Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:13 schreef Vamps het volgende:
[..]
U bent in het verkeerde lichaam geboren?
Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef MLI het volgende:
[..]
Ja, de OP is onduidelijk. Laten we het maar op gelijkheid mannen/vrouwen houden met speculaties voor de toekomst. TT verandering zou geen slecht idee zijn.
Daar is totaal niets mis mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef MLI het volgende:
[..]
Nee, maar het zal je niet verbazen dat ik wel veel mannelijke trekjes heb.
dus dacht je: Kom, laat ik dr dan leuk mee beginnen ...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:15 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zolang het voor mannen onmogelijk blijft om kinderen te baren en te zogen zullen deze verschillen blijven bestaan en dat heeft niet zozeer te maken met de eventuele verschillen in kwaliteiten tussen mannen en vrouwen, maar m.i. meer met het oog op de toekomstperspectieven van een werknemer vanuit het oogpunt van de werkgever.
Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrouwen zeiken over mannen.
Vrouwen zeiken over vrouwen.
Goed punt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Aha. Dan zou je ook kunnen zeggen dat vrouwen het voor elkaar al heel onaangenaam maken. En dan moeten ze ook nog eens opboksen tegen die Grote Herensocieteit.
Deerniswekkend!
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het.
jij hebt geen idee hoe het is om een man te zijn omdat jij een vrouw bent. ik heb geen idee hoe het is om een vrouw te zijn omdat ik een man ben. Te pretenderen om dat wel te weten is ronduit een belediging voor je eigen intelligentie.
Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden.
Definieer makkelijker, want wij mannen werken daar meestal hard voor die financien en mogelijkheden.
Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren
nogmaals, daar werken wij hard voor. Eigenwaarde voor mannen is gelinkt aan prestaties
terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt
tja, jij hebt een biologische klok, deal with it.
jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam)
Owh wil je neuken dan? lol.
jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar
ik heb ook nooit begrepen waarom jullie vrouwen elkaar zo haten en tegenwerken
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
ja vandaar ook al die oorlogen
Dit is toch al prima mogelijk?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:19 schreef MLI het volgende:
[..]
Als wij vrouwen in de positie waren waarin we het aangenaam konden maken voor elkaar, dan zou het hele bedrijfsleven er anders uitzien. Misschien zou het dan normaler wel zijn om je carrière een paar jaar te onderbreken, tot je voorgoed uitgezwangerd bent. Daarna tot je 65ste fulltime blijven werken. Maar dat is het punt dus. Mannen beslissen voorlopig nog hoe de wereld en het bedrijfsleven eruit ziet.
Waarom maken vrouwen het voor elkaar dan niet wat makkelijker?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:26 schreef MLI het volgende:
Goed punt.
Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:24 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Dit is in mijn idee toch een stuk erger. Mannen zeiken alleen over vrouwen omdat vrouwen zeiken. Of zoiets.
Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:27 schreef Vamps het volgende:
[..]
Fok! is niet representatief voor de realiteit, televisie-programma's overigens ook niet.
Ik doelde erop dat iedereen hier op iedereen zeikt en dat dat in de buitenwereld een stuk minder is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:29 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Waar staat dat het op Fok! of tv-programma's slaat dan...
Wat financiën betreft heb je wel gelijk, vrouwen die hetzelfde werk doen (op de hogere niveau's vooral) krijgen vaak minder betaald dan mannen. Ook op sexueel vlak ben ik het met je eens dat het adagium "een jongen stoer/een meisje een hoer" bij hetzelfde aantal bedpartners slaat als een lul op een trommel met een kutgeluid.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiën en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Directe bewijsvoering heb ik even niet bij de hand maar watik zelf ervaren heb is dat de vrouwelijke studenten (hbo en wo) het bijzonder goed doen. Ze studeren sneller af en halen hogere cijfers. Opvallend is ook dat de allochtone studentes vrij rap door hun opleiding gaan. Nu is promoveren weer iets anders maar dat is iets wat je mannen niet echt kan aanrekenen. Zwanger worden is een keuze (meestal in elk geval) en als je dat wil/kan combineren met promoveren moet je het niet op de mannenwereld afschuiven als dat dus toch niet goed lukt.quote:jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
Hah! Hier ben ik het nou 100% mee eens. Ik maak echt vrijwel nooit mee dat de ene man 'een hekel heeft aan man x en hem nooit meer wil zien' maar heb al veel te vaak drama's meegemaakt dat sommige vrouwen elkaar absoluut niet kunnen luchten en er ontiegelijk grote drama's van maken met stromende tranen en alles erbij.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:40 schreef Elegy het volgende:
Onze vriendschappen dan, ja, die zijn vrij eenvoudig over het algemeen. Als je ruzie hebt met een vriend resulteert dat soms in een (letterlijk of figuurlijk) knokpartij maar als dat voorbij is kunnen we gewoon weer met elkaar een biertje drinken. Vrouwen echter hebben nogal eens de nare eigenschap tot in den treure elkaar in de rug te steken en vertonen nogal eens het ijsberg syndroom: er is nog veel meer ellende onder het oppervlak. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat "hun voormalig hartsvriendin ter plekke dood mag neervallen" van vrouwen...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
.
Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Wellicht hier, maar vriendinnen onderling.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:02 schreef MLI het volgende:
[..]
Is 'Jouw vrouw, mijn vrouw' niet een typisch vrouwenafzeikprogramma dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |