Hij zelf zou natuurlijk nog indrukwekkender kunnen. Sowieso kan-ie nog jaren mee. Hell, hij is nét begonnen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
Nooit? Dit was iig het meest indrukwekkend ooit als je het mij vraagt.
Weet ik niet. Ik vind het niet per se indrukwekkend als hij bijvoorbeeld 9.61 loopt op het WK. De manier waarop nu, zoveel voorsprong, juichen voor de streep, omkijken, en dat alles op OS.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij zelf zou natuurlijk nog indrukwekkender kunnen. Sowieso kan-ie nog jaren mee. Hell, hij is nét begonnen.
Bolt was indrukwekkend, maar de finale was niet grootst. Door de enorme voorsprong en overmacht zal het de geschiedenis in gaan als een finale met een groot kampioen, maar niet als een spannende, epische finale.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vind het niet per se indrukwekkend als hij bijvoorbeeld 9.61 loopt op het WK. De manier waarop nu, zoveel voorsprong, juichen voor de streep, omkijken, en dat alles op OS.
Niet gek ook, je kunt niet verwachten dat iets van hooguit 10 seconden spannend wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:39 schreef komrad het volgende:
[..]
Bolt was indrukwekkend, maar de finale was niet grootst. Door de enorme voorsprong en overmacht zal het de geschiedenis in gaan als een finale met een groot kampioen, maar niet als een spannende, epische finale.
Ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:39 schreef komrad het volgende:
[..]
Bolt was indrukwekkend, maar de finale was niet grootst. Door de enorme voorsprong en overmacht zal het de geschiedenis in gaan als een finale met een groot kampioen, maar niet als een spannende, epische finale.
De finale 100 vlinder vanochtend was bv een veel grootsere finale, terwijl de absolute prestatie minder was.
Dat beschouwend was de finale 4x100m vrij zwemmen de meest epische finale van deze OS tot nu toe
Nooit zeggen in de sport is en blijft gevaarlijkquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nooit? Dit was iig het meest indrukwekkend ooit als je het mij vraagt.
onvergetelijk ja, episch neequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ben ik het dus niet mee eens.
Geen spannende finale nee, maar daarom zeker niet meer episch zoals jij het zegt. Als je op het koningsnummer van de OS een WR loopt op deze manier..onvergetelijk.
Ja, over sport en de rest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef komrad het volgende:
Dat is het leuke van sport, je kunt er over van mening verschillen
De grootste atleet ooit, dan moet er natuurlijk nog wel heel veel gebeuren. Hoeveel keer goud won Lewis? Op hoeveel onderdelen? Precies. Maar hij is nog zeer jong, het kan best.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:53 schreef Ciolekfan het volgende:
Mwa als ie dit nog enkele jaren volhoud kan ie wel de grootste atleet ooit worden. Heeft niet hem ooit op het idee gebracht eens te gaan verspringen
Het duel was niet episch nee. Maar als je nagaat dat er in de gehele mensheid nog niemand zó hard gelopen heeft, en dat met zó'n overmacht... JUIST dat inhouden en vieren op een moment als dit maakt het nog heroïscher, omdat niemand ook weet wat vandaag de snelst mogelijke tijd zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef komrad het volgende:
[..]
onvergetelijk ja, episch nee
Dat is het leuke van sport, je kunt er over van mening verschillen
Eigenlijk hebben ze in de finale toch wel gefaald dat ze toch nog 1 van de 2 niet caraibers met een medaille weg laten komenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
Erg gaaf dat nu eindelijk weer eens de Caraïben komen bovendrijven op een olympische 100 meter sprint.
Ze hebben altijd zoveel getalenteerde sprinters voortgebracht. Het moest er gewoon weer eens uitkomen.
Toch meer de verdienste van Dix. Alleen Powell haalt zijn niveau niet maar dat viel te verwachten van de meesterchoker.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:29 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben ze in de finale toch wel gefaald dat ze toch nog 1 van de 2 niet caraibers met een medaille weg laten komen
Het was bijna een totale eilandbewonersfinale, viel me ook al op.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
Erg gaaf dat nu eindelijk weer eens de Caraïben komen bovendrijven op een olympische 100 meter sprint.
Ze hebben altijd zoveel getalenteerde sprinters voortgebracht. Het moest er gewoon weer eens uitkomen.
Deed Sastre ook en won ook de tour.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:45 schreef Wombcat het volgende:
Wat een belachelijk snelle tijd, en dan begint 'ie zijn feestje al te vieren voordat 'ie gefinished is.
Ik sluit niet uit dat de klok ook dit verliest, er vanuit gaande dat hij zeker 9,6 had kunnen lopen is 19,2 mogelijk omdat hij laat zien dat zijn start eigenlijk het slechtste punt van zijn race is. Als hij ook nog die 19,32 haalt is datquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:57 schreef thijsdetweede het volgende:
Ben het wel met Komrad eens. Voor groots heb je een tegenstander van formaat nodig. Cavic, het franse zwemteam, Nadal, Agassi, Ben Johnson.... zonder hen waren Phelps, Federer, Sampras of Lewis minder groots geweest.
Maar Bolt voegde wel behoorlijk veel grootsheid aan zijn race toe door zijn enige tegenstander, de klok, niet alleen te verslaan, maar ook nog te vernederen. Ik kijk al uit naar de revanchepartij. Voorlopig zie ik de klok daar nog wel als favoriet, met een inzet van 19.32. Woensdag om 16.20 uur!!
En iedere keer kippenvelquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:31 schreef Arcee het volgende:
Ja, het wordt legendarischer als je de race vaker ziet.
achter elk startblok zit luidspreker waar geluid van startschot uitkomt dus geen verschil. Maar die worden dus niet gebruiktquote:Op zondag 17 augustus 2008 00:07 schreef Elvislives het volgende:
Zonde dat Martina zo laat startte, anders had ie zeker weten brons gehad. Trouwens, even een cultuur-maartschappij profiel vraagje: is er geen voordeel voor de sporters die dichter bij het startschot starten? Dit verschil zal natuurlijk héél klein zijn, maar de verschillen aan de finish zijn ook héél klein. Iemand?
http://www.nu.nl/news/169(...)t_is_oneerlijk'.htmlquote:De startprocedure bij sprintnummers is op veel grote atletiekwedstrijden al veranderd. In plaats van een startschot wordt er een startsignaal gegeven vanuit geluidsboxen achter de verschillende startblokken. Op de Olympische Spelen wordt er echter nog steeds gewerkt met een startpistool. De indeling van de atleten in binnen- of buitenbanen wordt bepaald met een loting.
15 honderdste. Martina zat in de buitenste baan, de jongen die brons haalde (1 honderdste verschil) in baan 2 of 3 dacht ik. Als het schot vanaf de binnenkant kwam, lijkt dit hem dus zijn bronzen medaille gekost te hebben. Bij schaatsen komt het schot altijd van de buitenring, dus wat dat betreft...quote:Het onderzoek wees uit dat sprinters die startten in baan acht gemiddeld 15 honderdste later uit de startblokken kwamen dan de atleten in baan één.
Ze moeten gewoon de geluidboxen gebruiken die ze anders ook gebruikenquote:Op zondag 17 augustus 2008 00:35 schreef Elvislives het volgende:
[..]
15 honderdste. Martina zat in de buitenste baan, de jongen die brons haalde (1 honderdste verschil) in baan 2 of 3 dacht ik. Als het schot vanaf de binnenkant kwam, lijkt dit hem dus zijn bronzen medaille gekost te hebben. Bij schaatsen komt het schot altijd van de buitenring, dus wat dat betreft...
Stroom moet ook een afstand afleggen hequote:Op zondag 17 augustus 2008 00:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon de geluidboxen gebruiken die ze anders ook gebruiken
schitterend, kan je die niet downloaden? of op youtube?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:49 schreef Palmboom313 het volgende:
http://os2008.nos.nl/video/bekijk/TCMID/tcm:5-408203/gemonteerde-100-meter-finale
mooi filmpje
Waarom zou dat een Nederlander zijn ? Als je zo begint te rekenen zouden de Britten nogal wat medailles moeten halen zeg. Dan zijn de hele Britse Commonwealth (inclusief de Australiërs, Canadezen, ...) nog Engelsen ...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:47 schreef BVO het volgende:
Toch vind ik het uniek dat een Nederlander (want zo zie ik Martina gewoon) als 4e eindigt.Churandy
.
Wat een held.
Daar liggen de finishtijden verder uit elkaar over het algemeen en komt meer tactiek dan pure snelheid en reactievermogen bij kijken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 01:04 schreef PieterBas het volgende:
Het zal pas een groter probleem zijn op de 400m.. Het verschil van startpositie in baan 1 tot baan 6 is geloof al ruim 25-30m.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:42 schreef Leatherface het volgende:
Bolt kunnen ze straks op de 200 m nog uit de boarding oprapen.
Die gaat zo hard, dat ie nog uit de bocht vliegt.
Marathon en Vanderlei de Lima was al op koers om ingelopen te worden. Maar dan nog blijft die Ierse priester een debiel die daar nooit had mogen lopen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou humor zijn als er net als tijdens de OS van 2004 zo'n man op de ban komt met een vlag en Bolt tegenhoudt.Was dat toen bij het snelwandelen of bij de marathon? Er kwam toen zo'n man uit het publiek en die pakte zo'n snelwandelaar/hardloper en omhelsde hem, wat hem toen zijn gouden medaille kostte volgens mij.
Bochtentechniek komt op de 200 wel kijken en op de 100 is t 1 rechte lijn.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:42 schreef Leatherface het volgende:
Bolt kunnen ze straks op de 200 m nog uit de boarding oprapen.
Die gaat zo hard, dat ie nog uit de bocht vliegt.
Oké, bedankt. Misschien wel het meest bizarre sportmoment dat ik ooit heb gezien. Ik bedoel, bij tennis zouden ze het punt opnieuw spelen, mja, zo'n hele race opnieuw...quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Marathon en Vanderlei de Lima was al op koers om ingelopen te worden. Maar dan nog blijft die Ierse priester een debiel die daar nooit had mogen lopen.
De Lima won gelukkig nog brons.
Niet het meest bizarre, maar dat was aardig bizar ja.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, bedankt. Misschien wel het meest bizarre sportmoment dat ik ooit heb gezien. Ik bedoel, bij tennis zouden ze het punt opnieuw spelen, mja, zo'n hele race opnieuw...
Wat vond jij bizarder dan?quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Niet het meest bizarre, maar dat was aardig bizar ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Diezelfde kerel rende ook al eens het circuit op bij een F1-race.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Dat laatste dus al, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat vond jij bizarder dan?
[..]
Wat gebeurde er toen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die shorttrack finale met Bradbury was bijvoorbeeld ook bizar (maar dan op een komische manier)
Een Australier die er helemaal af werd gereden won goud, omdat iedereen voor hem viel en hij daardoor simpel als eerste over de meet kwam.quote:
Da's wel humor ja. Heb je een filmpje van die finale? Keek op YouTube maar zag hem niet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een Australier die er helemaal af werd gereden won goud, omdat iedereen voor hem viel en hij daardoor simpel als eerste over de meet kwam.
In de halve finale had hij al hetzelfde geluk.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's wel humor ja. Heb je een filmpje van die finale? Keek op YouTube maar zag hem niet.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:29 schreef SuikerVuist het volgende:
Z'n veters zaten zelfs los! Opvallend: hij was ook de enige met een baggy shirt..
[ afbeelding ]
Denk dat we een sub 9'50 kunnen verwachten in de komende 4-5 jaar.
Dat is niet opmerkelijk, want die tijd werd met orkaankracht wind mee gelopen ongeveer.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:29 schreef SuikerVuist het volgende:
(...)
Denk dat we een sub 9'50 kunnen verwachten in de komende 4-5 jaar. Opmerkelijk dat bij de vrouwen de tijden van Flo-Jo nog steeds staan.
Daarom zij ik tijden. Zelfs Marion Jones (10.65?) heeft nooit sneller gelopen dan Flo-Jo's beste tijd zonder wind.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is niet opmerkelijk, want die tijd werd met orkaankracht wind mee gelopen ongeveer.
De vlaggen stonden strak en de haren van iedereen waaiden...maar om de een of andere rede gaf de windmeter windstil aan ongeveer.
quote:
Ja, mooi.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:11 schreef Leatherface het volgende:
Die reply waarin geciteerd wordt wat Bradbury toen tegen een toeschouwer zei.
PWNED!quote:
Weet ik ook, ben zelf ook 400m loper, maar als in de baan 6 zit en de starter in baan 1/2 staat... dan zou je in theorie een nadeel hebben omdat het geluid er langer over doet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:10 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Daar liggen de finishtijden verder uit elkaar over het algemeen en komt meer tactiek dan pure snelheid en reactievermogen bij kijken.
Yah, Bolt kan echt wel een stukje sneller als hij een keer niet gaat showboaten. Ze moeten ook maar een 50m en 150m sprint invoeren, dan kan hij een Phelpsje gaan doenquote:Op zondag 17 augustus 2008 11:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is niet opmerkelijk, want die tijd werd met orkaankracht wind mee gelopen ongeveer.
De vlaggen stonden strak en de haren van iedereen waaiden...maar om de een of andere rede gaf de windmeter windstil aan ongeveer.
Maar ja, denk dat Bolt 9.60 kan lopen inderdaad, bizar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |