idioteque het volgende:
    Ik weet niet of het al bekend was, maar ze zullen dus met zijn vieren spelen. Dit is dus zonder Amiina en Brass band.
    Jammer
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      zondag 26 oktober 2008 @ 11:39:36 #91
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_62684099
    Heeft iemand de LE al ontvangen??
    pi_62684140
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 11:39 schreef Timo20 het volgende:
    Heeft iemand de LE al ontvangen??
    Nope. Volgens mij was die wat vertraagd .
    pi_62684432
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 11:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Nope. Volgens mij was die wat vertraagd .
    Ik hoop dat ik hem a.s. donderdag krijg, op mijn verjaardag!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zondag 26 oktober 2008 @ 12:11:38 #94
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_62684718
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 11:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Nope. Volgens mij was die wat vertraagd .
    er stond tussen 17 en 31 oktober. Dat is al bijna. Heb nog geen mailtje gekregen dat ie ook daadwerkelijk is verzonden
    pi_62684736
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:11 schreef Timo20 het volgende:

    [..]

    er stond tussen 17 en 31 oktober. Dat is al bijna. Heb nog geen mailtje gekregen dat ie ook daadwerkelijk is verzonden
    Zag 't net idd. Dacht dat 't later was. Dan mogen ze nu idd wel es opschieten....
      zondag 26 oktober 2008 @ 12:27:48 #96
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_62685040
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Zag 't net idd. Dacht dat 't later was. Dan mogen ze nu idd wel es opschieten....
    Zeg dat wel
    pi_62723512
    Ik heb er zooooooooo'n zin in!!
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_62723921
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 17:05 schreef GLITCH. het volgende:
    Ik heb er zooooooooo'n zin in!!
    Ik ook!
    En ik mag volgende week ook alvast, in Bournemouth!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62770451
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 17:20 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Ik ook!
    En ik mag volgende week ook alvast, in Bournemouth!
    Ohhhh jaloers! Veel plezier!
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
      woensdag 29 oktober 2008 @ 15:51:04 #100
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_62784835
    De Deluxe editie is hier binnen gekomen, en hij is práchtig!
    Heavenly Awaiting
    pi_62784868
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 15:51 schreef Yevgeni het volgende:
    De Deluxe editie is hier binnen gekomen, en hij is práchtig!
    Woei . Dan zal ie bij mij ook wel binnenkomen, hoop ik . Heb je nog een verzendmailtje gehad
      woensdag 29 oktober 2008 @ 16:26:07 #102
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_62785858
    Nee, geen mailtje nee..
    Heavenly Awaiting
    pi_62787556
    En jawel, zojuist zowel de kaartjes voor 17 november als de werkelijk prachtige limited edition op 't postkantoor afgehaald .
      woensdag 29 oktober 2008 @ 19:40:41 #104
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_62790741
    Heb de Limited Edition ook vandaag ontvangen: # 8014 Hij`s prachtig

    Alleen die manier van bezorgen vond ik dus niet echt geslaagd
    pi_62792169
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 19:40 schreef Timo20 het volgende:
    Heb de Limited Edition ook vandaag ontvangen: # 8014 Hij`s prachtig

    Alleen die manier van bezorgen vond ik dus niet echt geslaagd
    Wat was er dan met de bezorging?

    Ik heb 'm nog niet...
    Ik had mijn werkadres als afleveradres ingegeven en ik ben volgende week woensdag pas weer op mijn werk.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62792925
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 20:25 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Wat was er dan met de bezorging?

    Ik heb 'm nog niet...
    Ik had mijn werkadres als afleveradres ingegeven en ik ben volgende week woensdag pas weer op mijn werk.
    Ik heb hem ook nog niet binnen en had thuisadres opgegeven.

    Heb wel al op foto gezien dat mijn naam er zeker in staat
    pi_62793514
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 20:48 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Ik heb hem ook nog niet binnen en had thuisadres opgegeven.

    Heb wel al op foto gezien dat mijn naam er zeker in staat
    Ja, ik heb mijn naam ook al zien staan!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62871405
    Zit nu de dvd bij het boek te bekijken. Mooi .
    pi_62871707
    quote:
    Als ze dit nummer toch ooit live zouden spelen, met dat orkest en koor erbij... pfff...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_62871920
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 22:44 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Als ze dit nummer toch ooit live zouden spelen, met dat orkest en koor erbij... pfff...
    Idd. Ik krijg al kippenvel als ik 't van cd hoor . Mooi .
    pi_62998467
    Gisteren dan eindelijk mijn Deluxe Edition kunnen bekijken, wat een mooi boek zeg!
    Alleen is mijn filmstripje een beetje teleurstellend; op het bovenste beeldje staat een stuk voet, de volgende alleen de tenen, die daaronder alleen de grote teen en alle beeldjes daaronder zijn leeg.
    Ga volgende week de dvd een keer bekijken.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63088645
    Gisteren bij het concert in Bournemouth geweest.
    Wat een fantastische avond! Klein zaaltje, iets van 2.000 mensen maar.
    Hoogtepunten: Hafsól, het meezingen van het publiek met Með Blóðnasir en natuurlijk het slot met Popplagið. Mooie visuals, beetje afgekeken van o.a. Muse, maar dat was niet erg.
    Ik stond naast twee broers van een jaar of 45 en dit was hun eerste Sigur Rós concert. Eentje stond op een gegeven moment met de tranen in zijn ogen, zo mooi vond hij het.
    Op een paar momenten miste ik stiekem toch wel Amiina en de brassband, bij Hoppípola en Saeglópur.

    Voorprogramma was ook leuk, ze speelden 3 nummers in een half uur, alles instrumentaal en het klonk hartstikke strak. Tussen de nummers door hebben ze twee keer wat gezegd: eerst gitarist #1: "Voor we aan deze tournee begonnen, speelden we in IJsland voor maximaal 15-20 mensen dus dit is een aardige stap voorwaarts." En na het tweede nummer gitarist #2: "Ontzettend bedankt voor het luisteren. We verkopen onze cd en t-shirt na het concert. Kijk (wijst op drummer) dit is ons t-shirt. Gemaakt door IJslandse gevangenen."

    Op naar volgende week!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63099902
    Heeft iemand een idee hoe lang het concert zal gaan duren? Ik wil met het OV gaan maar de trein gaat maar tot 22.30 terug. Zal het voorprogramma om 20.00 starten of begint Sigur Ros dan te spelen?
    pi_63100104
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 13:05 schreef Rocksteadyyy het volgende:
    Heeft iemand een idee hoe lang het concert zal gaan duren? Ik wil met het OV gaan maar de trein gaat maar tot 22.30 terug. Zal het voorprogramma om 20.00 starten of begint Sigur Ros dan te spelen?
    Het voorprogramma begint om 20.00 uur, Sigur Rós begint iets na 21.00 uur en speelt zo ongeveer tot 22.45 uur. Bij binnenkomst van de HMH hangen ze ook altijd briefjes op met hoe laat alles begint en eindigt.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      † In Memoriam † maandag 10 november 2008 @ 19:24:31 #116
    128220 Peter6000
    pi_63109611


    Schitterend.

    Ik ben er ook bij.
      donderdag 13 november 2008 @ 22:20:07 #117
    8885 moralia
    Grip op je zak
    pi_63204845
    Het is maar rustig in dit topic zeg, maar ik ben er maandag ook!
    I want to be young and wild, and then I want to be
    middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
    pretending that I'm deaf
    pi_63216484
    Gisternacht Heima op Canvas gekeken. Leuke film.
    What Would Goku Do
    pi_63233847
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 11:40 schreef viagraap het volgende:
    Gisternacht Heima op Canvas gekeken. Leuke film.
    .
    Heb 'm hier op dvd. Erg mooi!
    pi_63268492
    Nog één dagje .
    pi_63271515
    Om hoe laat is het aan te raden aanwezig te zijn? Half 8 ofzo? Of is dat al aan de late kant?
      maandag 17 november 2008 @ 08:24:38 #123
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63280942
    Moggel

    Man, man, man wat was het prachtig gisteren in Vorst Nationaal Wat een ongeloofelijk mooie show, en zo strak gespeeld Gobbledigook was geweld , en Hoppipola natuurlijk ook. en een toegift van bijna 25 minuten waarna het publiek echt compleet uit het dak ging. Een minutenlange staande ovatie was het gevolg.
    @ de mensen die vanavond gaan in de HMH: heel veel plezier en enjoy. Dat wordt genieten




    (niet mijn video`s btw. )
      maandag 17 november 2008 @ 08:27:20 #124
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63280968
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 20:25 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Wat was er dan met de bezorging?

    sorry voor de ontzettend late reactie
    ze hadden ipv aan te bellen het pakketje door het raampje van de wc geflikkerd
    pi_63282251
    Vanavond!
    pi_63282323
    Mocht er iemand nog kaartjes zoeken dit staat op de HMH site:

    Extra kaarten beschikbaar voor het concert van Sigur Rós! Deze laatste kaarten zijn te bestellen per e-mail!

    Stuur een e-mail naar info@heineken-music-hall.nl o.v.v.:
    - extra kaarten SIGUR ROS
    - naam
    - telefoonnummer
    - gewenst aantal tickets

    Let op: deze kaarten zijn alleen geldig op onze loge!

    Geïnteresseerden ontvangen z.s.m. een bericht of het verzoek wel / niet gehonoreerd wordt.
    De tickets kunnen op de avond van het concert tussen 18.30 en 19.30 uur worden opgehaald, tegen betaling van ¤ 37,45 (incl. service fee) per ticket.
    pi_63282339
    AH, dat is dan weer bedoeld om zwarthandel 'tegen' te gaan?
      maandag 17 november 2008 @ 10:24:27 #129
    8885 moralia
    Grip op je zak
    pi_63282777
    Wat mooi om te lezen dat Brussel zo gaaf was, omdat ik op de off. website iemand iets anders zag schrijven ( op het forum) Kwestie van beleving denk ik. Ik bereid me alvast voor op een paar uur kippenvel.
    I want to be young and wild, and then I want to be
    middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
    pretending that I'm deaf
    pi_63283524
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef moralia het volgende:
    Wat mooi om te lezen dat Brussel zo gaaf was, omdat ik op de off. website iemand iets anders zag schrijven ( op het forum) Kwestie van beleving denk ik. Ik bereid me alvast voor op een paar uur kippenvel.
    Zo te lezen gaan de klachten over Brussel vooral over het geluid, dat hangt ook erg af van waar je staat. Probeer zelf altijd tussen het podium en de geluidsman achterin te staan vlak, voor de geluidsman heb je meestal het beste geluid. Maar in de HMH heb ik nooit slecht geluid gehad (behalve een keer bij Prodigy dat het geluid aan een kant uitviel maar de podium speakers stonden toen zo hard dat het geeneens zo erg opviel ) dus dat gaat wel goedkomen

    [ Bericht 0% gewijzigd door mouzzer op 17-11-2008 13:24:37 ]
    pi_63286047
    Mensen, veel plezier vanavond!
    pi_63286583
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 08:24 schreef Timo20 het volgende:
    Moggel

    Man, man, man wat was het prachtig gisteren in Vorst Nationaal Wat een ongeloofelijk mooie show, en zo strak gespeeld Gobbledigook was geweld , en Hoppipola natuurlijk ook. en een toegift van bijna 25 minuten waarna het publiek echt compleet uit het dak ging. Een minutenlange staande ovatie was het gevolg.
    @ de mensen die vanavond gaan in de HMH: heel veel plezier en enjoy. Dat wordt genieten

    Helemaal mee eens! Het was fantastisch.
    Ik stond helemaal vooraan tegen het hek en het geluid daar was overweldigend.
    Ik kom net de trein uit Brussel uitgerold, nu gauw even boodschappen doen, douchen en dan straks op naar de HMH!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63286613
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 10:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
    AH, dat is dan weer bedoeld om zwarthandel 'tegen' te gaan?
    Neu, ik denk het niet. Dat zijn normaal plaatsen die naar de platenmaatschappij enz. gaan. Waarschijnlijk onder die mensen niet genoeg animo, dus daarom gaan ze nu eens een keer naar de fans ipv de bobo's.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63286747
    Ik heb er echt zin in

    Ben ook best benieuwd naar For a Minor Reflection, heb hun cd aardig wat gedraaid de laatste tijd.
    pi_63286867
    gewoon een postrock-bandje zonder al teveel poespas toch?
    pi_63286992
    Hoe lang duurde hun optreden in Brussel?
    Ik wil eigenlijk met de trein terug, maar moet dan uiterlijk om 23:15 op station A'dam Arena zijn en ik wil niet het einde missen..
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_63287058
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 13:35 schreef Misstique het volgende:
    Hoe lang duurde hun optreden in Brussel?
    Ik wil eigenlijk met de trein terug, maar moet dan uiterlijk om 23:15 op station A'dam Arena zijn en ik wil niet het einde missen..
    Nee, het einde moet je zeker niet missen!!!
    Het duurde tot ongeveer 22.40 uur en in Engeland vorige week ook dus voor Amsterdam zou ik er ook maar vanuit gaan dat het zo maximaal 22.45 uur is afgelopen. Dus dat red je makkelijk!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63291171
    Ik heb er zin in.

    Heb ook nog een kaartje over, er is er een ziek.

    [ Bericht 1% gewijzigd door McFearless op 17-11-2008 16:15:16 ]
    pi_63291783
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 13:38 schreef Felixa het volgende:
    Nee, het einde moet je zeker niet missen!!!
    Het duurde tot ongeveer 22.40 uur en in Engeland vorige week ook dus voor Amsterdam zou ik er ook maar vanuit gaan dat het zo maximaal 22.45 uur is afgelopen. Dus dat red je makkelijk!
    Ah mooi, dank je!
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_63294735
    Ik heb er ook zin in!!! Fototoestel mag niet mee toch? Strenge controle?
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_63304643
    Net terug van de HMH...
    Wat een ontzettend vreselijk goed concert weer, ik zweef nog helemaal
    Ontzettend goed geluid ook, alles kwam perfect tot zijn recht.
    Hoogtepunten toch weer Hafsól en Popplagið.
    Echt respect voor de band, hoe ze elke zaal toch weer doodstil weten te krijgen.

    Deze setlist even gekopieerd van Brussel, maar volgens mij was het dezelfde setlist.
    01 Svefn g englar
    02 Ný batterí
    03 Fljótavik
    04 Við spilum endalaust
    05 Hoppípolla
    06 Með blóðnasir
    07 Inní mér syngur vitleysingur
    08 E-bow
    09 Sæglópur
    10 Festival
    11 Hafsól
    12 Gobbledigook
    ------
    13 All alright
    14 Popplagið
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      maandag 17 november 2008 @ 23:56:59 #143
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63305328
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:03 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Zo te lezen gaan de klachten over Brussel vooral over het geluid, dat hangt ook erg af van waar je staat. Probeer zelf altijd tussen het podium en de geluidsman achterin te staan vlak, voor de geluidsman heb je meestal het beste geluid. Maar in de HMH heb ik nooit slecht geluid gehad (behalve een keer bij Prodigy dat het geluid aan een kant uitviel maar de podium speakers stonden toen zo hard dat het geeneens zo erg opviel ) dus dat gaat wel goedkomen
    Helemaal geen problemen gehad met het geluid. Stond iets verder dan het midden, precies in van het podium.
      maandag 17 november 2008 @ 23:59:36 #144
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63305407
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 23:32 schreef Felixa het volgende:
    Net terug van de HMH...
    Wat een ontzettend vreselijk goed concert weer, ik zweef nog helemaal
    Ontzettend goed geluid ook, alles kwam perfect tot zijn recht.
    Hoogtepunten toch weer Hafsól en Popplagið.
    Echt respect voor de band, hoe ze elke zaal toch weer doodstil weten te krijgen.

    Deze setlist even gekopieerd van Brussel, maar volgens mij was het dezelfde setlist.
    01 Svefn g englar
    02 Ný batterí
    03 Fljótavik
    04 Við spilum endalaust
    05 Hoppípolla
    06 Með blóðnasir
    07 Inní mér syngur vitleysingur
    08 E-bow
    09 Sæglópur
    10 Festival
    11 Hafsól
    12 Gobbledigook
    ------
    13 All alright
    14 Popplagið
    Goed om te horen dat `t weer tof was
    Was het einde weer net zo tof als gisteren? dat was echt f*cking briljant
    pi_63305479
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 23:59 schreef Timo20 het volgende:

    [..]

    Goed om te horen dat `t weer tof was
    Was het einde weer net zo tof als gisteren? dat was echt f*cking briljant
    Het einde was nu NOG briljanter omdat er de laatste minuut vanaf de achterkant van het podium een soort sneeuwstorm van witte confetti over het publiek werd uitgespoten.
    En in die sneeuwstorm verdween de band van het podium, net alsof de tv op "sneeuw" gaat.
    Echt, ik begaf het bijna.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_63305851
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 00:02 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Het einde was nu NOG briljanter omdat er de laatste minuut vanaf de achterkant van het podium een soort sneeuwstorm van witte confetti over het publiek werd uitgespoten.
    En in die sneeuwstorm verdween de band van het podium, net alsof de tv op "sneeuw" gaat.
    Echt, ik begaf het bijna.
    Was dat eerdere concerten niet dan? Vond 't echt een tof effect!

    In deze (beetje matige) recensie hebben ze het ook overÍ Gær trouwens.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Tourniquet op 18-11-2008 00:31:14 ]
    pi_63306063
    Normaal lees ik hier alleen mee, maar ik moest nu toch even reageren. Ik was er ook bij en het was echt prachtig. Ik heb het voor elkaar gekregen om helemaal vooraan te staan (voor het eerst in mijn leven). Het was overweldigend, echt mooi. Schuin achter me viel er trouwens nog eentje flauw. Zo mooi was het dus.
    Jonsi

    Het voorprogramma vond ik ook leuk trouwens.
    pi_63306092
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 00:21 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Was dat eerdere concerten niet dan? Vond 't echt een tof effect!

    In deze (beetje matige) recensie hebben ze het ook overÍ Gær trouwens.

    Í Gær is niet gespeeld hoor!!
    En dat laatste confettikanon had ik nog niet eerder gezien (vorige week in Bournemouth en gisteren in Brussel geweest).
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 00:48:35 #149
    128220 Peter6000
    pi_63306257
    Dat was een mooie avond.

    Pure kwaliteitsmuziek, en heel mooi ingetogen.
    Je kon ook goed merken dat er echte muziekliefhebbers op af gekomen waren, er werd nauwelijks gepraat tijdens de muziek.
    En wat was dat einde schitterend.

    Ondanks dat Sigur Ros eigenlijk niet mijn cup of tea is, heb ik genoten van een erg mooi optreden.
    pi_63306364
    Concert was
    pi_63306614
    ik denk dat er in dezer dagen wel wat spectaculaire foto's opduiken

    concert was indrukwekkend, alleen het voorprogramma vond ik niet zo en jammer dat amiina er niet bij was
    pi_63306622
    Zo, weer in Maastricht aangekomen.

    Het was bijzonder. Het was indrukwekkend.

    Ik 'ken' de band een jaar of 8, maar had hen nog nooit live gezien. Vond dat 't deze keer ervan móest komen, dus zo geschiedde . ERRRRRUG gaaf . En indrukwekkend, hoe stil de zaal was bij de heel rustige momenten . Veel momenten van kippenvel gehad . En genoten van de mooie belichting .

    Staat errug hoog in m'n lijstje van favoriete concerten . Het blijft trouwens lastig om van alle nummers de titels te onthouden .

    [ Bericht 5% gewijzigd door Roel_Jewel op 18-11-2008 01:34:20 ]
    pi_63306647
    Ze waren briljant. .
    Ik had alleen verwacht dat de zanger een iel stemmetje zou hebben, maar was blij verrast dat hij een behoorlijke keel op kan zetten. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_63306716
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 01:20 schreef fretclick het volgende:
    ik denk dat er in dezer dagen wel wat spectaculaire foto's opduiken

    concert was indrukwekkend, alleen het voorprogramma vond ik niet zo en jammer dat amiina er niet bij was
    Voorprogramma vond ik goed te doen, leek wel wat op 65daysofstatic Alleen van waar ik zat (rechts op het balkon) werd het soms wel erg schel.

    En Gobbledigook was erg leuk
    pi_63306736
    Reacties op last.fm zijn ook geweldig . Zie http://www.last.fm/event/680331

    De eerste foto's staan op flickr: http://flickr.com/photos/(...)D680331/interesting/
    pi_63306771
    a minor reflection was niet slecht, maar ik vond het niet zo bijzonder.. wel leuk dat ze pas 19 jaar waren en nog nooit in nederland waren geweest en dat ze eerst voor zo weinig mensen speelden etc. maar er zijn heel veel van dat soort bandjes.. het had veel slechter gekund though
    pi_63308665
    Ik wist dat ik hier niet moest kijken. Nu zit ik te balen dat ik niet kon gaan.
    What Would Goku Do
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:36:48 #158
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_63310316
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 01:32 schreef Faxie het volgende:

    [..]

    Voorprogramma vond ik goed te doen, leek wel wat op 65daysofstatic
    Nee, daar word je gelukkig van. 65 was het enige concert waar ik voortijdig wegwilde. Al kon dat niet omdat die prutsers zelf al wegliepen.

    Ik vond het voorprogramma érg bagger iig.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:52:06 #159
    8885 moralia
    Grip op je zak
    pi_63310713
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 01:21 schreef Roel_Jewel het volgende:


    Ik 'ken' de band een jaar of 8, maar had hen nog nooit live gezien. Vond dat 't deze keer ervan móest komen, dus zo geschiedde
    Voor mij gaat dit ook ongeveer op, ook al jaren fan en nooit live gezien en nu dus wel. Ik ben weer helemaal gelukkig, wat een fijne avond, wat een goede muzikanten en de stem van Jonsí was engelachtig en heftig tegelijk.
    I want to be young and wild, and then I want to be
    middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
    pretending that I'm deaf
    pi_63310741
    Het was een bijzondere avond... Sigur Ros was geweldig (het voorprogramma kon me trouwens gestolen worden). Alleen jammer dat er m.n. bij het eerste nummer nog mensen stonden te kletsen en dat ik bij Gobbledigook het idee had dat ik flauw ging vallen (denk door de drukte/warmte in combinatie met het feit dat ik de nacht ervoor een migraine aanval had gehad). Stond in het midden van de zaal tussen podium en geluid in en ben toen toch maar naar de zijkant gelopen om wat drinken te bestellen... Helaas heb ik de rest van het concert niet meer echt goed meegemaakt (gelukkig was er al heel veel moois geweest), wel alles gezien maar het was een soort 'Sigur Roesje' .
    Aardig was de engelsman die (volgens mij namens de barman) die nog even vroeg of het wel ging.

    Ow en in de rij voor de kaartjesautomaat werd ik in de kou spontaan 'wakker' toen er een jongen met geweldige uitstraling voor me in de rij bleek te staan, die ook nog precies naast mijn auto had geparkeerd Gelukkig daarna gewoon weer helder naar huis kunnen rijden

    [ Bericht 0% gewijzigd door myxomatosekonijn op 18-11-2008 13:21:47 ]
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:01:35 #161
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63310978
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 10:36 schreef Dagonet het volgende:

    [..]

    Nee, daar word je gelukkig van. 65 was het enige concert waar ik voortijdig wegwilde. Al kon dat niet omdat die prutsers zelf al wegliepen.
    Ik heb 65DOS dit voorjaar in het Patronaat gezien en vond dat erg goed. Des te meer reden voor mij dus om te balen dat ik er gisteren niet was.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_63311010
    Inderdaad, erg goed concert. Al moet ik zeggen dat ik het voorprogramma ook goed vond; deed me ook een beetje denken aan Explosions in the Sky. Maar Sigur Ros was natuurlijk buitengewoon goed, mooie show - en ik heb overigens 3 mensen flauw zien vallen. 2 daarvan waren overigens zo slim om te gaan blowen in de zaal, dan denk ik boontje kom om z'n loontje ;-).

    De sneeuwstorm vond ik trouwens het hoogtepunt, mede omdat Untitled 8 écht fantastisch was gisteren.
    pi_63312254
    Recensie van SR zondag in Vorst:

    http://www.demorgen.be/dm(...)-noorderlicht-.dhtml
    quote:
    Sigur Rós in Vorst - De sfeer van het noorderlicht ***

    Sigur Rószanger Jónsi Birgisson: onbeholpen en ongewild grappige frontman. (foto Alex Vanhee)
    Begin dit jaar was Sigur Rós nog een cultgroep - populair maar cult. Sinds het IJslandse gezelschap vlak voor de zomer zijn vijfde cd uitbracht, is het succes van de band evenwel exponentieel toegenomen. Na de verbluffende passages als publiekstrekker op Rock Werchter en Pukkelpop hield Sigur Rós zondagavond halt in een al lang uitverkocht Vorst Nationaal.

    In tegenstelling tot de festivaloptredens had de groep zich in Vorst Nationaal tot haar puurste vorm teruggeplooid. Dat had zijn voordelen - het werd geen herhalingsoefening van de vorige concerten - maar tegelijk mistte je het strijkerskwartet Amiina én de fanfare die er toen zo'n onvergetelijke gebeurtenissen van maakten. Dat wil niet zeggen dat Sigur Rós een slechte beurt maakte. Meer nog: op muzikaal vlak was het eigenlijk al vanaf de eerste noot raak, maar misschien lagen de verwachtingen gewoon te hoog.

    Het materiaal uit het nieuwe Med sud í eyrum vid spilum endalaust (vrij vertaald: met gezoem in onze oren spelen we eindeloos verder) doet sowieso wat optimistischer aan dan de in melancholie gedrenkte songs waarop de groep vroeger vaak focuste. Doordat de nadruk meer op elektrische gitaren en wat minder op strijkers ligt, klinken de songs bovendien een stuk steviger. Dat had ook een weerslag op het wat oudere materiaal. Opener 'Svefn-g-englar' begon wel sober, maar het duurde niet lang of de song barstte open als lava uit een vulkaan.

    Het geluid van de groep, dat volstrekt uniek is in de door Angelsaksische invloeden gedomineerde popmuziek, combineerde postrock met klassiek, bezigde een weinig toegankelijke taal (de ene keer het IJslands, de andere keer het compleet fictieve Hopelandic) en telde met Jónsi Birgisson een zanger in de rangen die met zijn falsetstem emoties losmaakte waarvan je niet eens besefte dat je ze in je had. Vaak creëerden de muziek en de schimmige belichting de sfeer van een heldere avond waarop het noorderlicht de hemel kleurt en de wind langs je oren ruist.

    Birgisson, nog altijd wat onbeholpen als frontman maar ongewild toch vaak grappig, stelde voor om mee te zingen bij liedjes zonder woorden, vroeg het publiek of ze in staat waren om recht te staan, en sprak het Belgische publiek in eerste instantie in zijn moedertaal toe.

    Toch was vooral de finale weer om door een ringetje te halen. De muzikanten van voorprogramma For a Minor Reflection staken letterlijk een handje toe bij het door ritmisch geklap voortgestuwde 'Gobbledigook', en in de bisronde dook zowaar een uitgebeende pianoversie van 'All Alright' op, het enige Engelse nummer dat de groep op het repertoire heeft staan.

    Het als ultieme uitsmijter opgespaarde 'Popplagid', twaalf minuten magie in zakformaat, rondde de set op glorieuze wijze af. Het enige wat er dan nog vanaf kon, was een buiging. Wat overbleef, was een goed concert met een paar succulente, zinderende momenten. Geen reden om te zeuren dus. Alleen: gezien de indrukwekkende optredens die Sigur Rós eerder dit jaar al in ons land gaf, stapte je toch een tikje teleurgesteld buiten.
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:59:53 #165
    10710 gday
    propria cures
    pi_63312646
    Was er gisteren ook bij en vond het weer gaaf net als op Werchter! Stond alleen tussen pratende Britten en iets verder voor m'n neus stonden constant wat mensen heen en weer te bewegen en te praten waarvan er eentje zelfs gewoon ging bellen tijdens een nummer terwijl een ander een joint ging roken. Beetje jammer.

    Was m'n eerste keer in de HMH maar ik denk dat ik beter wat meer naar voren had moeten staan omdat ik tussen mensen stond die expres iets verder weg bleven staan zodat ze constant op en neer konden lopen voor bier.

    Ik miste Glósóli wel overigens!
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:17:06 #166
    10710 gday
    propria cures
    pi_63313173
    Ik vond het trouwens best handig dat Jónsi gewoon in het IJslands een verhaal afstak.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_63313207
    Enorm gaaf concert, erg goed.
    pi_63313462
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:17 schreef gday het volgende:
    Ik vond het trouwens best handig dat Jónsi gewoon in het IJslands een verhaal afstak.
    Haha, wel grappig ja. Hij dacht vast "die Nederlanders zijn zo goed in talen, dus IJslands snappen ze ook wel". Of hij deed stiekum allerlei oneerbare voorstellen

    Mooie blunder ook van de HMH om op de grote schermen te beweren dat Takk... het debuutalbum is.
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:28:24 #169
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63313536
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Haha, wel grappig ja. Hij dacht vast "die Nederlanders zijn zo goed in talen, dus IJslands snappen ze ook wel". Of hij deed stiekum allerlei oneerbare voorstellen
    Na de recensie die hier zojuist gepost is, snap ik in ieder geval de titel van het nieuwe album. Als je weet wat het betekent, is de betekenis van de verschillende woorden ook wel duidelijk.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:34:26 #170
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_63313734
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    Ik heb 65DOS dit voorjaar in het Patronaat gezien en vond dat erg goed. Des te meer reden voor mij dus om te balen dat ik er gisteren niet was.
    Dat was hetzelfde concert waar ik ook was. Mên wat was dat slecht.

    Gelukkig was Sigur Rós een heul stuk beter. .
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:55:18 #171
    10710 gday
    propria cures
    pi_63314299
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Haha, wel grappig ja. Hij dacht vast "die Nederlanders zijn zo goed in talen, dus IJslands snappen ze ook wel". Of hij deed stiekum allerlei oneerbare voorstellen

    Mooie blunder ook van de HMH om op de grote schermen te beweren dat Takk... het debuutalbum is.
    Jep, daar hadden we het gisteren ook al over ja. En Með suð í eyrum við spilum endalaust is ook niet het vierde album zoals op dat scherm (en de site) stond.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      dinsdag 18 november 2008 @ 13:12:26 #172
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63314722
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:34 schreef Dagonet het volgende:

    [..]

    Dat was hetzelfde concert waar ik ook was. Mên wat was dat slecht.
    Dat hebben we dan toch compleet verschillend ervaren. Een van de toffere concerten die ik dit jaar gezien heb. Nadeel vond ik wel dat het erg hard was, al was dat ook mijn eigen schuld, ik stond vrij ver vooraan en heb (nog) geen oordoppen.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_63315143
    Heb ontzettend genoten. Wat een nummers, wat een band Prachtige show
    (phew for a minute there i lost myself i lost myself
    pi_63315564
    Wow, wat heb ik genoten gisteren!! Ik ben ook al sinds 9 jaar fan (sinds ágætis byrjun) maar ben ook nog nooit op een concert geweest. Geweldig!!!

    Leuk om te zien dat er nog meer mensen zijn die al zo lang fan van ze zijn! Laat ook weer de qualiteit van hun muziek zien

    Trouwens, wat stond er nou op dat schermpje in de HMH? Takk.. was hun debut album? Dat was toch "Von"?

    edit: nog eens terug gelezen en gezien dat dit anderen ook is opgevallen.

    [ Bericht 13% gewijzigd door Reuzenpanda op 18-11-2008 14:11:25 ]
    Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
    pi_63316907
    OOR-verslag: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=920
    quote:
    › HET NIRVANA VAN SIGUR RÓS :: 18-11-2008

    Bij de entree van de Heineken Music Hall klitten wat mensen bij elkaar. IJsmutsen, rossig uiterlijk, dikke wollen truien in ontmoedigend stemmende kleuren als lichtzwart, bruin en grijs. En ze slaan een onverstaanbaar taaltje uit. IJslands. Van Reijkjavik naar Amsterdam, failliet land of niet, SIGUR RÓS speelt vanavond in de bierhal, uitverkocht en wel.

    Het droompopkwartet is vanavond ook maar echt vier man sterk; het voltallige vocalenensemble dat de band op Lowlands mee op sleeptouw had genomen, is nu thuisgelaten. Voor de rest is het qua aankleding niet veel anders als een aantal maanden geleden op de afsluiter van het festivalseizoen: Jónsi Birgisson met glittergezicht, babykuif en een paar feeërieke slierten haar achterop het voor de rest gekortwiekte hoofd. Sprookjesachtige kleding ook; geef die man spitsoren en het is een elf, zijn stem nog daargelaten. Drummer Ágúst Ævar Gunnarsson steekt daar dan weer clownesk bij af met zijn carnavaleske hoofddeksel, en bassist Georg Holm en toetsenman Kjartan Sveinsson hangen er een beetje tussenin, gekleed als moderne troubadours. Dat bij elkaar op een podium dat minimaal wordt verlicht (vooral spots, dan weer een sterrenhemel met planeten, af en toe afgewisseld door podiumbeelden of zweverige videoprojecties) geeft hoop op een memorabele avond. Qua presentatie is de toon gezet.

    Sigur Rós durft, door hun eerste song van de avond doodleuk ruim tien minuten te rekken. Opener Svefn-g-englar sleept menigeen in de bierhal mee in extase. Razend knap, bij een eerste song al zó de toon zetten. Komt bij dat dit een band is waar je het nagenoeg alleen van de klank moet hebben, aangezien het gros van de zaal hier natuurlijk geen mallemoer van verstaat. En die uithaal na een minuut of elf! Birgisson houdt de laatste noot bijna een minuut lang aan. De zaal, hier en daar in de staat van lichte hypnose, hoort het muisstil aan.

    De komende anderhalf uur bewijzen de IJslanders zich andermaal als een van de weinige groepen in het huidige tijdsgewricht die met schijnbaar minimale middelen overtuigend bewijs levert van hoe prachtig minimalisme kan zijn, en gebracht kan worden. Slechts af en toe kan men een plastic bekertje horen vallen, dat zo elke zes minuten wordt afgewisseld met een donderend applaus. Voor de rest is het devies: stilte. IJzige stilte zelfs zo af en toe, alsof God in de zaal staat.

    Muzikaal gezien moeten we eerlijk zijn: dat drumwerk gaat niet zo vaak verder dan een simpel (zeg hardop) boem-boem-tsjak, en dat bow-gitaarspel van Birgisson (voor de leken: dat gehengst met een strijkstok op een Gibson Les Paul) lijkt op een gegeven moment, zegge een nummertje of zes, wel erg eenzijdig. Qua opbouw valt op de set hier en daar ook wel wat op te merken. Lees: in negen van de tien nummers wordt volgens een te verwachten opbouw naar een oorverdovende, ambient-achtige climax van voornamelijk gitaarnoise toegewerkt. Maar het is alleen als je er niet in zit dat je denkt: get on with it, dit wordt stomvervelend.

    Hier spreekt echter geen stoïcijnse recensent. Integendeel. Want laat je je echt betoveren door Sigur Rós, merk je dat (en ik noem maar een van de vele zijstraten) die simpele maar bombastische drumrolls in samenspel met het baswerk ronduit fabuleus zijn. Alsof drumstel en basgitaar in duet zijn met elkaar. Dat in combinatie met de lijzige piepstem van de frontman, die in opperste staat van zijn verkeert. Ga op in deze muziek, en je maakt je, in ieder geval voor deze avond, nergens zorgen om. Een band die je in staat van ataraxie kan brengen; het is er maar weinigen echt gegeven. JASPER VAN HARSKAMP
      † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 15:34:37 #179
    128220 Peter6000
    pi_63318363
    AD
    quote:
    Sigur Rós ook in crisisbezetting magistraal

    AMSTERDAM - Eigenlijk vertegenwoordigt de IJslandse groep Sigur Rós zo’n beetje alles wat een popconcert tot een onaangenaam avondje uit kan maken: lange, sferische nummers, veelvuldige falsetzang, een koffer vol pretenties en kunstzinnigheid, onverstaanbare teksten in een vreemde fantasietaal en gitaren en bassen die met strijk- en drumstokken worden bespeeld.

    Toch beleefde de groep dit jaar een meer dan bescheiden doorbraak met het – relatief gezien – uitermate toegankelijke album Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust, wat zoiets betekent ‘met ruis in onze oren spelen we eindeloos verder’. Op de afgelopen editie van het Lowlandsfestival zorgde het collectief bovendien voor het meest indrukwekkende optreden in jaren op de Nederlandse podia; een optreden vol ontroerende en feeërieke sfeerrock die een extra dimensie kreeg door de bijdragen van een fanfare en een strijkkwartet.

    Je zou het bijna aan de crisis in de IJslandse economie wijten, maar maandagavond betrad Sigur Rós het podium van de stijf uitverkochte Heineken Music Hall in een magere viermansbezetting. Weinig ingetogen, klassiek geïnstrumenteerde stukken dus, maar de volumeknoppen op tien en niet al te veel nummers van het meest recente album. De magistrale openingssong Svefn-g-Englar, een lang uitgesponnen compositie die vrij lang treuzelt alvorens open te barsten als een IJslandse geiser, zet echter de toon: Sigur Rós is niet naar Amsterdam gekomen om zich er met een Jantje-van-Leiden vanaf te maken.
    Door de afwezigheid van strijkers en fanfare klinkt het op cd rijkelijk geïnstrumenteerde nieuwe materiaal nogal kaal en Spartaans. Het door een dreunende bas voortgestuwde prachtliedje Við Spilum Endalaust rammelt op ritmisch gebied, en hetzelfde kan worden gezegd van het enthousiast onthaalde Gobbledigook, waarbij de bandleden uit het voorprogramma For A Minor Reflection de band mogen begeleiden op grote trommels.
    Briljant wordt het pas als Sigur Rós de uithoeken van het wat oudere repertoire opzoekt. Het lang uitgesponnen Popplagið aan het eind van het optreden is een zinderende rocksong die de zaal muisstil krijgt. Hoewel niet zo onweerstaanbaar als op Lowlands, bewijst de groep ook in kleine bezetting een van de grootste fenomenen in de hedendaagse muziekwereld te zijn.
    http://www.ad.nl/cultuur/(...)ting_magistraal.html
      dinsdag 18 november 2008 @ 17:08:46 #180
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_63320792
    Bootleg van Amsterdam staat al op Dimeadozen!
    Heavenly Awaiting
    pi_63320808
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 10:36 schreef Dagonet het volgende:

    [..]

    Nee, daar word je gelukkig van. 65 was het enige concert waar ik voortijdig wegwilde. Al kon dat niet omdat die prutsers zelf al wegliepen.

    Ik vond het voorprogramma érg bagger iig.
    Nouja, ik weet niet hoe die live zijn, maar hun albums vind ik goed te doen hoor.
    pi_63321330
    quote:
    Het door een dreunende bas voortgestuwde prachtliedje Við Spilum Endalaust rammelt op ritmisch gebied, en hetzelfde kan worden gezegd van het enthousiast onthaalde Gobbledigook, waarbij de bandleden uit het voorprogramma For A Minor Reflection de band mogen begeleiden op grote trommels.
    Wat zit die nu te ijlen?
    pi_63321597
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 17:08 schreef Yevgeni het volgende:
    Bootleg van Amsterdam staat al op Dimeadozen!
    Hopelijk duikt ie spoedig ergens anders op, want 't is mij nog nooit gelukt om me op dimeadozen te registreren .
    pi_63321617
    Is die bootleg video of audio?
      dinsdag 18 november 2008 @ 17:41:38 #185
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63321662
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 17:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Hopelijk duikt ie spoedig ergens anders op, want 't is mij nog nooit gelukt om me op dimeadozen te registreren .
    Ik heb het inderdaad ook al vaker tevergeefs geprobeerd. Vanavond nog eens naar kijken.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_63322024
    Nu is 't wel gelukt . Moet wel nog confirmation mailtje krijgen.
    pi_63322140
    quote:
    Taper : bnz
    Source : at943 - SP-SPSB-11 (Bass Roll-off at 107 HZ) - Edirol R09 at 16 bit 44.1 Khz
    Transfer : SD card > SDslot > PC > Audition 1.5 > Cdwave > TLH > FLAC (8)
    Total Time : 98:54 min
      dinsdag 18 november 2008 @ 18:21:55 #189
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_63322595
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef Faxie het volgende:

    [..]

    Nouja, ik weet niet hoe die live zijn, maar hun albums vind ik goed te doen hoor.
    Ja, dat was ook de reden dat we erheen gingen.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 12:40:31 #193
    128220 Peter6000
    pi_63342537
    Volkskrant.
    quote:
    Sigur Rós betovert en doet iets wat niemand anders doet

    De totale verwondering die Sigur Rós met het album Ágætis Byrjun (1999) veroorzaakte, is na tien jaar verdwenen. We kennen het geluid van de IJslandse band, het ijle fantasietaaltje Vónlenska (‘Hopelandic’) waarin Jónsi Birgisson zingt, het beeld van de magere frontman die met zijn elektrische gitaar bespeelt met een strijkstok, terwijl het tegenlicht zijn silhouet levensgroot uitsnijdt op de wanden van de concertzaal.

    Des te veelzeggender is het dat Sigur Rós nog altijd betovert. Dat gold voor het vijfde studioalbum, dat in juni verscheen (titel: Með suð í eyrum við spilum endalaust) en ook voor het optreden dat de groep in augustus op Lowlands verzorgde. Maandag, in een uitverkochte Music Hall, gebeurde het opnieuw. De band is met de jaren wat toegankelijker geworden. Gobbeldigook, van het jongste album, is een compact jubelliedje zoals de band dat tien jaar geleden niet zou hebben gemaakt. De bandleden zijn beter Engels gaan spreken en daardoor beter benaderbaar geworden.

    Het meest indrukwekkend blijven de lange, sferische stukken, die betoveren en bijna ongemerkt naar een climax sluipen: de avond werd geopend met Svefn-G-Englar (1999), om anderhalf uur later op orkaankracht en in een wervelstorm van papiersnippers te eindigen met Popplagið. Tussendoor kwamen parels van recenter datum bloot te liggen.

    Twee keer kwamen Jónsi, Goggi, Kjarri en Olli terug op het podium, niet voor een extra toegift maar voor een diepe buiging. Met zijn vieren doen ze iets dat niemand anders doet. Aan pure schoonheid raak je gelukkig nooit gewend.
    http://www.volkskrant.nl/(...)_niemand_anders_doet
      woensdag 19 november 2008 @ 13:41:13 #194
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63344134
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 17:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Nu is 't wel gelukt . Moet wel nog confirmation mailtje krijgen.
    Hier is het ook gelukt. Fijne kwaliteit.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_63344159
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    Hier is het ook gelukt. Fijne kwaliteit.
    Uhuh. Errug prettig . Zal z'n opnameapparatuur wel op 't podium gelegd hebben ofzo .
      woensdag 19 november 2008 @ 13:43:28 #196
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_63344196
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Uhuh. Errug prettig . Zal z'n opnameapparatuur wel op 't podium gelegd hebben ofzo .
    Inderdaad. En natuurlijk heel handig dat vrijwel iedereen stil was in de zaal.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      zondag 23 november 2008 @ 11:48:41 #200
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_63445037
    Miste Glosoli echt...jammer.
    Wasserwunderland
    pi_63445271
    Wanneer komen ze weer in het land? Ik heb nu al last van hevige afkickverschijnselen.
    der Zorn Gottes.
    pi_63490463
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_64257136
    http://www.sigur-ros.co.uk/news/?p=1039
    quote:
    something for 2009
    at the two shows in london last month (20th + 21st) some people noticed a lot of cameras busily recording away.

    we can now confirm that the shows were indeed recorded and pass on a bit more information on this. the shoot was directed by acclaimed director vincent morisset, who also shot the “neon bible” interactive video for arcade fire. the footage is currently being edited in montreal and promises to be a nice contrast to “heima“, which had a lot of links to context, time and surroundings, whereas this forthcoming concert footage will be purely performance-based.

    as is fairly common in sigur rós land, it will be released when it’s ready and, as such, we dont have any ideas of release dates - but we’re looking forward to it already.

    pi_64305162
    die mag op het verlanglijstje
    pi_64318632
    Fantastisch! Hier gaat ie ook op het verlanglijstje.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_64320260
    Ga de DVD iig niet bestellen via de officiele Sigur Ros store, wacht nogsteeds op mijn deluxe edition. Blijkbaar was hij niet verzonden in october (veel mensen hadden niks ontvangen). Nu schijnt hij enkele weken terug wel verzonden te zijn maar heb nog niks binnen. Op mijn vraag naar een tracking nummer en met we ze de order verzonden hebben krijg ik slechts als antwoord ga maar even langs op het postkantoor of hij daar ligt...
    pi_64519167
    Een geweldige band dit, vond ze op lowlands super maar helaas het HMH concert gemist.
    Vandaag ook Heima gekocht, daar ga ik morgen maar eens goed voor zitten om em te bekijken
    pi_64519774
    quote:
    Op woensdag 31 december 2008 00:26 schreef C.Obvious het volgende:
    Een geweldige band dit, vond ze op lowlands super maar helaas het HMH concert gemist.
    Vandaag ook Heima gekocht, daar ga ik morgen maar eens goed voor zitten om em te bekijken
    Daar ga je wel van genieten . Veel plezier .
    pi_64520020
    Bedankt , van de trailers en stukjes die ik gezien heb kan het niet anders dan goed zijn
      woensdag 31 december 2008 @ 12:23:06 #210
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_64528480
    Ik ga Heima binnenkort ook maar eens bestellen. Cdwow heeft die vast ook wel voor weinig.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_65355265
    quote:
    Op woensdag 31 december 2008 12:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Ik ga Heima binnenkort ook maar eens bestellen. Cdwow heeft die vast ook wel voor weinig.
    Ik ben nu aan 't kijken, ben benieuwd.
      donderdag 2 april 2009 @ 20:42:16 #212
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_67656924
    Ik houd van Sigur Rós
    pi_67882007
    http://www.metmichiel.nl/(...)GUR%20ROS%20VOORMAN/
    quote:
    SOLOPLAAT VOOR SIGUR ROS VOORMAN (1)

    donderdag 9 april 2009 om 11:31
    Jon maakt album als Riceboy Sleeps

    Jón Þór Birgisson, de voorman van de IJslandse groep Sigur Ros, brengt deze zomer een album uit zonder de rest van zijn band. Maar niet helemaal in zijn eentje: zijn artistieke partner, Alex Somers, is wel bij het project betrokken.

    Riceboy Sleeps
    Alex en Jon treden al een tijdje op onder de naam Riceboy Sleeps – optredens waarbij een expositie en muziek worden gecombineerd. Nu wordt hun gezamelijk werk uitgebracht op een album onder dezelfde naam.

    Gewoon Engels
    De plaat bevat 9 liedjes (waarvan 8 in gewoon, begrijpelijk Engels!) en komt op 20 juli uit.
    Ik ben benieuwd.

    Nog wat meer informatie
    http://www.gigwise.com/ne(...)To-Release-New-Album
    quote:
    Sigur Ros singer Jón Þór Birgisson and his boyfriend Alex Somers are to release an album together this summer.

    Titled 'Riceboy Sleeps', the long-player will be released through Parlophone Records on July 20. The name derives from the moniker Birgisson and Somers used for joint art projects over the past three years.

    The first fruits of their musical collaboration surfaced on the Dark Was The Night compilation earlier this year with the plaintive track 'Happiness'.

    Recorded in Birgisson's native Iceland solely on acoustic instruments, 'Ricboy Sleeps' is a nine-track record that also features strings from Sigur Ros' long-term collaborators Amiina and the Kopavogsdaetur choir.

    The full track-listing is as follows:

    Happiness
    Atlas Song
    Indian Summer
    Stokkseyri
    Boy 1904
    All The Big Trees
    Daníell In The Sea
    Howl
    Sleeping Giant
      vrijdag 10 april 2009 @ 10:27:08 #215
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_67888554
    In het Engels.. ben benieuwd. Zijn Engels is niet zo heel denderend
    pi_67896219
    Het bovenste bericht klopt dus niet, ik lees net hier dat het hele album instrumentaal zal zijn. En dat lijkt te kloppen want de drie nummers die al uit zijn (Daníell In The Sea, All The Big Trees en Happiness), zijn allemaal instrumentaal. Geen hakkelend Engels dus.
    pi_67897721
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 14:37 schreef dutchie88 het volgende:
    Het bovenste bericht klopt dus niet, ik lees net hier dat het hele album instrumentaal zal zijn. En dat lijkt te kloppen want de drie nummers die al uit zijn (Daníell In The Sea, All The Big Trees en Happiness), zijn allemaal instrumentaal. Geen hakkelend Engels dus.
    En al was het wel in het Engels dan was het waarschijnlijk gezongen zoals op All alright waar ik pas later achter kwam dat het in het Engels wordt gezonden

    pi_67968795
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 13:16 schreef Gubbe85 het volgende:
    tvp
      maandag 13 april 2009 @ 03:58:39 #219
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_67968808
    Mooi muziek
    !
      donderdag 28 mei 2009 @ 23:13:14 #220
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_69509385
    http://www.sigur-ros.co.uk/news/?p=1313
    quote:
    new album near completion
    sigur rós have certainly been keeping busy lately. in addition to the riceboy sleeps album, jónsi’s solo album and kjartan’s ondine soundtrack, sigur rós have been at work in their sundlaugin studio in álafoss the past few weeks recording a full length album, which is now nearing completion. orri told morgunblaðið newspaper today that the recordings have been going very well and that the album is taking form as a slower and more ambient record than með suð í eyrum við spilum endalaust and takk…. he also describes the music as melodic but much less noisy and more “out there” than previous albums. the album does not have a release date set but is expected to be released sometime next year.
    pi_69509661
    Dat is goed nieuws!
    Maar ik ben ook erg benieuwd wanneer die live dvd uit gaat komen die ze ons beloofd hadden.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 30 mei 2009 @ 11:18:03 #222
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_69548918
    2010 weer op Lowlands?
    pi_69550193
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 11:18 schreef conobram het volgende:
    2010 weer op Lowlands?
    Van mij mogen ze dit jaar al wel weer komen
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_69550221
    dan ben ik er ook bij
      zaterdag 30 mei 2009 @ 12:24:21 #225
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_69550244
    Één van de bands waar ik het afgelopen jaar op uitgekeken ben geraakt, tot mijn grote spijt. Als ze naar Nederland komen ben ik er zeker wel bij, en het nieuwe album staat wel op mn verlanglijstje.
      zaterdag 6 juni 2009 @ 16:49:56 #226
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_69772424
    Iemand naar For A Minor Reflection vanavond in Utrecht? Of misschien al ergens anders deze week naar ze wezen kijken? Ik ga vanavond.
    FAMR was het voorprogramma in de HMH in november.
    pi_69782037
    Leuke band

    In Brussel spelen ze samen met EF ---> SUPERBAND !! Zelfde genre als For a Minor Reflection maar veel beter vind ik!

    http://www.myspace.com/ef


    Mijn band http://www.myspace.com/substraction maakt ook iets dat in dat genre ligt (hoewel nog net iets anders)
      zaterdag 6 juni 2009 @ 23:49:50 #228
    254702 Newde
    Ricky Fitts
    pi_69783827
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 22:42 schreef Snotboebel het volgende:
    Leuke band

    In Brussel spelen ze samen met EF ---> SUPERBAND !! Zelfde genre als For a Minor Reflection maar veel beter vind ik!

    http://www.myspace.com/ef


    Mijn band http://www.myspace.com/substraction maakt ook iets dat in dat genre ligt (hoewel nog net iets anders)
    Ef is geniaal! Waarom kom ik hier nu pas achter!
      zondag 7 juni 2009 @ 01:13:52 #229
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_69785434
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 23:49 schreef Newde het volgende:

    [..]

    Ef is geniaal! Waarom kom ik hier nu pas achter!
    Newfag.
      zondag 7 juni 2009 @ 13:39:36 #230
    254702 Newde
    Ricky Fitts
    pi_69792392
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 01:13 schreef Darkestrah het volgende:

    [..]

    Newfag.
    Ik bedoel erachter komen dat er een concert is heh.
    En idd een beetje nieuw ben ik wel, maar geen fag

    For a Minor Reflection vond ik trouwens niet echt denderend in de HMH.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 23:16:38 #231
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_70183278
    Beelden @ Sigur Rós - Live on The Interface
    quote:
    Sigur Ros, in the first live session of its kind for the band, joined us in The Interface studios. Supporting their newest album Med sud i eyrum vid spilum endalaust, the band played four songs: "Vid Spilum Endalaust", “Fljotavik", “Inni Mer Syngur Vitleysingur", and “Illgresi" Co-produced by the band and Flood (U2, Depeche Mode, PJ Harvey).
    pi_70184570
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 23:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Beelden @ Sigur Rós - Live on The Interface
    [..]


      zaterdag 27 juni 2009 @ 20:31:05 #233
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_70433321
    In de mailbox:
    quote:
    To mark the 10th anniversary of the Icelandic release of their breakthrough album 'Agaetis Byrjun', Sigur Ros have made available two exclusive live performances from the original launch party concert at the Icelandic Opera House on the night of June 10, 1999 - back when few people outside Reykjavik hadn't the foggiest clue who they were.

    Watch it here..


    'Nyja Lagid' video - filmed originally for Icelandic TV and unseen for years, this shows the boys when they really were still boys, performing a song that never made it onto Agaetis Byrjun (or any subsequent album) and disappeared from their set-list shortly after this date. The film also records the last show by original drummer Gusti. The audio of this live recording was featured on Sigur Ros's first ex-Iceland release, the 'Svefn-G-Englar' EP.

    Download 'Hafssol' here. (mailadres invullen)

    'Hafssol' audio - a fascinatingly transitional rendition of the seminal 'Hafssol' (later 'Hafsol'), which has been one of the true survivors in the band's live show, having appeared in almost unrecognisably nebulous form on their debut album 'Von', and then gone through endless transmogrification year by year until its arrival on 2007's 'Hvarf/Heim' double pack. (If you follow the link above you can sign up to download the song.)
    Hope you enjoy them both. They'll be further celebrations to mark the 10th anniversary of the release of 'Agaetis Byrjun' outside Iceland in due course, but we will of course let you know.
      maandag 6 juli 2009 @ 17:13:27 #234
    71333 BUG80
    Stop making sense
    pi_70706900
    Nieuws over het sideproject van Jónsi:

    quote:
    "A yearning, almost devotional quality... file alongside Talk Talk’s Spirit Of Eden and Henryk Gorecki’s Third Symphony.” - Mojo

    Jonsi & Alex's gorgeous 'Riceboy Sleeps' album will be released around the world the week of July 20, and you can get a free download of the track 'Boy 1904' right now by clicking here.
    Several years in gestation, the Riceboy Sleeps project was first conceived as an outlet for Jonsi and his boyfriend Alex's visual art, resulting in the highly covetable 1,000 limited edition A6 book, printed in Iceland to highly exacting spec. Gallery shows and video installations followed, and with them the creation of the first dream-like soundscapes towards what would become this album.
    Recorded at home in between Sigur Rós commitments, the music took shape slowly, and suffered a near fatal setback when the computer on which it was all stored was dragged from the kitchen table in the days before Apple had magnetic power leads. Fortunately some nifty and painstaking keyhole surgery effected during a sojourn in Hawaii resulted in complete recovery of the splendid specimen soon to be before you.
    We will send you details of the different formats available in due course, but for now immerse yourself in 'Boy 1904', which features the buried treasure of the only known recording of the last ever castrato singer. No wonder this music seems beamed in from another time and place.
    www.jonsiandalex.com
    Als je je opgeeft voor hun nieuwsbrief kun je de song Boy 1904 gratis downloaden!
    pi_71168101
    Het album van Jónsi en Alex, Riceboy Sleeps, is eindelijk uit. Het is helemaal te beluisteren op de (prachtige) site van Jónsi & Alex: www.jonsiandalex.com.

    Het is niet als Sigur Rós, maar ik vind het erg mooi.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:00:07 #236
    71333 BUG80
    Stop making sense
    pi_71174920
    Ik heb hem nu ook helemaal geluisterd, ik kreeg een downloadlink omdat ik de deluxe-versie heb besteld. Het klinkt erg mooi allemaal, (nog) sferischer dan Sigur Rós.

    Pitchfork is ook weer lekker bezig, daar krijgt de plaat een 5.3 (link). De recensie is duidelijk geschreven door iemand die uberhaupt niets van Sigur Rós begrijpt...
      woensdag 22 juli 2009 @ 12:27:13 #237
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_71210517
    Ik heb ook de deluxe versie besteld. De levertijd kon ik trouwens niet terugvinden, weet iemand dat wel?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
      vrijdag 31 juli 2009 @ 18:22:56 #238
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_71496128


    Van dit soort album-uitvoeringen word ik erg enthousiast.
    pi_71496702
    Mooi hoor. Wat maken die mensen overal toch veel werk van.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 19:47:33 #240
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_71498161
    Ik heb het nog steeds niet binnen.
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_71511841
    Is iemand bereid(lees: zo gek om) zijn/haar deluxe versie aan mij te verkopen? Ik was tot een paar dagen terug op rondreis in IJsland , maar heb daardoor helaas achter het net gevist Daarentegen kwam ik dan wel weer een week geleden Jonsi zo maar tegen op straat in Reykjavik Dat is dan nog een kleine pleister op de wond
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_71521650
    http://www.icelandmusic.i(...)-Giants/default.aspx
    quote:


    Riceboy Sleeps - Sleeping Giants


    Known primarily for his haunting falsetto and other-worldly presence as the singer in Sigur Rós, Jón Þór (Jónsi) Birgisson has - together with his partner Alex Somers - been exhibiting artwork and staging exhibitions under the name Riceboy Sleeps for two or three years now.

    A couple of months back the early fruits of the musical side of this collaboration surfaced in physical form for the first time, with the track ‘Happiness’, on the exemplary ‘Dark Was The Night’ Red Hot compilation. Now the full-length ‘Riceboy Sleeps’ album is finished and ready for release.

    ‘Riceboy Sleeps’ is a 68-minute ambient odyssey, that embraces the cerebral and the human in equal measure. Played solely on acoustic instruments in Iceland (and featuring long-time Sigur Rós string collaborators Amiina, as well as the Kópavogsdætur choir) and then endlessly toyed with on solar-powered laptops in a raw food commune in some far corner of Hawaii, ‘Riceboy Sleeps’ has a suitably “organic feel” to it.

    Alex - you’re known predominantly as a visual artist. How long have you been making music?
    I’ve been making music for a long time, actually since before the visual stuff. I have been in bands since I was 15, mostly rock and roll bands, so making music and collaborating is not new for me. This is the first album I’ve released or published though…

    When did you both get into “quieter” music?
    Alex: When I was 18 or 19. I used to make music with my brother, which was always quieter. I immediately liked it. It felt somehow like it was my roots. If felt right to lose the pulse. Before Riceboy sleeps I’d been making stuff by myself at home, with good friends or again with my brother.

    Jónsi: When I was young I used to put on ambient music. I used to listen to it intensely, it really did something for me. If I was feeling blue and sad it would actually soothe me. As you get older and more boring you tend to put it on and keep it in the background. The challenge for us was to make something quiet but still interesting. I was listening to [our album] recently and was surprised at how intense it is in places. It’s not like a pure ambient album. It’s not really all that relaxing sometimes.

    Is this music is intimately tied up with your combined visual art aesthetic?
    Alex: Definitely. They are one and the same for me. When Jónsi and I make photos or video projects, they come from exactly the same place as the songs. We’re always hoping to create the same kind of atmosphere.

    When did the two of you first start making music?
    Alex: We’ve been making music since we met in 2005, on and off. In fact we’ve been working on this project since then. We didn’t know we had an album until recently though. When we realized this, we took a month off and went to Hawaii to mix the album there.

    And the whole album was recorded at your home in Reykjavik?
    Alex: Yes, in our apartment we have all the instruments - harmonium, celeste, glockenspiels, piano, guitars…we wrote the whole thing on acoustic instruments.

    Jonsi: It was really drawn out and involved time spent in our living room and kitchen. It was great.

    How did the song-writing process work for this project?
    Alex: Often the songs would grow from a sample or something, and just evolve. They very often became something else than they were intended to be. I personally like playing piano, guitar and harmonium. They are my three favourites. I also love the sampler, recording sounds and then playing with them and processing them.

    Jónsi: We put in equal amounts. It was such a casual and lengthy project that no one can say what anyone else did. We had no deadline and no pressure. I would maybe fiddle around on a piano, then we’d leave it for half a year and then discover it and think “that sounds nice”. Some songs came quickly, some slowly. The last song, Sleeping Giant, took all five years and was one of the last songs that we finished.

    Is the project influenced by any ‘ambient’ producers in particular, Eno for example?
    Alex: Hm, nothing that I can think of. I personally think Eno is cool and I like his music. But really it was us doing our own thing. We never sit around listening to ambient music together or anything.

    The album spans your entire relationship. Does it feel like some kind of personal archival document to you?
    Alex: It is a bit like that. Most couples don’t get the opportunity to share their relationship in this way, and it sounds like the two of us at home to me for sure.

    Jónsi: I think so too, but it needs more time to sink in. When you’ve just finished albums you want to get away from them. Only after some time can you think back to the special moments and atmospheres.

    Some ambient albums are created electronically but this is way more acoustic
    Alex: All the instruments were acoustic, and we added a string section and choir to help give it that feel. Sometimes with ambient bands it sounds too electronic. There’s mistakes here and it sounds rough in places. I mean we’re not the best engineers.

    Jónsi - what crossovers were there between this project and your work with Sigur Rós?
    There are always going to be parallels with music projects. It was a little bit like Sigur Rós sometimes in the working method and the way we slowed things down, reversed things and tweaked them. And of course we worked with amiina, the string quartet that play with Sigur Rós. You can’t help but have it be similar in some ways.

    You went to the jungle in Hawaii to mix it all down. Why there?
    Alex: We just wanted to go somewhere warm and to have some real undisturbed focus. We just took our laptops and speakers. Jónsi found out about a raw food community, like 12-15 people living together living off the land and using only solar power. So we had this small hut in the middle of the jungle and had dinners with these people from all over world and for all ages. It was a great way to finish an album. Sometimes we had the music up loud and it was quite amusing one evening to find this hippy lady called Humming Bird meditating outside our hut and making these spiritual comments…

    Will you be doing anything live?
    Jónsi: Maybe next year we will. It depends on the schedule. We’d want to do it with maybe a small string section or a choir, and of course some visual elements. We haven’t gotten that far yet though….
    pi_71522189
    quote:
    Mooi interview! Klinkt erg interessant, zo'n raw food community. En die foto.
    pi_71583770
    quote:
    Mooi, Hopelijk gaan ze weer richting het niveau van Agaetis en Von
    pi_71900584
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 12:14 schreef myxomatosekonijn het volgende:
    Is iemand bereid(lees: zo gek om) zijn/haar deluxe versie aan mij te verkopen? Ik was tot een paar dagen terug op rondreis in IJsland , maar heb daardoor helaas achter het net gevist Daarentegen kwam ik dan wel weer een week geleden Jonsi zo maar tegen op straat in Reykjavik Dat is dan nog een kleine pleister op de wond
    Iemand nu van gedachten veranderd toevallig?

    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_72935904
    Was dit al gepost?

    Tiësto en Jónsi hebben een nummer opgenomen: Kaleidoscope.
    http://soundcloud.com/lucidpr/tiesto-kaleidoscope

    Die stem van Jónsi.
    pi_74144370
    Zou iemand even op zijn hoesje van Med Sud I Eyrum Vid Spilum Endalaust willen kijken om te zien wie de cd hier in Nederland heeft uitgebracht? EMI of XL?

    Moet het uitzoeken voor m'n werk, maar internet geeft conflicterende resultaten.
    pi_74144659
    sigur ros under exclusive licence to EMI records Ltd.

    + een mooi rondje met schuin EMI erin. niks over XL
    pi_74144778
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 12:07 schreef portie het volgende:
    sigur ros under exclusive licence to EMI records Ltd.

    + een mooi rondje met schuin EMI erin. niks over XL
    Thank you.
    pi_75323412
    Jonsi brengt in maart komend jaar een solo-album uit en het eerste nummer Boy Lilikoi (engelstalig) is nu gratis te downloaden op www.jonsi.com!

    Ik vind het prachtig !
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_77359566
    Kut, Sigur Rós stopt (voorlopig??) - http://tinyurl.com/ybd834p

    .
      woensdag 27 januari 2010 @ 23:40:54 #253
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_77360343
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Kut, Sigur Rós stopt (voorlopig??) - http://tinyurl.com/ybd834p

    .
    Die gast heeft ook 3 eigen projecten ofzo. Zonde dat hij Sigur Rós zo achterlaat, al is het misschien niet hun bedoeling geweest om zó groot te worden.
    pi_77360651
    Dat bericht klopt toch niet echt? Ze hebben het over zijn eerste soloalbum 'Go' terwijl dat zijn tweede zou moeten zijn, waar ik nog niets over gehoord heb. En zelfs al zou je dat bericht voor waar aannemen is het geen ramp, een pauze kan goed zijn.
    What Would Goku Do
    pi_77365034
    Zolang ze dit jaar nog maar wel die beloofde dvd van Alexandra Palace uitbrengen!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_77371492
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:01 schreef Felixa het volgende:
    Zolang ze dit jaar nog maar wel die beloofde dvd van Alexandra Palace uitbrengen!
    Ik wil een Lowlands 2008 registratie DVD.

    Wat een optreden was dat.
    pi_77838280
    Jonsi zn eerste videoclip is uit. Ik vind het een mooi liedje
    pi_77838294
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 10:55 schreef portie het volgende:
    Jonsi zn eerste videoclip is uit. Ik vind het een mooi liedje
    Yup, klinkt lekker . Boy Lilikoi ook trouwens .
    pi_77838459
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 10:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Yup, klinkt lekker . Boy Lilikoi ook trouwens .
    Zullen we die dan ook maar plakken?

    *dit is een fanvideo btw
    pi_77894354
    Wederom

    Ik wacht vol spanning totdat de tourdata van Europa bekend worden gemaakt...!

    *kan niet wachten!
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_77907411
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 22:00 schreef Ivopedia het volgende:
    Sigur Rós maakt echt goede muziek. Ik vind Staralfur nog wel het mooiste nummer van ze, Vaka is ook een goed nummer!
    Staralfur vind ik ook de mooiste. Zo ontzettend vaak gedraaid.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32:08 #262
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_77915499
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 12:17 schreef Roeni3 het volgende:

    [..]

    Ik wil een Lowlands 2008 registratie DVD.

    Wat een optreden was dat.
    Die bestaat hoor. Van 3voor12 TV geript.
    Heavenly Awaiting
      vrijdag 12 februari 2010 @ 12:36:32 #263
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_77915634
    Ik baal er nog altijd van dat ik toen elders dronken en stoned stond te zijn. Nuchter was ik ongetwijfeld naar Sigur Ros gegaan, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.

    Wel eerder deze week með suð í eyrum við spilum endalaust op LP binnen gekregen.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_77917276
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 12:32 schreef Yevgeni het volgende:

    [..]

    Die bestaat hoor. Van 3voor12 TV geript.
    Het complete concert ? Ze hadden toch maar enkele clips op hun site staan?!
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 12:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Ik baal er nog altijd van dat ik toen elders dronken en stoned stond te zijn. Nuchter was ik ongetwijfeld naar Sigur Ros gegaan, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.

    Wel eerder deze week með suð í eyrum við spilum endalaust op LP binnen gekregen.
    Man, je hebt echt wat gemist hoor .

    Het was zondag in de namiddag, de laatste dag Lowlands en jij en je vrienden zijn moe en kapot. In de Grolsch (kan het fout hebben) sta je brak te zijn en terwijl Elbow opkomt met hun heerlijke melancholische klanken begint het buiten en op de tent te regenen. Het perfecte voorafje voor Sigur Ros.

    En als de mannen van Sigur Ros dan daadwerkelijk opkomen, weet je het al: dit wordt onvergetelijk. Twee uur lange extase volgen en na de laatste noot vallen mensen elkaar letterlijk (!) in de armen, dingen roepend als 'Dit is het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt'. Ik en mijn vrienden konden elkaar alleen maar heel blij aankijken.

    Was alles bij elkaar een onvergetelijke Lowlands.
    pi_78019173
    Woensdag 2 juni Jónsi in Paradiso!
    Voorverkoop 19 februari, kaarten kosten 29 euro.

    http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/JONSI.htm
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78021088
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 14:54 schreef Felixa het volgende:
    Woensdag 2 juni Jónsi in Paradiso!
    Voorverkoop 19 februari, kaarten kosten 29 euro.

    http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/JONSI.htm
    Daar wil ik bij zijn! Maar weet nog lang niet of ik 2 juni wel kan.
    pi_78024264
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 14:54 schreef Felixa het volgende:
    Woensdag 2 juni Jónsi in Paradiso!
    Voorverkoop 19 februari, kaarten kosten 29 euro.

    http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/JONSI.htm
    Woei!!! Daar MOET ik gewoon bij zijn!

    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      maandag 15 februari 2010 @ 17:46:27 #268
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_78024291
    Ik wil er ook best bij zijn, maar ¤ 29,-? Ik vind het nogal prijzig.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_78025446
    Laatste concert Sigur Ros was toch 35 euro ? Toch wil ik hier bij zijn.
    pi_78058856
    Psst!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 22% gewijzigd door Felixa op 16-02-2010 15:48:06 ]
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78061230
    Filmpje over de voorbereidingen van de nieuwe tour:

    http://jonsi.com/news/2010-tour-sneak-preview

    Dat wordt mooi!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78076766
    Tot nu toe niemand gevonden die mee kan Dan maar alleen...
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_78079099
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 21:51 schreef myxomatosekonijn het volgende:
    Tot nu toe niemand gevonden die mee kan Dan maar alleen...
    verrek, ik ook. Maar deze wil ik niet missen
    pi_78090220
    Kaarten in the pocket!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78090230
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:03 schreef Felixa het volgende:
    Kaarten in the pocket!
    Hier ook, + ik heb iemand gevonden die mee wil!
    pi_78090253
    Ticket in the pocket
    pi_78090318
    Lekker hoor, zo'n presale.
    Heerlijk gevoel van opluchting alvast.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78090438
    Voor dit concert heb ik ook geen flauw idee hoe snel dit kan uitverkopen. Er zullen heel wat Sigur Ros fans zijn. Maar kopen die ook blind een kaartje voor slechts Jònsi alleen?
    pi_78090501
    Grappig dat ik op de dag af éxact een jaar geleden tickets voor Ane Brun in Tivoli kocht. Ook zo'n pareltje uit het noorden.
    pi_78090515
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:07 schreef Felixa het volgende:
    Lekker hoor, zo'n presale.
    Heerlijk gevoel van opluchting alvast.
    Yup. Ongetwijfeld mooi concert in het vooruitzicht . En heb Cranberries en Crowded House ook nog in de planning .
    pi_78103707
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:04 schreef portie het volgende:

    [..]

    Hier ook, + ik heb iemand gevonden die mee wil!
    Wel een kaartje gekocht vanochtend, nog niet iemand gevonden die het ook zo leuk vindt en/of mee kan...

    Ik ben in ieder geval ook opgelucht dat ik ook in ieder geval een kaartje heb
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_78103752
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 16:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:

    [..]

    Wel een kaartje gekocht vanochtend, nog niet iemand gevonden die het ook zo leuk vindt en/of mee kan...

    Ik ben in ieder geval ook opgelucht dat ik ook in ieder geval een kaartje heb
    We komen elkaar allemaal als lotgenoten wel tegen .
    pi_78104867
    Ik had van de week ook mijn vaste rondje concertmensen gemaild en niemand wilde mee (terwijl we met z'n achten naar SR in de HMH waren!)
    Tot ik gisteren dat sneak preview-filmpje er nog even achteraan mailde, toen kwamen er opeens twee die toch maar "ja" zeiden.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78105201
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 16:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    We komen elkaar allemaal als lotgenoten wel tegen .
    Precies
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_78105238
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 16:43 schreef Felixa het volgende:
    Ik had van de week ook mijn vaste rondje concertmensen gemaild en niemand wilde mee (terwijl we met z'n achten naar SR in de HMH waren!)
    Tot ik gisteren dat sneak preview-filmpje er nog even achteraan mailde, toen kwamen er opeens twee die toch maar "ja" zeiden.

    Ik hoop stiekem nog op een paar leuke collega's, die ga ik morgen nog even vragen En anders vermaak ik me ook wel
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_78169904
    Hmm, er wil niemand mee.
    Zelfs niemand van het groepje met wie ik naar SR ben geweest. Ze willen eerst wachten op het album.
    MorgenStraks toch maar een kaartje kopen denk ik.
    pi_78174524
    Er is toch allang een album?
    What Would Goku Do
    pi_78174607
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 10:19 schreef viagraap het volgende:
    Er is toch allang een album?
    Op 5 april komt ie uit.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78174742
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 10:19 schreef viagraap het volgende:
    Er is toch allang een album?
    Nope, niet van Jónsi solo.
    pi_78174869
    Dan ga ik eens kijken wat ik dan wél gedownload heb
    What Would Goku Do
    pi_78174924
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 10:30 schreef viagraap het volgende:
    Dan ga ik eens kijken wat ik dan wél gedownload heb
    Riceboy Sleeps misschien?
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_78175095
    Volgens mij was dat m ja. Ik zeg volgens mij omdat ik niet op mijn eigen pc zit nu
    What Would Goku Do
    pi_78175192
    Dat was dus een ander project. Die met Alex, Jónsi solo is toch hele andere koek
      vrijdag 19 februari 2010 @ 10:55:23 #294
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_78175746
    Ik zie dat het topic bijna vol is.. En ik had voor dit topic een nieuwe OP gemaakt toendertijd, maar nergens online opgeslagen. Dus dan maar even hier in een spoiler, scheelt voor de volgende TS ;)
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    En even ontopic; Riceboy Sleeps raakt mij lang niet zo als Sigur Rós, of wat ik tot nu toe van Jónsi heb gehoord moet ik zeggen. Ben blij dat dit weer anders is!
    pi_78177470
    Hmm oke. Riceboy Sleeps raakt mij ook minder dan Sigur Rós idd. Ben benieuwd naar het album van Jónsi.
    What Would Goku Do
    pi_78331818
    Nieuw filmpje "Making of the live show part 1"

    http://vimeo.com/9646382
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 22:30:38 #298
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_78500065
    Op 2 juni zit ik in IJsland. Helaas.
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_78501436
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:30 schreef teirnon het volgende:
    Op 2 juni zit ik in IJsland. Helaas.
    Wat een straf . Ik wil ook weer .
      vrijdag 26 februari 2010 @ 23:08:51 #300
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_78502613
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Wat een straf . Ik wil ook weer .
    Ja! Bedankt nog voor je tips in het IJsland-topic. Wel jammer dat ik het concert mis, maar goed.
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
      vrijdag 5 maart 2010 @ 00:58:14 #301
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_78757896
    Zo, tijd voor Jónsi's Go. Ben zeer benieuwd.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')