HOAX.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Het gaat toch om gelijkwaardigheid en niet gelijkheid.
Als een vrouw zich als een man gaat gedragen is dat in mijn optiek geen gelijkwaardigheid, maar past de vrouw zich aan om zodoende meer geaccepteerd te worden als gelijkwaardig.
In welke zin zouden de mannen dan moeten veranderen?quote:Ik denk dat er eerder een mentaliteitsverandering bij de mannen moet plaatsvinden dan bij de vrouwen.
P.S: Dat nederige gedoe van vrouwen onder verschillende immigrantengroepen doet de emancipatie van de vrouw ook niet veel goeds.
Ik persoonlijk zie het niet echt zo zwart/wit maar zo kan ik het duidelijk onder woorden brengen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:34 schreef Vamps het volgende:
Wat een verschrikkelijk generalisatie-topic.
Dat haantjesgedrag zit volgens mij al in vrouwen. Echter, doordat vrouwen communicatief slimmer, of zo je wilt sluwer zijn, is het minder zichtbaar dan bij mannen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Dit is nu onze natuur. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.
Ik meende het niet serieus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:41 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zie het niet echt zo zwart/wit maar zo kan ik het duidelijk onder woorden brengen.
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.
Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
In welke zin zouden de mannen dan moeten veranderen?
Maar het gaat niet over de verhoudingen tussen de vrouwen onderling. Het gaat juist om de wisselwerking tussen mannen en vrouwen. Het lijkt me best wel logisch dat vrouwen het over een aantal jaar normaal vinden om 5 dagen te blijven werken en om dezelfde kansen te nemen als mannen. Het is niet ondenkbaar dat er een generatie vrouwen opstaat die zich ook daadwerkelijk gelijker voelt en zich dus ook zo gedraagt. Tenslotte zijn de moeders van nu vaak al werkende moeders dus het wordt ook met de paplepel ingegoten. Als kinderen gelijker opgevoed worden (oftewel, broertjes en zusjes met geheel gelijke behandeling) door de moeders van nu, ziet de situatie er over 20 jaar al heel anders uit.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat haantjesgedrag zit volgens mij al in vrouwen. Echter, doordat vrouwen communicatief slimmer, of zo je wilt sluwer zijn, is het minder zichtbaar dan bij mannen.
Vrouwen onderling kraken elkaar (en het liefst vrouwen die buiten "de groep" vallen) vaak enorm af. Dat zou je kunnen zien als haantjesgedrag, of liever, hennengedrag. Immers, door zichzelf boven een andere vrouw te plaatsen (al dan niet terecht), komen ze zelf hoger in rangorde te staan.
(en maken misschien meer kans het alfa-vrouwtje te worden).
Vrouwen drammen net zoveel, alleen doen ze dat met hun vriendinnen op het terras. Mannen hebben het dan over bier en tieten, dus die openen een topic.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Ik denk dat emancipatie is doorgeslagen. Dat gaat vrouwen nog wel opbreken... Over 50 jaar is het wel anders, maar niet persé in het voordeel (zoals jij het bedoelt) vd vrouw.quote:Ik geloof absoluut niet dat de verhoudingen over 50 jaar nog zo liggen, en dat zal in het voordeel zijn van de vrouw.
je hebt helemaal gelijk, kijk maar naar al die "Help, mij vrouw is\kan ....." programma's op de TVquote:Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
Ik heb heilig respect voor de manier waarop vrouwen koken en stofzuigen, ik snap ueberhaupt niet waarom vrouwen zo denigrerend zijn over hun eigen skills.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.
[..]
Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.
Tja, toch brengt het je veel verder dan steeds inbinden. Zeker als vrouw. En volgen we hiermee niet eigenlijk de mannelijke ontwikkeling? Mannen zijn ook een heel eind gekomen vergeleken met 100 jaar geleden, toen ze door hun bazen niet als gelijkwaardig behandeld werden. Zijn mannen niet ook begonnen met hun eigenwaarde ontdekken en daarna meer en meer haantjes geworden ten opzichte van degene naar wie de gelijkwaardigheid bevochten moest worden?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.
[..]
Maar het verleden leert wel dat vrouwen behoorlijk wat kabaal moeten maken om zo'n mindset te veranderen bij de mannen. Want de verhoudingen zoals ze nu zijn, zijn erg makkelijk voor mannen. Zonder slag of stoot zal dat niet gaan.quote:Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.
Lack of confidence perhaps?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:59 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ik heb heilig respect voor de manier waarop vrouwen koken en stofzuigen, ik snap ueberhaupt niet waarom vrouwen zo denigrerend zijn over hun eigen skills.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:56 schreef DiRadical het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk, kijk maar naar al die "Help, mij vrouw is\kan ....." programma's op de TVIs 'Jouw vrouw, mijn vrouw' niet een typisch vrouwenafzeikprogramma dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhh wat schattig een vrouwtje die denkt te weten hoe het is om een mannetje te zijnquote:Want de verhoudingen zoals ze nu zijn, zijn erg makkelijk voor mannen.
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:05 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Ahhh wat schattig een vrouwtje die denkt te weten hoe het is om een mannetje te zijn![]()
Ja, de OP is onduidelijk. Laten we het maar op gelijkheid mannen/vrouwen houden met speculaties voor de toekomst. TT verandering zou geen slecht idee zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef BoNi het volgende:
Ik heb het topic eens doorgelezen, maar waar wil je nou precies naartoe met dit topic?
U bent in het verkeerde lichaam geboren?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:13 schreef Vamps het volgende:
[..]
U bent in het verkeerde lichaam geboren?
Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef MLI het volgende:
[..]
Ja, de OP is onduidelijk. Laten we het maar op gelijkheid mannen/vrouwen houden met speculaties voor de toekomst. TT verandering zou geen slecht idee zijn.
Daar is totaal niets mis mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef MLI het volgende:
[..]
Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.
dus dacht je: Kom, laat ik dr dan leuk mee beginnen ...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.
Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrouwen zeiken over mannen.
Vrouwen zeiken over vrouwen.
Goed punt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.
Deerniswekkend!
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het.
jij hebt geen idee hoe het is om een man te zijn omdat jij een vrouw bent. ik heb geen idee hoe het is om een vrouw te zijn omdat ik een man ben. Te pretenderen om dat wel te weten is ronduit een belediging voor je eigen intelligentie.
Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden.
Definieer makkelijker, want wij mannen werken daar meestal hard voor die financien en mogelijkheden.
Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren
nogmaals, daar werken wij hard voor. Eigenwaarde voor mannen is gelinkt aan prestaties
terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt
tja, jij hebt een biologische klok, deal with it.
jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam)
Owh wil je neuken dan? lol.
jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar
ik heb ook nooit begrepen waarom jullie vrouwen elkaar zo haten en tegenwerken
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
ja vandaar ook al die oorlogen
Dit is toch al prima mogelijk?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:19 schreef MLI het volgende:
[..]
Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.
Waarom maken vrouwen het voor elkaar dan niet wat makkelijker?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:26 schreef MLI het volgende:
Goed punt.
Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:24 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.
Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:27 schreef Vamps het volgende:
[..]
Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.
Ik doelde erop dat iedereen hier op iedereen zeikt en dat dat in de buitenwereld een stuk minder is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:29 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...
