Nee, maar je voelt je blijkbaar wel financieel tekort gedaanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ow ik ben zo ontzetttend jaloers op al die mensen met die gillende blagen![]()
[..]
Jij denkt dat kinderen nemen je netto geld oplevert?quote:Ach, met al die subsidies hou ik vast wat aan over.
Dat heb ik meestal als mensen geld krijgen en ik niet. Zeker als het om zoiets als kinderen gaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, maar je voelt je blijkbaar wel financieel tekort gedaan
[..]
Als ik de verhalen lees wel ja.....quote:Jij denkt dat kinderen nemen je netto geld oplevert? [ afbeelding ]
Waarom "zeker" dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik meestal als mensen geld krijgen en ik niet. Zeker als het om zoiets als kinderen gaat.
Welke verhalen? Eenzijdige verhalen waarschijnlijkquote:[..]
Als ik de verhalen lees wel ja.....
Dus ik had gelijk toen ik zei dat je een verzuurde chagerijn wasquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik meestal als mensen geld krijgen en ik niet. Zeker als het om zoiets als kinderen gaat.
Zozo... wat een generalisaties in een post. Waarom een nondiscussie omdat je met ouders aan het praten bent? Ik was het zojuist al met Karr-1 eens dat alle subsidies in principe weg zouden moeten en dat bepaalde kindersponsoring daar een voorbeeld van is. Er zijn nog talloze voorbeelden van belastinggeld dat 'discriminerend' besteed wordt...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, maar mensen nemen maar kinderen omdat er toch veel voor ze geregeld is. Er wordt niet nagedacht of het wel kan of wat dan ook.
Maar goed, nondiscussie als je met ouders aan het praten bent, want zij zijn zo verheven boven de niet ouders. Dat bewijzen de reacties hierboven me wel weer. Je zou toch eens geen kinderopvangvergoeding krijgen
Mochten we ooit beginnen aan kinderen gaan we het echt niet alleen opvoeden in het weekend, maar goed, ieder zijn eigen keus. Blijkbaar is die carriere oh zo belangrijk tov het kind zelf...
Ik gun iedereen een meevaller, geen problemen mee. Maar dit is geen meevaller, dit is gewoon geld wat je gratis krijgt omdat je toevallig besluit om kinderen te nemen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus ik had gelijk toen ik zei dat je een verzuurde chagerijn was
Man, wat maak jij het jezelf moeilijk...
Je zegt dat je het prima voor elkaar hebt, maar ondertussen voel je je constant verongelijkt zodra iemand anders een meevallertje heeft.
Vermoeiend lijkt me dat, en zonde van je leven.
Omdat mensen die bewust geen kinderen willen achtergesteld worden tov mensen die dat wel willen. en bij mijn weten is discriminatie nog steeds verboden in dit land.quote:
Dat heb ik dan ook al gedaan, door te beginnen met een opsomming van alle kinderpremies die er zijn in dit land. Noem mij 1 subsidie die mensen zonder kinderen wel krijgen en mensen met kinderen niet.quote:Welke verhalen? Eenzijdige verhalen waarschijnlijk
en zoals jij zou moeten weten zijn verhalen aangedikt, kom maar eens met feiten zou ik zeggen.
Geen argumenten meer = gaan schelden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
TS klinkt als een jaloers wijf [ afbeelding ]
Nouja jij reageerde niet op mijn laatste serieuze post, dusquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen argumenten meer = gaan schelden.
Mijn stelling wordt keer op keer bewezen, waarvoor dank.
Ik doe niet anders.....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nouja jij reageerde niet op mijn laatste serieuze post, dus
Die heb ik al. Back on topic please...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een bril kopen
Zo kun je ook argumenteren dat mensen met een hypotheek bij de belastingdienst worden voorgetrokken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:38 schreef karr-1 het volgende:
Omdat mensen die bewust geen kinderen willen achtergesteld worden tov mensen die dat wel willen. en bij mijn weten is discriminatie nog steeds verboden in dit land.
In je opsomming mist nog een postje:quote:Dat heb ik dan ook al gedaan, door te beginnen met een opsomming van alle kinderpremies die er zijn in dit land. Noem mij 1 subsidie die mensen zonder kinderen wel krijgen en mensen met kinderen niet.
Zeggen dat je klinkt als een chagerijn of een vervelend persoon is niet hetzelfde als schelden hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen argumenten meer = gaan schelden.
Mijn stelling wordt keer op keer bewezen, waarvoor dank.
Dan is het tijd voor een nieuwe.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die heb ik al. Back on topic please...
Blijkbaar denken er veel mensen niet na. let op: veel, dat is niet iedereen. Ik woonde vlakbij zon' kinderdumpcreche, het was er elke dag weer erg druk. Dat is # 1 niet nadenken. Of wil je je kind niet zien opgroeien en opvoeden , maar uitbesteden? #2 Blijkbaar moeten de subsidies blijven want anders zitten er hopen mensen met een probleem.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Grappig, als jij aan kinderen zou beginnen, dan zou jij wel nadenken over de gevolgen, als enige op heeeeeeel de wereld. Want al die anderen doen het alleen maar voor het geld.
Ow en tuurlijk, alle kinderen zitten tegenwoordig 5 dagen per week in de kinderopvang.
Kom op zeg... Wie voelt zich hier nu verheven
Neuh, maar het valt me meestal wel op dat mensen die geen kinderen willen vaak outcasts zijn omdat ze gewoon niet zo sympathiek zijn. Maar of dat gerelateerd is ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:50 schreef Pheno het volgende:
Het lijkt tegenwoordig wel of je outcast bent als je geen kinderen wilt hebbenDe regering doet het ook al zo voor komen.
Het is geen cadeau het is een compensatie voor alle tegemoetkomingen die je krijgt met kinderen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zo kun je ook argumenteren dat mensen met een hypotheek bij de belastingdienst worden voorgetrokken.
Maar je kijkt dan éénzijdig: alleen naar de aftrek, niet naar de rentelasten.
Wat je in feite betoogt is: Ik wil ook wel zo'n cadeautje maar volgens mijn eigen vrije keus ga ik niet de kosten maken.
[..]
Ik kan het je garanderen. Waarom denk je dat mensen veel kinderen nemen? Juist, vanwege de extra inkomsten die dus wel degelijk wat opleveren.quote:In je opsomming mist nog een postje:
http://www.geldenrecht.nl(...)eer_dan_een_ton.html
Een kind slokt 19% van het huishoudbudget op.
Eigen keus? Jazeker!
Maar ga je er nou op vooruit met die paar honderd euro kinderbijslag?
Je doet het hier voorkomen alsof mensen kinderen kunnen nemen en er financieel nog beter op worden ook.
Het enige dat ik zie is dat mijn collega met kinderen net zoveel salaris verdient als ik, maar dankzij alle tegemoetkomingen e.d. maandelijks meer te besteden heeft dan ik zonder kinderen. Leg dat eens uit dan.quote:Natuurlijk, eigen keus. Maar wel het héle financiële plaatje laten zien graag; en niet alleen maar kijken naar de douceurtjes.
Kan gelijk hebben is niet hetzelfde als echt gelijk hebben. Jij denkt dat je gelijk hebt, ik denk daar anders over en zie het als schelden. En schelden is in mijn beleving een gebrek aan argumenten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zeggen dat je klinkt als een chagerijn of een vervelend persoon is niet hetzelfde als schelden hoor.
Zo iemand kan ook gewoon gelijk hebben
Onterecht zeggen "jij scheldt dus ik heb gelijk" = geen argumenten meer, overduidelijk
Lijkt me sterk, aangezien ik die bril zelf betaal, daar zit geen cent verzekering bij.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik niet.
Door mensen als jij gaat mijn verzekeringspremie omhoog
Dat komt door al die lasten, ménquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Neuh, maar het valt me meestal wel op dat mensen die geen kinderen willen vaak outcasts zijn omdat ze gewoon niet zo sympathiek zijn. Maar of dat gerelateerd is ?
Tegenwoordig neem je geen kinderen meer omdat je het wilt, je neemt kinderen omdat je anders zo uit de toon valt in de buurt en de familie. Maar dan moet je er wel zo min mogelijk last van hebben en zoveel mogelijk aan kunnen verdienen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Neuh, maar het valt me meestal wel op dat mensen die geen kinderen willen vaak outcasts zijn omdat ze gewoon niet zo sympathiek zijn. Maar of dat gerelateerd is ?
Aha, nu komen we tot de kern.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:53 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan het je garanderen. Waarom denk je dat mensen veel kinderen nemen? Juist, vanwege de extra inkomsten die dus wel degelijk wat opleveren.
Ik woon er nog steeds vlak in de buurt. Elke dag fiets ik er langs op weg naar mijn werk en staan de carriere miepjes in de rij. Mantelpakje en hoge hakjes al aan en dan zo snel mogelijk de kinderen dumpen om door te racen naar het werk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:50 schreef Pheno het volgende:0
Ik woonde vlakbij zon' kinderdumpcreche, het was er elke dag weer erg druk.
Ik heb me laten vertellen dat kinderen tot hun 18de jaar een paar ton in totaal kosten. Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door alle kortingen en extraatjes, dus waar hebben we het over....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, nu komen we tot de kern.
Je hebt gewoon geen flauw idee wat kinderen kosten
Als jij denkt dat mensen er winst op maken en daarom kinderen krijgen leef je gewoon niet in de realiteit.
Hell yeah, ruimschoots meer. Als je alle kortingen en extraatjes meerekent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, nu komen we tot de kern.
Je hebt gewoon geen flauw idee wat kinderen kosten
Als jij denkt dat mensen er winst op maken en daarom kinderen krijgen leef je gewoon niet in de realiteit.
Gefeliciteerd ik net zo. IK wordt niet beloond voor het feit dat ik geen kinderen heb, ik wordt gecompenseerd voor de overlast die mensen met kinderen mij bezorgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:56 schreef sigme het volgende:
Ik heb geen kinderen. Ik wil geen kinderen. Ik ben oud genoeg te weten dat er ook geen kinderen komen. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor beloond zou moeten worden.
Als ik ze uit eigen beweging voor laat gaan prima. Maar als mensen eisen dat ze voorgaan omdat ze kinderen hebben, dan gaat het mij te ver.quote:Anderen hebben kinderen. In werksituaties laat ik die voorgaan. Ik zou niet weten wat dat mij voor schade oplevert.
Er wordt te weinig gezeikt, zo bereiken we sowieso niets.quote:Kortom: zeiken dat je geld of voordeeltjes wil omdat je geen beloning verdient en je geen schade wordt aangedaan is onterecht zeiken om geld en voordeeltjes. Mijn eer te na.
Leg maar eens uit hoe je in 12 jaar aan die 51.840 euro komt dan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hell yeah, ruimschoots meer. Als je alle kortingen en extraatjes meerekent.
Nu lul je dus uit je nek...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Idd, kinderen zijn de meest waardeloze en ondankbare investeringen die je maar kunt doen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Leg maar eens uit hoe je in 12 jaar aan die 51.840 euro komt dan.
Put your money where your mouth is
"Nee heus, je verdient op elk kind dat je erbij neemt hoor ! Vanaf 4 kinderen hoef je niet meer te werken ! Vanaf 8 kun je elk jaar een ferrari kopen !"
Compensatie voor leven op aard'. Ik ken wel betere oplossingen voor zo'n probleem.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd ik net zo. IK wordt niet beloond voor het feit dat ik geen kinderen heb, ik wordt gecompenseerd voor de overlast die mensen met kinderen mij bezorgen.
Als jij het pas toestaat als jou een tientje is toegeschoven is dat je verdiende loon. Als je je gedwongen voelt en toch toegeeft en dan komt jammeren dat politici jouw gebrek aan ruggegraat moeten compenseren is heel modern.quote:[..]
Als ik ze uit eigen beweging voor laat gaan prima. Maar als mensen eisen dat ze voorgaan omdat ze kinderen hebben, dan gaat het mij te ver.
Goed zo, laten we vooral een land van en voor kleine dreinende kinderen worden, met heren politici die de mensen sussen met lollies.quote:[..]
Er wordt te weinig gezeikt, zo bereiken we sowieso niets.
Tegemoetkoming is het juiste woord. Het is een tegemoetkoming in de kosten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:53 schreef karr-1 het volgende:
Het is geen cadeau het is een compensatie voor alle tegemoetkomingen die je krijgt met kinderen.
Goeiequote:Ik kan het je garanderen. Waarom denk je dat mensen veel kinderen nemen? Juist, vanwege de extra inkomsten die dus wel degelijk wat opleveren.
Tsja, dan moet je toch eens goed gaan rekenen, en écht vergelijken.quote:Het enige dat ik zie is dat mijn collega met kinderen net zoveel salaris verdient als ik, maar dankzij alle tegemoetkomingen e.d. maandelijks meer te besteden heeft dan ik zonder kinderen. Leg dat eens uit dan.
Dat komt dus op precies hetzelfde neer als wat ik net getypt hebquote:
My thoughts exactly.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Dat komt dus op precies hetzelfde neer als wat ik net getypt heb
1. Nou nee hoor, ook als het allemaal niet geregeld zou zijn dan zouden wij kindjes hebben, dan regelen we namelijk zelf wel het eea.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
1. Nee, maar mensen nemen maar kinderen omdat er toch veel voor ze geregeld is. Er wordt niet nagedacht of het wel kan of wat dan ook.
2. Maar goed, nondiscussie als je met ouders aan het praten bent, want zij zijn zo verheven boven de niet ouders. Dat bewijzen de reacties hierboven me wel weer. Je zou toch eens geen kinderopvangvergoeding krijgen
3. Mochten we ooit beginnen aan kinderen gaan we het echt niet alleen opvoeden in het weekend, maar goed, ieder zijn eigen keus. Blijkbaar is die carriere oh zo belangrijk tov het kind zelf...
Haha, je maakt jezelf in een klap volkomen belachelijk!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben het met je eens dat het krijgen van kinderen goed is voor een gezonde demografie. Ik ben het er alleen niet mee eens dat kinderbijslag en toeslagen e.d noodzakelijk is hiervoor. Als je deze toeslagen e.d afschaft dan nemen bepaalde mensen geen kinderen meer, maar het merendeel wel is mijn verwachting.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:58 schreef Nappeklapperapper het volgende:
En dat is nou juist mijn punt. Het krijgen van kinderen zorgt er nou eenmaal voor dat een gezonde demografie in stand wordt gehouden. Dat kost nu misschien een beetje geld, maar later verdient het zichzelf terug en betalen zij voor de welvaart van de volgende generatie (de welvaart van nu is ook ontstaan door het werken van mensen van een eerdere generatie, en daarvoor, etc. etc.) en dat zijn ook allemaal kinderen geweest.
See if I care. De hele homogemeenschap en gay parade kan me gestolen worden, het is aan mij niet besteed. Medicijnen heb ik niet nodig, aangezien ik zeker weet dat ik gezond ben en voorlopig hoop te blijven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:03 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij is de TS in z'n mening over kinderen even fout als de gemiddelde potenrammer. Het is niet genoeg om er stilletjes een hekel aan te hebben, nee we moeten haat gaan zaaien. Het moet vurig en hatelijk allemaal. Als kinderbijslag er aan gaat stem ik er voor dat overheids subsidies voor de homoseksuele gemeenschap ook ingetrokken worden. Dat is precies hetzelfde nl.
Gemeenschapsgeld dat gestoken wordt in iets waar het merendeel van het volk niks mee te maken heeft. Een gemiddelde homofoob wordt ook nog eens elke dag geconfronteert met van die zoenende stelletjes. Tegen z'n wil in. Wie ben jij om te roepen dat hij zich er niks van aan moet trekken? Trek jij je dan ook niets van die kinderen aan hypokriet stuk vreten.
Ik betaal voor jouw gayparade. Ik betaal voor jouw medicijnen als er eenofandere relhomo met aids weer opzettelijk een stuk of 30 heeft besmet. Ik betaal voor jouw organisaties en rechtsgangen. En wat krijg ik er voor terug? Helemaal geen ene flikker ()
Hallelujah eindelijk iemand die het doorheeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:38 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het krijgen van kinderen goed is voor een gezonde demografie. Ik ben het er alleen niet mee eens dat kinderbijslag en toeslagen e.d noodzakelijk is hiervoor. Als je deze toeslagen e.d afschaft dan nemen bepaalde mensen geen kinderen meer, maar het merendeel wel is mijn verwachting.
Ik denk ook dat als je het puur financieel bekijkt er betere investeringen zijn. Voordat een mens de maatschappij geld gaat opleveren ben je zoveel jaren verder... Ik denk dat het handiger is om arbeid uit lage-lonen te importeren.
Kijk, dát is dus weer een hele andere kijk op het zaakje. Natuurlijke selectie, op zich niet zo'n heel gek idee, want vroeger was het ook: geen eten > je gaat dood. Kinderen kosten eten dus dan moet je daar rekening mee houden. Nu wordt het idd gesubsidieerd, maar anders is het discriminatie...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:04 schreef Rapaille het volgende:
Ik zeg niet dat ik hier een voorstander van ben:
Als je subsidies en regelingen voor ouders afschaft zorgt dit ervoor dat mensen met lagere inkomens misschien geen kinderen meer nemen. Dit zorgt voor een natuurlijke selectie. Ik denk dat ik wel mag stellen dat mensen met een hoger salaris over het algemeen intelligenter zijn, en vaker intelligentere kinderen krijgen. Die intelligente kinderen kosten de maatschappij wel relatief veel geld (ivm studie) maar leveren de maatschappij wel een beter rendement op.
De totale investeringen zijn veel lager omdat je geen kinderbijslag en ouderschapsverlof kwijt bent en het gemiddelde salaris van deze kinderen zal hoger zijn. Dit zal waarschijnlijk zorgen voor een tekort aan laaggeschoolde werknemers, maar dat valt op te lossen door het openstellen van de grenzen en door werknemers in minder rijke EU-regio's te werven.
Ja, dat is dus de reden dat er kinderen genomen worden. De stellen zijn begaan met de mensheid en offeren zich op om die investering te doenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:58 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Kinderen zijn dus gewoon een nuttige investering in de toekomst, of wil je beweren dat het hele
Helaas... die vlieger gaat alleen maar op wanneer mensen altijd goed nadenken en goed plannen en altijd verstandig handelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:04 schreef Rapaille het volgende:
Ik zeg niet dat ik hier een voorstander van ben:
Als je subsidies en regelingen voor ouders afschaft zorgt dit ervoor dat mensen met lagere inkomens misschien geen kinderen meer nemen. Dit zorgt voor een natuurlijke selectie.
Bull-Crap. Intelligentie is niet zo erfelijk bepaald.quote:Ik denk dat ik wel mag stellen dat mensen met een hoger salaris over het algemeen intelligenter zijn, en vaker intelligentere kinderen krijgen.
.. die weer prima betaald kunnen worden van en door de hoger opgeleide mensen.quote:Dit zal waarschijnlijk zorgen voor een tekort aan laaggeschoolde werknemers, maar dat valt op te lossen door het openstellen van de grenzen en door werknemers in minder rijke EU-regio's te werven.
Ik wacht nog steeds op de uitleg, je bent zeker een heel uitgebreid lijstje aan het maken dat het zo lang duurt, karr-1 ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Leg maar eens uit hoe je in 12 jaar aan die 51.840 euro komt dan.
Put your money where your mouth is
"Nee heus, je verdient op elk kind dat je erbij neemt hoor ! Vanaf 4 kinderen hoef je niet meer te werken ! Vanaf 8 kun je elk jaar een ferrari kopen !"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |