abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60748493
bush
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:23:42 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60748499
Dat was alles?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60748511
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:21 schreef SeLang het volgende:
Daar is ie!
en daar was die lol!!

Een speech om nooit te vergeten
Wist u dat 90% van wat ik post onzin is!!
pi_60748515
Wat een slap geouwehoer zeg. Niks nieuws.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:24:23 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60748521
Het is bijna weer Koude Oorlog. Da's mooi, want toen ik enig politiek bewustzijn kreeg, was die al zo goed als over. Ik heb een historische achterstand in te halen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60748532
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:23 schreef SeLang het volgende:
Dat was alles?
Hoezo? Met praten gaan we er toch fijn uitkomen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:25:27 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60748549
Kopje thee iemand?
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:25:31 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60748552
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:24 schreef Ringo het volgende:
Het is bijna weer Koude Oorlog. Da's mooi, want toen ik enig politiek bewustzijn kreeg, was die al zo goed als over.
Ik ben nog bang geweest voor de bom! Inclusief Doe-Maar buttons!

Overigens, wat riep Bush nu precies?
The End Times are wild
pi_60748563
Hij had moeten eindigen met een camera zoom en heel rustig 'or else...' moeten zeggen, en dan weglopen als een cowboy. .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60748571
Wat een speech.. 'Misschien gebeurde dit, en dat is natuurlijk niet leuk, dus praat erover'
pi_60748579
Ach, over een paar maanden is Georgie gewoon van Rusland en praat niemand er meer over.
pi_60748593
Samenvatting speech voor de mensen die het gemist hebben:

blabla rusland moet peace treaty tekenen bla bla veel reputatieschade blabla
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:27:16 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60748603
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ook!
Je kon van die bolvorminge kant en klare schuilkelders kopen om in te graven in de tuin!
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:27:35 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60748614
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Overigens, wat riep Bush nu precies?
"Cohen, I love you!" en toen: "We shall overcome" en toen begon-ie de Internationale te zingen.
pi_60748625
En dan de lokatie, in de tuin....

Had natuurlijk vanuit the oval office moeten zijn
pi_60748635
Bush verbindt geen consequenties aan zijn eis dat Rusland moet terugtrekken, m.a.w. hij toont zijn tanden en gaat Beachvolleybal kijken
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 23:28:41 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60748650
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Cohen, I love you!" en toen: "We shall overcome" en toen begon-ie de Internationale te zingen.
ik moet altijd lachen om Cohen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60748659
Ben Bot op radio1 nu
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:29:12 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60748673
Goeie vent, die Ben Bot. Zal ook wel niks zeggen.
The End Times are wild
pi_60748688
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef Xith het volgende:
Wat een speech.. 'Misschien gebeurde dit, en dat is natuurlijk niet leuk, dus praat erover'
Misschien kunnen we nu Belgie inlijven.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:30:17 #227
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60748703
Ik heb nog naar het afscheidsconcert van Doe Maar gekeken, maar het concept "bom" had zich nog niet echt in mijn geest gevormd dus ik was best wel een beetje benieuwd wat er precies zou gebeuren als dat ding zou neerpletteren.
pi_60748801
denk dat Sjakasvili baalt van die speech xD
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:33:16 #229
203688 Drijfzand
account closed
pi_60748806
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:23 schreef sp3c het volgende:
LOL!

begint Bus zijn speech nu met 'these reports are accurate'???
goed dat hij dat meteen even duidelijk maakt
Echt? Hoop dat Conan O'Brien en Stephen Colbert hem aanklagen wegens diefstal! Hoe moet je op zoiets nog een parodie bedenken.
too much to do in the real world.
pi_60748881
kanloos lol! en dan ook niet die actie shots van saakashvilie die "under heavy fire" snel de benen neemt....... geloofwaardig?
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:36:38 #231
203688 Drijfzand
account closed
pi_60748894
reminds me, effe downloaden, Colbert en Conan.
pi_60748929
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:33 schreef EricT het volgende:
denk dat Sjakasvili baalt van die speech xD
xDD

Georgia: >_<

Russia ^_^

Geogria: v_v

xD

jejejeje
pi_60748963
samenvatting van Bot:
Russen moeten hun tanden laten zien, die binden wel weer in;
Sjaaka was een beetje dom;
Georgië kan NAVO-lidmaatschap wel vergeten.
pi_60748989
Oh lekker rationeel van Botje
pi_60749032
hij zei "these report are accurate".
maar ik denk dat in de transcripts op whitehouse.gov komt te staan:
"if these reports are accurate".
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60749054
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef BadBadPresident het volgende:
kanloos lol! en dan ook niet die actie shots van saakashvilie die "under heavy fire" snel de benen neemt....... geloofwaardig?
Dat waren beelden van vanmiddag, hij was in Gori geloof ik en ineens brak er paniek uit, waarop z'n bodyguards em de auto inschopten. Paniek is aanstekelijk dus als er eentje overtuigend gilt, begint de rest ook. Er bleek niks aan de hand.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:44:38 #237
203688 Drijfzand
account closed
pi_60749103
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:37 schreef Xith het volgende:

[..]

xDD

Georgia: >_<

Russia ^_^

Geogria: v_v

xD

jejejeje
Huh?

(o_0)
pi_60749116
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat stukje dat niet rood is, is China.
Is wel verouderd, in Oezbekistan zijn er volgens mij geen installaties meer sinds de VSA kritiek uitte op de gebeurtenissen in Andijan.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

parallel aan die oliepijpleiding, tot aan de Turkse grens iig., wordt er ook een spoorlijn aanlegd/verbeterd, dit ook om Rusland te omzeilen aangezien belangrijke spoorwegen naar Rusland lopen, oa. via Abchazie en Tsjetsjenie en Rusland zelf voor Georgie sinds 2006 een blokkade heeft ingesteld, dit project wordt trouwens met eigen geld betaald, alleen Georgie leent van Azerbeidzjan een bedrag voor hun deel van het traject

http://www.jamestown.org/edm/article.php?article_id=2372616
Tijdens die crisis in het begin van 2006 toen die leiding van Rusland naar Georgië ontploft was, mocht Georgië ook rekenen op hulp van Azerbeidzjan. Ik geloof dat iemand van de regering van de VSA toen nog publiekelijk in de fout ging door te verklaren dat "Armenië en Georgië" dergelijke hulp zouden krijgen, wat dus niet het geval was voor Armenië....
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ben net terug van vakantie uit Turkije en de Turkse versie van cnbc was vrij duidelijk.

Samenvatting:

Turkije werkte nauw samen met Georgië, Georgië gebruikte Turkije als een poort tot de westerse wereld. Het Turkse leger zorgde voor de modernisering van het Georgische leger en er wordt gewerkt aan pijpleiding (azerbeidzjan-Georgie-Turkije) om onafhankelijker van Rusland te zijn.
(Men vreest dat Rusland ook die pijpleiding gaat afbreken.)

Echter, Rusland zorgt voor 70% (!!) van de aardgas van Turkije. Als Turkije Rusland tegen zich krijgt is Turkije ook de pineut.

Dus Turkije probeert neutraal te blijven en stuurt vele hulpgoederen via de rode halve maan naar het land, en vele toeristen keren via Turkije terug naar hun eigen land.
Ik heb ironisch genoeg gelezen dat Turken Georgië als westers en Europeser beschouwen, hoewel het geografisch gezien ten oosten van hen ligt.
pi_60749145
Omg, is Tblisi echt aangevallen?
Sorry, ik volg het niet echt.. maar de russen zeiden dat ze het niet van plan waren.
quote:
"Tot morgen is er geen bedreiging van Tbilisi", aldus het staatshoofd. "Ik zeg dit om paniek onder de burgers van Tbilisi te voorkomen. Als er enige bedreiging is van de veiligheid van Tbilisi, dan zullen wij dat ongeveer twaalf uur van tevoren weten."
Life is Music
pi_60749195
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:46 schreef Fredo55 het volgende:
Omg, is Tblisi echt aangevallen?
Sorry, ik volg het niet echt.. maar de russen zeiden dat ze het niet van plan waren.
[..]

Iets met wonen en steen
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:52:32 #241
2618 Beezz
Criticaster
pi_60749305
Hadden we dit al gezien?

An American Soldier/Citizen Captured In South Ossetia?
quote:
The Russian news website Izvestia is reporting that an African American soldier/mercenary has been captured by Russian forces. He was captured with a number of Georgian soldiers, whose specialty was in handling ordinances. The report mentions that they believe he is a Nato instructor, and that he has been transferred to the Russian base of Vladikavkaz.

It also reports finding bodies of dead soldiers in Tskhinvali, the capital city of South Ossetia. But what stood out in the report was that some of the corpses were negroes.
Als er iemand Russisch kan, de link naar het originele bericht staat daar ook.
pi_60749346
Oekraine als NAVO-lid lijkt ook steeds onaantrekkelijker te worden
quote:
If the Ukrainian leadership goes through with its threat to close off Sevastopol to Russian ships returning from the Georgian coast, a host of problems might arise.

The political situation on the Crimean peninsula, never favorable for Kyiv, could deteriorate further and increase calls by Russian politicians not to renew the 1997 Treaty of Friendship, Cooperation, and Partnership by which Russia recognized the present borders of Ukraine and which is due to expire in December 2008.

If the treaty expires, the consequences could be severe, since this treaty, in addition to Nikita Khrushchev’s handover of the territory to Ukraine in 1954, legalized Ukrainian claims to the Crimea. This could pave the way for renewed calls by Russian politicians and military leaders to annex the peninsula.
http://www.jamestown.org/edm/article.php?article_id=2373304
pi_60749458
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:48 schreef EricT het volgende:

[..]

Iets met wonen en steen
menn, ik kom net terug van weggeweest.
Life is Music
pi_60749481
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:45 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]

Tijdens die crisis in het begin van 2006 toen die leiding van Rusland naar Georgië ontploft was, mocht Georgië ook rekenen op hulp van Azerbeidzjan. Ik geloof dat iemand van de regering van de VSA toen nog publiekelijk in de fout ging door te verklaren dat "Armenië en Georgië" dergelijke hulp zouden krijgen, wat dus niet het geval was voor Armenië....

de voornaamste bondgenoot van Armenie is Iran omdat het daarvan voor zijn energiebehoeft grotendeels afhankelijk is, Amerika is ook een bondgenoot door de grote Armeense gemeenschap die daar ook actief is in de politiek en daardoor krijgt het economische hulp omdat het verder nogal economisch geisoleerd is
pi_60749510
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Beezz het volgende:
Hadden we dit al gezien?

An American Soldier/Citizen Captured In South Ossetia?
[..]

Als er iemand Russisch kan, de link naar het originele bericht staat daar ook.
ja, volgens de wiki-pagina gebeurde dat op de 10de:
quote:
Later, according to South Ossetia government representative Irina Gagloeva, two groups of Georgian saboteurs were captured near Tskhinvali, 8 troops in Znaur district, and another group of 11 near Zari road.[147] Earlier, Vzglyad reported that another group of Georgian saboteurs was captured near Zari road, including one African-American, claimed to be a US citizen and NATO adviser; he was transported to Vladikavkaz for investigation.
en vandaag:
quote:
North Ossetian government officials say that several foreign mercenaries have arrived to Vladikavkaz hospital. Early at General Staff briefing Alexander Nagovitsyn confirmed that there were black-skinned soldiers with non-Georgian passports among them; he did not specify their citizenship.
pi_60749604
Volgens CNN USA is de cold war weer terug...
Situation Room nu ook op CNNI
pi_60749641
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

de voornaamste bondgenoot van Armenie is Iran omdat het daarvan voor zijn energiebehoeft grotendeels afhankelijk is, Amerika is ook een bondgenoot door de grote Armeense gemeenschap die daar ook actief is in de politiek en daardoor krijgt het economische hulp omdat het verder nogal economisch geisoleerd is
Dat bondgenootschap met Iran lijkt me toch raar, want Azeri's vormen bijna een kwart van de Iraanse bevolking en ik weet niet in welke mate zij politiek vertegenwoordigd zijn maar Khamenei is er in elk geval één. Ik vraag me af wat de Azeri's in Azerbeidzjan denken van dat bondgenootschap.
pi_60749680
in amerika hebben ze het altijd over defcon. zou dit nu ook verhoogd zijn ?
Wist u dat 90% van wat ik post onzin is!!
pi_60749715
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:07 schreef Bartleunen het volgende:
in amerika hebben ze het altijd over defcon. zou dit nu ook verhoogd zijn ?

Denk het niet. It would only fuel the tense situation
En die defcon is volgens mij alleen maar gericht op de 'bedreigingsstatus' van Amerika en Georgie heeft daar weinig invloed op
pi_60749867
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:05 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat bondgenootschap met Iran lijkt me toch raar, want Azeri's vormen bijna een kwart van de Iraanse bevolking en ik weet niet in welke mate zij politiek vertegenwoordigd zijn maar Khamenei is er in elk geval één. Ik vraag me af wat de Azeri's in Azerbeidzjan denken van dat bondgenootschap.
Iran speelt een bemiddelende rol tussen Azerbeidzjan en Armenie, maar de relatie met Azerbeidzjan is soms gespannen, Azerbeidzjan lijkt een beetje op het Iran van voor de Revolutie in 1979, een seculiere sji' itische dictatuur en daar bovenop heeft het ook vriendschapsbanden met Israel
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:18:04 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60749879
Heb de speech van Bush niet gezien maar wat ik er via het ANP-bericht over lees, is die vanuit diplomatiek perspectief toch vrij duidelijk hoor. En zeker niet niveau kopje thee.
Maar goed, misschien had men hier op een oorlogsverklaring gehoopt, dat kan natuurlijk.

http://www.nu.nl/news/169(...)_onaanvaardbaar.html
quote:
Bush: Optreden Rusland in Georgië onaanvaardbaar
Uitgegeven: 11 augustus 2008 23:37
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2008 23:52

WASHINGTON - Rusland lijkt te proberen de democratisch gekozen regering van Georgië omver te werpen. Dit heeft de Amerikaanse president George Bush maandag gezegd in een verklaring in Washington.
ANP

Hij noemde het veronderstelde plan "onaanvaardbaar in de 21e eeuw". Volgens Bush brengt Moskou met zijn handelwijze de betrekkingen met de VS en Europa in gevaar.

Veiligheidsraad

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties is maandagavond laat (onze tijd) opnieuw bijeengekomen om zich in spoedzitting te buigen over de crisis in Georgië. De zitting wordt gehouden achter gesloten deuren.

Een hooggeplaatste functionaris van de afdeling vredeshandhaving van de VN informeert de lidstaten van de Raad over de laatste ontwikkelingen bij de Kaukasus.

Ontwerp-resolutie

Westerse diplomaten hebben overeenstemming bereikt over een ontwerp-resolutie inzake Georgië die bij de Veiligheidsraad wordt ingebracht. Dit is maandagavond van diplomatieke bron vernomen.

De Veiligheidsraad had zich de afgelopen drie dagen al vier keer zonder succes gebogen over de crisis in Georgië. Rusland kan als permanent lid van de Raad met een veto elke resolutie tegenhouden.

Sarkozy

De Franse president Nicolas Sarkozy brengt dinsdag een bezoek aan zijn Russische ambtgenoot Dmitri Medvedev in Moskou. Daarna reist hij naar Tbilisi voor gesprekken met de Georgische president Michail Saakasjvili.

Dit heeft het Elysée-Paleis maandagavond laten weten. Frankrijk is momenteel EU-voorzitter.
Ik kan niet anders zeggen dan dat Frankrijk een heel sterke EU-voorzitter is, die actief diplomatie bedrijft en ook in zijn eentje de rol van "Europa" durft te spelen. Zo hoort het.
pi_60749980
nu Saakashvili op CNN beschuldigt Rusland weer van van alles, oa ethnic cleansing in Abch..? en vergelijkt het met Tjetsjenie enzo. maar de beste man klinkt gebroken

-> Georgia will never surender
pi_60750116
'You know, Russian put names on bombs, this is for Europe, this one is for USA, this one is for NATO'

Ik hoop dat ie figuurlijk sprak .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:31:33 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60750126
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:24 schreef EricT het volgende:
nu Saakashvili op CNN beschuldigt Rusland weer van van alles, oa ethnic cleansing in Abch..? en vergelijkt het met Tjetsjenie enzo. maar de beste man klinkt gebroken
Die beschuldigingen zijn oud nieuws, over en weer, en zullen nog wel even doorgaan zolang het echte onderzoek naar de gebeurtenissen uitblijft.
En dat de man gebroken klinkt, lijkt me niet meer dan logisch. Hoe je ook over hem denkt, hij heeft zijn eigen land te gronde zien gaan in een paar dagen tijd, weet dat dat deels hemzelf te verwijten valt en moet nu luchthappend door het stof om niet álles in duigen te laten vallen. En dan heb ik het nog niet eens over zijn eigen politieke toekomst want daar valt vooralsnog geen zinnig woord over te zeggen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:46:01 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60750424
Ook al overspeelde Georgie z'n hand, die lompe reactie van de Russen kun je toch nooit goedkeuren.
Bombardementen op burgerdoelen, sommigen lijken het wel leuk te vinden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')