Wat financiën betreft heb je wel gelijk, vrouwen die hetzelfde werk doen (op de hogere niveau's vooral) krijgen vaak minder betaald dan mannen. Ook op sexueel vlak ben ik het met je eens dat het adagium "een jongen stoer/een meisje een hoer" bij hetzelfde aantal bedpartners slaat als een lul op een trommel met een kutgeluid.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Directe bewijsvoering heb ik even niet bij de hand maar watik zelf ervaren heb is dat de vrouwelijke studenten (hbo en wo) het bijzonder goed doen. Ze studeren sneller af en halen hogere cijfers. Opvallend is ook dat de allochtone studentes vrij rap door hun opleiding gaan. Nu is promoveren weer iets anders maar dat is iets wat je mannen niet echt kan aanrekenen. Zwanger worden is een keuze (meestal in elk geval) en als je dat wil/kan combineren met promoveren moet je het niet op de mannenwereld afschuiven als dat dus toch niet goed lukt.quote:jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Hah! Hier ben ik het nou 100% mee eens. Ik maak echt vrijwel nooit mee dat de ene man 'een hekel heeft aan man x en hem nooit meer wil zien' maar heb al veel te vaak drama's meegemaakt dat sommige vrouwen elkaar absoluut niet kunnen luchten en er ontiegelijk grote drama's van maken met stromende tranen en alles erbij.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:40 schreef Elegy het volgende:
Onze vriendschappen dan, ja, die zijn vrij eenvoudig over het algemeen. Als je ruzie hebt met een vriend resulteert dat soms in een (letterlijk of figuurlijk) knokpartij maar als dat voorbij is kunnen we gewoon weer met elkaar een biertje drinken. Vrouwen echter hebben nogal eens de nare eigenschap tot in den treure elkaar in de rug te steken en vertonen nogal eens het ijsberg syndroom: er is nog veel meer ellende onder het oppervlak. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat "hun voormalig hartsvriendin ter plekke dood mag neervallen" van vrouwen...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
.
Wellicht hier, maar vriendinnen onderling.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Valt wel mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:02 schreef MLI het volgende:
[..]
Is 'Jouw vrouw, mijn vrouw' niet een typisch vrouwenafzeikprogramma dan?
Ik generaliseer even lekker mee! Ja, wij hebben het makkelijker. Waarom? Wij zijn makkelijker. In alles. We verleggen eerder grenzen, nemen eerder risico's, geven minder om wat anderen om ons denken en als we daar wel om geven dan vergeven we deze mensen makkelijker. Ons leven is zoals wij: makkelijk. Dat jullie vrouwen het nou zo moeilijk hebben, zegt dus meer over jullie zelf dan over onsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de vrouwen dat zelf ook beseffen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik generaliseer even lekker mee! Ja, wij hebben het makkelijker. Waarom? Wij zijn makkelijker. In alles. We verleggen eerder grenzen, nemen eerder risico's, geven minder om wat anderen om ons denken en als we daar wel om geven dan vergeven we deze mensen makkelijker. Ons leven is zoals wij: makkelijk. Dat jullie vrouwen het nou zo moeilijk hebben, zegt dus meer over jullie zelf dan over ons
Zij die er zijn gaan vooral met mannen om... Maar ik vraag me af of het volledig uit beseffen bestaat. Ik denk niet dat vrouwen ooit zo zullen communiceren als mannen. En dat is maar beter ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:18 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de vrouwen dat zelf ook beseffen.
Ik denk niet dat een mannelijke vrouw iets sneller voormekaar zou kunnen krijgen bij een man dan de "good ol' sexy blondine met strak truitje en kort rokje". Voor wat betreft carriere maken hebben vrouwen 1 heel vervelend nadeel tov mannen; ze kunnen zwanger worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Vrouwen en duidelijkheid
Waarom een vrouw onbeschoft is en een man nog dommer..
waar zijn de echte vrouwen heen?
Zomaar een opsomming uit de actieve topics van vandaag in R&P, als voorbeeldje.
Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom. Er wordt zo snel geroepen dat je bepaalde dingen niet serieus moet nemen 'want het betreft een vrouw', waarom komen mannen steeds met dat soort onzin? Ik merk in ieder geval wel dat je als vrouw veel eerder serieus genomen wordt (haha) als je je mannelijk gedraagt (luidkeels je mening over een bepaalde kwestie verkondigen, niet openlijk de schuld bij jezelf zoeken, confrontaties niet uit de weg gaan, meningen als feiten verkondigen en niet inbinden etc.).
En in hoeverre kunnen vrouwen typisch vrouwelijk blijven om als 'gelijke' van de man gezien te worden? Volledig gelijk bestaat natuurlijk niet maar op welke manier kun je je vrouwelijk gedragen en hetzelfde bereiken als een man?
Ik geloof absoluut niet dat de verhoudingen over 50 jaar nog zo liggen, en dat zal in het voordeel zijn van de vrouw. Misschien is de volgende stap in de emancipatie wel dat vrouwen zich mannelijker gaan gedragen om hetzelfde te kunnen bereiken. Maar welke gevolgen zou dat hebben op de maatschappij? Volgens mij zou dat met name op het gezinsleven een impact hebben, vrouwen die weigeren minder dan 5 dagen te werken omdat er anders geen carrière te maken valt, mannen en vrouwen die wedijveren om wie er thuis moet blijven. Vrouwen die net zo hard zeiken over mannen, want in een gelijkere situatie zijn de vrouwen mannelijker. Of blijven we vrouwelijk en vinden we andere manieren om de mannen meer aan onze kant te krijgen?
Dit dus en bij een grote bek gaat er (wéér) een schakeltje tussenuit.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:28 schreef Armageddon het volgende:
Het is tijd dat we die vrouwen weer aan de ketting leggen in de keuken. Ze krijgen veel te veel praatjes.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:54 schreef Waaghals het volgende:
Typisch vrouwengedrag he, zeiken over dat mannen zeiken ?
Ze hebben grotere problemen dan zwanger worden hoor...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:49 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een mannelijke vrouw iets sneller voormekaar zou kunnen krijgen bij een man dan de "good ol' sexy blondine met strak truitje en kort rokje". Voor wat betreft carriere maken hebben vrouwen 1 heel vervelend nadeel tov mannen; ze kunnen zwanger worden.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:40 schreef Elegy het volgende:
Onze vriendschappen dan, ja, die zijn vrij eenvoudig over het algemeen. Als je ruzie hebt met een vriend resulteert dat soms in een (letterlijk of figuurlijk) knokpartij maar als dat voorbij is kunnen we gewoon weer met elkaar een biertje drinken. Vrouwen echter hebben nogal eens de nare eigenschap tot in den treure elkaar in de rug te steken en vertonen nogal eens het ijsberg syndroom: er is nog veel meer ellende onder het oppervlak. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat "hun voormalig hartsvriendin ter plekke dood mag neervallen" van vrouwen...
Typische vrouwen reactie maar weer: Hoe verander ik de man in hoe ik wil dat hij is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
In welke zin zouden de mannen dan moeten veranderen?
Ik ben helemaal niet zo. Maar in het theoretische geval dat vrouwen vrouwelijk kunnen blijven om gelijkwaardiger behandelt te worden, zou het wel zo moeten zijn dat mannen dan anders met vrouwen om zouden moeten gaan. Ik heb niet de illusie dat dat ooit gaat gebeuren. En dat hoeft ook niet maar dan moet er wel een generatie mannelijker vrouwen opstaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Typische vrouwen reactie maar weer: Hoe verander ik de man in hoe ik wil dat hij is.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo. Maar in het theoretische geval dat vrouwen vrouwelijk kunnen blijven om gelijkwaardiger behandelt te worden, zou het wel zo moeten zijn dat mannen dan anders met vrouwen om zouden moeten gaan.
Dit topic compenseert.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
precies. /slotjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef MLI het volgende:
[..]
dat mannen dan anders met vrouwen om zouden moeten gaan. En dat hoeft ook niet
Mij valt op dat mannen vaak zo doen omdat ze geen leuke vrouw kunnen krijgen, en dus zijn alle vrouwen kut. Terwijl vrouwen die op mannen bitchen vaak zo doen omdat ze die ene geweldige kerel niet kunnen krijgen, en dus is specifiek hij een enorme graflul. Alle andere mannen doen er niet toe, maar ze hebben minstens zo veel te klagen over die ene man als mannen over alle vrouwen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
OK, dit klopt wel. Dus de stelling dat mannen meer lopen te zeiken over vrouwen dan andersom, is wel ontkracht wat mij betreft. Wat niet wegneemt dat vrouwen geen gelijkwaardige behandeling krijgen en ik zie nog steeds geen sterke argumenten waarom dat niet aan mannen zou liggen. Want dan hoor je alleen maar dat vrouwen het elkaar onderling zo moeilijk makenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mij valt op dat mannen vaak zo doen omdat ze geen leuke vrouw kunnen krijgen, en dus zijn alle vrouwen kut. Terwijl vrouwen die op mannen bitchen vaak zo doen omdat ze die ene geweldige kerel niet kunnen krijgen, en dus is specifiek hij een enorme graflul. Alle andere mannen doen er niet toe, maar ze hebben minstens zo veel te klagen over die ene man als mannen over alle vrouwen.
gelijkwaardige behandeling op welk gebied?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:18 schreef MLI het volgende:
[..]
. Wat niet wegneemt dat vrouwen geen gelijkwaardige behandeling krijgen en ik zie nog steeds geen sterke argumenten waarom dat niet aan mannen zou liggen. Want dan hoor je alleen maar dat vrouwen het elkaar onderling zo moeilijk maken. Uiteindelijk zijn het nog altijd de mannen die beslissen welke kansen wij vrouwen krijgen,
als je dat toestaat dan wel ja. hoe sneller je beseft dat jij bepaalt hoe je leven er uit ziet hoe beter.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:18 schreef MLI het volgende:
Uiteindelijk zijn het nog altijd de mannen die beslissen welke kansen wij vrouwen krijgen,
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:00 schreef IIsa het volgende:
[..]
als je dat toestaat dan wel ja. hoe sneller je beseft dat jij bepaalt hoe je leven er uit ziet hoe beter.
mannen gaan er automatisch van uit dat vrouwen een stapje lager staan. dat ze wat minder snel nadenken en minder goed beslissingen kunnen nemen. en wat schrikken ze als blijkt dat jij dat niet ()meer) pikt. en dat jij zelf je leven bepaalt en wat je doet en waarom. want dat waarom dat willen ze vaak ook nog voor je bepalen. keer het maar eens om. neem maar eens de touwtjes in handen, je zult verbaasd zijn wat er dan gebeurt. dan blijken juist die mannen van binnen makke lammetjes die graag doen wat ze verteld wordt.
En toen werd je wakker?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:00 schreef IIsa het volgende:
[..]
als je dat toestaat dan wel ja. hoe sneller je beseft dat jij bepaalt hoe je leven er uit ziet hoe beter.
mannen gaan er automatisch van uit dat vrouwen een stapje lager staan. dat ze wat minder snel nadenken en minder goed beslissingen kunnen nemen. en wat schrikken ze als blijkt dat jij dat niet ()meer) pikt. en dat jij zelf je leven bepaalt en wat je doet en waarom. want dat waarom dat willen ze vaak ook nog voor je bepalen. keer het maar eens om. neem maar eens de touwtjes in handen, je zult verbaasd zijn wat er dan gebeurt. dan blijken juist die mannen van binnen makke lammetjes die graag doen wat ze verteld wordt.
OK, makke lammetjes heb je er niet aan. Maar eerlijk is eerlijk, de meeste mannen zijn best wel verbaasd als je geen zin hebt om mee te gaan naar de verjaardag van één van zijn vrienden of als je een paar weken alleen op vakantie wil. Of als je afzegt omdat je liever met je vriendinnen op stap gaat. Of als je zegt dat ze zich niet aan moeten stellen als ze ziek zijn. Of als je gewoon alleen naar huis gaat als meneer laveloos in de kroeg staat. Of dat jij degene bent die liever rijdt. Of dat jij degene bent die de administratie graag wil doen. Whehehehe, het hoofd van mijn ex toen ik stond te boren in de muren om gordijnen op te hangen was priceless. Of als jij degene bent die weigert thuis te blijven voor de kinderen omdat je ook graag carrière wil maken. Maar daarbij stuit ik zelden op makke lammetjes hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:00 schreef IIsa het volgende:
[..]
"Zometeen heeft ze alle gaten op de verkeerde plek geboord."quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:34 schreef elcastel het volgende:
ik weet nu al wat je ex dacht toen hij je zag boren.
ik heb liever dat ze boren, dan dat ze zogenaamd hulpeloos met zo'n boor naar je toe komen en zegt: hij doet het nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:34 schreef elcastel het volgende:
Moet je tegen de gemiddelde vrouw zeggen dat je op vakantie gaat met je vrienden ipv haar, dan zit ze ook gelijk in een hoekje met de kaasschaaf. Overigens hoort boren bij mannen, ik weet nu al wat je ex dacht toen hij je zag boren.
Ik weiger een boor in de hand te nemen en ik word instant chagrijnig van klussenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
ik heb liever dat ze boren, dan dat ze zogenaamd hulpeloos met zo'n boor naar je toe komen en zegt: hij doet het niet
en dan kijk je, en hebben ze hem nog op de veiligheidspal staan
De meeste vrouwen echter, vinden dit de normaalste zaak van de wereld. Sterker nog, ze moedigen dit aan omdat ze boven beschreven zelfstandigheid bijzonder waarderen. Om nog maar te zwijgen over eerlijkheid. Daar worden ze helemaal lyrisch van. Niets maakt een vrouw gelukkiger als ze hoort dat ze zich aanstelt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:04 schreef MLI het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, de meeste mannen zijn best wel verbaasd als je geen zin hebt om mee te gaan naar de verjaardag van één van zijn vrienden of als je een paar weken alleen op vakantie wil. Of als je afzegt omdat je liever met je vriendinnen op stap gaat. Of als je zegt dat ze zich niet aan moeten stellen als ze ziek zijn. Of als je gewoon alleen naar huis gaat als meneer laveloos in de kroeg staat.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weiger een boor in de hand te nemen en ik word instant chagrijnig van klussen
Terecht. Ik heb alleen hetzelfde. En er moet nu echt geklust worden in huis. De schimmel rukt op en de kalk valt van de muur. Dus binnenkort kunnen we ruzie gaan maken over welke aannemer komt klussen, want klusruzies moet je toch eigenlijk wel hebben in een relatiequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weiger een boor in de hand te nemen en ik word instant chagrijnig van klussen
chagrijnig wordt ik er ook van...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:04 schreef MLI het volgende:
[..]
OK, makke lammetjes heb je er niet aan. Maar eerlijk is eerlijk, de meeste mannen zijn best wel verbaasd als je geen zin hebt om:
Als ze een goeie smoes heeft hoeven we beide niet, verjaardagen zijn KUT.quote:mee te gaan naar de verjaardag van één van zijn vrienden
Dit jaar 2-3 weken alleen thuis geweest, HEERLIJK. Van mij mag ze. Niet de eerste keer geweest. Ik HAAT festivals, zij bezoekt elke die ze kan vinden..quote:of als je een paar weken alleen op vakantie wil.
quote:Of als je afzegt omdat je liever met je vriendinnen op stap gaat.
Dat zegt elke vrouw over mannen, alsof ze het alleen recht hebben op pijn omdat ze ooit een 15 cm grote levende drol moeten uitpoepen. Ook dit verbaasd me niets.quote:Of als je zegt dat ze zich niet aan moeten stellen als ze ziek zijn.
Ik ken mijn grenzen.quote:Of als je gewoon alleen naar huis gaat als meneer laveloos in de kroeg staat.
Heb geen rijbewijs, vind het beter dat ze rijd. Inmiddels is er echter een quota gesteld dat er voor mijn hobbies gereden word.quote:Of dat jij degene bent die liever rijdt.
Ben toch slecht in cijfers en rekenen. Met liefde mag ze dat doen.quote:Of dat jij degene bent die de administratie graag wil doen.
Alleen als ze de muren naar de tyfus helpt, wat ze dus doet... Daarom doe ik het meestal. Maar ze heeft zelf een kattenren gebouwd.quote:Whehehehe, het hoofd van mijn ex toen ik stond te boren in de muren om gordijnen op te hangen was priceless.
quote:Of als jij degene bent die weigert thuis te blijven voor de kinderen omdat je ook graag carrière wil maken. Maar daarbij stuit ik zelden op makke lammetjes hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |