Zo gaat dat in Nederland, Als je een satire maakt die voor een grappige bedoeling heeft kan dat je alles kosten.quote:HILVERSUM - Reizigersvereniging Rover heeft Rikus Spithorst uit zijn functie als woordvoerder ontheven. Dat heeft de reizigersorganisatie zondag laten weten.
Spithorst kwam in opspraak omdat hij onder het pseudoniem DriekOplopers een column op de jongerensite Fok.nl schreef waarin hij opriep het woonhuis van fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks in brand te steken.
Rover stelt in een persbericht dat de column van Spithorst weliswaar ‘was bedoeld als satire, maar als zodanig onvoldoende herkenbaar was en hoe dan ook iets waar ROVER niet mee geassocieerd wenst te worden.’
‘ROVER-voorzitter Michael van der Vlis had hem eerder verzocht daar op Nova, waar hij ter toelichting was uitgenodigd, volledig en ondubbelzinnig afstand van te nemen en zijn diepe excuses aan te bieden.
Dat heeft hij onvoldoende gedaan en dus heeft de voorzitter hem per onmiddellijk van dat woordvoerderschap ontheven’, meldt de reizigersvereniging.
De Amsterdamse PvdA zette zaterdag ook een punt achter de samenwerking met de voormalige Rover-voorlichter. Hij schreef elke veertien dagen een column op de website van de partij, maar daar is nu een einde aangekomen.
Spithorst stelde zaterdagavond in het actualiteitenprogramma Nova dat de column satirisch bedoeld was en dat hij nooit de bedoeling heeft gehad de GroenLinks-politica op te blazen.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:51 schreef Fliepke het volgende:
zoooo, zullen we wel veel columns van hem zien de komende tijd. Tijd zat in ieder geval
Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:46 schreef remlof het volgende:
Schandalig zoals Rikus door NOVA onderuit werd gehaald. Hij moest en zou sneuvelen met die vooringenomen manier van interviewen.
Het beste wat Femke kan doen is kersen plukken, want ze gaat nu wel over lijken door Wijnand Duyendak te beschermen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:21 schreef JohnDope het volgende:
Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
als Nederland het enige land is dat je kent wel ...quote:
Ik vreet mezelf op van woede; ik doe niet mee aan stemmingmakerij.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zielige fokkers hier. Fokkers moeten DOOODDDD
Zo goed![]()
en jij geeft driek de rol van klokkenluider? Dies gek!quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.
Echt een scheve verhouding: klokkenluiders worden afgeschoten terwijl criminelen ten koste van anderen nog een mooie loopbaan kunnen opbouwen.
Ik zou niet zover gaan als Rikus Spithorst, maar ik zou wel een cursiefje schrijven om GroenLinks te rampeneren.
Iemand moet gewoon Stanislav Bernikov op die gast afsturen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:19 schreef GasTurbine het volgende:
Duyvendak, inbreker, terrorist en bedreiging van de democratie krijgt 6 jaar niks-doengeld. Uiteindelijk belandt hij ergens bij een europese denktank oid en gaat verder met zijn leven.
Dat dus.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
Ga toch weg. Bij GL is het terreur en nu een spiegel. Je hebt zelf niet eens door hoe dubbel je moraal is. Beide partijen veroordelen kan tegenwoordig niet meer?quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.
Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
Misschien is het pseudoniem van Rikus Spithorst niet origineel genoeg. En dat heeft hem genekt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:28 schreef Drugshond het volgende:
Vraag me eerder af hoe het voor de schermen bekend is geworden dat DriekOplopers woordvoerder van Rover was. Wat dat betreft ben ik bijzonder zuinig met mijn personalia op het i-net. Ik geloof alleen dat de admins iets meer weten.... en sp3c (maar die vergeet toch alles).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |