abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:12:43 #154
203688 Drijfzand
account closed
pi_60745905
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar ik vertrouw de russen ook voor geen cent...
Mwa, zij hebben tenminste geen Goddelijke missie om democratie en vrijheid te verspreiden, en een man als Putin is in z'n uitspraken ook heel wat oprechter dan Bush. Putin heeft geen advocaten nodig die martelen effe herdefiniëren om binnen de letters van de wet te bljven. "We will corner the bandits in the toilet and beat the hell out of them." Je weet dat ie uit de KGB komt, en je kent hun methodes. Hij is er tenminste niet zo schijheilig over als de VS regering.
too much to do in the real world.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:17:02 #155
203688 Drijfzand
account closed
pi_60746058
Nederlanders optimistisch over hun kansen tegen Rusland...

Als ik zo'n uitspraken las van Belgen zou ik me plaatsvervangend doodschamen.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:18:33 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60746111
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:12 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Mwa, zij hebben tenminste geen Goddelijke missie om democratie en vrijheid te verspreiden, en een man als Putin is in z'n uitspraken ook heel wat oprechter dan Bush. Putin heeft geen advocaten nodig die martelen effe herdefiniëren om binnen de letters van de wet te bljven. "We will corner the bandits in the toilet and beat the hell out of them." Je weet dat ie uit de KGB komt, en je kent hun methodes. Hij is er tenminste niet zo schijheilig over als de VS regering.
is dat wel zo??

die peacekeepers waar die het steeds over heeft waren daar ook niet voor een opbouwmissie hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60746146
We moeten de Russen nog terugpakken van het EK
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:19:53 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60746168
Is dit artikel hier al een keer neergezet? Zo ja, dan haal ik het weg.
quote:
Saakasjvili lijkt zijn hand te hebben overspeeld
Rusland: tot hier en niet verder
Gepubliceerd: 11 augustus 2008 14:12 | Gewijzigd: 11 augustus 2008 14:15

De grootschalige militaire reactie van Rusland is een boodschap aan het Westen: geen NAVO-lidmaatschap voor Georgië en Saakasjvili moet het veld ruimen.
Door onze correspondent Michel Krielaars

Tbilisi/Moskou, 11 aug. Russische vredestroepen die de Georgiërs uit Zuid-Ossetië verjagen, huilende vluchtelingen uit de Zuid-Ossetische hoofdstad die van genocide spreken, leden van de Russische jeugdbeweging Nasji die oproepen de Georgische president Saakasjvili voor een oorlogstribunaal te slepen. Verder een Amerikaan die in de Georgische hoofdstad Tbilisi president Bush oproept zijn steun aan Saakasjvili te staken omdat hij een tweede Saddam zou zijn. Maar niets over de Russische luchtbombardementen op Georgisch grondgebied.

Zo werd op de Russische tv vanochtend de oorlog met Georgië verslagen. De voornaamste reden voor die eenzijdige berichtgeving lijkt te zijn dat Rusland een rechtvaardiging zoekt voor zijn grootschalige reactie op de Georgische inval in Zuid-Ossetië. De boodschap is dat Russische ‘blauwhelmen’ en Zuid-Ossetische burgers met een Russisch paspoort zijn gedood en dat hun verwanten moeten worden beschermd.

Maar onderhuids is het ook een signaal aan het Westen: tot hier en niet verder. Met die boodschap lijkt premier Poetin, die president Medvedev dezer dagen volledig naar de achtergrond heeft gedrongen, het Westen duidelijk te willen maken dat het geen inmenging in zijn achtertuin duldt. Wat na de Kosovo-crisis met woorden niet lukte, lijkt nu met wapens wel te slagen. Geen NAVO-lidmaatschap voor Georgië als het aan Moskou ligt. En ook moet de ‘marionet van Amerika’, Michail Saakasjvili, van het Kremlin het veld ruimen, voordat het vrede wil worden.

Naarmate de oorlog op volle kracht naar het Georgische achterland trekt, wordt in Tbilisi met de dag duidelijker wat er eind vorige week werkelijk is gebeurd.En die waarheid valt steeds meer Georgiërs zwaar. Vooral omdat ze beginnen te beseffen dat hun eigen president verantwoordelijk is voor die oorlog. Niet alleen waren Georgische sluipschutters de aanstichters van het geweld, ook blijkt dat Saakasjvili voorafgaand aan de geweldsexplosie van afgelopen donderdagnacht een enorme troepenmacht had opgebouwd aan de grens met Zuid-Ossetië. Behalve in Ossetië kampt Georgië met separatisme in Abchazië. Ook Adzjarië is een potentieel probleem.

„Saakasjvili is een idioot”, zegt chauffeur Archi. „Hij heeft opnieuw gegokt en gedacht dat hij gemakkelijk van de separatisten zou winnen. Maar zie eens wat ervan komt. Het hele land wordt nu door de Russen gebombardeerd.” Hij wijst naar de honderden reservisten die zich op het plein bij het stadhuis verzamelen om met gele stadsbussen naar het front te worden vervoerd. „Die jongens weten niet wat oorlog is. Ze kunnen amper met een geweer omgaan.”

Hoge westerse diplomaten in Tbilisi zijn er inmiddels van overtuigd dat Saakasjvili de aanval van afgelopen donderdagnacht van tevoren heeft gepland. „Hij heeft zijn kans gegrepen nu de belangrijkste regeringsleiders bij de Olympische Spelen zitten”, zegt een van hen. „Het NAVO-lidmaatschap en buitenlandse investeringen kan hij nu wel vergeten. Met deze aanval heeft hij Georgië twintig jaar in de tijd teruggezet.”

Het plaatsvervangend hoofd van de missie van de OVSE (Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa) in Georgië, Ryan Grist, heeft de ontwikkelingen aan de grens met Zuid-Ossetië van nabij gevolgd. De OVSE had waarnemersposten aan de Georgische grens met Tschinvali en in de Zuid-Ossetische hoofdstad zelf. Zijn verhaal vormt een overtuigend verslag van wat er is gebeurd. „Anderhalve week geleden zijn er zware grensgevechten tussen Georgiërs en Zuid-Ossetiërs geweest”, zegt hij in het hoofdkwartier van de OVSE, tegenover de villa van oud-president Sjevardnadze. „Beide partijen wilden de buitenwereld laten zien hoezeer ze hadden geleden.

Toen de Russische media uitvoerig toonden hoe zwaar Zuid-Ossetië was gebombardeerd, voelde Georgië zich achtergesteld en nodigde vervolgens westerse diplomaten en journalisten uit om te komen kijken hoe erg zijn grondgebied was verwoest.”

Vanaf dat moment moesten de partijen wel met elkaar praten, zegt Grist. Georgië had kort hiervoor juist zijn pogingen opgegeven om met de separatisten tot een overeenkomst te komen zolang bij die onderhandelingen ook Rusland, Noord-Ossetië en de OVSE aan tafel zaten. „Nu hadden ze er echter geen bezwaar meer tegen dat ook de Russische ambassadeur in Tbilisi, Popov, aan de besprekingen deelnam. Maar toen Popov een overeenkomst in de maak had met de Georgische minister van Integratie, kwamen de Zuid-Ossetiërs niet opdagen.”

Die bijeenkomst had afgelopen donderdag moeten plaatsvinden. „Drie dagen daarvoor waren de Georgiërs al begonnen met een enorme troepenopbouw aan de grens”, zegt Grist. „Die donderdag werd er weliswaar nog steeds over en weer geschoten met lichte wapens. ’s Avonds kondigde Saakasjvili een staakt-het-vuren af. En die nacht is het misgegaan. Wat wil je, met zoveel militairen en wapens aan de grens heb je in de duisternis maar een vonkje nodig om de boel te laten exploderen.”

Georgië heeft Zuid-Ossetië met buitenproportioneel groot geweld gebombardeerd, volgens Grist. „Al hun zware artillerie en raketten die ze de afgelopen jaren van de Amerikanen en anderen hebben gekocht zijn ingezet. Terwijl die wapens helemaal niet bedoeld zijn voor een oorlog voor een relatief ingewikkeld gebied zoals rond Tschinvali. Juist daardoor zijn er daar veel slachtoffers gevallen.”

Dat Rusland de Zuid-Ossetiërs te hulp schiet, verbaast Grist niet. „Als Russische vredestroepen worden bedreigd, laat Moskou ze niet in de steek”, zegt hij. „Maar vanwege de ligging van Zuid-Ossetië kunnen de Russen alleen snel reageren door vliegtuigen in te zetten om die vredestroepen te beschermen. Dit scenario was altijd al onze grote angst.”

Het zware Georgische bombardement van Tschinvali was volgens Grist een opwarmertje van het kaliber ‘eerst een bommentapijt leggen, dan binnenvallen’. „Daarna trokken de Georgische tanks en infanterie de stad binnen, die zich vervolgens weer moesten terugtrekken. Bij die aanval zijn weer veel slachtoffers gevallen.”

Mocht er een bestand worden gesloten dan moet Georgië volgens veel waarnemers als de grote verliezer worden beschouwd. Grist: „Het is nu al duidelijk dat de militaire operatie van Saakasjvili is mislukt. In plaats van tegenover de Zuid-Ossetische separatisten, staat Georgië straks tegenover Russische troepen en dat is een nachtmerriescenario. Ook kunnen de huidige ontwikkelingen weleens de politieke dood van Saakasjvili betekenen en dat is precies wat Moskou wil. Als je te ver gaat, zoals Saakasjvili, is de kans nu eenmaal groot dat je alles verliest.”
http://www.nrc.nl/nieuwst(...)te_hebben_overspeeld
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:27:28 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60746447
quote:
De grootschalige militaire reactie van Rusland is een boodschap aan het Westen: geen NAVO-lidmaatschap voor Georgië
dit hoor je steeds, ik vind dit vooralsnog wat vergezocht

ik denk eerder dat het een boodschap is aan (ex sovjet) landen in de regio dat ze niet al te bijdehand moeten gaan lopen doen. De problemen tussen Georgie en Rusland komen niet door de poging van Georgie om lid van de NATO te worden maar omgekeerd ... dat ligt allemaal een stuk dieper

de Russen zijn voorlopig nog helemaal niet klaar om met NATO in de ring te stappen en dat weten ze zelf ook, dat zeg je wel aan de halfzachte reactie tov de onafhankelijkheid van Kosovo
pi_60746508
Volgens dat breaking news dinges is zijn de russen aan wal gegaan in havenstad Poti.

Ik hoop wel dat ze de haven van Batumi heel laten mijn pa doet namelijk zaken daar.(hij is daar nu niet hoor )
pi_60746597
En waar blijft die pers conferentie van Bush nou?
pi_60746609
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:12 schreef Pumatje het volgende:

[..]

lastig..

Het is nog nooit tot een full scale confrontatie gekomen met up-to-date russisch materiaal met goede tactici en strategen. Enkel westers materieel tegen Russisch export spul, dat is van beduidend slechtere kwaliteit en mist vele voorzieningen die wel op de russische varianten zitten.

Maar ik denk dat als eventjes heel raar Nederland van positie zou ruilen met georgie dat we zoiezo veel mee rkans hebben gemaakt omdat onze luchtmacht goed in elkaar zit, en ons materieel gewoon modern is.

ook had die Russische vloot vastgezeten met onze onderzeeers dreigend in het water...
na de golfoorlog 1991 besloot rusland er dat ze te ver achter liepen met conventionele wapens.
als rusland in een conflict komt en met westerse conventionele wapens te maken krijgt gaan ze meteen tactische nucleaire wapens gebruiken.
gister werd bekend dat rusland twee SS-21 installaties georgie binnen heeft gebracht.
die kunnen worden gebruikt voor conventionele maar ook voor nucleaire raketten.
de meeste oefeningen van rusland gaan uit van de conventionele aanval en hoe daar met tactische nuleaire wapens op te reageren.
quote:
In terms of how we've responded to this, the President was informed immediately on Friday, when we received news of the first two SS-21 Russian missile launchers into Georgian territory. He immediately -- this was at the Great Hall -- he immediately met with President Putin. They had a discussion. The President then engaged with his national security staff continuously over the last two days.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2008/08/20080810-4.html

President Putin heet hij daar opeens weer.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:34:17 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60746693
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:27 schreef sp3c het volgende:
de Russen zijn voorlopig nog helemaal niet klaar om met NATO in de ring te stappen en dat weten ze zelf ook, dat zeg je wel aan de halfzachte reactie tov de onafhankelijkheid van Kosovo
Daarom doen ze het juist op deze manier. Zo hoeven ze geen directe confrontatie aan te gaan.
Het lijkt me duidelijk dat Georgie nu geen NATO kandidaat meer is. Dat hebben ze iig al bereikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:36:17 #164
203688 Drijfzand
account closed
pi_60746761
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:19 schreef Ringo het volgende:
Is dit artikel hier al een keer neergezet? Zo ja, dan haal ik het weg.
[..]

http://www.nrc.nl/nieuwst(...)te_hebben_overspeeld
Wow, z'n uitspraken van iemand van het OSCE? Verbaast me.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:38:56 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60746849
Hoe dan ook: zelfs als wij een eventuele oorlog tegen de Russen uiteindelijk zouden winnen, de prijs zal buitengewoon hoog zijn. Hoewel technologisch minder geavanceerd is het Russische materieel wél robuust en eenvoudig te onderhouden. En even rebooten na afloop, zoals de laptop-strategen hier gewend zijn, zit er sowieso niet in.

En dan heb ik het nog niet eens over de nucleaire optie.
The End Times are wild
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:40:37 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60746917
Overigens ga ik ervan uit dat Saakasjvili straks gezellig in Terneuzen komt wonen.

Net als destijds keizer Wilhelm II in Huis Doorn, de hele dag woest houthakken en af en toe met de hond uit wandelen.
pi_60746923
tvp
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:41:07 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60746933
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom doen ze het juist op deze manier. Zo hoeven ze geen directe confrontatie aan te gaan.
Het lijkt me duidelijk dat Georgie nu geen NATO kandidaat meer is. Dat hebben ze iig al bereikt.
enige wat duidelijk is geworden dat Georgie in zijn eentje in de schaduw van mother Russia nauwelijks bestaansrecht heeft ... als de regering mag en/of kan blijven zitten dan hebben ze alleen maar meer argumenten om met NATO in zee te gaan.

sterker nog, als met het wegvallen van de conflicted territories vallen er ook een aantal argumenten van NATO leden tegen lidmaatschap van Georgie af!
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:42:10 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60746978
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook: zelfs als wij een eventuele oorlog tegen de Russen uiteindelijk zouden winnen, de prijs zal buitengewoon hoog zijn. Hoewel technologisch minder geavanceerd is het Russische materieel wél robuust en eenvoudig te onderhouden. En even rebooten na afloop, zoals de laptop-strategen hier gewend zijn, zit er sowieso niet in.

bovendien zijn er gewoon meer Russen dan wij neer kunnen schieten
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:42:33 #170
203688 Drijfzand
account closed
pi_60746993
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:31 schreef Caesu het volgende:

[..]

na de golfoorlog 1991 besloot rusland er dat ze te ver achter liepen met conventionele wapens.
als rusland in een conflict komt en met westerse conventionele wapens te maken krijgt gaan ze meteen tactische nucleaire wapens gebruiken.
gister werd bekend dat rusland twee SS-21 installaties georgie binnen heeft gebracht.
die kunnen worden gebruikt voor conventionele maar ook voor nucleaire raketten.
de meeste oefeningen van rusland gaan uit van de conventionele aanval en hoe daar met tactische nuleaire wapens op te reageren.
[..]
Rusland (of de SU?) was altijd bereid om een overeenkomst te tekenen waarin de partijen zouden afzien van het als eerste gebruiken van kernwapens. De VS wilde er nooit van weten.
pi_60747058
Live beelden van Russische patrouilles bij de Zwarte Zee.

Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60747099
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Steeven het volgende:

[ afbeelding ]

Doet niet veel dat plaatje
Zonder wrijving geen glans
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:46:12 #173
203688 Drijfzand
account closed
pi_60747139
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

enige wat duidelijk is geworden dat Georgie in zijn eentje in de schaduw van mother Russia nauwelijks bestaansrecht heeft ... als de regering mag en/of kan blijven zitten dan hebben ze alleen maar meer argumenten om met NATO in zee te gaan.

sterker nog, als met het wegvallen van de conflicted territories vallen er ook een aantal argumenten van NATO leden tegen lidmaatschap van Georgie af!
Maar dan toch met een andere leider. Deze clown (zoals de Russisch ambassadeur hem noemde) wil je toch niet als partner.

Nu ja, kan je net zo goed over Bush zeggen...
pi_60747142
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:31 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
En waar blijft die pers conferentie van Bush nou?
Vraag ik me ook af. Is ook nergens iets aangekondigd buiten die pagina op Twitter dan.
Vloerplint
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:46:23 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60747148
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

bovendien zijn er gewoon meer Russen dan wij neer kunnen schieten
Inderdaad vraag ik me af of we letterlijk genoeg munitie hebben om dat te doen. Aan KKW geen gebrek, maar het is de afgelopen jaren juist beleid geweest om zo weinig mogelijk geavanceerde systemen "op de plank" te hebben liggen, want dat kost allemaal geld. Dus na de eerste golf is het dan vrij doorgang!

Moeten we weer net als vroeger (HAMIL) een ijzeren staaf tussen het achterste loopwiel van een T-84 stoppen. Wel dapper!
The End Times are wild
pi_60747151
quote:

[..]

exactly.
dit conflict zat er vroeg of laat toch wel aan te komen.
beter dat ze uit het uitvechten zolang georgie nog geen navo-lid is.

en sakaasvili dacht laat ik het dan nu maar doen. misschien rekende hij toch nog op meer steun van bush.
bij een volgende amerikaanse president heeft hij toch niets aan de credits die hij heeft opgebouwd door bij te dragen aan de irak-oorlog.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:48:43 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60747230
quote:

[..]

Ten eerste overleeft de huidige regering van Georgie het niet.
Ten tweede denk ik dat met zo'n oorlog vers in het geheugen weinig landen nog trek hebben in Georgie in de NATO.
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:48:54 #178
203688 Drijfzand
account closed
pi_60747240
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Steeven het volgende:

[ afbeelding ]

Da's geen rus, die zien er zo uit:
pi_60747243
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:46 schreef XrAiDeN het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af. Is ook nergens iets aangekondigd buiten die pagina op Twitter dan.
23:15
quote:
Bush to make statement on Georgia crisis

AFP

US President George W. Bush will make a statement Monday at 5:15 pm (2115 GMT) about the conflict between Russia and Georgia, his spokeswoman said.
http://news.yahoo.com/topics/bush-administration/page:1/sort:date/display:headlines
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:50:19 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60747289
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moeten we weer net als vroeger (HAMIL) een ijzeren staaf tussen het achterste loopwiel van een T-84 stoppen. Wel dapper!
ja de landmacht ja!!!

ik ben op dat moment met pauze hoor ...
pi_60747335
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:49 schreef Caesu het volgende:

[..]

23:15
[..]

http://news.yahoo.com/topics/bush-administration/page:1/sort:date/display:headlines
Ah k, nog 25 minuten wachten dus.
Vloerplint
pi_60747343
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:36 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Wow, z'n uitspraken van iemand van het OSCE? Verbaast me.
Dat Georgië langdurig burgerdoelen (Tskhinvali) bombardeerde is in een verslag op de site van Human Rights Watch te lezen.

Of het klopt weet ik niet: men spreekt van shelling van meer dan drie dagen, en dat heb ik nergens bevestigd gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door c3k op 11-08-2008 22:57:16 ]
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
pi_60747394
net Nova, die Geo.ambassadeur: Ja we zitten bij de NATO

*weg geloofwaardigheid*
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60747473
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:53 schreef EricT het volgende:
net Nova, die Geo.ambassadeur: Ja we zitten bij de NATO

*weg geloofwaardigheid*
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:56:06 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60747502
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ten eerste overleeft de huidige regering van Georgie het niet.
durf ik geen geld op in te zetten
quote:
Ten tweede denk ik dat met zo'n oorlog vers in het geheugen weinig landen nog trek hebben in Georgie in de NATO.
och ... de Balkanstaatjes staan ook op het punt lid te worden, Slovenie is zelfs al lid!
en Georgie is gewoon een strategische locatie voor NATO

blijft een militaire alliantie
pi_60747521
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:38 schreef LXIV het volgende:

Kans-loos.
pi_60747571
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:48 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Da's geen rus, die zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Wat een foto!(soep?)

edit:
hier nog meer, lol
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:58:38 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60747598

De Amerikanen hebben de afgelopen jaren flink aan de weg getimmerd in centraal-Zuid-Azië. Vind je het raar dat de Russen zich omsingeld en bedreigd voelen? Stel je voor dat zij iets soortgelijks bij de VS gedaan hadden! Ze kunnen zelfs nergens meer (ijsvrij) de oceaan op als de VS dat niet willen.

