Het gaat toch juist om de vergeving van zonden, ook bij het jodendom?quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Bevallen gaat moeizaam, mensen zijn niet onsterfelijk, de aarde is moeilijk te bewerken... het gevolg van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva. Maar dat impliceert geen erfzonde. Elk mens heeft volgens het Jodendom in die wereld de kans om een goed mens te zijn.
Nee, ik zie dat niet als invloeden. Zo'n beetje al het heidense zie ik als een soort slappe, perverse, misvormde of halfbakken kopie van het origineel. Chronologie is voor mij ook geen punt. Als in een heidense religie iets voorkomt wat je pas later bij de bijbel tegenkomt (zoals bijv. enkele titels van Horus die ook aan Jezus Christus gegeven werden), is dat voor mij geen bewijs dat de bijbel dingen uit de religie van Horus gejat heeft of dat er sprake is van invloed. Satan weet genoeg dingen om dat vantevoren al te implementeren in zijn eigen religies. Hij kan zelfs niets origineels bedenken omdat hij volledig van God is afgesneden, dus alles wat je tegenkomt valt wel te koppelen aan de bijbel. Maar de bijbel beschrijft voor mij het origineel, de waarheid, en de rest is er een slechte misvormde kopie of counterfeit van.quote:Overigens, een vraag voor jou: wat vind je van al die externe invloeden van andere religies op het Joodse scheppingsverhaal? ( en andere Bijbelverhalen) Bijvoorbeeld al die Babylonische invloeden? Zie je daar dan weer niets heidens in? De regenboog van Noach, de tehom ( volgens veel bijbelwetenschappers etymologisch verwant met Tiamat ) , het boetseren van de mens uit de aarde, de tuin van Eden, de slang, etc etc?
Die chronologie doet er dus niet toe. De babyloniërs hebben ook een zondvloedverhaal, en zoveel andere volkeren, maar alleen de ark van de bijbel is zeewaardig, perfect zeewaardig zelfs. Dus wat doet die chronologie er nou werkelijk toe. In de spirituele dimensie speelt dat geen rol, Satan kent Jezus, kent God, en kon die kennis vantevoor al toepassen.quote:Ik legde dit een tijdje terug aan Stormseeker voor, die erop antwoordde dat wellicht de invloed andersom was. Wat nogal een ontwijkend antwoor is, aangezien het scheppingsverhaal van de Joden betrekkelijk jonger is dan die van de Babyloniërs.
Maar misschien wordt dat specifieke deel dan niet bedoeld met 'in het evenbeeld van', toch? Ik denk dat het feit dat wij heerschappij en de mogelijkheid tot het voortbrengen van leven hebben gekregen bedoeld is met 'in het evenbeeld van'. De engelen hadden namelijk beide eigenschappen niet. Zonde is het gevolg van vrije wil, welke vereist is als je ware liefde wil ontvangen, en dat wil God van zijn eigen schepselen.quote:Omdat mens zondigt, natuurlijk.
Ok.quote:Nee, daar staat het niet "vrij helder". Als dat er wel had gestaan, dan had het niet als dogma hoeven worden geponeerd door de Christelijke kerk, en hadden de Joden daarbij zelf al hier een theologie over ontwikkeld. Het is 1 specifieke interpretatie. In het oude testament zul je, op wellicht 1 of 2 regels na die in iets als een erfzonde zouden kunnen wijzen, het concept niet tegen. Dat is een Christelijke invulling.
Dat onderscheidt natuurlijk wel de denominaties: de nadruk die je op bepaalde stukken tekst legt.
Dat is het begin. Maar zonder goede vruchten te dragen is je geloof dood. Wij hebben geen geritualiseerde handelingen of echte verplichtingen, als je dat bedoelt.quote:In het Christendom staat veel meer aanvaarding centraal, wat glashelder wordt uitgebeeld in de misdadiger die naast Jezus hangt. Het jodendom en de islam kennen die nadruk niet.
Ja , maar daarnaast zorgt die communicatie zorgt voor een transformatie van je hele wezen. Je sterft dus spiritueel en je wordt uit de Geest geboren. Op die manier word je hersteld naar de oorspronkelijke vorm waarin je van nature gehoorzaam bent aan God. Dat is heiligmaking.quote:Maar die communicatie moet er uiteindelijk voor gaan zorgen dat je Jezus als Goddelijk ziet, dat je de erfzonde aanvaardt, etc. Dat zijn constructies die nogal dubieus zijn.
Dat komt omdat ik heel veel dingen die hij zegt heel sterk herken in mijn eigen ervaringen en observaties. Zoals hij bepaalde processen beschrijft, de staat waarin mensen zich verkeren, dat leven naar het vlees en in de geest etc. Ik maakte die veranderingen zelf door en las naderhand die stukken van Paulus. Die waren gewoon perfect in overeenstemming met wat ik zelf meemaakte. Ik denk dus dat Paulus ook sterk vanuit zijn eigen ervaringen en observaties heeft geschreven, het christen-zijn in de praktijk weergeeft, en ik heb dezelfde ervaringen. 'It makes sense to me'.quote:Ik vind het ergens wel vreemd en selectief dat jij nogal een complotdenker bent en wantrouwend bent tegenover nogal wat instanties, maar Paulus als perfecte invuller van Jezus Zijn leer ziet. Daar is namelijk ook nogal wat op aan te merken.
Ja. Maar die zonden zijn het gevolg van je daden. En die zijn niet als een soort geslachtsziekte door Adam aan de mensheid doorgegeven.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het gaat toch juist om de vergeving van zonden, ook bij het jodendom?
[..]
Ja, maar nou ga je invloeden van andere religies op het Jodendom en Christendom afdoen met Satan. Da's wel heul erg makkelijk hé.quote:Nee, ik zie dat niet als invloeden. Zo'n beetje al het heidense zie ik als een soort slappe, perverse, misvormde of halfbakken kopie van het origineel. Chronologie is voor mij ook geen punt. Als in een heidense religie iets voorkomt wat je pas later bij de bijbel tegenkomt (zoals bijv. enkele titels van Horus die ook aan Jezus Christus gegeven werden), is dat voor mij geen bewijs dat de bijbel dingen uit de religie van Horus gejat heeft of dat er sprake is van invloed. Satan weet genoeg dingen om dat vantevoren al te implementeren in zijn eigen religies. Hij kan zelfs niets origineels bedenken omdat hij volledig van God is afgesneden, dus alles wat je tegenkomt valt wel te koppelen aan de bijbel. Maar de bijbel beschrijft voor mij het origineel, de waarheid, en de rest is er een slechte misvormde kopie of counterfeit van.
[..]
Het zondvloedverhaal is maar een erg klein deel ervan. Ik heb het over talloze andere conceptenquote:Die chronologie doet er dus niet toe. De babyloniërs hebben ook een zondvloedverhaal, en zoveel andere volkeren, maar alleen de ark van de bijbel is zeewaardig, perfect zeewaardig zelfs. Dus wat doet die chronologie er nou werkelijk toe. In de spirituele dimensie speelt dat geen rol, Satan kent Jezus, kent God, en kon die kennis vantevoor al toepassen.
[..]
Dat weet ik, dat benadrukt Paulus oa ook in zijn brief aan de Romeinen.quote:Dat is het begin. Maar zonder goede vruchten te dragen is je geloof dood. Wij hebben geen geritualiseerde handelingen of echte verplichtingen, als je dat bedoelt.
[..]
Natuurlijk. Dat stelde ik al eerder in een ander topic: Paulus is het voorbeeld van iemand die rigoreus zijn leven om heeft gegooid. Zoals jij. En vele andere mensen. Maar dat zegt natuurlijk niet dat Paulus de correcte interpretatie van Jezus Zijn leer heeft.quote:Dat komt omdat ik mijn eigen ervaringen en observaties heel sterk herken in heel veel dingen die hij zegt. Zoals hij bepaalde processen beschrijft, de staat waarin mensen zich verkeren, dat leven naar het vlees en in de geest etc. Ik maakte die veranderingen zelf door en las naderhand die stukken van Paulus. Die waren gewoon perfect in overeenstemming met wat ik zelf meemaakte. Ik denk dus dat Paulus ook sterk vanuit zijn eigen ervaringen en observaties heeft geschreven, het christen-zijn in de praktijk weergeeft, en ik heb dezelfde ervaringen.
Zijn gevoelens van jaloezie ook een daad? Zijn bepaalde vormen van niet-liefde, zoals gevoelens van haat en egoïsme, nog wel daden te noemen? Kun je daar zelf iets aan doen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Maar die zonden zijn het gevolg van je daden. En die zijn niet als een soort geslachtsziekte door Adam aan de mensheid doorgegeven.
Dat is niet afdoen, dat is de spirituele wereld en invloeden daaruit mee laten tellen in de ontwikkeling van de geschiedenis. Als je dat niet doet hoef je ook niet in God te geloven.quote:Ja, maar nou ga je invloeden van andere religies op het Jodendom en Christendom afdoen met Satan. Da's wel heul erg makkelijk hé.
Laten we ervan uitgaan dat het scheppingsverhaal klopt. Dan zijn die verhalen overgeleverd vanaf de eerste 2 mensen. Dan is niet gek dat je ongeveer hetzelfde verhaal tegenkomt op verschillende plaatsen. Het feit dat het op plaats a eerder is opgeschreven of opgeschreven en bewaard dan op plaats b wil niet zeggen dat b het gevolg is van a. Als je niet in het scheppingsverhaal gelooft wordt het natuurlijk een ander verhaal.quote:Ik vraag je het nog es: zet het feit dat veel concepten uit het scheppingsverhaal ook in Babylonische mythes voorkomen en dat het waarschijnlijk tijdens Babylonische ballingschappen is geschreven je niet tot nadenken? Alles lijk je met een kritische blik te bekijken, maar zodra het de kern betreft, jouw Christendom, zet je je joker in: "Satan". Dat komt op mij simpel over.
Op die manier is er 0,0 kritiek te geven op feitelijkheden van jouw religie.
Geen argument voor de betrouwbaarheid van het verhaal? Het lijkt me sterk dat de babyloniërs met een kubus aan kwamen zetten en dat in de bijbel dan ineens een perfect zeewaardig exemplaar tevoorschijn komt, waarvan de verhoudingen tot op vandaag gebruikt worden omdat deze voor perfecte stabiliteit zorgen.quote:Het zondvloedverhaal is maar een erg klein deel ervan. Ik heb het over talloze andere conceptenMooi dat die boot van Noach zeevaardig was, maar dat is geen argument.
Hoezo niet? Als Jezus persoonlijk met hem aan de gang is gegaan en hem alles heeft gelerd, en met mij ook en met vele anderen en ons heeft Hij ook alles geleerd, en wij herkennen ons daardoor allemaal in hoe Paulus het beschrijft, zou het dan niet zo kunnen zijn dat die leer gewoon klopt omdat dat de manier is waarop Jezus te werk gaat? Als je niet in Jezus gelooft, wordt het natuurlijk een ander verhaal.quote:Natuurlijk. Dat stelde ik al eerder in een ander topic: Paulus is het voorbeeld van iemand die rigoreus zijn leven om heeft gegooid. Zoals jij. En vele andere mensen. Maar dat zegt natuurlijk niet dat Paulus de correcte interpretatie van Jezus Zijn leer heeft.
Wat jij in zekere zin ook?quote:In zekere zin ik ook, want ik stond tot een tijdje geleden bijzonder negatief tegenover religie en Christendom in het algemeen
Het is duidelijk verkracht op cruciale punten ( heilige geest )en een totaal andere weg ingeslagen na die verkrachting met kromme uitkomsten , het komt niet overeen met mijn hart en dat is toch wel het belangrijkste .quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is dat saracastisch bedoeld en begrijp je het niet of vind je het echt verhelderend?
AMEN.quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is duidelijk verkracht op cruciale punten ( heilige geest )en een totaal andere weg ingeslagen na die verkrachting met kromme uitkomsten , het komt niet overeen met mijn hart en dat is toch wel het belangrijkste .
Voor mij leiden alle wegen naar god en is de waarheid overal te vinden , dat zou wel zo rechtvaardig zijn .
Nog nooit heeft een boek of een religie iemand tegengehouden om te moorden en om niet egoistisch te zijn , dat zijn toch zaken die je in jezelf moet vinden of je nou christelijk bent of islamitisch of een oerbron hebt of hlemaal niet gelooft .
Jij bent ervan overtuigt dat het niet uitmaakt wat je doet als je maar gelooft en ik ben ervan overtuigt dat het niet uitmaakt wat je gelooft maar wat je doet .
Ik zie mijn kern als goed en jij als slecht en zondig .
Het belangrijkste, ik kan leven met wat ik geloof , wat ik geloof manifesteert zich in mijn leven ,
daar pluk ik de vruchten van , meer telt niet voor mij .
Je hebt het steeds over de nwo maar alles wat negatief zou zijn aan de nwo bestaat al , je beschrijft de wereldstructuur van het heden en het verleden .
Ik kan de wereld om mij heen en mensen niet veranderen , alleen mezelf .
Juist omdat er een hogere macht is , maak ik me geen zorgen om bijv de nwo .
Meer eenheid is juist goed voor de wereld in mijn ogen , als het ergens tijd voor is , dan is het dat wel .
Dit is overdrijven, zeker in die oudere vorm van religie's was er helemaal geen je bent schuldig als je op een mier trapt, er was een geven en nemen, dat dat in balans was, de aarde niet slopen, maar ook niet dat je nergens gebruik van mag maken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Moedera arde en vader zon ja. De new world order wordt Gaia worship. Al Gore is er een fervent aanhanger van.
[..]
Het klinkt ook heel utopisch, ik was het er volledig mee eens als new ager. In werkelijkheid is het een complete beperking van vrijheid. Dat jij moeder aarde ook heilig vind is heel mooi, dat houdt echter ook in dat jij je als mens niet schuldig mag maken aan het bevuilen ervan. Dat houdt in dat 90% van het aardoppervlak verboden terrein wordt. Dat is voor de bomen, de planen, de insecten en de andere dieren bedoeld. Jij als mens mag totaal geen schade aanrichten. Als jij dus op een mier gaat staan ben je al bezig met heiligschennis. Dus praktisch alle natuur wordt verboden terrein voor de burger. Het gaat zelfs zover dat jij schuldig bent tot je onschuld bewezen is. Je moet dus kunnen bewijzen dat je niet op een mier hebt gestaan. Dat is de wet op zijn kop.
Maa het doel bleef die tuinman te zijn, goed voor die aarde en haar wezens te zijn, dat is de weg van god.quote:Nee, de mens is als een tuiman in Eden gezet. Het was de bedoeling dat we er iets moois van zouden maken met onze creatieve geesten. Door de zondeval hebben we er echter een gigantische puinhoop van gemaakt.
De zoon van god die op aarde komt, vrede predikt, verlossing brengt, het is al 1001 keer gedaan...serieus, oude wijn in nieuwe vaten, keer op keer op keer op keer, in de heidense geloven, in de abrahamistische geloven.quote:Ja het is de mysteriereligie uit babylon, perzië, griekenland, india, etcetera.
[..]
Het christendom is niet oude wijn in nieuwe vaten, voor Jezus is er nooit iemand geweest met dezelfde leer. New age is oud heidens pantheïsme uit babylon.
Spreek ik over politiek, je zou toch moeten weten dat ik het niet op heb met hoe politiek bezig is.quote:Maar wat is balans in de praktijk? Verdiep je daar ook in. Jouw utopische voorstelling van balans is niet datgene waar onze politiek leiders met dezelfde filosofie naar streven. Zo zien zij een wereldbevolking van 6 miljard niet als gebalanceerd. Daarom staat er een nucleaire oorlog in combinatie met hongersnoden en pestilentieën op het programma die ongeveer 70% of meer uit moet roeien. Dat is balans met de natuur. Zet dat de hele filosofie en de mensen die hem uitvoeren niet in een ander perspectief?
Er zijn dorpen, plekken gevonden waar de moeder cultuut heerste en waar geen enkel echt wapen gevonden is, geen enkel oorlogstuig, gereedschappen ja, jachtspullen ja, oorlogstuig, nee.quote:Alsof de heidense religies gebaseerd op de moedergodinnencultus geen oorlog voerden. Dit is grote onzin.
Nee, dat zit in de mens ingebakken. Maar je kunt je daartegen verzetten. Je hoeft bij voorbaat niet te worden afgerekend onder het motto "je bent al zondig". Het moet in je leven blijken of je sterk genoeg bent om je tegen je menselijke aard te verzetten en naar Gods wil te levenquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zijn gevoelens van jaloezie ook een daad? Zijn bepaalde vormen van niet-liefde, zoals gevoelens van haat en egoïsme, nog wel daden te noemen? Kun je daar zelf iets aan doen?
[..]
Jij ziet overal Satan in wat je geloof tegenspreekt. Je laatste zin slaat als een tang op een varken. Zodra de feitelijkheden van je religie in het bedwang komen, zet je Satan in. Dat is niet "de spirituele wereld en invloeden daaruit mee laten tellen".quote:Dat is niet afdoen, dat is de spirituele wereld en invloeden daaruit mee laten tellen in de ontwikkeling van de geschiedenis. Als je dat niet doet hoef je ook niet in God te geloven.
[..]
Nou ja, zoals je weet ben ik geen creationist.quote:Laten we ervan uitgaan dat het scheppingsverhaal klopt. Dan zijn die verhalen overgeleverd vanaf de eerste 2 mensen. Dan is niet gek dat je ongeveer hetzelfde verhaal tegenkomt op verschillende plaatsen. Het feit dat het op plaats a eerder is opgeschreven of opgeschreven en bewaard dan op plaats b wil niet zeggen dat b het gevolg is van a. Als je niet in het scheppingsverhaal gelooft wordt het natuurlijk een ander verhaal.
[..]
Waarom is dat sterk? Het verhaal kent veel meer onderlinge verschillenquote:Geen argument voor de betrouwbaarheid van het verhaal? Het lijkt me sterk dat de babyloniërs met een kubus aan kwamen zetten en dat in de bijbel dan ineens een perfect zeewaardig exemplaar tevoorschijn komt, waarvan de verhoudingen tot op vandaag gebruikt worden omdat deze voor perfecte stabiliteit zorgen.
[..]
Paulus heeft een vorm van Jezus' leer gebracht die veel mensen aanspreekt. Het hamert op onze zondige aard, het biedt verlossing daarvoor aan, en beter nog: het belooft ook nog een leven hierna als je je hieraan houdt.quote:Hoezo niet? Als Jezus persoonlijk met hem aan de gang is gegaan en hem alles heeft gelerd, en met mij ook en met vele anderen en ons heeft Hij ook alles geleerd, en wij herkennen ons daardoor allemaal in hoe Paulus het beschrijft, zou het dan niet zo kunnen zijn dat die leer gewoon klopt omdat dat de manier is waarop Jezus te werk gaat? Als je niet in Jezus gelooft, wordt het natuurlijk een ander verhaal.
[..]
Mijn kijk op het Christendom is ook redelijk radicaal verandert.quote:Wat jij in zekere zin ook?
Het is niet helemaal waar date r geen aandacht aan besteed wordt, het spirituele deel wordt wel vrij weinig aandacht aan besteed, maar ik weet nok van Link(zo heet dat geloof ik) dat er een docu-serie was over het bedrijfsleven en dan over die echt grote jongens en hoeveel macht daarin rond gaat, hoe sterk dat met politiek verweven was.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:57 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist ook zo opvallend dat er geen enkele tv-zender aandacht aan schenkt, van de NOS denk ik ook dat ze toch redelijk onafhankelijk zijn en niet gebonden zijn aan een of andere duistere organisatie zodat ze media brengen die niet juist is.
Pentragrammen satanisch?????????quote:
Herkenbaar....quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat ik zelf niet vaak genoeg zie dat ik mij er schuldig aan maak. Dagelijks zelfs betrap ik mij op dingen waarvan ik denk: dat zie je soms in een ander, je vindt het niet leuk en toch doe je nu hetzelfde.
En dan de "ja maar" in jezelf. Om gevolgt te worden door een: "niks maar"
Het omgekeerde pentagram stelt het negatieve aspect voor.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Pentragrammen satanisch?????????
Hoe kom je er bij in godensnaam, het pentagram is zoveel ouder dan welk geloof dan ook in de duivel, het is een prachtig symbool, 1 van de oudste heilige symbolen die er bestaat.
Grofweg gezegd staat met de punt naar boven het voor geest boven materie en andersom voor materie boven geest.
Het heeft NIETS met de duivel te maken, je linkt alles aan het christendom die zoveel nieuwer is als deze dingen, die die dingen zwart heeft gemaakt, notabene was dat de katholieke kerk waaraan je zo'n hekel hebt die dat gedaan heeft.
Hand in hand met massamoorden e.d heeft de oude katholieke kerk zijn uiterste best gedaan deze vreedame symbolen te besmeuren en jij rent er achteraan.
En wat doet jou vermoeden dat ik in eerste instantie niet exact dezelfde reactie vertoonde zoals jij, haushofer en iedereen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:12 schreef ToT het volgende:Heerlijk, nog even voor ik naar het werk ga ff snel dit topic checken...
Okee, dus alle oeroude geloofsstromingen die allemaal eigenschappen hadden die het Christelijk geloof later kopieerde ook had, waren dus allemaal leugens van satan die hij voor zijn afzondering van God en Jezus al allemaal van hen geleerd had en van te voren heeft toegepast om het Christelijk geloof als niet origineel over te laten komen?
Zoals Haushoffer al zei: dat is wel HEUL erg makkelijk! En je beschuldigt ONS er van dat we niet nadenken?
Het is een makkelijk geloof als je dingen die je niet kunt verklaren allemaal op misleiding van satan afschuift.
Het doet me denken aan de oudere generaties gelovigen: als die iets niet konden verklaren, werd er altijd gezegd: "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!", tot vervelens toe.
Maar is jouw hart een alleswetend, allesoverziend, feilloos orakel? Of komen er ook wel eens minder leuke dingen uit, zoals jaloezie, haat, egoïsme, gierigheid en andere dingen die eigenlijk niet zo goed zijn? Hoe komt dat dan?quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is duidelijk verkracht op cruciale punten ( heilige geest )en een totaal andere weg ingeslagen na die verkrachting met kromme uitkomsten , het komt niet overeen met mijn hart en dat is toch wel het belangrijkste .
Waarom zou dat rechtvaardig zijn? Wat als verschillende wegen verschillende handelingen als gevolg hebben, waarbij je bijvoorbeeld je medemens onrechtvaardig behandelt. Is het dan nog steeds rechtvaardig?quote:Voor mij leiden alle wegen naar god en is de waarheid overal te vinden , dat zou wel zo rechtvaardig zijn .
Hoe weet jij dat? Ken jij alle mensen die ooit geleefd hebben en weet jij exact wat ze gedaan hebben en waarom? Ben jij God?quote:Nog nooit heeft een boek of een religie iemand tegengehouden om te moorden en om niet egoistisch te zijn ,
In de bijbel staat ook dat je niet moorden, dat je van elkaar moet houden als van jezelf etcetera. Toch vind jij de bijbel niet overeenkomen met wat er in je hart speelt. Waarom deze tegenstelling?quote:dat zijn toch zaken die je in jezelf moet vinden of je nou christelijk bent of islamitisch of een oerbron hebt of hlemaal niet gelooft .
Hoe bedoel je 'dat het niet uitmaakt wat je doet'?quote:Jij bent ervan overtuigt dat het niet uitmaakt wat je doet als je maar gelooft en ik ben ervan overtuigt dat het niet uitmaakt wat je gelooft maar wat je doet .
Waarom doe je dan ook weleens slechte dingen?quote:Ik zie mijn kern als goed en jij als slecht en zondig .
Dat geldt voor mij ook en dat is al zolang ik bezig ben met spiritualiteit. Als je er intensief mee bezig bent beïnvloedt t je leven zeer sterk.quote:Het belangrijkste, ik kan leven met wat ik geloof , wat ik geloof manifesteert zich in mijn leven ,
daar pluk ik de vruchten van , meer telt niet voor mij .
Dat is niet waar. Veel zaken dienen nog uitgevoerd te worden.quote:Je hebt het steeds over de nwo maar alles wat negatief zou zijn aan de nwo bestaat al , je beschrijft de wereldstructuur van het heden en het verleden .
Helemaal mee eens.quote:Ik kan de wereld om mij heen en mensen niet veranderen , alleen mezelf .
Maar wat als er een aparte hogere macht is dan die van jou die lang vantevoren heeft gezegd dat de NWO zou komen, en dat hij belooft de mensen die hem willen gehoorzamen omdat dat goed voor hen en voor iedereen is, te redden van die NWO? En dat hij de mensen die niet willen, zal laten lijden met plagen en uiteindelijk zal laten sterven, omdat ze onrecht doen?quote:Juist omdat er een hogere macht is , maak ik me geen zorgen om bijv de nwo .
Maar wat als die eenheid gesticht is door middel van conflicten?quote:Meer eenheid is juist goed voor de wereld in mijn ogen , als het ergens tijd voor is , dan is het dat wel .
Nope....dat is de populaire kerkelijke mening, direct vanuit de oude katholieke kerk die jij als satanisch beschouwd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het omgekeerde pentagram stelt het negatieve aspect voor.
Nee, ik heb mijn huiswerk gedaan en ik weet dat dit de interpretatie is die tegenwoordig gehanteerd wordt. Jij denkt iets te weten van zaken waar je eigenlijk niets van weet. Dat is niet verstandig.quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is overdrijven, zeker in die oudere vorm van religie's was er helemaal geen je bent schuldig als je op een mier trapt, er was een geven en nemen, dat dat in balans was, de aarde niet slopen, maar ook niet dat je nergens gebruik van mag maken.
Je trekt het veelste ver door, rekening houden met de aarde, pogen deze niet te slopen, geven en nemen naar alles toe op aarde(dus natuur en onder mensen onderling), dat is veel meer de insteek van die oude religie's.
Waarde hechten aan alles, niet zomaar misbruiken, nadenken voordat j doet.
Het doel was genieten van alles wat God te bieden had.quote:Maa het doel bleef die tuinman te zijn, goed voor die aarde en haar wezens te zijn, dat is de weg van god.
Dat weet ik, maar geen enkele zoon van god had dezelfde leer als Jezus Christus en er is geen enkele zoon van god die zoals bij de bijbel tientallen profeties in vervulling liet gaan. Die zonen van god zijn wat mij betreft slappe kopieën van het origineel, of ze nou vantevoor of daarna gekomen zijn, dat doet er niet toe. Satan kende Jezus al vóór deze wereld en hij wist ook wel ongeveer wat er zou gaan gebeuren.quote:De zoon van god die op aarde komt, vrede predikt, verlossing brengt, het is al 1001 keer gedaan...serieus, oude wijn in nieuwe vaten, keer op keer op keer op keer, in de heidense geloven, in de abrahamistische geloven.
Nou nee, er is plek zat en er zijn mogelijkheden genoeg, we richten het alleen helemaal verkeerd in.quote:Spreek ik over politiek, je zou toch moeten weten dat ik het niet op heb met hoe politiek bezig is.
Ja, joh, dat snap ik ook wel. Daarom is heel die agenda ook een farce, een leugen. Het is een dictatoriaal plan om over de hele wereld te heersen, geen utopisch visioen om de mensheid in harmonie met de natuur te laten brengen. Dit is de waarheid van die agenda. Jij bent ermee geïndoctrineerd zodat je het er mee eens zal zijn.quote:6 miljard mensen is ook uit balans zijn, dat is een hele nare waarhid, wat mij betrefd zou er bevolkingsbeperking moeten zijn, vele malen minder kinderen die geboren worden.
Hoe staat een nucaire oorlog in balans metd e natuur ali, daarmee vernietig je een heel stuk meer dan alleen mensen weet je, dat gooit de balans alleen nog maar verder om.
Maar het doet er niet zoveel toe wat jij ervan vindt, het gaat erom wat de realiteit is. En de realiteit is dat je new age en de new world order en politiek niet los van elkaar kan zien. Het is 1 en hetzelfde. Dat jij er toevallig niet alles van weet, wil niet zeggen dat new age dan ineens iets anders is.quote:Nogmaals, ik heb het niet op politiek, zet alles van wat jij new age noemt en wat politiek is niet op 1 lijn alsof het hetzelfde is.
Dat zal wel ja.quote:Er zijn dorpen, plekken gevonden waar de moeder cultuut heerste en waar geen enkel echt wapen gevonden is, geen enkel oorlogstuig, gereedschappen ja, jachtspullen ja, oorlogstuig, nee.
Die hebben het niet overleefd tegen de oorlogsmachine's van het patriarchaat, maar ze waren er wel degelijk ali.
Maar niet noodzakelijk.quote:Verder is oorlog menselijk, dat zeg ik al, van alle tijden, dus ook van de heidense stammen.
Wat ik uit masonieke literatuur begrepen heb is dat er voor 1 symbool soms wel 7 betekenissen aanzitten. Dit zegt me dus allemaal niet zoveel. Ik heb andere interpretaties gelezen en die klinken mij een stuk logischer in de oren. Aangezien allesin heidendom in tegengestelden van positief/negatief, licht/donker, goed/kwaad, yin/yang is, man/vrouw en dat zich ook uit in de symbolen, is het voor mij veel aannemelijk dat de omgekeerde pentagram het negatieve, satanische voorstelt, en met de punt omhoog het positieve, luciferische.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope....dat is de populaire kerkelijke mening, direct vanuit de oude katholieke kerk die jij als satanisch beschouwd.
het is verre van de waarheid, materie boven geest, dat is heel grofweg gezegd het omgekeerde pentagram, dat is noch goed noch slecht, het is gewoon.
Dit symbool werd al 4000 vc gebruikt, pas tijdens de heksenvervolgingen kreeg dit symbool voor het eerst in de geschiedenis een nare bijklank, werd het de duivelsvoet genoemd, daarvoor was deze nare blijklank in het geheel niet bekend.
Voor de christenen in de middeleeuwen stond dit symbool voor de 5 wonden van jezus, constatijn maakte ook gebruik van dit symbool.
Er zit niets duivels in dit symbool, zoas gezegd, met de punt naar boven staat het voor geest boven materie, andersom, met de 2 punten naar boven staat het voor materie boven geest.
Weet hee erg goed dat ook in de tijd van jezus en paulus e.d. het pentagram niet als een slecht symbool gezien werd, dat dat van veel latere aard was, heel veel later!
Maar wat te doen met gedane zonden?quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat zit in de mens ingebakken. Maar je kunt je daartegen verzetten. Je hoeft bij voorbaat niet te worden afgerekend onder het motto "je bent al zondig". Het moet in je leven blijken of je sterk genoeg bent om je tegen je menselijke aard te verzetten en naar Gods wil te leven
Wat jij wil.quote:Jij ziet overal Satan in wat je geloof tegenspreekt. Je laatste zin slaat als een tang op een varken. Zodra de feitelijkheden van je religie in het bedwang komen, zet je Satan in. Dat is niet "de spirituele wereld en invloeden daaruit mee laten tellen".
Maar je bent het met me eens dat volgens die theorie het niet gek is?quote:Nou ja, zoals je weet ben ik geen creationist.
Oke.quote:Waarom is dat sterk? Het verhaal kent veel meer onderlinge verschillen
Ja, denk je echt dat dat zondige mensen aanspreekt? Mensen willen inderdaad horen dat ze alles verkeerd doen en moeten sterven, dat ze geen vrienden van de wereld meer kunnen zijn, dat ze leugenaars, achterklappers, etcetera zijn. Daar zit elk mens op te wachten inderdaad. Wat mij betreft slaat dit echt als een tang op een varken. Als Paulus een voor mensen aantrekkelijk christendom had weggezet, was er niet zoveel verzet tegen geweest.quote:Paulus heeft een vorm van Jezus' leer gebracht die veel mensen aanspreekt. Het hamert op onze zondige aard, het biedt verlossing daarvoor aan, en beter nog: het belooft ook nog een leven hierna als je je hieraan houdt.
Van wat naar wat?quote:Mijn kijk op het Christendom is ook redelijk radicaal verandert.
Ik kwam in Parijs afbeeldingen van een priester uit de middeleeuwen tegen, in het museum van de middeleeuwen. Daar stonden hakenkruizen op zijn kleren. Er stond een text bij dat men niet wist waar dat vandaan kwam. Nou ik kan het wel raden eigenlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:49 schreef The_stranger het volgende:
Een omgekeerde pentagram op de marktkirche in Hannover:
[ afbeelding ]
Op meer (oude) kerken in Europa kun je de afbeelding terugvinden.... DUs of ze waren allemaal satanisch, of het had inderdaad een andere betekenis...
Nog 1 keer, je rent hiermee de mening van de katholieke ker achterna ten tijde van de heksenvervolgingen, was die kerk volgens jou niet hartstikke satanisch?????quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik uit masonieke literatuur begrepen heb is dat er voor 1 symbool soms wel 7 betekenissen aanzitten. Dit zegt me dus allemaal niet zoveel. Ik heb andere interpretaties gelezen en die klinken mij een stuk logischer in de oren. Aangezien allesin heidendom in tegengestelden van positief/negatief, licht/donker, goed/kwaad, yin/yang is, man/vrouw en dat zich ook uit in de symbolen, is het voor mij veel aannemelijk dat de omgekeerde pentagram het negatieve, satanische voorstelt, en met de punt omhoog het positieve, luciferische.
quote:Bij de Hebreeuwers was het het symbool voor Waarheid en had een relatie met de Pentateuch, de eerste vijf boeken van het Oude Testament. Mogelijk wordt het pentagram daarom soms ook ten onrechte het Salomonszegel genoemd.
quote:Tijdens de heksenvervolgingen door de kerk werd de God Pan, en niet deze God alleen, gelijkgesteld met de duivel, (een christelijk concept, dat echter ook in andere religie's een vergelijkbaar fenomeen kent), en het pentagram kreeg voor de eerste keer in zijn bestaan een negatieve betekenis, werd het symbool voor de duivel en kreeg de naam "Heksenvoet".
quote:Tot aan de 19e eeuw bestond er geen enkele grafische illustratie waarin het pentagram in verband gebracht wordt met negativiteit, slechtheid en duivel.
Ik heb geen zin om boeken over te gaa zitten typen, dus moet ik het met wat internetbronnen doen, deze geven geen compleet beeld, maar het laat zioen wat ik bedoel in de basis.quote:Het omgekeerde pentagram
Het omgekeerde pentagram heeft een punt naar beneden gericht. Het houdt in, dat de geest ondergeschikt is aan de materie, dat de mens als geheel ondergeschikt is aan zijn wereldse verlangens.
Veel pagans (aanhangers van natuurreligies) zijn het omgekeerd epentagram gaan zien als de representatie van de 'donkere kant', en wijzen het af omdat ze het als een slecht, negatief symbool zien.
Fundamentele Christenen zien elke vorm van het pentagram als 'duivels'.
De opvatting om het omgekeerde pentagram als iets negatiefs te zien is echter van recente datum; in de gardneriaanse richting van de Wicca (de meest authentieke Traditie) is dit pentagram het symbool voor de tweedegraads inwijding en representeert de noodzaak voor de heks om de donkere kant van zichzelf tegemoet te treden, zichzelf ermee in evenwicht te brengen, en ervoor te zorgen, dat deze kant van de persoonlijkheid niet de overhand krijgt.
In de traditionele ceremoniele magie heeft het omgekeerde pentagram ook belangrijke functies.
Het centrum van een pentagram laat een zeskantige vorm zien. Deze symboliseert, dat liefde en de wil van binnenuit 'heersen', materie en geest beheerst door de Wil, en dat liefde en wil de magische richting van sexuele energien sturen.
Dit is een belangrijke les bij inwijdingen.
Nee, ik volg masonieke bronnen. Ingewijde occultisten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog 1 keer, je rent hiermee de mening van de katholieke ker achterna ten tijde van de heksenvervolgingen, was die kerk volgens jou niet hartstikke satanisch?????
En wat of wie bepaalt precies dat jij steeds maar beweert alles te weten? Alleen jijzelf maar hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn huiswerk gedaan en ik weet dat dit de interpretatie is die tegenwoordig gehanteerd wordt. Jij denkt iets te weten van zaken waar je eigenlijk niets van weet. Dat is niet verstandig.
Je weet er geen donder van hoe het allemaal zal gaan, dat is gewoon koffiedik kijken, Nostradamus, ergo satanisch volgens jouw beginselen.quote:Het zal dus zo gaan: er komt .....blaat..........
Alweer!! Hoezo doet het er niet toe wat Ero vindt? Dat doet er juist wel toe aangezien jij helemaal niet alle wijsheid in pacht hebt, laat staan de realiteit ook maar vaagjes benadert. Jij hebt alleen maar last van een ernstige paranoia en hangt heel je geloof daar aan op. Ziet overal spoken en duivels, en vergiftigt andere mensen met je absurde ideeen. Ik (en anderen) heb daar last van, stop ermee! Je bent gewoon een enge vent.quote:Maar het doet er niet zoveel toe wat jij ervan vindt, het gaat erom wat de realiteit is. En de realiteit is dat je new age en de new world order en politiek niet los van elkaar kan zien. Het is 1 en hetzelfde. Dat jij er toevallig niet alles van weet, wil niet zeggen dat new age dan ineens iets anders is.
Wat ik uit bijbel literatuur heb begrepen is dat er voor 1 vers soms wel 397 betekenissen aanzitten. Dat zegt me dus allemaal niet zoveel. Ik heb vele interpretaties gelezen en geen enkele klinkt mij logisch in de oren. Aangezien de bijbel grandioos liegt door te stellen het woord van god te zijn, is het voor mij veel aannemelijker dat de bijbel een leuk boek is met verzamelde sages en legenden erin, overgeleverd door heel veel mensen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik uit masonieke literatuur begrepen heb is dat er voor 1 symbool soms wel 7 betekenissen aanzitten. Dit zegt me dus allemaal niet zoveel. Ik heb andere interpretaties gelezen en die klinken mij een stuk logischer in de oren. Aangezien allesin heidendom in tegengestelden van positief/negatief, licht/donker, goed/kwaad, yin/yang is, man/vrouw en dat zich ook uit in de symbolen, is het voor mij veel aannemelijk dat de omgekeerde pentagram het negatieve, satanische voorstelt, en met de punt omhoog het positieve, luciferische.
ALS god zou bestaan en had voorgeschreven dat er zoiets als christendom geweest had moeten zijn had ie een aantrekkelijk christendom gemaakt. Wat is precies het nut van een christenDOM dat hel en verdoemenis preekt? Tenzij je in sprookjes gelooft. Met enige realiteitszin en feiten heeft noch de bijbel noch het christenDOM iets te maken.quote:Als Paulus een voor mensen aantrekkelijk christendom had weggezet, was er niet zoveel verzet tegen geweest
Dikke nonsens. Zelfs in Tudor Engeland werd de bijbel nog gebruikt, zowel voor- als nadat Henry VIII de Anglicaanse kerk had gesticht.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De kerk van de middeleeuwen had niets met het christelijk geloof te maken. Bijbels waren verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |