Georgië zou vroeger samen met Armenië een voorpost van het christendom geweest zijn in een regio die werd overgenomen door de islam.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Dit lijkt alsof het altijd onderdeel was van Rusland, dit is zeker niet zo. Georgië is al eeuwen en eeuwen een eigen gebied/republiek/land geweest. Rusland heeft het telkens weer weten te annexeren.
In één van de vorige topics stond er reeds dat zij stroom aanboden aan Georgië (dat volgens mij in vredestijd al sukkelt met energievoorziening). Ik denk niet dat zij zich zullen moeien maar strategisch gezien heb je in die regio de as Azerbeidzjan-Turkije-Georgië tegen Armenië-Rusland.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:28 schreef Bartleunen het volgende:
Wat ik me nu afvraag: Hoe zou turkije zich nu voelen. Zouden ze al stilletjes de grens tussen turkije - Georgie aan het versterken zijn? Ik heb nog helemaal niets van Turkije gehoord of vergis ik mij daarin?
Ironisch genoeg de geboortestad van Stalin.quote:
Is voorstelbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Saakashvili kan geen goed meer doen onder de Georgiers die moesten vluchten voor het geweld:
[..]
quote:Volgens Rogozin kan Moskou niet onderhandelen met Saakasjvili „die nu een oorlogsmisdadiger is”. Rogozin: „Hij moet gestraft worden voor het overtreden van het internationaal recht”, aldus Rogozin. Eerder op de dag vergeleek de Russische premier Vladimir Poetin de acties van Saakasjvili met oorlogsmisdaden van de vroegere Iraakse leider Saddam Hussein.
Hopelijk gaat 'ie geen domme dingen roepen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
Een derde termijn als president was onwettelijk, maar niets belette hem om eerste minister te worden toch?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
De "democratische" Saakasjvilli kan dan wel de noodtoestand uitroepen omdat de oppositie betoogt, in "democratisch" Rusland gaat Poetin effectief zijn -ongrondwettelijke- derde termijn in. Het "democratische" Europa, waar de inwoners allemaal tegen een grondwet mogen stemmen, men trekt zich er toch niks van aan, is weer bevriend met het "democratische" Amerika, waar de conventies van Geneve niet van toepassing worden verklaard en het rechtssysteem via een Cubaanse enclave omzeild wordt.
Gelukkig zijn we allen te gast in het "democratische" China, waar we gebroederlijk tegen elkaar sporten kunnen.
hij heeft er wel lang over gedaan om al de moeilijke woorden te leren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
23:15 denk ikquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:20 schreef HansAEX het volgende:
Dat is dus om 22:15 NL-tijd (GMT+1) als ik me niet vergis
Boner-alert! Rechtsdragend, overduidelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:23 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
teveel afleiding ook daar in Peking.
Oud nieuws.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:24 schreef Frutsel het volgende:
Russische geheime dienst: "VS medeverantwoordelijk"
De Russische geheime dienst heeft de Verenigde Staten medeverantwoordelijkheid aangewreven voor het bloedvergieten in de zuidelijke Kaukasus.
Huurlingen
"Volgens onze informatie vechten zo'n 3.000 huurlingen, die door Amerikaanse militaire deskundigen worden geleid, aan Georgische zijde mee tegen Russische vredessoldaten", zo vertrouwde een hoge medewerker van de militaire geheime dienst in Moskou aan agentschap RIA Novosti toe. Die huurlingen zijn onder anderen afkomstig uit de Oekraïne en de Baltische staatjes. Voorts bevinden zich, steeds volgens de zegsman, ongeveer 1.000 militaire VS-deskundigen in Georgië om het prowesterse regime aldaar bij te staan. Die zouden evenwel niet aan de gevechten van de voorbije dagen hebben deelgenomen.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rantwoordelijk.dhtml
Oorlogshumor. Sorry generaal.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:26 schreef Roi het volgende:
Willen jullie iets zeggen met die plaatjes ofzo?
Doe toch niet zo flauw.
Hehe, ik zag het net ergens anders ook hoor, maar ik meen me te herinneren dat zoiets gisteren al bekend was gemaakt (of vanmiddag).quote:
ik hoorde het nu pas... dat het zo openlijk gemeld was.. maar goed, ze geven elkaar overal de schuld van... dus sorry dan als het al oud nieuws isquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hehe, ik zag het net ergens anders ook hoor, maar ik meen me te herinneren dat zoiets gisteren al bekend was gemaakt (of vanmiddag).
Ben net terug van vakantie uit Turkije en de Turkse versie van cnbc was vrij duidelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Georgië zou vroeger samen met Armenië een voorpost van het christendom geweest zijn in een regio die werd overgenomen door de islam.
[..]
In één van de vorige topics stond er reeds dat zij stroom aanboden aan Georgië (dat volgens mij in vredestijd al sukkelt met energievoorziening). Ik denk niet dat zij zich zullen moeien maar strategisch gezien heb je in die regio de as Azerbeidzjan-Turkije-Georgië tegen Armenië-Rusland.
[..]
Ironisch genoeg de geboortestad van Stalin.
Alle werkzaamheden wat betreft die pijpleiding zijn gestopt en men is bang dat Rusland ook daarop gaat schieten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |