abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60901017
quote:
HILVERSUM - Reizigersvereniging Rover heeft Rikus Spithorst uit zijn functie als woordvoerder ontheven. Dat heeft de reizigersorganisatie zondag laten weten.

Spithorst kwam in opspraak omdat hij onder het pseudoniem DriekOplopers een column op de jongerensite Fok.nl schreef waarin hij opriep het woonhuis van fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks in brand te steken.

Rover stelt in een persbericht dat de column van Spithorst weliswaar ‘was bedoeld als satire, maar als zodanig onvoldoende herkenbaar was en hoe dan ook iets waar ROVER niet mee geassocieerd wenst te worden.’

‘ROVER-voorzitter Michael van der Vlis had hem eerder verzocht daar op Nova, waar hij ter toelichting was uitgenodigd, volledig en ondubbelzinnig afstand van te nemen en zijn diepe excuses aan te bieden.

Dat heeft hij onvoldoende gedaan en dus heeft de voorzitter hem per onmiddellijk van dat woordvoerderschap ontheven’, meldt de reizigersvereniging.

De Amsterdamse PvdA zette zaterdag ook een punt achter de samenwerking met de voormalige Rover-voorlichter. Hij schreef elke veertien dagen een column op de website van de partij, maar daar is nu een einde aangekomen.

Spithorst stelde zaterdagavond in het actualiteitenprogramma Nova dat de column satirisch bedoeld was en dat hij nooit de bedoeling heeft gehad de GroenLinks-politica op te blazen.
Zo gaat dat in Nederland, Als je een satire maakt die voor een grappige bedoeling heeft kan dat je alles kosten.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:46:03 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_60901088
Schandalig zoals Rikus door NOVA onderuit werd gehaald. Hij moest en zou sneuvelen met die vooringenomen manier van interviewen.
Yankee go home!
pi_60901129
Ik vind het raar dat die kerel is ontslagen.

En ik vind het raar dat Halsema als een dolle naar de politie is gegaan, terwijl de terreurtak van groenlinks veel verder gaat.
Die columnist heeft Halsema gewoon een spiegel voor gehouden, nu kan ze een beetje ervaren hoe de slachtoffers van de groenlinks achterban zich voelen of gevoeld hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60901167
Zo gaat dat in Nederland
Ga je niet met hun akkoord, hoor je er niet bij en wordt je ontslagen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_60901199
Inderdaad only in the Netherlands.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:51:03 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60901204
zoooo, zullen we wel veel columns van hem zien de komende tijd. Tijd zat in ieder geval
pi_60901521
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:51 schreef Fliepke het volgende:
zoooo, zullen we wel veel columns van hem zien de komende tijd. Tijd zat in ieder geval
pi_60901604
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_60901822
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.

Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:25:30 #10
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60901920
Ik heb het sowieso niet op met milieu-activisten. Die moeten hoe dan behandeld worden als paria.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:27:37 #11
111382 Ofyles2
pi_60901972
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:46 schreef remlof het volgende:
Schandalig zoals Rikus door NOVA onderuit werd gehaald. Hij moest en zou sneuvelen met die vooringenomen manier van interviewen.
Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.

Echt een scheve verhouding: klokkenluiders worden afgeschoten terwijl criminelen ten koste van anderen nog een mooie loopbaan kunnen opbouwen.

Ik zou niet zover gaan als Rikus Spithorst, maar ik zou wel een cursiefje schrijven om GroenLinks te rampeneren.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:07 #12
111382 Ofyles2
pi_60902022
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:21 schreef JohnDope het volgende:

Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
Het beste wat Femke kan doen is kersen plukken, want ze gaat nu wel over lijken door Wijnand Duyendak te beschermen.
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 16:33:55 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60902090
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad only in the Netherlands.
als Nederland het enige land is dat je kent wel ...

niet dat ik het een goede zaak vind hoor maar dit soort dingen gebeuren over de hele wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:51:10 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60902423
Zielige fokkers hier. Fokkers moeten DOOODDDD

Zo goed
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:56:39 #15
111382 Ofyles2
pi_60902545
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zielige fokkers hier. Fokkers moeten DOOODDDD

Zo goed
Ik vreet mezelf op van woede; ik doe niet mee aan stemmingmakerij.

Ik wil gewoon dat criminelen als criminelen behandeld worden.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:03:21 #16
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60902675
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.

Echt een scheve verhouding: klokkenluiders worden afgeschoten terwijl criminelen ten koste van anderen nog een mooie loopbaan kunnen opbouwen.

Ik zou niet zover gaan als Rikus Spithorst, maar ik zou wel een cursiefje schrijven om GroenLinks te rampeneren.
en jij geeft driek de rol van klokkenluider? Dies gek! .

Maar goed, we leven nou eenmaal in een maatschappij waar mensen geen moeite meer nemen om te denken over wat ze zeggen. Het is toch allemaal vrijheid van meningsuiting. En vooral als het de groenen betreft mag er opeens gerust moord en brand jegens die mensen worden geroepen, want het zijn toch maar linksen.

Dit topic geeft het domme eenzijdige gebral weer eens goed weer.
put
your
clothes
on!
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:05:09 #17
111382 Ofyles2
pi_60902698
Nee, niet daarom schreeuw ik moord en brand.

Ik zou elke politicus, ongeacht de stroming, aan de boom hangen als blijkt dat hij zijn verleden subtiel verdraaid heeft.
pi_60902737
Zou hier nog een rechtszaak uit voortkomen?
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:19:42 #19
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60902985
Duyvendak, inbreker, terrorist en bedreiging van de democratie krijgt 6 jaar niks-doengeld. Uiteindelijk belandt hij ergens bij een europese denktank oid en gaat verder met zijn leven.

De columnist, die misbruik maakte van vrijheid van meningsuiting is al zijn banen kwijt en ontvangt voortaan een karig uitkeringkje.

Tyfusland.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:23:23 #20
111382 Ofyles2
pi_60903037
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:19 schreef GasTurbine het volgende:
Duyvendak, inbreker, terrorist en bedreiging van de democratie krijgt 6 jaar niks-doengeld. Uiteindelijk belandt hij ergens bij een europese denktank oid en gaat verder met zijn leven.
Iemand moet gewoon Stanislav Bernikov op die gast afsturen.
pi_60903104
quote:
Dat dus.
Hypocrisie ten top.

Blijkbaar komt het nog niet door bij die mensen die ze allemaal denken te handelen vanuit hun overtuiging. Duyvendak, deze gast en de mensen die het bedreigen van Halsema goed praten terwijl toen duyvendak het deed het goed was. In die topics staat het vol met terreur, insinuaties dat alle linkse mensen criminelen zijn etc. Doet iemand het tegen Halsema is precies hetzelfde vergrijp ineens goed. Selectief je eigen straatje schoonvegen dat wordt er gedaan.

Bedreigingen horen niet van extreem recht, extreem links of ander fundamentalistisch gedrag. Daar zou geen discussie over mogelijk moeten zijn. Maar hier is de ene partij een terreurorganisatie en de andere partij een 'spiegel'.
Om te kotsen, de extreemlinksen, de columnist en de reacties die 1 van beide partijen goed proberen te praten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60903125
quote:

[..]

Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.

Ga toch weg. Bij GL is het terreur en nu een spiegel. Je hebt zelf niet eens door hoe dubbel je moraal is. Beide partijen veroordelen kan tegenwoordig niet meer?
Je moet een partij kiezen ofzo?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:28:13 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60903130
Vraag me eerder af hoe het voor de schermen bekend is geworden dat DriekOplopers woordvoerder van Rover was. Wat dat betreft ben ik bijzonder zuinig met mijn personalia op het i-net. Ik geloof alleen dat de admins iets meer weten.... en sp3c (maar die vergeet toch alles).
pi_60903157
Overigens is het aan de organisaties waarvoor hij werkt om te beslissen of hij wel of niet kan blijven. Keuzevrijheid van de werkgever. Ik zou als werkgever niet zo iemand in dienst willen hebben, ongeacht of hij de wet wel of niet heeft overtreden. Bij duyvendak precies hetzelfde.
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:30:00 #25
111382 Ofyles2
pi_60903170
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:28 schreef Drugshond het volgende:
Vraag me eerder af hoe het voor de schermen bekend is geworden dat DriekOplopers woordvoerder van Rover was. Wat dat betreft ben ik bijzonder zuinig met mijn personalia op het i-net. Ik geloof alleen dat de admins iets meer weten.... en sp3c (maar die vergeet toch alles).
Misschien is het pseudoniem van Rikus Spithorst niet origineel genoeg. En dat heeft hem genekt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:30:49 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60903187
Er staat nergens dat Spithorst zijn baan kwijt is, alleen het woordvoerderschap. Bij dit soort organisaties die af en toe een woordvoerder nodig hebben is dat vaak een bijbaan van iemand die er gewoon ook werkt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 17:30:53 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60903188
was jij niet die ene van klaagbaak?
pi_60903191
Die column kwam wel goed van pas om de negatieve aandacht voor Halsema & Duyvendak ergens anders op te richten.
Ironisch genoeg was het juist geschreven om ongenoegen te uiten over de houding van Halsema.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:33:28 #29
111382 Ofyles2
pi_60903234
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:30 schreef sp3c het volgende:
Ja, maar ik ben overal te vinden.

Ben een echte forum-kameleon.
pi_60903244
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ga toch weg. Bij GL is het terreur en nu een spiegel. Je hebt zelf niet eens door hoe dubbel je moraal is. Beide partijen veroordelen kan tegenwoordig niet meer?
Je moet een partij kiezen ofzo?
Hoe je het wendt of keert: Groen links (en zijn achterban) is synoniem voor terreur.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:35:05 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_60903265
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:30 schreef sp3c het volgende:
Yankee go home!
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:38:27 #32
89730 Drugshond
pi_60903327
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert: Groen links en zijn achterban zijn synoniem voor terreur.
ja en?
Daarom vind ik hun acties verwerpelijk en mensen die acties tegen GL goedpraten zoals jij net zo. Wat dat betreft doe je precies hetzelfde, op grond van dezelfde motieven en op basis van het idee: denken dat je de waarheid hebt. Dat denken is niet zo verkeerd, geweld gebruiken of goedpraten om dat doel te bereiken wel. Je bent net zo min als duyvendak wat dat betreft.
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:40:20 #34
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60903348
quote:
idd, vreselijk, Polak is dr nog niets bij
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60903576
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja en?
Daarom vind ik hun acties verwerpelijk en mensen die acties tegen GL goedpraten zoals jij net zo. Wat dat betreft doe je precies hetzelfde, op grond van dezelfde motieven en op basis van het idee: denken dat je de waarheid hebt. Dat denken is niet zo verkeerd, geweld gebruiken of goedpraten om dat doel te bereiken wel.
Het enige dat ik verwerp was de kop van de column, de inhoud was verder niks op aan te merken. Overigens toen toen Fortuyn was weggeschoten vloeide de champagne ook rijkelijk bij Groenlinks, dus ze moeten niet zo huilie doen over "het toejuichen" van die columnist, want ze zijn dus zelf net zo erg.
En er is helemaal niemand geweest die Halsema ging lopen bedreigen nav die column, want die bedreigingen waren ook wel binnen gekomen als die column niet geschreven was.
quote:
Je bent net zo min als duyvendak wat dat betreft.
Nee dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door JohnDope op 17-08-2008 18:01:40 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:59:37 #36
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60903667
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja en?
Daarom vind ik hun acties verwerpelijk en mensen die acties tegen GL goedpraten zoals jij net zo. Wat dat betreft doe je precies hetzelfde, op grond van dezelfde motieven en op basis van het idee: denken dat je de waarheid hebt. Dat denken is niet zo verkeerd, geweld gebruiken of goedpraten om dat doel te bereiken wel. Je bent net zo min als duyvendak wat dat betreft.
We praten het niet goed, het is alleen zo dat terroristen geld toe krijgen, en mensen die het daarmee oneens zijn en de gemoederen laten stijgen gewoon uit alle functies worden ontheven.
En tot zover is Duyvendak een inbreker, een lekker van staatsgeheimen, een terrorist, een bedreiging voor het land en de democratie en dat zie ik deze users niet zijn.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60904365
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het enige dat ik verwerp was de kop van de column, de inhoud was verder niks op aan te merken. Overigens toen toen Fortuyn was weggeschoten vloeide de champagne ook rijkelijk bij Groenlinks, dus ze moeten niet zo huilie doen over "het toejuichen" van die columnist, want ze zijn dus zelf net zo erg.
En er is helemaal niemand geweest die Halsema ging lopen bedreigen nav die column, want die bedreigingen waren ook wel binnen gekomen als die column niet geschreven was.
[..]

Nee dus.
je begrijpt mijn punt dus nog steeds niet. Jammer
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:37:57 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60904372
quote:
Of DriekOplopers heeft dat zelf vrijgegeven. Of een van de admins heeft dat gedaan. Dat laatste zou in mijn ogen een kwalijke zaak zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_60904389
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:59 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

We praten het niet goed, het is alleen zo dat terroristen geld toe krijgen, en mensen die het daarmee oneens zijn en de gemoederen laten stijgen gewoon uit alle functies worden ontheven.
Ik ben dan ook geen voorstander van de wachtgeld regeling voor duyvendak. Dat een bedrijf of organisatie iemand wel of niet uit zijn functie ontheft lijkt me een zaak tussen hen.
And that is the news.''
pi_60904449
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat je geen punt hebt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:42:53 #41
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_60904461
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of DriekOplopers heeft dat zelf vrijgegeven. Of een van de admins heeft dat gedaan. Dat laatste zou in mijn ogen een kwalijke zaak zijn.
Dat was al tijden bekend volgens mij hoor. Overigens gaat iedereen hier van uit dat dit zijn enige baan was. Hell, het zou mij niet eens verbazen als hij er zelfs geen geld voor het woordvoerderschap kreeg.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:44:23 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60904495
Daarnaast begrijp ik alle drukte niet. Een doodverwenzing komt vaker voor op FOK. En daarop wordt niet altijd gemod. Wat ook niet altijd kan met zoveel posten. Het toont maar weer eens aan hoe groot de afstand tussen politici en het volk is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:50:24 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60904603
quote:

[..]

Oh, heet dat "de spiegel voorhouden". .

Telt de wet of wat dan ook, waar mee geschermd wordt, in dat soort gevallen niet ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_60904723
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Oh, heet dat "de spiegel voorhouden". .
Het heeft altijd al zo geheten.
quote:
Telt de wet of wat dan ook.
Yep.
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:59:13 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60904768
.
pi_60904792
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:59 schreef Yildiz het volgende:
.
uitgeluld.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:01:43 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60904818
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:51 schreef Fliepke het volgende:
NNnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60905488
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat je geen punt hebt.
tuurlijk. Dat jij precies hetzelfde doet als wat je andere verwijt maar het voor jezelf goedpraat wil nog niet zeggen dat er geen punt is.
And that is the news.''
pi_60905513
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het heeft altijd al zo geheten.
[..]

Yep.
Volgens sommigen is het ene terreur en wat ze zelf doen een spiegel voorhouden

"ja maar zei.."
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:38:27 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60905588
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

uitgeluld.
Nee, ik moet nog even bijkomen van het lachen en huilen. Momentje hoor...
pi_60905651
quote:
JohnDope

[..]

Omdat je geen punt hebt.
Punt is dat je blijkbaar geen probleem hebt met bedreiging, als het maar in jouw straatje past. Als GroenLinks iets zegt is het per definitie terreur, maar als iemand schrijft dat we het huis van Femke Halsema in de fik moeten steken is dat blijkbaar prima.
pi_60906359
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:41 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Punt is dat je blijkbaar geen probleem hebt met bedreiging, als het maar in jouw straatje past. Als GroenLinks iets zegt is het per definitie terreur, maar als iemand schrijft dat we het huis van Femke Halsema in de fik moeten steken is dat blijkbaar prima.

Diegene schreef dat hij het toejuicht als iemand het huis in de brand zal steken, dat is iets heel anders.
Dat is van dezelfde strekken dat toen Fortuyn was weggeschoten de champagne rijkelijk vloeide bij groenlinks.
pi_60906402
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:35 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Volgens sommigen is het ene terreur en wat ze zelf doen een spiegel voorhouden

"ja maar zei.."
Groenlinks en diens achterban hebben te veel burgers geterroriseerd en hebben zelfs aanslagen gepleegd. Zij zijn dus met alle ellende begonnen en hebben nog nooit een spiegel voor gehouden gekregen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:15:16 #54
66444 Lord_Vetinari
pi_60906433
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat is van dezelfde strekken dat toen Fortuyn was weggeschoten de champagne rijkelijk vloeide bij groenlinks.
Bron?
pi_60906448
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
Heb je onder een steen gezeten?
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:19:37 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_60906538
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Blijkbaar. Dus: enlighten me. Een onafhankelijke bron, graag voor die bewering.
pi_60906552
quote:
Ja, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar dat houdt niet in dat je zomaar op een publiekelijke manier iemand dood verwenst, en dan vind ik het te gemakkelijk dat je er van af komt door te zeggen dat het satire is. Dat heeft niks met satire te maken maar meer met een gebrek om een mening met een fatsoenlijk argument te onderbouwen

Dat hij niet meer voor ROVER of whatever werkt is niet meer dan terecht.

Oh ja dat de FP hier verder niet over bericht vind ik wel raar, wel een item als Britney ongesteld is maar nu geen nieuws hierover ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:33 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60906691
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is geen bron.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60906902
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:26 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat is geen bron.
Jij hebt de politiek destijds dus ook niet gevolgd. Volgende keer gewoon even je huiswerk doen
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:36:53 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_60906955
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt de politiek destijds dus ook niet gevolgd. Volgende keer gewoon even je huiswerk doen
Je hebt dus geen bewijs voor die bewering van je. Het is gewoon weer de zoveelste ongefundeerde onderbuikreactie die jij altijd geeft zodra er maar een zweem van links in een topic zit.
pi_60907006
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt dus geen bewijs voor die bewering van je. Het is gewoon weer de zoveelste ongefundeerde onderbuikreactie die jij altijd geeft zodra er maar een zweem van links in een topic zit.
Als je de politiek destijds niet gevolgd hebt, moet je er ook niet over willen meepraten.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:44:34 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_60907161
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je de politiek destijds niet gevolgd hebt, moet je er ook niet over willen meepraten.
Lul niet. Dat is geen antwoord. Ik vraag je gewoon om een bron voor je bewering. Het maakt geen moer uit of ik wel of niet de politiek toen volgde. Je doet een bewering en ik vraag je die te onderbouwen. Als je nog serieus genomen wilt worden in dit of enig ander topic kom je nu met een bron. Onafhankelijk van het feit of ik de boel toen gevolgd heb (wat ik wel degelijk heb, maar ik herinner me geen enkel voorval zoals jij beschrijft) is dat niet meer dan normaal als je zo'n vergaande bewering doet.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:45:02 #63
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60907174
Fijn dat Jerruh nog wat licht in deze duisternis schijnt, want ik ga zowat over mijn nek van de stupide reacties in dit topic.

JohnDope, wat ben je ook een waardeloos stuk mens. Uit wat voor moeder kom jij in vredesnaam.
Heb je uberhaupt wel een moeder?
pi_60907467
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lul niet. Dat is geen antwoord. Ik vraag je gewoon om een bron voor je bewering. Het maakt geen moer uit of ik wel of niet de politiek toen volgde. Je doet een bewering en ik vraag je die te onderbouwen. Als je nog serieus genomen wilt worden in dit of enig ander topic kom je nu met een bron. Onafhankelijk van het feit of ik de boel toen gevolgd heb (wat ik wel degelijk heb, maar ik herinner me geen enkel voorval zoals jij beschrijft) is dat niet meer dan normaal als je zo'n vergaande bewering doet.
Dus in principe zeg je gewoon dat ze bij groenlinks helemaal in de rouw waren
pi_60907476
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:45 schreef SHE het volgende:
JohnDope, wat ben je ook een waardeloos stuk mens. Uit wat voor moeder kom jij in vredesnaam.
Heb je uberhaupt wel een moeder?
Waardeloze mensen beledigen mensen hun moeders en waar slaat het eigenlijk op
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:02:27 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_60907527
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus in principe zeg je gewoon dat ze bij groenlinks er helemaal kapot van waren dat Fortuyn was weggeschoten
Nogmaals: Lul niet. Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vraag je een bron voor je bewering dat er bij Groen Links champagne stroomde toen Fortuyn werd neergeschoten. OF je geeft die bron, hoe bekend die volgens jou ook moge zijn en hoezeer ik die volgens jou ook in mijn geheugen gebrand zou moeten hebben staat OF je houdt verder je muil dicht.

The choice is yours.
pi_60907551
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals: Lul niet. Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vraag je een bron voor je bewering dat er bij Groen Links champagne stroomde toen Fortuyn werd neergeschoten. OF je geeft die bron, hoe bekend die volgens jou ook moge zijn en hoezeer ik die volgens jou ook in mijn geheugen gebrand zou moeten hebben staat OF je houdt verder je muil dicht.

The choice is yours.
Niet op het moment dat het gebeurde, maar daarna.

En jij maar met je bron.... Die lui van groenlinks konden Fortuyn wel schieten, dus toen Fortuyn eenmaal was weggeschoten waren ze gewoon in een euforische feeststemming en daar hoort champagne bij (of moet ik nu ook gaan bewijzen dat er op feestelijke momenten champagne wordt gedronken ).
pi_60907647
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Groenlinks en diens achterban hebben te veel burgers geterroriseerd en hebben zelfs aanslagen gepleegd. Zij zijn dus met alle ellende begonnen en hebben nog nooit een spiegel voor gehouden gekregen.
Dat geeft niemand anders het recht ook maar bedreigingen te doen.

Dat je dat niet wilt zien
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:08:51 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60907650
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet op het moment dat het gebeurde, maar daarna.

En jij maar met je bron.... Die lui van groenlinks konden Fortuyn wel schieten, dus toen Fortuyn eenmaal was weggeschoten waren ze gewoon in een euforische feeststemming en daar hoort champagne bij (of moet ik nu ook gaan bewijzen dat er op feestelijke momenten champagne wordt gedronken ).
Conclusie: je lult dus maar wat.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:09:45 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_60907671
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En jij maar met je bron.... Die lui van groenlinks konden Fortuyn wel schieten, dus toen Fortuyn eenmaal was weggeschoten waren ze gewoon in een euforische feeststemming
Bron?
pi_60907683
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat geeft niemand anders het recht ook maar bedreigingen te doen.

Dat je dat niet wilt zien
Als jouw kind wordt geslagen geeft dat jou wettelijk gezien ook geen recht om diegene die geslagen heeft, terug te slaan, maar daar heb jij op dat moment toch ook schijt aan.
pi_60907737
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:08 schreef soylent het volgende:

[..]

Conclusie: je lult dus maar wat.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar jullie hebben echt niet jullie huiswerk gedaan.

Fortuyn is notabene weggeschoten door iemand uit de achterban van Groenlinks.
pi_60907764
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ach. het is weer zeker net zo rechtvaardig onderbouwd als je ideeën over bedreigen van mensen. "Links bedreigen mag, want zij doen het ook. Een spiegel voorhouden heet dat"

Beide acties veroordelen zal wel niet in je opkomen. Dan lijkt het net of je het voor links opneemt. Blijkbaar zit je woede tegen links dieper dan je trots voor een maatschappij waarin iedereen kan zeggen wat je wilt zonder dat je bedreig wordt.
Je werkt de vrijheid van meningsuiting tegen met die bedreigingen en het goedkeuren ervan. Duyvendak deed het, jij doet het hier. En anders heb je je mond zo vol over de vrijheid van meningsuiting.
And that is the news.''
pi_60907770
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
Joh, die gast heeft ze geestelijk niet helemaal op een rij en dat weet je ook wel. Negeer hem gewoon.
pi_60907787
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jouw kind wordt geslagen geeft dat jou wettelijk gezien ook geen recht om diegene die geslagen heeft, terug te slaan, maar daar heb jij op dat moment toch ook schijt aan.

Dus omdat Hitler de Joden wilde uitroeien keur jij het uitroeien van de Duitsers uit door de joden.

Ja, als jij het in het belachelijke trekt doe ik het ook.
And that is the news.''
pi_60907846
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ach. het is weer zeker net zo rechtvaardig onderbouwd als je ideeën over bedreigen van mensen. "Links bedreigen mag, want zij doen het ook. Een spiegel voorhouden heet dat"

Beide acties veroordelen zal wel niet in je opkomen. Dan lijkt het net of je het voor links opneemt. Blijkbaar zit je woede tegen links dieper dan je trots voor een maatschappij waarin iedereen kan zeggen wat je wilt zonder dat je bedreig wordt.
Je werkt de vrijheid van meningsuiting tegen met die bedreigingen en het goedkeuren ervan. Duyvendak deed het, jij doet het hier. En anders heb je je mond zo vol over de vrijheid van meningsuiting.
Nogmaals die Duyvendak en zijn groenlinks cq rara kameraden hebben vele families kapot gemaakt en bijna vermoord.
Halsema noemt dat integer, dan is het logisch dat iemand daar een scherpe column over schrijft.
pi_60907856
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Joh, die gast heeft ze geestelijk niet helemaal op een rij en dat weet je ook wel. Negeer hem gewoon.
Moet je horen wie het zegt
pi_60907890
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dus omdat Hitler de Joden wilde uitroeien keur jij het uitroeien van de Duitsers uit door de joden.

Ja, als jij het in het belachelijke trekt doe ik het ook.
Toen de Russen Berlijn binnentrokken aan het einde van de oorlog hebben ze zich ook als ongekende beesten misdragen, omdat de Duitsers ook zo te werk gingen in Rusland.

Ik keur dat niet goed, maar het is wel menselijk.
pi_60907958
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nogmaals die Duyvendak en zijn groenlinks cq rara kameraden hebben vele families kapot gemaakt en bijna vermoord.
Halsema noemt dat integer, dan is het logisch dat iemand daar een scherpe column over schrijft.
Ik zeg nergens dat ik tegen een scherpe column ben. Ik zeg dat ik tegen bedreigingen ben. Tegen wie dat ook is. Jij probeert het goed te praten als het tegen links is omdat links het ook doet. Ik vind dat hypocriet. Het zou niet uit moeten maken of het tegen Wilders, Verdonk, Halsema of Pechtold is. Het moet gewoon niet gebeuren of goedgepraat worden. Praat je het goed of ben je er voor dan ondermijn je de vrijheid van meningsuiting op een manier wat niet zo zou moeten. Dat verwijt ik je. Ik zeg nergens dat de acties van links in het verleden goed zijn. Ik zeg alleen dat bedreiging veroordeeld zou moeten worden, ongeacht naar wie het gericht is. Blijkbaar zit je haat tegen links zo diep dat wat je links verwijt zelf doet. Omdat je denkt de waarheid te hebben, dezelfde fout die links maakte.
And that is the news.''
pi_60908011
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toen de Russen Berlijn binnentrokken aan het einde van de oorlog hebben ze zich ook als ongekende beesten misdragen, omdat de Duitsers ook zo te werk gingen in Rusland.

Ik keur dat niet goed, maar het is wel menselijk.
nou, dat laatste is al een andere benaming. Heb ik je niet over Halsema horen zeggen. Daarnaast is de columnist niet zelf getroffen door de acties van toen.
And that is the news.''
pi_60908040
quote:

[..]

Geenstijl. Zij publiceerde dat "pvda columnist spithorst halsema doodwenste" en daarna is de boel aan het lopen gegaan.
pi_60908075
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik tegen een scherpe column ben. Ik zeg dat ik tegen bedreigingen ben. Tegen wie dat ook is. Jij probeert het goed te praten als het tegen links is omdat links het ook doet. Ik vind dat hypocriet. Het zou niet uit moeten maken of het tegen Wilders, Verdonk, Halsema of Pechtold is. Het moet gewoon niet gebeuren of goedgepraat worden. Praat je het goed of ben je er voor dan ondermijn je de vrijheid van meningsuiting op een manier wat niet zo zou moeten. Dat verwijt ik je. Ik zeg nergens dat de acties van links in het verleden goed zijn. Ik zeg alleen dat bedreiging veroordeeld zou moeten worden, ongeacht naar wie het gericht is. Blijkbaar zit je haat tegen links zo diep dat wat je links verwijt zelf doet. Omdat je denkt de waarheid te hebben, dezelfde fout die links maakte.
Voor de zoveelste keer: de titel van die column vind ik verwerpelijk.

En als er iemand in dit verhaal hypocriet is, dan zijn het wel Halsema en Duyvendak.
pi_60908144
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: de titel van die column vind ik verwerpelijk.

En als er iemand in dit verhaal hypocriet is, dan zijn het wel Halsema en Duyvendak.
Strookt niet echt met:
quote:
quote:

JohnDope.
Maar als jij bedreigingen richting Halsema afkeurt en bedreigingen door duyvendak afkeurt dan zijn we het wel eens denk ik.
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:13:22 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60911269
quote:

[..]

Inderdaad, zo is het. Die Driek Oploper was absoluut niet serieus, die wilde Halsema een spiegeltje voorhouden. Dat werd echter niet gekocht en er moest meteen actie ondernomen worden.

Maar daadwerkelijke bedreigingen en terreurdaden zijn binnen GL decennialang met de mantel der liefde bedekt en werden pas een probleem genoemd toen iedereen er van af wist.

Meten met twee maten is dat.
The End Times are wild
pi_60914651
Het is inderdaad merkwaardig dat Halsema de dief Duyvendak de handen boven het hoofd houdt, maar tegen een stukje satire wél stappen onderneemt. Dubbele moraal. Toch kan ik me de aangifte voorstellen. Internet is geen vrijplaats waar je anoniem de gekste bedreigingen moet kunnen neerzetten, om vervolgens te beweren dat het 'satire' was. Lekker makkelijke uitweg.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:30:11 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60918956
Ik vind het niet verbazingwekkend dat hij ontslagen is als woordvoerder van Rover. Wat ik wel verbazingwekkend vind is dat hij juist om deze column is ontslagen. Tijdens de staking van de buschauffeurs schreef hij deze column, en ik was heel verbaasd dat Rover dat heeft geaccepteerd van haar woordvoerder. Het was toen in ieder geval onder de buschauffeurs al lang bekend dat hij de woordvoerder van Rover was en deze column kon in mijn ogen ook echt niet, hoe ongelooflijk ik ook baalde van de staking.
het is ook gewoon een slechte columnist, maar dat is mijn persoonlijke mening
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_60919837
Radio Decibel biedt ontslagen ROVER-woordvoerder column aan
Radio Decibel biedt ontslagen ROVER-woordvoerder column aanHet Amsterdamse Radio Decibel heeft z'n kans schoon gezien om de ontslagen woordvoerder van reizigersorganisatie ROVER en voormalig columnist van de PvdA in Amsterdam Rikus Spithorst te strikken voor een column.

Spithorst raakte in opspraak toen hij vrijdag in een column op fok.nl opriep om het huis van GroenLinks fractievoorzitter Femke Halsema in brand te steken. De column die Spithorst onder het pseudoniem DriekOplopers schreef was volgens hem satirisch bedoeld. Zijn werkgever Rover en de Amsterdamse PvdA, waarvoor Spithorst internetcolumns schreef, konden zijn satire niet waarderen en stuurden hem de laan uit.

Radio Decibel heeft Spithorst meteen gestrikt en een persbericht uitgestuurd. Voor het Amsterdamse station zal Spithorst wekelijks columns maken. Decibel zegt zijn 'rebelse satire' wel te begrijpen.

"Nadat ik publicitair was gelyncht door GeenStijl en NOVA, met alle gevolgen van dien, was ik erg verrast toen ik een telefoontje van Radio Decibel kreeg om wekelijks een radiocolumn te maken over Amsterdamse aangelegenheden" , zegt Spithorst. "Ik ben van plan de woorden en daden van vooraanstaande Amsterdammers onder de loep te nemen. Streng maar rechtvaardig."
  Redactie Frontpage maandag 18 augustus 2008 @ 12:40:18 #88
145738 superworm
is erbij
pi_60920938
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_60922986
Is de gewraakte column nog ergens te lezen of niet?

Aangezien een hoop mensen geen benul hebben van wat bedreiging is, getuige de frequentie waarmee mensen roepen dat iets een doodverwensing of een bedreiging is.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60923136
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad merkwaardig dat Halsema de dief Duyvendak de handen boven het hoofd houdt, maar tegen een stukje satire wél stappen onderneemt. Dubbele moraal. Toch kan ik me de aangifte voorstellen. Internet is geen vrijplaats waar je anoniem de gekste bedreigingen moet kunnen neerzetten, om vervolgens te beweren dat het 'satire' was. Lekker makkelijke uitweg.
Feit is dat satirische wansmaak nog altijd van een compleet andere orde is dan een feitelijke bedreiging. Maarja, we zien op fok wel vaker van die topics waarin de TS vol enthousiasme meent de primeur van de aanstaande Apocalyps te hebben omdat er ambulance door dat kutdorp van hem rijdt (met zwaailichten aan, nou dan weet je het wel!).

Dus wellicht zijn sommige mensen echt veel te weinig gewend om een oordeel te kunnen vellen.

Maar goed... eerst maar eens lezen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:09:07 #91
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_60923233
quote:
Wat had je anders verwacht dan? Het is behoorlijk naïef om te denken dat je niet tot op de sokken wordt afgebrand als je daarheen gaat. Dat had Danny goed bekrepen en Driekoplopers niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_60924926
- Laat ook maar zitten.

[ Bericht 47% gewijzigd door Apropos op 18-08-2008 15:10:15 ]
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  Admin maandag 18 augustus 2008 @ 17:43:31 #94
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60929115
quote:

[..]

Zeg alsjeblieft.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_60929988
quote:
Dat heb ik nagevraagd bij iemand, en het is in het FB-topic ook wel gemeld. In nieuwsgroepen over het OV etc schreef hij onder beide namen, zonder te verhullen dat hij ook beide was. Ingewijden in het treinenwereld wisten dit gewoon - het was een publiek geheim. Hijzelf heeft nooit veel moeite gedaan om zich anoniem te houden (zie ook foto eigen hoofd bij columns van iemand die met enige regelmaat op TV verschijnt).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:32:49 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60930022
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft.
Alsjeblieft.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:34:59 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60931704
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
Is de gewraakte column nog ergens te lezen of niet?

Aangezien een hoop mensen geen benul hebben van wat bedreiging is, getuige de frequentie waarmee mensen roepen dat iets een doodverwensing of een bedreiging is.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Volgens mij op GS
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:45:50 #98
89730 Drugshond
pi_60939178
In de DAG stond ook een leuk artikel hierover.
Blijkt dat beide functies (PVDA/Rover) onbetaald waren. Forgive me... maar dan snap ik de ophef niet zo.
Leuk vrijwilligerswerk , maar ook niet meer dan dat.
pi_60941241
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:45 schreef Drugshond het volgende:
In de DAG stond ook een leuk artikel hierover.
Blijkt dat beide functies (PVDA/Rover) onbetaald waren. Forgive me... maar dan snap ik de ophef niet zo.
Leuk vrijwilligerswerk , maar ook niet meer dan dat.
De ophef heeft daar niks mee te maken, het gaat om de aangifte van Halsema. Om de tijdsgeest, dus. Om de discussie omtrent de vrijheid van meningsuiting, die al enige tijd op scherp staat. Om wat je nog wél ongestraft kunt opschrijven - als columnist, maar ook als anonieme forumbezoeker -, en wat niet. De tijden veranderen. Tegenwoordig moet je elk woord zorgvuldig wegen. Daar gaat het om. En dus ook om de reacties van zowel ROVER als de PVDA, die er als de kippen bij zijn om hun handen in onschuld te wassen. Dát is het nieuws, daar gaat deze discussie over. Want stel dat deze columnist straks 4 jaar achter de tralies verdwijnt, en als ook Danny schuldig wordt bevonden, dan zou dat behoorlijk wat stof doen opwaaien. En in deze tijden van gekte, angst en - jawel - schofterigheid, moet je nergens raar van opkijken.
pi_60941301
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
Dat komt wrs door de moorden op Fortuyn en Van Goh, sedertdien zijn politici dat soort bedreigingen, ook al zijn ze wel of niet satirische bedoeld, vrij bedreigend gaan vinden. Rechts zei toen dat die moorden werden veroorzaakt door de demonisering van rechts door links; links heeft dit idee nu overgenomen alleen andersom.
I´m back.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:51:44 #101
89730 Drugshond
pi_60941523
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:32 schreef Nadine26 het volgende:
De ophef heeft daar niks mee te maken, het gaat om de aangifte van Halsema. Om de tijdsgeest, dus. Om de discussie omtrent de vrijheid van meningsuiting, die al enige tijd op scherp staat. Om wat je nog wél ongestraft kunt opschrijven - als columnist, maar ook als anonieme forumbezoeker -, en wat niet. De tijden veranderen. Tegenwoordig moet je elk woord zorgvuldig wegen. Daar gaat het om. En dus ook om de reacties van zowel ROVER als de PVDA, die er als de kippen bij zijn om hun handen in onschuld te wassen. Dát is het nieuws, daar gaat deze discussie over. Want stel dat deze columnist straks 4 jaar achter de tralies verdwijnt, en als ook Danny schuldig wordt bevonden, dan zou dat behoorlijk wat stof doen opwaaien. En in deze tijden van gekte, angst en - jawel - schofterigheid, moet je nergens raar van opkijken.
Ow dat doe ik hier op FOK! en in tha real-zone allang niet meer.
pi_60941536
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ow dat doe ik hier op FOK! en in tha real-zone allang niet meer.
Kom, kom hier op FOK! valt het nog mee...
I´m back.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:58:18 #103
89730 Drugshond
pi_60941592
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom, kom hier op FOK! valt het nog mee...
Wat hebben we allemaal.
Dagboekschrijver, porno-sletje, een wannabee-UNA-bomber, een hacker die onbedoeld een vakantie krijgt aangeboden , een schietgrage [PUB]-user met een neppistool. En nog veel meer... no doubt.
Het is bijna The Brady Bunch.
pi_60941627
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat hebben we allemaal.
Dagboekschrijver, porno-sletje, een wannabee-UNA-bomber, een hacker die onbedoeld een vakantie krijgt aangeboden , een schietgrage [PUB]-user met een neppistool. En nog veel meer... no doubt.
Het is bijna The Brady Bunch.
.
Vrij onschuldig allemaal... uiteindelijk.
Nee, ik vind het hier wel meevallen hoor. Hier zijn toch op 1 of andere manier checks and balances ingebouwd, waardoor het niet al te extreem wordt, en niet te eenzijdig...
I´m back.
pi_60941828
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:16 schreef JohnDope het volgende:

Je harkt maar wat bij elkaar.
Halsema noemde Duyvendak een 'integere competente collega'. Nadat hij allang afstand had genomen van zijn jeugdzonden van pakweg een kwarteeuw terug. 'integer' ging niet over brandstichtichting en inbraak van rara.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:02:22 #106
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60948393
Nog een opiniestukje over dit onderwerp
quote:
Wat een domme PvdA'er is die Driek Oplopers

Sommige mensen zijn wel heel erg dom. Weer is Femke Halsema bedreigd. Dit is niet de eerste keer. Femke heeft nooit ruchtbaarheid willen geven aan bedreigingen. Wat velen niet weten, is dat zij weleens zwaar moest worden beveiligd.

Op Fok.nl werd Halsema afgelopen weekend ernstig bedreigd. Rikus Spithorst schreef onder het pseudoniem Driek Oplopers in zijn column dat het huis van Halsema in de fik moest worden gestoken.

Hij riep simpelweg tot brandstichting in het huis van Halsema. Wat was de reden? Driek is het oneens met Halsema’s houding ten aanzien van het links-activisme. In zijn ogen had Halsema de acties van Wijnand Duyvendak en anderen niet moeten veroordelen.

De politie nam meteen veiligheidsmaatregelen rond het huis van Femke.

Heldhaftige teksten
Het wordt echt grappig als Geenstijl ontdekt dat Driek een PvdA'er is. PvdA'ers kennen vele gebreken. Maar brandstichting? Nee. Dat is niet de PvdA-stijl.

Ik ken geen enkele PvdA'er die het huis van Halsema of iemand anders in de fik wil steken.

Driek is wel de vreemdste PvdA'er die ik ooit in mijn leven heb gezien. Driek is ook nog dom. Niet een beetje, maar erg dom. Ook is hij laf. Onder zijn eigen naam schrijft hij onbeduidende teksten. Maar onder pseudoniem schrijft hij heldhaftige teksten. Hij komt dichtbij wat in Nederland als een debiel wordt aangeduid.

Satirisch
In een interview met het tv-programma NOVA zegt hij dat zijn teksten satirische van aard zijn. Daardoor mogen zijn teksten nooit serieus worden genomen.

Is dat zo? Voordat hij de tekst online zette, heeft hij op internet het adres van Halsema opgezocht.

Hieruit concludeerde hij dat het adres van Halsema niet zo maar kan worden gevonden. Wat wil hij hiermee zeggen? Driek heeft zijn best gedaan om te kunnen vaststellen of Halsema na publicatie van zijn column in gevaar kan komen verkeren.

Vrijheid van meningsuiting
Onbewust geeft Driek dus toe dat zijn column door sommige gewelddadige lezers serieus zou worden genomen.

Hij erkent dus dat zijn tekst niet als satire zou worden gelezen. Hiermee overschrijdt hij de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.

Ik heb altijd gezegd: wie willens wetens met geweld een ander bedreigt, begeeft zich in het domein van het Wetboek van Strafrecht. Waar geweld of dreiging met geweld is, houdt de vrijheid op.

Rechter
Wat kan Driek worden verweten? Driek heeft opgeroepen tot het plegen van enig misdrijf en heeft een poging gedaan om brandstichting uit te lokken.

Dat zijn ernstige feiten. Het oordeel is gelukkig niet aan mij, maar aan de rechter. Driek heeft willens en wetens de aanmerkelijke kans aanvaard dat in het huis van Halsema brandstichting zou kunnen worden gepleegd. Driek dient te worden vervolgd.

Het is voor Driek te hopen dat zijn advocaat een psychische uitsluitingsgrond kan verzinnen.

Afshin Ellian

Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:04:29 #107
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60948439
Zonder op de bron te klikken, Elsevier zeker?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:08:17 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60948509
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:04 schreef yvonne het volgende:
Zonder op de bron te klikken, Elsevier zeker?
Idd, So What?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:12:04 #109
145738 superworm
is erbij
pi_60948602
Ellian heeft een column in NRC Handelsblad en een weblog op de site van Elsevier en is daarnaast een veelgevraagde gast in televisieprogramma's als Buitenhof, Netwerk en Nova.

Túúrlijk. NRC, Buitenhof en Nova, allemaal in 1 zin.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_60948911
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]

Bron
Over dom gesproken. Mijn f*cking god. Wat is die Ellian kortzichtig zeg.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:41:31 #111
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60949379
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:12 schreef superworm het volgende:
Ellian heeft een column in NRC Handelsblad en een weblog op de site van Elsevier en is daarnaast een veelgevraagde gast in televisieprogramma's als Buitenhof, Netwerk en Nova.

Túúrlijk. NRC, Buitenhof en Nova, allemaal in 1 zin.
Als ik dat stuk zo lees krijg ik toch sterk het idee dat ik hem op een brakke zondagmorgen om 6.30 nog steeds zonder moeite onder tafel lul.

Wat een slap en onoprecht stuk zeg. Beetje onbeschoftheid erin en een belediging, en het is Elsevier rijp.

Is die kerel de excuus mocro daar ofzo?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:22:12 #112
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60950611
Beste column van Ellian ooit.

Dat is niet moeilijk, maar toch.
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:27:28 #113
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60950780
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, So What?
Hij heeft overduidelijk de column niet gelezen dus, alleen het rumoer eromheen opgepikt en er z'n eigen draai aan gegeven.

pi_60951107
"In zijn ogen had Halsema de acties van Wijnand Duyvendak en anderen niet moeten veroordelen. "

Dat had Halsema nou juist wel moeten doen, volgens Oplopers. Als Ellian goed gelezen had, en met een beetje goede wil, had ie dat ook kunnen begrijpen. Maar misschien was het stuk van Oplopers wel zo onduidelijk en slecht geschreven dat dat er slecht uit te halen viel.
Het enige dat je Oplopers dus zou kunnen verwijten is dat ie geen satirische stukjes kan schrijven. En daar kun je niet voor veroordeeld worden.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:41:09 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60951201
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:27 schreef yvonne het volgende:
Hij heeft overduidelijk de column niet gelezen dus, alleen het rumoer eromheen opgepikt en er z'n eigen draai aan gegeven.
He, het is een opiniestuk dat hoeft niet perse op die column gebaseerd te zijn. Het kan ook over het rumoer er rondom heen gaan.

Maar idd als je de column leest slaat hij de plank behoorlijk mis
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60951319
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:38 schreef cioran63 het volgende:
Maar misschien was het stuk van Oplopers wel zo onduidelijk en slecht geschreven dat dat er slecht uit te halen viel.
Tuurlijk. Als je blind of zeer bijziend bent. Of natuurlijk heel scheel of disclectisch bent. Dan wel ja.
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:49:15 #117
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60951497
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:44 schreef X. het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als je blind of zeer bijziend bent. Of natuurlijk heel scheel of disclectisch bent. Dan wel ja.

Nou ja, hij is iig brildragend.

dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:59:24 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60951804
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou ja, hij is iig brildragend.
Rikus Spitshorst ook

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:05:21 #119
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60951975
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Rikus Spitshorst ook

[ afbeelding ]
Moet ik je nou echt gaan uitleggen waar m'n post op sloeg?

pi_60952088
quote:
Opstekertje voor Rikus Spithorst, de stukjesschrijver van digitaal jeugdhonk Fok.nl die in een weekend tijd zowel zijn baan bij Rover als zijn columnistenschap bij de PvdA verloor omdat hij Femke Halsema dood wenste. Of nou ja dood wenste, hij schijnt het nogal satirisch bedoeld te hebben. Niet dat we die column gelezen hebben, want na een alinea waren we de draad al kwijt. Maar goed. Het megalomane Fok!-baasje Danny Roodbol verwijderde het stuk haastig om zichzelf vrij te pleiten en kwam vervolgens met een epistel over wie er allemaal verantwoordelijk waren voor het drama, GeenStijl uiteraard voorop. Klaar zou je zeggen, nooit meer een woord aan vuil maken. Maar naar nu blijkt, zijn zowel Fok! als de PvdA als Rover als Femke Halsema nogal selectief geweest in hun verontwaardiging. Vier maanden geleden schreef Rikus namelijk een soortgelijke column op Fok!, met als titel 'Schiet Geert Wilders dood!'. Ja, Spithorst bedient zich graag van de gebiedende wijs in zijn stukken. Opvallend genoeg hebben we hier toen niemand, maar dan ook niemand over gehoord. Dus Danny Roodbol, stop die fictieve huisregels maar in je reet, je bent gewoon bang voor Femke die in deze zomermaanden ook wel weer een keer het nieuws wilde halen. En Justitie, doet u deze feiten ook even meenemen in uw onderzoek...
ze moesten en zouden iets vinden om over te schrijven he
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:09:45 #121
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60952124
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:08 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zie ook:
Oplopers: Schiet Geert Wilders dood!

pi_60952228
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zie ook:
Oplopers: Schiet Geert Wilders dood!
thanks die zocht ik, kon hem niet vinden dus denk die past hier het best thanks mam
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:13:38 #123
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60952234
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:05 schreef yvonne het volgende:
Moet ik je nou echt gaan uitleggen waar m'n post op sloeg?
Nee, hoor maar het argument slaat nergen op

Net of er een link is tussen bril dragen en niet lezen
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ach ja, maar hij moet nog een paar jaar wachten en dan lichten ze hem ook van zijn bed
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60952298
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, hoor maar het argument slaat nergen op

Net of er een link is tussen bril dragen en niet lezen
quote:
Ach ja, maar hij moet nog een paar jaar wachten en dan lichten ze hem ook van zijn bed
Wie? Ellian?

Zou ook terecht zijn ook. En dan aanklagen wegens het tenenkrommend slecht schrijven van columns en poging tot opruïng en demonisering van Rikus Spithorst.

Al leest toch niemand de Elsevier. Dus dat scheelt weer.
pi_60954642
quote:
"In zijn ogen had Halsema de acties van Wijnand Duyvendak en anderen niet moeten veroordelen. "

Dat had Halsema nou juist wel moeten doen, volgens Oplopers. Als Ellian goed gelezen had, en met een beetje goede wil, had ie dat ook kunnen begrijpen.
Ja vroeg me al af of 'niet' een typo was of een satirische keuze..
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60955004
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 02:18 schreef Manono het volgende:

[..]

Je harkt maar wat bij elkaar.
Halsema noemde Duyvendak een 'integere competente collega'. Nadat hij allang afstand had genomen van zijn jeugdzonden van pakweg een kwarteeuw terug. 'integer' ging niet over brandstichtichting en inbraak van rara.
Noem het anders een integer terroristen bolwerk.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]

Bron
Afshin Ellian is ff het spoor kwijt.

[ Bericht 20% gewijzigd door JohnDope op 19-08-2008 15:46:06 ]
pi_60959032
quote:
Het enige dat je Oplopers dus zou kunnen verwijten is dat ie geen satirische stukjes kan schrijven. En daar kun je niet voor veroordeeld worden.
Satirische stukjes schrijven kan-ie zeker niet. Satire is puntig, snel en tot the point. Deze column van Oplopers was langdradig en warrig, en de clou - bij goede satire de doodsklap - liep gorchelend weg in het doucheputje. De gewraakte opmerkingen stonden lukraak ergens in het midden en kwamen in de clou niet eens terug. Pijnlijk om met zo'n slechte column zoveel media-aandacht te krijgen.

De column van Ellian is ronduit zielig. Tweelettergrepig proza. Lijkt wel geschreven tijdens de cursus 'Nederlands voor debielenanderstaligen'.
pi_60971077
Ja, het is een droevige boel.
  Admin woensdag 20 augustus 2008 @ 07:21:23 #129
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_60972420
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:15 schreef X. het volgende:

Al leest toch niemand de Elsevier. Dus dat scheelt weer.
Wel,
Martijn_77

pi_60976423
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 07:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wel,
Martijn_77
oh, is hij dat
pi_60979952
oplopers hier
looooooooooooooooool lol
pi_93350900
Meneer Ellian is weggetrapt bij de NRC. Eindelijk. Deze excuus-allochtoon kan bij het grof vuil. Terecht. Wat moet een kwaliteitskrant met stukjes van de hand van een randdebiel die niet begrijpend kan lezen. Meneer vond dat ik Halsema had bedreigd. De Hoofdofficier van Justitie (die wél begrijpend kan lezen) oordeelde echter anders. "Uit de column viel voldoende duidelijk op te maken, dat er niet écht een oproep tot brandstichting werd gedaan." Hufter Ellian heeft zijn mislukte schotschrift echter nooit gecorrigeerd. Feit blijft, dat ook van een pratende (of, zo u wilt: schrijvende) hoop stront als meneer Ellian uiteindelijk toch wel afscheid wordt genomen. Ga de held maar ergens anders uithangen, met je grote bek. Lybië ofzo. Kijken of je écht een kerel bent, meneer Ellian...
  Admin zaterdag 26 februari 2011 @ 15:50:37 #133
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_93350990
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Meneer Ellian is weggetrapt bij de NRC. Eindelijk. Deze excuus-allochtoon kan bij het grof vuil. Terecht. Wat moet een kwaliteitskrant met stukjes van de hand van een randdebiel die niet begrijpend kan lezen. Meneer vond dat ik Halsema had bedreigd. De Hoofdofficier van Justitie (die wél begrijpend kan lezen) oordeelde echter anders. "Uit de column viel voldoende duidelijk op te maken, dat er niet écht een oproep tot brandstichting werd gedaan." Hufter Ellian heeft zijn mislukte schotschrift echter nooit gecorrigeerd. Feit blijft, dat ook van een pratende (of, zo u wilt: schrijvende) hoop stront als meneer Ellian uiteindelijk toch wel afscheid wordt genomen. Ga de held maar ergens anders uithangen, met je grote bek. Lybië ofzo. Kijken of je écht een kerel bent, meneer Ellian...
^O^ ^O^
Femke en GL kunnen ook niet lezen trouwens, want ze wilden rond verkeizingstijd niet met dat verderfelijke FOK! praten :')

Good for you Driek ^O^

pi_93351329
Ik proef enige rancune...
pi_93351585
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Femke en GL kunnen ook niet lezen trouwens, want ze wilden rond verkeizingstijd niet met dat verderfelijke FOK! praten :')

Good for you Driek ^O^
Het voelt als een soort rehabilitatie.

1. In het gelijk gesteld door de Hoofdofficier van Justitie
2. ROVER-drankorgel Michale vd Vlis opgesodemieterd binnen zijn termijn
3. GL hypocriet Halsema opgerot
4. Schrijvende hoop stront Ellian bij de NRC weggetrapt

O, en ik? Ik doe weer gewoon volop mee in de samenleving. Als Manager Columns bij FOK! en als mede-oprichter van de Maatschappij Voor Beter OV, vanuit welke hoedanigheid ik weer net zo vaak praat met pers en met beslissers in en om de OV-sector.

Ja. Met mij gaat het (na een diep persoonlijk dal, dat zal ik nooit ontkennen, want ik heb het heel zwaar voor mijn kiezen gehad) gewoon weer heel erg goed. Vooral doordat ik mij omgeven weet door fantastische mensen: hier bij FOK!, in de OV-sector en natuurlijk in het bijzonder in mijn privé-leven, met mijn fantastische echtgenote en zeer puike vrienden en vriendinnen.

Eind goed, al goed.
pi_93351719
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:58 schreef Boldface het volgende:
Ik weet niet, of rancune helemaal het goede woord is. Maar ik heb gewoon gelijk gekregen en de mensen die mij destijds hebben genaaid, ruimen stuk voor stuk het veld. Dat ik daar een enkele keer mijn vreugde nog over uit, is begrijpelijk. Ik vraag ook enig begrip daarvoor. Destijds was ik als aangeschoten wild niet echt in een positie om mij te verdedigen. Maar nu wel.
pi_93352188
Schrijf er een column over! Of een boek.

Ik wacht wel op de dvd, je schrijfstijl is onleesbaar.
pi_93352338
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2008 17:28 schreef Drugshond het volgende:
Ow, dat kan ik nu ook wel onthullen. De mods en admins treft geen enkele blaam.

Ik schreef mijn Driek Oplopers-columns met nadrukkelijke toestemming van het ROVER-bestuur. Voorzitter Michael van der Vlis heeft een zeer enstig drankprobleem en heeft op zekeren dag mijn identiteit per ongeluk onthuld. Ten tijde van het gedoe wist hij zich dat niet meer te herinneren, trouwens...
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:26:19 #139
111382 Ofyles2
pi_93357828
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:58 schreef Boldface het volgende:
Geen rancune, Ellian had teveel tijd...
pi_93359555
quote:
Aiii..... dat levert mij een loyaliteitsconflict op.
Zowel Driek al Afshin staan op mijn niet al te lange lijst van favoriete stukjesschrijvers. Niet dat ik het altijd 100% met ze eens ben, maar van het lezen van een andere mening dan die van jezelf wordt niemand slechter.

Maar ik gun je je revanche!

(P.S. Kun je "die hoop stront" niet strikken voor een column op Fok ?)
-
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:31:50 #141
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_93368026
quote:
:D!
Eind goed, al goed, kennelijk.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 27 februari 2011 @ 00:58:56 #142
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93374772
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ow, dat kan ik nu ook wel onthullen. De mods en admins treft geen enkele blaam.

Ik schreef mijn Driek Oplopers-columns met nadrukkelijke toestemming van het ROVER-bestuur. Voorzitter Michael van der Vlis heeft een zeer enstig drankprobleem en heeft op zekeren dag mijn identiteit per ongeluk onthuld. Ten tijde van het gedoe wist hij zich dat niet meer te herinneren, trouwens...
Mooi clubje dat Rover. :')
  zondag 27 februari 2011 @ 01:01:09 #143
111382 Ofyles2
pi_93374869
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mooi clubje dat Rover. :')
En ook besluiteloos.

Dat de ANWB durft op te komen voor de OV-reiziger, terwijl ROVER alleen maar blaft is een nieuwe schandvlek voor Michael 'Tien glazen absint' van der Vlis en zijn drinkebroers...
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 02:07:24 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93377243
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2008 17:28 schreef Drugshond het volgende:
lol
  zondag 27 februari 2011 @ 02:12:42 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_93377402
Ik denk dat Elian bij Volk & Vaderl Elsevier nog steeds meer dan welkom is :')
Yankee go home!
  zondag 27 februari 2011 @ 03:18:35 #146
111382 Ofyles2
pi_93378865
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 02:12 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat Elian bij Volk & Vaderl Elsevier nog steeds meer dan welkom is :')
Ik mag hoofdredacteur Peter Vandermeersch nu al.

Zijn voorganger Ben Knapen had tal van compromissen gesloten met Ellian...
pi_93412065
Waarom is Elian ontslagen?

Zal hem niet missen trouwens.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:29:10 #148
111382 Ofyles2
pi_93412452
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:23 schreef Schadenfreude het volgende:
Waarom is Elian ontslagen?

Zal hem niet missen trouwens.
De hoofdredacteur vond hem misschien ook verzuurd en wraakachtig...
pi_93412960
Ok, wisseling van de wacht dus? Het kwam op mij over alsof hij op staande voet ontslagen was vanwege een column.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:41:27 #150
111382 Ofyles2
pi_93413426
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Schadenfreude het volgende:
Ok, wisseling van de wacht dus? Het kwam op mij over alsof hij op staande voet ontslagen was vanwege een column.
Onder Ben Knapen was Ellian blijven zitten. Knapen had meer oog voor de euro's dan de lezers.

Ik ben zeer tevreden met Peter Vandermeersch. Belg, compromisloos, ondiplomatiek, effectief, efficiënt...
  maandag 28 februari 2011 @ 01:28:17 #151
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_93425127
1
2
3
4
1. In het gelijk gesteld door de Hoofdofficier van Justitie
2. ROVER-drankorgel Michale vd Vlis opgesodemieterd binnen zijn termijn
3. GL hypocriet Halsema opgerot
4. Schrijvende hoop stront Ellian bij de NRC weggetrapt

a) Goed om te horen dat je uit je dal bent. Nooit leuk, zo'n situatie.
b) Ik ben het met de HvJ eens.
c) Je taalgebruik in het door mij geselecteerde deel vind ik dan wel weer jammer.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_93425511
Fok is een jongerensite? :@
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 28 februari 2011 @ 01:50:46 #153
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_93425599
Dat weet ik. Maar dat maakt het taalgebruik naar mijn mening niet ineens ok. (Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt?)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:23:24 #154
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_93431008
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 01:50 schreef Bargehassus het volgende:
Dat weet ik. Maar dat maakt het taalgebruik naar mijn mening niet ineens ok. (Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt?)
Krachttermen hadden inderdaad een klein tikkie minder gekund, constateer ik nu ook. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')