abonnement Unibet Coolblue
pi_60724793
Van nu.nl: 'Rokerskerk' krijgt eerste boete
quote:
ALKMAAR - Café Lindeboom in Alkmaar heeft zijn eerste boete te pakken. De eigenaar van het café moet 300 euro betalen omdat het rookverbod is overtreden.

Lindeboom is aangesloten bij de Enige en Universele Rokerskerk van God, maar dat heeft klaarblijkelijk niet geholpen. De boete zal worden betaald. Uitbater Co Bosch zint wel op tegenactie.

Drie weken na de invoering van het rookverbod kreeg het café een waarschuwing. "En dan nu die boete", schampert een van de klanten, die als woordvoerder optreedt.

"Veel kroegen uit de buurt hebben nog helemaal geen bezoek gehad van de Voedsel en Waren Autoriteit."

De VWA laat weten gericht cafés te controleren die denken manieren te hebben gevonden om het rookverbod te ontlopen. De rokerskerk zegt religie te bedrijven vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in het gebedshuis te roken.

In het café dachten 'gelovigen' legaal een sigaretje te kunnen roken.
Zoals al verwacht trappen ze daar niet in..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60725149
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:19 schreef fruityloop het volgende:
Van nu.nl: 'Rokerskerk' krijgt eerste boete
[..]

Zoals al verwacht trappen ze daar niet in..
Dat maakt niet uit, het feest kan nu pas beginnen. Boete niet betalen, etc, etc. Ik ben wel nieuwsgierig
pi_60725161
Consequentie.
pi_60725260
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, het feest kan nu pas beginnen. Boete niet betalen, etc, etc. Ik ben wel nieuwsgierig
Volgens het bericht gaan ze gewoon betalen.. Nou poeh, wát een protest.. Wel wat een slap verhaal, zamel dan geld in, en laat het op een proefproces aankomen.. Blijkbaar kiezen ze eieren voor hun geld, en weten ze ook wel dat dit echt niet stand gaat houden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:06:53 #5
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_60725265
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, het feest kan nu pas beginnen. Boete niet betalen, etc, etc. Ik ben wel nieuwsgierig
Hij betaald de boete gewoon hoor .
quote:
De boete zal worden betaald. Uitbater Co Bosch zint wel op tegenactie.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:23:25 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60725537
Tja het wordt gokken, Hij betaalt de boete dan niet en gaat het aankaarten bij de rechter. Dan loop je kans dat je ondertussen nog meer boetes in ontvangst mag nemen en dan zit je al op 1000en euro's aan boetes die boven je hoofd hangen. Komen de kosten voor een rechtszaak ook nog eens bij...

stel je verliest, moet je en stoppen met roken in je kroeg en je bent duizenden euro's lichter
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:58:57 #7
3542 Gia
User under construction
pi_60726147
En wat een gezeur ook dat 'andere kroegen nog geen controle hebben gehad'!
Nee, moet je reclame maken dat je bent aangesloten bij de "Rokerskerk", dan vraag je toch om controle!!

Geheel terecht die boete.
pi_60726466
Wat ik trouwens heel vervelend vind aan dat rookverbod is de afwezigheid van asbakken. Komt er weer iemand langs met de gehaktballetjes en de olijven, en waar laat je dan je nicotinekauwgom?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:16:03 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60726478
Repressie is leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60726671
Maar hoe zit het met vervolgboetes? Hoeveel tijd zit er tussen de eerste en de tweede boete?
Lijkt me geen kwestie van weken, eerder maanden.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:30:57 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60726782
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
Maar hoe zit het met vervolgboetes? Hoeveel tijd zit er tussen de eerste en de tweede boete?
Lijkt me geen kwestie van weken, eerder maanden.
3 weken na het invoeren kwam de eerste controle en nu ligt er een boete, pak em beet 3 weken later weer... Dus ja hij kan ze elk moment weer verwachten.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:56:27 #12
3542 Gia
User under construction
pi_60728804
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik trouwens heel vervelend vind aan dat rookverbod is de afwezigheid van asbakken. Komt er weer iemand langs met de gehaktballetjes en de olijven, en waar laat je dan je nicotinekauwgom?
Hoe doe je dat op plekken waar al langer geen asbakken staan, zoals bioscopen?
Dan loop je toch ook netjes naar de prullebak!
Staan er die ook niet, dan vraag je aan de barkeeper waar je je kauwgompje kunt laten. Papiertje (vloeitje bijvoorbeeld) erom en in je zak steken en later weggooien kan ook.

Tjeez, dat jij per se een asbak nodig hebt om prulletjes weg te gooien!
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 12:39:33 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60729920
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
Maar hoe zit het met vervolgboetes? Hoeveel tijd zit er tussen de eerste en de tweede boete?
Lijkt me geen kwestie van weken, eerder maanden.
2 weken minimum. Na een waarschuwing of een boete krijgt de horecagelegenheid 2 weken de tijd om "het op te lossen" en in die tijd wordt er niet gecontroleerd.
Carpe Libertatem
pi_60730184
Die boete was te verwachten. Ik ben wel benieuwd naar de eerste boete die voor de rechter komt van een uitbater zonder personeel.
pi_60730670
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe doe je dat op plekken waar al langer geen asbakken staan, zoals bioscopen?
Dan loop je toch ook netjes naar de prullebak!
De prullenbak? Waar staat die dan? Naast de kwispedoor? Jij behoort vast niet bij die 3 miljoen Nederlanders die de horeca van extra omzet gaat voorzien sinds het rookverbod, want in kroegen staan geen prullenbakken. Het is er namelijk geen kantoor maar een plek waar mensen ongehinderd plezier willen maken.
quote:
Staan er die ook niet, dan vraag je aan de barkeeper waar je je kauwgompje kunt laten. Papiertje (vloeitje bijvoorbeeld) erom en in je zak steken en later weggooien kan ook.

Tjeez, dat jij per se een asbak nodig hebt om prulletjes weg te gooien!
Omdat zo'n wellevend mens ben deed ik er altijd al een vloeitje omheen om het personeel niet op te zadelen met kleverige asbakken. Maar dan moet ik dus met een gehaktballetje met mosterd op een prikker in de ene hand en een olijf in de andere hand naar de bar toe om de barman tussen de bestellingen door te vragen in welke hoek ik het mag spugen? En vervolgens zit ik dan nog met die prikkertjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60730975
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
De prullenbak? Waar staat die dan? Naast de kwispedoor? Jij behoort vast niet bij die 3 miljoen Nederlanders die de horeca van extra omzet gaat voorzien sinds het rookverbod, want in kroegen staan geen prullenbakken. Het is er namelijk geen kantoor maar een plek waar mensen ongehinderd plezier willen maken.
[..]

Omdat zo'n wellevend mens ben deed ik er altijd al een vloeitje omheen om het personeel niet op te zadelen met kleverige asbakken. Maar dan moet ik dus met een gehaktballetje met mosterd op een prikker in de ene hand en een olijf in de andere hand naar de bar toe om de barman tussen de bestellingen door te vragen in welke hoek ik het mag spugen? En vervolgens zit ik dan nog met die prikkertjes.
Ik heb een boel onzin voorbij zien komen in deze topics, maar deze is wel de ergste. Ga naar de minister met dit enorme dilemma; hij zal het rookverbod meteen terugdraaien!!
pi_60731706
Vrijheid van Godsdienst telt alleen in dit land wanneer het de overheid goed uitkomt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:50:03 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60731799
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
Maar hoe zit het met vervolgboetes? Hoeveel tijd zit er tussen de eerste en de tweede boete?
Lijkt me geen kwestie van weken, eerder maanden.
volgens mij kan er tot maximaal 2400 euro aan boetes worden uitgeschreven... dus 8 boetes maximaal geloof ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60731830
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:50 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij kan er tot maximaal 2400 euro aan boetes worden uitgeschreven... dus 8 boetes maximaal geloof ik...
Die boetes worden toch steeds verhoogd?
pi_60731892
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De prullenbak? Waar staat die dan? Naast de kwispedoor? Jij behoort vast niet bij die 3 miljoen Nederlanders die de horeca van extra omzet gaat voorzien sinds het rookverbod, want in kroegen staan geen prullenbakken. Het is er namelijk geen kantoor maar een plek waar mensen ongehinderd plezier willen maken.
[..]

Omdat zo'n wellevend mens ben deed ik er altijd al een vloeitje omheen om het personeel niet op te zadelen met kleverige asbakken. Maar dan moet ik dus met een gehaktballetje met mosterd op een prikker in de ene hand en een olijf in de andere hand naar de bar toe om de barman tussen de bestellingen door te vragen in welke hoek ik het mag spugen? En vervolgens zit ik dan nog met die prikkertjes.
De kroegen waar ik heen ga zijn zo druk/gezellig dat rondgaan met vreterij niet echt logistiek haalbaar is, dus dan plaatsen we de biitterballen zo strategisch mogelijk, en daar kan men ook gewoon de prikkertjes ed weer neerleggen. Dit is wel wat prikkertjes op laag water zoeken hoor, ik ken plenty kroegen met een prullenbak achter de bar waar je zo van de zijkant bij kan oid. Da's misschien wel een voordeel van het niet-roken, dan ben je niet zo aangewezen op asbakken, en ken je de andere manieren om van je afval af te komen in een kroeg...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:00:44 #21
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60732069
als die gelovigen zo principieel willen roken in hun "kerk" dan leggen ze toch geld bij elkaar om het voor de rechter te laten komen? Geen enkele religie is zonder slag of stoot erkend.
pi_60732936
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De kroegen waar ik heen ga zijn zo druk/gezellig dat rondgaan met vreterij niet echt logistiek haalbaar is, dus dan plaatsen we de biitterballen zo strategisch mogelijk, en daar kan men ook gewoon de prikkertjes ed weer neerleggen.
Beter dan struikelen over de prullenbakken in ieder geval. Maar buiten je eigen maandelijkse uitgaansavond is er ook nog kroegleven, dat schijnt velen te ontgaan maar ook dan moet er brood op de plank.
quote:
Dit is wel wat prikkertjes op laag water zoeken hoor, ik ken plenty kroegen met een prullenbak achter de bar waar je zo van de zijkant bij kan oid.
Allicht staat er een achter de bar, maar ik ga niet het personeel kauwgom in de hand drukken.
quote:
Da's misschien wel een voordeel van het niet-roken, dan ben je niet zo aangewezen op asbakken, en ken je de andere manieren om van je afval af te komen in een kroeg...
Je had natuurlijk altijd een handig afvalbakje voor kleine rommel op tafel staan die ook nog werd vervangen door een schoon exemplaar. Die wordt nu ook gemist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60733354
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Repressie is leuk!
In dit geval is het uitermate leuk ja. Bijzonder vermakelijk om te zien hoe een stel zielige figuren een rokerskerk begint om vervolgens toch gewoon beboet te worden.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:46 schreef JohnDope het volgende:
Vrijheid van Godsdienst telt alleen in dit land wanneer het de overheid goed uitkomt.
Nee hoor. Niemand tornt aan de vrijheid om een Rokerskerk te beginnen. Je mag alleen niet roken in gebouwen waarop een horecabestemming rust; zo simpel is het.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2008 14:54:01 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:08:02 #24
3542 Gia
User under construction
pi_60733719
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:50 schreef nikk het volgende:
Die boete was te verwachten. Ik ben wel benieuwd naar de eerste boete die voor de rechter komt van een uitbater zonder personeel.
Is ook al gebeurd. Zie frontpage.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:09:39 #25
3542 Gia
User under construction
pi_60733756
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Je had natuurlijk altijd een handig afvalbakje voor kleine rommel op tafel staan die ook nog werd vervangen door een schoon exemplaar. Die wordt nu ook gemist.
Er zijn ook tafelprullebakjes in de handel. De kroeg waar ik kom, heeft die inderdaad op tafel staan, voor de kleine rommeltjes. Ik zou zeggen: kaart het aan bij je stamkroeg!
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:15:01 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60733869
is dit het rookverbod nieuwtjes topic deel IV?
quote:
Eerste boetes rookovertredingen uitgedeeld

De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) heeft tot nu toe vier boetes uitgedeeld aan horecabedrijven die het rookverbod negeren. Dat heeft de VWA vanmiddag laten weten.

Een van de beboete zaken was al bekend gemaakt. Dat is café Lindenboom in Alkmaar, dat zich tot 'rokerskerk' heeft gedoopt. Waar de andere overtreders zitten, is niet bekendgemaakt. Een van de bedrijven is een eenmanszaakje.

Sinds 1 juli is het verboden in de horeca te roken, tenzij er een aparte ruimte is waar geen personeel komt. Het verbod geldt ook voor culturele centra, sportkantines en overdekte winkelcentra.

Inspecteurs van de VWA houden toezicht op naleving van het wettelijk rookverbod. Volgens een woordvoerder van de VWA houdt 97 procent van de horecaondernemers zich aan het verbod. Slechts 3 procent van de 65.000 horecazaken behoort tot de hardnekkige weigeraars die zich niet bij het rookverbod neerleggen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:32:37 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60734372
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit geval is het uitermate leuk ja.
Repressie is leuk als het jou uitkomt. Wat ben je toch heerlijk kortzichtig en naïef
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 15:44:13 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60734678
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:50 schreef Re het volgende:
volgens mij kan er tot maximaal 2400 euro aan boetes worden uitgeschreven... dus 8 boetes maximaal geloof ik...
Nee ...

waarschuwing, 300, 600, 1200, 2400, 2400, 2400, 2400. etc/
Carpe Libertatem
pi_60734992
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Repressie is leuk als het jou uitkomt. Wat ben je toch heerlijk kortzichtig en naïef
Altijd beter dan anarchie.
pi_60735256
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:09 schreef Gia het volgende:

Er zijn ook tafelprullebakjes in de handel. De kroeg waar ik kom, heeft die inderdaad op tafel staan, voor de kleine rommeltjes.
Nadat eerst iedereen over de prullenbakken struikelde?
quote:
Ik zou zeggen: kaart het aan bij je stamkroeg!
Ik heb geen stamkroeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60735460
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Repressie is leuk als het jou uitkomt. Wat ben je toch heerlijk kortzichtig en naïef
Wat heeft het te maken met de vraag of het mij uitkomt? Ik kom zelden tot nooit in Alkmaar, dus het zal me een rotzorg zijn wat die kroegbaas doet. Ik ben er gewoon voorstander van dat wetten worden gehandhaafd en dat overtreders worden bestraft. Wat jij repressie noemt, noem ik handhaving. En dat ik het in dit geval LEUK vind, komt door het zielige gedrag van die kroegbaas.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:12:09 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60735474
Tafelprullebakjes.
Carpe Libertatem
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:12:56 #33
3542 Gia
User under construction
pi_60735494
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nadat eerst iedereen over de prullenbakken struikelde?
Nee, al vanaf de opening.
quote:
Ik heb geen stamkroeg.
Tja, dat is dan jouw probleem.

Dat jij je kauwgom niet kwijt kunt, omdat er door het rookverbod geen asbakken meer op tafel staan, is geen reden om dan maar het rookverbod op te heffen.

Als er meer mensen klagen over gebrek aan prullebakjes, dan komen die er in de nabije toekomst heus wel. Gewoon even geduld hebben, of je kauwgom op de grond gooien, dan komen ze er misschien iets sneller.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:13:23 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60735503
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
Wat heeft het te maken met de vraag of het mij uitkomt? Ik kom zelden tot nooit in Alkmaar, dus het zal me een rotzorg zijn wat die kroegbaas doet. Ik ben er gewoon voorstander van dat wetten worden gehandhaafd en dat overtreders worden bestraft. Wat jij repressie noemt, noem ik handhaving. En dat ik het in dit geval LEUK vind, komt door het zielige gedrag van die kroegbaas.
En wetten zijn per definitie goed?
Carpe Libertatem
pi_60735556
Ordnung muß sein!!!!
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:18:13 #36
3185 Adelante
To let it go now
pi_60735623
Volgens mij kan ie hier mee doorprocederen tot het Europese Hof. Gezien het feit dat Duitsland kleine café's wel weer toestaat te roken, is er geen sprake van vrije handel/gebruik van goederen binnen Europa. Kost je een aantal jaren, maar alles om het te winnen van dit gristelijke verboden kabinet.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60735657
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat heeft het te maken met de vraag of het mij uitkomt? Ik kom zelden tot nooit in Alkmaar, dus het zal me een rotzorg zijn wat die kroegbaas doet. Ik ben er gewoon voorstander van dat wetten worden gehandhaafd en dat overtreders worden bestraft. Wat jij repressie noemt, noem ik handhaving. En dat ik het in dit geval LEUK vind, komt door het zielige gedrag van die kroegbaas.
Zo is dat. De volgende wet die in de maak is, is dat de inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden om half zeven 's morgens wakker moeten worden en 's avonds om tien uur het licht uit moeten doen. Dit omdat een vast ritme een stuk gezonder is dan dat nachtbraken.....

En handhaven is de boodschap

Nee, dit soort geneuzel moet je met handen en voeten treden. Burgerlijke ongehoorzaamheid is in veel gevallen nog net zo slecht. Het zet aan tot nadenken. Zo immers zijn ook veel wetten tot stand gekomen die er voor zorgen dat we wat meer zelfbeschikking hebben dan "pak um beet" 50 jaar geleden.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:19:22 #38
3542 Gia
User under construction
pi_60735659
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Tafelprullebakjes.

  maandag 11 augustus 2008 @ 16:21:14 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60735710
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
want in kroegen staan geen prullenbakken.
Dan koopt de kroegeigenaar toch een 20-tal van die kleine tafelavalfbakjes? - Als je toch van de prikkertjes af moet lijkt me dat geen slecht idee, ik zie ze hier ook wel eens staan.

En anders koopt ie gewoon twee prullenmanden die ie centraal plaatst in de kroeg. Let op, hiervoor moet je wel iets heel moeilijks doen: opstaan!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60735716
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:12 schreef Gia het volgende:

Nee, al vanaf de opening.
Ik vroeg me namelijk af hoe je bij het idee kwam dat er prullenbakken in de kroeg staan. En die tafelprullebakjes, die stonden dan eerst naast de asbak? Hoe zien die er eigenlijk uit, het lijkt me wel wat namelijk. Is het met deksel?
quote:
Tja, dat is dan jouw probleem.
Dat is niet echt een probleem hoor, jij wel?
quote:
Dat jij je kauwgom niet kwijt kunt, omdat er door het rookverbod geen asbakken meer op tafel staan, is geen reden om dan maar het rookverbod op te heffen.
Nee, daar zijn genoeg andere goede redenen voor. Maar lastig is het wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:22:15 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60735728
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:18 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij kan ie hier mee doorprocederen tot het Europese Hof. Gezien het feit dat Duitsland kleine café's wel weer toestaat te roken, is er geen sprake van vrije handel/gebruik van goederen binnen Europa. Kost je een aantal jaren, maar alles om het te winnen van dit gristelijke verboden kabinet.
Het rookverbod is niet bedacht door dit gristelijke kabinet, dat staat al jaren in de planning.

Overigens is over een aantal jaar iedereen gewend aan het rookverbod en zal er denk weinig animo voor zijn om weer terug te gaan. Het grootste gedeelte van wat nu uitgaat heeft dan ook een huisje-boompje-kindjes situatie dus die zal het aan zijn reet roesten en de jeugd die nu begint met uitgaan zal niet beter weten.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:25:03 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60735787
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:46 schreef JohnDope het volgende:
Vrijheid van Godsdienst telt alleen in dit land wanneer het de overheid goed uitkomt.
En wanneer de gezondheid van gelovers in het geding komt. Je mag in Nederland ook niet omwille van religie een hand afhakken of een maagd offeren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:26:35 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60735822
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vroeg me namelijk af hoe je bij het idee kwam dat er prullenbakken in de kroeg staan. En die tafelprullebakjes, die stonden dan eerst naast de asbak? Hoe zien die er eigenlijk uit, het lijkt me wel wat namelijk. Is het met deksel?


Inhoud: 1 liter, dus wat breder dan, en korter dan een melkpak.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60735877
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:25 schreef maartena het volgende:

[..]

En wanneer de gezondheid van gelovers in het geding komt. Je mag in Nederland ook niet omwille van religie een hand afhakken of een maagd offeren.
Weet je wat wel mag in naam van religie, een maand vasten zodat je overdag niet meer normaal
kan functioneren!
pi_60735965
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan koopt de kroegeigenaar toch een 20-tal van die kleine tafelavalfbakjes? - Als je toch van de prikkertjes af moet lijkt me dat geen slecht idee, ik zie ze hier ook wel eens staan.
Ja? Wat voor model hebben ze bij jullie?
quote:
En anders koopt ie gewoon twee prullenmanden die ie centraal plaatst in de kroeg.
Ja, cafebezoek en centraal geplaatste voorwerpen van minder dan een halve meter hoog, dat gaat heel goed samen.
quote:
Let op, hiervoor moet je wel iets heel moeilijks doen: opstaan!
Krijg ik ook nog lichaamsbeweging, als ik nu het verpleeghuis niet haal dan weet ik het ook niet meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:32:09 #46
3542 Gia
User under construction
pi_60735967
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:26 schreef maartena het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Inhoud: 1 liter, dus wat breder dan, en korter dan een melkpak.
Zie ook de RVS uitvoering, een paar posts terug. Die staan in de kroeg waar ik altijd kom. Erg netjes hoor.

Enneh, Weltschmerz, daar heeft nooit een asbak naast gestaan, want daar mocht je al nooit roken.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:33:31 #47
3542 Gia
User under construction
pi_60735993
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja? Wat voor model hebben ze bij jullie?
Kijk jij nooit naar andermans posts? Er zijn al 2 modellen voorbij gekomen en nog blijf je om voorbeelden vragen. Ze bestaan gewoon.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:35:38 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60736042
Als ik een kroeg binnen zou stappen waar ze prullebakjes op tafel hebben staan zou ik direct omkeren en een andere kroeg opzoeken.
Carpe Libertatem
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:36:59 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60736074
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:18 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij kan ie hier mee doorprocederen tot het Europese Hof. Gezien het feit dat Duitsland kleine café's wel weer toestaat te roken, is er geen sprake van vrije handel/gebruik van goederen binnen Europa. Kost je een aantal jaren, maar alles om het te winnen van dit gristelijke verboden kabinet.
De Nederlandse rechter is de Duitse niet. En vergeet niet dat de Duitse rechter nadrukkelijk heeft gezegd dat deze VOOR een algeheel rookverbod is, alleen vond de rechter dat kleine kroegen meer nadelen ondervonden vanwege de grotere investering van een rookruimte, of het ontbreken van ruimte voor een rookruimte. Het liefst verbied de rechter het roken in de horeca helemaal, zonder de mogelijkheid tot rookruimte, want alleen dan zit de gehele horeca op dezelfde lijn. Er is dus een grote kans dat de nieuwe wet die in 3 Duitse deelstaten moet gaan gelden een algeheel verbod wordt in de horeca. De kans dat een Nederlandse rechter ook een uitspraak in die richting doet is ook aanwezig, en dan zit je met horeca waar geen rookruimten zijn toegestaan, en dan sta je altijd buiten. Tis de vraag of je dat risico wil nemen....

Overigens gaat het financieel niet goed met die kleine horeca vereniging die een rechtzaak wil aanspannen.... ze kunnen niet genoeg kroegbazen vinden die mee willen betalen, dus nu vragen ze de rokers zelf om "tientjeslid" te worden, en 10 euro of meer te doneren voor "het goede doel". Er zouden 500+ kroegen bij aangesloten zitten, en als je ze allemaal om 200 euro zou vragen heb je 100.000 euro voor een rechtzaak..... en dat is het blijkbaar toch niet waard gezien ze nu al bij de rokers bedelen.

Vergeet verder ook niet dat je je nog wel steeds aan het rookverbod moet blijven houden tijdens een rechtzaak, en na een aantal boetes loop je als bedrijf de kans dat de horecavergunning wordt ingetrokken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60736162
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Kijk jij nooit naar andermans posts? Er zijn al 2 modellen voorbij gekomen en nog blijf je om voorbeelden vragen. Ze bestaan gewoon.
Jullie zijn ook zo snel met bewijzen dat ze bestaan. Alsof ik ooit aan het woord van twee kroegtijgers zou twijfelen. Ik heb gewoon een probleem met mijn kauwgom en mijn prikkertjes, en informeer naar de oplossingen.

Ik voorspel wel goede zaken voor afvalbakken.signdesign.nl, als ze zowel in jouw stamkroeg als in Amerika er de kroegen van voorzien, misschien moeten ze even de prijs ex btw erbij zetten als ze nog meer zaken met de horeca willen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:43:58 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60736220
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja? Wat voor model hebben ze bij jullie?
Ja, cafebezoek en centraal geplaatste voorwerpen van minder dan een halve meter hoog, dat gaat heel goed samen.
Krijg ik ook nog lichaamsbeweging, als ik nu het verpleeghuis niet haal dan weet ik het ook niet meer.
Echt, je wil van het hele "ik kan mijn kauwgom nu niet kwijt" echt een serieuze discussie maken?
Ik dacht dat we alles wel gehad hadden zo onderhand, komt ie met deze onzin aanzetten....

Als een tafelafvalbakje ook niet voor je werkt, dan brengt de ober gewoon een extra leeg bord bij je bitterballen. Kun je je prikkertjes en je kauwgom op kwijt.

Overigens, nicotinekauwgom..... - In een ander topic zei je dat je nog tot het bittere einde zou doorroken, wat was het nou?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:52:48 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60736438
Ik vraag me af wat cafe lindeboom nou gaat doen. Over 3 weken een boete van 600,- incasseren? Toch maar netjes de wet volgen?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:33 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60736511
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Jullie zijn ook zo snel met bewijzen dat ze bestaan. Alsof ik ooit aan het woord van twee kroegtijgers zou twijfelen. Ik heb gewoon een probleem met mijn kauwgom en mijn prikkertjes, en informeer naar de oplossingen.
1) De ober brengt een tweede, leeg bord voor afval. Prikkertjes, maar ook je kauwgom kun je hierop kwijt. Als het een "zelf halen" type kroeg is, dan kun je die borden prima op elkaar stapelen, en ook bij het terugbrengen geen probleem. Voor kleverige problemen met kauwgom, zie #2.

2) Kauwgom kan in een papieren servetje, wat volgens mij wel in elke kroeg te vinden is. Of, je koopt speciaal vloeipapier voor de kauwgom zoals je nu zelf al doet. Het kan ook in een oud bonnetje uit je portemonee desnoods.

3) Het tafelprullenbakje. Deze bestaan in diverse vormen en maten, en zijn specifiek bedoeld voor dit probleem: Je zit aan een tafel, je hebt iets waar je vanaf moet (kauwgom, snoeppapiertjes, prikkertjes, etc) en je gooit het in het tafelprullenbakje. Deze hebben een zakje, dus wees niet bang voor kleverige problemen. Aan het einde van de avond worden de zakjes vervangen.

4) Je wandelt naar een prullenmand in de hoek van de kroeg of nabij de bar. Als er echt niets te vinden is en je moet echt van je kauwgom af, dan kun je het in uiterste gevallen ook nog door de plee spoelen.
quote:
Ik voorspel wel goede zaken voor afvalbakken.signdesign.nl, als ze zowel in jouw stamkroeg als in Amerika er de kroegen van voorzien, misschien moeten ze even de prijs ex btw erbij zetten als ze nog meer zaken met de horeca willen doen
De Horeca haalt ze gewoon bij de Makro of de Sligro, of andere groothandels die niet hun prijslijsten op internet zetten..... Zeker bij de Sligro hebben ze dat soort dingen wel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60736559
Waarschijnlijk kunnen ze die boete niet eens betalen, want er komt daar geen hond .
pi_60736618
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Echt, je wil van het hele "ik kan mijn kauwgom nu niet kwijt" echt een serieuze discussie maken?
Ik dacht dat we alles wel gehad hadden zo onderhand, komt ie met deze onzin aanzetten....
Ik kom wel eens in de kroeg en daar viel me dit praktische probleempje op. Ik snap wel dat ze geen asbakken neerzetten want dat geeft het verkeerde signaal, ik vroeg me alleen af hoe dat probleempje dan in het kader van de gastvrijheid op te lossen.

Ik ben echter nog nooit over een centraal geplaatste prullenbak gestruikeld in de kroeg, misschien komt dat omdat de meeste uitbaters wél weten hoe het er in een kroeg aan toegaat.
quote:
Als een tafelafvalbakje ook niet voor je werkt, dan brengt de ober gewoon een extra leeg bord bij je bitterballen. Kun je je prikkertjes en je kauwgom op kwijt.
Of de sommelier brengt een extra schoteltje mee als ie me toch de kurk komt aanbieden om aan te ruiken. Of anders plak ik de kauwgom wel gewoon aan de livrei van het knipmes dat achter mijn stoel geposteerd staat om mij op mijn wenken te bedienen. Geen wonder dat kroegen failliet gaan met zoveel personeel.

Afijn, het tafelafvalbakje is meer iets voor in de armeluiskroeg, in de bar van het Waldorf Astoria is het niet echt nodig. Heeft iemand nog ander modellen gezien in zijn of haar stamkroeg dan die bij de bovenste hit van google staan als je 'tafelafvalbakje' intypt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:33:05 #56
3542 Gia
User under construction
pi_60737312
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ik een kroeg binnen zou stappen waar ze prullebakjes op tafel hebben staan zou ik direct omkeren en een andere kroeg opzoeken.
Tja, maar jij bent ook niet degene die loopt te klagen dat hij z'n kauwgom niet kwijt kan, omdat er geen asbakken op tafel staan. Waar laat jij je rommel eigenlijk, in een kroeg?
pi_60738026
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar jij bent ook niet degene die loopt te klagen dat hij z'n kauwgom niet kwijt kan, omdat er geen asbakken op tafel staan. Waar laat jij je rommel eigenlijk, in een kroeg?
Hoe gaat dat eigenlijk bij jou in de kroeg. Worden die tafelprullebakjes net als de asbakken vroeger regelmatig geleegd in een bak, of laten ze ze gewoon staan tot ze vol zitten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:42:23 #58
3542 Gia
User under construction
pi_60738795
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe gaat dat eigenlijk bij jou in de kroeg. Worden die tafelprullebakjes net als de asbakken vroeger regelmatig geleegd in een bak, of laten ze ze gewoon staan tot ze vol zitten?
Die worden elke dag geleegd. Ook als ze niet vol zitten. Zoveel rommel hebben mensen in de kroeg niet. Het is niet zo dat er lege sigarettepakjes in worden gedouwd, in een kroeg waar al nooit gerookt mocht worden.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:49:17 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60738979
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk bij jou in de kroeg. Worden die tafelprullebakjes net als de asbakken vroeger regelmatig geleegd in een bak, of laten ze ze gewoon staan tot ze vol zitten?
Net zoals een kroeg eigenaar aan het einde van de avond langs komt om de asbakken te legen (en in drukke kroegen ook nog tussendoor), leegt de eigenaar aan het einde van de avond de prullenbakjes.

Zelf denk ik dat er aanzienlijk minder kauwgom of andere afvalvoorwerpen in de prullenmandjes wordt gegooid vergeleken met sigarettenpeuken, dus ik denk dat het zelfs minder werk is voor de eigenaar, je kunt ze ook laten staan tot de volgende morgen en dan langs de tafeltjes gaan.

Hoe dan ook, je maakt van een mug een enorme olifant. Dit probleem is op te lossen, en erg gemakkelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:52:15 #60
3542 Gia
User under construction
pi_60739047

Deze is ook mooi. Via linkje onderaan deze site. Als Fok ook niet overal mee meedenkt!!

Hm, linkje doet het niet, moet je even kijken op de brabantia website.
Bakje met gat bovenin.
pi_60739259
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Net zoals een kroeg eigenaar aan het einde van de avond langs komt om de asbakken te legen (en in drukke kroegen ook nog tussendoor), leegt de eigenaar aan het einde van de avond de prullenbakjes.
De kroeg waar de eigenaar alleen aan het einde van de avond de asbakken kwam legen moet ik nog tegenkomen. Zo weinig publiek, dat is iets van na het rookverbod.
quote:
Zelf denk ik dat er aanzienlijk minder kauwgom of andere afvalvoorwerpen in de prullenmandjes wordt gegooid vergeleken met sigarettenpeuken, dus ik denk dat het zelfs minder werk is voor de eigenaar, je kunt ze ook laten staan tot de volgende morgen en dan langs de tafeltjes gaan.

Hoe dan ook, je maakt van een mug een enorme olifant. Dit probleem is op te lossen, en erg gemakkelijk.
Jij en Gia hebben ze in gebruik gezien, ik ben alleen maar nieuwsgierig naar deze oplossing en wil weten hoe dat in zijn werk gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:04:27 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60739326
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Afijn, het tafelafvalbakje is meer iets voor in de armeluiskroeg, in de bar van het Waldorf Astoria is het niet echt nodig.
Ze hebben ze hier ook staan in de typische koffiebar, waar zakjes suiker en dat walgelijke nep-suiker spul liggen.... Kun je ze netjes kwijt in plaats van ze op tafel te moeten laten liggen.
quote:
Heeft iemand nog ander modellen gezien in zijn of haar stamkroeg dan die bij de bovenste hit van google staan als je 'tafelafvalbakje' intypt?



Verder kun je natuurlijk creatief zijn. Ik heb mandjes gezien, kleine emmertjes, etc.... Het ligt er ook een klein beetje aan wat voor TYPE afval je verwacht. In verreweg de meeste kroegen en restaurants krijg je gewoon een extra BORD voor afval tijdens het eten, en als je alleen maar bier besteld kun je je kauwgom wel kwijt in de prullenbak die bij de deur staat, bij de bar, of in de plee.

En ja, ook in de meest ruige kroegen kun je wel ergens een vuilnisbak kwijt, al monteer je een ijzeren bak vast aan de muur.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:08:21 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60739422
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De kroeg waar de eigenaar alleen aan het einde van de avond de asbakken kwam legen moet ik nog tegenkomen. Zo weinig publiek, dat is iets van na het rookverbod.
Ik denk ik dat een kroeg heel wat meer sigarettenpeuken genereert dan kauwgom. Asbakken moeten meerdere malen geleegd worden inderdaad. Afvalbakjes niet. Bovendien zijn die afvalbakjes ook nog eens iets groter dan een asbak, alhoewel ze ook hele kleintjes hebben.
quote:
Jij en Gia hebben ze in gebruik gezien, ik ben alleen maar nieuwsgierig naar deze oplossing en wil weten hoe dat in zijn werk gaat.
Hierboven genoeg info denk ik.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60739592
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:08 schreef maartena het volgende:
Hierboven genoeg info denk ik.....
Zeer informatief allemaal, vooral over het kroegbezoek van jou en Gia.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:44:11 #65
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60740457
de discussie neemt een constructieve, probleemoplossende wending
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:47:47 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60740580
Mijn "stamkroeg". Ik kom er slechts 2 keer per maand of zo, dus echt over "stamkroeg" kan ik het niet hebben.....

Overigens hebben ze daar geen afvalbakjes op de tafels, er staan gewoon hier en daar afvalbakken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:56:46 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60740887
Is het al bekend wat de rokerskerk gaat doen met de boete?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60740973
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:47 schreef maartena het volgende:
Mijn "stamkroeg". Ik kom er slechts 2 keer per maand of zo, dus echt over "stamkroeg" kan ik het niet hebben.....

Overigens hebben ze daar geen afvalbakjes op de tafels, er staan gewoon hier en daar afvalbakken.
Dude dat is gewoon een restaurant.
pi_60740987
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Is het al bekend wat de rokerskerk gaat doen met de boete?
Vanavond bij knevel en van de brink zitten er wat mensen die daarover gaan vertellen als het goed is.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:42:12 #70
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60744703
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:59 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dude dat is gewoon een restaurant.
Een sportsbar als restaurant omschrijven
Jij vindt bij McDonalds happen ook uit eten gaan?
Life is what you make it.
pi_60744853
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Een sportsbar als restaurant omschrijven
Jij vindt bij McDonalds happen ook uit eten gaan?
Nee, dat dan weer niet.

Iets met een dergelijke menukaart zoals die 'bar' zou ik wel als restaurant omschrijven,
of is eetgelegenheid meer op zijn plaats?
pi_60745034
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De kroeg waar de eigenaar alleen aan het einde van de avond de asbakken kwam legen moet ik nog tegenkomen. Zo weinig publiek, dat is iets van na het rookverbod.
Ook voor het rookverbod kon de uitbater volstaan met de asbakken aan het einde van de avond te legen.
Voor die anderhalve man en een paardekop die hun peuk wél in de asbak deponeerde was vaker legen absoluut niet nodig.
Brengt ons bij de prikkertjes van de gehaktballetjes; die kun je rustig op de grond flikkeren; net als voorheen je as en peuken. Er moet immers toch geveegd worden
En die kauwgom kun je gewoon doorslikken. Daar groeien heus geen rare dingen van in je buik en hij blijft ook niet plakken.
Die poep je gewoon weer uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 00:00:35 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:58:29 #73
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60745352
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:45 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Nee, dat dan weer niet.

Iets met een dergelijke menukaart zoals die 'bar' zou ik wel als restaurant omschrijven,
of is eetgelegenheid meer op zijn plaats?
Amerika heeft gewoon een andere horeca-cultuur. Hier beperkt een kroeg zich doorgaans tot borrelhap. Daar niet. Blijft gewoon een kroeg waar je sportwedstrijden kijkt.
Life is what you make it.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:09:44 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60745795
van de knevel en van den brink site:
quote:
Michiel Eijsbouts
De Voedsel en Warenautoriteit heeft de eerste vier boetes uitgedeeld voor overtreding van het rookverbod in de horeca. Een van de vier overtreders is het café in Alkmaar dat zich heeft omgedoopt tot Rokerskerk. De 'kerk' zint op een tegenactie. Eijsbouts over de nieuwe stappen die de Rokerskerk gaat nemen in haar strijd tegen het rookverbod.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60747094
Leuk, en als christen/moslim kan je de anti-discriminatiewetten gewoon lekker aan je laars lappen...

IMHO heeft de rokerskerk evenveel bestaansrecht als iedere andere kerk (natuurlijk is het maar een lulverhaal, maar dat geldt voor elke religie).
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:55:49 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60747491
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:45 schreef hersenchirurg het volgende:
Leuk, en als christen/moslim kan je de anti-discriminatiewetten gewoon lekker aan je laars lappen...

IMHO heeft de rokerskerk evenveel bestaansrecht als iedere andere kerk (natuurlijk is het maar een lulverhaal, maar dat geldt voor elke religie).
je kan geen religie starten om de wet te ontduiken. Daar heeft een rechter in het verleden al een uitspraak over gedaan. Overigens zijn ook religies in het algemeen gebonden aan het wetboek.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:02:08 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60747738
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:59 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dude dat is gewoon een restaurant.
Hier in de VS serveren ze veel vreten in de kroeg, net zoals in Pubs in Engeland
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:05:18 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60747865
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
Iets met een dergelijke menukaart zoals die 'bar' zou ik wel als restaurant omschrijven,
of is eetgelegenheid meer op zijn plaats?
Wellicht is het aardig als je eens wat vaker naar Angelsaksische landen op vakantie gaat.... in landen als Canada, de VS, Groot-Brittannië en Ierland is het heel normaal om in de Pub/Bar een menu met eten te hebben. Wellicht heb je nooit van de term "Pubfood" gehoord.

In Nederland is de keuken vaak beperkt tot een portie bitterballen en een tostie..... Maar in de VS dus niet.
In de meeste kroegen kun je dus eten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60749962
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht is het aardig als je eens wat vaker naar Angelsaksische landen op vakantie gaat.... in landen als Canada, de VS, Groot-Brittannië en Ierland is het heel normaal om in de Pub/Bar een menu met eten te hebben. Wellicht heb je nooit van de term "Pubfood" gehoord.

In Nederland is de keuken vaak beperkt tot een portie bitterballen en een tostie..... Maar in de VS dus niet.
In de meeste kroegen kun je dus eten.
Wat schanulleke ook al zei, daar heerst een andere horeca cultuur.
Verklaart ook je eerdere berichten over het zo simpel verbouwen van tenten en
de winst die de restaurants gaan maken om te compenseren dat kleine kroegen
waarschijnlijk toch wel gaan verdwijnen. Als je het als ongeveer hetzelfde ziet
dan kijk je makkelijker naar een totaalplaatje.

Voor mij zijn restaurants en kroegen 2 verschillende dingen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:01:12 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60750700
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
Voor mij zijn restaurants en kroegen 2 verschillende dingen.
Maar dat betekend niet dat het niet in elkaar kan overlopen. De bar waar ik naar toe ga is bijvoorbeeld geen restaurant. Je gaat er daar niet naar toe om te eten, want je hebt daar als er geen belangrijke sportwedstrijd op is wel muziek draaien met enig volume. Het is gewoon een kroeg waar je ook kan eten als je honger hebt. Van mijn part aan de bar, met een flinke pot bier ernaast.

Overigens heb je hier ook zat "alleen drank en twee soorten snacks" type kroegen......Ik ken in ieder geval een kleine Ierse pub en een typische cocktailbar bij mij om de hoek die al jaren goed lopen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60753009
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je kan geen religie starten om de wet te ontduiken. Daar heeft een rechter in het verleden al een uitspraak over gedaan. Overigens zijn ook religies in het algemeen gebonden aan het wetboek.
Weet ik, maar ik wilde gewoon ffaangeven dat ik he te achterlijk voor woorden vind dat het wetboek "in het algemeen" ook geldt voor religies, en niet "gewoon voor de volle 100%".
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:48:31 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60753102
iemand het gister nog gezien. Die Michiel Eijsbouts werd door gewoon iedereen niet serieus genomen en zelfs aangevallen door Catherine Keyl Die kroegbaas kwam ook nog aan het woord en jezus wat kwam die stom over zeg. Zal vandaag ook wel online komen te staan het stukje.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:55:00 #83
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60753136
http://www.eo.nl/media/spelert.jsp?aflid=9710902

hier staat ie. Hij is als 3e aan de beurt, na de Judocatrainert
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:21:22 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60753350
"Pafpastoor"

De mafketel ook met zijn "ceremoniële hoofddeksel".... hij geloofd zichzelf ook nog.

Hij begint trouwens zo net iets voor de 20e minuut als je de rest wil overslaan. Wat een idioot....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60753464
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:21 schreef maartena het volgende:
"Pafpastoor"

De mafketel ook met zijn "ceremoniële hoofddeksel".... hij geloofd zichzelf ook nog.

Hij begint trouwens zo net iets voor de 20e minuut als je de rest wil overslaan. Wat een idioot....
Was toch wel wat pijnlijk maar op een erg vermakelijke manier.. Rookvrij eten en drinken in de horeca, en nog gratis vermaak ook! Ik ga dat rookverbod steeds leuker vinden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60753555
Die mongool die gister bij Knevel zat met zijn narren mutsje op. Mwuhahahaha
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:44:25 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60753629
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 07:55 schreef MikeyMo het volgende:
http://www.eo.nl/media/spelert.jsp?aflid=9710902

hier staat ie. Hij is als 3e aan de beurt, na de Judocatrainert
Vooral dat K&vdB er zo serieus op ingingen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60753683
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht is het aardig als je eens wat vaker naar Angelsaksische landen op vakantie gaat.... in landen als Canada, de VS, Groot-Brittannië en Ierland is het heel normaal om in de Pub/Bar een menu met eten te hebben.
Ze moeten toch ergens moddervet van worden.
quote:
Wellicht heb je nooit van de term "Pubfood" gehoord.
Ik weet inmiddels dat je geen enkele voeling hebt met het Nederlandse uitgaansleven en nauwelijks met uitgaansleven in het algemeen, maar een kroeg waar je kunt eten is hier vrij normaal. Niet in alle, maar in de zogenaamde eetcafés is het doorgaans geen probleem. En dan heb je ook nog kroegen waar je uit twee borden eten kan kiezen zonder enige poespas.

Dan hebben we het echter wel over kroegen. Niet over een speelhal met 33 grote schermen, een ober, centraal geplaatste prullenbakken, lopende banden, tl-verlichtingen, plastic kooien en vetzakken die je voor je eigen bestwil gaan vertellen dat je gezond moet leven. Als jij dat leuk vindt om er af en toe eens te komen dan moet je dat helemaal zelf weten. Maar houd op te doen alsof je zo goed weet hoe het er hier aan toe gaat en moet gaan en te poseren als enthousiast kroegbezoeker, je weet er niks van en je bent naar je aard absoluut geen onderdeel van het publiek waar kroegen van kunnen bestaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60753872
@Weltschmerz, wat probeer je te bereiken met je posts? Denk je dat je de enige bent die uitgaat en dat je ook nog eens als enige weet hoe precies 'het uitgaan' hoort te zijn ofzo? Je reacties worden elke dag een stukje kanslozer.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:37:38 #90
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_60754476
Prima dat er eindelijk concreet wordt opgetreden tegen de kroegen die zich niet houden aan het rookverbod. In mijn stamkroeg kan er ook nog steeds gerookt worden, mits je vijf euro betaald. Er is vanaf 1 juli 2008 genoeg geld betaald om de eerste boete(s) te voldoen, maar het blijft oneerlijke concurrentie ten opzichte van de kroegen die wél netjes doen wat er verlangd wordt.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:40:08 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60754513
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:42:44 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60754563
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:01 schreef The_End het volgende:
@Weltschmerz, wat probeer je te bereiken met je posts? Denk je dat je de enige bent die uitgaat en dat je ook nog eens als enige weet hoe precies 'het uitgaan' hoort te zijn ofzo? Je reacties worden elke dag een stukje kanslozer.
Waarom ga je niet in op zijn "kansloze" argumenten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60754704
quote:
Die opmerking van Cohen is wel erg grappig.

Voor de rest zijn die gasten wel heel erg triest.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom ga je niet in op zijn "kansloze" argumenten?
Omdat ze kansloos zijn.
pi_60754970
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:01 schreef The_End het volgende:
@Weltschmerz, wat probeer je te bereiken met je posts? Denk je dat je de enige bent die uitgaat en dat je ook nog eens als enige weet hoe precies 'het uitgaan' hoort te zijn ofzo?
Er lopen hier een aantal figuren te poseren als enthousiast horecabezoeker en van daaruit menen te weten hoe het allemaal heel gezellig en rendabel wordt met het rookverbod. Maar het blijken gewoon militante bemoeizuchtige antirokers die zelf geen ander belang hebben dan hun bemoeizucht de vrije loop laten.

Wat mij betreft kun je ook goede argumenten hebben als je nog nooit in een kroeg bent geweest. Maar het is een beetje sneu om in je fanatisme te gaan doen alsof je ervaringsdeskundige en rechtstreeks belanghebbende bent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:06:04 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60755084
overigens een paar vragen die ik heb:

de rokerskerk bestaat al sinds 2001, waar was Michiel toen de allereerste werkplekken vrij werden gemaakt in 2004? Toen werden al die werkplekken ook niet omgedoopt tot rokerskerk

"cafe's krijgen een certificaat waarmee wordt aangegeven dat mensen op religieuze basis mogen roken" Waarom alleen cafe's? Men draait er om heen dat het allemaal op religieuze basis is, maar ondertussen hebben ze het enkel over het feit dat cafe's zgn rokerskerken worden en niet pak em beet de eetzaal van het bejaardentehuis. Ik heb zelfs nog geen restaurant gezien die een rokerskerk is geworden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:11:16 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60755189
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:50 schreef The_End het volgende:

Omdat ze kansloos zijn.
/fail

Kansloze argumenten zijn uitstekend onderuit te halen. Leef je uit of maak jezelf onsterfelijk belachelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:13:53 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60755247
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:37 schreef GoodfelIas het volgende:
Prima dat er eindelijk concreet wordt opgetreden tegen de kroegen die zich niet houden aan het rookverbod. In mijn stamkroeg kan er ook nog steeds gerookt worden, mits je vijf euro betaald. Er is vanaf 1 juli 2008 genoeg geld betaald om de eerste boete(s) te voldoen, maar het blijft oneerlijke concurrentie ten opzichte van de kroegen die wél netjes doen wat er verlangd wordt.
Je betaald extra om naar een rokerskroeg te mogen. Wat is daar concurrentievervalsend aan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:28:59 #98
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_60755596
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je betaald extra om naar een rokerskroeg te mogen. Wat is daar concurrentievervalsend aan?
De rokers kunnen in deze kroeg wél roken, in andere kroegen niet. Velen zullen die vijf euro voor lief nemen, waardoor het oneerlijke concurrentie is ten opzichte van andere kroegen waar je niet aan de bar kan roken.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60755823
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:28 schreef GoodfelIas het volgende:

[..]

De rokers kunnen in deze kroeg wél roken, in andere kroegen niet. Velen zullen die vijf euro voor lief nemen, waardoor het oneerlijke concurrentie is ten opzichte van andere kroegen waar je niet aan de bar kan roken.
Wat nou oneerlijke concurrentie? Rokers zijn toch een minderheid? NIet-rokers vinden rook toch zo vreselijk vies en je krijgt er longkanker van. Daarbij moet je ook nog meer betalen... hoe kan er dan ooit nog sprake zijn van oneerlijke concurrentie?????
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:42:06 #100
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60755918
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Wat nou oneerlijke concurrentie? Rokers zijn toch een minderheid?
In de kroeg niet naar mijn idee, en dat komt niet doordat daar gerookt wordt. Maar gewoon doordat de gemiddelde roker meer in de kroeg komt dan de gemiddelde niet-roker.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:14:36 #101
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60756687
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:42 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

In de kroeg niet naar mijn idee, en dat komt niet doordat daar gerookt wordt. Maar gewoon doordat de gemiddelde roker meer in de kroeg komt dan de gemiddelde niet-roker.
omdat er tot nu toe altijd gerookt werd en de kroeg dus potentieel niet toegankelijk was voor mensen die niet tegen sigarettenrook konden
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60756709
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kansloze argumenten zijn uitstekend onderuit te halen. Leef je uit of maak jezelf onsterfelijk belachelijk.
Dat laat ik aan de rokers over. Jullie doen het tot nu toe uitstekend.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:17:14 #103
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60756753
stelletje flikkers, er lagen gewoon bijbels in de kerk. Wat nou?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:58:29 #104
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60758046
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat er tot nu toe altijd gerookt werd en de kroeg dus potentieel niet toegankelijk was voor mensen die niet tegen sigarettenrook konden
Hoeveel % van de bevolking is dat dan...... 1% ofzo?

Dat trekt de boel vast wel recht ja
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:03:37 #105
3542 Gia
User under construction
pi_60758212
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 07:35 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik wilde gewoon ffaangeven dat ik he te achterlijk voor woorden vind dat het wetboek "in het algemeen" ook geldt voor religies, en niet "gewoon voor de volle 100%".
Noem eens een voorbeeld waar religies zich niet aan de wet hoeven te houden.
pi_60758228
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat er tot nu toe altijd gerookt werd en de kroeg dus potentieel niet toegankelijk was voor mensen die niet tegen sigarettenrook konden
Mijn stamkroeg draait nu zo'n 35-40% minder omzet. Aan deze hypothetische potentiële bezoekers hebben ze niets.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:06:26 #107
3542 Gia
User under construction
pi_60758279
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:17 schreef Aoristus het volgende:
stelletje flikkers, er lagen gewoon bijbels in de kerk. Wat nou?
Er ligt ook vaak een bijbel op een hotelkamer, so what? Is er een bijbelverbod of zo?
pi_60760059
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit geval is het uitermate leuk ja. Bijzonder vermakelijk om te zien hoe een stel zielige figuren een rokerskerk begint om vervolgens toch gewoon beboet te worden.
[..]

Nee hoor. Niemand tornt aan de vrijheid om een Rokerskerk te beginnen. Je mag alleen niet roken in gebouwen waarop een horecabestemming rust; zo simpel is het.
Cafe's dopen zich niet om te rokerskerk, maar cafe's kunnen een certificaat krijgen onder strikte voorwaarde van de rokerskerk, waarmee ze aangeven dat mensen op relgieuze basis daar mogen roken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60760162
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Mijn stamkroeg draait nu zo'n 35-40% minder omzet. Aan deze hypothetische potentiële bezoekers hebben ze niets.
Klopt, die zitten op internetfora te vertellen over hun fictieve kroegbezoek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60760204
De rookprofeet schijnt ook veel dreigmail te krijgen uit de Christelijke hoek.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60760247
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef nikk het volgende:
Mijn stamkroeg draait nu zo'n 35-40% minder omzet. Aan deze hypothetische potentiële bezoekers hebben ze niets.
Heeft natuurlijk niks te maken met de vakantie periode....
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:17:50 #112
3542 Gia
User under construction
pi_60760395
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk niks te maken met de vakantie periode....
En ook niks met die rokers die hun favo kroegbaas gewoon laten verrekken!
pi_60760728
Maar al die niet rokers die zo hard voor het rookverbod gestreden hebben en klaagden dat ze de kroeg niet in konden, die komen nu 500 euro per maand omzetten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60761087
Je moet voor de gein even die uitzending van Knevel en die andere christelijke flickr bekijken, daar zat die rook-priester.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:40:02 #115
3542 Gia
User under construction
pi_60761126
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar al die niet rokers die zo hard voor het rookverbod gestreden hebben en klaagden dat ze de kroeg niet in konden, die komen nu 500 euro per maand omzetten?
Wanneer hebben nietrokers gestreden voor het rookverbod? Ik heb nooit een enquete gezien. We hebben ook niet hoeven stemmen.
pi_60761133
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

En ook niks met die rokers die hun favo kroegbaas gewoon laten verrekken!
Nu is het opeens de schuld van de rokers dat er omzet misgelopen wordt, het moet toch niet gekker worden met die anti's.

Toch te zot voor woorden hoe die "club" de schuld telkens bij anderen durft neer te leggen.
pi_60761164
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer hebben nietrokers gestreden voor het rookverbod? Ik heb nooit een enquete gezien. We hebben ook niet hoeven stemmen.
Doe je nu expres zo naief of dom?
pi_60761384
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar al die niet rokers die zo hard voor het rookverbod gestreden hebben en klaagden dat ze de kroeg niet in konden, die komen nu 500 euro per maand omzetten?
Nee, die zijn op vakantie.
pi_60761408
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef Chewie het volgende:
Nu is het opeens de schuld van de rokers dat er omzet misgelopen wordt, het moet toch niet gekker worden met die anti's.

Toch te zot voor woorden hoe die "club" de schuld telkens bij anderen durft neer te leggen.
Rookhuilie
pi_60761575
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:48 schreef The_End het volgende:

[..]

Rookhuilie
Wat heeft dat met huilen te maken, matig trolletje?

Gezien de nieuwsberichten en wat voor goeds het rookverbod de horeca allemaal niet zou brengen is het amper huilen, waar zijn die 800.000 nieuwe klanten bijvoorbeeld? De enige die huilt is Gia die alsnog probeert de schuld van de teruggelopen omzet op de roker af te schuiven, waarmee ze overigens ook nog eens (onbedoeld?) aangeeft dat rokers beter voor de omzet zouden zijn dan niet-rokers.

De term argumentatie is jou geloof ik compleet vreemd

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 13:54:13 ]
pi_60761637
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:53 schreef Chewie het volgende:
Wat heeft dat met huilen te maken, matig trolletje?

Gezien de nieuwsberichten en wat voor goeds het rookverbod de horeca allemaal niet zou brengen is het amper huilen, waar zijn die 800.000 nieuwe klanten bijvoorbeeld? De enige die huilt is Gia die alsnog probeert de schuld van de teruggelopen omzet op de roker af te schuiven, waarmee ze overigens ook nog eens (onbedoeld?) aangeeft dat rokers beter voor de omzet zouden zijn dan niet-rokers.
Gast; het rookverbod is er net een maand en het is vakantie. HOE kan jij zien dat de omzet is teruggelopen? Ben jij net zo'n geweldige ondernemer als veel horeca-eigenaren dat je na een maand al kan zien dat de omzet is teruggelopen???

Als de omzet daadwerkelijk terugloopt, dan is de wegblijvende rokers waarschijnlijk ook de oorzaak.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 13:57:08 ]
pi_60761713
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:55 schreef The_End het volgende:

[..]

Gast; het rookverbod is er net een maand en het is vakantie. HOE kan jij zien dat de omzet is teruggelopen? Ben jij net zo'n geweldige ondernemer als veel horeca-eigenaren dat je na een maand al kan zien dat de omzet is teruggelopen???
Geen economie gehad op school?

Klein lesje, de omzet vergelijk je altijd met vergelijkbare periode's, dus zomer nu in vergelijking met zomer vorig jaar.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:58:15 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60761732
overigens lopen veel rokers te mekkeren dat de uitbater zelf mag beslissen of ze rookvrij gaan of niet, maar wacht es, volgens mij hebben ze die keus al vanaf het ontstaan van de horeca... Nou die uitwerking hebben we gezien....
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60761815
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:58 schreef MikeyMo het volgende:
overigens lopen veel rokers te mekkeren dat de uitbater zelf mag beslissen of ze rookvrij gaan of niet, maar wacht es, volgens mij hebben ze die keus al vanaf het ontstaan van de horeca... Nou die uitwerking hebben we gezien....
Gek he als al die anti's die al jaren lopen te schreuwen dat er rookvrije horeca moet komen initiatieven die er waren links laten liggen. Dan is het niet echt aantrekkelijk voor potentieel geintresseerden om het nog een keer te proberen als je ziet dat voorgangers binnen no-time (en een enkeling zelfs met subsidie) weer failliet zijn.
pi_60761818
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer hebben nietrokers gestreden voor het rookverbod? Ik heb nooit een enquete gezien. We hebben ook niet hoeven stemmen.
Zelfs niet mogen stemmen daarover. Maar hoeveel geld heb jij al achtergelaten in die kroeg waar jij komt, tussen de tafelafvalbakjes?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:01:59 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60761848
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60761873
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:57 schreef Chewie het volgende:
Geen economie gehad op school?

Klein lesje, de omzet vergelijk je altijd met vergelijkbare periode's, dus zomer nu in vergelijking met zomer vorig jaar.
En toen ben je zeker opgehouden met leren? 1 maand is niet echt genoeg om een permanente wijziging te kunnen zien he... Zeker na een wetswijziging als dit.
pi_60761891
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:58 schreef MikeyMo het volgende:
overigens lopen veel rokers te mekkeren dat de uitbater zelf mag beslissen of ze rookvrij gaan of niet, maar wacht es, volgens mij hebben ze die keus al vanaf het ontstaan van de horeca... Nou die uitwerking hebben we gezien....
Als er een markt was geweest voor niet-rook-cafe's had dat allang bestaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60761927
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:02 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen ben je zeker opgehouden met leren? 1 maand is niet echt genoeg om een permanente wijziging te kunnen zien he... Zeker na een wetswijziging als dit.
Gewoon stug vol blijven houden hoor

Die 800.000 extra klanten komen er echt wel en zoniet dan is het gewoon weer de schuld van die vieze rokers

Maar jij was nog niet begonnen met die les?
pi_60761982
quote:
Dat vond ik dan wel weer een goede actie.

Het zielige was die reactie van catherine.
pi_60762005
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:04 schreef Chewie het volgende:
Gewoon stug vol blijven houden hoor

Die 800.000 extra klanten komen er echt wel en zoniet dan is het gewoon weer de schuld van die vieze rokers

Maar jij was nog niet begonnen met die les?
Wat nou stug blijven volhouden. Ik zeg niet dat er geen omzetdaling komt. Ik zeg dat je dat nu nog niet kan weten. Droom jij maar lekker verder hoor.
pi_60762094
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:58 schreef MikeyMo het volgende:
overigens lopen veel rokers te mekkeren dat de uitbater zelf mag beslissen of ze rookvrij gaan of niet, maar wacht es, volgens mij hebben ze die keus al vanaf het ontstaan van de horeca... Nou die uitwerking hebben we gezien....
Wat was daar mis mee dan? Vraag en aanbod wisten elkaar prima te vinden en de betrokkenen hadden het prima naar hun zin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60762161
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat was daar mis mee dan?
Dat MM toen nog steeds gedwongen was om met zijn ega op de bank te blijven zitten met een dvd'tje op.

Niet dat er denk ik veel veranderd is want dat doen MM en zijn ega nog steeds ben ik bang.
pi_60762199
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:07 schreef The_End het volgende:
Ik zeg dat je dat nu nog niet kan weten. Droom jij maar lekker verder hoor.
Wanneer kom je nu eens met argumenten? Je kunt namelijk prima de maand juli van dit jaar vergelijken met dezelfde maand in voorgaande jaren, door te zeggen dat je daar niks aan af kunt leiden geeft alleen maar je eigen domheid aan.
pi_60762262
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:14 schreef Chewie het volgende:
Wanneer kom je nu eens met argumenten? Je kunt namelijk prima de maand juli van dit jaar vergelijken met dezelfde maand in voorgaande jaren, door te zeggen dat je daar niks aan af kunt leiden geeft alleen maar je eigen domheid aan.
Zoals ik al zei: Die periode is veel te kort, zeker na zo'n ingrijpende verandering.

In het buitenland duurde het volgens mij ook wel tot een jaar voordat de omzet zich weer stabiliseerde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 14:17:13 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:17:40 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60762301
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat MM toen nog steeds gedwongen was om met zijn ega op de bank te blijven zitten met een dvd'tje op.

Niet dat er denk ik veel veranderd is want dat doen MM en zijn ega nog steeds ben ik bang.
Natuurlijk. Feesten en beesten is nog steeds een smerige vermoeiende bezigheid. Daar kunnen sommige mensen gewoon niet mee omgaan. Ook niet met een rookverbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60762382
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:16 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Die periode is veel te kort, zeker na zo'n ingrijpende verandering.
Nee dat is gewoon boekhouden, ook beurgenoteerde ondernemingen vergelijken periode's met elkaar.
quote:
In het buitenland duurde het volgens mij ook wel tot een jaar voordat de omzet zich weer stabiliseerde.
Nee daar ging wel een paar jaar overheen en dan nog zie je (zeker in de UK) dat het aantal faillisementen hoger ligt dan voor de invoering van het rookverbod, maar dat ligt volgens de anti's natuurlijk ook niet aan het rookverbod.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 14:27:17 ]
pi_60762514
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar kunnen sommige mensen gewoon niet mee omgaan. Ook niet met een rookverbod.
Dat is ook het grootste probleem met het rookverbod, de grootste voorstanders zijn de ingekakte burgerlulletjes en kutjes uit de vinex die 1 x per jaar naar Abba the musical en met kerst uit eten bij van de Valk als uitgaan zien en zich verder prima vermaken met een wijntje in hun gezellige vinex-tuin met de buren.

Ach maar mischien gaan ze nu wel 2 x per jaar naar een Joop van den Ende theater
pi_60762522
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:21 schreef Chewie het volgende:
Nee dat is gewoon boekhouden, ook beurgenoteerde ondernemingen vergelijken periode's met elkaar.
Zucht; ja je kan periodes met elkaar vergelijken, maar je kan er niet direct conclusies aan verbinden. ZEKER NIET NA ZO'N INGRIJPENDE VERANDERING.
pi_60762561
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:26 schreef Chewie het volgende:
Dat is ook het grootste probleem met het rookverbod, de grootste voorstanders zijn de ingekakte burgerlulletjes en kutjes uit de vinex die 1 x per jaar naar Abba the musical en met kerst uit eten bij van de Valk als uitgaan zien en zich verder prima vermaken met een wijntje in hun gezellige vinex-tuin met de buren.

Ach maar mischien gaan ze nu wel 2 x per jaar naar een Joop van den Ende theater
Dat is ook het grootste probleem met het rookverbod, de grootste tegenstanders zijn kneusjes die niet verder dan een halve dag kunnen kijken. (of tot hun volgende sigaret)

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 14:28:48 ]
pi_60762578
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:27 schreef The_End het volgende:

[..]

Zucht; ja je kan periodes met elkaar vergelijken, maar je kan er niet direct conclusies aan verbinden. ZEKER NIET NA ZO'N INGRIJPENDE VERANDERING.
Als de omzet opeens zo gigantisch daalt als die ondernemer beweert en er is zo'n ingrijpende verandering geweest dan lijkt mij de oorzaak vrij duidelijk.

Wellicht handig om eerst even na te denken voordat je dit soort onzin post.
pi_60762595
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef Chewie het volgende:
Als de omzet opeens zo gigantisch daalt als die ondernemer beweert en er is zo'n ingrijpende verandering geweest dan lijkt mij de oorzaak vrij duidelijk.

Wellicht handig om eerst even na te denken voordat je dit soort onzin post.
En is die omzetdaling dan permanent?
pi_60762650
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:27 schreef The_End het volgende:
Zucht; ja je kan periodes met elkaar vergelijken, maar je kan er niet direct conclusies aan verbinden. ZEKER NIET NA ZO'N INGRIJPENDE VERANDERING.
Ingrijpend? Het enige verschil is dat mensen niet meer hun avond kunnen doorbrengen zoals zij dat willen in een plek die is bestemd om je avond door te brengen zoals je wil.

Het was toch alleen een kwestie van wennen en met wat simpele ingrepen als een lopende band en een automaat in de hoek op te lossen? Ik krijg wat tegenstrijdige informatie hier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60762695
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is ook het grootste probleem met het rookverbod, de grootste tegenstanders zijn kneusjes die niet verder dan een halve dag kunnen kijken. (of tot hun volgende sigaret)
Is lezen en onthouden nu echt zo moeilijk voor je?

Ik ben namelijk een groot voorstander van rookvrije horeca alleen niet op de manier zoals die is afgedwongen. Als de ondernemer er brood in ziet dan heeft hij mijn zegen.

Het is natuurlijk grote kolder om te stellen dat zaken die een rookverbod invoeren dan oneerlijke concurentie zouden hebben. Mensen die dat beweren geven wederom aan dat roken goed is voor de omzet en dat de horeca draait om de roker en dat niet-rokers een te verwaarlozen consumentengroep zijn.
pi_60762706
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar al die niet rokers die zo hard voor het rookverbod gestreden hebben en klaagden dat ze de kroeg niet in konden, die komen nu 500 euro per maand omzetten?
Alsof ze dat verplicht zijn... Jij kunt ook naar een kroeg gaan hoor. En als je je zo'n zorgen maakt over het inkomen van de kroegbaas om de hoek, staat het je vrij om hem een zak met geld te geven.

Van alle argumenten van pro-rokers vind ik dat geneuzel over het inkomen van de kroegbaas nog wel het meest zielige. Alsof mensen die roken, niet meer in een kroeg mogen komen en niet-rokers verplicht zijn om dan maar wél naar die betreffende kroeg te gaan.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:33:17 #146
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60762734
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:29 schreef The_End het volgende:

[..]

En is die omzetdaling dan permanent?
Het lijkt me vooral in de horeca wel duidelijk dat je je niet zomaar een omzetdaling kan permitteren, vooral niet als het komt omdat er een beslissing is gemaakt van hogeraf, op aandringen van een groep mensen die zich naderhand niet of nauwelijks laat zien.
put
your
clothes
on!
pi_60762763
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:29 schreef The_End het volgende:

[..]

En is die omzetdaling dan permanent?
Dat is afwachten maar doet niks af aan de stelling dat je al conclusie's kunt trekken na 1 maand, JUIST NA ZO'N INGRIJPENDE MAATREGEL .
pi_60762877
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alsof ze dat verplicht zijn... Jij kunt ook naar een kroeg gaan hoor. En als je je zo'n zorgen maakt over het inkomen van de kroegbaas om de hoek, staat het je vrij om hem een zak met geld te geven.
Als roken een onderdeel is van een ontspannend avondje drinken met vrienden is dat natuurlijk wel een gemis als dat opeens niet meer mag.
quote:
Van alle argumenten van pro-rokers vind ik dat geneuzel over het inkomen van de kroegbaas nog wel het meest zielige. Alsof mensen die roken, niet meer in een kroeg mogen komen en niet-rokers verplicht zijn om dan maar wél naar die betreffende kroeg te gaan.
Mag je zielig vinden maar dat is wel gebasseerd op berichten in de media (niet alleen in ons land) dat de horeca rekening moet houden met 800.000 nieuwe klanten en dat het juist goed is voor de omzet, ook al is gebleken uit andere landen dat dit zeker voor de natte horeca niet opging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 15:34:34 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:37:33 #149
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60762881
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alsof ze dat verplicht zijn... Jij kunt ook naar een kroeg gaan hoor. En als je je zo'n zorgen maakt over het inkomen van de kroegbaas om de hoek, staat het je vrij om hem een zak met geld te geven.

Van alle argumenten van pro-rokers vind ik dat geneuzel over het inkomen van de kroegbaas nog wel het meest zielige. Alsof mensen die roken, niet meer in een kroeg mogen komen en niet-rokers verplicht zijn om dan maar wél naar die betreffende kroeg te gaan.
Als je in de horeca werkt, grijpt het je best wel aan hoor.
Ik vind het althans erg jammer dat mijn baas zich opvreet omdat hij sinds juli minder klandizie heeft, terwijl grofweg 90% van de bezoekers voor 1 juli rookte. Ze komen nog steeds terug, maar ze komen later, staan vaker buiten, gaan vaker eerder weg etc. en de niet-rokers zie je nauwelijks. Is het dan niet een beetje terecht dat je verwacht van de mensen die zo graag een verbod wilden, dat ze dan zelf ook bijdragen aan meer bezoeken 9want eerst kwamen ze toch niet omdat er werd gerookt etc?)

Juist het feit dat alles afgegeven wordt op rokers vind ik momenteel een beetje erg belachelijk...
put
your
clothes
on!
pi_60763127
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alsof ze dat verplicht zijn... Jij kunt ook naar een kroeg gaan hoor.
Ik kom gewoon minder in de kroeg sinds het rookverbod. Dat scheelt de plaatselijke horeca tot nu toe wel een euro of vijfhonderd schat ik.
quote:
En als je je zo'n zorgen maakt over het inkomen van de kroegbaas om de hoek, staat het je vrij om hem een zak met geld te geven.

Van alle argumenten van pro-rokers vind ik dat geneuzel over het inkomen van de kroegbaas nog wel het meest zielige.
Ik ben gewoon belanghebbende bij een breed aanbod en bij het in stand blijven van sociale structuren om bepaalde kroegen heen, en niet de enige belanghebbende. Dus ik zie niet graag economisch barre tijden.
quote:
Alsof mensen die roken, niet meer in een kroeg mogen komen en niet-rokers verplicht zijn om dan maar wél naar die betreffende kroeg te gaan.
Het gaat erom dat er omzet gemaakt moet worden. Put your money where your mouth is. Leuk hoor, een beetje roepen dat er zoveel mensen gebaat zijn bij het rookverbod, maar het gaat niet om aantallen mensen die ineens zomaar een kroeg binnen kunnen lopen terwijl ze de volgende dag dezelfde kleren aan willen, die ene keer per jaar dat ze op dat wilde idee komen. Het gaat erom dat ze hun geld eraan besteden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')