HOAX.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Het gaat toch om gelijkwaardigheid en niet gelijkheid.
Als een vrouw zich als een man gaat gedragen is dat in mijn optiek geen gelijkwaardigheid, maar past de vrouw zich aan om zodoende meer geaccepteerd te worden als gelijkwaardig.
In welke zin zouden de mannen dan moeten veranderen?quote:Ik denk dat er eerder een mentaliteitsverandering bij de mannen moet plaatsvinden dan bij de vrouwen.
P.S: Dat nederige gedoe van vrouwen onder verschillende immigrantengroepen doet de emancipatie van de vrouw ook niet veel goeds.
Ik persoonlijk zie het niet echt zo zwart/wit maar zo kan ik het duidelijk onder woorden brengen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:34 schreef Vamps het volgende:
Wat een verschrikkelijk generalisatie-topic.
Dat haantjesgedrag zit volgens mij al in vrouwen. Echter, doordat vrouwen communicatief slimmer, of zo je wilt sluwer zijn, is het minder zichtbaar dan bij mannen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Dit is nu onze natuur. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.
Ik meende het niet serieus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:41 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zie het niet echt zo zwart/wit maar zo kan ik het duidelijk onder woorden brengen.
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
Maar toch zijn wij vrouwen ten opzichte van 50 jaar geleden ook erg veranderd. Volgens mij is het best mogelijk dat vrouwen op termijn zich mannelijker gaan gedragen. Niet in de zin van minder emotioneel, maar wel in de zin van dat wij de 'haantjes within' ontdekken.
Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:39 schreef MLI het volgende:
In welke zin zouden de mannen dan moeten veranderen?
Maar het gaat niet over de verhoudingen tussen de vrouwen onderling. Het gaat juist om de wisselwerking tussen mannen en vrouwen. Het lijkt me best wel logisch dat vrouwen het over een aantal jaar normaal vinden om 5 dagen te blijven werken en om dezelfde kansen te nemen als mannen. Het is niet ondenkbaar dat er een generatie vrouwen opstaat die zich ook daadwerkelijk gelijker voelt en zich dus ook zo gedraagt. Tenslotte zijn de moeders van nu vaak al werkende moeders dus het wordt ook met de paplepel ingegoten. Als kinderen gelijker opgevoed worden (oftewel, broertjes en zusjes met geheel gelijke behandeling) door de moeders van nu, ziet de situatie er over 20 jaar al heel anders uit.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat haantjesgedrag zit volgens mij al in vrouwen. Echter, doordat vrouwen communicatief slimmer, of zo je wilt sluwer zijn, is het minder zichtbaar dan bij mannen.
Vrouwen onderling kraken elkaar (en het liefst vrouwen die buiten "de groep" vallen) vaak enorm af. Dat zou je kunnen zien als haantjesgedrag, of liever, hennengedrag. Immers, door zichzelf boven een andere vrouw te plaatsen (al dan niet terecht), komen ze zelf hoger in rangorde te staan.
(en maken misschien meer kans het alfa-vrouwtje te worden).
Vrouwen drammen net zoveel, alleen doen ze dat met hun vriendinnen op het terras. Mannen hebben het dan over bier en tieten, dus die openen een topic.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:27 schreef MLI het volgende:
Waarom hebben mannen altijd de neiging om over algemeen vrouwengedrag te zeiken? Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom.
Ik denk dat emancipatie is doorgeslagen. Dat gaat vrouwen nog wel opbreken... Over 50 jaar is het wel anders, maar niet persé in het voordeel (zoals jij het bedoelt) vd vrouw.quote:Ik geloof absoluut niet dat de verhoudingen over 50 jaar nog zo liggen, en dat zal in het voordeel zijn van de vrouw.
je hebt helemaal gelijk, kijk maar naar al die "Help, mij vrouw is\kan ....." programma's op de TVquote:Vrouwen hoor je veel minder drammen over mannen dan andersom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
Ik heb heilig respect voor de manier waarop vrouwen koken en stofzuigen, ik snap ueberhaupt niet waarom vrouwen zo denigrerend zijn over hun eigen skills.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.
[..]
Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.
Tja, toch brengt het je veel verder dan steeds inbinden. Zeker als vrouw. En volgen we hiermee niet eigenlijk de mannelijke ontwikkeling? Mannen zijn ook een heel eind gekomen vergeleken met 100 jaar geleden, toen ze door hun bazen niet als gelijkwaardig behandeld werden. Zijn mannen niet ook begonnen met hun eigenwaarde ontdekken en daarna meer en meer haantjes geworden ten opzichte van degene naar wie de gelijkwaardigheid bevochten moest worden?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Qua onafhankelijkheid en het erkennen van de eigenwaarde (ook zonder man) is het zeker een verbetering, maar neem alsjeblieft dat treurige haantjesgedrag niet over.
[..]
Maar het verleden leert wel dat vrouwen behoorlijk wat kabaal moeten maken om zo'n mindset te veranderen bij de mannen. Want de verhoudingen zoals ze nu zijn, zijn erg makkelijk voor mannen. Zonder slag of stoot zal dat niet gaan.quote:Inzien dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen, ook al liggen de skill sets nogal anders.
Lack of confidence perhaps?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:59 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ik heb heilig respect voor de manier waarop vrouwen koken en stofzuigen, ik snap ueberhaupt niet waarom vrouwen zo denigrerend zijn over hun eigen skills.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:56 schreef DiRadical het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk, kijk maar naar al die "Help, mij vrouw is\kan ....." programma's op de TVIs 'Jouw vrouw, mijn vrouw' niet een typisch vrouwenafzeikprogramma dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhh wat schattig een vrouwtje die denkt te weten hoe het is om een mannetje te zijnquote:Want de verhoudingen zoals ze nu zijn, zijn erg makkelijk voor mannen.
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiėn en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:05 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Ahhh wat schattig een vrouwtje die denkt te weten hoe het is om een mannetje te zijn![]()
Ja, de OP is onduidelijk. Laten we het maar op gelijkheid mannen/vrouwen houden met speculaties voor de toekomst. TT verandering zou geen slecht idee zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef BoNi het volgende:
Ik heb het topic eens doorgelezen, maar waar wil je nou precies naartoe met dit topic?
U bent in het verkeerde lichaam geboren?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Typisch hanengedrag weer. Ik denk het niet te weten, ik weet het. Mannen hebben een relatief makkelijker leven wat betreft financiėn en mogelijkheden. Jullie verdienen meer, jullie hebben de kans om te promoveren terwijl je vrouw in de leeftijd is dat ze jouw kinderen uitwerpt, jullie hebben het op seksueel vlak makkelijker (minder snel een naam), jullie vriendschappen steken makkelijker in elkaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mannen de wereld heel aangenaam maken voor andere mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |