abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60743657
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Dit lijkt alsof het altijd onderdeel was van Rusland, dit is zeker niet zo. Georgië is al eeuwen en eeuwen een eigen gebied/republiek/land geweest. Rusland heeft het telkens weer weten te annexeren.
Georgië zou vroeger samen met Armenië een voorpost van het christendom geweest zijn in een regio die werd overgenomen door de islam.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:28 schreef Bartleunen het volgende:
Wat ik me nu afvraag: Hoe zou turkije zich nu voelen. Zouden ze al stilletjes de grens tussen turkije - Georgie aan het versterken zijn? Ik heb nog helemaal niets van Turkije gehoord of vergis ik mij daarin?
In één van de vorige topics stond er reeds dat zij stroom aanboden aan Georgië (dat volgens mij in vredestijd al sukkelt met energievoorziening). Ik denk niet dat zij zich zullen moeien maar strategisch gezien heb je in die regio de as Azerbeidzjan-Turkije-Georgië tegen Armenië-Rusland.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:25 schreef Frutsel het volgende:
Gori zou zijn ingenomen idd
Ironisch genoeg de geboortestad van Stalin.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 21:17:03 #102
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60743673
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Saakashvili kan geen goed meer doen onder de Georgiers die moesten vluchten voor het geweld:
[..]

Is voorstelbaar.

Het is overigens niet zo dat hij hiervoor wel bij alle Georgiers geliefd was.
pi_60743698
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:18:01 #104
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_60743713
De russen willen gewoon de wacht wisselen in Georgië en ze hebben lak aan democratische verkiezingen het bewijs is wel dat Poetin nog gewoon de baas is
quote:
Volgens Rogozin kan Moskou niet onderhandelen met Saakasjvili „die nu een oorlogsmisdadiger is”. Rogozin: „Hij moet gestraft worden voor het overtreden van het internationaal recht”, aldus Rogozin. Eerder op de dag vergeleek de Russische premier Vladimir Poetin de acties van Saakasjvili met oorlogsmisdaden van de vroegere Iraakse leider Saddam Hussein.

[ Bericht 60% gewijzigd door Deprater op 11-08-2008 21:25:15 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:19:06 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60743758
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
Hopelijk gaat 'ie geen domme dingen roepen.

"I am a war president" of zoiets dergelijks
The End Times are wild
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:19:26 #106
203688 Drijfzand
account closed
pi_60743773
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
De "democratische" Saakasjvilli kan dan wel de noodtoestand uitroepen omdat de oppositie betoogt, in "democratisch" Rusland gaat Poetin effectief zijn -ongrondwettelijke- derde termijn in. Het "democratische" Europa, waar de inwoners allemaal tegen een grondwet mogen stemmen, men trekt zich er toch niks van aan, is weer bevriend met het "democratische" Amerika, waar de conventies van Geneve niet van toepassing worden verklaard en het rechtssysteem via een Cubaanse enclave omzeild wordt.

Gelukkig zijn we allen te gast in het "democratische" China, waar we gebroederlijk tegen elkaar sporten kunnen.
Een derde termijn als president was onwettelijk, maar niets belette hem om eerste minister te worden toch?
En met een approval rating van 81% lijkt het me ook zeer democratisch.
too much to do in the real world.
pi_60743822
Dat is dus om 22:15 NL-tijd (GMT+1) als ik me niet vergis
pi_60743932
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
hij heeft er wel lang over gedaan om al de moeilijke woorden te leren.

teveel afleiding ook daar in Peking.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60743950
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:20 schreef HansAEX het volgende:
Dat is dus om 22:15 NL-tijd (GMT+1) als ik me niet vergis
23:15 denk ik
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 21:24:54 #110
8781 crew  Frutsel
pi_60743974
Russische geheime dienst: "VS medeverantwoordelijk"

De Russische geheime dienst heeft de Verenigde Staten medeverantwoordelijkheid aangewreven voor het bloedvergieten in de zuidelijke Kaukasus.

Huurlingen
"Volgens onze informatie vechten zo'n 3.000 huurlingen, die door Amerikaanse militaire deskundigen worden geleid, aan Georgische zijde mee tegen Russische vredessoldaten", zo vertrouwde een hoge medewerker van de militaire geheime dienst in Moskou aan agentschap RIA Novosti toe. Die huurlingen zijn onder anderen afkomstig uit de Oekraïne en de Baltische staatjes. Voorts bevinden zich, steeds volgens de zegsman, ongeveer 1.000 militaire VS-deskundigen in Georgië om het prowesterse regime aldaar bij te staan. Die zouden evenwel niet aan de gevechten van de voorbije dagen hebben deelgenomen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rantwoordelijk.dhtml
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:26:38 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60744038
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:23 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
teveel afleiding ook daar in Peking.
Boner-alert! Rechtsdragend, overduidelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60744050
Willen jullie iets zeggen met die plaatjes ofzo ?

