abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60901017
quote:
HILVERSUM - Reizigersvereniging Rover heeft Rikus Spithorst uit zijn functie als woordvoerder ontheven. Dat heeft de reizigersorganisatie zondag laten weten.

Spithorst kwam in opspraak omdat hij onder het pseudoniem DriekOplopers een column op de jongerensite Fok.nl schreef waarin hij opriep het woonhuis van fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks in brand te steken.

Rover stelt in een persbericht dat de column van Spithorst weliswaar ‘was bedoeld als satire, maar als zodanig onvoldoende herkenbaar was en hoe dan ook iets waar ROVER niet mee geassocieerd wenst te worden.’

‘ROVER-voorzitter Michael van der Vlis had hem eerder verzocht daar op Nova, waar hij ter toelichting was uitgenodigd, volledig en ondubbelzinnig afstand van te nemen en zijn diepe excuses aan te bieden.

Dat heeft hij onvoldoende gedaan en dus heeft de voorzitter hem per onmiddellijk van dat woordvoerderschap ontheven’, meldt de reizigersvereniging.

De Amsterdamse PvdA zette zaterdag ook een punt achter de samenwerking met de voormalige Rover-voorlichter. Hij schreef elke veertien dagen een column op de website van de partij, maar daar is nu een einde aangekomen.

Spithorst stelde zaterdagavond in het actualiteitenprogramma Nova dat de column satirisch bedoeld was en dat hij nooit de bedoeling heeft gehad de GroenLinks-politica op te blazen.
Zo gaat dat in Nederland, Als je een satire maakt die voor een grappige bedoeling heeft kan dat je alles kosten.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:46:03 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_60901088
Schandalig zoals Rikus door NOVA onderuit werd gehaald. Hij moest en zou sneuvelen met die vooringenomen manier van interviewen.
Yankee go home!
pi_60901129
Ik vind het raar dat die kerel is ontslagen.

En ik vind het raar dat Halsema als een dolle naar de politie is gegaan, terwijl de terreurtak van groenlinks veel verder gaat.
Die columnist heeft Halsema gewoon een spiegel voor gehouden, nu kan ze een beetje ervaren hoe de slachtoffers van de groenlinks achterban zich voelen of gevoeld hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60901167
Zo gaat dat in Nederland
Ga je niet met hun akkoord, hoor je er niet bij en wordt je ontslagen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_60901199
Inderdaad only in the Netherlands.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:51:03 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60901204
zoooo, zullen we wel veel columns van hem zien de komende tijd. Tijd zat in ieder geval
pi_60901521
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:51 schreef Fliepke het volgende:
zoooo, zullen we wel veel columns van hem zien de komende tijd. Tijd zat in ieder geval
pi_60901604
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_60901822
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Opvallend hoe de brave burgers zich massaal schuldig maken aan hetgeen zij Duyvendak verwijten: adressen publiceren (telegraaf), oproepen tot brandstichting bij mensen thuis (de roverman) en het goedkeuren van bedreiging (reacties hierboven)
Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.

Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:25:30 #10
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60901920
Ik heb het sowieso niet op met milieu-activisten. Die moeten hoe dan behandeld worden als paria.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:27:37 #11
111382 Ofyles2
pi_60901972
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:46 schreef remlof het volgende:
Schandalig zoals Rikus door NOVA onderuit werd gehaald. Hij moest en zou sneuvelen met die vooringenomen manier van interviewen.
Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.

Echt een scheve verhouding: klokkenluiders worden afgeschoten terwijl criminelen ten koste van anderen nog een mooie loopbaan kunnen opbouwen.

Ik zou niet zover gaan als Rikus Spithorst, maar ik zou wel een cursiefje schrijven om GroenLinks te rampeneren.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:07 #12
111382 Ofyles2
pi_60902022
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:21 schreef JohnDope het volgende:

Opmerkelijk is wel dat Halsema nu politiebescherming krijgt en toen haar vrienden aanslagen pleegden op de verschillende vestigingen van de macro, deed justitie bijna niks wat betreft bescherming, waardoor o.a. het personeel risico liep.
Het beste wat Femke kan doen is kersen plukken, want ze gaat nu wel over lijken door Wijnand Duyendak te beschermen.
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 16:33:55 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60902090
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad only in the Netherlands.
als Nederland het enige land is dat je kent wel ...

niet dat ik het een goede zaak vind hoor maar dit soort dingen gebeuren over de hele wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:51:10 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60902423
Zielige fokkers hier. Fokkers moeten DOOODDDD

Zo goed
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:56:39 #15
111382 Ofyles2
pi_60902545
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zielige fokkers hier. Fokkers moeten DOOODDDD

Zo goed
Ik vreet mezelf op van woede; ik doe niet mee aan stemmingmakerij.

Ik wil gewoon dat criminelen als criminelen behandeld worden.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:03:21 #16
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60902675
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik het Duyvendak meer gewenst.

Echt een scheve verhouding: klokkenluiders worden afgeschoten terwijl criminelen ten koste van anderen nog een mooie loopbaan kunnen opbouwen.

Ik zou niet zover gaan als Rikus Spithorst, maar ik zou wel een cursiefje schrijven om GroenLinks te rampeneren.
en jij geeft driek de rol van klokkenluider? Dies gek! .

Maar goed, we leven nou eenmaal in een maatschappij waar mensen geen moeite meer nemen om te denken over wat ze zeggen. Het is toch allemaal vrijheid van meningsuiting. En vooral als het de groenen betreft mag er opeens gerust moord en brand jegens die mensen worden geroepen, want het zijn toch maar linksen.

Dit topic geeft het domme eenzijdige gebral weer eens goed weer.
put
your
clothes
on!
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:05:09 #17
111382 Ofyles2
pi_60902698
Nee, niet daarom schreeuw ik moord en brand.

Ik zou elke politicus, ongeacht de stroming, aan de boom hangen als blijkt dat hij zijn verleden subtiel verdraaid heeft.
pi_60902737
Zou hier nog een rechtszaak uit voortkomen?
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:19:42 #19
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60902985
Duyvendak, inbreker, terrorist en bedreiging van de democratie krijgt 6 jaar niks-doengeld. Uiteindelijk belandt hij ergens bij een europese denktank oid en gaat verder met zijn leven.

De columnist, die misbruik maakte van vrijheid van meningsuiting is al zijn banen kwijt en ontvangt voortaan een karig uitkeringkje.

Tyfusland.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:23:23 #20
111382 Ofyles2
pi_60903037
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:19 schreef GasTurbine het volgende:
Duyvendak, inbreker, terrorist en bedreiging van de democratie krijgt 6 jaar niks-doengeld. Uiteindelijk belandt hij ergens bij een europese denktank oid en gaat verder met zijn leven.
Iemand moet gewoon Stanislav Bernikov op die gast afsturen.
pi_60903104
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Dat dus.
Hypocrisie ten top.

Blijkbaar komt het nog niet door bij die mensen die ze allemaal denken te handelen vanuit hun overtuiging. Duyvendak, deze gast en de mensen die het bedreigen van Halsema goed praten terwijl toen duyvendak het deed het goed was. In die topics staat het vol met terreur, insinuaties dat alle linkse mensen criminelen zijn etc. Doet iemand het tegen Halsema is precies hetzelfde vergrijp ineens goed. Selectief je eigen straatje schoonvegen dat wordt er gedaan.

Bedreigingen horen niet van extreem recht, extreem links of ander fundamentalistisch gedrag. Daar zou geen discussie over mogelijk moeten zijn. Maar hier is de ene partij een terreurorganisatie en de andere partij een 'spiegel'.
Om te kotsen, de extreemlinksen, de columnist en de reacties die 1 van beide partijen goed proberen te praten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60903125
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Groenlinks heeft geen idee hoeveel schade zij en hun achterban hebben aangericht bij onschuldige burgers. En dan is het goed dat die autisten een keer een spiegel wordt voorgehouden.

Ga toch weg. Bij GL is het terreur en nu een spiegel. Je hebt zelf niet eens door hoe dubbel je moraal is. Beide partijen veroordelen kan tegenwoordig niet meer?
Je moet een partij kiezen ofzo?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:28:13 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60903130
Vraag me eerder af hoe het voor de schermen bekend is geworden dat DriekOplopers woordvoerder van Rover was. Wat dat betreft ben ik bijzonder zuinig met mijn personalia op het i-net. Ik geloof alleen dat de admins iets meer weten.... en sp3c (maar die vergeet toch alles).
pi_60903157
Overigens is het aan de organisaties waarvoor hij werkt om te beslissen of hij wel of niet kan blijven. Keuzevrijheid van de werkgever. Ik zou als werkgever niet zo iemand in dienst willen hebben, ongeacht of hij de wet wel of niet heeft overtreden. Bij duyvendak precies hetzelfde.
And that is the news.''
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:30:00 #25
111382 Ofyles2
pi_60903170
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:28 schreef Drugshond het volgende:
Vraag me eerder af hoe het voor de schermen bekend is geworden dat DriekOplopers woordvoerder van Rover was. Wat dat betreft ben ik bijzonder zuinig met mijn personalia op het i-net. Ik geloof alleen dat de admins iets meer weten.... en sp3c (maar die vergeet toch alles).
Misschien is het pseudoniem van Rikus Spithorst niet origineel genoeg. En dat heeft hem genekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')