(Om over Iran nog maar te zwijgen. Dat is nu dus 100% omsingeld)

En voert Rusland nu dan een expansiepolitiek? Wanneer je een beer zó in het nauw drijft heb je veel kans om met een bebloedde neus thuis te komen.
The End Times are wild
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 23:02:34 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60747752
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:46 schreef Caesu het volgende:

[..]

exactly.
dit conflict zat er vroeg of laat toch wel aan te komen.
beter dat ze uit het uitvechten zolang georgie nog geen navo-lid is.

en sakaasvili dacht laat ik het dan nu maar doen. misschien rekende hij toch nog op meer steun van bush.
bij een volgende amerikaanse president heeft hij toch niets aan de credits die hij heeft opgebouwd door bij te dragen aan de irak-oorlog.
dat gevoel heb ik nu ook al de hele tijd.

men weet niet wat de volgende Amerikaanse president gaat doen, een steeds sterker wordend Rusland, mogelijk NATO lidmaadschap dat begint te wankelen en weet ik wat nog meer en dus dachten ze 'het is nu of nooit'

death or glory enzo
pi_60748051
Weet iemand waar de live speech van bush te zien is?
Wist u dat 90% van wat ik post onzin is!!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:13:00 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60748122
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:58 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

De Amerikanen hebben de afgelopen jaren flink aan de weg getimmerd in centraal-Zuid-Azië.
Waar is je vorige plaatje? Vond ik een stuk helderder.
/edit/ zelf al gevonden: http://antiisgood.files.wordpress.com/2007/10/usbases200103.jpg
pi_60748129
zo, eens kijken wat die Texaan te melden heeft
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:16:49 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60748259
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar is je vorige plaatje? Vond ik een stuk helderder.

Dat stukje dat niet rood is, is China.
The End Times are wild
pi_60748306
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:13 schreef HansAEX het volgende:
zo, eens kijken wat die Texaan te melden heeft
Waar?
pi_60748315
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:10 schreef Bartleunen het volgende:
Weet iemand waar de live speech van bush te zien is?
Op CNN zeiden ze net dat de persconferentie dit uur nog zal beginnen alles was al gereed in Washington. CNN in de gaten houden dus.
Vloerplint
pi_60748338
'statement within the hour' meld CNN nu

hmm, nog ff wachten dus
pi_60748367
CNN neem ik aan?
pi_60748382
Zou bush nu echt met een dreiging komen of weer slap gezever?
pi_60748389
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:20 schreef Bartleunen het volgende:
Zou bush nu echt met een dreiging komen of weer slap gezever?
Ik vermoed het laatste.

Het wordt tijd dat onze JP Rusland eens zegt waar het op staat.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:21:08 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60748397
Daar is ie!
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:21:15 #201
203688 Drijfzand
account closed
pi_60748404
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:58 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

De Amerikanen hebben de afgelopen jaren flink aan de weg getimmerd in centraal-Zuid-Azië. Vind je het raar dat de Russen zich omsingeld en bedreigd voelen? Stel je voor dat zij iets soortgelijks bij de VS gedaan hadden! Ze kunnen zelfs nergens meer (ijsvrij) de oceaan op als de VS dat niet willen.

(Om over Iran nog maar te zwijgen. Dat is nu dus 100% omsingeld)

En voert Rusland nu dan een expansiepolitiek? Wanneer je een beer zó in het nauw drijft heb je veel kans om met een bebloedde neus thuis te komen.
exactly my toughts.
En waarom doet de EU hieraan mee? Economische voordelen/pressie enerzijds, en vriendjes willen zijn met de neighbourhood bully anderzijds.

Onderschat de economische factor trouwens niet. Europa heeft echelon jarenlang aanvaard, alsof dit om terrorismebestrijding ipv industriële spionage ging, en aan die situatie is nog steeds niets veranderd. Alle Europese bedrijven gebruiken nog steeds de "veilige" encryptie van Amerikaanse software.

Dat de NSA meer crypto-analysten tewerkstelt dan de rest van de wereld verontrust niemand blijkbaar, de enige kritiek komt notabene van Amerikanen als Schneier en de Cypherpunks..
pi_60748409
Is de VN al begonnen met praten?
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 23:23:36 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60748487
LOL!

begint Bus zijn speech nu met 'these reports are accurate'???
goed dat hij dat meteen even duidelijk maakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')