Doe toch niet zo flauw.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60744060
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Russische geheime dienst: "VS medeverantwoordelijk"

De Russische geheime dienst heeft de Verenigde Staten medeverantwoordelijkheid aangewreven voor het bloedvergieten in de zuidelijke Kaukasus.

Huurlingen
"Volgens onze informatie vechten zo'n 3.000 huurlingen, die door Amerikaanse militaire deskundigen worden geleid, aan Georgische zijde mee tegen Russische vredessoldaten", zo vertrouwde een hoge medewerker van de militaire geheime dienst in Moskou aan agentschap RIA Novosti toe. Die huurlingen zijn onder anderen afkomstig uit de Oekraïne en de Baltische staatjes. Voorts bevinden zich, steeds volgens de zegsman, ongeveer 1.000 militaire VS-deskundigen in Georgië om het prowesterse regime aldaar bij te staan. Die zouden evenwel niet aan de gevechten van de voorbije dagen hebben deelgenomen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rantwoordelijk.dhtml
Oud nieuws.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:28:56 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60744127
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:26 schreef Roi het volgende:
Willen jullie iets zeggen met die plaatjes ofzo ?

Doe toch niet zo flauw.
Oorlogshumor. Sorry generaal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 21:29:24 #115
8781 crew  Frutsel
pi_60744145
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:27 schreef Steeven het volgende:

[..]

Oud nieuws.
Zijn ook belgen he
pi_60744188
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oorlogshumor. Sorry generaal.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60744206
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zijn ook belgen he
Hehe, ik zag het net ergens anders ook hoor, maar ik meen me te herinneren dat zoiets gisteren al bekend was gemaakt (of vanmiddag).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:31:15 #118
203688 Drijfzand
account closed
pi_60744223
Misschien willen de Russen gewoon de Amerikaanse presidentsverkiezingen beïnvloeden. Bang dat Obama zou winnen.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 21:31:46 #119
8781 crew  Frutsel
pi_60744243
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hehe, ik zag het net ergens anders ook hoor, maar ik meen me te herinneren dat zoiets gisteren al bekend was gemaakt (of vanmiddag).
ik hoorde het nu pas... dat het zo openlijk gemeld was.. maar goed, ze geven elkaar overal de schuld van... dus sorry dan als het al oud nieuws is
pi_60744326
Rustig afwachten maar.
Rusland weet nu dat het westen niets gaat doen... maar zijn er ook niet zeker van dat dat zo blijft als ze heel Georgië gaan innemen (of oprukken naar de hoofdstad).

Ik zit nu al een paar dagen te denken aan het spel Operation Flashpoint, for some reason...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:36:02 #121
203688 Drijfzand
account closed
pi_60744455
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zijn ook belgen he
Tijd dat we een bierembargo naar Nederland instellen!
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 21:36:53 #122
8781 crew  Frutsel
pi_60744495
onder het mom van "we zetten de terreurregering af, er liggen vast Weapons of Mass Destruction?"... oprukken naar Tblisi?
Zou kunnen, why not...de Amerikanen doen het ook en niemand doet wat... Rusland wil ff demonstreren dat ze dat ook kunnen en een conflict niet uit de weg gaan. Welkom Meneer Medvedev..aka Putin...
En de gas/olie prijzen schieten weer naar recordhoogtes... *gaap*
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:37:47 #123
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_60744570
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Georgië zou vroeger samen met Armenië een voorpost van het christendom geweest zijn in een regio die werd overgenomen door de islam.
[..]

In één van de vorige topics stond er reeds dat zij stroom aanboden aan Georgië (dat volgens mij in vredestijd al sukkelt met energievoorziening). Ik denk niet dat zij zich zullen moeien maar strategisch gezien heb je in die regio de as Azerbeidzjan-Turkije-Georgië tegen Armenië-Rusland.
[..]

Ironisch genoeg de geboortestad van Stalin.
Ben net terug van vakantie uit Turkije en de Turkse versie van cnbc was vrij duidelijk.

Samenvatting:

Turkije werkte nauw samen met Georgië, Georgië gebruikte Turkije als een poort tot de westerse wereld. Het Turkse leger zorgde voor de modernisering van het Georgische leger en er wordt gewerkt aan pijpleiding (azerbeidzjan-Georgie-Turkije) om onafhankelijker van Rusland te zijn.
(Men vreest dat Rusland ook die pijpleiding gaat afbreken.)

Echter, Rusland zorgt voor 70% (!!) van de aardgas van Turkije. Als Turkije Rusland tegen zich krijgt is Turkije ook de pineut.

Dus Turkije probeert neutraal te blijven en stuurt vele hulpgoederen via de rode halve maan naar het land, en vele toeristen keren via Turkije terug naar hun eigen land.
pi_60744629
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:37 schreef Deprater het volgende:
[ afbeelding ]
Alle werkzaamheden wat betreft die pijpleiding zijn gestopt en men is bang dat Rusland ook daarop gaat schieten.

Die pijpleiding is trouwens een project dat door de EU en de VS gesteund en gefinancierd wordt.

De plaatselijke bevolking moet weer lijden voor deze strategische doelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')