abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:58:26 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61002236
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hallelujah eindelijk iemand die het doorheeft.
Als je dat een goeie opmerking vond denk ik al door te hebben waar de fout in je denkpatroon zit:

Economie dient de mens. Niet andersom.

Daarnaast. Denken dat het eeuwig importeren van mensen uit lagelonenlanden een houdbare situatie oplevert. Wat een stelletje kortetermijnsdenkers heb je met dit topic verzameld, zeg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_61003802
@karr-1, waar blijft die gigantische lijst met extraatjes en kortingen?
pi_61003881
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je dat een goeie opmerking vond denk ik al door te hebben waar de fout in je denkpatroon zit:

Economie dient de mens. Niet andersom.

Daarnaast. Denken dat het eeuwig importeren van mensen uit lagelonenlanden een houdbare situatie oplevert. Wat een stelletje kortetermijnsdenkers heb je met dit topic verzameld, zeg.
Denken dat kinderopvang en de huidige staat van opvoeding/onderwijs goed is voor de jeugd kenmerkt inderdaad een prima langetermijnstrategie...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:14:27 #204
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61004001
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Denken dat kinderopvang en de huidige staat van opvoeding/onderwijs goed is voor de jeugd kenmerkt inderdaad een prima langetermijnstrategie...
Precies, en kinderen moet je ook niet naar school sturen, ouders die dat doen zijn te lui om hun kinderen zelf te onderwijzen ! Kinderen moeten eigenlijk gewoon tot hun 30e de deur niet uit mogen, da's goed voor ze
zzz
pi_61004632
Het is een complex probleem waarbij alles met alles te maken heeft.

Kinderen zijn inderdaad goed voor de continuïteit, maar vijf miljard mensen weer niet zo fijn voor het bestaansrecht van toekomstige kinderen (milieu ed)

Kinderen vijf dagen in een crèche en/of na-schoolse opvang staat garant voor eenheidsworstkids qua denkpatroon en opvoeding. Immers allemaal opgevoed volgens de methodiek die geleerd is door de begeleidster

Kinderen zouden door één van de twee ouders opgevoed moeten kunnen worden die thuis is en er 24 uur voor ze is, maar dat is financieel niet haalbaar door open economie, import goedkope werknemers (waardoor salarisonderhandelingen onder druk staan), concurrentie binnen het kapitalistisch systeem en competatief moeten zijn aan derde landen

Solidariteit met gezinnen door niet gezinnen is niet slecht, zolang er geen sprake is van overvragen (dat is nu naar mijn smaak duidelijk wel het geval)

Door aan alleenstaanden (3 miljoen nederlanders) geld te vragen voor opvang van kinderen, wordt het mogelijk dat stellen met kinderen beiden gaan werken. Door dat dubbele inkomen stijgen prijzen navenant en krijgen éénverdieners de rekening twee keer gepresenteerd. Eerst betalen zodat die ouders met z'n tweeën aan het werk kunnen, daarna de prijsstijging voor hun kiezen krijgen. Zij kunnen nauwelijks meer rondkomen.

Los van alles vind ik de argumenten van ouders nogal onzinnig als ze stellen dat:
1. Kinderen goed zijn voor de continuïteit, immers dat gehanteerde argument is geen moment bij ze opgekomen toen ze kinderen wensten.
2. Hun kinderen er ook voor ons zijn. Dat is maar zijdelings waar. Ze zijn er alleen voor ons als ze er een goede boterham mee kunnen verdienen. Een kopje koffie drinken, hand en spandiensten verrichten "om niet" doen ze later alleen bij eigen ouders en echt niet bij kinderlozen

In een gezonde situatie zou iedereen moeten kunnen doen doen van een normaal inkomen, zonder dat het gesubsidieerd wordt. De één wil kinderen, de ander een groter huis. Zodra je echter de ene groep geld toeschuift, verstoor je een balans waardoor uiteindelijk de andere groep tekort gedaan wordt.
pi_61005785
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is een complex probleem waarbij alles met alles te maken heeft.
Inderdaad, en vervolgens ga je er een paar kleine puntjes uitlichten zonder het geheel te bekijken.
quote:
Kinderen zijn inderdaad goed voor de continuïteit, maar vijf miljard mensen weer niet zo fijn voor het bestaansrecht van toekomstige kinderen (milieu ed)
Dit argument komt regelmatig voorbij, maar ik vind het kul. Iedereen die zoiets zegt is hypocriet, want als zijn ouders zo hadden gedacht was hij/zij er niet geweest.
Als je echt zó begaan bent met het milieu dat je vindt dat er teveel mensen zijn, dan zou ik zeggen: Kijk eerst naar jezelf voordat je naar een ander wijst.
quote:
1. Kinderen goed zijn voor de continuïteit, immers dat gehanteerde argument is geen moment bij ze opgekomen toen ze kinderen wensten.
Kinderen willen is een biologische drang. Die kun je verklaren door die continuïteit. Mensen die geen kinderen willen, kunnen die eigenschap niet doorgeven.
Mensen die zich niet tegen die drang kunnen verzetten, zullen juist die eigenschap doorgeven.
Mensen die daarin het zwakst zijn zullen het het meest doorgeven.
Er is dus een natuurlijke selectie op 'het willen van kinderen'
quote:
2. Hun kinderen er ook voor ons zijn. Dat is maar zijdelings waar. Ze zijn er alleen voor ons als ze er een goede boterham mee kunnen verdienen.
Nee, het is volledig en 100% waar.
Wij zijn straks allemaal 65+ of dood. Wedden? Het gebeurt echt.
Wanneer dat gebeurt maakt het vrij weinig uit of jouw zoon of mijn dochter voor jou of voor mij zorgt; of dat die kinderen een goede baan hebben, belasting betalen, en de daadwerkelijke 'handjes aan het bed' uitbesteden.

Dat die kinderen er voor jou en voor mij zijn is dus echt volledig waar. Of ze direct aan het bed staan, of indirect, via belasting, voor ons zorgen: ze zijn er wel.
quote:
De één wil kinderen, de ander een groter huis.
Slechte vergelijking. Een huis is een consumptiegoed. Als niemand een groter huis wil, woont iedereen over 100 jaar in dezelfde huizen als nu.
Als niemand kinderen wil, zijn er over 100 jaar alleen lege huizen.
Kinderen zijn een integraal onderdeel van het leven, net zoals je niet kunt zeggen 'ik kies ervoor om te eten'.

Het subsidie-argument klopt niet. Kinderen leveren later véél meer op dan ze ooit gekost hebben.
Er moet alleen 18 jaar in geïnvesteerd worden.
Met welke rechtvaardiging vind jij dat de maatschappij de kosten volledig bij de ouders mag neerleggen, en daarna de baten (opbrengsten) volledig zelf mag incasseren?
pi_61006575
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:28 schreef mgerben het volgende:

Met welke rechtvaardiging vind jij dat de maatschappij de kosten volledig bij de ouders mag neerleggen, en daarna de baten (opbrengsten) volledig zelf mag incasseren?
Ik schrijf nergens dat de kosten alleen bij de ouders zouden moeten liggen, sterker nog, ik schrijf dat solidariteit niet slecht is. De maatschappij incasseert voor een deel, daarnaast incasseren de kinderen zelf en de ouders incasseren. Ik val onder de maatschappij, maar het zal mij werkelijk worst zijn of ik nu éénmaal per week onder de douche gezet wordt en ze geen tijd voor mij hebben (als ik oud ben en niet meer kan) of dat ze mij gelijk een pil van Drion verstrekken als ik niet meer verder kan.

Ik behoor tot de groep modaal en er net boven, zo ook een deel van mijn kennissenkring. Wij constateren dat we de laatste 5 jaren zoveel ingeleverd hebben dat reserveren/sparen er nauwelijks meer in zit. Een vakantie was dit jaar bij mij en enkelen van die anderen al helemaal niet meer mogelijk, laat staan een huis kopen.

Daarnaast constateer ik dat enorm veel gezinnen (met tweeverdieners) minimaal één keer maar regelmatig vaker op vakantie gaan, een redelijk koophuis bewonen, meer dan regelmatig twee auto's bezitten en nog de hand ophouden en/of mekkeren.

De balans is wat mij betreft ver te zoeken en ik ben niet solidair meer met die doelgroep. Maar goed, mij is vaker gebleken dat een normale en faire discussie zo goed als onmogelijk is met veel ouders. Ze zitten gelijk in een spagaat en springen vol in de verdediging.

Noot:
Het bizarre is ook dat die doelgroep zichzelf in de vingers gesneden heeft door samen te gaan werken. Immers, doordat door die dubbele inkomens de prijzen zo gestegen zijn, moet men nu wel en kan men haast niet meer thuisblijven om voor die kids te zorgen, hoe graag velen dat ook zouden willen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 21-08-2008 13:22:25 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:04:42 #208
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61006868
Dat BS verhaal altijd dat die kinderen later voor mij gaan zorgen

Ik ben 30 jaar. M'n huis wordt nu al gedweilt door een robot. Stofgezogen idem. De was word gedroogd en tegen die tijd koop ik wel een douchecel die me afspoelt. Een liftje en een robot die het eten verzorgt.

Denken jullie nou echt dat de thuiszorg dan nog functioneert zoals nu ?
pi_61006952
Volgens mij is het jaren negentig fout gegaan. Er kwam toen rapport op rapport dat vrouwen voor zichzelf moesten kunnen zorgen "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Feministische bewegingen hebben er heel terecht hard aan getrokken om een beetje gelijkheid tussen man en vrouw te creëren.

Het probleem dat daarna ontstaan is, is dat de toenmalige regeringen zeer selectief heeft zitten shoppen in die rapporten en de vrijheid van vrouwen om voor hun kinderen te willen en kunnen zorgen zo goed als onmogelijk heeft gemaakt en daarmee iedereen gedwongen op de arbeidsmarkt heeft gedumpt, ongeacht de individuele wens.

Voor mij heeft in die slag het kapitaal gewonnen, niet de man, niet de vrouw, niet de stellen en al helemaal niet het kind

[ Bericht 0% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 21-08-2008 16:39:42 ]
pi_61007029
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:04 schreef Buschetta het volgende:

Ik ben 30 jaar. M'n huis wordt nu al gedweilt door een robot. Stofgezogen idem. De was word gedroogd en tegen die tijd koop ik wel een douchecel die me afspoelt. Een liftje en een robot die het eten verzorgt.

Het is ook bullshit om te stellen dat kinderen niet nodig zijn. Die zijn absoluut noodzakelijk. Wel vind ik dat geboortebeperking een groot goed zou moeten zijn. Terug van 5 miljard mensen naar 3 binnen 100 jaar? Het zou volgens mij goed zijn voor alles en iedereen, al helemaal voor de kinderen van nu en die van later.

Waar het om gaat is of de lasten naar evenredigheid daar gelegd worden waar ze zouden moeten liggen. Mijn antwoord is een volmondig "Nee"
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:10:55 #211
31101 _Led_
pi_61007080
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:04 schreef Buschetta het volgende:

Absoluut.
Die robot van jou behandelt later je doorligplekken niet en maakt je bed niet schoon als je het weer ondergescheten hebt.
zzz
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:15:23 #212
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61007238
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:10 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Absoluut.
Die robot van jou behandelt later je doorligplekken niet en maakt je bed niet schoon als je het weer ondergescheten hebt.

Je begrijpt dat over 35 jaar de robots in theorie beter dat soort werk kunnen doen dan mensen ?
Of heb je de laatste robots die in opdracht van de US defensie zijn gebouwd niet gezien ? Die techniek is binnen 15 jaar gemeengoed. Laat staan wat er in 35 jaar gebeurd.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:25:18 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61007575
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:28 schreef mgerben het volgende:

[..]

Inderdaad, en vervolgens ga je er een paar kleine puntjes uitlichten zonder het geheel te bekijken.
[..]

Dit argument komt regelmatig voorbij, maar ik vind het kul. Iedereen die zoiets zegt is hypocriet, want als zijn ouders zo hadden gedacht was hij/zij er niet geweest.
Dit is natuurlijk de grootste kolder. Als ik er niet was had ik daar ook geen problemen mee gehad.
quote:

Als je echt zó begaan bent met het milieu dat je vindt dat er teveel mensen zijn, dan zou ik zeggen: Kijk eerst naar jezelf voordat je naar een ander wijst.
Ik heb geen stinkende vervuilende kinderen die moeten worden volgepropt met chinees speelgoed en met de SUV naar school gebracht. Dus mijn bijdrage heb ik ruimschoots geleverd.
quote:

[..]

Kinderen willen is een biologische drang. Die kun je verklaren door die continuïteit. Mensen die geen kinderen willen, kunnen die eigenschap niet doorgeven.
Mensen doodschieten is voor velen ook een biologische drang. Maar als we daar met z'n alle aan kapot gaan moet je het gewoon niet doen.
quote:

Mensen die zich niet tegen die drang kunnen verzetten, zullen juist die eigenschap doorgeven.
Mensen die daarin het zwakst zijn zullen het het meest doorgeven.
Er is dus een natuurlijke selectie op 'het willen van kinderen'
Er is ook natuurlijke selectie op overbevolking.
quote:

[..]

Nee, het is volledig en 100% waar.
Wij zijn straks allemaal 65+ of dood. Wedden? Het gebeurt echt.
Wanneer dat gebeurt maakt het vrij weinig uit of jouw zoon of mijn dochter voor jou of voor mij zorgt; of dat die kinderen een goede baan hebben, belasting betalen, en de daadwerkelijke 'handjes aan het bed' uitbesteden.
Ik vind het ook prima als die handjes er niet zijn en we gewoon dood gaan.
quote:

Dat die kinderen er voor jou en voor mij zijn is dus echt volledig waar. Of ze direct aan het bed staan, of indirect, via belasting, voor ons zorgen: ze zijn er wel.
En toch hoeven ze er voor mij niet te zijn. De kosten zijn te hoog. Ik offer me wel op als ik zo veel verzorging nodig heb.
quote:

[..]

Slechte vergelijking. Een huis is een consumptiegoed. Als niemand een groter huis wil, woont iedereen over 100 jaar in dezelfde huizen als nu.
Als alles is volgebouwd wegens overbevolking wonen we straks allemaal kleiner.
quote:

Als niemand kinderen wil, zijn er over 100 jaar alleen lege huizen.
Kinderen zijn een integraal onderdeel van het leven, net zoals je niet kunt zeggen 'ik kies ervoor om te eten'.
Wel eens van anorexia gehoord?
quote:

Het subsidie-argument klopt niet. Kinderen leveren later véél meer op dan ze ooit gekost hebben.
Er moet alleen 18 jaar in geïnvesteerd worden.
En daarna moeten ze auto's en huizen hebben en worden ze alleen nog maar duurder. Op een dag moeten we daarvoor bloeden en ik bloed liever niet te veel. Dus geboortebeperking aub.
quote:

Ik denk dat de opbrengsten tegenvallen als je de kosten van overbevolking en het uitgestelde vergrijzingsprobleem mee rekent.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:41:45 #214
31101 _Led_
pi_61008179
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je begrijpt dat over 35 jaar de robots in theorie beter dat soort werk kunnen doen dan mensen ?
Zegt wie ?
quote:
Of heb je de laatste robots die in opdracht van de US defensie zijn gebouwd niet gezien ? Die techniek is binnen 15 jaar gemeengoed. Laat staan wat er in 35 jaar gebeurd.
Ik denk dat je daar de mist in gaat.
Als ik kijk naar hoe lang het duurt voor nieuwe technieken uberhaupt beschikbaar komen ter algemeen nut denk ik dat dat een stuk langer gaat duren, laat staan voordat ze gemeengoed zijn.
En dan nog gaan ze mensen niet vervangen vanwege het sociale aspect - niemand wil op z'n 80e alleen in een huis met robots achterblijven.

Verder werken bedrijven als yamaha al 25 jaar aan een serieuze huishoudrobot, en die is er tot op heden niet. Je weet wel, een robot die alleen de simpelste dingen doet zoals de hond uitlaten, een drankje komen brengen en de ramen lappen - lang niet zoiets moeilijks als bejaarden uit bed tillen, wassen, te eten geven en vermaken
zzz
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:48:40 #215
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61008450
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:41 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zegt wie ?
[..]
Aziatische regeringen En degenen die die dingen ontwikkelen. Er is al een robot te koop die in principe je huishouden kan doen.
quote:
Ik denk dat je daar de mist in gaat.
Als ik kijk naar hoe lang het duurt voor nieuwe technieken uberhaupt beschikbaar komen ter algemeen nut denk ik dat dat een stuk langer gaat duren, laat staan voordat ze gemeengoed zijn.
Daarom zeg ik ook 15 jaar Die dingen bestaan al. Kostenplaatje ligt nog rond de 24.000 euro. Tegen die tijd zijn die dingen echt wel betaalbaar.
quote:
En dan nog gaan ze mensen niet vervangen vanwege het sociale aspect - niemand wil op z'n 80e alleen in een huis met robots achterblijven.

Sociale aspect ? Door de vergrijzing krijg je gewoon "bejaarden-fabrieken" waar 1 pools grietje in een uur 20 mensen moet wassen ofzo Geef mij dan maar een goede VR internetverbinding en een robot
quote:
Verder werken bedrijven als yamaha al 25 jaar aan een serieuze huishoudrobot, en die is er tot op heden niet. Je weet wel, een robot die alleen de simpelste dingen doet zoals de hond uitlaten, een drankje komen brengen en de ramen lappen.
Dude. Als asimo al die dingen nu al kan doen wil je beweren dat in 35 jaar die dingen niet volledig ontwikkeld en betaalbaar zijn ? Dan ben je echt niet in staat om technieken te evalueren in een tijdsframe.
pi_61008664
En zo heeft er altijd wel een groep wat te zeiken.
Er zijn talloze subsidies waar mensen het niet mee eens zijn.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:57:52 #217
31101 _Led_
pi_61008927
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Aziatische regeringen En degenen die die dingen ontwikkelen. Er is al een robot te koop die in principe je huishouden kan doen.
Laat maar zien, eentje die *serieus* huishoudelijk werk kan doen.
En dan niet 1 taak, maar eentje die je gewoon de ramen kan laten lappen, het fornuis kan laten schoonmaken, gemorste koffie kan opruimen en de vaatwasser kan in en uitruimen.
quote:
Daarom zeg ik ook 15 jaar Die dingen bestaan al. Kostenplaatje ligt nog rond de 24.000 euro. Tegen die tijd zijn die dingen echt wel betaalbaar.
Ik heb er nog geen een gezien die serieus zelfstandig echt huishoudelijk werk kan doen, laat staan mensen verzorgen.
quote:
Dude. Als asimo al die dingen nu al kan doen wil je beweren dat in 35 jaar die dingen niet volledig ontwikkeld en betaalbaar zijn ? Dan ben je echt niet in staat om technieken te evalueren in een tijdsframe.
Uhm, ik heb met Asimo gespeeld in Sydney, en sorry, als dat ons summum van robot-technologie is gaat het voorlopig echt niet gebeuren
zzz
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:03:46 #218
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61009241
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Laat maar zien, eentje die *serieus* huishoudelijk werk kan doen.
[..]

Ik heb er nog geen een gezien die serieus zelfstandig echt huishoudelijk werk kan doen, laat staan mensen verzorgen.
[..]

Uhm, ik heb met Asimo gespeeld in Sydney, en sorry, als dat ons summum van robot-technologie is gaat het voorlopig echt niet gebeuren
Asimo is in 2 jaar flink doorontwikkeld. Het lijkt me logisch dat die in 35 jaar echt wel volledig "menselijk" is.
Misschien een verschil om aan de consumenten kant te staan en niet goed in te kunnen schatten welke baanbrekende technieken er de afgelopen 5 jaar zijn gedaan mbt gyroscopie en gevoeligheidssensoren.

6 maanden terug bij Boston Dynamics een kijkje genomen. Geloof mij maar Mr. Denninger Die robots zijn niet ver weg meer. Voorbeelden kan je eigenlijk niet vinden want het kostenplaatje is te hoog en die dingen worden intern ontwikkeld waardoor demo's eigenlijk niet nodig zijn door budgetering.

We zitten niet in de jaren 70 waar men al ervanuitging dat die dingen binnen 5 jaar bestonden. Maar nu met de huidige techniek kan je echt wel stellen dat in 35 jaar die dingen all-round kunnen functioneren.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:12:43 #219
31101 _Led_
pi_61009630
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:03 schreef Buschetta het volgende:
Asimo is in 2 jaar flink doorontwikkeld.
En functioneert nog bijzonder slecht als je het objectief bekijkt. Tuurlijk, het is een hele prestatie, maar je hebt echt helemaal niks aan 'm.
Z'n speciaal geprepareerde beker aanpakken is al moeilijk, laat staan omgaan met een variatie aan dagelijkse objecten. Verder is Asimo nog steeds meer een aangestuurd stuk electronica dat permanent door z'n team bestuurd wordt, dan een autonome robot.
quote:
Het lijkt me logisch dat die in 35 jaar echt wel volledig "menselijk" is.
Misschien een verschil om aan de consumenten kant te staan en niet goed in te kunnen schatten welke baanbrekende technieken er de afgelopen 5 jaar zijn gedaan mbt gyroscopie en gevoeligheidssensoren.

6 maanden terug bij Boston Dynamics een kijkje genomen. Geloof mij maar Mr. Denninger
Tja, ik ben het gewoon niet met je eens
Ik geloof best dat er over 35 jaar fancy robots zijn, maar ik denk niet dat ze dan (al) gemeengoed zijn.
Er zit een groot verschil tussen een robot die een draaiend bord op een stokje kan laten balanceren (makkelijk), en een robot die moet kunnen communiceren met een bejaarde en een enorm scala aan huishoudelijke taken zelfstandig kan overnemen.
quote:
Maar nu met de huidige techniek kan je echt wel stellen dat in 35 jaar die dingen all-round kunnen functioneren.
Tuurlijk kun je het stellen, maar of die stelling correct is is een tweede
En dat ze het kunnen wil niet zeggen dat ze inderdaad gemeengoed zijn, en bij duizenden in verzorgingshuizen (of bij mensen thuis) staan opgesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 21-08-2008 14:31:29 ]
zzz
pi_61011338
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Buschetta het volgende:
Cool.
Wie bouwt die robot over 50 jaar als jij hem nodig hebt?
Wie zorgt er voor de electriciteit?
Wie verkoopt die robots en onderhoudt ze?
Wie beheert de geldzaken van de mensen die die spullen maken?
Waar kopen die mensen hun eten?
Met andere woorden: Jij hebt binnen een lekker robotje, maar buiten is er nog steeds een maatschappij.
En die bestaat uit mensen die nu geboren worden als kinderen.

Net zoals de maatschappij vandaag, die zo graag afgeeft op kinderen, zelf ooit geboren werd als kind.
Er is nog steeds geen methode ontwikkeld om in één week een 18 jarige werknemer te produceren.

Kom op mensen, kijk eens ietsje verder dan je neus lang is. De wereld is niet alleen hier en vandaag.
Het draait niet alleen maar om het kleine subsidietje dat pietje vandaag krijgt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:18:08 #221
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_61011551
Ja nou ik vind gewoon van niet
O ja, niet dan toch zeker
pi_61011562
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is natuurlijk de grootste kolder. Als ik er niet was had ik daar ook geen problemen mee gehad.
Het is verbazingwekkend hoe wij volkomen tegenover elkaar staan en ik het om de zoveel keer weer volledig met jou eens ben!
quote:
Ik heb geen stinkende vervuilende kinderen die moeten worden volgepropt met chinees speelgoed en met de SUV naar school gebracht. Dus mijn bijdrage heb ik ruimschoots geleverd.
Dus als ik mijn kinderen opvoedt zonder SUV is het ook goed, lijkt mij. Ps je hebt misschien geen speelgoed, maar je computer en je kleren en je fiets komen allemaal uit China - net als die van mij.
quote:
Mensen doodschieten is voor velen ook een biologische drang. Maar als we daar met z'n alle aan kapot gaan moet je het gewoon niet doen.
Had je ook niet gereageerd in een topic over vrij wapenbezit?
quote:
Ik vind het ook prima als die handjes er niet zijn en we gewoon dood gaan.

En toch hoeven ze er voor mij niet te zijn. De kosten zijn te hoog. Ik offer me wel op als ik zo veel verzorging nodig heb.
Zoals jij zouden er meer mensen moeten zijn.
Helaas leveren mensen die zó onbaatzuchtig zijn geen nageslacht met dezelfde eigenschappen...
quote:
En daarna moeten ze auto's en huizen hebben en worden ze alleen nog maar duurder. Op een dag moeten we daarvoor bloeden en ik bloed liever niet te veel. Dus geboortebeperking aub.
Dat is natuurlijk hypocriet. In feite zeg je: Als de kinderen morgen doen wat wij allemaal vandaag doen, is dat een groot probleem. (ja, jij hebt geen suv. Nou, applaus).

Feit is dat ze al die dingen pas kunnen kopen als ze werk hebben, en nadat ze belasting betaald hebben.
Eigen geld dus.

Daarbij hebben wij alle gemakkelijk te vinden grondstoffen opgemaakt, én regelingen geïntroduceerd waarbij vervuiling in de prijs van producten verwerkt wordt, dus tegen die tijd is alles duurder en consumeert men automatisch wat minder en wat duurzamer.
Kleinere autootjes, die duurder zijn, en langer mee moeten.
quote:
Ik denk dat de opbrengsten tegenvallen als je de kosten van overbevolking en het uitgestelde vergrijzingsprobleem mee rekent.
Ons vergrijzingsprobleem wordt zeker onhoudbaar als we geen kinderen maken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:33:38 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61013673
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:18 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend hoe wij volkomen tegenover elkaar staan en ik het om de zoveel keer weer volledig met jou eens ben!
Daarentegen hadden veel meer mensen het niet erg gevonden als jij er niet was want jij en jouw kinderen leggen een veel groter beslag op hulpbronnen en milieu.
quote:

[..]

Dus als ik mijn kinderen opvoedt zonder SUV is het ook goed, lijkt mij.
Vergeet de luiers niet, de tripjes naar de dierentuin, de maxi-cosi, de..... je hebt geen idee hoe duur kinderen zijn.
quote:
Ps je hebt misschien geen speelgoed, maar je computer en je kleren en je fiets komen allemaal uit China - net als die van mij.
Maar die ene computer is van mij en betaal ik zelf en hoort bij mijn footprint. En die is een stuk kleiner dan die van iemand met kinderen.
quote:

Had je ook niet gereageerd in een topic over vrij wapenbezit?
Je mag er nog een openen, kunnen we het daar hebben over het doodschieten van je kinderen.
quote:

Zoals jij zouden er meer mensen moeten zijn.
Helaas leveren mensen die zó onbaatzuchtig zijn geen nageslacht met dezelfde eigenschappen...
Klopt. Vervuilers maken vervuilers. Daarom moeten we dus aan de geboortebeperking.
quote:

[..]

Dat is natuurlijk hypocriet. In feite zeg je: Als de kinderen morgen doen wat wij allemaal vandaag doen, is dat een groot probleem. (ja, jij hebt geen suv. Nou, applaus).
Eigen verantwoordelijkheid. Bedankt voor het compliment/
quote:

Feit is dat ze al die dingen pas kunnen kopen als ze werk hebben, en nadat ze belasting betaald hebben.
Eigen geld dus.
Maar jij gaat er van uit dat die spullen niets meer kosten dan de adviesprijs. Maar als je de schaarste in grondstoffen en milieukosten meerekent word dat misschien een heel ander verhaal. En die kosten worden hoger naarmate er meer mensen op deze planeet rondlopen die allemaal in een SUV willen rijden.
quote:

Daarbij hebben wij alle gemakkelijk te vinden grondstoffen opgemaakt, én regelingen geïntroduceerd waarbij vervuiling in de prijs van producten verwerkt wordt, dus tegen die tijd is alles duurder en consumeert men automatisch wat minder en wat duurzamer.
Kleinere autootjes, die duurder zijn, en langer mee moeten.
Tegen de tijd dat het te laat is? Nou succes met je ineenstortende beschaving.
quote:

Ons vergrijzingsprobleem wordt zeker onhoudbaar als we geen kinderen maken.
Nee, het probleem word groter, maar JIJ hebt er dan geen last van. Puur egoïsme en korte termijn denken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:36:13 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_61013745
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je mag er nog een openen, kunnen we het daar hebben over het doodschieten van je kinderen.

Moet dat nou zo?
pi_61013927
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?
Opdat zijn kinderen dan zorgen dat jij iets te eten hebt als je op pensioen bent.

edit: Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we niet dringend de menspopulatie moeten indijken... level oorlog. Wereldvrede = ondergang mens .)
pi_61016783
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Cool.
Wie bouwt die robot over 50 jaar als jij hem nodig hebt?
Wie zorgt er voor de electriciteit?
Wie verkoopt die robots en onderhoudt ze?
Wie beheert de geldzaken van de mensen die die spullen maken?
Waar kopen die mensen hun eten?
Met andere woorden: Jij hebt binnen een lekker robotje, maar buiten is er nog steeds een maatschappij.
En die bestaat uit mensen die nu geboren worden als kinderen.

Net zoals de maatschappij vandaag, die zo graag afgeeft op kinderen, zelf ooit geboren werd als kind.
Er is nog steeds geen methode ontwikkeld om in één week een 18 jarige werknemer te produceren.

Kom op mensen, kijk eens ietsje verder dan je neus lang is. De wereld is niet alleen hier en vandaag.
Het draait niet alleen maar om het kleine subsidietje dat pietje vandaag krijgt.
En jij denkt dat die robots er dan alleen zijn om zijn reet te wassen? Die kan je net zo goed inzetten voor alle vragen die jij stelt.
pi_61016992
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Belachelijk. De kinderen zijn onze toekomst. Zij betalen straks onze voorzieningen.
Zo hoort het niet te zijn. Onze voorzieningen moeten betaald worden met het geld wat ons jarenlang middels belastingen afhandig gemaakt is en niet door een volgende generatie.
pi_61022420
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef DemonRage het volgende:
Zo hoort het niet te zijn. Onze voorzieningen moeten betaald worden met het geld wat ons jarenlang middels belastingen afhandig gemaakt is en niet door een volgende generatie.
Je mist het punt.

Met alleen maar eurobiljetten bereik je niet zoveel.
Je hebt iemand nodig die ze accepteert en vervolgens iets voor jou doet.

M.a.w. als we als maatschappij zouden besluiten om geen kinderen te maken, dan is er straks niemand onder de 70 en zitten we allemaal naar elkaar te emmeren hoeveel geld we gespaard hebben.

Geld op zich is niets waard als er niemand is om het te accepteren.
Dat mensen zo makkelijk de toekomst wegwuiven komt omdat ze zich niet goed voorstellen wat een maatschappij is waar geen kinderen geboren worden.
Die mensen willen dus lekker afgeven op kinderen en ouders, maar ondertussen redeneren ze wél dat er kinderen blijven komen.
pi_61101417
lijkt me toch dat een kind later als ie groot is een stuk meer aan belasting betaalt dan dat hij (of zn ouders) binnenkregen aan kindersubsidies etc.

jammer dat er hier zoveel van die azijnzuipers zitten die te egoistisch zijn om te investeren in de maatschappij. ik stel dan ook voor dat al deze mensen gezellig met zn allen op ameland gaan zitten, en dan vooral geen hulp whatsoever verwachten als je oud bent. gewoon gaan liggen en wachten totdat je doodgaat.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 25 augustus 2008 @ 07:23:56 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61102423
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:44 schreef karr-1 het volgende:

Toch moet ik aan alle kanten rekening houden met mensen die wel kinderen willen.
In een samenleving heb je nu eenmaal dat je rekening moet houden met anderen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 08:59:32 #231
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61103081
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 07:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

In een samenleving heb je nu eenmaal dat je rekening moet houden met anderen.
Klopt, maar waarom houden mensen met kinderen dan geen rekening met mij? Op vakantie gaan wanneer zij dat willen en ach jij hebt geen kinderen dus jij kunt wel even wachten. Eten in een restaurant wordt vrijwel onmogelijk door alle gillende en rennende kinderen om je heen, maar geen mens die er wat van zegt, want ze zijn zo lief bezig.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Rekening houden met werkt wel 2 kanten op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61103219
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Heb ik daar om gevraagd dan?
Nu nog niet, maar mocht het bijna zover zijn, wees dan ook een vent en slik die pil van drion.
Daar zou een subsidie dan wel weer een uitkomst zijn voor kinderloze mensen, maar dat hoeft dan gelukkig niet want zij zorgen geheel voor zich zelf.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:11:02 #233
152789 karr-1
pi_61103251
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:08 schreef klipper het volgende:

[..]

Nu nog niet, maar mocht het bijna zover zijn, wees dan ook een vent en slik die pil van drion.
Daar zou een subsidie dan wel weer een uitkomst zijn voor kinderloze mensen, maar dat hoeft dan gelukkig niet want zij zorgen geheel voor zich zelf.
Geloof me tegen de tijd dat het zover is, ben ik de eerste die die pil gaat slikken. Ik heb geen zin om als een kwijlende bejaarde te eindigen.
pi_61103292
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:28 schreef karr-1 het volgende:

En aangezien ik werk in een omgeving met vrij veel mensen met kinderen kan ik je verzekeren dat er dagelijks minstens 25% weg is omdat Jantje weer eens verkouden is of zijn hoofd gestoten heeft.
Erg vreemd, zeker gezien de regio waar je woont, misschien moet je eens wat minder op je duim zuigen, wellicht dat je dan tot een wat reeël resultaat komt.

Er is geen bedrijf ter wereld wat dan nog blijvend goed kan functioneren als iedere dag bijna een kwart weg is.
pi_61103331
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geloof me tegen de tijd dat het zover is, ben ik de eerste die die pil gaat slikken. Ik heb geen zin om als een kwijlende bejaarde te eindigen.
Het is alleen zo verdomd jammer dat dementie sluipend is en niet van de ene op de andere dag aanwezig is, alleen daardoor al zal je die pil nooit niet gaan slikken, maar gewoon weer een aantal jaren om je moeder gaan roepen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:21:18 #236
152789 karr-1
pi_61103409
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Erg vreemd, zeker gezien de regio waar je woont, misschien moet je eens wat minder op je duim zuigen, wellicht dat je dan tot een wat reeël resultaat komt.

Er is geen bedrijf ter wereld wat dan nog blijvend goed kan functioneren als iedere dag bijna een kwart weg is.
Als jij vind dat ik het verzin is dat jou keuze, ik weet gewoon dat het de waarheid is. Of kun jij bepalen wat ik dagelijks meemaak?
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:21:55 #237
152789 karr-1
pi_61103418
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Het is alleen zo verdomd jammer dat dementie sluipend is en niet van de ene op de andere dag aanwezig is, alleen daardoor al zal je die pil nooit niet gaan slikken, maar gewoon weer een aantal jaren om je moeder gaan roepen.
En jij denkt dat ik geen voorzorgsmaatregelen heb genomen om te zorgen dat desnoods iemand anders mij die pil door de strot drukt?
pi_61103618

Er is al een paar keer om gevraagd; als je zo'n grote mond hebt, dan kan je toch wel even dat lijstje neerzetten?
pi_61103672
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:21 schreef karr-1 het volgende:
Als jij vind dat ik het verzin is dat jou keuze, ik weet gewoon dat het de waarheid is. Of kun jij bepalen wat ik dagelijks meemaak?
We bepalen het niet, maar we kunnen wel goed concluderen wat onzin is. 25% ziekteverzuim PER DAG is gewoon onzin. Denk je nou echt dat mensen hier dat gaan geloven?
pi_61103767
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En jij denkt dat ik geen voorzorgsmaatregelen heb genomen om te zorgen dat desnoods iemand anders mij die pil door de strot drukt?
Gezien je leeftijd is het inderdaad erg onwaarschijnlijk dat jij al bezig bent met later, net als de meeste andere mensen.
Het is nu eenmaal een eigenschap dat we dingen waar we liever niet aan denken voor ons uit schuiven. (pensioen, laatste levensfase, begraven of cremeren, enz)

Maar aan de andere kant is het natuurlijk erg leuk om in dit soort topic`s populistische taal te verkondigen, om zo een discussie aan te wakkeren.
Als dat gebeurt met echte feiten en reële standpunten, dan is dat best te verdedigen, maar met dit soort onzin is het gewoon zielig en lachwekkend, maar troost je, je bent echt niet de enige.

Je hoeft echt niet van kinderen te houden, maar feit is en blijft dat we ze wel nodig hebben om ook onze eigen leven op een goede standaard te houden.
Want de onzin die hier verkondigd wordt, raakt kant nog wal.

Nu heb je nog makkelijk praten, maar je moet het hele verhaal dan ook eens omdraaien, en bedenken wat er zou gebeuren als iedereen 32 jaar geleden dacht: en nu stoppen we met het kweken van kinderen.......
Geloof me dan zou de maatschappij binnen 30 jaar geheel ontwricht zijn, fabrieken, scholen, winkels, kantoren, enz. zouden moeten sluiten.
Ziekenhuizen zouden ver te zoeken zijn, mede door het grote arbeids tekort.

Of zou je de pil dan ook slikken wanneer je gewoon je been breekt en niet geholpen kan worden (jij wel natuurlijk, maar droom lekker verder, je komt dan eerder over als een lid van de gemiva groep dan van de gewone maatschappij)
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:47:09 #241
152789 karr-1
pi_61103882
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:35 schreef The_End het volgende:

Er is al een paar keer om gevraagd; als je zo'n grote mond hebt, dan kan je toch wel even dat lijstje neerzetten?
Ik ben bezig met het samenstellen van die lijst, maar er komt geen einde aan.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:50:50 #242
152789 karr-1
pi_61103953
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Gezien je leeftijd is het inderdaad erg onwaarschijnlijk dat jij al bezig bent met later, net als de meeste andere mensen.
Het is nu eenmaal een eigenschap dat we dingen waar we liever niet aan denken voor ons uit schuiven. (pensioen, laatste levensfase, begraven of cremeren, enz)
Ik ben zo blij dat anderen weten hoe mijn leven in elkaar zit, dan hoef ik dat zelf niet te doen. Ik heb een begrafenisverzekering, mijn testament is opgesteld en ik heb maatregelen getroffen voor als er ooit iets ernstigs gebeurd.
quote:
Maar aan de andere kant is het natuurlijk erg leuk om in dit soort topic`s populistische taal te verkondigen, om zo een discussie aan te wakkeren.
Als dat gebeurt met echte feiten en reële standpunten, dan is dat best te verdedigen, maar met dit soort onzin is het gewoon zielig en lachwekkend, maar troost je, je bent echt niet de enige.
Dus omdat ik de waarheid vertel die ik dagelijks ervaar, wordt dat afgedaan als populistische taal en hoeven we nergens meer over te praten. Tsja dan heeft een hele discussie geen zin.
quote:
Je hoeft echt niet van kinderen te houden, maar feit is en blijft dat we ze wel nodig hebben om ook onze eigen leven op een goede standaard te houden.
Want de onzin die hier verkondigd wordt, raakt kant nog wal.
Ik hou ook niet van kinderen, maar ze worden me aan alle kanten opgedrongen omdat anderen wel van kinderen houden en het dan vreemd vinden dat ik dat niet vind. Waarom moet ik last hebben van de blagen van een ander.
quote:
Nu heb je nog makkelijk praten, maar je moet het hele verhaal dan ook eens omdraaien, en bedenken wat er zou gebeuren als iedereen 32 jaar geleden dacht: en nu stoppen we met het kweken van kinderen.......
Geloof me dan zou de maatschappij binnen 30 jaar geheel ontwricht zijn, fabrieken, scholen, winkels, kantoren, enz. zouden moeten sluiten.
Ziekenhuizen zouden ver te zoeken zijn, mede door het grote arbeids tekort.
Als ze 32 jaar geleden gestopt waren was ik er niet geweest en zal het mij dus een zorg zijn.
quote:
Of zou je de pil dan ook slikken wanneer je gewoon je been breekt en niet geholpen kan worden (jij wel natuurlijk, maar droom lekker verder, je komt dan eerder over als een lid van de gemiva groep dan van de gewone maatschappij)
Een gebroken been ga je ook meteen dood aan wou je zeggen?
pi_61104010
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:50 schreef karr-1 het volgende:

Dus omdat ik de waarheid vertel die ik dagelijks ervaar, wordt dat afgedaan als populistische taal en hoeven we nergens meer over te praten. Tsja dan heeft een hele discussie geen zin.
Daar zijn we het dan samen over eens, hoewel dit geeneens een discussie is, je hebt namelijk nog geen enkel juist feit aangedragen.
quote:
Een gebroken been ga je ook meteen dood aan wou je zeggen?
Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er dan niemand meer was die je been gezet zou hebben.

Misschien is het een idee voor je om eens een jaartje in afrika te gaan wonen, ver weg van alle voorzieningen, misschien dat je kijk op de wereld dan verandert.
Moet je natuurlijk niet in het rasistische deel gaan kramperen.
pi_61104018
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:47 schreef karr-1 het volgende:
pi_61104043
Hihihihi leuk topic dit..
En idd als je zegt dat je geen kinderen wilt of het niet weet of je ze wel wilt dan wordt je heeeel gek aangekeken en meteen opgescheept met proefbabies en ander grut.
Overigens ben ik geen pertinente kinderhater maar de opvoeding doet veel zou ik zo zeggen
En voor mijn 30ste ga ik er zeker niet eens aan denken (misschien op mijn 35ste ) alleen al gezien het efit dat ik met regelmaat last heb van mensen die me nu al denken te zeggen hoe ik 'ons'kind moet kleden enz enz
Moet overigens wel zeggen dat ik geen behoefte heb aan vakantie nemen in de periodes dat kinderen vrij zijn dus mijn collega's mogen..gerne zelfs!
Wat van mij wel mag en dat slaat niet op de organisatie waar ik nu werkzaam ben..verscherpte controle op ouders die thuisblijven..heb nl regelmatig meegemaakt dat ouders zichzelf ziek melden als hun kind ziek is..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61104110
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je mag hem ook in delen posten, maar zoals eerder gezegd, is dat waarschijnlijk ook 1 van de dingen waar je liever niet aan denkt en het dus maar vooruit schuift.

Je komt op deze manier steeds ongeloofwaardiger over.

HUP HUP HUP nu gelijk er aan beginnen, en wie weet heb je hem binnen een uurtje klaar.
pi_61104145
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:56 schreef Ml-etje het volgende:

Wat van mij wel mag en dat slaat niet op de organisatie waar ik nu werkzaam ben..verscherpte controle op ouders die thuisblijven..heb nl regelmatig meegemaakt dat ouders zichzelf ziek melden als hun kind ziek is..
Nergens voor nodig, dit is in de wet gewoon keurig vastgelegd, dus die ouders hoeven zich echt niet ziek te melden.
pi_61104222
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:02 schreef klipper het volgende:

[..]

Nergens voor nodig, dit is in de wet gewoon keurig vastgelegd, dus die ouders hoeven zich echt niet ziek te melden.
Wat is vastgelegd?
pi_61104499
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat is vastgelegd?
Sorry, dit is in de meeste cao`s geregeld.

Onder andere: calamiteiten verlof, zorgverlof.

Verlofregelingen

Het is goed om te weten dat er voor dit soort situaties wettelijke regelingen zijn,
en regelingen die in de cao zijn vastgelegd.

Er zijn verschillende soorten verlof, onder andere:
het zwangerschaps/bevallingsverlof,
het kraamverlof,
het kort- en langdurend zorgverlof, het calamiteitenverlof en het vakantieverlof.

In deze aflevering van
Arbowijzer gaan we in op het calamiteitenverlof en het kortdurend zorgverlof.

Calamiteitenverlof
Om zelf de eerste noodopvang te verzorgen is er het zogenaamde calamiteitenverlof.
In dit voorbeeld (zieke kind) is dit verlof bedoeld om te regelen dat je de zorg voor je zieke kind
overdraagt aan anderen, bijvoorbeeld aan je moeder, je vader, je partner of aan een vriendin.

Je moet je leidinggevende zo snel mogelijk van de calamiteit op de hoogte brengen.
Calamiteitenverlof is verlof met behoud van salaris.
In de meeste cao`s is het recht op calamiteitenverlof vastgelegd met een maximum van 24 uur per kalenderjaar, dit verlof wordt achteraf vastgesteld.

Lukt het je niet om de zorg binnen een dag aan anderen over te dragen?
Dan kun je gebruikmaken van het kortdurend zorgverlof.

Kortdurend zorgverlof
Dit verlof is bedoeld om de noodzakelijke zorg te geven aan een thuiswonend ziek kind, je partner of aan zieke ouders.
Voorwaarde is wel dat je de enige bent die de zieke op dat moment kan verzorgen.
Ook voor het kortdurend zorgverlof moet je met je leidinggevende overleggen.
Per twaalf maanden kun je maximaal tien dagen zorgverlof krijgen.
Werk je in deeltijd dan is het verlof naar rato.
In de meeste cao`s is vastgelegd dat je werkgever of leidinggevende het verlof voor een beperkte, per geval door hem vast te stellen, tijdsduur kan toekennen.
Je leidinggevende mag je achteraf vragen om bijvoorbeeld een rekening te overleggen van een doktersconsult of een medisch onderzoek.
Je leidinggevende kan het kortdurend zorgverlof alleen weigeren als door het verlof je instelling in ernstige problemen zou komen.
Je zorgverlof wordt beschouwd als werktijd.
pi_61104641
Nou sorry, maar de meesten nemen geen 1 dag vrij hoor. Bewijsjes als medische consult wordennooit gevraagd, ik heb bv ook nooit een rouwkaart oid hoeven te laten zien als ik daarvoor speciaal verlof vroeg.

Leuk, de theorie zou zijn dat men een speciaal verlof heeft voor zulke noodgevallen, maar de praktijk is toch echt anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')