Misschien kunnen we nu Belgie inlijven.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef Xith het volgende:
Wat een speech..'Misschien gebeurde dit, en dat is natuurlijk niet leuk, dus praat erover'
Echt? Hoop dat Conan O'Brien en Stephen Colbert hem aanklagen wegens diefstal! Hoe moet je op zoiets nog een parodie bedenken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:23 schreef sp3c het volgende:
LOL!
begint Bus zijn speech nu met 'these reports are accurate'???
goed dat hij dat meteen even duidelijk maakt
xDDquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:33 schreef EricT het volgende:
denk dat Sjakasvili baalt van die speech xD
Dat waren beelden van vanmiddag, hij was in Gori geloof ik en ineens brak er paniek uit, waarop z'n bodyguards em de auto inschopten. Paniek is aanstekelijk dus als er eentje overtuigend gilt, begint de rest ook. Er bleek niks aan de hand.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef BadBadPresident het volgende:
kanloos lol! en dan ook niet die actie shots van saakashvilie die "under heavy fire" snel de benen neemt....... geloofwaardig?
Huh?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:37 schreef Xith het volgende:
[..]
xDD
Georgia: >_<
Russia ^_^
Geogria: v_v
xD
jejejeje
Is wel verouderd, in Oezbekistan zijn er volgens mij geen installaties meer sinds de VSA kritiek uitte op de gebeurtenissen in Andijan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat stukje dat niet rood is, is China.
Tijdens die crisis in het begin van 2006 toen die leiding van Rusland naar Georgië ontploft was, mocht Georgië ook rekenen op hulp van Azerbeidzjan. Ik geloof dat iemand van de regering van de VSA toen nog publiekelijk in de fout ging door te verklaren dat "Armenië en Georgië" dergelijke hulp zouden krijgen, wat dus niet het geval was voor Armenië....quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:05 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
parallel aan die oliepijpleiding, tot aan de Turkse grens iig., wordt er ook een spoorlijn aanlegd/verbeterd, dit ook om Rusland te omzeilen aangezien belangrijke spoorwegen naar Rusland lopen, oa. via Abchazie en Tsjetsjenie en Rusland zelf voor Georgie sinds 2006 een blokkade heeft ingesteld, dit project wordt trouwens met eigen geld betaald, alleen Georgie leent van Azerbeidzjan een bedrag voor hun deel van het traject
http://www.jamestown.org/edm/article.php?article_id=2372616
Ik heb ironisch genoeg gelezen dat Turken Georgië als westers en Europeser beschouwen, hoewel het geografisch gezien ten oosten van hen ligt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ben net terug van vakantie uit Turkije en de Turkse versie van cnbc was vrij duidelijk.
Samenvatting:
Turkije werkte nauw samen met Georgië, Georgië gebruikte Turkije als een poort tot de westerse wereld. Het Turkse leger zorgde voor de modernisering van het Georgische leger en er wordt gewerkt aan pijpleiding (azerbeidzjan-Georgie-Turkije) om onafhankelijker van Rusland te zijn.
(Men vreest dat Rusland ook die pijpleiding gaat afbreken.)
Echter, Rusland zorgt voor 70% (!!) van de aardgas van Turkije. Als Turkije Rusland tegen zich krijgt is Turkije ook de pineut.
Dus Turkije probeert neutraal te blijven en stuurt vele hulpgoederen via de rode halve maan naar het land, en vele toeristen keren via Turkije terug naar hun eigen land.
quote:"Tot morgen is er geen bedreiging van Tbilisi", aldus het staatshoofd. "Ik zeg dit om paniek onder de burgers van Tbilisi te voorkomen. Als er enige bedreiging is van de veiligheid van Tbilisi, dan zullen wij dat ongeveer twaalf uur van tevoren weten."
Iets met wonen en steenquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:46 schreef Fredo55 het volgende:
Omg, is Tblisi echt aangevallen?![]()
Sorry, ik volg het niet echt.. maar de russen zeiden dat ze het niet van plan waren.
[..]
Als er iemand Russisch kan, de link naar het originele bericht staat daar ook.quote:The Russian news website Izvestia is reporting that an African American soldier/mercenary has been captured by Russian forces. He was captured with a number of Georgian soldiers, whose specialty was in handling ordinances. The report mentions that they believe he is a Nato instructor, and that he has been transferred to the Russian base of Vladikavkaz.
It also reports finding bodies of dead soldiers in Tskhinvali, the capital city of South Ossetia. But what stood out in the report was that some of the corpses were negroes.
http://www.jamestown.org/edm/article.php?article_id=2373304quote:If the Ukrainian leadership goes through with its threat to close off Sevastopol to Russian ships returning from the Georgian coast, a host of problems might arise.
The political situation on the Crimean peninsula, never favorable for Kyiv, could deteriorate further and increase calls by Russian politicians not to renew the 1997 Treaty of Friendship, Cooperation, and Partnership by which Russia recognized the present borders of Ukraine and which is due to expire in December 2008.
If the treaty expires, the consequences could be severe, since this treaty, in addition to Nikita Khrushchev’s handover of the territory to Ukraine in 1954, legalized Ukrainian claims to the Crimea. This could pave the way for renewed calls by Russian politicians and military leaders to annex the peninsula.
de voornaamste bondgenoot van Armenie is Iran omdat het daarvan voor zijn energiebehoeft grotendeels afhankelijk is, Amerika is ook een bondgenoot door de grote Armeense gemeenschap die daar ook actief is in de politiek en daardoor krijgt het economische hulp omdat het verder nogal economisch geisoleerd isquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:45 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Tijdens die crisis in het begin van 2006 toen die leiding van Rusland naar Georgië ontploft was, mocht Georgië ook rekenen op hulp van Azerbeidzjan. Ik geloof dat iemand van de regering van de VSA toen nog publiekelijk in de fout ging door te verklaren dat "Armenië en Georgië" dergelijke hulp zouden krijgen, wat dus niet het geval was voor Armenië....![]()
ja, volgens de wiki-pagina gebeurde dat op de 10de:quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Beezz het volgende:
Hadden we dit al gezien?
An American Soldier/Citizen Captured In South Ossetia?
[..]
Als er iemand Russisch kan, de link naar het originele bericht staat daar ook.
en vandaag:quote:Later, according to South Ossetia government representative Irina Gagloeva, two groups of Georgian saboteurs were captured near Tskhinvali, 8 troops in Znaur district, and another group of 11 near Zari road.[147] Earlier, Vzglyad reported that another group of Georgian saboteurs was captured near Zari road, including one African-American, claimed to be a US citizen and NATO adviser; he was transported to Vladikavkaz for investigation.
quote:North Ossetian government officials say that several foreign mercenaries have arrived to Vladikavkaz hospital. Early at General Staff briefing Alexander Nagovitsyn confirmed that there were black-skinned soldiers with non-Georgian passports among them; he did not specify their citizenship.
Dat bondgenootschap met Iran lijkt me toch raar, want Azeri's vormen bijna een kwart van de Iraanse bevolking en ik weet niet in welke mate zij politiek vertegenwoordigd zijn maar Khamenei is er in elk geval één. Ik vraag me af wat de Azeri's in Azerbeidzjan denken van dat bondgenootschap.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de voornaamste bondgenoot van Armenie is Iran omdat het daarvan voor zijn energiebehoeft grotendeels afhankelijk is, Amerika is ook een bondgenoot door de grote Armeense gemeenschap die daar ook actief is in de politiek en daardoor krijgt het economische hulp omdat het verder nogal economisch geisoleerd is
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:07 schreef Bartleunen het volgende:
in amerika hebben ze het altijd over defcon. zou dit nu ook verhoogd zijn ?
Iran speelt een bemiddelende rol tussen Azerbeidzjan en Armenie, maar de relatie met Azerbeidzjan is soms gespannen, Azerbeidzjan lijkt een beetje op het Iran van voor de Revolutie in 1979, een seculiere sji' itische dictatuur en daar bovenop heeft het ook vriendschapsbanden met Israelquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:05 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat bondgenootschap met Iran lijkt me toch raar, want Azeri's vormen bijna een kwart van de Iraanse bevolking en ik weet niet in welke mate zij politiek vertegenwoordigd zijn maar Khamenei is er in elk geval één. Ik vraag me af wat de Azeri's in Azerbeidzjan denken van dat bondgenootschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |