abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60786627
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:13 schreef Vamps het volgende:

[..]

U bent in het verkeerde lichaam geboren?
Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:15:35 #27
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_60786629
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef MLI het volgende:

[..]

Ja, de OP is onduidelijk. Laten we het maar op gelijkheid mannen/vrouwen houden met speculaties voor de toekomst. TT verandering zou geen slecht idee zijn.
Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_60786696
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef MLI het volgende:

[..]

Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.
Daar is totaal niets mis mee.
Ik ken ook zat meisjes die bier drinken, bovenop willen, etc, etc.
'The first casualty of war is innocence'
pi_60786714
Mannen zeiken over vrouwen.
Vrouwen zeiken over mannen.
Mannen zeiken over mannen.
Vrouwen zeiken over vrouwen.

Eigenlijk zeiken we gewoon graag
Voel je je aangesproken of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_60786740
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:

Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
dus dacht je: Kom, laat ik dr dan leuk mee beginnen ...

mensen, zowel vrouwen alswel manen denken graag in groespgebonden cliche's... zeker als ze met grotere en anonieme groepen commniceren hebben ze snel de neiging te 'veralgemeniseren' en 'individuele details' te betrekken op een hele groep....

'Dat kut-wijv wilde niet met me neuken' wordt dan al snel 'alle vrouwen zijn frigide krengen' en 'Die gast loopt zn pik achterna' is al snel 'mannen willen maar één ding'... waarbij natuurlijk opgemerkt moet worden dat in alle clichématige algemeenheden veelal ook een bron van waarheid ligt

Overigens, over het tweede deel van je post, de indruk dat 'vrouwen elkaar altijd steunen' die je wekt (of wat je niet schrijft maar dan net zo goed kan gelden: "dat mannen altijd op één lijn zitten") is zelf domweg totaal onrealistisch ...
enkel wanneer je als thema 'mannen' stelt zijn alle personen die niet tot die groep behoren al snel geneigt zich gevoegelijk in de andere groep te plaatsen en 'mee te lullen'...
maar je moet niet denken dat er zoiets is als 'vrouwen die elkaar altijd maar steunen' (of een mannen-equivalent' daarvan dat 'alle Männer Brüder sind' of zoiets)... dat 'bondgenootschap' duurt hooguit zolang die 'opponent' ook een klaar definieerbare 'andere' groep is....
zodra groepsvorming op andere factoren plaatsvind volgen ook mannen of vrouwen opeens gerust anderssooortige belangen na.

Hooguit binnen marginaal klaag-slachtoffer-groepjes die zich hardnekkig 'gedissekriminiert' voelen bestaat nog wel de neiging enkel zich te bekennen tot een homogene groep, waarbij vooral belangrijk is het gevoel dat juist die groep zo ontzettend 'benadeeld' wordt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_60786745
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef BoNi het volgende:

[..]

Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.
Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.
pi_60786774
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.
Deerniswekkend!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60786836
Overigens zijn er genoeg vrouwen die er zelf voor kiezen om parttime te werken, zelfs al hebben ze geen kinderen.
Als ik als werkgever de keus had tussen één persoon fulltime of twee personen halftime, dan wist ik het ook wel.
pi_60786877
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrouwen zeiken over mannen.
Vrouwen zeiken over vrouwen.
Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.
pi_60786903
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.
Deerniswekkend!
Goed punt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:26:19 #36
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_60786906
quote:

[..]

Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het.

jij hebt geen idee hoe het is om een man te zijn omdat jij een vrouw bent. ik heb geen idee hoe het is om een vrouw te zijn omdat ik een man ben. Te pretenderen om dat wel te weten is ronduit een belediging voor je eigen intelligentie.

Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden.

Definieer makkelijker, want wij mannen werken daar meestal hard voor die financien en mogelijkheden.

Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren

nogmaals, daar werken wij hard voor. Eigenwaarde voor mannen is gelinkt aan prestaties

terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt

tja, jij hebt een biologische klok, deal with it.

jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam)

Owh wil je neuken dan? lol.

jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar

ik heb ook nooit begrepen waarom jullie vrouwen elkaar zo haten en tegenwerken

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.

ja vandaar ook al die oorlogen
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:26:55 #37
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_60786920
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:19 schreef MLI het volgende:

[..]

Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.
Dit is toch al prima mogelijk?
Probleem is dan alleen dat je een achterstand hebt op de mannen (of kindloze vrouwen) die in deze periode wél doorgewerkt hebt. Deze mensen hebben zich in de periode dat 'jij' afwezig zou zijn geweest doorontwikkeld, doorgeleerd en ontplooit met de daarbijbehorende promoties, salarisstijging, positieverbeteringen. Dit lost het probleem dat jij schetst naar mijn idee niet op....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_60786923
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:26 schreef MLI het volgende:
Goed punt.
Waarom maken vrouwen het voor elkaar dan niet wat makkelijker?
pi_60786924
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:24 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.
Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:28:48 #40
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60786958
Het is tijd dat we die vrouwen weer aan de ketting leggen in de keuken. Ze krijgen veel te veel praatjes.
pi_60786965
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:27 schreef Vamps het volgende:

[..]

Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.
Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:32:25 #42
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60787037
Vrouwen die zeiken over mannen die zeiken over vrouwen
pi_60787061
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:29 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...

Ik doelde erop dat iedereen hier op iedereen zeikt en dat dat in de buitenwereld een stuk minder is.
Maar in de OP, geeft de TS als voorbeeld een paar topics in het R&P forum.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:40:46 #44
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60787255
quote:

[..]

Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Wat financiën betreft heb je wel gelijk, vrouwen die hetzelfde werk doen (op de hogere niveau's vooral) krijgen vaak minder betaald dan mannen. Ook op sexueel vlak ben ik het met je eens dat het adagium "een jongen stoer/een meisje een hoer" bij hetzelfde aantal bedpartners slaat als een lul op een trommel met een kutgeluid.

Maar dan die andere drie punten:
quote:
jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Directe bewijsvoering heb ik even niet bij de hand maar watik zelf ervaren heb is dat de vrouwelijke studenten (hbo en wo) het bijzonder goed doen. Ze studeren sneller af en halen hogere cijfers. Opvallend is ook dat de allochtone studentes vrij rap door hun opleiding gaan. Nu is promoveren weer iets anders maar dat is iets wat je mannen niet echt kan aanrekenen. Zwanger worden is een keuze (meestal in elk geval) en als je dat wil/kan combineren met promoveren moet je het niet op de mannenwereld afschuiven als dat dus toch niet goed lukt.

Onze vriendschappen dan, ja, die zijn vrij eenvoudig over het algemeen. Als je ruzie hebt met een vriend resulteert dat soms in een (letterlijk of figuurlijk) knokpartij maar als dat voorbij is kunnen we gewoon weer met elkaar een biertje drinken. Vrouwen echter hebben nogal eens de nare eigenschap tot in den treure elkaar in de rug te steken en vertonen nogal eens het ijsberg syndroom: er is nog veel meer ellende onder het oppervlak. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat "hun voormalig hartsvriendin ter plekke dood mag neervallen" van vrouwen...

Ja, wij mannen maken het misschien voor andere mannen makkelijker maar je kan het ook omdraaien, dat vrouwen het voor elkaar ook niet echt eenvoudig maken. Daar hebben ze vaak niet eens mannen voor nodig.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60792534
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:40 schreef Elegy het volgende:
Onze vriendschappen dan, ja, die zijn vrij eenvoudig over het algemeen. Als je ruzie hebt met een vriend resulteert dat soms in een (letterlijk of figuurlijk) knokpartij maar als dat voorbij is kunnen we gewoon weer met elkaar een biertje drinken. Vrouwen echter hebben nogal eens de nare eigenschap tot in den treure elkaar in de rug te steken en vertonen nogal eens het ijsberg syndroom: er is nog veel meer ellende onder het oppervlak. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat "hun voormalig hartsvriendin ter plekke dood mag neervallen" van vrouwen...
Hah! Hier ben ik het nou 100% mee eens. Ik maak echt vrijwel nooit mee dat de ene man 'een hekel heeft aan man x en hem nooit meer wil zien' maar heb al veel te vaak drama's meegemaakt dat sommige vrouwen elkaar absoluut niet kunnen luchten en er ontiegelijk grote drama's van maken met stromende tranen en alles erbij. (ja... als je vrouw bent en dit leest is er denk ik best een grote kans dat je een eigen ervaring herkent hierin)
pi_60798736
quote:
.

Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Oh ja??

Nou, ik hoor vrouwen vaak genoeg zeiken dat alle mannen klootzakken zijn, onbetrouwbaar, uiteraard alleen op seks uit zijn en de rotzooi niet achter hun kont op ruimen. Dus ik weet niet welk gedeelte van jouw brein het verstandig vond een feministentopic te openen, maar vrouwen zijn geen haar beter.
pi_60798759
Onmacht en frustratie, gezien ze maar niet achter het winnende recept kunnen komen.
quote:
Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Wellicht hier, maar vriendinnen onderling.
Waar ze zich wel niet druk over kunnen maken betreft mannen. Allerlei kleine, niet noemenswaardige dingetjes waarvan ik denk:
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:52:23 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60798869
mannen zeiken staand, althans de meesten, er zijn er ook weer die zittend zeiken, anders komt er gezeik over...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60799184
Vrouwen hebben het toch juist veel beter voor elkaar. Kinderen krijgen, soapies kijken, koekjes bakken, bij de buurvrouw op de koffie en toch een dak boven je hoofd
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:29:25 #50
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60799827
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:02 schreef MLI het volgende:

[..]

Is 'Jouw vrouw, mijn vrouw' niet een typisch vrouwenafzeikprogramma dan?
Valt wel mee.
Het is meestal een verschil in levenstijl tussen 2 gezinnen.
Veganisten <-> Schildpad etende Cajunners uit Louisiana waarbij de 10 jarige zoon ook al aan het jagen is. En meer van dat soort situaties.

Als er dan wel afgezeken wordt doen de vrouwen dat onderling
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')