Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Ik heb geen kinderen en kies er ook bewust voor om ze niet te nemen. Toch moet ik aan alle kanten rekening houden met mensen die wel kinderen willen.quote:AMSTERDAM - Werknemers die geen kinderen hebben, moeten een compensatie krijgen in de vorm van extra vrije dagen of geld. Dat vindt een meerderheid van bewust kinderloze Nederlanders, zo blijkt uit een onderzoek van het maandblad J/M dat woensdag is gepresenteerd.
Ouders krijgen betaald zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof. De kinderloze Nederlanders vinden dat ze ook recht hebben op een extraatje.
Van de ondervraagden is 55 procent van mening dat de regering voor een grotere tweedeling zorgt tussen mensen met en zonder kinderen. Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Opvoedkwaliteiten
De kinderloze Nederlanders oordelen hard over de opvoedkwaliteiten van ouders. Een derde vindt dat ouders er simpelweg niets van bakken. Ruim 70 procent stelt dat ouders hun kinderen geen grenzen stellen.
Meer dan de helft (58 procent) is van mening dat kinderen te weinig fatsoen wordt bijgebracht. Een kwart (27 procent) stelt dat ouders te veel over hun eigen kinderen praten.
Die vind ik nog veel beter. Ik hoef geen subsidie heb ik ook niet nodig. Maar alle mensen met kinderen zouden dan ook niets moeten krijgen. Als je kinderen wil, prima, maar dan betaal je er ook zelf voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:48 schreef ruud.nl het volgende:
Aub geen subsidie voor mensen zonder kinderen, schaf gewoon de subsidies voor mensen met kinderen af.![]()
Nederland subsidieland.
Ik noem het altijd fokpremies, maar voor de rest ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor afschaffing van kinderbijslag en andere kind-subsidies.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef Tja... het volgende:
Héél groot voorstander. Ik (m) heb geen kinderen en wil ze ook niet. Onder de noemer "sterkste schouders", "gezinnen" en "emancipatie" gaan er miljarden naar mensen die er voor gekozen hebben wél kinderen te nemen, denk aan kindertoeslag, gratis schoolboeken, kinderopvang, gratis zorgverzekering en andere belastingvoordelen. Allemaal dingen die je als kinderloos persoon niet hebt. tel daarbij nog eens zwangerschapsverlof, ouderschapsregelingen e.d. bij op, en je komt inderdaad tot de conclusie dat "wij" zwaar naast het net vissen.
Kinderen zij belangrijk om de vergrijzing voor een deel op te vangen, maar het schiet door. Aan de ene kant worden die kinderen geacht onze arbeidsvrije, "grijze" periode te betalen, maar aan de andere kant betalen wij massaal om hen die kans te geven. Een deel van dat geld zou dus beter in pensioenvoorzieningen gestopt kunnen worden. Kinderen nemen is nog altijd een vrije keuze, die niet door de bewust kinderlozen bekostigd zou moeten worden.
Het leven draait om iets anders voor elk wezen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef DAMH het volgende:
Het leven draait om voortplanten, dus als je er niet aan meedoet ben je eigenlijk al een failure
Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben sowieso niet voor subsidies... Maar kan iemand me uitleggen waarom je (bijvoorbeeld als kinderloze) gecompenseerd zou moeten worden voor iets waar je geen kosten voor maakt?
Volgens mij wordt je niet gecompenseerd voor het feit dat je geen kinderen hebt, maar voor het feit dat mensen met kinderen bv altijd als eerste de vakantiekeuze hebben, om de haverklap vrij nemen of weggaan als kindlief weer ziek is etc etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben sowieso niet voor subsidies... Maar kan iemand me uitleggen waarom je (bijvoorbeeld als kinderloze) gecompenseerd zou moeten worden voor iets waar je geen kosten voor maakt?
Laat dat nou net datgene zijn wat het ons van de andere dieren onderscheidt: wij kunnen de keuze maken iets anders te doen met ons leven dan aan te ploeteren met een ondankbaar kutkind in een wereld die we op andere manieren veel beter kunnen helpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef DAMH het volgende:
Het leven draait om voortplanten, dus als je er niet aan meedoet ben je eigenlijk al een failure
Dit is een goeie vraag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?
Het omslagstelsel gaat de deur uit, dus dit lulverhaal snijdt binnen afzienbare tijd nog minder hout dan het nu al doet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:12 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??
Solidariteit werkt twee kanten opquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:13 schreef gold-rush het volgende:
solidarititeit is weer ver te zoeken in dit zeikend rechts nederland.
En NEE ik heb geen kinderen.
Ik wil daar helemaal geen profijt van. Waarom dring jij mij jouw kinderen (en het vermeende profijt) op?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:12 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??
Vergeet niet dat we zonder mensen met kinderen ophouden te bestaan... Het is dus wel degelijk te zien als een opoffering in het algemeen belang.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil daar helemaal geen profijt van. Waarom dring jij mij jouw kinderen (en het vermeende profijt) op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |